mboost-dp1

News.dk taber ansigt grundet Freeway?


Gå til bund
Gravatar #101 - Cyrack
30. nov. 2007 09:32
Hmm.
Er jeg den eneste der synes at den her tråd nu er kørt helt af sporet?

MetteVoldum: fra min side er du velkommen på newz.dk; det er altid rart at se piger være interesseret i teknik, der er ikke nok af jer i IT-verdenen :-)

<flame>
BananTukan: På en klaphat-skala fra et til ti, så ligger du lige omkring 100. Dit indlæg er netop sådan et man ville forvente på arto og ikke newz. Generelt synes jeg altid at diskussionerne herinde har været relativt åbne og nye folk har fået lov til at komme til, og ellers har fået en pæn pointer hvis de gik over stregen. En streg som du åbnebart har valgt ikke gælder for dig.
</flame>

MZ: hvor er din fan-site, og hvordan bliver jeg medlem? ;-)
Gravatar #102 - rackbox
30. nov. 2007 09:56
#101 det er jo næsten newz.dk-standard at tråde kører af sporet :P

Men du har ret i, at udgangspunktet for denne tråd er lidt anderledes, end hvad der bliver diskutteret her og nu.

Folk har ret til deres egne holdninger og ytringer, og alle har ret til at være enige eller uenige i de udsagn, der bliver ytret på vores fælles forum. Det ændrer dog ikke på, at jeg personligt er lidt træt af denne her tråd: Det er ret svært at debattere sagligt, når topic er så "bredt", som det er blevet. Personangreb gør det bare endnu mere svært.

I min helt private mening, så er der både plads til MetteVoldum, blaaoejet og hvem der nu ellers finder vej til disse afsides kanter af internettet. Og netop fordi newz.dk har et så stærkt forum, som vi har, så skal "de nye" nok blive sat på plads af "de gamle" med tiden. Og forhåbentlig vil "de gamle" også lære noget af "de nye".

Det gode ved, at "de gamle" helst ikke vil have "arto-profiler" (som de så snedigt kaldes af nogle) ind på newz.dk, er at det viser en stor stolthed og et enormt ejerskab for det sted og det indhold, som newz.dk bestå af. Ligesom på en arbejdsplads, så kan det være svært at acceptere, når nye medarbejdere får "forrykte" nye idéer. "De gamle" vil have en tendens til at afslå ethvert nyt forslag fra en ny ansat med "Det har vi prøvet før".

Så, come on, venner! Vi må indse, at der sker en udvikling på forummet! Der kommer nye til, gamle forsvinder og tonen ændrer sig. Sådan er det nu engang, om man kan lide det eller ej.

Så på vegne af mig selv (om ikke andre): Velkommen til alle de nye på vores FÆLLES forum!
Gravatar #103 - Kan.Du.Huske.Hvem.Jeg.Var
30. nov. 2007 14:00
Helt ærligt... jeg mener det skuda heller ikke.

Ville bare se hvad der skete hvis man blev så meget flamet at listen gik ned under ens indlæg... der er muligvis tale om en bug?
Gravatar #104 - madeinrussia
30. nov. 2007 14:06
#75 siger lidt sig selv at du er det, har set 2/3 tråde hvor du har en længere samtale med en person istedet for at gøre det over PM
Gravatar #105 - MetteVoldum
30. nov. 2007 14:09
#104, det er jo lige så meget den anden person...
Gravatar #106 - vandfarve
30. nov. 2007 14:14
#104

Det kan jeg slet ikke se noget problem i, så længe enten MetteVoldum eller de indblandede parter er ejer af tråden, eller trådens ejer tillader dette. I samme kontekst har jeg også lov til at spamme mine egne tråde så meget, som jeg vil... Hvem kan det støde udover undertegnede? Når jeg til gengæld skriver i andres tråde, så er jeg langt mere påpasselig med at skrive relevante indlæg, der på en eller anden måde kan tilføre tråden noget.
Gravatar #107 - madeinrussia
30. nov. 2007 14:16
#105 ikke for at gøre det samme ud af den her tråd som er gjort ved så mange andre, men det her er ikke en chat, det jeg kan lide ved siden er at folk ved hvad de snakker om for det meste, du chatter bare.. du skriver aldrig nogen relevant på den måde..det er jo derfor han brokker sig, fordi der sidder nogen som smider beskeder overalt som bare er direkte chat.. der har altid været rigeligt at personer som dig, de har bare ikke brugt stedet som en chat.. ( fik jeg skrevet chat nok gange? )

En pointe i det er jo at du sådan set lige har vist at du ligger nummer 4, hvilket er så ligegyldigt som noget kan være, men at du ikke engang har været her særlig længe.. så du mener du har meget mere at sige end resten af brugerne som er fornuftigt og på kortere tid?
Gravatar #108 - MetteVoldum
30. nov. 2007 14:30
Jeg mener ikke jeg har MERE fornuftigt at sige end alle andre, siger da bare at det er mega irriterende at sidde på en side og kigge omkring, og så få en sviner for det.

Det kan godt være jeg "chatter" som du så pænt siger. Men spammer ikke nyhederne. Måske skriver jeg ikke noget relevant. Men skriver heller ikke noget urelevant, med mindre det er en urelevant tråd, som f.eks. ordlegen.
Gravatar #109 - madeinrussia
30. nov. 2007 14:32
#108 Så du har mindre fornuftigt at sige men alligevel bruger flere beskeder ?

gæt ordet, 4 bogstaver starter med S slutter med M og man kan få det på dåse -.-

videre diskution er du velkommen til at føre med mig over pm.
Gravatar #110 - Deternal
30. nov. 2007 22:51
Lol, MZ hvorfor er dine ratings altid så tamme? Du fattede ikke (som en hel del andre åbenbart) at bananen ikke mente det tidligere indlæg, og når han så pointerer det, så er det irrelevant.

Det var jo ellers den slags "holdningsrating" som ændring af rating systemet fra et +/- system skulle have stoppet - men du er i særdeleshed slem til det.

Lidt ligesom når Acro sviner mig og indirekte kalder mig en løgner så er det "informativt", når jeg så pointerer den manglende logik i dette så er det lige pludselig "flamebait" og "irrelevant" [sorry, er så længe siden at jeg ikke lige kan huske hvilken af dem du fik smidt på].

Den slags er også et typisk eksempel - admin har givet deres ratings præcedens så der normalt vil skulle mindst 2 og ofte 3 brugere som rater noget andet til at ændre deres ratings, og er så hurtige til at holdningsrate argumenter de ikke kan lide/er enige i etc.

Og især du MZ, men også Acro har praktiseret lige præcis det.
Gravatar #111 - MiniatureZeus
30. nov. 2007 23:03
#110 .......
Banantukans sidste indlæg (#103), virker på mig, som om han lige prøver at redde den, derfor en irrelevant fra min side af.
Hvad du mener om Acro og admins måde at rate på, er jeg fuldkommen ligeglad med, og det rager mig sådan set en papand, hvis du mener at jeg rater forkert, i følge din overbevisning.

Desuden, så forstår jeg ikke helt, hvad du laver på newz.dk, når der åbenbart er så meget du er utilfreds med. Og i stedet for at jamre over, at nyhederne er blevet dårlige, så skriv dog nogen selv. Du kan sku ikke leve på, at du får år tilbage skrev så mange nyheder som du påstår (ikke at jeg siger det er usandt).

Kort fortalt, og ligesom jeg ville sige til enhver anden herinde, gammel eller ny, erfaren eller uerfaren, admin eller ej: Hvis du ikke kan lige lugten i bageriget, så smut et andet sted hen.

For ærlig talt, så er jeg sq blevet ret så træt, af at folk konstant fylder forum og debat op med reguler bullshit, uden at gøre en skid selv.

(igen, min egen holdning, og ikke en del af newz.dks officielle holdning!)
Gravatar #112 - Acro
1. dec. 2007 00:14
Deternal (#110) skrev:
Lidt ligesom når Acro sviner mig og indirekte kalder mig en løgner så er det "informativt", når jeg så pointerer den manglende logik i dette så er det lige pludselig "flamebait" og "irrelevant" [sorry, er så længe siden at jeg ikke lige kan huske hvilken af dem du fik smidt på].

Den slags er også et typisk eksempel - admin har givet deres ratings præcedens så der normalt vil skulle mindst 2 og ofte 3 brugere som rater noget andet til at ændre deres ratings, og er så hurtige til at holdningsrate argumenter de ikke kan lide/er enige i etc.


Jeg skal gerne - direkte - kalde dig en løgner, når du udtaler dig om noget, der givetvis ikke er sandt.

Vores ratings udregnes på præcis samme måde som alle andre. Der er ingen magiske trick i den ligning. Til gengæld får vi et gratis karmapoint, men min karma er kun 'Ok' lige nu, så der skal ikke noget særligt til at modsvare mine ratings.

Jeg rater heller ikke baseret på holdninger eller følelser, men på forfatterens måde at kommunikere på. Du er velkommen til at finde eksempler på det modsatte, hvis du vitterligt mener, du har belæg for din påstand.
Gravatar #113 - I.F.F.
1. dec. 2007 08:05
jeg synes ikke, at det stoerste problem er nyhederne, derimod synes jeg der er sket en drastisk nedgang i kvaliteten paa debatforummet.


Grunden til dette mener jeg er, at en stor del af de videnstunge brugere af newz er forsvundet, samtidig med at de nye brugere der kommer generelt ikke har evner til, at bidrage med noget interresant.


(ovenstaaende er udelukkende min egen holdning og er IKKE udtryk for den officielle holdning hos FET)
Gravatar #114 - fidomuh
1. dec. 2007 10:37
#madeinrussia

Du er jo velkommen til at smide hende paa din ignoreliste?

Det er ikke saa svaert, det kraever kun et par klik, og vi andre slipper for at hoere paa din selvophoejede whine over at der er andre brugere paa sitet..

Du kan yderligere ignorere alt med tagget "tagwall", saaledes slipper du helt og aldeles for de "offtopic" emner der er i tagwall..

Det er dejligt at goere noget ved det man er utilfreds med, fremfor at svine andre til og forsoege at udelukke folk fra et "sted" ... :)
Gravatar #115 - UpDownloading
1. dec. 2007 15:25
NU har jeg set alt mellem himmel og jord...

nørder der afviser piger, lol

wow, jeg havde aldrig troet denne her dag ville komme :)


Med venlig hilsen

THE nørd
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login