mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey! X-Rite .. Det er dem der laver udstyret på mit arbejde .. Var de ikke blevet købt af Gretag Macbeth? Anyway - øjeblik!
..
Den test huer mig ikke - scorede 22, hvilket jeg selv synes er skide godt faktisk!
..
Den test huer mig ikke - scorede 22, hvilket jeg selv synes er skide godt faktisk!
Næste gang jeg tager testen så bruger jeg da bare hjælpemidler!
...der tilfældigvis kiggede gamle stofa-regninger igennem og fandt en på 995 kr fra november med beskrivelsen "Opret. StofaTV kontrakt".
Ringede til dem, og de kunne ikke lige helt forklare hvorfor jeg skulle betale 995 kr for oprettelse af en tv-aftale fra 2006.
...der er 995 kr rigere.
Ringede til dem, og de kunne ikke lige helt forklare hvorfor jeg skulle betale 995 kr for oprettelse af en tv-aftale fra 2006.
...der er 995 kr rigere.
Det lyder som min gamle arbejdsplads. Pludselig en dag står der en knægt når man møder og så får man at vide at han skal følge en i en praktikperiode på alt fra en uge til en måned.Magten (51766) skrev:...der har lært sin efterfølger op idag.. Kunne måske have været meget rart at vide man skulle det inden man mødte..
... som forgæves tog af sted til møde med min vejleder, så nu står den på tæt druk, og ingen er inviteret.
Det er så irriterende.. Jeg hader i det hele taget at have folk siddende og glo på alt hvad jeg laver >_<Ronson (51767) skrev:Det lyder som min gamle arbejdsplads. Pludselig en dag står der en knægt når man møder og så får man at vide at han skal følge en i en praktikperiode på alt fra en uge til en måned.
...der skal til familiejulefrokost imorgen.. >30 mennesker, skal nok blive godt!
...som hellere må kalde sig for farve blind når han kun kan få en score på 8
https://dl.dropbox.com/u/17458891/screenshot/verde...
Magten (51769) skrev:Det er så irriterende.. Jeg hader i det hele taget at have folk siddende og glo på alt hvad jeg laver >_<
...der skal til familiejulefrokost imorgen.. >30 mennesker, skal nok blive godt!
Tønder?
csstener (51770) skrev:...som hellere må kalde sig for farve blind når han kun kan få en score på 8
Stfu røvhul xD - jeg fik 22 (så vidt jeg husker)
Thoroughbreed (51692) skrev:... der siger te'løk med affaldet til Porre (og firmaet bag)
Tak tak, det har trukket ud. Men det er ikke sikkert det er nok til at redde budgettet.
Jeg vil slet ikke tænke på hvad vi har fået af dagsbøder rundt omkring for ikke at kunne udveksle tegninger/data med omverdenen.
Vi regner med at vi i løbet af weekenden får lov til at åbne for udvalgte sider (danske bank, skat, etc) for økonomi-afdelingen... og VPN i begrænset omfang i midten af ugen.
Vi er kommet videre med hvad der er sket, eller hvad der sker: ATP - Advanced Persistence Threat - kaldes det. Noge har udvalgt os, og andre firmaer i koncernen. og spammer os groft med Phishing mail.
Vores sikkerheds-konsulent har eksekveret en af disse mails (altså bare åbnet den) i et lukket miljø, hvor en vira så tjekker om pc'en er med i et specifikt domæne (vi ved ikke hvilket endnu) - det var test-pc'en ikke så vira'en gik i hi.
Det er ligeså skræmmende som det er spændende, vores moderselskab, og dets tidligere moderselskab er store spillere indenfor atom-kraft, -våben og -drevne fartøjer.
I onsdags fik vi 16 timer til at skifte alle vores Domain Controllers ud, og opdatere samtlige af firmaets pc'er manuelt med 2 stykker software (Trendmicro, MIRA: Mandiant Intelligent Respond Agent) PC'er der ikke registerede sig på Mandiant serveren i USA skulle slettes af domænet, og pilles af netværket.
Endte med, at min krop gav op for stresset og ikke gav mig lov til at sove (torsdag aften) i 5 timer for hjertebanken, svedeture og rysteture så jeg ikke kunne gå. >_<
Vi var lidt heldige allerede at have licens til Trendmicro, da det og FireEye er de eneste 2 leverandøre af løsninger imod APT.
Moderselskabet valgte at investere 500k i en Fireeye boks til mail-scanninger, og beordrede alle underselskaber til at sende mail igennem denne. Det gik jo ikke værre end at der røg endnu en omgang Phishing-mails igennem fordi de da lige havde glemt at boksen ikke kunne opdatere uden internet - som de jo har lukket for xD - så rev de sku stikket ud af lortet.
MAnge af vores systemer kører enten skidt, eller slet ikke grundet den pludselige, forhastede udskiftningen af DC'er Så det er bare dejligt.
SlettetBruger (51776) skrev:Tak tak, det har trukket ud. Men det er ikke sikkert det er nok til at redde budgettet.
Jeg vil slet ikke tænke på hvad vi har fået af dagsbøder rundt omkring for ikke at kunne udveksle tegninger/data med omverdenen.
Vi regner med at vi i løbet af weekenden får lov til at åbne for udvalgte sider (danske bank, skat, etc) for økonomi-afdelingen... og VPN i begrænset omfang i midten af ugen.
Vi er kommet videre med hvad der er sket, eller hvad der sker: ATP - Advanced Persistence Threat - kaldes det. Noge har udvalgt os, og andre firmaer i koncernen. og spammer os groft med Phishing mail.
Vores sikkerheds-konsulent har eksekveret en af disse mails (altså bare åbnet den) i et lukket miljø, hvor en vira så tjekker om pc'en er med i et specifikt domæne (vi ved ikke hvilket endnu) - det var test-pc'en ikke så vira'en gik i hi.
Det er ligeså skræmmende som det er spændende, vores moderselskab, og dets tidligere moderselskab er store spillere indenfor atom-kraft, -våben og -drevne fartøjer.
I onsdags fik vi 16 timer til at skifte alle vores Domain Controllers ud, og opdatere samtlige af firmaets pc'er manuelt med 2 stykker software (Trendmicro, MIRA: Mandiant Intelligent Respond Agent) PC'er der ikke registerede sig på Mandiant serveren i USA skulle slettes af domænet, og pilles af netværket.
Endte med, at min krop gav op for stresset og ikke gav mig lov til at sove (torsdag aften) i 5 timer for hjertebanken, svedeture og rysteture så jeg ikke kunne gå. >_<
Vi var lidt heldige allerede at have licens til Trendmicro, da det og FireEye er de eneste 2 leverandøre af løsninger imod APT.
Moderselskabet valgte at investere 500k i en Fireeye boks til mail-scanninger, og beordrede alle underselskaber til at sende mail igennem denne. Det gik jo ikke værre end at der røg endnu en omgang Phishing-mails igennem fordi de da lige havde glemt at boksen ikke kunne opdatere uden internet - som de jo har lukket for xD - så rev de sku stikket ud af lortet.
MAnge af vores systemer kører enten skidt, eller slet ikke grundet den pludselige, forhastede udskiftningen af DC'er Så det er bare dejligt.
Damn!
Hvad sidder I og laver/styre i dit firma?! :S
NioBe (51777) skrev:Hvad sidder I og laver/styre i dit firma?! :S
Mit firma laver kedler, riste osv til affalds-forbrændings-værker. (Det er fx os der skal levere værket der skal være inde i den kommende skibakke på amager.
Moderselskabet laver også energi-producerende ting-- bare på mange flere måder end os, vind, vand, atomkraft (forrige år vandt de en pris for en banebrydende lille modulær atom-reaktor)
For to år siden var vi del af McDermott koncernen, der har et endnu bredere fokus på energi, og så dét de nu laver for regeringen (atom-ubåde, yay!)
Porre, bortset fra at jeg rent faktisk læste din tl;dr, så det med dit stress? Well - er det ikke sår'n kinda dit job?
Thoroughbreed (51783) skrev:er det ikke sår'n kinda dit job?
Brugersupport er nok min primære opgave. Men synes også det er spændende ^^
... som kom igennem indstillingsprøven på grundforløb til Datatekniker og kan efter vinterferien starte på Grundforløbsprojektet som er sidste del inden "eksamen" - nu mangler der bare en praktikpladsaftale.
... der fandt en BH med størrelse 65 AA i dag.
... der synes den så MEGET lille ud.
... der faktisk tror den var med push-up.
... der tror at hans mandebryster var store nok til at fylde den ud.
... der er 169 cm høj og vejer 72 kg.
... der synes den så MEGET lille ud.
... der faktisk tror den var med push-up.
... der tror at hans mandebryster var store nok til at fylde den ud.
...Hvis kæreste synes Vossen er underlig. ;-)
En BH i størrelsen 65AA kunne ikke engang dække hendes nipples, siger hun.
En BH i størrelsen 65AA kunne ikke engang dække hendes nipples, siger hun.
Hånter (51791) skrev:... der lige er blevet kaldt gammel, fordi han hellere vil drikke en god flaske vin og læse end bog end at bruge 1k kr. i byen og drikke sig helt i hegnet.
Er jeg blevet gammel?
Der er intet i vejen med nyde en god flaske vin :)
De ved bare ikke hvad de går glip af ;)
...der føler sig som en gammel pensionist.
...der tog til release party, men måtte tage hjem efter en time.
...der først kunne trække vejret endnu en time senere.
Ja. :)
...der tog til release party, men måtte tage hjem efter en time.
...der først kunne trække vejret endnu en time senere.
Hånter (51791) skrev:Er jeg blevet vammel?
Ja. :)
... der ikke har lyst til at bruge penge på en 65AA BH.
... der tvivler på at 65 kan nå rundt om ham.
... der tvivler på at 65 kan nå rundt om ham.
...som lige fyldte sit sprit lager op: https://dl.dropbox.com/u/17458891/billeder/2013-02...
...som nu har sprit nok til resten af måneden.
Yvossen (51786) skrev:
... der faktisk er 179, ved ikke hvorfor jeg skrev 169. :D
csstener (51795) skrev:...som lige fyldte sit sprit lager op: https://dl.dropbox.com/u/17458891/billeder/2013-02...
Det eneste der er værd at drikke der, er sguda Jægermeisteren :D
- hvad fa'en er det for en Smirnoff? At tilsætte kunstig smag, er da at ødelægge den fine sprit!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.