mboost-dp1

[newz.dk 4.0] Det bedste?


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 13:17
Nu har der snart været så mange kedelige diskussioner, hvor folk starter med at flame newz.dk for det nye design, ingen edit-funktion, ingen spoiler og så videre og så videre. Så blev det så Acro's tur til at få et møgfald, og nu har det så bare udviklet sig til en stor mudderkamp.

Så hvorfor skulle vi ikke tage at fokusere på det gode, positive og dejlige ved det nye newz.dk 4.0.

Så spørgsmålet går ud på:
Hvad er det bedste ved newz.dk 4.0?

Og for en gang skyld, så lad være med at flame tråden med alt muligt ligegyldighed om at i vil have dit-og-dat igen og at Acro er dum og bla bla bla. Og der er kontant afregning ved kasse 1: Hvis nogen nævner noget negativt om newz.dk, får de en flamebait! :P

Så lad det positive tanker strømme igennem jeres sind! :D
Gravatar #2 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 13:19
Og jeg agter med at starte:

Det bedste ved newz.dk 4.0 er:
den nye form for automatisering når man f.eks. skal søge, skrive nyheder og skrive "breve". Er fedt at man bare kan begynde at skrive, også der automatisk popper forslag op! Total iTunes :P
Gravatar #3 - buch
24. sep. 2007 13:33
Det der terapi du er startet på, kan du ikke lade vær med at føre det videre til newz.dk :)

Altså jeg er helt pjattet med alle de billeder over det hele af folk, der mangler bare +15 forskellige animerede smiley'er.
Gravatar #4 - PingoKiller
24. sep. 2007 13:56
i overvågede tråde er der kommet et kryds at trykke på
Gravatar #5 - carb
24. sep. 2007 14:14
Hmmm, det der med at ville diktere hvad en tråd må indeholde, er det nogensinde lykkedes for nogensomhelst, nogensomhelst steder?
Hvis man ser bort fra fora hvor uønskede/upassende indlæg slettes.

Og da jeg er usandsynligt bange for flamebaits, så vil jeg da lige fremhæve det fede ved at newz.dk v* ikke sletter indlæg.
Ligegyldigt hvor dumme de er.
Gravatar #6 - Dreadnought
24. sep. 2007 14:14
Hvad ryger du? Forslag?
Gravatar #7 - Spiderboy
24. sep. 2007 14:39
Personligt kan jeg rigtig godt se fidusen i tags, skønt jeg endnu ikke har haft behov for at benytte dem.
Gravatar #8 - Xill
24. sep. 2007 15:34
jeg kan virkelig godt lide at den benytter CSS meget mere end den gamle, på en måde så man selv kan tilpasse den. Det er noget jeg sætter meget pris på da jeg godt kan lide at side langt fra min skærm og derfor gerne vil have støre tekst, hvilket ikke rigtigt var muligt på den gamle side.
Gravatar #9 - Cloud02
24. sep. 2007 16:29
måden PM systemet er lavet på nu. Totalt outlook/hotmail ;)
Gravatar #10 - Disky
24. sep. 2007 17:16
Ja Newz 4 er rigtig nice.

Men inden i hviler for meget på laurbærene, så få nu rettet alle de fejl der er.

F.eks. den med 'gå til ulæste indlæg' ikke virker når der er mere end 50 indlæg.

Og mangler:
At man ikke kan skifte til side #2 i toppen.
Manglende edit.

Bare for at nævne et par stykker.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 17:51
#10 Du får en flamebait pga. manglende edit, ellers er det relevant nok. Jeg kan også oplyse dig over, at resten ligger i tracen, og vil blive lavet så snart kodeholdet finder tid til det.
Gravatar #12 - Jace
24. sep. 2007 19:00
Hvis man kigger lidt på det gamle design, så vil jeg da klart fremhæver det nye design som en af de bedre ting.

Det er sku lækkert at se et design der passer til tiden, for det gamle var da begyndt at se lidt slidt ud i kanterne... Døm selv:

http://web.archive.org/web/20070202111043/http://n...
Gravatar #13 - Spiderboy
24. sep. 2007 19:07
Jeg ved, at jeg i høj grad står alene med denne mening, men jeg har intet imod sort på hvidt. Det er en dejlig læsekontrast. Generelt kan jeg godt lide rimelig simple designs, som v4 jo er ift. v3.
Gravatar #14 - Jace
24. sep. 2007 19:10
Jeg vil også nævne de meget udbyggede statistikker som er lavet:
http://newz.dk/om-os/statistik

Derudover synes jeg også at det er lækkert det der med at tiden på forum indlæg og nyheder står skrevet i tid siden den er skrevet og ikke i "absolut" tid.
Gravatar #15 - Spiderboy
24. sep. 2007 19:14
Og så er det en ret fræk detalje, at man kan angive kilde i quotes (jeg har dog ikke regnet ud endnu hvordan man gør).
Gravatar #16 - Jace
24. sep. 2007 19:19
#15 - Heller ikke mig... Men det kunne være man lige kunne få et kursus :)
Gravatar #17 - trylleklovn
24. sep. 2007 19:19
#15 du skriver quote=kilde /quote, bare med [ og ] omkring

Spiderboy skrev:
Og så er det en ret fræk detalje, at man kan angive kilde i quotes (jeg har dog ikke regnet ud endnu hvordan man gør).
Gravatar #18 - Spiderboy
24. sep. 2007 19:23
#17
Takker. Måske var det en ide at skrive det ude til højre for skrivefeltet, ligesom med url-tagget. MiniatureZeus?
Gravatar #19 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 19:34
#18
Indtil videre er funktionen ikke gennemtestet 112 %, så derfor er den ikke lige omtalt yderligere, tror dog at det er planen at den bliver "offentliggjort" inden længe.

Men ja funktionen virker umiddelbart uden bugs (som jeg kender til i hvertfald). Men ligger den dog lige på ToDo listen / trac.
Gravatar #20 - Disky
24. sep. 2007 19:38
#11
Hvor kan man se hvad der er planlagt at fixe ?

Hvis man ikke kan det, skulle i måske tage og lave det, så vi brugere reelt kan se der sker noget, eller der er planlagt at noget skulle ske.
Gravatar #21 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 19:43
#20
De almindelige brugere kan ikke se listen, da det er en intern liste som ikke bliver offentliggjort, ligesom den heller ikke har været offentliggjort tidligere.

Der bliver dog konstant lavet nye forbedringer og fejlrettelser.
Faktisk er der blevet lanceret en ret så stor en i aftes, men den må i selv finde :P

Indtil videre arbejdes der dog på at v.4 bliver fejlfrit, hvorefter der så vil blive taget hul på de større forbedringer og forslag.
Gravatar #22 - zin
24. sep. 2007 19:45
Det fede ved 4. er helt klart at jeg er her.
Hvad ellers? :>
Og for GUDS skyld - INGEN emoticons. Jeg foretrækker mine smileys i deres orignale ASCII form - ikke en eller anden skrækkelig animation. :-)
Gravatar #23 - Jace
24. sep. 2007 19:50
MiniatureZeus skrev:
Faktisk er der blevet lanceret en ret så stor en i aftes, men den må i selv finde :P


Gætter man helt forkert hvis man tror det er noget med AJAX omkring submit af forum indlæg? :)
Gravatar #24 - Disky
24. sep. 2007 20:00
#21
Se at i ikke engang fortæller hvad der er blevet rettet er sørgeligt.

Hvad er årsagen til dette hemmelighedskræmmeri ?
Gravatar #25 - trylleklovn
24. sep. 2007 20:03
#24 Ville du lade en liste over evt. sikkerhedshuller ligge offentligt tilgængeligt?
Gravatar #26 - Jace
24. sep. 2007 20:10
#25 - Nej, selvfølgelig ikke sikkerhedshuller og andre følsomme ting.

Men en liste over fremtidige features som er på vej kunne måske være en meget god idé.

Lidt efter samme idé med at man kan se indsendte nyheder, netop så man ikke behøver indsende forslag som allerede er på tegnebrættet.
Gravatar #27 - gentox
24. sep. 2007 20:11
Når du afgiver en rating i Newz.dk V4 er den ikke final.
I det gamle newz.dk V3 skete det af og til, at man fik givet en forkert rating, og bordet fangede, det var lidt irriterende til tider.

Positivt nok at det er ændret, men minder i for høj grad om den nu manglende edit funktion :P
Gravatar #28 - hmn
24. sep. 2007 21:02
#26 vi vælger ikke at lade listen være offentlig da der er en masse interne diskussioner i nogle tickets, samt henvisninger til kode stumper m.m.

ud over det så er listen over hvad vi laver konstant flydende, og det ville bare ende med at være en gammel liste hvis vi laver en separat liste på sitet, som vi så skal holde opdateret.
Gravatar #29 - Jace
24. sep. 2007 21:21
#28 - Okay, fair nok...
Gravatar #30 - MiniatureZeus
24. sep. 2007 21:25
# Jace
Du har stadig ikke fundet opdateringen :P ;)
Gravatar #31 - trylleklovn
24. sep. 2007 21:26
#30 Nyhedsbrevet?
Gravatar #32 - Jace
24. sep. 2007 21:33
#30 - Nej, er det en skattejagt? :)
Gravatar #33 - Jace
24. sep. 2007 21:36
#31 - Det kan da ikke være en præmie værd?

Jeg sad og knoklede rundt i CSS stylen... Det må sku kunne udløse en pose slik :)
Gravatar #34 - Chewy
24. sep. 2007 21:59
Må give Gentox ret i at det er lækkert at man kan ændre "stemme" efter at have sat den..

Men hvis vi ser bort fra ændringen i designet/farver.
Så må jeg ærligt talt indrømme at jeg ikke kan mærke nogen synderlig forskel....! (prøver at lade være med at være negativ, men side opdeling er så en forskel som jeg lægger mærke til...)


@12

Du kigger på det forkerte design.
Det var dette her design som var det lækre :-)
Gravatar #35 - illishar
25. sep. 2007 12:41
Um,

- man kan ændre ratings, nice
- tags, nice. (Konceptmæssigt ihvertfald)
- Tvungen preview, nice. Omend det er en knald-eller-fald version af edit :P
- Følg med i denne tråd, nice (har godt nok endnu ikke brugt den.)
- Forum/nyheds-udsnittet i venstrebaren, nice... selvom implementationen vist ikke er helt færdig endnu.
- "Yderligere information", nice... den virker godt nok ikke i min IE6
- Assynkron indhentning af nye poster (tror jeg), nice.
- Chart.dk-linket er placeret på det hemmelige sted til venstre for C-logoet, i IE6, grinert. Very geeky :P
Gravatar #36 - Disky
25. sep. 2007 15:44
#trylleklovn.

Hvor er det nu lige i indlæg #24 jeg skriver sikkerhedshuller skal offentliggøres.

Hvis du nu læste hvad der stod, kan du se jeg siger det er sørgeligt de IKKE skriver, hvad der ER blevet rettet !
Gravatar #37 - Jace
1. okt. 2007 16:21
#1 MiniatureZeus:

Jeg synes den bedste ting der er sket for nyligt er at I er begyndt at lytte til brugerne og sortere poll resultaterne!

Da vi diskuterede det da det blev indført var stort set alle undtagen Acro imod at de stod i ikke-sorteret rækkefølge, men nu har vi endelig fået indflydelse på beslutningerne omkring sitet.
Gravatar #38 - Mort
1. okt. 2007 17:16
Jeg er vild med de nye brede reklamer ude i siden. Før var jeg slet ikke klar over at jeg kunne lede efter piger, kvinder, prøve online dating og sexdating samtidig med at jeg diskuterede om open source kun måtte være til Linux.
Gravatar #39 - hmn
1. okt. 2007 18:41
#37 vi har skam altid lyttet til brugerne, men de forslag der bliver fremstillet skal nogle gange testes internt før vi kan svare på om det er en god ide.
Gravatar #40 - Jace
1. okt. 2007 18:47
#39 - Okay, det er også helt fair. Men lige netop dette forslag var jo rimelig gennemtestet, idet poll resultaterne var sorteret i v3, så det burde vel ikke være så svært at se fordelene i :)

Ej, det er sku fair at I gennemtester tingene og giver nye tiltag et reelt forsøg for at blive en succes, istedet for bare at smide det i skraldespanden første gang der kommer negativt respons.

Man kunne så håbe at forsøget med at undlade edit-knappen havde fået en lidt længere test periode, inden der blev lavet en løsning på et problem, som måske ville forsvinde når folk vænnede sig til at den luksus som edit-knappen gav, var væk.
Gravatar #41 - Derfor
3. okt. 2007 14:46
#40 OT: Måske vi skulle gå lidt ala Arto og gøre så folk de kan købe sig til en VIP opgradering, så kunne man gøre edit knappen tilgængelig for newz.dk VIP brugere :P (Bare en sjov tanke, hæng mig ikke op på det.)
Gravatar #42 - MiniatureZeus
3. okt. 2007 14:58
#41 så skal man altså også have de ultra seje profiler som man kan få derinde :P Ellers er det jo ikke sjovt... :(
Gravatar #43 - rackbox
3. okt. 2007 15:23
#42 hvem er din newz-kæreste? Tihi :P
Gravatar #44 - trylleklovn
3. okt. 2007 15:24
#43 Min newz kæreste er Disky.
Gravatar #45 - Cloud02
3. okt. 2007 16:27
#44
OMG! Disky er sKIDrow utro ?!?!?!

Hvad laver en 20-årig mand dog på arto!?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login