mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
XorpiZ (15049) skrev:Det kan betyde både indtægt, indkomst og omsætning iflg. ordbogen.com.
Oversættelser er sjældent præcise, og ordbøger nævner ofte en hel masse nær beslægtede ord, som helt eller næsten passer.
Eksempelvist oversættes kagemand til birthday cake, selv om denne oversættelse er upræcis.
Så er det bedre at slå revenue op i en engelsk betydningsordbog som f.eks. dictionary.com, wiktionary.org, o.l. og se hvordan ordet defineres.
Elskov (15056) skrev:Sådan noget gør mig trist :(
Der er sket millioner af milliarder af ting igennem vores historie. og det gør dig ked at ikke alle kender ALLE events?
Laver du research på samtlige film du ser for at finde ud af om de er basseret på virkelige hændelser?
Hvis jeg ikke havde en kammerat der engang byggede en to-scale model af Titanic ville jeg sku nok heller ikke ha vidst at det skete IRL.
SlettetBruger (15057) skrev:Der er sket millioner af milliarder af ting igennem vores historie. og det gør dig ked at ikke alle kender ALLE events?
Laver du research på samtlige film du ser for at finde ud af om de er basseret på virkelige hændelser?
Hvis jeg ikke havde en kammerat der engang byggede en to-scale model af Titanic ville jeg sku nok heller ikke ha vidst at det skete IRL.
srsly? At Titanic er real er sgu da lige så almen viden som at Anden Verdenskrig heller ikke bare er film :P
Elskov (15058) skrev:
almen viden som at Anden Verdenskrig heller ikke bare er film :P
http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/01/...
Elskov (15058) skrev:srsly? At Titanic er real er sgu da lige så almen viden som at Anden Verdenskrig heller ikke bare er film :P
JA hvis man lige har været så heldig at høre om det. Det er jo ikke fordi man lærer om den i skolen. :-D
WWII derimod lærer man derimod om ^^
Vidste du at The Perfect Storm skete IRL??!11 - Gjorde jeg heller ikke før jeg læste om det for 2 minutter siden.
SlettetBruger (15060) skrev:JA hvis man lige har været så heldig at høre om det. Det er jo ikke fordi man lærer om den i skolen. :-D
Hvis jeg kun vidste det, jeg lærte om i skolen, så ville jeg være lidt lost :D
Men okay, der er meget andet, jeg ikke har styr på, som andre ville betegne som almen viden. Det er vel egentligt også individuelt, hvad man betegner sådan.
Den sidste del var i spas. alrekrify. Jeg prøver at skære ned på mit smileyforbrug... ^^
True dat...
Det undrer mig egentlig at Titanic kun har fået 7,5 på IMDB.
Elskov (15062) skrev:Hvis jeg kun vidste det, jeg lærte om i skolen, så ville jeg være lidt lost :D
Men okay, der er meget andet, jeg ikke har styr på, som andre ville betegne som almen viden. Det er vel egentligt også individuelt, hvad man betegner sådan.
True dat...
Det undrer mig egentlig at Titanic kun har fået 7,5 på IMDB.
Elskov (15064) skrev:Den er overvurderet...
Troede folk elskede den :P Men nu hvor de i 3D udgaven har rettet stjernehimlen til at passe til den tid af året hvor uheldet skete - så må den da ryge op på 9
Der er lige så mange der hader den, tror jeg (fordi den ikke er særlig macho måske), så det trækker nok lidt ned. Personligt synes jeg at den fortjener 7,7.
Spuce (15068) skrev:#15066
Hvis idioterne kan ikke se isbjerget i 3D fortjener de sgu også at synke! :P
De så skam Isbjergene, men ham der opdagede dem, gav beskeden til broen med en "kode" foran der betød kaptajnen ikke behøves notificeres.
Rookie mistake.
Elskov (15058) skrev:
srsly? At Titanic er real er sgu da lige så almen viden som at Anden Verdenskrig heller ikke bare er film :P
Har formentlig nævnt det før, men jeg gik til tysk med en pige der ikke havde nogen ide om den kolde krig, og ikke vidste at Tyskland var delt. Og aldrig havde hørt om Berlinmuren. Hun har været omkring årgang 92. Sjældent har noget givet mig større nedtur.
Internettet skrev:I hear he's also addicted to PHP...
Internettet skrev:And we all know PHP is a gateway to things like ASP.
Oh, Internet.
Hånter (15082) skrev:Things that make you go lol:
lol :D
http://myorganisedmess.files.wordpress.com/2012/01...
Fjolle (15092) skrev:Det er sjovt fordi Mensas test stopper ved 135.
Det er sjovt fordi man behøver ikke tage Mensas egen test for at komme ind, men kan tage en godkendt test hos en psykolog, som ikke nødvendigvis stopper ved 135.
Det er endnu mere sjovt fordi man skal være over 14 for at blive testet af Mensa selv.
Standarden har længe været SA 15.
Man har vist mindreværdskomplekser, hvis man bruger en større spredning.
Middelværdien har altid været 100.
Standarden har længe været SA 15.
Man har vist mindreværdskomplekser, hvis man bruger en større spredning.
Middelværdien har altid været 100.
Daniel-Dane (15096) skrev:Det er sjovt, fordi det er to Mensa-folk, som diskuterer.
Kan ikke lige finde en Rasmus F. Andersen på medlemslisten :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.