mboost-dp1
Newz.dk LAN!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Har fået svar fra Seest Forsamlingshus. Lader ikke til de er interesseret i vores plan. Jeg har forespurgt et sted hvor et sådant kunne lade sig gøre, og så slår det mig: Newz.dk's lokaler ligger i Kolding. Hvor er crew når vi skal bruge dem? Hvis ikke vi kan bruge newz.dk's lokaler kender crew'et vel til et sted man kan leje over en weekend til et LAN? Right?
Det skal vel helst holdes et sted hvor der kan trækkes tilstrækkelig strøm. Lad os sige der dukker 10 Nørder op, de har hver især en PC med som trækker, ja lad os sigge 400w er nok ikke for lidt, og derud over skal der strøm til skærme, lad os blot sige 100W per skærm (jeg aner ikke hvor meget de trækker). Godt så, så skal der også tændes for noget lys, og ZiN har helt sikkert et kæmpe PA anlæg og 250" projektor han vil have op, ergo ryger der min. 1000W til anlæg og projektor.
Sorry, men det tror jeg altså ikke at et forsamlingshus kan klare, jeg tror vi skal mere over i noget halværk, for at de kan trække det.
Men nu er jeg ikke elektriker, jeg ved blot til MidLANs i Irland, har vi vores egen 400kV diesel generator til at stå udenfor og tøffe.
Hvad der angår indernet, så skal vi blot finde et sted vi kan trækker det trådlæst fra, jeg har et par antenner der kan trække ca 40 -50 Mbit over en strækning på 20 - 25Km, så hvis vi smider nogel af dem op, og forbinder til et par adsl linier, så skulle den sged være barberet :)
Sorry, men det tror jeg altså ikke at et forsamlingshus kan klare, jeg tror vi skal mere over i noget halværk, for at de kan trække det.
Men nu er jeg ikke elektriker, jeg ved blot til MidLANs i Irland, har vi vores egen 400kV diesel generator til at stå udenfor og tøffe.
Hvad der angår indernet, så skal vi blot finde et sted vi kan trækker det trådlæst fra, jeg har et par antenner der kan trække ca 40 -50 Mbit over en strækning på 20 - 25Km, så hvis vi smider nogel af dem op, og forbinder til et par adsl linier, så skulle den sged være barberet :)
#252: Unødigt kompliceret ville jeg mene.
1) Watt bør ikke være et problem - Ampere (sikringer/sikringsgrupper) skulle være det eneste vi kan komme til at slås med. Hvilket jeg tvivler på. :)
2) Internet bør der være "On Location". Så tager jeg min router (høhø) med og en ordentlig moderstøder af en switch (164 100Mbps porte), og så er vi hvis kørende. :-P
1) Watt bør ikke være et problem - Ampere (sikringer/sikringsgrupper) skulle være det eneste vi kan komme til at slås med. Hvilket jeg tvivler på. :)
2) Internet bør der være "On Location". Så tager jeg min router (høhø) med og en ordentlig moderstøder af en switch (164 100Mbps porte), og så er vi hvis kørende. :-P
ZiN (253) skrev:Internet bør der være "On Location". Så tager jeg min router (høhø) med og en ordentlig moderstøder af en switch (164 100Mbps porte), og så er vi hvis kørende. :-P
Det lyder som en halvdyr en, må jeg bruge den som kaffebord? :D
Jeg ved endnu ikke om jeg er i Danmark på det tidspunkt, men hvis jeg er har jeg mulighed for at låne en 7-personers Chrysler. Jeg befinder mig somregel i Solrød når jeg er hjemme btw.
De vil ikke ha mig andre steder :/
og så er det her man høre om nyheder indenfor tech udvikling, diverse rum ting, og så er i sjove =3
Og lets face it, nørder er ofte dem der er længst nede på jorden ^^
og så er det her man høre om nyheder indenfor tech udvikling, diverse rum ting, og så er i sjove =3
Og lets face it, nørder er ofte dem der er længst nede på jorden ^^
Update: Har fået et par ideer. Kontakte kommunen (gør jeg i morgen ved lejlighed), nogle spejderhytter (dog ingen Internet...), evt. Fagforeningers lokaler (jeg kontakter PROSA som jeg har lidt kontakter i, en ven tager fat i Dansk Metal - kan nogen høre 3F ad?), en skole...
Hvis nogen kontakter nogen (får ideer m.v.), så skriv lige en PM til mig.
Hvis nogen kontakter nogen (får ideer m.v.), så skriv lige en PM til mig.
#285: Det kunne jo godt være du var! Det aner jeg jo ikke. ;-)
Stedskendthed er ikke nødvendigt. Bare medlemskab - så har man mere grundlæg for støtte hos dem end jeg har.
P.S.: Update:
Min kammerart har ikke længere kontakter hos Dansk Metal. Hvis der er en anden, der kender nogen der arbejder der (eller lign.), så skriv endelig (til dem, og skriv til mig at du skriver til dem - så tovtrækker jeg) - ellers tager jeg fat i dem i morgen.
Stedskendthed er ikke nødvendigt. Bare medlemskab - så har man mere grundlæg for støtte hos dem end jeg har.
P.S.: Update:
Min kammerart har ikke længere kontakter hos Dansk Metal. Hvis der er en anden, der kender nogen der arbejder der (eller lign.), så skriv endelig (til dem, og skriv til mig at du skriver til dem - så tovtrækker jeg) - ellers tager jeg fat i dem i morgen.
Jo jo, men nu er Sønderborg altså ikke lige det nemmeste sted at nå til, offentlig transport eller i bil. :)
Er det 100% i Kolding, weekenden 23-25 juni? For så kan jeg da lige få smidt det i kalenderen.
Er det 100% i Kolding, weekenden 23-25 juni? For så kan jeg da lige få smidt det i kalenderen.
#288 Det er det da, der går da en X-bus fra Vejle, og der kører et tog fra KBH direkte til Sønderborg :)
I stand corrected.
Jeg rejser nu ingen steder uden min bil, så offentlig transport er ikke så betydningsfuld for mig. De eneste reelle referencer jeg har, har været fra retarderede personer, der meldte ud at det var besværligt at komme dertil.
Når der kører et tog direkte fra KBH-Sønderborg, så er den påstand skudt pænt meget i sænk og der skal deles en dummeflad eller to ud.
Tak for informationen :)
Jeg rejser nu ingen steder uden min bil, så offentlig transport er ikke så betydningsfuld for mig. De eneste reelle referencer jeg har, har været fra retarderede personer, der meldte ud at det var besværligt at komme dertil.
Når der kører et tog direkte fra KBH-Sønderborg, så er den påstand skudt pænt meget i sænk og der skal deles en dummeflad eller to ud.
conFen (290) skrev:I stand corrected.
Har kørt til sønderborg fra København et par gange, og det er altså ikke så slemt.. Der er motorvej det meste af vejen og hvis man har blyfoden med, kan man gøre det på 3 timer...
Hmm, lurede lige tråden igennem igen. Kan det passe at det er kun Rasmus og NioBe der skal med fra København af?
Nu er det ikke lige fordi min bil er kæmpestor, men hvis jeg fjerner mit anlæg fra bagagerummet, er jeg rimelig sikker på at der kan klares 3 gange oppakning deromme. Muligvis skal noget af bagsædet tages i brug også.
Anywho, var bare en tanke.
Nu er det ikke lige fordi min bil er kæmpestor, men hvis jeg fjerner mit anlæg fra bagagerummet, er jeg rimelig sikker på at der kan klares 3 gange oppakning deromme. Muligvis skal noget af bagsædet tages i brug også.
conFen (293) skrev:Hmm, lurede lige tråden igennem igen. Kan det passe at det er kun Rasmus og NioBe der skal med fra København af?
Det finder vi ud af. :)
Jeg synes hvertfald at vi burde slå os sammen til lidt fælles transport, det ville være lidt hyggeligere/billigere. :)
Skrev til Kolding Kommune for lang tid siden (1 uge) men de har ikke svaret endnu, men gør da endelig forsøget igen.
Jeg har nogle flere bekendte i Kolding jeg lige hiver i, derudover Ungdommens Hus i Fredericia kunne være mulighed, hvis de ikke har koncert samme weekend, der er i hvert fald strøm nok.
Jeg har nogle flere bekendte i Kolding jeg lige hiver i, derudover Ungdommens Hus i Fredericia kunne være mulighed, hvis de ikke har koncert samme weekend, der er i hvert fald strøm nok.
Neeej, Profibers lokaler er nok desværre ikke en realistisk mulighed. Jeg har bare selv være til at LAN med andet personale derude, og der er i hvert fald en ordentlig internet forbindelse :)
[u]Update:
Har modtaget svar fra Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, om at de "kigger på det".
Har også hørt fra en ven at et hus/forsamlingshus i nærheden af en af hans venner også var en mulighed.
Forrespurgt IBA ("Handelsskolen", intet svar endnu), Hansenberg (fik et nej) og PROSA (ingen lokaler, reference til IBA).
Har modtaget svar fra Kolding Kommune, By- og Udviklingsforvaltningen, om at de "kigger på det".
Har også hørt fra en ven at et hus/forsamlingshus i nærheden af en af hans venner også var en mulighed.
Forrespurgt IBA ("Handelsskolen", intet svar endnu), Hansenberg (fik et nej) og PROSA (ingen lokaler, reference til IBA).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.