mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
SNES smider bare et video-tag om dine links. Problemer kan skyldes plugins (ikke addons), som forsøger at afspille. VLC kan være ond. Firefox plejede at være skod, men nu er Chrome værre af de to.
Chewy (18997) skrev:Mystisk..
Det er kun links der ligger på ronson.dk
Hmmm.... Kan se at det virker nu..
Det kan være at den bare er lang tid om at buffe....
det virker findt her (chrome 28.0.1500.71 m)
Elskov (19004) skrev:Og nu har den været til opladning i over 3 timer, men er stadig ikke fuldt opladet :( mit batteri er nok ved at dø...
har samme problem min plager at kunne holde 3-4dage men for ca. en uges tid siden så begyndte den at være ved at løbe tør for strøm efter 5-6 timer når man tog den fra lader og det er uden at have brugt den. :-/
http://peecee.dk/uploads/072013/....png
Hvis ikke du opdagede det da du tog produktet ned fra hylden, hvordan skulle bilkamedarbejderen så have opdaget det da han satte det op på hylden?
Tænk dig dog om kælling..
Hvis ikke du opdagede det da du tog produktet ned fra hylden, hvordan skulle bilkamedarbejderen så have opdaget det da han satte det op på hylden?
Tænk dig dog om kælling..
At man kan genkende en pitch som frekvens A på en højtaler der ikke kan frembringe en lyd med frekvens A. Det er sikkert almen viden, men det er nu stadig lidt magisk for mig.
Ronson (19017) skrev:http://ronson.dk/newz/hoarders.mp4
Jeg ved ikke hvad det er, men jeg føler mig 10% dummere bare ved at have set klippet.
markjensen (19020) skrev:At man kan genkende en pitch som frekvens A på en højtaler der ikke kan frembringe en lyd med frekvens A. Det er sikkert almen viden, men det er nu stadig lidt magisk for mig.
Medmindre man har en tone med en 100% ren sinus-kurve, vil der altid være lige og/eller ulige harmoniske frekvenser som en del af et signal også.
Men er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Ronson (19026) skrev:csstener (19023) skrev:#19017
hvor finder du de klip med så dumme menesker?
Her
C:\Users\Rune\Downloads\hoarders.s06e05.720p-killers
Ahh... 127.0.0.1
Clauzii (19025) skrev:Men er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Det var skam ikke et spørgsmål, men min bog påstår at du ikke behøver frekvens A (som en højtaler måske ikke kan afspille), så længe instrumentet (dvs. det gælder ikke for dit eksempel med en ren sinuskurve) også genererer 2*A, 3*A osv.
Jeg er kun på side 60 i bogen, så det bliver nok uddybet en del. Jeg synes bare det var sjovt (haha) at tænke på at du kan høre en tone/pitch fra en højttaler selvom den ikke nødvendigvis kan afspille tonens (grund)frekvens.
markjensen (19028) skrev:Det var skam ikke et spørgsmål, men min bog påstår at du ikke behøver frekvens A (som en højtaler måske ikke kan afspille), så længe instrumentet (dvs. det gælder ikke for dit eksempel med en ren sinuskurve) også genererer 2*A, 3*A osv.
Well, det er i hvert fald sådan håndholde strenginstrumenter og blæsere fungerer, så vidt, jeg har lært.
Jeg har ikke lært noget :( jo, en smule i fysik i gymnasiet, men det her er bare noget jeg læser for sjov. Og så fordi jeg endnu ikke forstår hvorfor man ikke kan stemme et klaver til at spille alle tonearter rent.
Ja, det er det nok :). Jeg har kun modtaget undervisning i nogle måneder (og så gik jeg til et andet instrument, som jeg ikke vil tale om, da jeg var mindre), så det er måske ikke det vigtigste lige nu. Jeg prøvede ellers at spørge min klaverlærer (altså om det med stemning), men jeg synes ikke jeg var helt tilfreds med svaret. Det er nok også lidt svært at forklare uden en tavle og med mindre end 45 min lektioner.
En ret så uambitiøs spam mail.
(navn og mail er erstattet af mig)
Tillykke [navn]!
Du er udtrukket med følgende info:
Navn: [navn]
Mail: [email]
Det betyder du nu kan få en Nokia 101 uden abbonnement eller andre former for binding for 1kr!
Benyt dig af din plads og få sendt din Nokia allerede i dag med posten!
(navn og mail er erstattet af mig)
markjensen (19030) skrev:Og så fordi jeg endnu ikke forstår hvorfor man ikke kan stemme et klaver til at spille alle tonearter rent.
Det kan man også godt. Bach opfandt "Das Wohltemparierte Klavier"-stemningen, som rent faktisk lyder godt i alle tonearter.
At man ikke kan stemme alle toner med nøjagtig den samme afstand imellem, hænger sammen med den menneskelige psyko-akustik, altså vores måde at opfatte hvad der lyder rigtigt og er afhængig af både frekvens, lydstyrke og retningsbestemmelse/afstand, temperatur, lufttryk osv.
Det var nu også det jeg mente :) altså at du godt kan stemme rent til én toneart, men så lyder de andre dårligt (hvilket jeg heller ikke helt ved hvorfor endnu, men der er et afsnit i min bog om det). Jeg fandt også en SRP-opgave om det, men det koster penge, og så bliver man jo nærrig.
Jeg har spillet musik i mange år, og når det kommer til stykket, kommer det helt og holdent an på hvad man vil udtrykke. Du kan godt have en guitar der ikke stemmer 100% på nogen måde, og stadig frembringe det man som menneske kalder musik, altså en frembringelse af udtryk til at give indtryk, af lyd.
Og lyd er jo mange ting. Der findes musik, hvor tonerne generes af alle mulige slags apparater, fra ure, blenderer, boremaskiner, vaskemaskiner, gravkøer, blyanter, spraydåser, talende/spillende legetøj, åer, flyvemaskiner, fyrværkeri, og man kunne blive ved og ved i en uendelighed.
Alt lyd vi kan høre, kan formes til toner, der kan stemmes. Det er ikke altid det er/behøver at være rent, men det er stadig musik.
Jeg har spillet musik i mange år, og når det kommer til stykket, kommer det helt og holdent an på hvad man vil udtrykke. Du kan godt have en guitar der ikke stemmer 100% på nogen måde, og stadig frembringe det man som menneske kalder musik, altså en frembringelse af udtryk til at give indtryk, af lyd.
Og lyd er jo mange ting. Der findes musik, hvor tonerne generes af alle mulige slags apparater, fra ure, blenderer, boremaskiner, vaskemaskiner, gravkøer, blyanter, spraydåser, talende/spillende legetøj, åer, flyvemaskiner, fyrværkeri, og man kunne blive ved og ved i en uendelighed.
Alt lyd vi kan høre, kan formes til toner, der kan stemmes. Det er ikke altid det er/behøver at være rent, men det er stadig musik.
Hvis man tilføjer R til Apple og fjerne "pl" bliver det til Rape...
http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/0...
http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/0...
Grapes of wrath
Therapist also: http://www.therapistlocator.net/
Chemotherapeutics
Grapevine
Skyscraper
trapezoid
Derp, der er mange.
edit:
Fandt en side, der har en liste:
antirape
bedrape
bedraped
bedrapes
broomrape
broomrapes
cameraperson
camerapersons
chemotherapeutic
chemotherapeutically
chemotherapeutics
crape
craped
crapes
drape
drapeabilities
drapeability
drapeable
draped
draper
draperies
drapers
drapery
drapes
drapey
grape
grapefruit
grapefruits
grapelike
graperies
grapery
grapes
grapeshot
grapevine
grapevines
grapey
immunotherapeutic
intraperitoneal
intraperitoneally
intrapersonal
nontherapeutic
parapet
parapeted
parapets
psychotherapeutic
psychotherapeutically
rape
raped
raper
rapers
rapes
rapeseed
rapeseeds
sarape
sarapes
scrape
scraped
scraper
scrapers
scrapes
serape
serapes
skyscraper
skyscrapers
subtherapeutic
therapeuses
therapeusis
therapeutic
therapeutically
therapeutics
trapes
trapesed
trapeses
trapesing
trapeze
trapezes
trapezia
trapezii
trapezist
trapezists
trapezium
trapeziums
trapezius
trapeziuses
trapezohedra
trapezohedron
trapezohedrons
trapezoid
trapezoidal
trapezoids
undrape
undraped
undrapes
Therapist also: http://www.therapistlocator.net/
Chemotherapeutics
Grapevine
Skyscraper
trapezoid
Derp, der er mange.
edit:
Fandt en side, der har en liste:
antirape
bedrape
bedraped
bedrapes
broomrape
broomrapes
cameraperson
camerapersons
chemotherapeutic
chemotherapeutically
chemotherapeutics
crape
craped
crapes
drape
drapeabilities
drapeability
drapeable
draped
draper
draperies
drapers
drapery
drapes
drapey
grape
grapefruit
grapefruits
grapelike
graperies
grapery
grapes
grapeshot
grapevine
grapevines
grapey
immunotherapeutic
intraperitoneal
intraperitoneally
intrapersonal
nontherapeutic
parapet
parapeted
parapets
psychotherapeutic
psychotherapeutically
rape
raped
raper
rapers
rapes
rapeseed
rapeseeds
sarape
sarapes
scrape
scraped
scraper
scrapers
scrapes
serape
serapes
skyscraper
skyscrapers
subtherapeutic
therapeuses
therapeusis
therapeutic
therapeutically
therapeutics
trapes
trapesed
trapeses
trapesing
trapeze
trapezes
trapezia
trapezii
trapezist
trapezists
trapezium
trapeziums
trapezius
trapeziuses
trapezohedra
trapezohedron
trapezohedrons
trapezoid
trapezoidal
trapezoids
undrape
undraped
undrapes
Daniel-Dane (19045) skrev:http://i.imgur.com/aaRlt4J.jpg
Hvorfor har Nokia problemer?
Har faktisk ikke haft nogen af dem fast o_O
Har kortvarigt lånt en 3330 og en 6230, men har ejet en 6230i ^_^
Thoroughbreed (19047) skrev:Daniel-Dane (19045) skrev:http://i.imgur.com/aaRlt4J.jpg
Hvorfor har Nokia problemer?
Har faktisk ikke haft nogen af dem fast o_O
Har kortvarigt lånt en 3330 og en 6230, men har ejet en 6230i ^_^
Jeg har heller aldrig ejet nogen af dem. Havde et par Sony Ericsson telefoner førend jeg hoppede på Nokia vognen for et års tid siden.
Thoroughbreed (19047) skrev:men har ejet en 6230i
Det var/er faktisk også en fin telefon. Rimeligt handy og temmelig holdbar. Tror ikke mange af de nye smartphones kan tåle det antal tab på gulvet min har fået ;)
Og så lille en skærm med 208x208 pixels der faktisk er ok at læse på :O Næsten Retina før det hed Retina :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.