mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Sol over Valby - nu med karse
Jeg har lige set et afsnit af Undersøgelse af Flystyrt på NatGeo..
Der fortalte de, at en undersøgelse i Canada af et flystyrt i 1999, havde kostet 40 millioner us dollar..
Der havde (svjv) ikke været en retsag om skylden af styrtet, så hvem betaler alle de penge? Er vel næppe regeringen..
Jeg har lige set et afsnit af Undersøgelse af Flystyrt på NatGeo..
Der fortalte de, at en undersøgelse i Canada af et flystyrt i 1999, havde kostet 40 millioner us dollar..
Der havde (svjv) ikke været en retsag om skylden af styrtet, så hvem betaler alle de penge? Er vel næppe regeringen..
Regnvand leder strømmen fint nok, i hvert fald til at det er brugbart at måle på.
Brug en darlington transistor, eller lav din egen af 2 almindelige transistorer, så skulle du sagtens kunne trigge det du skal have den tilsluttet til.
Regnvand leder strømmen fint nok, i hvert fald til at det er brugbart at måle på.
Brug en darlington transistor, eller lav din egen af 2 almindelige transistorer, så skulle du sagtens kunne trigge det du skal have den tilsluttet til.
Jeg ved ikke om det er af den grund, men swap-filer er blevet mindst ligeså hurtige som swap-partitioner, hvilket gør swap-partitioner lidt upraktiske (man kan jo resize swapfiler, det er lidt sværere med partitioner, vil jeg tro).
Jeg ved ikke om det er af den grund, men swap-filer er blevet mindst ligeså hurtige som swap-partitioner, hvilket gør swap-partitioner lidt upraktiske (man kan jo resize swapfiler, det er lidt sværere med partitioner, vil jeg tro).
Dreadnought (5613) skrev:I touched his tralala - his ding-ding-dong:
Jeg har købt C&C4 brugt til en meget favorabel pris af kun 150,-. Nu er jeg kommet i tvivl om det var smart. Vil der være noget bøvl med dens DRM?
Jeg har fået svar fra EAs support, hvor jeg beder dem om at låse koden op:
Hej Casper
Desværre har vi ingen support for brugte spil, eftersom det er EA´s policy.
<slettet - red.>
De må have utroligt lidt at lave, når de kun supporterer ubrugte spil.
Spørgsmål:
Hvis jeg nu skal informere dem om den danske lovgivning, hvad skal jeg så skrive til dem?
Det de mener er vel at du har købt spillet brugt? og de gider ikke bøvle med at der så kan ske misk mask med licenserne hvis den tidligere ejer gemmer den.
Dunno. tåbeligt immervæk
Dunno. tåbeligt immervæk
Aye, aye cap'n!
Hvordan og ikke mindst hvorfor kan finner, nordmænd, svenskere og andet godtfolk vinde den DANSKE gevinst i DANSKE OnsdagsLotto?
Hvordan og ikke mindst hvorfor kan finner, nordmænd, svenskere og andet godtfolk vinde den DANSKE gevinst i DANSKE OnsdagsLotto?
vandfarve (5706) skrev:
Fordi onsdagslotto er en fællespulje blandt de nordiske lande + Estland. Det er der bare ikke alt for mange, der ved :D
Du kan læse mere på http://da.wikipedia.org/wiki/Onsdags_Lotto
Emil (5707) skrev:vandfarve (5706) skrev:
Fordi onsdagslotto er en fællespulje blandt de skandinaviske lande + Finland og Estland. Det er der bare ikke alt for mange, der ved :D
Du kan læse mere på http://da.wikipedia.org/wiki/Onsdags_Lotto
Nejnejnejnej... Det sker bare ikke. Vi har mistet det mest danske, som vi har. OnsdagsLotto.
Det næste, der sker, er vel, at du siger, at pilsnerøl slet ikke er en dansk opfindelse!
onetreehell (5711) skrev:Jeg tror nu Dansk Pilsner (fra fakta) stadig er dansk. Eller er den måske blevet tysk?
Skandaløst nok var det jo rent faktisk Carlsberg, der producerede den for et par år siden, hvorfor man rent faktisk sad og drak en almindelig hof, når man købte den. Men af uvisse årsager har Fakta valgt at få Harboe til at lave den i stedet, og siden da har den smagt af pis.
#Emil
Carlsberg laver vist karlens pilsner (ultra-fesent navn) i lidl og spar pilsner i spar (surprise!)
Jeg synes spar pilsner smager lidt sært... Jeg har ikke smagt karlens.
Carlsberg laver vist karlens pilsner (ultra-fesent navn) i lidl og spar pilsner i spar (surprise!)
onetreehell (5713) skrev:#Emil
Spændende... nu handler jeg af princip ikke i Lidl og Aldi, men der ligger en Spar helt ude i den anden ende af byen - ikke at det er meget bedre at handle der, men en smule er det da. Så jeg må da lige forsøge mig en dag, jeg kommer forbi.
Hvad er der nu galt med lidl og aldi? Har du aldrig smagt deres chips? Prøv Snack Mix Sour Cream & Onion og Crusti Croc - Sour Cream & Onion Chips og du er overbevist.
Lad være med at handle i Coops butikker i stedet, det er dyrt med dyrt på.
Ronson (5715) skrev:Hvad er der nu galt med lidl og aldi? Har du aldrig smagt deres chips? Prøv Snack Mix Sour Cream & Onion og Crusti Croc - Sour Cream & Onion Chips og du er overbevist.
I trådens ånd, hvor mange forskellige slags chips har De nu smagt, Herr Ronson?
Ronson (5715) skrev:Hvad er der nu galt med lidl og aldi?
De er tyske, servicen er ikke-eksisterende og kvaliteten af deres varer er for mig ikke god nok.
Den dag tyskerne åbner en butik med varer, der lever op til danske kvalitetsstandarder, så vil jeg måske overveje at handle der, indtil da, så må de nøjes med mine penge, når jeg er i Tyskland :)
Mine foretrukne butik er i øvrigt SuperBrugsen, og ellers føtex :) Boede jeg på Sjælland, ville Irma nok også være med i spillet.
Emil (5712) skrev:Skandaløst nok var det jo rent faktisk Carlsberg, der producerede den for et par år siden, hvorfor man rent faktisk sad og drak en almindelig hof, når man købte den. Men af uvisse årsager har Fakta valgt at få Harboe til at lave den i stedet, og siden da har den smagt af pis.
Så vidt jeg ved så var det andensorterings hof, så altså ikke helt det samme som hvis man købte en "rigtig".
Emil (5717) skrev:Den dag tyskerne åbner en butik med varer, der lever op til danske kvalitetsstandarder, så vil jeg måske overveje at handle der, indtil da, så må de nøjes med mine penge, når jeg er i Tyskland :)
Ikke hvis man bor ved grænsen og prisen også er mega lav :)
fjols (5720) skrev:Så vidt jeg ved så var det andensorterings hof, så altså ikke helt det samme som hvis man købte en "rigtig".
Det siges, men jeg kunne nu ikke smage forskel. Som jeg har fået fortalt det, så var det bunden af den tank, de bryggede øllet i, der blev hældt på DP-flasker.
SlettetBruger (5721) skrev:Ikke hvis man bor ved grænsen og prisen også er mega lav :)
Hvis de sælger økologisk Thise-mælk, dansk kød og danske grøntsager, så fair nok - indtil da kan de rende mig :)
Jeg tror nu du kan stole ligesåmeget på dansk kød som på tysk: dvs slet ikke.
Hernede ved grænsen har vi noget bedre ^^ Mælk direkte fra Koen, så meget bedre end det gennemstrålede døde pis i køber i kartoner ;P
Men nej vi køber kun basics i tyskland, som pålæg og diverse, vilde ting som kød køber vi i dk, eller ved slagteren :)
Hernede ved grænsen har vi noget bedre ^^ Mælk direkte fra Koen, så meget bedre end det gennemstrålede døde pis i køber i kartoner ;P
Men nej vi køber kun basics i tyskland, som pålæg og diverse, vilde ting som kød køber vi i dk, eller ved slagteren :)
SlettetBruger (5725) skrev:Jeg tror nu du kan stole ligesåmeget på dansk kød som på tysk: dvs slet ikke.
Altså, nu er det jo ikke sådan, jeg bor i KBH - jeg er fra Vestjylland af og har også ofte drukket uforarbejdet mælk fra koen af (namme nam!), men eftersom jeg ikke lige gider rende ude hos en bondemand, hver gang jeg skal bruge et par liter mælk, så køber jeg det i et supermarked - og i den forbindelse er der sgu ingen mælk, jeg i mit liv har smagt, der kan slå Thise.
Hvad angår kødets kvalitet, så stoler jeg sgu en anelse mere på dansk økologisk kød, end jeg gør på random tysk kød. Så kan man jo kalde mig naiv eller hvad man vil :)
Det er noget bras det hele. Men pyt vi æder det jo alligevel :) ligegyldigt om det er affaldskød, eller blandingskød solgt som noget andet.
Næ, slagteren kan man stole på ( hvis man er i familie med ham xD )
Næ, slagteren kan man stole på ( hvis man er i familie med ham xD )
Cola på din morgenmad?
Hvor meget sukker er der i den danske mælk?
Som jeg kan se det via Arla's hjemmeside, så optræder sukker ikke på deres varedeklaration?
Baggrund for spørgsmålet:
Jeg er ved at gå amok over at den irske mælk indeholder 11-12% sukker, uanset om det er sødmælk eller skummemælk...
Så lige nu drikker jeg Arla's soya mælk, da det stadigt tilnærmelsesvis smager af mælk, og der "kun" er 2,8% sukker i :-/
Hvor meget sukker er der i den danske mælk?
Som jeg kan se det via Arla's hjemmeside, så optræder sukker ikke på deres varedeklaration?
Baggrund for spørgsmålet:
Jeg er ved at gå amok over at den irske mælk indeholder 11-12% sukker, uanset om det er sødmælk eller skummemælk...
Så lige nu drikker jeg Arla's soya mælk, da det stadigt tilnærmelsesvis smager af mælk, og der "kun" er 2,8% sukker i :-/
DiZaster (5731) skrev:Så lige nu drikker jeg Arla's soya mælk, da det stadigt tilnærmelsesvis smager af mælk, og der "kun" er 2,8% sukker i :-/
Soya er no. 1 gensplejsede produkt i verdenen ^^ kan ikke forstå når de siger soy mælk er så sundt ;P det lyder nemmerlig ikke sådan
Der er ikke tilsat sukker til mælk, men det indeholder naturligt mælkesukker (laktose)
Der er ikke tilsat sukker til mælk, men det indeholder naturligt mælkesukker (laktose)
#7532 yderligere er det fyldt med restkemikalier, nedsætter kroppens evne til at optage div. stoffer og i al almindelighed ikke så sundt som der siges.
DiZaster (5731) skrev:Hvor meget sukker er der i den danske mælk?
Som #5733 også skriver, så er der mælkesukker i.
Hvis du går ind på følgende link:
http://www.weblogs.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401CFG....
...og ser på side 1 i bunden, så kan du se, hvor meget laktose, der er i forskellige mælkeprodukter. På side 2 kan du se procentdelen af laktose i samtlige Arlas produkter. Men medmindre du er laktoseintolerant, så synes jeg ikke, du skal tænke så meget over, om du får 6 eller 10 gram laktose i dit glas mælk. Såfremt du ikke ligefrem indtager flere liter mælk om dagen, så gør det ingen forskel laktosemæssigt, om man drikker letmælk eller skummetmælk. Som det også fremgår af skemaet, så er der samme mængde mælkesukker i, det er blot fedtprocenten, der er anderledes.
Angående den lille diskussion med lyden og muren, så kan man vel opstille et regnestykke hvis man gider? Lyden bevæger sig væk fra A, med dette som en punktkilde. Derfor vil lydstyrken vel falde med 1/r^2 eller lign.? Igennem muren falder lydstyrken formentlig eksponentielt ... e^-(something).
Eller?
Angående den lille diskussion med lyden og muren, så kan man vel opstille et regnestykke hvis man gider? Lyden bevæger sig væk fra A, med dette som en punktkilde. Derfor vil lydstyrken vel falde med 1/r^2 eller lign.? Igennem muren falder lydstyrken formentlig eksponentielt ... e^-(something).
Eller?
gtrf
Hvorfor klør mine fødder voldsomt en gang i mellem?
De er hverken røde eller viser tegn på svamp, små dværge eller lign.
Prøv at gå i sokker med tæer :) jeg gør det altid. mega dejligt ^^ og godt for blodomløbet i tæerne hvis man skal tro de kloge
Dreadnought (5737) skrev:gtrf
Hvor på fødderne?
Lyder som du sidder/går med fodtøj, eller er i stillinger der bremser dit blodomløb midlertidigt. Når der så kommer blodomløb igen, er det at det begynder at klø eller prikke.
Venepumpeøvelser for læggene kan være en rigtig god ting, det øger blodomløbet og hjælper med at fjerne affaldsstoffer fra benene. (Øvelse #7 HER husk at holde foden i 3-5 sekunder i hver stilling)
En anden ting du kan bruge er Ball-akupressur, stå med bare tæer og læg en bold under en fod, læg så et stort pres på bolden og rul den rundt under foden i små cirkelbevægelser. Brug et minut under hæl, et minudt under svangen, et minut under tæerne og gentag med den anden fod.
Efter denne øvelse, vil dine tæer med sikkerhed brænde de første par gange, dette er et tegn på at det hjælper på dit omløb.
Lyder som du sidder/går med fodtøj, eller er i stillinger der bremser dit blodomløb midlertidigt. Når der så kommer blodomløb igen, er det at det begynder at klø eller prikke.
Venepumpeøvelser for læggene kan være en rigtig god ting, det øger blodomløbet og hjælper med at fjerne affaldsstoffer fra benene. (Øvelse #7 HER husk at holde foden i 3-5 sekunder i hver stilling)
En anden ting du kan bruge er Ball-akupressur, stå med bare tæer og læg en bold under en fod, læg så et stort pres på bolden og rul den rundt under foden i små cirkelbevægelser. Brug et minut under hæl, et minudt under svangen, et minut under tæerne og gentag med den anden fod.
Efter denne øvelse, vil dine tæer med sikkerhed brænde de første par gange, dette er et tegn på at det hjælper på dit omløb.
SlettetBruger (5732) skrev:Soya er no. 1 gensplejsede produkt i verdenen ^^ kan ikke forstå når de siger soy mælk er så sundt ;P det lyder nemmerlig ikke sådan
Nu drikker jeg det udelukkende fordi jeg nægter at indtage 110g sukker dagligt igennem mit mælke indtag. (I DK drak jeg dagligt 1-2L mælk) - Soya mælk smager virkeligt dårligt, og da Arla's smager lidt i retning af normalt mælk, er det the lesser evil.
Jeg er godt klar over at er naturligt forefindende sukker i mælk, men at der naturligt skulle være 11-12% sukker tvivler jeg stærkt på. Jeg undrer mig blot over hvorfor den irske og engelske mælk, skal proppes med sukker.
Fordi sukker smager godt og det derfor kan lede til folk bedre kan li det :)
Jeg forstår ikke at regeringer ikke forbyder ting som er blevet bevist usunde. eller sundhedsskadelige nærmere.
Jeg forstår ikke at regeringer ikke forbyder ting som er blevet bevist usunde. eller sundhedsskadelige nærmere.
1: Reklamefirmaer betaler folk for at komme med links på forskellige sider som f.eks. newz
2: De har efterhånden indset at det med at oprette en bruger der kommer med det link ikke giver den gode goodwill.
3: En bruger der er etableret på forumet vil automatisk have mere goodwill til at folk ikke råber spam hvis vedkommende poster en fed youtube-video han har "fundet".
Spørgsmål: Hvor ansøger jeg?
2: De har efterhånden indset at det med at oprette en bruger der kommer med det link ikke giver den gode goodwill.
3: En bruger der er etableret på forumet vil automatisk have mere goodwill til at folk ikke råber spam hvis vedkommende poster en fed youtube-video han har "fundet".
Fjolle (5746) skrev:1: Reklamefirmaer betaler folk for at komme med links på forskellige sider som f.eks. newz
Det der fattede jeg absolut minus af!
Fjolle opfatter sig selv om en etableret bruger, som vi andre her på forummet har tillid til. Vi ville derfor være lettere at overbevise om at klikke på et link han poster.
Fjolle vil gerne tjene penge! :P
Kaaaching ....
Fjolle opfatter sig selv om en etableret bruger, som vi andre her på forummet har tillid til. Vi ville derfor være lettere at overbevise om at klikke på et link han poster.
Fjolle vil gerne tjene penge! :P
Kaaaching ....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.