mboost-dp1

AppleMania


Gå til bund
Gravatar #1 - Shantri
18. sep. 2007 09:47
Oki har fulgt newz.dk igennem flere år, og bruger den dagligt til lige at tjekke lidt "nørdede" nyheder. Men hvad er det lige der er sket her på det sidste? Langt størstedelen af nyhederne er omkring Apple produkter, har de kastet et mega sponsorat efter newz.dk? Det virker som en stor reklame-kampagne. Drop det og bring nogle nyheder istedet for.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
18. sep. 2007 09:54
Shantri, #1 skrev:
Drop det og bring nogle nyheder istedet for.

Hvad med at du selv kom igang?

Newz.dk er jo sådan set drevet af brugerne selv, idet at det er brugerne som skal sende nyheder ind før de kommer på forsiden.

Så hvis du er træt af Apple nyheder, så find nogle andre nyheder og send dem ind, så skal de nok komme på.

Når det er sagt, så har det også noget at gøre med at der pt. er meget fokus på Apple, primært pga. iPod Touch og iPhone.
Gravatar #3 - Cloud02
18. sep. 2007 10:59
jeg glæder mig allerede til om 14 dage, når Leopard skal begynde at hypes ...
Gravatar #4 - tgr
18. sep. 2007 11:02
Newz.dk bringer nyheder. At Apple har mange nyheder for tiden er jo ikke noget newz styrer. Så læs MiniatureZeus' indlæg en gang til og overvej hvor meget du selv bidrager med.

Så besøger man lige din profil.... Shantri: INGEN NYHEDER INDSENDT. Kan du se hvad der er galt her?

Der er to måder to kan udbedre dit problem på. Bidrag selv med nogle nyheder eller brug det filter som er så lidt tilgængeligt, hvor man kan sortere tags fra. Ser slet ikke problemet.
Gravatar #5 - Shantri
18. sep. 2007 11:11
Jeres småperfide teenage indlæg her, ændre nu stadigvæk ikke ved det faktuk at newz.dk pt. er en stor reklame søjle for Apple.

Og om man er "aktiv"bruger eller passiv bruger af newz.dk kan vel i og for sig være ligegyldigt, det var slet ikke det, det handlede om, men tak for at fjerne fokus fra emnet.. Apple fans urself perhaps...
Gravatar #6 - tgr
18. sep. 2007 11:38
#3 Jeg forstår slet ikke du stiller dig negativ over for ovenstående. Jeg har lige set de nyheder igennem du har tilføjet og må konkludere at du har bidraget med en stor del Apple nyheder.
Gravatar #7 - Cloud02
18. sep. 2007 11:53
#6
som jeg skrev i den anden tråd, jeg har på det seneste indsendt nyheder for sørge for at der bliver et overflod af Apple nyheder, således at andre også bliver trætte af det. Kig under nyehder de er afvist, og du vil finde en 4-5 fra mig der også handler om Apple....
Gravatar #8 - Pernicious
19. sep. 2007 08:28
#1 og #5

Ønsker du ikke at se nyheder som omhandler Apple, så har du muligheden for at filtrere disse fra i din profil-opsætning.
Gravatar #9 - fidomuh
19. sep. 2007 08:39
#5

Men hvis du er "passiv" bruger af newz.dk, saa boer du netop ikke tude over indholdet..
Og da du selv boer kunne regne ud at det er brugerne der indsender nyheder, saa er det jo bare "mindless whine" du lukker ud.

Hvis nu alle skribenterne her paa newz.dk kun ville bringe apple-nyheder, burde du saa whine?
Nej.

Du burde indsende nyheder selv, eller opfordre andre til at insende nyheder.

Newz.dk, et bruger-site. Saadan har det altid vaeret.

#7

Oh yeah, nice loesning. Nu kan man da helt sikkert tage dig serioest :)
Gravatar #10 - Cloud02
19. sep. 2007 09:48
#9
Det er sjovt som verden fungerer ik?
Jeg er træt at Apple nyheder, derfor har jeg de sidste mange dage prøvet at få indsendt så mange som jeg overhovedet har kunne, fordi jeg ved at andre også er trætte af det.
Flere nyheder om Apple vil medføre at de bliver mere irriterede, og at andre også vil. Disse mennesker vil brokke sig i de tråde der findes, hvorfor andre som ikke har noget imod nyhederne også vil bliver irriteret.
Til slut vil det (forhåbentlig) resultere i en mindre dækning af Apple, fordi
1) folk vil være trætte af den massive dækning
2) folk vil være trætte over den brok i diskussionerne.

Som jeg ser det, så er det win-win :)
Gravatar #11 - trylleklovn
19. sep. 2007 09:56
Det eneste kritikpunkt jeg kan se er at der bliver bragt artikler, som ikke er nyheder, vedrørende Apple.

Rygter, som er irrelevante og upræcise. Artikler uden nyhedsværdi.

Egentlige nyheder har jeg intet imod, ligemeget hvilke firmaer de inkluderer.
Gravatar #12 - fidomuh
19. sep. 2007 10:15
#10

Til slut vil det (forhåbentlig) resultere i en mindre dækning af Apple, fordi
1) folk vil være trætte af den massive dækning
2) folk vil være trætte over den brok i diskussionerne.


Jeg ser ikke nogen grund til at dette vil resultere i mindre daekning.
Rent faktisk vil jeg se det som resulterende i stoerre daekning da du risikerer at flere bliver interesserede i Apple nyheder, samt at flere mac-brugere vaelter over paa newz.. :)

Som jeg ser det, så er det win-win :)


Win-win at folk ikke kan tage dig serioest? :)

Men istedetfor bare at bidrage til problemet, saa kan du maaske bidrage til loesningen?
Har du overvejet at blive redaktoer paa newz.dk? :)

#11

Praecis.
Gravatar #13 - Cloud02
19. sep. 2007 10:53
#12
Jeg tvivler stærkt på at det her site kan trække brugere der kun vil herind pga. Apple nyheder.

Win-win at folk ikke kan tage dig serioest? :)

At du eller andre ikke "kan tage mig seriøst" er jeg da hamrende ligeglad med. Jeg behøver ikke din eller andres accept eller have nogen bekræftelse i hvad jeg siger eller gør er korrekt eller ikke, af dig eller nogle andre...

Løsningen er da ret simpel, og det burde den nuværende redaktion være klar over og nej, jeg har ikke planer om at blive redaktør på newz på baggrund af denne lille sag.
Men for at ridse problemet op; Der har på det seneste været mange nyheder omkring Apple, som i bund og grund ikke har været nyhedsstof. Rygter, en enkelt fake historie og så generelt småting.

At dernæst at sige "Du kan da bare blackliste tags'ene". Ja det flot, vis mig gerne en RSS reader der kan det for mig på specifikke sider.
Gravatar #14 - tgr
19. sep. 2007 10:59
#13 Svjv kan det vist implementeres i RSS-feedet, så man kunne evt. undersøge om newz.dk kunne få lavet en funktion så man kan lave sit eget RSS-feed med personlige indstillinger ud fra ens profil.

Jeg aner intet om det, men mener at have prøvet det på andre sider.
Gravatar #15 - fidomuh
19. sep. 2007 11:01
#13

Jeg tvivler stærkt på at det her site kan trække brugere der kun vil herind pga. Apple nyheder.


Jeg tvivler staerkt paa at Apple-brugere ikke er interesserede i _TECH_ nyheder generelt.

At du eller andre ikke "kan tage mig seriøst" er jeg da hamrende ligeglad med.


Det er da ogsaa fint nok, men hvorfor vil du oedelaegge et site for alle andre?
Det eneste du umiddelbart faar ud af det er at folk bliver sure og irriterede.

Jeg behøver ikke din eller andres accept eller have nogen bekræftelse i hvad jeg siger eller gør er korrekt eller ikke, af dig eller nogle andre...


Det er da heller ikke det jeg snakker om?
Naar du skriver et eller andet eller siger noget, uanset hvor, saa forventer du vel at folk gider enten at hoere eller laese hvad du siger / skriver?

Løsningen er da ret simpel, og det burde den nuværende redaktion være klar over og nej, jeg har ikke planer om at blive redaktør på newz på baggrund af denne lille sag.


Loesningen er at du bidrager til det du mener er et problem?
Denne "lille sag" er nok til at du reelt gider tage aktion og forvaerre et "problem" paa et nyhedssite?

Men for at ridse problemet op; Der har på det seneste været mange nyheder omkring Apple, som i bund og grund ikke har været nyhedsstof. Rygter, en enkelt fake historie og så generelt småting.


Helt enig, jeg har blacklistet "rygter" tag'et..
det virker fint nok lige pt..

At dernæst at sige "Du kan da bare blackliste tags'ene". Ja det flot, vis mig gerne en RSS reader der kan det for mig på specifikke sider.


Fortael mig hvorfor jeg skulle bekymre mig om random RSS feeds naar det reelt er her paa sitet du indsender nyheder?

#14

Hvis newz.dk sender "tags" med i deres feeds, burde det ikke kraeve mere end 2-3 hjerneceller at fixe en sortering :)
Gravatar #16 - tgr
19. sep. 2007 11:06
Ovenstående er et eksempel på en af manglende features der skulle have været implementeret i den nye version af newz.

Man kan simpelthen ikke finde hoved og r.. i diskussionerne når man skal sidde og scrolle op og ned for at følge med i hvilke indlæg der svares på.
Gravatar #17 - trylleklovn
19. sep. 2007 11:07
#16 Featureren ynder jeg at kalde spam filter, der indgår udelukkende at ignorere fidomuhs indlæg.
Gravatar #18 - Cloud02
19. sep. 2007 16:46
#15
Loesningen er at du bidrager til det du mener er et problem?

Øjensynligt er redaktionen ikke klar over hvad jeg føler er et problem, hvorfor jeg må gøre mit for at få dem til at indse at det er.

Fortael mig hvorfor jeg skulle bekymre mig om random RSS feeds naar det reelt er her paa sitet du indsender nyheder?

Fordi det jeg hentyder til intet har noget at gøre med at indsende nyheder, men at læse de nyheder der bliver postet. Jeg læser via mit RSS og ikke via selve siden.

Newz sender ikek tags med i feedet, men hvis de gjorde, ville jeg kun være interesseret i at blokere for apple-relaterede nyheder på ét specifikt feed (newz.dk) og ikke de andre feeds jeg har.
Gravatar #19 - Disky
19. sep. 2007 20:19
#2,4
Jo det er NEWZ.dk der bestemmer, nemlig de admin's der hele tiden godkender den ene Apple nyhed efter den anden.

Det er Admin's der skulle tage og droppe alt de Apple spam der kommer her på sitet, de skulle være lidt kritiske.

Men som #1 siger man skulle seriøst tro i havde fået et sponsorart, reklamepenge eller bare er extremt apple fanatikere.

#tgr, MiniatureZeus

Hvorfor er det lige i downrater indlæg der er kritiske over for denne extreme mænge apple nyheder der konstant kommer her på newz, kan i ikke tåle kritik af Apple ?

#fidomuh
Men hvis du er "passiv" bruger af newz.dk, saa boer du netop ikke tude over indholdet..

Sikke noget ævl.
Bare fordi man ikke indsender nyheder kan man sagtens være kritisk overfor denne Apple tæmpebombning.

Newz.dk, et bruger-site. Saadan har det altid vaeret.

Hvem er det lige der bestemmer om nyhederne skal på sitet er det en demokratisk afstemning (altså brugerne) eller er den en diktatorisk beslutning taget af en infinitesimal gruppe af brugerne ?

Rent faktisk vil jeg se det som resulterende i stoerre daekning da du risikerer at flere bliver interesserede i Apple nyheder, samt at flere mac-brugere vaelter over paa newz.. :)

Hvilket er endnu en grund til at staff'en skulle tage sig sammen og være lidt kritisk hvad de godkender af nyheder.


#Trylleklovn
Rygter, som er irrelevante og upræcise. Artikler uden nyhedsværdi.

Lige netop, igen er det Staff'en der bare nærmest ukritisk godkender sådanne 'nyheder'.

#cloud02:
Øjensynligt er redaktionen ikke klar over hvad jeg føler er et problem, hvorfor jeg må gøre mit for at få dem til at indse at det er.

Du er ikke den eneste der er meget træt af denne applefisering af et glimrende site, men måske er newz.dk desværre ved at blive til applenewz.dk istedet for. :-(
Gravatar #20 - Spiderboy
19. sep. 2007 20:38
#19
Har du bemærket hvor mange Apple-nyheder er der blevet afvist på det seneste? Det viser, at staff ikke publiserer alt ukritisk.

Når det så er sagt, så er jeg fuldstændig enig med #11.
Gravatar #21 - Disky
20. sep. 2007 06:06
#20
Har du bemærket hvad cloud02 har skrevet og hvad han gør ?


Selvom det er blevet afvist nogle Apple nyheder, kommer der stadigvæk ufatteligt mange 'nyheder', rygter, skrøner, osv. Om Apple.

Netop denne enorme overvægt er vi mange der er trætte af.

Ligegyldigt om man kan bruge tag's eller ej, så skulle staff'en tage og være lidt mere kritiske om hvad de tæppebomber os med.
Gravatar #22 - MiniatureZeus
20. sep. 2007 06:38
Den sidste måned har der været 215 nyheder på forsiden.
18 af dem har omhandlet Apple specifikt.
(se her http://www.miniaturezeus.dk/apple%20nyheder.txt)
Gravatar #23 - buch
20. sep. 2007 07:25
Jeg synes ikke det er noget problem at der er "mange" nyheder omhandlende apple.

De er oftest meget intressante, hvorimod alt muligt gejl omkring fysik enlig ikke intresserer mig!

Brug filteret hvis i ikke kan klare dem, det er derfor det er lavet, ellers så find en anden side hvor der ikke skrives om det firma.

Der vil også være mindre nyheder procentvis fra apple, hvis i nu bare indsendte flere nyheder omhandlende andre emner.

Mener du at der er for mange, så er det fordi du indsender for lidt af de andre emner!
Gravatar #24 - Pernicious
20. sep. 2007 07:56
Angående mængden af Apple nyheder som der har været på det sidste, så reflekterer det langt hen af vejen den opmærksomhed at det er lykkedes Apple af få fortiden i diverse medier.

Jeg har selv lagt mærke til at antallet af steget, men vil ikke sige at der generer mig. Der kommer også nyheder her på sitet som ikke siger mig noget, er jo fint, det vil der altid være når der er forskellige interesser er på spil, så springer jeg bare hen over dem.

Man kunne selvfølgelig overveje rent faktisk at tage konsekvensen af den stigende mængde apple-nyheder, og lave et apple.newz.dk site, hvor der er plads til et meget mere bredt udvalg af nyheder (inkl. rygter) og så kun skrive de helt store apple-nyheder på newz.dk.
Gravatar #25 - fidomuh
20. sep. 2007 10:41
#18

Øjensynligt er redaktionen ikke klar over hvad jeg føler er et problem, hvorfor jeg må gøre mit for at få dem til at indse at det er.


Aha? Saa du LAVER et problem, for at faa dem til at se at der er et problem?

Kunne det evt. vaere fordi der ikke ER et problem, men netop at din spam skaber det? :)

Men ja, newz.dk burde sende tags med i feed'et, opret en traad om det saa Acro eller lignende, kan se det :)

#19

Sikke noget ævl.
Bare fordi man ikke indsender nyheder kan man sagtens være kritisk overfor denne Apple tæmpebombning.


Joda, men hvorfor tude over at der kun kommer Apple nyheder, hvis man ikke gider bidrage med andre relevante nyheder?
Hvis i mener at Apple nyhederne tager overhaand, saa maa der jo vaere nogen nyheder i hellere saa daekket?
Eller mener i bare generelt at newz.dk daekker for mange nyheder?

Hvem er det lige der bestemmer om nyhederne skal på sitet er det en demokratisk afstemning (altså brugerne) eller er den en diktatorisk beslutning taget af en infinitesimal gruppe af brugerne ?


Men hvem er det der indsender nyhederne?
Hvem er det der skal soerge for adspredt og diverst indhold paa sitet?
Hvis der kun ER Apple nyheder, hvilke nyheder tror du saa bliver godkendt?

Redaktionen skal ikke have en "Zomg vi har allerede bragt 2 apple nyheder, ikke flere!!1!!1!"-holdning til noget som helst.
De skal vurdere om nyheden er relevant for sitet, er den postet foer og er det en "aegte" nyhed.. Intet andet.

Tags er kun en bonus til fok der oensker at filtrere..

Hvilket er endnu en grund til at staff'en skulle tage sig sammen og være lidt kritisk hvad de godkender af nyheder.


Enig i at "rygter" boer gennemtjekkes lidt mere, men omvendt, du kan vel finde ud af at bruge filteret.
Hvis newz saa bare smider tags med paa rss feed'en, saa :)

Har du bemærket hvad cloud02 har skrevet og hvad han gør ?


Ja, han skaber problemet.

Selvom det er blevet afvist nogle Apple nyheder, kommer der stadigvæk ufatteligt mange 'nyheder', rygter, skrøner, osv. Om Apple.


Og der er heldigvis tags til "rygter" "nyheder" og "apple" ... :)

Netop denne enorme overvægt er vi mange der er trætte af.


"Enorme overvaegt" == 18 af 215 ?
Jebus :)

Udover det, saa er i vel bare mange der kan laere at bruge tags?

Ligegyldigt om man kan bruge tag's eller ej, så skulle staff'en tage og være lidt mere kritiske om hvad de tæppebomber os med.


Nej, det er brugercontent.
Tags skal vaere tydeligere, men det optimale er helt klart at brugerne kan faa nyheder igennem uden at blive offer for de foregaaende 5 nyheder..
Gravatar #26 - MiniatureZeus
20. sep. 2007 11:01
Kodeholdet er gjort opmærksom på tags i rss. Der vil blive taget hånd om det, når der er tid til det.
Gravatar #27 - Spiderboy
20. sep. 2007 11:24
#21
Det har jeg set.

Det er netop det samme jeg siger - kun "rigtige" nyheder, uanset hvilke firmaer det er fra, nøjagtigt som #11 siger.
Gravatar #28 - Shantri
23. sep. 2007 19:15
Jeg er glad for at se dette emne skabte en smule debat alligevel, og om man er enig eller ej betyder nu ikke så meget.
At det så som det meste her på newz.dk ender i små og skjulte "person-angreb" viser så bare en del om modenheden blandt brugerne, men lad nu det ligge.

Håber på newz.dk fortsætter sin ellers udemærkede dækning af stort og småt.
Gravatar #29 - Benjamin Krogh
1. okt. 2007 13:58
Jeg håber du har noget selvironi, så det er med vilje at du retter "person-angreb" mod brugerne herinde ;)

Anyway, jeg er ikke apple fanboi, har ikke en mac, en iPod, iPhone eller en i*.

Alligevel er jeg ikke det fjerneste irriteret over flowet af apple nyheder herinde. Så lidt at jeg ikke har bemærket at det skulle være "for meget" overhovedet.

Tak til crew for et godt site, tak til folk der sender nyheder ind, og tak til folk der gider at debattere for et bedre site. (Wee. Man er positiv i dag)

* (Indsæt selv ord her)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login