mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Og køb Logitech's Touch-mus istedet din M$ fanboy.
...Der starter dagen godt med en bruger der har vendt batterierne forkert i hendes tastatur..
...Hvis evner bliver voldsomt udfordret.. især min tålmodighed :P
...Der starter dagen godt med en bruger der har vendt batterierne forkert i hendes tastatur..
...Hvis evner bliver voldsomt udfordret.. især min tålmodighed :P
.. Der har fødselsdag.
.. Der skal tilbringe den i en produktions hal.
.. Der skal indtaste nye forbindelser på 25 tynde klienter.
.. Der ikke kan få mobil signal andre steder end i kælderen.
.. Der skal tilbringe den i en produktions hal.
.. Der skal indtaste nye forbindelser på 25 tynde klienter.
.. Der ikke kan få mobil signal andre steder end i kælderen.
Brugernavn (49658) skrev:...der ønsker KopNudler 2 dl kogende vand og 3 minutter med låg.
Med sådan en lykønskning bliver jeg da helt blød..
XorpiZ (49526) skrev:.. der er kommet til at bestille en gul Lumia 920
Du har bestilt en kampvogn. Det er specielt imponerende at den kan bruges som hammer :-) (se fra 7:30 og frem)
For helvede... jeg kommer herind for at læse om interessante ting som kvinder med dillere, og fivefingers.
Ikke banale lykønskninger fordi en person er rejst en tur rundt om solen uden nogen form for effort.
Ikke banale lykønskninger fordi en person er rejst en tur rundt om solen uden nogen form for effort.
folk vil jo bare gerne være vendelig(imodsætning til vise andre)SlettetBruger (49666) skrev:For helvede... jeg kommer herind for at læse om interessante ting som kvinder med dillere, og fivefingers.
SlettetBruger (49666) skrev:For helvede... jeg kommer herind for at læse om interessante ting som kvinder med dillere, og fivefingers.
Terracider ligefrem....er jo ikke en person som bare rager fordig der er nogle som disser NvidiaThoroughbreed (49677) skrev:... der tror at csstener er en spøjs blanding mellem Terracide og pewbe o_O
ved ikke hvordan pewbe er har ikke lige set så mange komantere fra ham/hinde
csstener (49681) skrev:ved ikke hvordan pewbe er har ikke lige set så mange komantere fra ham/hinde
Jeg tror det er en hentydning til at du rater meget. Jeg forstår ikke helt Terra referencen.
jammen der er ingen grund til at kommentere noget når man ikke har noget relavant at sigeBrugernavn (49682) skrev:Jeg tror det er en hentydning til at du rater meget. Jeg forstår ikke helt Terra referencen.
csstener (49681) skrev:Terracider ligefrem....er jo ikke en person som bare rager fordig der er nogle som disser Nvidia
ved ikke hvordan pewbe er har ikke lige set så mange komantere fra ham/hinde
At du rater med røven :P
#49675 er jo en åbenlys joke ;)
sgt.borup (49684) skrev:... der nu er så langhåret at jeg er begyndt at få krøller :(
Havde du ikke krøller da jeg mødte dig? O.o
jeg rater med et så.neutralt synspunkt som jeg kan. Vilket måske kan se lidt underligt ud hvis man kun rater hvad ens personlige holdning syndes.Thoroughbreed (49687) skrev:At du rater med røven :P
men det er jo op til folk selv hvordan de rater. Hvis du syndes at en meget relevant kommentar er irrellevant hjemmen så skal du jo rate irrellevant
csstener (49692) skrev:jeg rater med et så.neutralt synspunkt som jeg kan. Vilket måske kan se lidt underligt ud hvis man kun rater hvad ens personlige holdning syndes.Thoroughbreed (49687) skrev:At du rater med røven :P
men det er jo op til folk selv hvordan de rater. Hvis du syndes at en meget relevant kommentar er irrellevant hjemmen så skal du jo rate irrellevant
Såååh ... Irrelevant?
apkat (49696) skrev:OxxY (49694) skrev:... som vil gå i køkkenet og brygge noget øl :)
share opskrift, og er det svært? kræver det ikke pisse meget udstyr?
Ølbrygning er lidt hvad man gør det til. Det kræver selvfølgelig noget udstyr, og en stor gryde og en spand til at gære i kan man ikke komme udenom.
I sin simple form er ølbrygning
1) man trækker sukker ud af malt ved en mæskning, hvilket egentlig bare er at malten står og hygger sig 1-½ time ved en 60-70 grader. Hvorefter den "grød" man får skal sis. Personligt bruger jeg nogle netposer til at have malten i så det er nemt at skylle over med vand.
2) man koger det opsamlede væske med humle i 60 minutter (for at konservere og give bitterhed) ønsker man en mere humlet smag og duft kan man tilsætte mere humle når der mangler f.eks 30, og 10 minutter.
3) herefter skal væsken over i en gærtank (en plastspand, vinballon etc.) og køle ned, hvorefter der tilsættes gær.
4) der ventes en 14 dage og så er der øl :)
5) og for at gøre øllen drikkelig hælder man det normalt på flaske med lidt sukker for at danne kulsyre, hvorefter det skal stå et par uger til og falde til ro og danne bobler.
Det er klart man kan få en del hjælpeudstyr, smarte gryder, ting til at køle væsken ned med, alkohol målere, fadølsanlæg mm.
Jeg ejer 2 plastspande, en elgryde fra lidl til 500 kr (temperatur styret så det er nemmere at mæske, og så jeg kan brygge udenfor når vejret tillader det, og den er nem at smide i kælderen), et hydrometer til at måle alkohol/sukkerindhold, en kapselpåsætter og et termometer. Det er selvfølgelig en investering, men det kan bruges igen og igen.
Mhs til sværhedsgrad er det ikke svært at brygge, det kræver lidt tålmodighed og man ska ikke være bange for at gøre rent (snavs og gæring er ikke så glade for hinanden). Og man skal nok forvente en bryg tager en 6 timer alt inkl. Plus en times tid for at komme øl på flaske når den er klar.
Den svære og sjove del er at lave opskrifter selv, og lære hvad de forskellige ingredienser betyder for slut resultatet. Men ønsker man ikke dette man altid brygge opskrifter andre har perfektioneret :)
Mhs til hvad jeg brygger står den i dag på et lille experiment med en øl til jul jegh ar døbt Black Christmas, som forhåbenlig bliver en sødlig og krødret sort øl med belgiske noter. Forhåbenlig fordi jeg ikke har prøvet gæret før og ikke helt ved hvad jeg kan forvente, men det skal nok blive øl!
Opskrift til det interreserede: http://haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Dark...
lad mig forklare dig hvorfor jeg ikke syndes det jeg skrev var irHånter (49693) skrev:Såååh ... Irrelevant?
rellevant(det betyder ikke at du ikke må have din mening).
Jeg syndes ikke det var irrellevant i forhold til at jeg svarede på hvad Thoroughbreed sage:
Thoroughbreed (49687) skrev:At du rater med røven :P
Jeg holdte mig indenfor det emne vi diskuterede(Min rating måde) og jeg gav en forklaring på hvorfor jeg rater som jeg gør(vilket stadig var indenfor emnet "min rating") samt en at jeg sage at jeg syndes det er i orden at folk Rater som det passer dem.
Du fik en irrellevant rating fra mig af da jeg ikke mener det du skrev havde noget med emnet at gøre. Faktisk havde jeg slet ikke skrevet dette hvis du havde tiet stille med hvad du rated og min personlig mening havde nok været at give dig Flamebait, men min holdning til hvordan jeg syndes jeg skal rate(fra et så neutralt punkt som muligt) så valgte jeg at give dig irrellevant. dette er ikke noget personligt mod dig at gøre men bare en rating jeg gav lige som jeg rater så mange andre.
men men(ja der er altid et men) man kan så diskutere hvorvidt det vi begge lige har skrevet er relevant i forhold til selve trådens oprindelig relevante indhold. da det er meningen at man skal skrive "..." også noget man gør set fra en 3rd persón.
vi kan også begynde at diskutere hvorvidt newz.dk's rating system funker men det vil jeg lade lægge til en anden gang.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.