mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg


Gå til bund
Gravatar #25152 - CBM
18. sep. 2017 03:32
Ronson ⅍ (25151) skrev:
http://peecee.dk/uploads/092017/power.png

Jow..


Den er nok preloaded med software fra producenten :
https://sensorstechforum.com/da/cancer-file-virus-...

Og så skal den placeres i skridtet ved brug :
https://www.bt.dk/danmark/den-baerbare-giver-dig-l...

:-)
Gravatar #25153 - gramps2
18. sep. 2017 07:42
#25151
Det simpelthen være en 15-årig praktikant som laver og korrekturlæser deres avis...
Gravatar #25154 - CBM
19. sep. 2017 13:50
har newz haft problemer? kunne ikke logge ind i lang tid
Gravatar #25155 - modgaard
19. sep. 2017 13:52
#25154 Yes, vi havde lidt loginproblemer, der er løst nu.
Gravatar #25156 - CBM
19. sep. 2017 13:53
ok :)
Gravatar #25157 - Ronson ⅍
21. sep. 2017 12:57
'Troldmandens værksted er fuld af mysterier og hemmeligheder. Lige nu prøver han på at lave en magisk drik til alle kvinder i borgen, som drømmer om at blive yngre, smukkere og slankere,' skriver hun og kommer med kritikpunktet om, at det IKKE er, hvad alle kvinder drømmer om:
'Det drømmer jeg ikke om, Legoland. Og det gør min datter forhåbentlig heller ikke. Og jeg gider overhovedet ikke skulle forholde mig til, at I tror/eller ønsker/eller mener, at vi bør drømme om det.

Gravatar #25158 - CBM
21. sep. 2017 16:58
@ronson: tragic, coz it's true
Gravatar #25159 - CBM
22. sep. 2017 09:16
"Mens resten af Danmark nød solen i Kr. Himmelfartsferien, fik de unge ingeniørspirer endegyldigt bevis for, hvor langt deres lille, ætanoldrevne bybil faktisk kører på literen.

Ved årets Shell Eco-marathon i London kørte DTU's vogn hele 449 km/l. Det gav en flot andenplads i konkurrencen, hvor 179 biler dystede i forskellige energiklasser og kategorier."

http://bilmagasinet.dk/nyheder/saa-langt-koerer-da...


Ethanol indeholder mindre energi end oktan 92!

449 km på en liter ethanol... og ALLIGEVEL kan jeg ikke her i 2017!

købe en stor beskidt 4x4/stationcar/SUV/etc med en stor beskidt 2.0 liters benzin motor med masser af heste der kan klare bare SØLLE 20 km på en liter benzin???


W T F ??


Jeg burde kunne købe en stor beskidt V8 5.0 liters motor med 500+ heste, der kunne køre 100 km på en liter benzin på nuværende tidspunkt???? eller hvad??


det kan vel ikke passe at en flok tilfældige danske studerende kan være så ekstremt langt foran hele verdens bil industri??

bedste bud på en bil der er 4x4 + SUV + liiige kan snige sig op på 20 km på en liter benzin er fortsat en 2017 suzuki ignis som teknisk set er en mini bil ?????? og det endda uanset budget!
Gravatar #25160 - _tweak
22. sep. 2017 09:30
#25159: en del af det er, som jeg forstår det, at bilen leverer meget lidt kraft; 3,5 hp - dækkene er specifikke til vejtypen, der er plads til én person, bilen vejer lige omkring 100kg - og så er der vist intet sikkerhedsudstyr i den (og skroget krøller som pap). Problemet er, at når man begynder at rode med vægt, så stiger behovet for flere hestekræfter og dermed falder effektivteten af brændstoffet målt pr. km.

Alene at fylde en fyldt indkøbspose i en DTU Dynamo vil formentlig forringe dens kørelængde med 20-30km.
Gravatar #25161 - CBM
22. sep. 2017 18:23
@tweak: jo men alligevel.. Man kan vel forvente at store bil koncerner er længere fremme ift udvikling af benzin motorer end en flok tilfældige danske studerende ?
Gravatar #25162 - mrtb
22. sep. 2017 19:09
@CBM Ligemeget hvor avanceret en motor du har, er der bare stadig lige nogle fysiske love der skal overholdes :P

1. Det er 1-mands biler som de endda ligger ned i, hvilket gør fronten mange gange mindre
Resultatet er meget mindre luft der skal flyttes.

2. Reglerne for ræset kræver at der kan frembringes en gennemsnitshastighed på min. 23km/t.
Igen, meget meget mindre vindmodstand end en normal bil.

3. De kan holde en konstant fart (antager jeg), modsat normal kørsel, hvor man bremser og accelererer ofte.
Det gør at de undgår at spilde brændstof på acceleration, og motoren kan også holdes ved det optimale antal omdrejninger.
Gravatar #25163 - CBM
23. sep. 2017 06:39
@mrtb:
Hm tjah. Jeg må vel bare holde øje med markedet og se om der dukker flere bil modeller op som passer til de krav jeg stiller til en ny bil.
Gravatar #25164 - Ronson ⅍
6. okt. 2017 19:50
at bring, da der ingen ledige bokse var i pakkedimsen de benytter, har leveret min pakke til et andet sted så jeg "kan få den i dag". Det skriver de så til mig 21:50 og butikken lukker 22:00. Og jeg bor et stykke væk. Og jeg har ingen tøj på.
Gravatar #25165 - Ronson ⅍
6. okt. 2017 20:26
At ting med ledning nu reklameres for som "Batteri-fri"
https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hovedte...
Gravatar #25166 - CBM
7. okt. 2017 04:52
@Ronson: Jeg tror det må være fordi at mange der har købt telefoner der skal bruge wireless headsets, de er blevet træt af batterier og nu er det en feature ikke at have batterier? :-)
Gravatar #25167 - modgaard
7. okt. 2017 04:58
#25165 bare vent. Snart bliver de også kaldt ‘retro’ :)
Gravatar #25168 - Ronson ⅍
8. okt. 2017 10:51
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4957990/Decapitated-head-Swedish-journalist-found.html skrev:
Now her head has been found as inventor Richard Madsen awaits murder trial


edit: ja, quotes giver desværre stadig ikke klikbare links
Gravatar #25170 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. okt. 2017 05:52
#69

Nej ... Synes endda at Adolph er pænere
Gravatar #25171 - CBM
18. okt. 2017 05:57
Lol
Gravatar #25172 - Ronson ⅍
20. okt. 2017 14:47
Gravatar #25173 - CBM
20. okt. 2017 14:53
@ronson: Jesus christ.. Uagtet om de sidder i kørestol eller ej, så er det bare IKKE iorden!

Det viser bare at alle kan være potentielle fucktards, uanset hvad deres egen situation er...

Gravatar #25174 - Ronson ⅍
23. okt. 2017 15:53
Overskrift på EB: Her er sandheden bag tabu-emnet alle taler om

Ved EB overhovedet hvad "tabu" betyder?
Gravatar #25175 - Ronson ⅍
26. okt. 2017 10:37
Når man starter en chat med komplett:
Hej! Mit navn er Ashley, hvad kan jeg hjælpe dig med


Mon de har glemt at ændre de generiske, amerikanske navne i deres chatsystem..
Gravatar #25176 - CBM
26. okt. 2017 10:41
@ronson: eller også har de en dansk support medarbejder der hedder Ashley :-)



her ses hun i en typisk support situation :-) :-) :-)

Ashley, via komplett.dk

https://duckduckgo.com/?q=komplett.dk+ashley&t...
Gravatar #25177 - Ronson ⅍
29. okt. 2017 20:15
Alle dem der bor ud til noget vand og som vi nu skal have ondt af.
Gravatar #25178 - Ronson ⅍
29. okt. 2017 21:47
Gravatar #25179 - CBM
30. okt. 2017 04:54
Alt syltetøj skal tappes fra kagen inden den må spises.. og det skal gøres før kagen bliver kold... :-)
Gravatar #25180 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
30. okt. 2017 06:02
Ronson ⅍ (25177) skrev:
Alle dem der bor ud til noget vand og som vi nu skal have ondt af.

Jeg er ved at være træt af dem i de indre farvande der tuder lige pt. - jeg gider i hvert fald ikke betale en krone til kystsikring m.m.

På vestkysten er vi pålagt at betale til stormflods sikring, derfor mener jeg bestemt ikke at jeg skal til at betale via SKAT eller andet til at nogle tosser i Nordsjælland skal have kystsikring. Tag en kiks, det har jyderne gjort i gu' ved hvor mange år efterhånden.

Halvanden meter over normal - hvor herre bevares ...
Gravatar #25181 - CBM
30. okt. 2017 07:40
@TB: men... men, det er jo SJÆLLAND! :-) Så er det jo noget andet...

Du kan jo nok forstå at hvis det er et problem på SJÆLLAND, så er det et problem i HELE landet, mens problemer i udkantsdanmark (jylland mm), ikke betyder noget.
Gravatar #25182 - CBM
31. okt. 2017 08:05
ASUS X756UX-T4244T

Billigste DANSKE pris : 11724 kr

Billigste TYSKE pris : 1.035,94 € / 7709 kr

http://www.pricerunner.dk/pip/27-3988978/Baerbar/A...



WTF?
Gravatar #25183 - CBM
31. okt. 2017 10:38
#25182

men LENOVO priser er mere ens....

http://www.pricerunner.dk/pl/27-3733613/Baerbar/Le...



Dansk pris = 7999 danske kroner
Svensk pris = 8402 danske kroner

det er underligt der er så stor forskel...
er det fordi

* pricerunners prisliste ikke er komplet,

* lenovo legion y520 generelt er voldsom billigere end asus X756UX-T4244T,

* lenovo legion y520 ikke kan fås i tyskland og

* at laptops er ekstremt billige i tyskland for tiden?

Gravatar #25184 - CBM
31. okt. 2017 11:08
jeg er ikke den eneste der ikke kan lide LENOVO mere :-)

https://www.laptopmag.com/articles/lenovo-brand-ra...
Gravatar #25185 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. nov. 2017 06:34
#82

Igen, så vil jeg lige minde dig om at du får et QWERTZ tastatur uden ÆØÅ og vist også et par andre finurligheder



Gravatar #25186 - CBM
1. nov. 2017 07:19
@tb: true, jeg har også qwertz på min BlackBerry priv
Gravatar #25187 - gramps2
2. nov. 2017 07:18
#25180
I medierne lægges det ellers ud som at "jyderne" får det betalt af staten. Men så må alle dem, som bor med risiko for oversvømmelse, jo også betale stormflodssikring. Om de så bor på Fyn, på Sjælland eller på Samsø.
Gravatar #25188 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. nov. 2017 05:52
gramps2 (25187) skrev:
#25180
I medierne lægges det ellers ud som at "jyderne" får det betalt af staten. Men så må alle dem, som bor med risiko for oversvømmelse, jo også betale stormflodssikring. Om de så bor på Fyn, på Sjælland eller på Samsø.


Ja, vi får det betalt af staten, igennem den påtvungne stormflods forsikring.
Der var dog tale om for et par år siden at det skulle pushes ud til hele landet - om det blev til noget aner jeg ikke.
Gravatar #25189 - Qw_freak
3. nov. 2017 12:29
....Det her:

600år før kristus i år 825...!?!? Der er nogen der skal få styr på deres matematik...

https://image.ibb.co/me8vCb/600_foer_Kr_i_aar_825_...
Gravatar #25190 - CBM
3. nov. 2017 12:36
Qw_freak (25189) skrev:
....Det her:

600år før kristus i år 825...!?!? Der er nogen der skal få styr på deres matematik...

https://image.ibb.co/me8vCb/600_foer_Kr_i_aar_825_...


LOL... ja, enten må det jo være 600 BC, 825 BC eller 825 AD

http://hubertusjagt.dk/?page_id=1616

den rigtige dato er vist 600 BC

"men det er først i år 825, hvor Paven ophøjer Biskop Hubert til helgenen Skt. Hubert, der døde 3. november 728"

De 825 må så være 825 AD, altså 1425 år senere. Da jeg ikke mener der var en Pave før efter Kristus.

https://da.wikipedia.org/wiki/Pave

"Pave er den traditionelle titel på den romersk-katolske kirkes øverste biskop, der efter katolsk tradition er apostlen Peters efterfølger som Kirkens øverste autoritet."

I 728 AD, dør Biskop Hubert
I 825 AD, ophøjes Biskop Hubert (efter sin død i 728 AD) til helgen

Jeg tror du har med en meget dårlig formuleret artikel at gøre :-)
Gravatar #25191 - Qw_freak
6. nov. 2017 07:12
CBM (25190) skrev:

Jeg tror du har med en meget dårlig formuleret artikel at gøre :-)


Yep, man skulle bare syntes at tallene i sig selv var forkerte nok i forhold til hinanden til at se fejlen...
Gravatar #25192 - gramps2
6. nov. 2017 11:18
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25188) skrev:
gramps2 (25187) skrev:
#25180
I medierne lægges det ellers ud som at "jyderne" får det betalt af staten. Men så må alle dem, som bor med risiko for oversvømmelse, jo også betale stormflodssikring. Om de så bor på Fyn, på Sjælland eller på Samsø.


Ja, vi får det betalt af staten, igennem den påtvungne stormflods forsikring.
Der var dog tale om for et par år siden at det skulle pushes ud til hele landet - om det blev til noget aner jeg ikke.

Så I betaler vel egentlig selv for det?
Gravatar #25193 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. nov. 2017 12:49
gramps2 (25192) skrev:
Så I betaler vel egentlig selv for det?

Ja, det gør vi - og derfor gider jeg heller ikke at stige i f.eks. SKAT fordi at der er en oversvømmet kælder i Nordsjælland
Gravatar #25194 - gramps2
7. nov. 2017 08:50
#25193
Det kan jeg sådan set godt følge dig i. Det generelle billede er bare at vi alle i dag betaler til digerne på Vestkysten.
Gravatar #25195 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2017 10:21
gramps2 (25194) skrev:
#25193
Det kan jeg sådan set godt følge dig i. Det generelle billede er bare at vi alle i dag betaler til digerne på Vestkysten.

Som jeg skrev tidligere har der været snak om at det skulle være "ens for alle" (hvilket imho er latterligt, jeg betaler gerne ekstra for digerne ved mit hus - sådan er vilkårene jo hvis man vil være liebhaver)

Vidste ikke at det var trådt i kraft.
Gravatar #25196 - mvoigt27
9. nov. 2017 17:22
Nu er han sgu igang igen hvis i kan huske den tosse her fra tidligere tråde https://ekstrabladet.dk/nationen/stol-faldt-ned-ka...
Gravatar #25197 - gramps2
9. nov. 2017 19:16
#25195
Jeg tror ikke at det er trådt i kraft - jeg tror mere på at medierne ikke aner hvad de skriver om.
Gravatar #25199 - Ronson ⅍
18. nov. 2017 18:44
https://www.facebook.com/daniel.flach.3/posts/1908957292454269 skrev:
Udråb til den danske befolkning jeg har i dag oplevet det værste i hele mit liv netop at blive dømt uskyldigt så Hej alle jer mennesker der læser dette venner famille fjender og folk jeg ikke kender først ville jeg startet med at takke alle dem der har støtte mig mange Tak for jeres støtte og tak fordi I har bakkede mig op osv. Men nu har jeg simpelt hen fået nok af alt det her jeg kan ikke klare det mere at blive dømt for noget man ikke har gjort kan simpelt hen ikke beskrive med ord så lige nu er jeg en stor bombe som bare venter på at springe i luften! Så har brug for at komme ud med alt også selvom det kan bide mig i røven For nu har jeg i over 1 år været sigte/tiltalt i en meget alvorlig sag i har ikke nogen idé om hvordan det er at være mig! At vide man ikke har gjort det men så i dag at blive dømt skyldig også selvom jeg kan gå med ren samvittighed selv! Og måske burde jeg tage straffen og komme videre om det var mig eller ej men det nægter jeg jeg ville kæmpe for retfærdighed og jeg ved det ville komme en masse haders osv. Men selvom jeg ved jeg på ingen måde har været skyld i de anklager der har været så tager det ekstremt hårdt på mig at der så mange folk der tror det og så mange der hader mig som person det er ikke til at bare! At se hvordan nogen af mine Tidligere venner vendte sig mod mig i retten det var virkelig hårdt! Men jeg føler virkelig meget med offrene i Den her sag og ville virkelig ønske jeg kunne komme med det Englig svar på hvad der var sket Men jeg er dsv ikke gud eller en helt særlig person som ved alt nej jeg blot en hel almindelig mand! Og fordi jeg kun er et helt normalt menneske så har jeg også følelser i massevis! Og hele den her sag har nu taget så hårdt på mig at jeg nu ikke kan holde til mere jeg ville mest af alt bare gerne væk fra den her verden væk fra alle de fordomme jeg er så indebrændt over den måde jeg er blevet behandlet på og på den måde folk er overfor mig på! For jeg kunne aldrig finde på at skade nogen bevidst og hvis jeg så Englig havde kommet til at gøre skade på nogen så ville jeg være den første til at stå frem og undskylde mange gange og forklare at det hele ikke var meningen og tage straffen for det for jeg hader at andre mennesker har det dårligt og ønsker ikke at nogen skal komme tilskade ! Men jeg nægter at påtage mig ansvaret for noget som jeg ved med sikkerhed jeg ikke har gjort så ville jeg haller grave min egen grav! Så selvom jeg nogen gange næsten havde ønske det havde været mig som havde gjort det så det hele havde været retfærdigt og at jeg kunne forklare hvordan det var sket og Hvad handlingen var bag Det osv jeg ved det en barsk måde at tænke på og ønske! Men jeg ville 1000 gange haller kunne tage min straf med oprejst pande nu når det endt ud med en straf hvis jeg vidst jeg havde gjort Det! Men nu når jeg ved jeg ikke har gjort noget forkert så det ekstra hårdt det hele for alle ville have dig til at ængre noget som men ikke har gjort! Og jeg ved mit liv aldrig helt vil blive det samme igen den her sag har sat signe ar som altid vil forblive i sjælen og selvom jeg kan angke dommen og måske blive frifundet så ved jeg der altid være en masse folk som ville hade mig og fordømme mig for vi mennesker er utrolig gode til at lave fordomme om andre mennesker før vi overhovdet kender dem eller kender deres historie! Og det også derfor jeg først nu kan se hvor svært det er for dommerene at skulle afgøre en sag og kan også have forståelse for at de kan lave en fejl da de kun kender en lille del af persons liv og kun får præsteret et lille billede af en general stor sag! Og har også fuld forsåtelse for at der kan ske fejl i en retssagt! Men jeg må dog sige de har været overraske søde både dommer og anklager havde forestillet mig det hele meget værre og stængerne i retten! og jeg ville takke min forsvare Thorbjørn min advokat som har støtte mig igennem hele sagen og altid troet på mig det betyder rigtigt meget for mig! Og jeg ved det virker barnligt eller tøsedrengs agtigt at tage det hele på den her måde men jeg nægter at skulle ængre noget jeg ikke har gjort! ligefortidne ville jeg ønske at jeg var dø eller aldrig blevet født for jeg går med så mange smarter i mit hvode at jeg ikke kan holde det hele ud! så Jeg er smuttede for mig selv for lige fortiden så jeg kan se om jeg kun få sunget det hele ! Selvom det nok vil blive umuligt da jeg ikke vil finde mig i at få eller blive beskyldt for såden en voldsom anklage når jeg ikke har gjort noget! Og medierne der farer der ud af med 1000 kilometer i timen og fyre det ene af efter det andet af og folk der kommenterer og skrive diverse ting det ikke til at holde ud og læse men jeg ka love jer for der bliver krig nu for at få bevidst min udskyld om jeg så skal i diverse medier eller alle i hele verden finder ud af hvad jeg anklaget for så ville jeg blive ved til jeg har bevidst min uskyld om jeg så skal sulte mig selv eller løbe jorden rundt så gør jeg det for ret skal være ret! Men nu skal i ikke få medlighed eller noget med mig for selvom jeg bare har været på et forkert sted på et forkert tidspunkt så fortjener jeg den ikke da jeg i mange øjne altid ville være ham svinet der forgiftede folk! Så bare er en stor psykopat som ikke har noget hjerte eller ikke har nogen meligenhed med folk og Selvom jeg ved sandhenden er anderledes så må jeg i nok vende mig til at leve med at folk synes jeg er dumt svin som fortjener at være burret inde i flere år eller folk der skriver at jeg kun er lavet af ren og skær ondskab og skal aflives! for ligemeget om jeg bliver frikendt i sidste ende så ville det ikke ændre ret manges syn på mig idet de allerede har dannet et billede inde i hovdet og når først man har fået bygget en fordom og billede op af en person så den ikke sådan lige til at slå ned igen! Så jeg må nu bruge tiden på at leve med alt det som der sket og åbenbart ængre og ved ked af noget som jeg ikke har gjort og prøve og se om jeg kan rejse mig og komme videre i mit liv selvom det bliver næsten umulig da jeg kan mærke jeg er blevet en forandret person og aldrig finder mit gamle jeg tilbage... men mine tanker lige nu går dog til dem der kommet tilskade i sagen og til deres familier som nu aldrig ville kunne få den virkelige og selvom jeg sikker på at i ligeglade med det bare i har en Person at smide det hele over på om man han så har gjort det eller ej er lige meget for jeg ! Og selvom i fordømmer mig så ville jeg ønske jer alt det bedste fremad for Jeg ved at hvis jeg sad på den anden side ville jeg nok også være hurtigt til at dømme andre for der findes ingen i hele denne verden der perfekte alle har deres små fejl ... og om det hele bliver meget været på baggrund af det her opslag kan jeg ikke vide men for mig kan det ikke blive værre end det er nu ! Fuck fængsel straffen det inde har man det nu meget godt ville haller side i fængslet end i plejehjemmet! Men det som gør det hele slemt og helt umuligt at komme sig over er at blive dømt uskyldigt der findes ikke noget værre ville haller undvære alle de gode ting i livet end at opleve det her! Og jeg ville aldrig ønske for selv min værste fjende at det skete for ham! For det kke til at klare på noge som helst måde... i

(nej, jeg kunne heller ikke holde ud at læse det)
Gravatar #25200 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. nov. 2017 05:43
#99

Hvorfor poster du det så o_O kan vi ikke få en tl;dr
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login