mboost-dp1

Hvad vil vi ha'?


Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
6. sep. 2007 09:38
Rettefunktion.
Gravatar #2 - Norrah
6. sep. 2007 09:38
Hvornår vil vi ha det?
Gravatar #3 - Norrah
6. sep. 2007 09:39
Nu!!!!!!!!!
Gravatar #4 - Norrah
6. sep. 2007 09:47
Se bare mit mægtige argument, alene her vil vi havde sparet hele 2 posts. Og hvis vi er helt anale. 4 med det her.

Bare tænk på hvilke skønheder vi kan frembrige hvis vi har lov til at rette på det efter vores første forsøg. Hvis gud ikke havde haft mulighed for at rette. Så boede vi alle i huler i afrika nu*.

Hvornår vil i bukke under for vores krav om ligestilling, og mulighed på at lære af vores fejl. Så vores indlæg kan blive gode.

Og nu et ord fra vores Sponser... Helt Uden nogen form for rette funktion

-- Behind the scenes --

*Overvejede en racistisk joke her, men følte ligsom ikke for det, da der er folk der kan blive fornærmet over sådan noget. Og i kender mig jo ikke så i ved ikke jeg ikke mener det.
Gravatar #5 - Norrah
6. sep. 2007 09:52
Ja goddag, mit navn er... øhhh fuck - Forfra drenge

Ja hej, mit navn er Brian. I dag vil jeg gerne fortælle omkring v - dammit forfra

Ja hej, mit navn er Brian. I dag vil jeg gerne fortække - Fuck...

JA hej, mit navn er viran. I dag vil jeg gerne forl - ARGH fluck det.'

Just Don't rappe boys... it's wrong. - Brian over and out.
Gravatar #6 - milandt
6. sep. 2007 10:24
Mine afstemninger i køen

Edit-funktionen tilbage?

* Nej, jeg staver aldrig forkert
* Nej, jeg er bange for Acro
* Nej, preview løser alle mine problemer
* Ja.. selvfølgelig
Gravatar #7 - myplacedk
6. sep. 2007 10:32
Whiner. Whinere er mere irriterende end den manglende slettefunktion, trods alle dem som ikke engang gider tjekke om deres tags er korrekte, selv om det tager 2 sekunder.
Gravatar #8 - milandt
6. sep. 2007 10:40
Preview er fint til at tjekke om ens tags vises korrekt. Preveiw har bestemt sin berettigelse - men den løser ikke de samme problemer som edit-funktionen.
Gravatar #9 - myplacedk
6. sep. 2007 10:48
Og den giver heller ikke de samme.

Pointen er, at jeg er ved at være træt af at høre på alt det piveri. Der er meget få kommunikationsformer, som tillader at ændre hvad men én gang har sagt - det KAN altså godt undværes. Lær at lev uden, det er faktisk en evne der er meget nyttig.

(Bemærk at jeg ikke forholder mig til om jeg vil have funktionen eller ej, kun hvordan folk håndterer at den ikke er der længere.)
Gravatar #10 - Dreadnought
6. sep. 2007 11:52
#7+9 Hvad er det lige du gør lige nu? (Hint: Det starter med 'w'.)
Gravatar #11 - myplacedk
6. sep. 2007 13:46
#10
Jeg gætter på at du mener, at jeg også whiner. I så fald bruger vi ikke samme definition.

Jeg synes Googles forslag er meget passende:

"2. To complain or protest in a childish fashion."
(http://www.thefreedictionary.com/whine)

Jeg tror Acro er klar over, at der er nogen, der gerne vil have edit-funktion tilbage. "Kampen" for det er blevet barnlig og trættende. Det var alt hvad jeg ville sige. Hvis du synes det er mig der whiner, så værsgo'.
Gravatar #12 - Kisbye
6. sep. 2007 14:13
Der er intet odiøst i sex mellem gamle mennesker...
Gravatar #13 - Lauranorder
6. sep. 2007 14:49
Sindsyge er arveligt ... du får det fra dine børn !
Gravatar #14 - Fjolle
6. sep. 2007 15:01
Jeg kan seriøst ikke se hvad folk har af problemer med at der ikke er en edit funktion.. Hvis i ikke kan stå ved hvad i skriver 5 minutter efter i har sagt det skulle i nok overveje det lidt mere inden i skriver det :)
Gravatar #15 - buch
6. sep. 2007 15:06
#14
Det handler jo ikke om at stå ved det man skriver, men om at rette stavefejl.

Nogen gange kan man også have formuleret sig forkert eller kludret, og når man så lige får læst det igennem igen har man mulighed for at formulere sig anderledes så alle forstår det.
Gravatar #16 - myplacedk
6. sep. 2007 16:25
#15
Så handler det vel netop om at stå ved hvad man skriver, uanset om man står ved det man mener...
Gravatar #17 - fastwrite1
20. sep. 2007 00:17
Tænk at vi alle har så travlt med at få postet hvad vi nu har at sige, at ikke engang previewen er god nok.

Det skaber vel også lidt mere dynamik at vores posts ikke er overkorrekte og totalt gennemlæste og rettet, så retorikken bliver kedelig og intetsigende.

Jeg tror aldrig vi får en edit knap.. preview er rigeligt, tror jeg de tænker - de høje Newz herrer der styrer det hele i baggrunden ;-)
Gravatar #18 - Kisbye
20. sep. 2007 10:01
Jeg syntes entlig at det største problem er deres Javascript helvede der nogen gange har tildens til at sløve browseren gevaldigt.
Er der andre der har negative erfaringer med det eller er det bare mig?
Gravatar #19 - illishar
21. sep. 2007 09:51
#18 Den her tråd, har erfaringer med den nye lidt sløve side.
Gravatar #20 - zin
21. sep. 2007 13:16
#17: Retorik bliver aldrig kedelig og intetsigende. Så er den dårlig.
Et rent og korrekt sprog taler for sig selv - mens det mere uorganiserede og fejlfyldte siger mindst lige så meget.
Det siger noget om, hvor lang tid brugeren har brugt og tænkt på denne tråd - og om det er velovervejet, det han siger.
At give sig god tid til at skrive et indlæg og læse korrektur på det viser jo, at du er meget seriøs og at du gerne vil præsentere dine synspunkter/meninger/informationer så klart og korrekt som muligt - mens bare at kaste et link ind i en tråd eller lige hurtigt sætte noget ind uden at bøvle alt for meget med sprog viser et lidt mindre professionelt indlæg - og det er jo op til os hvordan vi vil fremstå.
Og nej. I får aldrig den rette funktion - som skrevet i den anden tråd så erstatter "Preview" funktionen ganske fint.
Gravatar #21 - illishar
24. sep. 2007 08:23
som skrevet i den anden tråd så erstatter "Preview" funktionen ganske fint

Som skrevet i den anden tråd, så er der ret mange der er ueninge i dette.
Og blot fordi at folk retter deres fejl efterfølgende, så betyder det heller ikke at de er useriøse. (Det siger mest af alt noget om, at de erkender at de ikke kan finde alle deres fejl efter kun 2 sek. efter kladen.)
Man ved at et forum har fået storhedsvanvid, når de forventer at folk, først skriver deres debat-besvarelser ind i Word. Udfører spellchecking. Gemmer det i 15-30 min. Tager det frem igen og retter til igen, for derefter at poste besvarelsen. Og måske skulle de i virkeligheden også tage hele processen om en gang til? For hvor mange professionelle tekster kender I, som er blevet udgivet efter 1 gennemlæsning?
Gravatar #22 - plazm
24. sep. 2007 09:02
#6
En kammerat har følgende =)


Mine afstemninger i køen
Edit-funktionen tilbage?
- Nej
Gravatar #23 - Spiderboy
24. sep. 2007 09:36
#21
Jeg begriber ikke, hvorfor det er sådan et stort issue. Det er kun et spørgsmål om, at der er byttet lidt rundt på rækkefølgen i processen:

Edit:
- Skriv
- Indsend
- Korrekturlæs

Preview:
- Skriv
- Korrekturlæs
- Indsend

Når man korrekturlæser, kan det vel være fuldstændig ligegyldigt om indlægget fysisk er postet eller ej.

For hvor mange professionelle tekster kender I, som er blevet udgivet efter 1 gennemlæsning?

Hvor mange professionelle tekster kender du, som er blevet udgivet (indsendt) uden korrekturlæsning og først bliver rettet i 2. udgave?
Gravatar #24 - Zombie Steve Jobs
24. sep. 2007 10:12
#23 Eh, nu skal newz.dk jo gerne gå lidt snabt!

I så fald, så skal rating systemets "gentagelse"-fjernes, hvis det forventes, at ens posts er gennemlæst op til flere gange.
Gravatar #25 - Spiderboy
24. sep. 2007 10:17
#24
Vel ikke så stærkt, at man indsender fejlbehæftede, halvfærdige indlæg?

Personligt kan jeg godt leve med at der går 5 minutter længere, før et svar bliver indsendt, hvis svaret så er velformuleret.
Gravatar #26 - illishar
24. sep. 2007 12:14
#25 Ja, men der er nok mange der vil finde det irriterende at de skal have deres ikke-indsendte svar liggende i 5 min. før de kan poste det. Det er trods alt et forum og ikke forlag.
Gravatar #27 - zin
26. sep. 2007 14:14
#26:
Det tager ikke 5 minutter at forbedre et indlag bemærkelsesværdigt meget - specielt ikke efter man har trykket "preview" da man jo får den i færdig form dér.
Bare lad være med at antage at fordi du husker din tekst er det sådan den ser ud. Tag en dyb indånding og læs indlægget efter du har trykket "Preview". Det tager knap 18 sekunder og hvis du er virkelig slem kan man NEMT se forskellen.
som skrevet i den anden tråd så erstatter "Preview" funktionen ganske fint


Som skrevet i den anden tråd, så er der ret mange der er ueninge i dette.


Meget muligt. Men deres argumenter er åbenlyst ikke gode nok - Det har hvis noget med "gider ikke", "skipper preview", "ser ikke fejlen før jeg har trykket "indsend" "det skal gå hurtigt!" m.v. at gøre.
Og helt ærligt - det er ikke en god grund. "Gider ikke" har aldrig holdt. Hvis du ikke gider, så lad være - det er jo dit eget valg. "Skipper preview" og "det skal gå hurtigt!" er temmelig ulogiske argumenter eftersom de muligvis har deres pointe, men den er ikke udtrykt specielt godt eftersom det da skal gå hurtigt - men det skal også være seriøst - og det er det jo ikke hvis man kun bruger 18 sekunder på en post. Vi beder ikke om et kvarter, bare lidt mere tid - tålmod er en dyd.
"Ser først fejlen når jeg har trykket "indsend"" er bare latterligt - det ser nøjagtigt ens ud om du har trykket "indsend" eller "preview" - bortset fra at du har en "redigér" knap. BRUG den!
Gravatar #28 - Dreadnought
26. sep. 2007 20:21
#27
Tager du pis på os eller så du ikke alle dine fejl før du trykkede indsend?
Gravatar #29 - Xill
26. sep. 2007 20:40
#27
kan godt lide at du bruger tid på at benytte "preview", men ikke rette den fejl som du har lavet i din quote
Gravatar #30 - illishar
27. sep. 2007 09:22
#27 Måske skulle man indsætte en lille timer ved previewet, så man i eks. 30 sek. ikke kan poste sit svar. Og så efterfulgt af endnu et preview, så man tvinger brugeren til at læse det igennem 2 gange, adskildt af et pusterum. Det vil være *endnu* bedre sikring mod useriøse brugere eh? :P
Gravatar #31 - zin
27. sep. 2007 15:35
#28+29+30:
Ja. Det er et ganske fint eksemel på min pointe ved mangel af tålmodighed. Som det kan ses er indlægget skrevet d. 26 september kl. 16:10. Der var jeg på arbejde - og der har jeg jo travlt - og så springes preview lige over og bang - tonsvis af fejl.
Havde jeg brugt lidt tid på at kigge mit indlæg igennem havde den ikke været nær så fyldt med fejl.
Men *kunne* det tænkes at, det var det, jeg ville vise?
*GASP*
Gravatar #32 - Xill
27. sep. 2007 16:45
... ja klart .. ^^
Gravatar #33 - zin
28. sep. 2007 14:13
#32:
OK, jeg indrømmer blankt at jeg sprang preview over - jeg ville gerne hjem. Men uanset hvad havde jeg spottet mindst quote-fejlen hvis ellers jeg havde brugt preview - og det er da en pointe, det kan du ikke komme uden om. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login