mboost-dp1

Bil søges:


Gå til bund
Gravatar #51 - shantri
5. aug. 2009 14:17
rigtige mænd.. haha

Porsche 911, derefter findes der kun en bil ;)
Gravatar #52 - myplacedk
5. aug. 2009 14:26
#51
Ah, så du også hypnose forleden? :-P
Gravatar #53 - terracide
5. aug. 2009 14:34
fidomuh (47) skrev:
#45

Jeg har givet 95k for min Peugeot 406, den hverken knirker, knager, ryster eller ruller.

Den gaar fra 0 - 100 paa 7.2 sekunder og har laederindtraek, fuldt klimaanlaeg, etc.

Saa jo, det kan man sagtens.

Du kan ikke faa en Audi RS6 til under 100k, det er korrekt.


Nu snakker vi om biler, ikke...
Gravatar #54 - Zombie Steve Jobs
5. aug. 2009 15:00
En diesel BMW - yes, der findes ikke et mere ynkeligt syn. "Se mig, se hvor nærrig jeg er".

Måske med undtagelse af X5 xdrive 35d. Den er dejlig (hvis man kyler for 500k udstyr i, men ok, det er jo BMW, de giver ikke noget gratis) og nogenlunde hurtig og vulgær - og jævnt pebret (aaalt for dyr), så man kan vist ikke anklages for at være nærrig.

Diesel er bare ikke det samme, de er lige så fede at køre i, men man kan godt mærke den dieselmotor - benzin er sjovere, og det er vel for fanden grunden til, at man køber BMW?

Audi, Mercedes, ja, de er lækre, men skal lortet køres, så er BMW altså the shit, IMO. Ikke at jeg har noget imod S65 eller lign...

Tag en tur i en 135i coupé - den er fanneme hurtig, så ligner den 123d'er en, ja, hvad ved jeg, en Hyundai accident.

#51 Så siger jeg 911 GT2. Yoaw, den føles, på en eller anden måde, som om den ophæver fysikkens regler, den piver lidt, men bliver bare på vejen, når al logik siger, at den burde være røget af.

Skal man være mandig, så køb en af de Wortec-tunede VXR8'ere :D, får fanneme alle andre biler til at ligne et eller andet fissehalløj (med skrigorange fartstriber og kalibre - og ja, jeg er pisseligeglad med hvor mega hjerndødt og lamt det er´, den bil har noget at have det i). Masser af plads og masser af lyd og acceleration fra en seks liters turboladet v8'er.

Oh well, jeg har ingen fornuft når det kommer til biler. Men hvis der findes nogen, der har det, wå vil jeg gerne møde vedkommende.
Gravatar #55 - vandfarve
5. aug. 2009 15:02
Tanghaar (54) skrev:
Oh well, jeg har ingen fornuft når det kommer til biler. Men hvis der findes nogen, der har det, wå vil jeg gerne møde vedkommende.


Uanset hvad de sidste 53 indlæg (dit eget eksklusivt) har sagt, så skal man netop heller ikke vælge bil med hjernen - man skal gøre det med hjertet!

... dernæst snakker man med sin kone, og så vælger man med hendes hjerne.
Gravatar #56 - Zombie Steve Jobs
5. aug. 2009 15:03
#55 Ja, en Renault espace fra '96 eller en Pug 1007... Og så er livet slut...

Men, så gør man jo det, at man importerer en klassiker fra usa til under 60k, smider den på plader for 18k, 300 + billige heste i garagen.
Gravatar #57 - myplacedk
5. aug. 2009 15:11
terracide (53) skrev:
Nu snakker vi om biler, ikke...

Og det var præcist det jeg mente. Hvorfor skal man have en BMW, Merzedes osv. for at være noget. Hvorfor kan det ikke bare være en bil?

vandfarve (55) skrev:
så skal man netop heller ikke vælge bil med hjernen - man skal gøre det med hjertet!

Hvorfor? Hvis min hjerne finder en billig bil med alt hvad jeg skal bruge, hvorfor så ikke købe den?

Er det forkert, hvis mit hjerte siger "whatever"?

Jeg ved godt i joker, i hvert fald i en eller anden grad. Men jeg forstår ikke hvorfor nogle bare skal nedgøre mærket HVER gang man nævner fx. en fransk bil.

Det er fair nok at nogle går højt op i biler, er forelsket i et bestemt mærke, synes skørter på bilen er seje osv. Men hvorfor opføre sig som om folk der ikke har det på samme måde fejler noget?

Bare nysgerrig...
Gravatar #58 - paradise_lost
5. aug. 2009 15:14
myplacedk (57) skrev:
eg ved godt i joker, i hvert fald i en eller anden grad. Men jeg forstår ikke hvorfor nogle bare skal nedgøre mærket HVER gang man nævner fx. en fransk bil.


Franske biler er ikke kendt for at være det bedste. Peugeot er ændret det lidt de sidste par år. Kig på en Renault og se hvad der går i stykker og hvad reservedelene koster :) Renault lever højst på deres sikkerhed.
Gravatar #59 - Zombie Steve Jobs
5. aug. 2009 15:15
#57 Fordi erfaringer med franske biler er overvejende negative?
Gravatar #60 - paradise_lost
5. aug. 2009 15:16
myplacedk (57) skrev:
Det er fair nok at nogle går højt op i biler, er forelsket i et bestemt mærke, synes skørter på bilen er seje osv. Men hvorfor opføre sig som om folk der ikke har det på samme måde fejler noget?


Bare lidt underligt at man som mand ikke kan gå op i det måske. I dont know. For der er vitterligt forskel på at køre i en klasse bil og en discount bil. Men ja vi er alle forskellige. Bare som regel kvinder der går op i at komme billigt fra A til B i en Lupo eller Kia, no offense!
Gravatar #61 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 15:22
Eftersom jeg selv laver mine biler, vælger jeg også min bil af den grund.
Og derfor skal jeg ALDRIG have Peugeot igen. Der findes ikke dårligere lavet biler, i hvert fald er deres billigere biler noget lort rent mekanisk.
Nu holder jeg mig til VAG biler (VW, Audi Seat og Skoda), de er ti gange nemmere at lave og vedligeholde, samt der er meget billige reservedele da det ofte er de samme dele til flere VAG biler og de holder generelt bedre.

De billige Peugeot'er er jo også blevet så populære fordi de er meget lettere end tilsvarende biler, hvilket gør at de kan køre hurtigere med en mindre motor... perfekt for Brian og Co.
Desværre gør det at den har dårligere sikkerhed og er livsfarlig på vejen.
De har en tendens til at være meget svære at redde ved udskridninger, hvilket gør sig bemærket i mange ulykke i forbindelse med overhalinger.
Bare det sidste år, er der 3 Peugeot'er der har taget sig en flyvetur ud over marken, inden for 5Km af mig. Den enes nummerplade hang 3 meter oppe i et træ :)
Gravatar #62 - paradise_lost
5. aug. 2009 15:24
Jakob Jakobsen (61) skrev:
De billige Peugeot'er er jo også blevet så populære fordi de er meget lettere end tilsvarende biler, hvilket gør at de kan køre hurtigere med en mindre motor... perfekt for Brian og Co.


Motorerne holder heller ikke så godt da de er pumpet alt for meget.
Gravatar #63 - myplacedk
5. aug. 2009 15:25
paradise_lost (58) skrev:
Franske biler er ikke kendt for at være det bedste.

Med lidt insider-viden kan jeg sige at PSA-bilerne genrelt rigtigt nok ikke er dem med højest kvalitet på markedet. Men det kan de jo ikke have allesammen.
Der er MANGE tilfredse kunder alligevel. Jeg har selv to, som jeg er glad for.

Det største problem med dem er altså deres rygte.
Gravatar #64 - XorpiZ
5. aug. 2009 15:28
Tanghaar (56) skrev:
#55 Ja, en Renault espace fra '96 eller en Pug 1007... Og så er livet slut...

Men, så gør man jo det, at man importerer en klassiker fra usa til under 60k, smider den på plader for 18k, 300 + billige heste i garagen.


Og så kan man så også få lov at betale 60k om året i forsikring - medmindre man er 75 og har kørt bil i 50 år uden at lave en eneste skade :|
Gravatar #65 - paradise_lost
5. aug. 2009 15:29
myplacedk (63) skrev:
Det største problem med dem er altså deres rygte.


Der er nok en grund til at de har det rygte :) Det kender skoda og de nye ladaer nok også lidt til
Gravatar #66 - Norrah
5. aug. 2009 15:30
#64 Jeg er 23, fik et tilbud for et par måneder siden, hvorpå jeg kunne forsikrer saab'en... skulle kun afskrive den 2 gange... om året.
Gravatar #67 - myplacedk
5. aug. 2009 15:31
paradise_lost (60) skrev:
Bare som regel kvinder der går op i at komme billigt fra A til B i en Lupo eller Kia, no offense!

Jeg kan da ridste mine kriterier op. Det er noget i denne stil:

- Jeg skal sidde behageligt, selv om jeg har langt ben.
- Selv når jeg drøner ud af motorvejen skal jeg have ro nok til at nyde min musik, eller snakke med passagerer eller i telefon.
- Telefonen skal være integreret så jeg kan modtage opkald og ringe op uden at tage telefonen op af lommen osv. Altså lige så sikkert som at snakke med en passager
- Nogenlunde musik-anlæg
- Plads til 4 voksne. (Behøver dog ikke benplads på bagsædet til en længere tur)
- Nogenlunde baggagerum, som kan forstørres ved at lægge bagsæderne ned
- Diesel (kører for for meget til benzin)
- Aircondition
- Den sikkerhed man kan forvente af en moderne bil
- Kan følge med på motorvejen (Dvs. jeg fletter ind med fuld hastighed, hvis ikke trafikken er langsommere end det.)

Noget i den stil. Det er altså ikke KUN at komme fra A til B, der er også nogle kriterer. Men at jeg kan blære mig med bilen er bare ikke et af dem.

(Og none taken.)
Gravatar #68 - myplacedk
5. aug. 2009 15:33
paradise_lost (62) skrev:
Motorerne holder heller ikke så godt da de er pumpet alt for meget.

De har flere slags motorer, og de er meget forskellige. Yep, der er nogle skod-motorer der aldrig skulle have været på markedet. Der er også nogle som er næsten umulige at slå ihjel, hvis bare man passer lidt på dem.
Gravatar #69 - myplacedk
5. aug. 2009 15:33
paradise_lost (65) skrev:
Der er nok en grund til at de har det rygte :)

Mænd bruger ikke hjernen når de vurderer biler?
Gravatar #70 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 15:35
Rettelse:

myplacedk (69) skrev:
Visse mænd bruger ikke hjernen når de vurderer biler!
Gravatar #71 - Magten
5. aug. 2009 15:38
fidomuh (10) skrev:
#8

BMW = Pizzaraket.

Rigtige maend koerer Mercedes.
[Add] - Eller Bentley, men saa er man lige for meget mand til mig :P
Sagde du virkelig det:
fidomuh (47) skrev:
Jeg har givet 95k for min Peugeot 406, den hverken knirker, knager, ryster eller ruller.

:D
Mercedes er for meget blød hat til mig, synes virkelig designet af bilen er kedeligt og gammeldags..

vandfarve (17) skrev:
Rigtige mænd kører Audi eller Alfa Romeo (hvis man ellers er gode venner med sin mekaniker!).
Alfa? Wtf.. Havde "fornøjelsen" af at køre i en på mit gamle arbejde..
En spritny 156 RST 2,0 JTS som kørte dårligere end min gamle Corolla. Gearet er en stor suppegryde som overhovedet ikke er behageligt at køre med..
Kabinen føles ekstremt lille som om man er blevet presset ind i den. Dårligt udsyn til cyklister er en af følgerne på den dårligt indrettede kabine.. Yderligere var der rigtig mange plastikdimser man dårlig nok turde røre ved..

Jeg har aldrig følt mig så utilpas i en bil som jeg gjorde i den..


vandfarve (17) skrev:
Desuden er diesel vejen frem. Gud være den person nådig, hvis man udfordrer den fremtidige Audi R8 TDI med 500 hk og 1.000 nm.
Diesel er djævlebenz.. Jaja det er effektivt, men det lugter og lyder som noget der hører til på en mark.. :)

Gravatar #72 - paradise_lost
5. aug. 2009 15:38
myplacedk (67) skrev:
eg kan da ridste mine kriterier op. Det er noget i denne stil: ...


Ja men en BMW er nu stadig bedre at køre i end feks en Hyundai med det samme udstyr (og det får man også lov at betale for) Og jeg tænker ikke på Brian delen, for en standard bimmer er der sku ik meget Brian over.

myplacedk (68) skrev:
De har flere slags motorer, og de er meget forskellige. Yep, der er nogle skod-motorer der aldrig skulle have været på markedet. Der er også nogle som er næsten umulige at slå ihjel, hvis bare man passer lidt på dem.


Tænker spec på de lidt ældre Peugeot Rallye og GTI motorer, de har alt for mange HK i forhold til Volume også derfor du ikke ser dem gå 400k+ km som feks en gammel BMW E30 eller en gammel Mercedes.

myplacedk (69) skrev:
Mænd bruger ikke hjernen når de vurderer biler?


Fuck du lyder som en kvinde nu :D Nogen mænd gør ikke. Vil mene at de fleste gør. Da mænd sætter sig mere ind i sagerne end kvinder gør hvad angår biler.
Gravatar #73 - MiniatureZeus
5. aug. 2009 15:40
#67
Umiddelbart er den eneste bil som egner sig til det du skal bruge den til en Rolls Royce Phantom.
Gravatar #74 - myplacedk
5. aug. 2009 15:44
Magten (71) skrev:
Jeg har aldrig følt mig så utilpas i en bil som jeg gjorde i den..

Så vil jeg gætte på at du ikke har kørt Berlingo.

Den eneste anden bil jeg har været lige så utilpads med at køre i, var en bil hvor forruden var ved at falde af, og nogle ledninger viklede sig rundt om min højre fod så jeg hverken kunne slippe speederen eller træde på bremsen.
Men den tæller vist ikke med lige i den sammenhæng.
Gravatar #75 - myplacedk
5. aug. 2009 15:50
paradise_lost (72) skrev:
Fuck du lyder som en kvinde nu :D

Heh, det var en reference til #55. ;-)

Mere seriøst: Rygter skal man altså ikke hænge sig så meget i. Der går også rygter om at fly falder ned konstant. Nej, det gør de ikke, dem der ikke falder ned kommer bare sjældent i TV-avisen.

Og selv med en kerne af sandhed, er en myte stadig en myte. Og selv om noget ikke er markedets bedste, så kan det altså stadig være godt nok. Og ekstra-prisen for et mærke kollegerne kan godkende er ikke altid pengene værd.

Jeg har ikke haft nævneværdige problemer med mine franske biler. (Undtagen den 15 år gamle smadre-kasse jeg startede med, men den havde nu heller ingen problemer som man ikke kunne forvente.)

Jojo, jeg drømmer da om bedre biler. Men der er altså andre ting jeg hellere vil have for pengene.
Gravatar #76 - Magten
5. aug. 2009 15:54
#75
Jeg må indrømme jeg faktisk har følt mig utilspas i en Berlingo, men det var nok nærmere fordi jeg havde onde tømmerænd :)

Berlingo var dog overhovedet ikke en vogn jeg kunne finde på at købe. Mest af alt fordi den er fransk... Den eneste lækre franske vogn jeg har kørt i var en 407'er som kørte ganske fint..
Men fransk "kvalitet" er bare ikke noget for mig..
Min storebror som er mekaniker gider heller ikke lave den, så det giver lidt sig selv, at jeg ikke skal have sådan en :D
Gravatar #77 - myplacedk
5. aug. 2009 15:57
Magten (76) skrev:
Berlingo var dog overhovedet ikke en vogn jeg kunne finde på at købe.

Jeg blev lokket til en prøvetur i en Berlingo. Det var mørkt, og jeg anede ikke at det var en Berlingo før jeg var færdig med turen. Det er den eneste nye bil jeg nærmere har skældt ud, end bare givet feedback efter prøveturen.

Magten (76) skrev:
Min storebror som er mekaniker gider heller ikke lave den, så det giver lidt sig selv :D

Den slags argumenter synes jeg så er et af de aller vigtigste, når man skal vælge bil. ;-)
Gravatar #78 - shantri
5. aug. 2009 16:01
Gravatar #79 - Magten
5. aug. 2009 16:09
shantri (78) skrev:
og fransk når det er bedst :P
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article26...
18. aug. 2005

Det må da være muligt at finde noget nyere? :)

myplacedk (77) skrev:
Den slags argumenter synes jeg så er et af de aller vigtigste, når man skal vælge bil. ;-)
Indeed, værksteder er jo ikke ligefrem billige :)
Gravatar #80 - paradise_lost
5. aug. 2009 16:10
myplacedk (75) skrev:
ere seriøst: Rygter skal man altså ikke hænge sig så meget i. Der går også rygter om at fly falder ned konstant. Nej, det gør de ikke, dem der ikke falder ned kommer bare sjældent i TV-avisen.


Korrekt, men hvad angår franske rygter så har jeg selv oplevet de rygter for 10 år siden, det har mine forældre også og i nyere tid er det svigerforældrene som er rendt ind i de franske rygter, så nej det er ikke altid bare rygter!

myplacedk (75) skrev:
Og ekstra-prisen for et mærke kollegerne kan godkende er ikke altid pengene værd.


Nej ikke altid, men nogen gange er de det hvis du ser på langsigt.

myplacedk (75) skrev:
Jeg har ikke haft nævneværdige problemer med mine franske biler. (Undtagen den 15 år gamle smadre-kasse jeg startede med, men den havde nu heller ingen problemer som man ikke kunne forvente.)


Tænkte nok du kørte fransk sådan som du forsvarede dem :D

myplacedk (75) skrev:
Jojo, jeg drømmer da om bedre biler. Men der er altså andre ting jeg hellere vil have for pengene.


Enig, biler er absolut ikke alt, men de er rare. Nogen mere end andre.
Gravatar #81 - slemmebirk
5. aug. 2009 16:31
#48 Saa maa du sige til ham at han skal koebe min fars :), han vil gerne af med den, da han har planer om en Bentley GTC som skal flexleases til sommerbrug. Tror han vil have 650.000 kr for den nypris var 1.800.000 og den har en hel del udstyr.

der er lidt billeder her: http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=55273

Den har gaaet 80.000 km saa vidt jeg husker :) Den er desuden fra 2006
Gravatar #82 - myplacedk
5. aug. 2009 16:32
paradise_lost (80) skrev:
Korrekt, men hvad angår franske rygter så har jeg selv oplevet de rygter for 10 år siden, det har mine forældre også og i nyere tid er det svigerforældrene som er rendt ind i de franske rygter, så nej det er ikke altid bare rygter!

Så kan jeg godt forstå at du ikke er meget for franske biler. Men jeg vil nu hellere se på en større statistik, end fra én familie. ;-)
Gravatar #83 - myplacedk
5. aug. 2009 16:38
shantri (78) skrev:
og fransk når det er bedst :P
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article26...

Sjovt, men:

18. aug. 2005

Der skulle graves dybt, hva'?

Først var det Citroën C3, som uprovokeret brød i flammer

Det havde så intet med Citroen at gøre, årsagen var importøren. De rensede bilerne med et middel så skrapt, at de ødelagde noget isolering. Så kunne der gå regnvand i noget elektronik, og vupti. (Det forklarer hvorfor vi kun så problemet i Danmark.)

De andre problemer kender jeg ikke noget til.
Gravatar #84 - XorpiZ
5. aug. 2009 16:39
shantri (78) skrev:
Så er Saab ude af billedet
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/31/063229... ;)

og fransk når det er bedst :P
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article26...


Det ligner umiddelbart en gammel gammel Saab 900..

DET HER - det er en Saab!

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/200...
Gravatar #85 - myplacedk
5. aug. 2009 16:40
paradise_lost (80) skrev:
Tænkte nok du kørte fransk sådan som du forsvarede dem :D

Well, når nu jeg er glad for min bil (og kæresten er glad for sin), så bliver man da noget irriteret med tiden, når hveranden gang folk finder ud af at det er en Citroen, bliver jeg nærmest kaldet dum.

Jeg kan ikke lide for store mængder make-up, derfor går jeg da ikke rundt og siger til folk at de har en grim kæreste.
Gravatar #86 - paradise_lost
5. aug. 2009 16:54
myplacedk (85) skrev:
Well, når nu jeg er glad for min bil (og kæresten er glad for sin), så bliver man da noget irriteret med tiden, når hveranden gang folk finder ud af at det er en Citroen, bliver jeg nærmest kaldet dum.

Jeg kan ikke lide for store mængder make-up, derfor går jeg da ikke rundt og siger til folk at de har en grim kæreste.


Mente ikke noget med det, klart at du "forsvarer" det som du har og mener er godt. Ligesom folk med AMD forsvarer AMD og omvendt. Sådan er vi forskellige.

Men af ren nysgerrighed, har du så nogensinde prøvet at køre en BMW/Mercedes/Audi??
Gravatar #87 - terracide
5. aug. 2009 17:03
Nu da snakken faldt på AMG:


Og har lige sendt den her til damen:


.oO(Det skal nok få hende op i "gear" *GG*)
Gravatar #88 - paradise_lost
5. aug. 2009 17:06
terracide (87) skrev:


Og har lige sendt den her til damen:


.oO(Det skal nok få hende op i "gear" *GG*)


Den følger sku godt med Audien, men ville nu hellere stadig ha en M5 el M6 uden begrænsning.
Gravatar #89 - myplacedk
5. aug. 2009 17:29
paradise_lost (86) skrev:
Men af ren nysgerrighed, har du så nogensinde prøvet at køre en BMW/Mercedes/Audi??

Ikke bag rettet, nej. Men som passager kan jeg ikke se forskel i forhold til en fransk bil af samme type.

I øvrigt siger historierne fra folk der har haft eller kender nogen der har haft en dårlig Citroen mig ikke noget. Ingen fortæller historier om en normal bil. Til gengæld hører jeg lignende historier om både BMW, Mercedes eller Audi. Skulle jeg hænge mig i den slags ville jeg gå på arbejde. I et par noname sko, for dem har jeg ikke hørt dårligt om.
Gravatar #90 - shantri
5. aug. 2009 17:33
#89

Der tabte du mig fuldstændigt. Det er for mig fint at have forskellige præferencer. Men køreglæden er altså vidt forskellig alt efter bilen. At være passager, er SLET ikke det samme som at køre dem selv.

Få lidt nuancer i forhold til kørsel af de biler vi taler om, inden du rent faktisk udtaler dig. Ikke at du ikke har ret til at udtale dig (det er din personlige ret), dit sammenlignings grundlag er bare meget meget spinkelt.

EDIT: Jeg har forstået du er glad for din bil... men synes du går glip af en del på nuværende tidspunkt
Gravatar #91 - myplacedk
5. aug. 2009 18:16
#90
Jeg forstår det bare ikke. Når jeg drejer rettet mod højre, kører bilen til højre. Jo hårdere jeg træder på speederen, jo hurtigere kører bilen.

Jeg forstår ikke hvor køreglæden sidder i en bil.

HVIS min bil matcher en BMW i acceleration, kabinestøj, udstyrspakke, driftsikkerhed, fine små detaljer som at elsideruden kan køres i lidt tid efter nøglen er taget ud osv... Hvad er det så jeg går glip af?

Selvfølgelig kan der sættes ord på. Og indtil nogen gør det, gætter jeg på at det er fordi den hedder BMW.
Gravatar #92 - paradise_lost
5. aug. 2009 18:21
myplacedk (91) skrev:
#90
Jeg forstår det bare ikke. Når jeg drejer rettet mod højre, kører bilen til højre. Jo hårdere jeg træder på speederen, jo hurtigere kører bilen.

Jeg forstår ikke hvor køreglæden sidder i en bil.



Nej du forstår det virkelig ikke. Prøv en BMW med samme motorstørrelse, udstyr osv som feks en Citroen C5. Så vil du forstå det :)
Gravatar #93 - engfeh
5. aug. 2009 18:23
#91

Det er en masse "detaljer": Reagerer motoren hurtigt på speederen, eller skal man vente flere sekunder før der sker noget?
Er gearkassen "smooth" og letkørende, så det er en fornøjelse at skifte gear, eller føles det som en gammel traktor?
Lyder motoren godt? Kan du mærke gennem rattet præcis hvad forhjulene laver (uden at det bliver ubehageligt selvfølgelig) eller føles det "dødt" som en joystick? Forsøger bilen at køre ligeud gennem svingene (understyring) eller bider den sig bare fast med forhjulene? Krænger den som det skæve tårn i Pisa så snart du sætter farten op i en kurve? Eller ligger den fladt på vejen og styrer så præcist at du kan ramme apex i svingene med en milimeters nøjagtighed - hver gang? Etc. etc.

Bortset fra det kan jeg sagtens forstå det hvis du kan lide franske biler (specielt Citroën) - det kan jeg også, og jeg har selv en.
Gravatar #94 - paradise_lost
5. aug. 2009 18:30
#91 Men må gi dig, af alle kendte franske mærker så syntes jeg du har valgt det bedste mærke. For de bruger hvis ikke deres røv dyre hydraulik systemer mere.
Gravatar #95 - fidomuh
5. aug. 2009 18:34
#53

Nu snakker vi om biler, ikke...


Jojo, hvilken bil har du?
406'eren havde en nypris paa lige over 450.000kr i sin tid ( den er fra 2001 ) og den er nu ganske behagelig at koere i, naar den virker.

Men hvis du endelig vil se paa det saadan, saa kan min 406'er jo gaa i stykker en 10-15 gange foer det har betalt bare en tur paa vaerkstedet i din RS6 ;)

Og igen, hvilken bil ville du have valgt idag, som ligger godt paa vejen, er behagelig, koster omkring 75.000 ( som min er vaerd idag ), er sjov at koere i ( fart, du ved ), A/C, laederindtraek, etc. ?

Det eneste jeg kunne finde som var bare lidt tilsvarende, var en Passat, som kostede lige over 100k.
Gravatar #96 - engfeh
5. aug. 2009 18:35
#94

Jo de gør, bare ikke på alle modeller. C5 kan fås med hydraulik, C6 har det vist altid. Og så er det faktisk temmelig godt (så længe det ikke går i stykker). Meget god komfort, og bilen kompenserer selv for tung last og mange passagerer. Men en sportsvogn er det selvfølgelig ikke.
Gravatar #97 - paradise_lost
5. aug. 2009 18:38
#96 Okay, troede de havde droppet det efter Bx/Xandria/Xm. Ja det er kanon lækkert så længe det ikke går i stykker eller man skal køre sportsligt.

Havde en BX 19 GTI med 180 hk for mange år siden, alt for meget power til en bil der sejlede rundt som en fiske kutter.
Gravatar #98 - hgul
5. aug. 2009 18:46
paradise_lost (97) skrev:
Havde en BX 19 GTI med 180 hk for mange år siden, alt for meget power til en bil der sejlede rundt som en fiske kutter


Med en fiskekutter på hjul var det vel nemt at samle sild op? :-P
Gravatar #99 - MiniatureZeus
5. aug. 2009 19:02
#98
Haha genial! :-P


På mit arbejde har vi nogle helt nye Opel Corsa'er med en masse lækkert udstyr, en lækker gearkasse og dejlig lydsvag. Udover dette har vi 2-3 Citroen Berlingoer fra 2005-6 hvor frontroden er flækket, gearkassen er umulig at finde rundt i, radioen er virkelig skod og slukker og tænder ikke automatisk, sæderne er ødelagte og så larmer den som en færge.
(Begge er vans og diesel)

Men på grund af udformingen af arbejdet, hvor vi kører små korte ture på 10-20 minutters varighed inden i københavn bymidte, så hælder jeg altså mest til berlingoen! For det første er den super nem at stige ind og ud af, da du ikke som i Corsaen sætter dig ind, men stiger ind, for det andet er den meget hurtigere i optrækket, hvilket for mig betyder en del når der kun er 500 meter mellem de råde stoplys!
Gravatar #100 - I.F.F.
5. aug. 2009 19:13
koeb nu bare en supra

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login