mboost-dp1

News.dk taber ansigt grundet Freeway?


Gå til bund
Gravatar #51 - rackbox
27. nov. 2007 20:32
Jeg kommer lige i tanker om, at #37s indlæg kan læses anderledes, end at der er tale om en direkte reference til Hektor, men til brugere, der kender Hektor. Sorry for den antagelse...
Gravatar #52 - Jace
27. nov. 2007 21:02
Acro: Med hensyn til det med at gøre trac offentlig, så kunne det første skridt på evolutionens stige måske være, bare at offentligøre overskrifterne?

På den måde kan I stadig have en masse internt sprog og snak liggende gemt væk, men vi kan stadig se lidt af hvad der er gang i.

Jeg antager hermed at der ikke er voldsomt meget internt sprogbrug i overskrifterne på de enkelte indlæg i trac'en. Ellers ville det nok ikke være voldsomt svært at begynde at snakke "offentligt" i trac, hvis det bare drejer sig om overskrifterne.

Det kunne da være en spæd start på en mere åben udvikling?
Gravatar #53 - illishar
27. nov. 2007 21:49
Hvis vi lige starter ontopic (#1), så skrev jeg oprindeligt ikke noget tråden her, da den ikke præsenterer noget nyt og heller ikke noget der er værd at kommentere. Den er nok mest af alt, et bekymret notits fra en paranoid Newz-fan, der frygter at vores 1337 site er ved at blive McDonaliseret af et pædofilt, skruppelløst, mastodont firma. Et træk der lyder muligt for det "nye" Newz, hvis frontfigurer ikke mere er fellow hax0rs, men derimod en koncensus "redaktion", der præsenterer årsregnskab, afholder redaktionsmøder, indfører pop-fancy-design-anno2007, har en tendens til at distancere sig selv fra pøblen, har klare visioner om "hvad de uge vil ha'" og at de højtråbende stamgæster i hvert fald ikke er repræsentativt for disse.
De sidste to var til dig Acro :x

Det eneste der var værd at kommentere fra #1 BananTukan, er at han uden god grund, basher MetteVoldum. (Ikke særligt nice)

Offtopic:

#27 Derternal. Hvad snakker du om? Vi har fremragende newz-godkendelse. Hvis du er utilfreds med en afvist nyhed, så post den på tagwall. Så kan vi enten bashe den, eller dem der afviste den. (Og vi kan også læse den) ;p

#Crew. Hvis I ikke kan li' hele tiden at blive whinet til, så ser jeg flere muligheder I kan gøre:
- Trøst jeres stakkels brugere
- Prøv at muntre dem op
- Sympatiser med dem og skyd skylden videre. (I er trods alt ikke ejere.)
- Berolig dem
- Lad være med at være crew og nøjes med at være de fremragende nyheds-fremskaffere, som I er.

Det ovenstående tiltag, vil fjerne den tilbagevendende whining om de samme emner.
Personer som MiniatureZeus og Pernicious er bla. gode til at følge den ovenstående stil.

Af eksempler på dårlig stil, kan bla. nævnes mange af Acro's gamle indslag. (Han er blevet en hel del bedre på det sidste) Men bla. fastholdelse af, at alle forummets brugere er emos, for øvrigt ikke er repræsentativt og at de dermed, mest af alt bare skal ignoreres, hører ikke til ting, som brugerne har lyst til at høre.
Og #14, #22, #24 Rackbox, hvad sker der med dem? Tilsvining af brugerne og arrogante udtalelser som "... IKKE MERE INFORMATION ..." hører heller ikke til ting, som brugerne har brug for at høre fra Crewet.

Og til kommentarerne om at crewet er ulønnet og arbejder hårdt, vil jeg komme med et citat fra The Simsons, som jeg faktisk er lidt ked af at give. Det er en god sammentrækning af den danske Jantelov og vil måske give crewet og ejerne noget selverkendelse:
Nelson skrev:
... and don't expect us to feel gratitude! If you didn't do it, someone else would! * Punch *

(10 point til dem, der kan gætte hvilken scene den kommer fra.)

Og her kommer så den konstruktive løsning til sidens overlevelse, hvis hele crewet bestemmer sig for at sige "Fuck Jer!" og så tilbagetræde til den whinende pøbel, der naturligvis vil tage dem til sig med åbne arme:
Lav et lille flag i brugernes konto-indstillinger kaldet "Display unfiltreret newz-list on front page". Dette flag vil da vise alle nyheder på forsiden og ikke kun de godkendte. Brugerne kan da rate nyheden, nøjagtig ligesom med forumposter. Hvis nyheden har god karma, vil den blive vist for den store skare af brugere.
Dette vil helt sikkert ikke passe ind i den "koncensuse" redaktionsmodel og vil helt sikkert også give en masse crap-nyheder. Til gengæld vil det ikke tære på kræfterne, for gode brugere som Rackbox. Personligt vil jeg også være fuldt tilfreds med kvaliteten af disse nyheder, selvom jeg også er ganske glad for den nuværrende og der kan heller ikke "whines til nogen", da nyhedsflowet da vil være 100% brugerstyret. Jeg ville personligt også elske at have et sådan flag. (Tænk at få flere newz, rygter, sladder, newz før alle andre og samtidig kunne være smagsdommer på en og samme tid. W00t!)

Og ja, crewet laver helt sikkert mere end bare at godkende newz. Men hvis det er så hårdt, ulønnet og utaknemligt, som de siger, så skulle de måske overveje, hvorfor de gør det. Så længe crewet opfører sig som ”ejere” (der er seriøst mange der tror at Acro er ejer) og ikke som ”brugere”, så vil/bør vi forsætte med at udtrykke vores bekymringer til dem.
Gravatar #54 - illishar
27. nov. 2007 21:59
Og så fik jeg ikke engang henvist til den sidste (endnu en fremragende post) fra Pernicious, der blev skrevet, efter at jeg påbegyndte min. (Den tog lang tid) Udemærket eksempel på "beroligelse af brugerne", uden at være den mindste smule arrogant og som efterlader folk glade og tilfredse.
(Måske er det pga hans store smil på hans avatar.)
Gravatar #55 - Deternal
28. nov. 2007 07:06
#30: Wauw, og med den tilbundsgående research så er det jo dokumenteret at jeg lyver når jeg siger der var 5 andre der indsendte den nyhed.

Hvis det er med den på skal det da være mig en snild sag at "dokumentere" at samtlige newz staff og crew lyver konstant - skal vi hæve niveauet bare en smule acro, eller insisterer du på rendestenen?

Eksemplet blev valgt, fordi det med al tydelighed viser at der er noget galt i processen, at jeg også kunne have valgt andre mindre ekletante eksempel som kun er 1½ års tid gamle [tror jeg droppede nyhedsindsendelser fuldstændigt derefter] er i sammenhængen irrelevant - eksemplet viser min pointe klart og tydeligt - så længe man ikke hopper i rendestenen med acro.
Gravatar #56 - Deternal
28. nov. 2007 07:18
#53: Som nævnt har jeg faktisk været en af topposterne af nyheder på newz i v1, v2 og v3 indtil jeg stoppede.
Til at starte med endte jeg også med at poste rigtigt mange ting på tagwallen - men når samtlige comments til ens tagwall posts i et par mdr. indikerer at jeg ihvertfald ikke var ene om at mene de burde komme alle newz brugere til gode (for som sagt - ikke alle logger ind, og ikke alle har en bruger).

Jeg har rent faktisk været så aktivt et element at selv folk som kender commy og hmn har troet at jeg var crew (hvilket jeg aldrig har været) - at jeg, selvom jeg var boardmember i DQL og DOGL og spillede Q2/Q2CTF/Q3 på højt niveau af mange på quakenet ligeså ofte var kendt som deternal fra newz som så meget andet. Dermed ikke sagt at min mening overtrumfer alt, men når jeg udtaler mig om ændring af nyheder, nyheds flow og godkendelse af nyheder så har jeg rent faktisk en masse historik at have det i.

Diskussionen om trac er iøvrigt interessant - når nu man tænker på der tidligere var en offentlig to-do liste.
Gravatar #57 - T-Hawk
28. nov. 2007 08:07
rackbox skrev:
Dit indlæg falder fra hinanden i samme øjeblik, du nævner "Hektor". Jeg var overbevist om, at vi snakkede om de hændelser, der er sket på det seneste newz.dk. Hektor har ikke været aktiv siden 11. maj 2003 18:41. Hvordan det kan have noget som helst med newz.dk v. 4 at gøre, ved jeg ikke. Det er i hvert fald et godt eksempel på ukonstruktiv kritik.

rackbox skrev:
Jeg kommer lige i tanker om, at #37s indlæg kan læses anderledes, end at der er tale om en direkte reference til Hektor, men til brugere, der kender Hektor. Sorry for den antagelse...

Det var lige præcis den anden mening jeg havde, ikke en direkte reference men folk der kendte ham. (og er det virkelig så længe siden hehe)

Syntes idéen om en semi-offentlig trac kun med overskrifter ville være genialt, dog mener jeg ikke man skal lægge den slags på forsiden, heller ikke, ikke godkendte nyheder, den slags skal et andet sted hen på sitet, evt. kun for registrerede brugere, faktisk helst.
Gravatar #58 - T-Hawk
28. nov. 2007 08:11
Og så var det nu jeg skulle have brugt edit funktionen ;) ej det er gazz...

Mangler i crew? til godkendelse af nyheder osv, så skal i endelig sige til... Er sikker på at mange af de "gamle" brugere gerne vil gøre noget for deres elskede site.

Personligt har min oplevelse at netop nørdetheden er gået tabt på sitet, nyhederne er blevet mere EB / DR mainstream agtige, og jeg springer efterhånden flere og flere nyheder og tilhørende diskussioner over, hvor jeg før i tiden med glæde læste næsten samtlige. Det syntes jeg er synd, da newz.dk netop adskilte sig fra sites som comon og computerworld.dk ved at turde tale til et mindre puplikum.

Og mht hele reklame / Freeway debatten. Jeg er utroligt glad for at det næsten kun er adsense reklamer på siden, de larmer ikke og forstyrer ikke læsningen, og selvom der ikke kommer flere kan de godt være mere generende, adsense er relevant og faktisk er newz.dk i øjeblikket den eneste site jeg ikke blokerer i adblock+. Hvis reklmamerne bliver mere som på alle de andre sites, og jeg ved at 50% af indtjeningen alligevel går til Freeway, vil jeg ikke have noget problem med at blokke dem igen.

Og jeg kan egentlig ikke se hvordan Freeway ellers forventer at tjene penge på det her projekt hvis ikke det netop er for at sælge reklamerne direkte til larmende firmaer.
Gravatar #59 - illishar
28. nov. 2007 08:30
Mht. at have en synlig changelog, der angiveligt kan fjerne meget af whiningen, så kan jeg heller ikke se det store problem.

Acro skrev:
...Der er dog et problem med det, som jeg ser. Udover at vi skal organisere vores brug af trac bedre, så kræver det også mere tid at dokumentere ordentligt. Vores egne interne henvisninger og indforståede sprog er ikke godt nok, hvis vi skal offentliggøre det. Så skal det gøres professionelt, og det betyder, at vi skal bruge mere tid på det.


Sludder, om I så skrev maskinkode til hinanden, ville der stadigvæk være massere af brugere, der ville finde det interessant. I glemmer hvem jeres målgruppe er.
Evt. kunne I jo lave jeres trac til en read-only-only-for-registered-users forum-tråd.
Det er dog rigtigt at en sådan tråd ikke ville være "professionel". (Hvilket det meste af målgruppen nok er pænt ligeglad med.)
Gravatar #60 - fidomuh
28. nov. 2007 08:35
#59

Det er dog rigtigt at en sådan tråd ikke ville være "professionel". (Hvilket det meste af målgruppen nok er pænt ligeglad med.)


Nej vi er ej!

Vi vil have farvekodning og flash!
Alle her paa sitet er jo afkommere fra Arto, saa vi kan ikke forstaa teknisk lingo, det er jo slet ikke det vi kommer her for!

#Acro

Om saa i bare copy-pastede jeres mumbo-jumbo, saa er jeg helt sikkert paa at brugerne af sitet ville synes det var sjovt / interessant.

Dem som vil brokke sig over at det ikke er professionelt lavet, er ikke brugere som vil interessere sig for en changelist.

I glemmer at Freeway ikke er jeres brugere, det er vi, noerderne...
Vi kommer paa et "noerd"-site, netop for at se "noerdede" ting.
Ellers kunne vi jo oprette en bruger paa ComOn og vaere tabere allesammen ..! :)
Gravatar #61 - MiniatureZeus
28. nov. 2007 09:30
Woaw det går hurtigt i den her tråd! :) Men her kommer lige endnu en smøre :)

#36 blaaoejet skrev:
freeway har en ulækker tendens til at sætte deres klamme fodspor over alt...
se bare en fed side som just-eat er nu blevet forpestet med ting som "vip" og shiit
det samme skete med uARTo..
jeg ved ikke hvorfor freeway drengene har en ide om hvorfor der skal tjenes penge på ALT...
men det er ihvertfald ikke altid en fantastisk idé


Det er har været bekræftet mange gange af det officielle newz.dk, og jeg skal gerne gøre det igen:
Ejerne bag newz.dk, som består af Pernicious, hmn og Net_Srak, har ingen intentioner what so ever, om at gøre hverken Just-Eat, Arto eller andre af Freeways betalingssites efter. Altså der vil ingen brugerbetaling komme overhovedet.

#46 RedCalf skrev:
Uden at kende proceduren kunne godkendelses proceduren måske nok laves om, så det krævede at flere Crew members sagde god for en nyhed før den gik vidre i systemmet.

Ideen er i sig selv ganske god, problemet er at de staff som godkender og skriver nyheder, tit ikke er online samtidig.
F.eks. er Pernicious, som skriver langt de fleste nyheder, mest aktiv tidligt om morgnen, og jeg er mest aktivt om formiddagen og tidlig eftermiddag.
Hvis der så skulle 3 forskellige staff til, at godkende en nyhed og smide den på forsiden, ville gøre at godkendelses processen bliver meget lang, hvilket vi ikke er særligt interesseret i.

Dog er det sådan nu, at når en nyhed er blevet godkendt, så går der én time inden nyheden bliver sat i kø til forsiden. Når den så er i kø, så går der 20 minutter til 2 timer (eller deromkring) før reelt kommer på forsiden og kan blive læst af alle.
I al den tid, som ialt kan være op til 2-3 timer, har alle inden for staff, både dem der normalt skriver og laver nyheder, og dem som ikke gør, mulighed for at slette nyheden eller deaktivere den, så den kan blive taget op til diskussion.
Vi har desuden også mulighed for, at oprette en diskussion til hver enkelt nyhed, så hvis en staff er i tvivl om nyheden, kan man lige spørge de andre, som så kan tage med-stilling til om den skal slettes eller på som wnz.
Så som jeg ser det, så er processen allerede nu ganske sikker.

#37 T-Hawk skrev:
Dog mener jeg at den massive debat der har været, inkl. at i har mistet flere af de helt gamle brugere (hvor mange kan efterhånden huske hektor ;)) må og skal bringe nogle ting til overvejelse i staff, bl.a. om man ikke før man så radikalt ændrer designet på en side som newz.dk vejrer stemningen bare lidt blandt brugerne.

Nu har jeg ikke været aktiv på newz.dk, dengang Hektor var tilstede, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, udover jeg ved han var en myte :)
Men med hensyn til, at der er mange gamle brugere som er forsvundet efter v4 kom frem, så kan jeg ikke rigtigt nikke ja til det. Jeg mener kun at deter BurningShadow, som er "forsvundet" (og savnet), og som var en af de ældste og mest genkendelige navne herinde.

#53 illishar skrev:
Hvad snakker du om? Vi har fremragende newz-godkendelse. Hvis du er utilfreds med en afvist nyhed, så post den på tagwall. Så kan vi enten bashe den, eller dem der afviste den. (Og vi kan også læse den) ;p


Nu virker dit indlæg mest af alt, som en sarkastisk joke, men honestly så er det jo rigtigt nok. Hvis du har fået slettet din nyhed, ja så kan du smide den i tagwall'en. Hvis der er tilpas mange som mener at den helt bestemt skal på forsiden, så kan vi sikkert også overtales til dette (Det er sket før!)

#53 illishar skrev:
...så skulle de måske overveje, hvorfor de gør det. Så længe crewet opfører sig som ”ejere” (der er seriøst mange der tror at Acro er ejer) og ikke som ”brugere”, så vil/bør vi forsætte med at udtrykke vores bekymringer til dem.

Først af alt, så er jeg crew, fordi at jeg så har en reel grund til at bruge al min skoletid herinde :)
Men jeg kan nu ikke rigtigt se, at nogen i crew opføre sig som ejere (næsten ikke engang dem, som reelt set er det! :) af siden. Specielt vil jeg gerne lige forsvare Acro lidt, da grunden til at det er ham som tit bliver fremført som det offentlige newz.dk, er at Acro er ret så god til at formulere sig og at han desuden har tiden til det. Derudover, så har det også været støttet af blandt andet hmn, at det er Acro som har udtalt de gange han har gjort det, på vegne af newz.dk. Ellers var han nok heller ikke i crew mere, hvis han ikke havde "fået lov" :)

#58 T-Hawk skrev:
Mangler i crew? til godkendelse af nyheder osv, så skal i endelig sige til... Er sikker på at mange af de "gamle" brugere gerne vil gøre noget for deres elskede site.

Jeg vil rigtig gerne opfordre både dig, Deternal (#56) og alle andre som mener de kan bidrage til sitet med noget positivt, om at skrive en ansøgning til [email protected] asap.
Og hvis der ikke sker noget, så skriv gerne en pm til mig eller andre i crew om, at i vil være med i crew, så skal jeg nok smide den videre til de rette personer :) Vi kan altid bruge flere til crew.

[qoute=#58 T-Hawk]Jeg er utroligt glad for at det næsten kun er adsense reklamer på siden, de larmer ikke og forstyrer ikke læsningen, og selvom der ikke kommer flere kan de godt være mere generende, adsense er relevant [/quote]
Det er ret vigtigt at huske, at vi som staff også skal kunne holde ud, at være på siden. Derfor vil det også være sådan at det ikke vil blive totalt overreklameret med forfærdelige reklamer, med lyd, lys og musik.
Men uanset hvad, så vil jeg i hvert fald kæmpe for, at det ikke bliver som f.eks. mobildebat.dk, hvor hele baggrunden er en reklame osv.
Gravatar #62 - illishar
28. nov. 2007 10:05
... skrive en ansøgning til [email protected] asap

Det kommer som sagt an på hvad Newz forventer af deres crew. Hvis det blot er personer der får lov til at udøve smagsdommeri og får sneakpeeks i indsendte nyheder, så ja tak, skriv mig på.
Men hvis det kræver at man bliver en officiel del af det nye hurtigt voksende, internet-coorporation Newz A/S, så takker jeg pænt nej.
(Og alene emailen "jobs@newz..." vidner ikke ligefrem om en afslappet indstilling.)
Gravatar #63 - MiniatureZeus
28. nov. 2007 10:12
#62
Det vi forventer af dig som crew, er at du er villig til at skrive en nyhed om dage (~20 / mdr.), eller en 1-2 artikler om måneden.

Der er dog flere forskellige staff funktioner:
* nyhedsgodkendere / indsendere (primært nyhedsskrivning, gerne inde for et special område)
* Korrekturlæsere
* Artikelskrivning (mangler meget! :)

Men kommer i tvivl om det er til jobs eller job den skal sendes :) Send til dem begge, så er du sikker :)
Gravatar #64 - illishar
28. nov. 2007 11:01
Det oprindelige koncept var "nyheder fra nørder, til nørder". At dette nu angiveligt er ændret til "nyheder henvist af brugere, færdigskrevet af skribenter" er ikke noget jeg har lyst til at støtte med ulønnet arbejdskraft. (No offence. Jeg synes at Newz gør et kanont stykke arbejde mht. newz'ene. Men personligt kan jeg godt nøjes med mindre.) Og jeg synes forøvrigt heller ikke at andre skal finde sig i at lave professionelt arbejde, ulønnet.

Here's the deal: Hvis I ændrer jobbeskrivelsen til følgende:
* Godkendelse af nyheder, samt korrekturlæsning i selvsamme, when needed.

Så er jeg på.
Gravatar #65 - T-Hawk
28. nov. 2007 14:03
illishar skrev:
Here's the deal: Hvis I ændrer jobbeskrivelsen til følgende:
* Godkendelse af nyheder, samt korrekturlæsning i selvsamme, when needed.

Det er den jeg er helt med på, jeg har ikke behov for at nyhederne er top professionelle, snarere tværtimod. Der var meget mere charme over det før i tiden, hvor nyhederne var noget mere interne, og "hyggelige".

Generelt vil jeg fuldt ud tilslutte mig den holdning illishar giver udtryk for i #64.

Og for at stjæle en quote:
Acro skrev:
...Der er dog et problem med det, som jeg ser. Udover at vi skal organisere vores brug af trac bedre, så kræver det også mere tid at dokumentere ordentligt. Vores egne interne henvisninger og indforståede sprog er ikke godt nok, hvis vi skal offentliggøre det. Så skal det gøres professionelt, og det betyder, at vi skal bruge mere tid på det.

Det er fuldstændig ligegyldigt om det er professionelt, hvis man vil have et helt professionelt dokumenteret system, så er man der forkerte sted, det er oplysninger for oplysningernes (og brugernes) skyld. Vi skal nok afkode dem, og hey hvis man følger længe nok med i jeres diskussioner kan det jo tænkes at man bedre kunne være i staff, når man kender jeres lingo ;)

MiniatureZeus skrev:
Det er ret vigtigt at huske, at vi som staff også skal kunne holde ud, at være på siden. Derfor vil det også være sådan at det ikke vil blive totalt overreklameret med forfærdelige reklamer, med lyd, lys og musik.

Lyder da betryggende, giv og endelig, og lad os beholde vores dejlige tekst reklamer. Det er allerede ved at være for kvalmt med den KMD (tror jeg det er, den med klodserne) reklame der kører.
Gravatar #66 - Norrah
28. nov. 2007 14:20
Hvordan kan et menneske tage halen mellem benene, når de ikke har en hale?

Hvordan kan man komme ind i en pc, når man hele tiden sidder foran den?

Hvordan kan man ligeledes tabe et ansigt, når man ikke har et?
Gravatar #67 - T-Hawk
28. nov. 2007 14:22
#66 Uh Norrah du bliver jo helt filosofisk
Gravatar #68 - MiniatureZeus
28. nov. 2007 14:38
#65 T-Hawk skrev:
Det er den jeg er helt med på, jeg har ikke behov for at nyhederne er top professionelle, snarere tværtimod. Der var meget mere charme over det før i tiden, hvor nyhederne var noget mere interne, og "hyggelige".

Hvad er det bare lige der sker, når nyhederne ikke er så topprofessionelle, som ret mange herinde forventer, både nye og gamle brugere?
Vi prøver at levere en nyhedsservice til så en bred vifte, inden for genren "nørder", som muligt.
Gravatar #69 - Norrah
28. nov. 2007 14:43
#67 Den korrekte betegnelse for sådan en smøre, er mund diarre. Men essensen i at jeg syntes samtalen er for langt ude, burde stadig komme ud.
Gravatar #70 - T-Hawk
28. nov. 2007 15:10
#68 MiniatureZeus skrev:
Hvad er det bare lige der sker, når nyhederne ikke er så topprofessionelle, som ret mange herinde forventer, både nye og gamle brugere?
Vi prøver at levere en nyhedsservice til så en bred vifte, inden for genren "nørder", som muligt.


Jeg siger ikke at professionalisme er en dårlig ting, jeg syntes bare man som side bør overveje om man helst vil have en loyal, glad og bidragende brugerskare, eller en stor blandet grå masse.
For umiddelbart virker det mest som om newz.dk er på vej over mod den anden mulighed.
Gravatar #71 - illishar
28. nov. 2007 16:07
Det er helt fint hvis Newz vil være professionel, men crews der farer i flint over at brugerne er utilfredse og at de desuden mener at de skal have noget taknemmelighed for deres ulønnede arbejde, er *ikke* professionelt og ikke engang særligt sympatisk.

Mange af posterne er fra min side, mest et forsøg på at stikke til crewet og sige "bestem Jer!". Enten er man proffesionel og er glad for sit arbejde, forventer ikke taknemmelighed og accepterer at høre på kunder der whiner, eller også er man en del af en gruppe, der deler nyheder med hinanden. (I hvilket tilfælde man i så fald skal droppe hele overmind-koncensus-konceptet)
Gravatar #72 - RedCalf
28. nov. 2007 16:57
Måske burde man give brugerne en mulighed for at rate selve nyheden.
Gravatar #73 - Derfor
28. nov. 2007 19:22
#72 - Hvilke ratings ville du så forestille dig man kunne give en nyhed? (Interresant, uinterresant?)
Gravatar #74 - RedCalf
28. nov. 2007 20:00
#73 - eller en 10 skala. Noget der indikere om jeg/andre brugere fik noget ud af den nyhed.

Jeg kan ikke lide ideen med at bruge stats til at finde ud af ting som dette.

Vi er begyndt at tage bredere nyheder ind, fordi de også efterspørges (vi har jo rent faktisk noget statistik på, hvem der klikker, og hvad der skaber aktivitet).


Jeg kan godt trykke på en nyhed for at se hvad f..... folk syntes der er intressant ved den pågældende nyhed. Dermed har sagt at jeg syntes den er noget værd.

Man kan altid stille spørgsmålstegn ved om folk vil bruge en sådan rating. Jeg ville - om ikke andet så sørge for at dem jeg fik noget ud af fik en god rating.
Gravatar #75 - MetteVoldum
29. nov. 2007 13:59
Jeg har lige sat og set det hele her hurtigt igennem, og kan næsten fornemme folk ikke ved hvorfor jeg er her, men eftersom at jeg lige nu, mens jeg skriver det her, er den 4. mest aktive bruger inden for de sidste 30 dage, kan jeg da ikke se noget problem?
Look!
Gravatar #76 - MiniatureZeus
29. nov. 2007 14:07
#75
Nu er problemet ikke specifikt dig (sådan som jeg ser det i hvert fald), men mere det at der lige pludselig er kommet folk som dig, altså pige og drenge (ikke kvinder og mænd! :P) fra Arto af, over på newz.dk.
Ingen af jer, er specielt nørdede, set med nørd briller, i har ikke rigtig nogle computer relateret problemer som i bliver ved med, at skulle have hjælp til (som regel den eneste grund til at piger overhovedet befinder sig på newz.dk, undtagen hgul! ;)
og så videre.

Og med hensyn til din statestik placering, så er det jo ikke det mest nørdrelateret du har sagt! :)

(og hvad sker der lige for mig! en 6. plads :( Dog nummer 2 det sidste år :)
Gravatar #77 - MetteVoldum
29. nov. 2007 14:10
Nej, men jeg kan godt lide at sidde og læse de forskellige indlæg, men gider da ikke skrive "tak så lærte jeg noget nyt i dag", for hvergang jeg læser noget jeg ikke ved...

Jeg mangler ikke information, men der er altid plads til mere.. Og står jeg med et problem en dag synes jeg da det ville være super irriterende at skulle til at oprette en bruger..
Gravatar #78 - fidomuh
29. nov. 2007 14:15
OT:

Damn, jeg skal da spamme noget mere kan jeg se.. Mine stats ryger nedad ;/

#77

Du skal ikke tage dig af at noerder typisk tror piger ikke kan vaere teknisk interesserede, de er bare triste over ikke at kende dig IRL ;)
Gravatar #79 - MetteVoldum
29. nov. 2007 14:22
Jeg kan skam holde til det, det er slet ikke det, jeg er rimelig sikker på jeg er mere mand end mange af de fyre herinde... Eller det er jeg nok ikke, men i ved vel hvad jeg mener...
Gravatar #80 - MetteVoldum
29. nov. 2007 14:28
”huuun har lav3t siiiin arto profiiil om såh d3n r3klam3r3r maxx for newz.dk”


Det der kunne jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG NOGENSINDE finde på! Det er noget af det klammeste i verden, men kan se du er utrolig god til det...

Bare fordi jeg har en arto betyder det jo ikke at jeg er dum eller total teenager freak...
Jeg har haft den i mega lang tid, og kan ikke nænne at slette den, at jeg lave et indlæg herinde er for at i kan se at jeg elsker newz, og alt er vel velkommen på tagwall'en? Ligesom links til to kællinger der æder lort, så er min arto profil vel og velkommen??
Gravatar #81 - fidomuh
29. nov. 2007 14:30
#79


...... o.O
Den kommentar havde jeg gerne undgaaet :P
Gravatar #82 - chris
29. nov. 2007 15:16
#79...

LooooL...


men pas på med den slags indlæg..

pludselig er der 5 nørder der linker til deres world of warcraft figur
Gravatar #83 - Deternal
29. nov. 2007 16:21
#80: Oh yes, der er vi mange der som foretrækker din arto profil frem for mange andre skumle ting.

"Humlen" i historien er blot at det der interne nørdede site som vi var nogen som var med til at opbygge er "forsvundet".

Det er nogen sikkert glade for, men nogle af os begræder det.
Gravatar #84 - RedCalf
29. nov. 2007 16:42
#75 vi kan jo prøve at trække de indlæg der er i ordleg fra... Den og lignede tråde uden noget reelt indhold afspejler den drejning newz.dk har taget. Det er netop sådan nogle tråde jeg ville forvente i et arto forum ( uden at kende specielt meget til arto).

Lige som man kan vælge at "Følg med i denne tråd" ville det her være rart at kunne vælge "ignorer denne tråd 4ever".

Det er ikke sådan at jeg mener der ikke skal være plads til sjov / kuriøse indlæg. På i længre tid har de dog været reglen mere end undtagelsen. Og nogle brugere ser denne udvikling som en farlig for sites nørdedhed. Jeg har specielt set nogle af de ældre brugere har haft problemer med det. Men det kan jo også bare være fordi vi er nogle gamle hønisser ;)
Gravatar #85 - RedCalf
29. nov. 2007 16:43
Og kan jeg så få den EDIT funktion tilbage .... ;)
Gravatar #86 - MetteVoldum
29. nov. 2007 17:41
Det virker da bare som en lam undskyldning for at jeg ikke må være her?

Jeg kigger da rundt omkring, men skriver bare ikke, det ville være dumt hvis jeg gik ind og skrev okay til samtlige indlæg jeg læste...

Men kan da godt forstå at hvis du i de sidste mange år kun har været vant til nyheder og support, så er humor og hygge en meget uhyggelig ting, og hvis der så er nogle der går med på legen, det er dog forfærdeligt...
Slap af, læn dig tilbage, og undgå alt der hedder underholdning!
Gravatar #87 - RedCalf
29. nov. 2007 19:18
Ups - hvor kom den fra ... skrev jeg det?

For mig at se er alle velkomne - jeg mener ikke jeg skrev noget andet. Og det er helt fint med folk der kun læser. Jeg er selv primært nyder. Da jeg sjældent har tiden til at surfe 30-50 nyheds sites igenem.

Hvis jeg ikke husker helt forkert var newz.dk gamle motto "Nyheder for rigtige nørder", jeg kan nu se at det er "Computerrelateret nyhedsportal med diskussionsforum.". Hvis humor og hygge er newz nye målgruppe, så er det fint med mig.

min reference til dit indlæg var primært myntet på at du mener du er en af de mest aktive på newz.dk - hvilket statsene viser. Det eneste jeg så stiller mig tvivlende overfor er hvad din aktivitet skyldes.

Jeg syntes det er godt der er llidt humor på newz.dk. Jeg syntes det er godt der er kvinder på sitet. Jeg sytes det er godt vi tiltrækker et yngre publikum. Man skal dog bare passe på det hele ikke går op i hat og briller det hele.

Underholdning kan jeg finde mange andre steder. http://www.google.com/Top/World/Dansk/Fritid/Humor...
Gravatar #88 - Norrah
29. nov. 2007 19:18
Bare rolig mette, vi tilgiver dig gerne for din Arto Profil. Vi har jo alle været unge og dumme engang. Dog ikke mig.

Anyway, fordi jeg syntes det er unfair at du, du du lider af et handikap her på newz(kvinde), ikke også får nogle friheder.

Derfor overrækker jeg dig officielt, 5 kvinde kort*. Du kan bruge et kort for at forklare en irrationel handling, og vil instant slippe for verbale tæsk og efterfølgende ikke behøve at forklare dig. Det får du mit ord for.

*Gælder til alle af kvindeligt køn så som: "Norrah, Smantha.. ... og andre der minder om kvinder**.

**Bliver nok nød til at klarificere at bryster ikke kvalificere dig som kvinde. Du skal være født kvinde, og ikke bare havde vokset dig ind i rollen.
Gravatar #89 - MetteVoldum
29. nov. 2007 19:33
Ih mange tusind tak... men føler nu stadig det er lidt diskriminerende... Men jeg tager pænt imod kortene..
Gravatar #90 - madeinrussia
29. nov. 2007 19:46
Hvorfor fanden har ingen sagt man kan få VIP newz :(
Gravatar #91 - T-Hawk
29. nov. 2007 20:36
RedCalf skrev:
[...] ordleg fra... Den og lignede tråde uden noget reelt indhold afspejler den drejning newz.dk har taget. Det er netop sådan nogle tråde jeg ville

Ikke for at ødelægge noget af dit billede af det gamle newz.dk, men har du glemt: SAY NR. 1!!!

eller

Hvad giver -2^2?

Bare for at nævne de største (det andet faktisk startet af Hektor ;))
Gravatar #92 - Norrah
29. nov. 2007 21:45
#90 måske er det fordi du ikke er sej nok til at få det.
Gravatar #93 - vandfarve
29. nov. 2007 22:20
Det er for mig et meget simpelt problem, men hvor løsningerne vil være mere smertelige uanset, hvilken en man vælger. I mine øjne står eller har vi stået ved en korsvej, hvor der kræves af crewet bag siden og brugerne, at der skal træffes en absolut beslutning.

På den ene side har vi de konservative og gerne ældre brugere (deriblandt regner jeg mig selv, selvom jeg slet ikke har samme ry blandt newz.dk-brugerne), der gerne vil bibeholde newz.dk, som det var. Vi savner de gamle nyheder, indforståetheden, formen, indholdet, alle de smånørdede ting og diskussionerne om ingenting, som T-Hawk linker til. V.4 og BurningShadows delvise afsked (han er stadig aktiv og kommenterede for et par dage siden et indlæg SVJV) var bare dråben, der fik bægeret til at flyde over. Jeg tror og håber, at jeg taler for flertallet af brugere herinde, at vi reelt ikke er så utilfredse med det nye design - det virker faktisk meget godt, men det er i stedet symbolikken, som støder os. Siden har forandret sig, og vi er ikke tilfredse med den udvikling. Eller rettere, det er jo en meget delikat situation, som vi står i, så ved vi endnu ikke, om vi kan acceptere det nye Newz.dk eller ej. Vi er jo stadig online og deltager aktivt, men det er med meget store forbehold.

På den anden side står de nye brugere, der er karikeret ved de almindelige drenge og piger, der slet ikke har den samme erfaring, kompetencer, viden, baggrund, holdning eller you name it, som de gamle kræver. Modsat i gamle dage, hvor der gik lang tid, før "man" turde lave et indlæg ene og alene af respekt for de ældre og mere erfarne brugere, så er de nye brugere (gerne modvilligt påtvunget dennee Arto-personlighed) meget mere åbne, deltagende og generelt bare anderledes. De har naturligvis ligeså meget lyst og ikke mindst krav på at være her, og derfor påvirker og former de selvfølgelig siden i den retning, som de ønsker.

Midt i mellem står crewet, som gerne vil sprede kendskabet til deres/vores side, som gerne vil have flere medlemmer, nyheder, inputs, indflydelse og bredde, men som på den anden side gerne vil beholde de erfarne brugere, der har fulgt siden i 3-4-5 år hvis ikke mere. De fleste fra crew er trods alt selv fra det gamle v.1 til v.3.

Og det er så her, hvor Freewaty og Arto-problematikken kommer ind i billedet. På vegne af mig selv (og igen, forhåbentlig også mange andre) vil jeg gerne undskylde overfor MetteVoldum og Blaaoejet for al den bashing, som de har oplevet i denne tråd. I skal vide, at diskussionen slet ikke er personlig, så tag den venligst ikke sådan. Jeg ved ikke, om Arto er brugt manipulerende i denne diskussion, eller om der virkelig er kommet flere brugere gennem Freeways andre sider (Vil nogen gerne opklare dette, tak!), men det er bare blevet skældsordet om alle de nye brugere, som blot prøver at sætte deres dagsorden og gøre newz.dk til deres sted - sådan som de vil have det.

Derfor er det nødvendigt at vurdere indenfor crewet i samråd med nye som ældre brugere følgende punkter: 1) Har siden ændret sig siden opkøbet af Freeway og siden v.4? 2) Hvis ja til dette, er det så et problem, og vil de ældre brugere evt. kunne acceptere det? 3) Hvis ikke, hvad skal crewet så ændre for at bibeholde så mange af de gamle brugere UDEN at skræmme/tvinge de nyere brugere til? 4) Hvilken vej skal newz.dk overtage i fremtiden? Hvad er visionerne, og hvad håber crewet på at opnå?

Til sidst vil jeg gerne understrege, at det blot er sådan, som jeg har opfattet debatten de sidste mange dage her og i andre tråde. Jeg mener dog, at der er karakteristika, som går igen her som i mange andre sociale fænomener, hvor der sker overgange fra stadier og udvikling. Der vil altid blive skabt en konflikt mellem 2 eller flere parter, hvor det vigtigste er at huske, at den ikke forsvinder af sig selv - man er tvunget til at handle og træffe et valg. Et valg, som ikke (og jeg gentager, IKKE) vil kunne tilfredsstille alle. Nogen vil blive såret eller stødt af dette valg. Endvidere er det vigtigt at huske på, at jo før man træffer valget, jo mere smertefrit vil det blive for alle parter, så jeg opfordrer crewet på det kraftigste at analysere situationen, tage bestik af den, skabe nogle fremtidsvisioner og så offentliggøre dem, så brugere kan tage stilling til dem.
Gravatar #94 - Norrah
29. nov. 2007 22:56
#93 Det er da bare fordi du ikke er VIP og derfor ikke har den pimped udgave af newz.dk endnu.
Gravatar #95 - RedCalf
29. nov. 2007 23:23
#91 Husker begge

Som sagt skal der være plads til sjov. Say nr. 1 gik også over gevind og mange blev trætte af det. Mener faktisk der var sanktioner på tale.

"hvad giver -2^2 ?" er da også et super nørded spørgsmål.
Gravatar #96 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
30. nov. 2007 01:13
#86: MetteVoldum

Det handler ikke om dig. Men mere om hvorfor alle disse ikke nørder kommer herind.

At du flipper sådan ud kan jeg tilgengæld ikke følge dig i, du er og bliver ikke andet end en newz.dk bruger, med samme rettigheder som os andre. Du er jo ikke hellig for kritik, bare fordi du er kvinde og halvdelen af newz.dk mandlige brugere hænger efter dig. Tværdigmod.

Jeg kan ikke tage forbandede kvind-folk der tror i ejer verden. Indse det dog, verden er og bliver ved med at være styret af mænd.

USAs præsident? Mand
UKs ministre? Hovedparten mænd
DKs statsministe? Mand
Alle topposter i dansk erhversliv? Langt over 99% mænd...

Realiteten er at mænd bare er skapt til at regere over kvinderne. Kvinderne vil bare ikke indse det.

Så fis hjem med dig til kødgryderne MetteVoldum. Evt, med en følelse af at være undertrykt af de slemme mænd.

Lad flamen af mig begynde.. xD
Gravatar #97 - RedCalf
30. nov. 2007 04:35
edit til #84

Fandt "Ignorer denne tråd", så den er ikke på ønskelisten :)
Gravatar #98 - illishar
30. nov. 2007 08:11
#97 Faktisk så tror jeg først lige at den er kommet ...

Hmmm
Gravatar #99 - MiniatureZeus
30. nov. 2007 08:53
#96
Hvis det indlæg (og alle de første indlæg også btw) gør, at du tror du er det ægte billed, af en ægte newz.dk bruger*, så må jeg desværre skuffe dig.
Som jeg ser det, så er du også med i den "arto-generation" her på newz.dk, og måske endda en overdrevet version.

Specielt sådan et indlæg, gør at du synker endnu dybere ned på min liste, over personer som ikke gavner mit humør...

Dette indlæg er mit, og alene mit, synspunkt, og ikke en del af newz.dks officielle holdning!
Gravatar #100 - Zombie Steve Jobs
30. nov. 2007 09:16
har også set nogle underlige "profiler" herinde efter "ny newz" og har faktisk undret mig, men ikke på et punkt hvor jeg har tænkt "det er dælmedulme et eller andet", men jeg irriterer mig lidt over nogle af de indlæg, hvor der står et eller andet "prut tihi"-agtigt, dem er der selvfølgelig også andre versioner af, men i en form, der er forholdsvis indforstået og kræver, at man har et eller andet "historisk"-indblik i it og så videre for at forstå dem, og dem værdsætter jeg og morer mig en del over.

#96 Dele af dit indlæg direkte afskyvækkende, og jeg håber fanneme, at du taler for mindretallet. Du taler i hvert fald ikke for mit vedkommend.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login