mboost-dp1
Bil søges:
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg kørte billedet igennem Tineye og der er vist ingen tvivl om at det er en BMW 5 Serie
Den eneste BMW jeg kunne tænke mig, er en 5-dørs 123D.
20Km/L og 200Hk, så kan man lege samtidig med at man er økonomisk :)
20Km/L og 200Hk, så kan man lege samtidig med at man er økonomisk :)
Vores receptionist kører rundt i en 535d Touring, og det er da en lækker bil. Fuldt ud respekt for det. Ville bare selv havde brugt pengene på en anden bil..*
Vidste bare jeg har set de lygter et sted, og jeg skulle hjælpe en ven med at finde dem ud fra en tegning han havde lavet, så jeg fandt et billede og manglede en bil.
#12 Rigtige mænd kører saab, gør jeg da også.. 230hk/400nm det er altså en bil du ikke skal drille på motorvejen :) Desværre er koblingen død.. så kan ikke give bundgas, men den kører stadig fra de andre.." :D
*Hun kørte saab før, og kunne egentlig bedre li' den.
Vidste bare jeg har set de lygter et sted, og jeg skulle hjælpe en ven med at finde dem ud fra en tegning han havde lavet, så jeg fandt et billede og manglede en bil.
#12 Rigtige mænd kører saab, gør jeg da også.. 230hk/400nm det er altså en bil du ikke skal drille på motorvejen :) Desværre er koblingen død.. så kan ikke give bundgas, men den kører stadig fra de andre.." :D
*Hun kørte saab før, og kunne egentlig bedre li' den.
Rigtige mænd kører Audi eller Alfa Romeo (hvis man ellers er gode venner med sin mekaniker!).
Den eneste grund til, at BMW ikke er en pizzaraket er, at den ikke bliver brugt til at bringes pizzaer ud, og den ikke køres af ikke-etnisk danskere. De eneste, der faktisk kører BMW 5-serier af 61-versionen, er mellemledere og opad. Tsk tsk... Mere snæversyn skal man lede længe efter, når Terra altså ikke er til stede.
Desuden er diesel vejen frem. Gud være den person nådig, hvis man udfordrer den fremtidige Audi R8 TDI med 500 hk og 1.000 nm.
Den eneste grund til, at BMW ikke er en pizzaraket er, at den ikke bliver brugt til at bringes pizzaer ud, og den ikke køres af ikke-etnisk danskere. De eneste, der faktisk kører BMW 5-serier af 61-versionen, er mellemledere og opad. Tsk tsk... Mere snæversyn skal man lede længe efter, når Terra altså ikke er til stede.
Desuden er diesel vejen frem. Gud være den person nådig, hvis man udfordrer den fremtidige Audi R8 TDI med 500 hk og 1.000 nm.
Men hvor mange 1.000 nm-motorer kan du finde, der kører omkring 300 km/t på toppen, tager 0-100 km/t på 4 sekunder OG kan køre over 10 km/l og overholder Euro 6-emissionsstandarderne?
I thought so...
I thought so...
#20 Og hvor mange herinde køber en bil til ca. 600.000 kroner?
Desuden er det irrelevant for min pointe, da jeg udelukkende snakker om teknikken bag diesel-teknologien, som på mange områder er overlegen ift. benzin-teknologien.
Eneste umiddelbare forskelle er emissionen (som kan fjernes og gøres mindre skadelig end benzin-emission vha. filtre), merprisen (som begynder at forsvinde, jo bedre diesel-teknologien bliver, og jo mere avancerede bilerne bliver) samt lyden (hvilket er subjektiv og blot udtryk for en gammeldagstankegang).
The ball is on your court.
Desuden er det irrelevant for min pointe, da jeg udelukkende snakker om teknikken bag diesel-teknologien, som på mange områder er overlegen ift. benzin-teknologien.
Eneste umiddelbare forskelle er emissionen (som kan fjernes og gøres mindre skadelig end benzin-emission vha. filtre), merprisen (som begynder at forsvinde, jo bedre diesel-teknologien bliver, og jo mere avancerede bilerne bliver) samt lyden (hvilket er subjektiv og blot udtryk for en gammeldagstankegang).
The ball is on your court.
#21
Umiddelbart er Diesel klart bedre at koere med end Benzin, det betvivler jeg ikke, du snakker bare om en bil der ligger i saa meget hoejere en klasse, at det er ligegyldigt.
Skal jeg pege paa Fiskars EL-bil der koerer 500km/liter benzin og gaar fra 0-100 paa 3-4 sekunder?
Det er ligegyldigt, selvom den nok er billigere og bedre end Audi'en ;)
Umiddelbart er Diesel klart bedre at koere med end Benzin, det betvivler jeg ikke, du snakker bare om en bil der ligger i saa meget hoejere en klasse, at det er ligegyldigt.
Skal jeg pege paa Fiskars EL-bil der koerer 500km/liter benzin og gaar fra 0-100 paa 3-4 sekunder?
Det er ligegyldigt, selvom den nok er billigere og bedre end Audi'en ;)
Tsk tsk, rigtige mænd kører Mercedes og længere er den ikke. Audi og Alfa Romeo kan dog også lige gå an, men det er slet ikke på højde med Mercedes.
Smæk en AMG-udstødning på en diesel Mercedes, og så skal den sgu nok lyde udemærket.
Det eneste argument imod diesel jeg umiddelbart lige kan komme på, er prisen på diesel biler.
vandfarve (21) skrev:samt lyden (hvilket er subjektiv og blot udtryk for en gammeldagstankegang)
Smæk en AMG-udstødning på en diesel Mercedes, og så skal den sgu nok lyde udemærket.
Det eneste argument imod diesel jeg umiddelbart lige kan komme på, er prisen på diesel biler.
izym (23) skrev:Smæk en AMG-udstødning på en diesel Mercedes, og så skal den sgu nok lyde udemærket.
Korrekt, men så kan man jo også bare smide en Ac Schnitzler udstødning på en diesel BMW. Jeg syntes at BMW er klart lige så meget bil som Mercedez er.
#23, nu kender jeg en person der har haft amg afgange paa hans tidligere E 320 cdi og har paa hans nuvaerende S320 cdi og det lyder altsaa ikk forfaerdelig godt. Min far har en SLK 55 AMG i spanien og der er altsaa ikk noget der slaar en V8 lyd!
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=12450&am...
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=1808
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=12450&am...
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=1808
Mercedes Ferguson er da en traudår, som landmanden bruger når mejetærskeren skal trækkes fri.
Rigtige mænd kører Audi.
Rigtige mænd kører Audi.
#27
Det vil jeg give dig ret i, det vil aldrig være helt rigtigt uden en ordenlig motor. Nu vi taler om de gamles biler; min har en E500. Selvom det ikke er en AMG, har den sgu også en dejlig lyd, men der sidder jo også en V8 i den. Og ja, jeg er pisse misundelig over den SLK 55 AMG ><
Det vil jeg give dig ret i, det vil aldrig være helt rigtigt uden en ordenlig motor. Nu vi taler om de gamles biler; min har en E500. Selvom det ikke er en AMG, har den sgu også en dejlig lyd, men der sidder jo også en V8 i den. Og ja, jeg er pisse misundelig over den SLK 55 AMG ><
Ville selv vælge en BMW over Mercedes (M6'eren er for lækker ^^).
Det er vel ikke uden grund at BMW M serien ofte bliver nævnt som "The driving machine" andre mærker (inklusiv Mercedes) skal slå? Det mærke der kommer tættest på er nok Audi med deres RS4 vil jeg tro?
Skulle jeg være ligeglad med køreegenskaber, gad jeg godt prøve en Dodge challenger :-)
Det er vel ikke uden grund at BMW M serien ofte bliver nævnt som "The driving machine" andre mærker (inklusiv Mercedes) skal slå? Det mærke der kommer tættest på er nok Audi med deres RS4 vil jeg tro?
Skulle jeg være ligeglad med køreegenskaber, gad jeg godt prøve en Dodge challenger :-)
#32 Sådan skal det være, knejt! :P
Jeg har også tænkt mig at udnytte den billige svenske krone, men lige pt. kan jeg ikke overskue at flytte fra København. Endnu, altså.
Personligt mener jeg, at RS6'eren er lige voldsom og tung nok, men hvis man har råd til bilen og benzinen, så skal du være mere end velkommen. Du får i hvert fald respekt på motorvejen fra de få personer, der kan genkende en RS6 og adskille den fra en normal A6'er.
Jeg har også tænkt mig at udnytte den billige svenske krone, men lige pt. kan jeg ikke overskue at flytte fra København. Endnu, altså.
Personligt mener jeg, at RS6'eren er lige voldsom og tung nok, men hvis man har råd til bilen og benzinen, så skal du være mere end velkommen. Du får i hvert fald respekt på motorvejen fra de få personer, der kan genkende en RS6 og adskille den fra en normal A6'er.
Jeg er nok stadig bare en drengerøv, men personligt ville jeg foretrække en Mitsubishi Lancer GTS 2009
Jeg har altid været mere til japanske ræcere end europæiske kraftmaskiner.
Tidligere bil har derfor også været Mitsubishi Lancer GLXi og nuværende bil er en Honda Civic.
Jeg har altid været mere til japanske ræcere end europæiske kraftmaskiner.
Tidligere bil har derfor også været Mitsubishi Lancer GLXi og nuværende bil er en Honda Civic.
#33:
Jeg blev solgt da jeg så accelerationen:
Den æder også det meste:
Og så opfyldte den de krav damen stillede til en bil:
- Sikker
- Godt med plads(Indkøb og så mumlede hun noget om de +3000 watt jeg plejer at have i mine biler...)
Jeg sagde, jeg havde fundet en stationwagon, hun synes den så flot ud...og så blev det den...jeg viste hende så de videoer der...Hun stiller så andre krav nu, hvis til afløseren (engang om 50 år*GG*)...noget med hun fyldte sig snydt *gazes at the sky with wide innocent eyes*
Jeg blev solgt da jeg så accelerationen:
Den æder også det meste:
Og så opfyldte den de krav damen stillede til en bil:
- Sikker
- Godt med plads(Indkøb og så mumlede hun noget om de +3000 watt jeg plejer at have i mine biler...)
Jeg sagde, jeg havde fundet en stationwagon, hun synes den så flot ud...og så blev det den...jeg viste hende så de videoer der...Hun stiller så andre krav nu, hvis til afløseren (engang om 50 år*GG*)...noget med hun fyldte sig snydt *gazes at the sky with wide innocent eyes*
#29 Ja den lyder ogsaa laekkert, min far har herhjemme en CLS 500 saa med samme motor, kender udemaerket lyden. Men det er saadan en motor man skal smide amg afgange paa hvis man vil have en fed lyd.
Det er sjovt som drengerøve skal have deres bil til at sige mest muligt. Er godt træt af Brian og Co. der holder i byen med ekstremt dårlig tomgangsjustering.
Jeg vil derimod have en stille bil, der stadig kan flytte sig.
Jeg vil derimod have en stille bil, der stadig kan flytte sig.
#38 Imo skal lyden helst matche perfomancen, saa altsaa en gammel traet bmw behoever ikke at have en 5" afgang. Nu har jeg ikk proevet at koere i andre biler med store motore end dem min far har eller har haft. Men 55 AMG'en larmer ikke i tomgang eller naar man koerer 140 paa motorvejen. Foerst naar man traeder til den og giver den lidt omdrejninger, men tilgengaeld lyder det os fuldstaendig sindsygt. Hvis du spoerger mig synes jeg er det saadan det skal vaere!
Hm. Er jeg den eneste COMPUTERnørd, som synes at biler er noget man bruger til at komme fra A til B, gerne så behageligt og billigt som muligt?
Jeg kiggede på udvalget der hvor min kæreste arbejder (så er mærket afgjort), og valgte den billigste der havde de features jeg skulle bruge. Tada.
(Og at sidde behageligt er en af de vigtigste features. Ingen kabine-scooter til mig.)
Jeg kiggede på udvalget der hvor min kæreste arbejder (så er mærket afgjort), og valgte den billigste der havde de features jeg skulle bruge. Tada.
(Og at sidde behageligt er en af de vigtigste features. Ingen kabine-scooter til mig.)
#40 Jeg vil betegne mig selv som computernoerd, men jeg gaar utroligt meget op i biler. Og naar jeg vaelger bil vaelger jeg ikke efter hvad der gaar laengst paa literen eller hvad der falder mindst i vaerdi. Men jeg gaar efter noget som kan give mig et smil paa laeberne hver gang jeg har vaeret ude og koere i den. Og det har min nuvaerende bil gjort glimrende i lidt over et aar og jeg er lidt trist ved tanken om at jeg skal saelge den nu :( tilgengaeld kan man i Dubai(hvor jeg bor) koebe en maserati fra 2004 for de samme penge som jeg kan faa for min bil lige nu. Saa skal nok finde noget der opfylder de samme krav :)
#14 Det betyder bare at koblingen har en tendens til at slippe..
Det vil sige at hvis jeg trykker den i bund.. med alle 400nm, så slipper koblingen bare, og jeg "rever" uden at komme nogen vejene.. men den tager da stadig en 0-100 på omkring 8sek med en død kobling... mod 6,5 før..
Hvis vi endelig skal op i det her spektrum, må jeg jo indrømme at min fremtidige bil bliver en Aston Martin V8 Vantage. fra 05-06
Nok købt tysk, med svenske plader... suk.
Der går lige en 5-10 år endnu.. men det skal nok blive min. Er jo stadig ung.
Må jo bare sløjfe nogle andre ting, som man alligevel ikke har behov for.
Det vil sige at hvis jeg trykker den i bund.. med alle 400nm, så slipper koblingen bare, og jeg "rever" uden at komme nogen vejene.. men den tager da stadig en 0-100 på omkring 8sek med en død kobling... mod 6,5 før..
Hvis vi endelig skal op i det her spektrum, må jeg jo indrømme at min fremtidige bil bliver en Aston Martin V8 Vantage. fra 05-06
Nok købt tysk, med svenske plader... suk.
Der går lige en 5-10 år endnu.. men det skal nok blive min. Er jo stadig ung.
Må jo bare sløjfe nogle andre ting, som man alligevel ikke har behov for.
slemmebirk (37) skrev:Ja den lyder ogsaa laekkert, min far har herhjemme en CLS 500 saa med samme motor, kender udemaerket lyden. Men det er saadan en motor man skal smide amg afgange paa hvis man vil have en fed lyd.
Jep, det har den gamle vidst også planer om. Jeg glæder mig allerede.
fidomuh (43) skrev:Men det kan jo saa ogsaa fint opfyldes i en bil der ikke koster 1 million kroner ;)
Nej, det er helt umuligt ;)
terracide (45) skrev:#43:
Ja, men ikke i en bil til under 100K...
Sjovt nok er praktisk talt alle biler prissat der imellem.
I øvrigt kostede en af mine biler lige under 100.000 (købt som ny), og den er skide skæg at køre i. Altså når det er en kort tur.
Jeg er dog glad for at jeg ikke skal køre i den til hverdag. Jeg tager den kun når jeg lige skal i kiosken el. lign.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.