mboost-dp1

Skal vi ikke lige have en valg-poll?


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
7. nov. 2007 20:41
Ja, som overskriften siger, skal vi så ikke lige have en valg-poll, så vi kan se om brugerne er enige med resten af den danske befolkning på tirsdag.

Jeg skriver det lige her, fordi jeg ikke tror den kan nå at blive lavet hvis jeg bare opretter et forslag...
Gravatar #2 - MiniatureZeus
7. nov. 2007 20:50
Vi kan ikke bare sætte en poll ind, de skal stå i kø :)
(Jeg kan i hvert fald ikke :) :P
Gravatar #3 - Jace
7. nov. 2007 21:16
Er det jer der har kontrollen over systemet, eller har systemet kontrollen over jer? :)
Gravatar #4 - arne_v
7. nov. 2007 21:19
#1

Glimrende ide !
Gravatar #5 - hmn
7. nov. 2007 21:20
Der er allerede sat en poll i kø, som kommer online på søndag
Gravatar #6 - rackbox
7. nov. 2007 21:34
...for vi vil gerne se det mest opdaterede resultat :)
Gravatar #7 - Cloud02
7. nov. 2007 21:39
Og husk nu folkens, ikke noget med at slette småkagerne så I kan stemme flere gange.
Gravatar #8 - Jace
7. nov. 2007 21:41
#7 - Så vidt jeg ved, så kan den samme ip kun logges en gang i databasen. Så det hjælper ikke noget at slette cookies.. man får bare lov at stemme en gang mere, men stemmen bliver ikke registreret da den allerede ligger i databasen.

Det er lavet sådan for at den ikke skal kigge i databasen hver gang den skal vise poll'en (altså ved hver sidevisning).

Men måske hmn kan fortælle om det virkelig hænger sådan sammen?
Gravatar #9 - Fjolle
7. nov. 2007 22:26
#8 Det håber jeg da virkeligt ikke, jeg er f.eks nattet på mit kollegie sammen med 200 andre lejligheder... Og det er endnu værre på universitetet...
Gravatar #10 - Cloud02
7. nov. 2007 22:28
#8
Ah, jeg mente nok der var et eller andet i den dur.

#9
Det er kun hvis man stemmer uden at være logget ind at den kun registrerer én stemme pr. IP, hvis det Jace skriver passer.
Gravatar #11 - Jace
7. nov. 2007 22:30
#10 - Ja, det vil jeg også tro. Hvis man stemmer når man er logget ind, så er det sikkert brugernavnet den går efter.

Men fordelen er jo stadig den samme, da den også ville være nødt til at lave et database kald for at se om brugeren havde stemt.
Gravatar #12 - Jace
7. nov. 2007 23:51
Med hensyn til poll'en så husk at lave mulighederne "Jeg stemmer blankt" og "Jeg stemmer ikke" så folk der ikke gider stemme eller ikke kan beslutte sig ikke er tvunget til at træffe et forkert valg bare for at se resultatet af poll'en...
Gravatar #13 - Fjolle
8. nov. 2007 08:14
#12 Du behøves ikke at stemme for at se resultatet...
Gravatar #14 - plazm
8. nov. 2007 08:55
#13 men stadig relevant at se hvor mange som ikke ønsker at stemme/stemmer blankt...
Gravatar #15 - zin
8. nov. 2007 20:41
#14: enig.
Jeg ved med sikkerhed at man kan stemme to gange fra forskellige IP'er - jeg har selv gjort det mange gange fra arbejde og hjemme. Det er meget ... Forstyrrende.
Gravatar #16 - MiniatureZeus
8. nov. 2007 21:17
#15 men tæller den så?
Gravatar #17 - siliankaas
8. nov. 2007 21:17
Det kunne jo så efterfølgende i debatten være meget sjovt/spændende at høre hvorfor folk så har stemt som de har gjort..

BTW: Jeg glæder mig seriøst meget til d. 13 - så er det valgflæsk med persillesovs i kantinen :-)
Gravatar #18 - zin
8. nov. 2007 21:54
#16:
Det gjorde den, ja.
Poll'en var lige startet, så det var tydeligt at se. Bemærk dog, at jeg ikke var logget ind før jeg stemte fra arbejdet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login