mboost-dp1

referer...


Gå til bund
Gravatar #1 - madsensen
11. okt. 2007 02:14
Til de kære programmører, en løsning til at blive smidt tilbage hvor man kom fra, uden brug af referer headeren, det ville da være kanon
Gravatar #2 - Acro
11. okt. 2007 11:17
Jeg forstår ikke, hvad du mener. Du kunne måske uddybe det en smule?
Gravatar #3 - madsensen
11. okt. 2007 12:14
Jeg har deaktiveret brugen af referer headeren i min browser. Dvs ved submit a data, f.eks. ved login/logud så ender jeg på en blank side
Gravatar #4 - Acro
11. okt. 2007 12:20
Jeg skal nok sørge for at formidle det videre, men som udgangspunkt, så prioriterer vi ikke løsninger ret højt, hvis man selv er skyld i, at problemet opstår. Når man selv fravælger en header - eller f.eks. JavaScript, så må man også være klar over, at det kan få konsekvenser for forskellige websteder.
Gravatar #5 - TullejR
11. okt. 2007 12:50
#4

Nu er referer-information totalt upålideligt alligevel, så det bør ikke bruges i første omgang. Det kan ikke være svært at gemme forrige side i en sessions variabel, og så bruge den i stedet.
Gravatar #6 - myplacedk
11. okt. 2007 12:53
#5
Det er ikke en løsning, da man jo sagtens kan have flere vinduer i samme session.
Gravatar #7 - Acro
11. okt. 2007 12:56
#5 TullejR:
Det kan godt være, at det i teorien er upålideligt, men til mit bekendskab, så virker referer som tilsigtet med både Internet Explorer, Firefox, Opera og Safari. Det er ikke en optimal løsning; det vil jeg meget gerne erkende, men det virker for brugere, der ikke ændrer konfigurationen i deres browser.
Gravatar #8 - madsensen
11. okt. 2007 14:26
hvis man gemmer sidens aktuelle url i et hidden felt i formen, så kan alle blive sendt korrekt tilbage, uanset konfiguration
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login