mboost-dp1

Bil søges:


Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
4. aug. 2009 22:52
På den her side er der et billede af en baglygte.

Jeg skal vide hvilken bil den stammer fra, hvis der er nogen der ved det, så giv lyd.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
4. aug. 2009 23:03
Jeg kørte billedet igennem Tineye og der er vist ingen tvivl om at det er en BMW 5 Serie
Gravatar #3 - Norrah
4. aug. 2009 23:51
#2 ja, du har skam ret. Havde faktisk selv fundet ud af det, men smart lille side du har dig der!
:)
Takker!
Gravatar #4 - Magten
4. aug. 2009 23:59
Mmmm BMW... Så mega sprøde :D
Gravatar #5 - paradise_lost
5. aug. 2009 05:28
Ja klart en BMW 5er. Nice car!
Gravatar #6 - vandfarve
5. aug. 2009 06:32
Hvis man er en ordentlig nørd, så ville man kunne have set det uden at bruge Tineye.

Far er ikke sur, far er skuffet...
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 07:21
#6
Jeg er til biler, ikke pizza raketter :)
Gravatar #8 - vandfarve
5. aug. 2009 07:28
#7 En BMW 5'er er ikke en pizzaraket - og slet ikke den nye E61'er!

Det burde være basal viden for mænd. :P
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 07:31
Den eneste BMW jeg kunne tænke mig, er en 5-dørs 123D.
20Km/L og 200Hk, så kan man lege samtidig med at man er økonomisk :)
Gravatar #10 - fidomuh
5. aug. 2009 07:31
#8

BMW = Pizzaraket.

Rigtige maend koerer Mercedes.
[Add] - Eller Bentley, men saa er man lige for meget mand til mig :P
Gravatar #11 - slemmebirk
5. aug. 2009 07:31
#9

Diesel er lort!

jeg vil give #10 ret :)
Gravatar #12 - XorpiZ
5. aug. 2009 07:33
Rigtige mænd kører Saab.
Gravatar #13 - Norrah
5. aug. 2009 07:39
Vores receptionist kører rundt i en 535d Touring, og det er da en lækker bil. Fuldt ud respekt for det. Ville bare selv havde brugt pengene på en anden bil..*

Vidste bare jeg har set de lygter et sted, og jeg skulle hjælpe en ven med at finde dem ud fra en tegning han havde lavet, så jeg fandt et billede og manglede en bil.

#12 Rigtige mænd kører saab, gør jeg da også.. 230hk/400nm det er altså en bil du ikke skal drille på motorvejen :) Desværre er koblingen død.. så kan ikke give bundgas, men den kører stadig fra de andre.." :D

*Hun kørte saab før, og kunne egentlig bedre li' den.
Gravatar #14 - XorpiZ
5. aug. 2009 07:40
Koblingen død? Hvordan skifter du gear så? :D
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 07:41
#14

Der behøves skam ikke kobling til at skifte gear, det er kun noget ældre mennesker bruger :)
Gravatar #16 - slemmebirk
5. aug. 2009 07:41
I min bil kan jeg skifte gear uden at bruge kobling ved ~4050 opm
Gravatar #17 - vandfarve
5. aug. 2009 07:42
Rigtige mænd kører Audi eller Alfa Romeo (hvis man ellers er gode venner med sin mekaniker!).

Den eneste grund til, at BMW ikke er en pizzaraket er, at den ikke bliver brugt til at bringes pizzaer ud, og den ikke køres af ikke-etnisk danskere. De eneste, der faktisk kører BMW 5-serier af 61-versionen, er mellemledere og opad. Tsk tsk... Mere snæversyn skal man lede længe efter, når Terra altså ikke er til stede.

Desuden er diesel vejen frem. Gud være den person nådig, hvis man udfordrer den fremtidige Audi R8 TDI med 500 hk og 1.000 nm.
Gravatar #18 - slemmebirk
5. aug. 2009 07:43
Ja den er hurtig, men den lyder som en traktor og det er for mig nok til at oedelaegge det hele!
Gravatar #19 - vandfarve
5. aug. 2009 07:54
Men hvor mange 1.000 nm-motorer kan du finde, der kører omkring 300 km/t på toppen, tager 0-100 km/t på 4 sekunder OG kan køre over 10 km/l og overholder Euro 6-emissionsstandarderne?

I thought so...
Gravatar #20 - fidomuh
5. aug. 2009 08:01
#19

Men hvor mange herinde tror du koeber bil til 3 millioner kroner?
Gravatar #21 - vandfarve
5. aug. 2009 08:19
#20 Og hvor mange herinde køber en bil til ca. 600.000 kroner?

Desuden er det irrelevant for min pointe, da jeg udelukkende snakker om teknikken bag diesel-teknologien, som på mange områder er overlegen ift. benzin-teknologien.

Eneste umiddelbare forskelle er emissionen (som kan fjernes og gøres mindre skadelig end benzin-emission vha. filtre), merprisen (som begynder at forsvinde, jo bedre diesel-teknologien bliver, og jo mere avancerede bilerne bliver) samt lyden (hvilket er subjektiv og blot udtryk for en gammeldagstankegang).

The ball is on your court.
Gravatar #22 - fidomuh
5. aug. 2009 08:37
#21

Umiddelbart er Diesel klart bedre at koere med end Benzin, det betvivler jeg ikke, du snakker bare om en bil der ligger i saa meget hoejere en klasse, at det er ligegyldigt.

Skal jeg pege paa Fiskars EL-bil der koerer 500km/liter benzin og gaar fra 0-100 paa 3-4 sekunder?

Det er ligegyldigt, selvom den nok er billigere og bedre end Audi'en ;)
Gravatar #23 - izym
5. aug. 2009 08:42
Tsk tsk, rigtige mænd kører Mercedes og længere er den ikke. Audi og Alfa Romeo kan dog også lige gå an, men det er slet ikke på højde med Mercedes.

vandfarve (21) skrev:
samt lyden (hvilket er subjektiv og blot udtryk for en gammeldagstankegang)

Smæk en AMG-udstødning på en diesel Mercedes, og så skal den sgu nok lyde udemærket.

Det eneste argument imod diesel jeg umiddelbart lige kan komme på, er prisen på diesel biler.
Gravatar #24 - XorpiZ
5. aug. 2009 08:44
fidomuh (10) skrev:
#8

BMW = Pizzaraket.

Rigtige maend koerer Mercedes.
[Add] - Eller Bentley, men saa er man lige for meget mand til mig :P


Men hvis man kører Mercedes, så er man lige en mand for dig?....

Interessant :P
Gravatar #25 - paradise_lost
5. aug. 2009 08:52
izym (23) skrev:
Smæk en AMG-udstødning på en diesel Mercedes, og så skal den sgu nok lyde udemærket.


Korrekt, men så kan man jo også bare smide en Ac Schnitzler udstødning på en diesel BMW. Jeg syntes at BMW er klart lige så meget bil som Mercedez er.
Gravatar #26 - fidomuh
5. aug. 2009 08:58
#24

*rrrauw* baby. *rraauw*.
Gravatar #27 - slemmebirk
5. aug. 2009 09:29
#23, nu kender jeg en person der har haft amg afgange paa hans tidligere E 320 cdi og har paa hans nuvaerende S320 cdi og det lyder altsaa ikk forfaerdelig godt. Min far har en SLK 55 AMG i spanien og der er altsaa ikk noget der slaar en V8 lyd!

http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=12450&am...
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=1808
Gravatar #28 - Dreadnought
5. aug. 2009 10:27
Mercedes Ferguson er da en traudår, som landmanden bruger når mejetærskeren skal trækkes fri.

Rigtige mænd kører Audi.
Gravatar #29 - izym
5. aug. 2009 10:46
#27

Det vil jeg give dig ret i, det vil aldrig være helt rigtigt uden en ordenlig motor. Nu vi taler om de gamles biler; min har en E500. Selvom det ikke er en AMG, har den sgu også en dejlig lyd, men der sidder jo også en V8 i den. Og ja, jeg er pisse misundelig over den SLK 55 AMG ><
Gravatar #30 - terracide
5. aug. 2009 10:48
Tyskerne siger at BMW betyder "Bei Mercedes Weggeworfen"...
Gravatar #31 - DiZaster
5. aug. 2009 11:05
Ville selv vælge en BMW over Mercedes (M6'eren er for lækker ^^).

Det er vel ikke uden grund at BMW M serien ofte bliver nævnt som "The driving machine" andre mærker (inklusiv Mercedes) skal slå? Det mærke der kommer tættest på er nok Audi med deres RS4 vil jeg tro?

Skulle jeg være ligeglad med køreegenskaber, gad jeg godt prøve en Dodge challenger :-)

Gravatar #32 - terracide
5. aug. 2009 11:56
#31:
Når jeg flytter til Sverige har jeg kig på Audi RS6 Avant....ulv i fåreklæder og i svenske matadorpenge er den også inden for rækkevidde.
Gravatar #33 - vandfarve
5. aug. 2009 12:03
#32 Sådan skal det være, knejt! :P

Jeg har også tænkt mig at udnytte den billige svenske krone, men lige pt. kan jeg ikke overskue at flytte fra København. Endnu, altså.

Personligt mener jeg, at RS6'eren er lige voldsom og tung nok, men hvis man har råd til bilen og benzinen, så skal du være mere end velkommen. Du får i hvert fald respekt på motorvejen fra de få personer, der kan genkende en RS6 og adskille den fra en normal A6'er.
Gravatar #35 - conFen
5. aug. 2009 12:12
Jeg er nok stadig bare en drengerøv, men personligt ville jeg foretrække en Mitsubishi Lancer GTS 2009

Jeg har altid været mere til japanske ræcere end europæiske kraftmaskiner.

Tidligere bil har derfor også været Mitsubishi Lancer GLXi og nuværende bil er en Honda Civic.

Gravatar #36 - terracide
5. aug. 2009 12:23
#33:
Jeg blev solgt da jeg så accelerationen:


Den æder også det meste:



Og så opfyldte den de krav damen stillede til en bil:
- Sikker
- Godt med plads(Indkøb og så mumlede hun noget om de +3000 watt jeg plejer at have i mine biler...)

Jeg sagde, jeg havde fundet en stationwagon, hun synes den så flot ud...og så blev det den...jeg viste hende så de videoer der...Hun stiller så andre krav nu, hvis til afløseren (engang om 50 år*GG*)...noget med hun fyldte sig snydt *gazes at the sky with wide innocent eyes*
Gravatar #37 - slemmebirk
5. aug. 2009 12:33
#29 Ja den lyder ogsaa laekkert, min far har herhjemme en CLS 500 saa med samme motor, kender udemaerket lyden. Men det er saadan en motor man skal smide amg afgange paa hvis man vil have en fed lyd.
Gravatar #38 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 12:36
Det er sjovt som drengerøve skal have deres bil til at sige mest muligt. Er godt træt af Brian og Co. der holder i byen med ekstremt dårlig tomgangsjustering.
Jeg vil derimod have en stille bil, der stadig kan flytte sig.
Gravatar #39 - slemmebirk
5. aug. 2009 12:41
#38 Imo skal lyden helst matche perfomancen, saa altsaa en gammel traet bmw behoever ikke at have en 5" afgang. Nu har jeg ikk proevet at koere i andre biler med store motore end dem min far har eller har haft. Men 55 AMG'en larmer ikke i tomgang eller naar man koerer 140 paa motorvejen. Foerst naar man traeder til den og giver den lidt omdrejninger, men tilgengaeld lyder det os fuldstaendig sindsygt. Hvis du spoerger mig synes jeg er det saadan det skal vaere!
Gravatar #40 - myplacedk
5. aug. 2009 12:48
Hm. Er jeg den eneste COMPUTERnørd, som synes at biler er noget man bruger til at komme fra A til B, gerne så behageligt og billigt som muligt?

Jeg kiggede på udvalget der hvor min kæreste arbejder (så er mærket afgjort), og valgte den billigste der havde de features jeg skulle bruge. Tada.
(Og at sidde behageligt er en af de vigtigste features. Ingen kabine-scooter til mig.)
Gravatar #41 - slemmebirk
5. aug. 2009 12:51
#40 Jeg vil betegne mig selv som computernoerd, men jeg gaar utroligt meget op i biler. Og naar jeg vaelger bil vaelger jeg ikke efter hvad der gaar laengst paa literen eller hvad der falder mindst i vaerdi. Men jeg gaar efter noget som kan give mig et smil paa laeberne hver gang jeg har vaeret ude og koere i den. Og det har min nuvaerende bil gjort glimrende i lidt over et aar og jeg er lidt trist ved tanken om at jeg skal saelge den nu :( tilgengaeld kan man i Dubai(hvor jeg bor) koebe en maserati fra 2004 for de samme penge som jeg kan faa for min bil lige nu. Saa skal nok finde noget der opfylder de samme krav :)
Gravatar #42 - terracide
5. aug. 2009 12:51
#40:
Der er flere måder at komme fra A til B på...man kan sidde i en kasse der knriker og knager, ryster og ruller på et sæde der minder en liggstol...

Eller du kan flyde hen over vejen i stilhed, mens du sidder mageligt i dit formsæde...
Gravatar #43 - fidomuh
5. aug. 2009 12:56
#42

Eller du kan flyde hen over vejen i stilhed, mens du sidder mageligt i dit formsæde...


Men det kan jo saa ogsaa fint opfyldes i en bil der ikke koster 1 million kroner ;)
Gravatar #44 - myplacedk
5. aug. 2009 14:04
#42
myplacedk (40) skrev:
gerne så behageligt og billigt som muligt?
[...]
(Og at sidde behageligt er en af de vigtigste features. Ingen kabine-scooter til mig.)

o_O
Gravatar #45 - terracide
5. aug. 2009 14:05
#43:
Ja, men ikke i en bil til under 100K...
Gravatar #46 - Norrah
5. aug. 2009 14:08
#14 Det betyder bare at koblingen har en tendens til at slippe..
Det vil sige at hvis jeg trykker den i bund.. med alle 400nm, så slipper koblingen bare, og jeg "rever" uden at komme nogen vejene.. men den tager da stadig en 0-100 på omkring 8sek med en død kobling... mod 6,5 før..

Hvis vi endelig skal op i det her spektrum, må jeg jo indrømme at min fremtidige bil bliver en Aston Martin V8 Vantage. fra 05-06

Nok købt tysk, med svenske plader... suk.
Der går lige en 5-10 år endnu.. men det skal nok blive min. Er jo stadig ung.

Må jo bare sløjfe nogle andre ting, som man alligevel ikke har behov for.
Gravatar #47 - fidomuh
5. aug. 2009 14:11
#45

Jeg har givet 95k for min Peugeot 406, den hverken knirker, knager, ryster eller ruller.

Den gaar fra 0 - 100 paa 7.2 sekunder og har laederindtraek, fuldt klimaanlaeg, etc.

Saa jo, det kan man sagtens.

Du kan ikke faa en Audi RS6 til under 100k, det er korrekt.
Gravatar #48 - izym
5. aug. 2009 14:14
slemmebirk (37) skrev:
Ja den lyder ogsaa laekkert, min far har herhjemme en CLS 500 saa med samme motor, kender udemaerket lyden. Men det er saadan en motor man skal smide amg afgange paa hvis man vil have en fed lyd.

Jep, det har den gamle vidst også planer om. Jeg glæder mig allerede.
fidomuh (43) skrev:
Men det kan jo saa ogsaa fint opfyldes i en bil der ikke koster 1 million kroner ;)

Nej, det er helt umuligt ;)
Gravatar #49 - myplacedk
5. aug. 2009 14:14
terracide (45) skrev:
#43:
Ja, men ikke i en bil til under 100K...

Sjovt nok er praktisk talt alle biler prissat der imellem.

I øvrigt kostede en af mine biler lige under 100.000 (købt som ny), og den er skide skæg at køre i. Altså når det er en kort tur.

Jeg er dog glad for at jeg ikke skal køre i den til hverdag. Jeg tager den kun når jeg lige skal i kiosken el. lign.
Gravatar #50 - myplacedk
5. aug. 2009 14:16
#47
Jeg ved ikke med jer andre, men jeg går ud fra at vi snakker nypriser.

Jeg har kørt ganske behageligt i en 30.000 kr. bil, men det var vist under 10% af nyprisen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login