mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg


Gå til bund
Gravatar #451 - Tumleren
20. maj 2009 18:38
pewbe (450) skrev:
Det undrer mig lidt at Ronson stadig arbejder der?? 0o


Tjah, det er jo ikke arbejdspladsens skyld, at de har sådan nogle kunder - De er vel overalt i landet, ligemeget hvad for en branche eller butik du arbejder i
Gravatar #452 - Jakob Jakobsen
20. maj 2009 18:51
Har netop i dag fået afsluttet en sag vedrørende et objektiv der gik i stykker.

Jeg havde desværre købt det hos Merlin, så det var hos Ekspert det skulle repareres, og samtidig fører Ekspert ikke det mærke.

De får det så og efter en måneds tid, kontakter jeg dem, det er ikke på computeren, så de må ringe til Sigma og ringer efter 20 minutter tilbage til mig for at sige at det stadig er under reparation, og at de desværre ikke kan sige nøjagtigt hvor lang tid der er til det er færdigt.

Sådan går det også de næste par gange.
I går får jeg så et opkald om at nu er det på vej til Expert.
I dag ringer de så og siger at det var en fejl, Sigma har fået smidt mit objektiv væk, og jeg kan komme og få pengene igen, eller købe et tilsvarende objektiv.

Under hele forløbet, har jeg fået en god betjening og mange undskyldninger af Expert, men har også tiltalt dem pænt, det er trods alt ikke dem problemet ligger hos, men hos Sigmas serviceværksted.

Husk, at bare fordi man behandler folk skidt, så behandler de nok ikke jer bedre.
Gravatar #453 - gnаrfsan
20. maj 2009 23:28
#450 Det er nok ikke det store problem, så længe han ikke nævner navne.
Gravatar #454 - Ronson ⅍
20. maj 2009 23:29
#453: Mon ikke han mener hvorfor jeg ikke har fundet mig et andet arbejde endnu (vil jeg tro?)
Gravatar #455 - gnаrfsan
20. maj 2009 23:31
#454: Ah jo, det gør han nok. Min fejl.
Gravatar #456 - Nextnx
21. maj 2009 14:01
Ref #445 & #446

Nu er det sådanne at tråden bliver lukket hvis der ikke minimum er flow indenfor 14 dage og det er self ikke ønskeligt.

Folk kan samtidig have forskellige definitioner/opfattelser af hvad der er skrevet/ment i #1 og quoted #441 og det skal der også være plads til.
Min grundliggende tanke var at forhindre spam med ene og samme content, så som de eksempler nævnt i #1.

Jeg tror også godt folk ved hvad der menes samt trods folk har forskellige definitioner, så handler bare om at holde det fresh' og interessant og ikke spammet med daily comics, osv.
Gravatar #458 - Systran
21. maj 2009 16:46
Gravatar #459 - LinguaIgnota
21. maj 2009 17:13
Gravatar #460 - MiniatureZeus
21. maj 2009 17:19
#459 NOT WORK SAFE!
Gravatar #461 - LinguaIgnota
21. maj 2009 17:33
Me so sowwy. :(
Gravatar #462 - vandfarve
21. maj 2009 18:15
http://www.berlingske.dk/apps/pbcs.dll/tngallery?avis=bm&date=20090521&kategori=abmbilleder&lopenr=521004&ref=ph&mime=xml/ skrev:
Dét James Chon fra Swinburne University of Technology i Melbourne, Australien holder op for kameraet er intet mindre end fremtiden indenfor datalagring. Den lille CD-skive, som Chon har udviklet, kan opbevare data i fem dimensioner, hvilket bl.a. betyder at man vil kunne gemme op til 2000 film på den. Det er ved hjælp af nanoteknologi, at James Chon og hans kolleger har optimeret CD-skivens lagringspotentiale.


Så udover at de kan opbevare data i de tre spatielle dimensioner, så kan de altså også gemme data i tidsdimensionen (som tilsammen udgør de fire rumtidsdimensioner) plus en femte ukendt dimension?! Det er sgu godt gået, det tager jeg min studenterhue af for...

Men hov, var der ikke noget med, at journalister skal tage en rigtig hård optagelsesprøve for at komme ind på Journalisthøjskolen i Århus?
Gravatar #463 - gnаrfsan
21. maj 2009 18:23
#462 Hmm det ville nok være en god ide at se filmene med det samme :P
Gravatar #464 - vandfarve
21. maj 2009 18:26
#463 Jeg kunne simpelthen ikke holde at læse det sludder, så jeg har sendt en høflig mail til dem, hvori jeg beskriver, at de enten bliver nødt til at rydde forsiden i morgen for topnyheden om, at superstrengsteorien er blevet bevist, eller muligvis bare rette teksten!

For et stykke tid siden fangede jeg en journalist i at påstå, at et nyt jetfly til kommerciel brug ville kunne flyve over 10.000 km/t. Det kræver sgu ikke mange hjerneceller af hverken journalisten eller en ansvarshavende redaktør at se, at der nok er sneget sig en stavefejl ind.
Gravatar #465 - gnаrfsan
21. maj 2009 18:29
#464 Hmm nej, så skal det på i udkanten af atmosfæren, og det varer nok mange år før vi ser det ske.
Gravatar #466 - xstefan
21. maj 2009 19:34
464#
tjae..
http://ing.dk/artikel/79150-jetmotor-med-mach-10-aabner-mulighed-for-supersoniske-passagerfly
vi har motorteknologien, så et mere aerodynamisk design på flyet (måske.. concorde?) og en hjælpemotor, som der ikke burde være nogen ben i at lave, så burde det køre :D
Gravatar #467 - gnаrfsan
21. maj 2009 20:24
Mærkeligt at måle motorens ydeevne i fart istedet for Joule...
Gravatar #468 - Nextnx
21. maj 2009 22:26
http://peecee.dk/upload/view/171488
Mangel på bedre Maintenance besked?
Gravatar #469 - Clauzii
22. maj 2009 01:45
Gravatar #470 - Nextnx
22. maj 2009 11:22
Ehh, I dont get it? oo betyder ?

Anyhow, så lige denne fra reddit og synes den både var spøjs og relevant for newz at jeg lige ville smide den her.:
Gravatar #471 - vandfarve
23. maj 2009 19:27
Indlæg #33 på en debat på Facebook.

Hvor snævertsynet og idiotisk må man have lov til at være, før PET sparker døren ind på ens 1½-værelseslejlighed på 37 kvm. i Brøndby Øster, trækker én ud på parkeringspladsen, beder personen om at knæle foran vedkommendes Opel Kadett fra 1987 og sætter 100 ampere gennem vedkommende kønsorganer (som forhåbentligt aldrig har set "live fire"!)?

Hans argument svarer groft sagt til, at jeg bevæbner mig med en ske for at kæmpe mod B.S. Christiansen, Chuck Norris og Yoda i en gladiatorkamp på liv og død i Colloseum!
Gravatar #472 - gnаrfsan
23. maj 2009 21:30
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/05/23/211945...

Gad vide om det virkelig var rokkere...
Gravatar #473 - Mort
23. maj 2009 21:51
vandfarve (471) skrev:
Indlæg #33 på en debat på Facebook.


Hmmm da facebook ikke nummererer indlæggene så har jeg ikke nogen anelse om hvilket et af dem er nummer 33. Hvad med at quote hvad der bliver sagt, så kan dem som ikke er på facebook også følge med ? :)
Gravatar #474 - Systran
23. maj 2009 22:03
#473
Jeg tror der hentydes til denne tråd i gruppen: http://www.facebook.com/topic.php?uid=30796256273&...

Quote fra indlæg #33 skrev:
dem der går på universitet eller forbedereder til at blive statsminister eller sådan noget er de eneste der har indbygget skyklapper på deres øjne.. indvandrene kom hertil i 1960´erne fordi danmark manglede arbejdskraft. fair nok.. det må de gerne.. men i lyset af de hændelse der har været lige siden world trade center må man ligesom se i øjnene at et fåtal ikke er til at stole på. stort set alle dem som fløj flyene ind i world trade center eller som laver attentat forsøg osv. de ER faktisk højt uddannede.. og det er DEM man skal være på vagt overfor.. så du kan argumentere lige så tosset du vil herinde.. du får ikke en pind ud af det.. igen.. der er INGEN det kan se forskel på en indvandre af det gode eller indvandre af det dårlige.. kan du?? Så hvis du vil være indvandrenes foretaler. så tror jeg du er bedere stillet i folketinget.. de lader til at støtte dem fuldt ud.. de har fået ALT hvad de har bedt om endtil videre. men de render stadig rundt og kan ikke snakke dansk. ihvertfald sådan så det kan forståes. og nogle render stadig rundt på kommunen er gentager den samme sætning hver gang for det er den eneste de har lært.. "der går penge på fredag eh?"


Ret mig, hvis jeg tager fejl, vandfarve :)
Gravatar #475 - Ronson ⅍
23. maj 2009 23:25
#471: Hold da fast..
Dem + SAID er da godt nok danmarks rednecks
Gravatar #476 - Clauzii
24. maj 2009 04:38
#470:

Tror bare man skal klikke lidt rundt. oo er mange ting ;)
Gravatar #477 - vandfarve
24. maj 2009 06:52
#473 Jo jo, Facebook nummerer indlæggene. Se lige ved siden af navnet, der står "Indlæg nr. XX".

#474 Det er lige præcis det indlæg, som jeg taler om. Det er ikke undertegnede, der har skrevet i tråden, men en af mine venner for studiet, og han diskuterer virkelig med en troll.
Gravatar #478 - LinguaIgnota
24. maj 2009 07:39
#477

Det er vel nærmere din kammerat, der troller. Han møder uinviteret op i et forum for at starte en diskussion, som ingen virker interesseret i at tage. Formålet med gruppen er helt tydeligt ikke debat, så han må gøre det alene for at provokere; og her ramte vi så definitionen af en troll.

Hans argument ligner i øvrigt en "red herring". Beskæftigelsesfrekvensen blandt indvandrere fra ikke-vestlige lande er 50-55%* (mod indvandrere fra vestlige landes 60-60% og danskeres 70%), at beskæftigelsesfrekvensen hos en minoritet, de højtuddannede, skulle være højere end hos den tilsvarende minoritet af etniske danskere ændrer ikke på, at kun 50% af indvandrere i alderen 16-64 arbejder for at forsørge sig selv.
Man kan ud fra en samfundsøkonomisk betragtning (det var vel dét, Lisbeth på sin egen ubehjælpelige måde forsøgte at hinte til) sige, at halvdelen af vores indvandrere er en enormt dårlig investering - og det ændrer din kammerats følelser ikke på.

*Tallene er fra 2007.
Gravatar #479 - vandfarve
24. maj 2009 08:06
#477 Taget i betragtning, at Morten Frahm faktisk fremlægger dokumentation for hans påstande, at han kan diskutere faktuelt og ikke på baggrund af fremmedfjendske normative holdninger, og at han faktisk kan modbevise de andre påstande, så er det nok ikke ham, der troller, vel Lingualnota?

Desuden, så starter han ikke diskussionen, men forsøger faktisk at bringe noget fakta ind i hovedet på nogle stakkels personer, der åbenbart føler sig så utilstrækkelige, at deres dårligdom skal gå udover andre mennesker.

Når alt kommer til alt, så er dit argument lidt modsætningsfuldt - for det første er det offentlig debat, og for det andet må de forvente at folk vil forsøge at modbevise dem (uanset tid, sted, grundlag, vinkel m.m.), når de kommer med urigtige, skræmmende og direkte samfundsskadelige holdninger. Hvis de ikke kan diskutere sagligt og ikke kan acceptere deres nederlag (ligesom mange Newz.dk-brugere), så burde de lade være med at diskutere overhovedet.

Til sidst: Han leverer ikke dokumentation for hans påstand om, at deres erhvervsfrekvens er højere, hvis man kontrollerer for de højtuddannede, men jeg har bare en smule mere tendens til at stole på ham end på DF's kernevælgere, der ikke just har en track record for at diskutere sagligt.
Gravatar #480 - LinguaIgnota
24. maj 2009 09:24
vandfarve (479) skrev:
Taget i betragtning, at Morten Frahm faktisk fremlægger dokumentation for hans påstande[...]


Jeg ser en tråd, der strækker sig over 2 sider og som indeholder 33 indlæg. 2 af indlæggene er forfattet af "Morten" og han fremkommer med én potentielt dokumentérbar påstand: At beskæftigelsesfrekvensen er højere for højtuddannede indvandrere end for højtuddannede danskere. Dette bliver dog ikke dokumenteret, hvilket du også indrømmer her:
vandfarve (479) skrev:
Han leverer ikke dokumentation for hans påstand om, at deres erhvervsfrekvens er højere, hvis man kontrollerer for de højtuddannede[...]

Derfor har jeg en smule svært ved at se, præcis hvad han dokumenterer.

vandfarve (479) skrev:
Desuden, så starter han ikke diskussionen, men forsøger faktisk at bringe noget fakta ind i hovedet på nogle stakkels personer, der åbenbart føler sig så utilstrækkelige, at deres dårligdom skal gå udover andre mennesker.


Fakta er, at beskæftigelsesfrekvensen som helhed er markant lavere for indvandrere end for danskere, og det giver Lisbeth udtryk for. Morten mener så, det er relevant, at beskæftigelsesfrekvensen er højere blandt et absolut fåtal af indvandrene end den er hos deres danske modstykke. Men hjælp lige Lisbeth, søde Vandfarve, og forklar hende, hvilken signifikans dét har? Hun er ikke alene om ikke at kunne se det.


vandfarve (479) skrev:
Når alt kommer til alt, så er dit argument lidt modsætningsfuldt - for det første er det offentlig debat, og for det andet må de forvente at folk vil forsøge at modbevise dem (uanset tid, sted, grundlag, vinkel m.m.), når de kommer med urigtige, skræmmende og direkte samfundsskadelige holdninger. Hvis de ikke kan diskutere sagligt og ikke kan acceptere deres nederlag (ligesom mange Newz.dk-brugere), så burde de lade være med at diskutere overhovedet.


Jeg ved ikke, om det er en offentlig debat eller ej. Hvis man skal være medlem af gruppen for at deltage i debatten, så vil jeg argumentere for, at det er en lukket debat for deltagere, der på forhånd har tilkendegivet en enighed i de udsagn, der bliver præsenteret på gruppens forside. Kan alle derimod blande sig i debatten, så er den offentlig, ja. Men man er stadig gæst på deres debat, i deres gruppe, og som sådan bør man lufte sin uenighed på en respektfuld måde. Det synes jeg bestemt ikke, Morten lever op til - og derfor mener jeg stadig, at hans adfærd grænser til trolling.

vandfarve (479) skrev:
[...]men jeg har bare en smule mere tendens til at stole på ham end på DF's kernevælgere[...]


Og jeg foretrækker selv at checke tallene fremfor at stole på nogen. Men sådan er vi jo så forskellige.
Gravatar #481 - vandfarve
24. maj 2009 09:37
#480 Well, well...

Siden du har svært ved at læse de andres argumenter, så bliver det lige så svært at diskutere med dig som at diskutere med de andre. Bl.a. fremfører både Lisbeth og David, at beskæftigelsesfrekvensen er langt lavere, hvilket jo er forkert, mens Morten B. Frahm stadig kan argumentere og dokumentere de ting, som han siger (igen bortset fra hypotesen om den højere frekvens blandt indvandrer, hvis man kontrollere for de højtuddannede).

LinguaIgnota (480) skrev:

Og jeg foretrækker selv at checke tallene fremfor at stole på nogen. Men sådan er vi jo så forskellige.


Igen misser du pointen - det handler i høj grad om, hvordan man argumentere, og hvilke værktøjer man bruger, og her bør man ikke have meget til overs for de andre. Evt. kan du læse Davids indlæg igennem, som er helt blottet for saglighed, men det kan man måske ikke forvente, at du kan se? Kernen er, at de mangler enhver form for sans for at diskutere korrekt, hvorved de i stedet tyer til de billige "vi har vores holdning, og det må du acceptere"-argument eller forsøger at trække ham ned på deres niveau, jf. David.

Evt. kan du forsøge at tjekke DF's normale argumenter, hvis du i forvejen er så hellig. Hvor mange af dem plejer af holde vand?

LinguaIgnota (480) skrev:
Fakta er, at beskæftigelsesfrekvensen som helhed er markant lavere for indvandrere end for danskere, og det giver Lisbeth udtryk for. Morten mener så, det er relevant, at beskæftigelsesfrekvensen er højere blandt et absolut fåtal af indvandrene end den er hos deres danske modstykke.


Hvis du nu faktisk læste, hvad der står, så er hans påstand, at beskæftigelsesfrekvens er højere, når man kontrollere for de højtuddannede. For at skære det ud i pap, siden du ikke forstår det, så betyder det, at frekvensen for ALLE danskere af ikke-etnisk dansk baggrund er HØJERE end for ALLE etniske danskere, hvis man fjerner de højtuddannede etniske danskere og ikke-etniske danskere.

Tjo, der er signifikansen nok pænt over det påkrævede, siden vi snakker om den største gruppe. Måske skal du læse op på lidt regressionsanalyse?

Og så bare lige for at understrege det - problemet, som jeg, Morten B. Frahm og mange andre sætter fokus på, er, at dette faktisk er meningsløst og samfundsskadende, når vi lægger en hel gruppe af mennesker for had. Mit bud er, at de fleste aldrig har haft et venskab eller endda ført en længere samtale med ikke-etnisk danskere for GUD FORBYDE DET, hvis de fandt ud af, at de var mennesker? Dette er fremmedhad, og det burde du ikke forsvare.
Gravatar #482 - LinguaIgnota
24. maj 2009 10:23
vandfarve (481) skrev:
Siden du har svært ved at læse de andres argumenter, så bliver det lige så svært at diskutere med dig som at diskutere med de andre.


Jeg har svært ved at læse de andres argumenter, ja. Og jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har læst dem. Der må også sættes grænser for masochismen...

vandfarve (481) skrev:
Bl.a. fremfører både Lisbeth og David, at beskæftigelsesfrekvensen er langt lavere, hvilket jo er forkert, mens Morten B. Frahm stadig kan argumentere og dokumentere de ting, som han siger (igen bortset fra hypotesen om den højere frekvens blandt indvandrer, hvis man kontrollere for de højtuddannede).


Det korte af det lange er, at jeg ikke er interesseret i en længere diskussion om beskæftigelsesfrekvenser og jeg mener ikke, at jeg har noget, jeg skal forsvare. Min pointe var, at Morten trollede mindst ligeså hårdt som nogen anden i den tråd - talt fra hans første indlæg og frem (dvs. de indlæg jeg rent faktisk kunne overskue at læse).

vandfarve (481) skrev:
Igen misser du pointen - det handler i høj grad om, hvordan man argumentere, og hvilke værktøjer man bruger, og her bør man ikke have meget til overs for de andre. Evt. kan du læse Davids indlæg igennem, som er helt blottet for saglighed, men det kan man måske ikke forvente, at du kan se? Kernen er, at de mangler enhver form for sans for at diskutere korrekt, hvorved de i stedet tyer til de billige "vi har vores holdning, og det må du acceptere"-argument eller forsøger at trække ham ned på deres niveau, jf. David.


Jeg har ikke meget til overs for "de andre", men jeg har bestemt heller ikke meget til overs for Morten. Ingen af dem formår at fremlægge deres argumenter på en saglig måde, og Mortens slet skjulte arrogance fordrer ikke konstruktiv debat i dét miljø. Han havde grebet tingene noget anderledes an, hvis han var interesseret i at diskutere og lære fra sig fremfor at trolle.

vandfarve (481) skrev:
Evt. kan du forsøge at tjekke DF's normale argumenter, hvis du i forvejen er så hellig. Hvor mange af dem plejer af holde vand?


Formentlig noget nær det samme antal som SF's argumenter.

vandfarve (481) skrev:
Hvis du nu faktisk læste, hvad der står, så er hans påstand, at beskæftigelsesfrekvens er højere, når man kontrollere for de højtuddannede. For at skære det ud i pap, siden du ikke forstår det, så betyder det, at frekvensen for ALLE danskere af ikke-etnisk dansk baggrund er HØJERE end for ALLE etniske danskere, hvis man fjerner de højtuddannede etniske danskere og ikke-etniske danskere.


Jeg forstår så udmærket, hvad du siger. Men jeg evner ikke at forstå, hvorfor den øvelse skulle være relevant. Hvad er det for en lektion, Lisbeth og jeg skal tage med os?

vandfarve (481) skrev:
Og så bare lige for at understrege det - problemet, som jeg, Morten B. Frahm og mange andre sætter fokus på, er, at dette faktisk er meningsløst og samfundsskadende, når vi lægger en hel gruppe af mennesker for had. Mit bud er, at de fleste aldrig har haft et venskab eller endda ført en længere samtale med ikke-etnisk danskere for GUD FORBYDE DET, hvis de fandt ud af, at de var mennesker? Dette er fremmedhad, og det burde du ikke forsvare.


Den generelle tendens i samfundet er, at man sætter spørgsmålstegn ved nytteværdien af ukontrolleret masseindvandring fra ikke-vestlige lande og religionen/ideologien Islams rolle i det danske samfund. Nu er det ikke alle, der behersker det danske sprog eller har lært at sætte ord på sine følelser, så vi får desværre en mængde mennesker, der virker meget rabiate i deres udtalelser. Jeg vælger dog at tro, at de ikke mener det så slemt.

Jeg har i øvrigt ført mange samtaler med indvandrere, både højtuddannede og uudannede, og jeg er fuldt ud klar over, at de er mennesker. Men jeg er stadig kritisk overfor såvel islam som uhæmmet indvandring. Og det er helt uden at føle mig som et skidt eller hadefuldt menneske...
Gravatar #483 - Nextnx
24. maj 2009 19:11
To mænd blev for halvanden time siden forsøgt skudt i Odense. Både ofre og gerningsmænd har gjort sig usynlige
Kilde: eb.dk

De er vanvittige de videnskabsfolk..

Eller brug af udtryk som "gået under jorden" skulle være mere brugt.
Gravatar #484 - Ronson ⅍
24. maj 2009 19:18
Hvis det viser sig de rent faktisk er usynlige så skal jeg personligt vende tilbage til denne tråd og gøre dig til grin
Gravatar #485 - Systran
24. maj 2009 19:19
#483
Nåh, det var metaforen, du var ude efter.

Jeg tænkte ellers "To mand forsøgt skudt i Odense? Det er da ikke så usædvandligt."
Gravatar #486 - vandfarve
24. maj 2009 20:18
Systran (485) skrev:
#483
Nåh, det var metaforen, du var ude efter.

Jeg tænkte ellers "To mand forsøgt skudt i Odense? Det er da ikke så usædvandligt."


Som i så kan de bare lære at bosætte sig i Odense? :)
Gravatar #487 - Systran
24. maj 2009 20:20
#486
Nej, som i: Sådan er folk, der er bosat i Odense. Der er VIRKELIG en større procentdel af idioter i den by end så mange andre steder!
Gravatar #488 - vandfarve
24. maj 2009 20:23
#487 Gad vide, om man kan trække idioti fra i skat? Altså, som en omvendt invalidepension...
Gravatar #489 - Nextnx
25. maj 2009 13:03
Hehe, Ja det kunne man sige, men det kunne nu også være omvendt at du følte dig udenfor?
Men om ikke andet så må vores "kriminelle" være mere teknisk fremme i skoene end så mange andre steder ;-)
Gravatar #490 - Systran
25. maj 2009 14:21
Forestiller mig morgendagens EB-spiseseddel:

SENSATION: Harry Potter flyttet til Odense!!!11

Læs mere på side 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 og 14.

Gravatar #491 - gnаrfsan
25. maj 2009 14:35
#490: Aj cool, så vil jeg ha en autograf :D
Gravatar #492 - Systran
25. maj 2009 14:41
#491
Det kan du ikke, han er usynlig. Det står selv i #483 :D
Gravatar #493 - Systran
25. maj 2009 17:34
Tilbage til Topic:

Jeg gik på gågaden i Svendborg, forbi en bogforretning med et skilt, hvor der står: Ophørsudsalg, alt +10 %

PLUS? Hmm, hvis det virker, er det vel meget godt.
Gravatar #494 - Clauzii
26. maj 2009 11:45
FAQ for bagning

Jeg kan specielt godt lide den med 'Bagværket blæses skævt'.
Gravatar #495 - Jakob Jakobsen
26. maj 2009 12:45
#494
Sjovt, jeg har bagt med varmluft de sidste 8 år, uden at have oplevet det :D
De Elektrolux ovne må være lidt kraftigere end andre
Gravatar #496 - Clauzii
26. maj 2009 17:38
De er vel kommet til at lave en serie med støvsuger-motorer, for jeg har godt nok heller aldrig oplevet dét fænomen.

Faktisk synes jeg FAQen er ekstremt dårligt skrevet:

"For høj temperatur"
"Sænk temperaturen."

Ja, hvad ellers?!
Gravatar #497 - Ronson ⅍
26. maj 2009 17:51
Nu vi er ved det, hvad forskel gør det liiige på maden om det er varmluftsovn eller ej
Gravatar #498 - Jakob Jakobsen
26. maj 2009 17:55
#497
En varmluftsovn bliver hurtigere varm, kan bage flere plader af gangen, og kan i visse tilfælde bage hurtigere.
Dog har den en tendens til at udtørre visse ting man bager, og man skal huske at sætte temperaturen 20-30 grader lavere end ved en normal ovn.
Gravatar #499 - Caek of Doom
26. maj 2009 20:00
liller trans' logo o_O
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login