mboost-dp1
Flickr - ed's point of view
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
er der virkelig ikke ting der haster mere end det?
Indimellen tænker jeg at de ting der bliver fremlagt kun er opstået fordi en minister eller lign. er blevet udsat for noget hvor, de efterfølgende har tænkt: "det for dårligt.. det regulrerer vi med en lov efter dennehersens fadbamse er røget ned"..
Indimellen tænker jeg at de ting der bliver fremlagt kun er opstået fordi en minister eller lign. er blevet udsat for noget hvor, de efterfølgende har tænkt: "det for dårligt.. det regulrerer vi med en lov efter dennehersens fadbamse er røget ned"..
Da jeg skiftede fra 3 til Telmore fik jeg besked om at 3 havde op til 30 dage inden de skulle afgive mit nummer til Telmore.
Vil det sige, at den opsigelsesvarsel, som han snakker om, er på 30 dage? Det vil jo svare til at jeg beslutter mig for at købe en ny mobil, men da jeg vil skifte fra dag til dag, bliver jeg nødt til at give en opsigelsesvarsel, vente 30 dage, og så gå ned og købe en ny mobil. Først der vil jeg kunne skifte fra dag til dag.
Enten tager jeg fejl, eller også prøver ham fra brancheforeningen at dække over sine egentlige interesser: at lade mobilselskaberne beholde kunderne længst muligt, før de fristilles.
Vil det sige, at den opsigelsesvarsel, som han snakker om, er på 30 dage? Det vil jo svare til at jeg beslutter mig for at købe en ny mobil, men da jeg vil skifte fra dag til dag, bliver jeg nødt til at give en opsigelsesvarsel, vente 30 dage, og så gå ned og købe en ny mobil. Først der vil jeg kunne skifte fra dag til dag.
Enten tager jeg fejl, eller også prøver ham fra brancheforeningen at dække over sine egentlige interesser: at lade mobilselskaberne beholde kunderne længst muligt, før de fristilles.
Kan ikke rigtig se hvorfor man nu lige pludselig skal til at kunne købe sig ud af en kontrakt. Hvad er så ideen med at teleselskaberne overhovedet kan binde en hvis man alle nu alligevel bare køber sig ud af bindingen.
Så er der jo ikke nogen ide i at selskaberne skal gå og sælge tilskudsmobiler.
Så er der jo ikke nogen ide i at selskaberne skal gå og sælge tilskudsmobiler.
#1
Kidding right?
For det første betyder arbejde på denne lov ikke at arbejde på andre love bliver sat bagud, derfor er det irrelevant om noget haster mere...
Når man vil skifte abb er der ingen grund til at man skal varsle det med x antal dage for nummeret kan overføres da dette kan ordnes super hurtigt..
#3
Kan ikke se hvordan man kan købe sig ud af noget, man skal stadig betale sin bindingsperiode på 6 mdr ud uanset.. så virksomhederne kan kalkulere dette ind i deres priser (hvilket de allerede gør) så JO det giver stadig mening at sælge tilskudsmobiler
Kidding right?
For det første betyder arbejde på denne lov ikke at arbejde på andre love bliver sat bagud, derfor er det irrelevant om noget haster mere...
Når man vil skifte abb er der ingen grund til at man skal varsle det med x antal dage for nummeret kan overføres da dette kan ordnes super hurtigt..
#3
Kan ikke se hvordan man kan købe sig ud af noget, man skal stadig betale sin bindingsperiode på 6 mdr ud uanset.. så virksomhederne kan kalkulere dette ind i deres priser (hvilket de allerede gør) så JO det giver stadig mening at sælge tilskudsmobiler
Alien (4) skrev:#1
Kidding right?
Dead serious..!
Og helt ærligt.. kan folk ikke vente de 30 dage det tager i dag? Hvad er problemet?
#4
Sidste gang jeg flyttede mit nummer tog det over 30 dage. Så min fortolkning af superhurtig er nok ikke den samme som din.
Og dette har intet med bindings perioder at gøre. Ser det lidt som at du bare flytter nummeret men beholder abodomentet. Så hvis du har flere abodomenter kan du skifte frem og tilbage mellem dem uden 30 dages varsel.
Når man vil skifte abb er der ingen grund til at man skal varsle det med x antal dage for nummeret kan overføres da dette kan ordnes super hurtigt..
Sidste gang jeg flyttede mit nummer tog det over 30 dage. Så min fortolkning af superhurtig er nok ikke den samme som din.
Og dette har intet med bindings perioder at gøre. Ser det lidt som at du bare flytter nummeret men beholder abodomentet. Så hvis du har flere abodomenter kan du skifte frem og tilbage mellem dem uden 30 dages varsel.
BluepaiN (6) skrev:Det ville være superlækkert for os som arbejder inden for telebranchen. Ikke noget bøvl med fuldmagter og kunder (og selskaber) der ikke fatter en meter af hvordan en nummerportering foregår.
Det helle ville blive så meget nemmere, og for kunderne er det kun godt.
En fuldmagt vil da stadig være påkrævet, idet den giver det nye teleselskab mulighed for at hive nummeret over fra det gamle selskab. Uden en fuldmagt vil kunden skulle sige nummeret op selv og så er det ikke sikkert at det kan findes hos det nye selskab mere.
Fedt tiltag, så kan man skifte hvis man efter en uge finder ud af at teleselskabet ingen dækning har i ens område og man slipper for at have midlertidige numre.
Synes da endelig det er et af de bedre tiltag..
Irriterede da også mig gevalttit at det er så besværligt at flytte, her i blandt at hver selskab har de 30 dage der, også sker der en lille fejl osv, utrolig belastende..
- Så længe man betaler hvad der står i kontrakten ser jeg ikke noget problem..
#3
Du betaler jo stadig for hvad der står i din kontrakt, men hvis du nu hellere vil have telefonen eller noget hos et andet firma er det vel fint nok - Du betaler jo bare for begge dele så..
Irriterede da også mig gevalttit at det er så besværligt at flytte, her i blandt at hver selskab har de 30 dage der, også sker der en lille fejl osv, utrolig belastende..
- Så længe man betaler hvad der står i kontrakten ser jeg ikke noget problem..
#3
Du betaler jo stadig for hvad der står i din kontrakt, men hvis du nu hellere vil have telefonen eller noget hos et andet firma er det vel fint nok - Du betaler jo bare for begge dele så..
Utte (7) skrev:#4
Sidste gang jeg flyttede mit nummer tog det over 30 dage. Så min fortolkning af superhurtig er nok ikke den samme som din.
Jeg er enig med #7, de 2 gange jeg har skiftet udbyder har det været alt andet end "superhurtigt". Sidst skiftede jeg til Oister, der meddeler dig, at det kan tage op til 40 dage.
Begge gange var jeg langt forbi bindingsperiode, så det havde ikke noget med det at gøre. Det er fair nok at man har en opsigelsesperiode på 30 dage, men jeg vil hellere end gerne betale lidt ekstra (i 2 selvskaber den korte tid), for at få overflyttet nummeret med det samme. Jeg kunne endda nøjes med at det skete inden for 5 arbejdsdage (1 uge).
noisycricket (5) skrev:Alien (4) skrev:#1
Kidding right?
Dead serious..!
Og helt ærligt.. kan folk ikke vente de 30 dage det tager i dag? Hvad er problemet?
Fin holdning du har dig der :) jeg synes, i tråd med din holdning, at vi sætter TTL for DNS records op til 30 dage? Domæner er jo noget man ændre så sjældent, så hvem skulle ikke kunne vendte 30 dage, på at ens ændring træder i kræft. Samtidig fjerner vi også en del traffik på nettet :D
Jeg er super glad for dette tiltag, jeg synes det lyder som en god ide, jeg kan i øvrigt heller ikke så hvorfor abonnement og nummer skal hænge sammen? jeg kan sagtens opsige mit domæne, og stadig have min host?
Det eneste jeg ikke kan lide, er tanken om at staten skal kontrollere noget som helst, men det er bare mit syn på tingene ;)
noisycricket (1) skrev:er der virkelig ikke ting der haster mere end det?
Indimellen tænker jeg at de ting der bliver fremlagt kun er opstået fordi en minister eller lign. er blevet udsat for noget hvor, de efterfølgende har tænkt: "det for dårligt.. det regulrerer vi med en lov efter dennehersens fadbamse er røget ned"..
Jo der er sikkert ting der haster mere, men nu kan hele verden bare ikke leve af at forske i en kur mod AIDS.
Man skal sgu have sine skolepenge tilbage, hvis man ikke kan se den KÆMPE fordel det kommer til at være for forbrugerne, når man uden unødig ventetid kan skifte teleselskab efter laveste pris.
noisycricket (5) skrev:Alien (4) skrev:#1
Kidding right?
Dead serious..!
Og helt ærligt.. kan folk ikke vente de 30 dage det tager i dag? Hvad er problemet?
Det drejer sig jo ikke kun om de 30 dages varsel.
Hvis du f.eks. ændre din abbonnementtype, så er du tit bundet 6 måneder, uanset hvor længe du har været kunde før ændringen skete.
Står du så efter 2 måneneder, og dit behov pludselig ændrer sig, der kommer en ny type abbonnnemt fra en konkurrent eller du flytter til et sted hvor din udbyder dækker dårligt, ja så skal du vente 4 måneder på at kunne få dit nummer med, også selvom du selvfølgelig ville betale for dit eksisterende abbonnement de sidste 4 måneder.
Det den her lov ønsker, er at give forbrugeren større frihed til at kunne få sit personlige nummer med sig, så længe man opfylder de økonomiske forpligtelser man har aftalt med sin udbyder.
#9: Hoej skrev:"Det ville være superlækkert for os som arbejder inden for telebranchen. Ikke noget bøvl med fuldmagter og kunder (og selskaber) der ikke fatter en meter af hvordan en nummerportering foregår.
Det helle ville blive så meget nemmere, og for kunderne er det kun godt.BluepaiN (#6)"
En fuldmagt vil da stadig være påkrævet, idet den giver det nye teleselskab mulighed for at hive nummeret over fra det gamle selskab. Uden en fuldmagt vil kunden skulle sige nummeret op selv og så er det ikke sikkert at det kan findes hos det nye selskab mere.
Fedt tiltag, så kan man skifte hvis man efter en uge finder ud af at teleselskabet ingen dækning har i ens område og man slipper for at have midlertidige numre.
Hvis der skal være fuldmagt så kan det jo aldrig gøres på en dag da det vil kræve at breve bliver sendt frem og tilbage.
Hvis man skulle ændre systemet så skulle man kombinerer flytningen af nummeret med "digital signatur".
Så en kunde selv logger ind på telestyrelsen (eller en anden neutral side) og her vælger man så at ens nummer skal overflyttes til virksomhed X.
På denne måde er det kunden selv der står for flytningen og det bliver nemmere for alle parter.
Hoej (9) skrev:
En fuldmagt vil da stadig være påkrævet, idet den giver det nye teleselskab mulighed for at hive nummeret over fra det gamle selskab. Uden en fuldmagt vil kunden skulle sige nummeret op selv og så er det ikke sikkert at det kan findes hos det nye selskab mere.
Fedt tiltag, så kan man skifte hvis man efter en uge finder ud af at teleselskabet ingen dækning har i ens område og man slipper for at have midlertidige numre.
så du forventer af et selskab skal sende en fuldmagt til et andet selskab, og af dette andet selskab skal samme dag flytte nummeret :O
hvis det her bliver lov, ender det nok med af fuldmagterne forsvinder, og man så bare må håbe af manden i telebutikken ikke taster forkert og derved overflytter det forkert nummer
Nu har jeg arbejdet med at flytte telefonnumre fra et selskab til et andet og det tager mere end en dag at gøre.
Det drejer sig om at vedkommende har skrevet sit rigtige navn ind (tro mig, jeg så ofte folk som havde skiftet navn uden at melde det ind), rette adresse, om det er det rigtige abonnement og ikke noget specielt kampagne tilbud. Hvorefter det skal godkendes og sendes videre til en anden afdeling osv osv osv, indtil det ender hos det nye teleselskab.
Jep, det er indviklet og tager derfor mindst 30 dage at gennemføre.
Det drejer sig om at vedkommende har skrevet sit rigtige navn ind (tro mig, jeg så ofte folk som havde skiftet navn uden at melde det ind), rette adresse, om det er det rigtige abonnement og ikke noget specielt kampagne tilbud. Hvorefter det skal godkendes og sendes videre til en anden afdeling osv osv osv, indtil det ender hos det nye teleselskab.
Jep, det er indviklet og tager derfor mindst 30 dage at gennemføre.
Kan alle ikke bare komme over på IP-telefoni? Så slipper vi for alt det bøvl, ville få meget bedre lydkvalitet, samt hurtigere udbygning af det mobile internet.
Jeg ville ikke have et telefonnummer hvis ikke det var fordi de fleste jeg kender insistere på at blive på GSM *gys*
Jeg behøves ikke at have den samme ISP for at kunne IM'e mine venner. Hvorfor skal min telefon-identitet været bundet til et teleselskab?
Jeg ville ikke have et telefonnummer hvis ikke det var fordi de fleste jeg kender insistere på at blive på GSM *gys*
Jeg behøves ikke at have den samme ISP for at kunne IM'e mine venner. Hvorfor skal min telefon-identitet været bundet til et teleselskab?
Synes det er okay med varslingsperioden, men synes dog den skal fastsættes til maks 30 dage. Har lige været nede i 3 i dag for at høre, hvor meget besvær det er at skifte. Her fortalte de mig at Telia Erhverv, som de eneste i branchen, forlanger 3 måneder for at kunne flytte ens nummer. Det er helt absurd lang tid i forhold til, hvor lille en opgave det er for dem. Især når man alligevel ikke er bundet af en bindingsperiode, så synes jeg ærlig talt det er svinsk bondefangeri.
Det er ikke rigtig at man bare kan flytte med kort varsel, hvis der er en opsigelsesvarsel. Jeg har ved TDC et mobil taletids abonnement som jeg vil have flyttet til Telenor på normal abonnement. dette har taget 1 mdr.
Begrundelsen er at TDC laver bøvl og ikke vil give slip. Igen TDC som er I....er. og mener de ejer at telekomination i DK.
Begrundelsen er at TDC laver bøvl og ikke vil give slip. Igen TDC som er I....er. og mener de ejer at telekomination i DK.
#2 Som jeg forstår det, så kan de i dag tvinge dig til at forbruge på deres net i 30 dage efter, at du har opsagt dit abonnement, hvis du altså ikke gider spamme alle på din telefonliste med dit midlertidige nummer og have alt det bøvl der følger med.
I fremtiden kan du opsige dit abonnement og få nummert over på dit nye simkort inden 24 timer og være i fuld gang med din nye telefon og det eneste du skal betale dit gamle teleselskab er en måned abonnement.
Grunden til at branchen ikke gider den forandring er, at de gerne vil have de 30 dages forbrug.
Den skarpe læser ville måske sige, jamen går det ikke lige op for alle. Nej, åbenbart ikke, så det må betyde at mange flytter fra en abonnentsbundet telefon til et billigt teleselskab. De billige teleselskaber har ikke den samme interesse i at binde kunderne som de andre.
De billige teleselskaber lever i højre grad af billige priser og god service, hvor dem med butikker lever af at have et godt tilbud og malken kunderne mest muligt i bindingsperioden. Med 30 dages opsigelse oplever de med sandsynlighed, at mange bliver overtid og de får lidt ekstra i kassen. Den ekstra gevinst er lige blevet barberet til et minimum.
Så du selv overveje hvem ham gutten repræsentere :-D
I fremtiden kan du opsige dit abonnement og få nummert over på dit nye simkort inden 24 timer og være i fuld gang med din nye telefon og det eneste du skal betale dit gamle teleselskab er en måned abonnement.
Grunden til at branchen ikke gider den forandring er, at de gerne vil have de 30 dages forbrug.
Den skarpe læser ville måske sige, jamen går det ikke lige op for alle. Nej, åbenbart ikke, så det må betyde at mange flytter fra en abonnentsbundet telefon til et billigt teleselskab. De billige teleselskaber har ikke den samme interesse i at binde kunderne som de andre.
De billige teleselskaber lever i højre grad af billige priser og god service, hvor dem med butikker lever af at have et godt tilbud og malken kunderne mest muligt i bindingsperioden. Med 30 dages opsigelse oplever de med sandsynlighed, at mange bliver overtid og de får lidt ekstra i kassen. Den ekstra gevinst er lige blevet barberet til et minimum.
Så du selv overveje hvem ham gutten repræsentere :-D
#19 Hvis det tager mere end et minut med korrekte oplysninger skal det selskab du har arbejdet for vist have pengene tilbage fra systemudviklerne :-D
Og tvivler på, at selskaberne bliver gjort ansvarlige for folk der ikke kan forstå at skrive de rigtige oplysninger på papiret :-D
Og tvivler på, at selskaberne bliver gjort ansvarlige for folk der ikke kan forstå at skrive de rigtige oplysninger på papiret :-D
@16
Det kunne så ikke være mere forkert... Faktisk er det stik modsat.
Du kan og må kun få pålagt en bindingsperiode i forbindelse med tilskud til køb af håndsæt. (og den må maks være 6 mnd.)
Hvis du er inden for bindingsperioden kan du sagtens ændre det, så længe at din faste mnd. udgift er det samme eller større end dit daværende abn.
Hvis du er uden for binding kan du skifte som du lyster, og evt. til et andet selskab.
Når du så tilgengæld ændre dit abn gælder følgende.
Hvis du stadig er inden for binding fortsætter du din "nye" bindingsperiode hvor den gamle slap.
Hvis du er uden for binding og ændre dit abn, bliver der ikke pålagt ny bindingsperiode..
Det er korrekt at de fleste selskabers systemer har det med automatisk at pålægge ny bindingsperiode når man skifter abn.
Men i praksis betyder det intet, da det er ulovligt at pålægge bindingsperiode uden samtidigt tilskud til håndsæt, så den korrekte procedure i den situation er simpelthen at fjerne bindingsperioden...
(mit grundlag for at udtale mig er 3½ år hos Telia, bl.a. i kundeservice, dealersupport og hos Activation..)
Det drejer sig jo ikke kun om de 30 dages varsel.
Hvis du f.eks. ændre din abbonnementtype, så er du tit bundet 6 måneder, uanset hvor længe du har været kunde før ændringen skete.
Det kunne så ikke være mere forkert... Faktisk er det stik modsat.
Du kan og må kun få pålagt en bindingsperiode i forbindelse med tilskud til køb af håndsæt. (og den må maks være 6 mnd.)
Hvis du er inden for bindingsperioden kan du sagtens ændre det, så længe at din faste mnd. udgift er det samme eller større end dit daværende abn.
Hvis du er uden for binding kan du skifte som du lyster, og evt. til et andet selskab.
Når du så tilgengæld ændre dit abn gælder følgende.
Hvis du stadig er inden for binding fortsætter du din "nye" bindingsperiode hvor den gamle slap.
Hvis du er uden for binding og ændre dit abn, bliver der ikke pålagt ny bindingsperiode..
Det er korrekt at de fleste selskabers systemer har det med automatisk at pålægge ny bindingsperiode når man skifter abn.
Men i praksis betyder det intet, da det er ulovligt at pålægge bindingsperiode uden samtidigt tilskud til håndsæt, så den korrekte procedure i den situation er simpelthen at fjerne bindingsperioden...
(mit grundlag for at udtale mig er 3½ år hos Telia, bl.a. i kundeservice, dealersupport og hos Activation..)
ziqon (23) skrev:Synes det er okay med varslingsperioden, men synes dog den skal fastsættes til maks 30 dage. Har lige været nede i 3 i dag for at høre, hvor meget besvær det er at skifte. Her fortalte de mig at Telia Erhverv, som de eneste i branchen, forlanger 3 måneder for at kunne flytte ens nummer. Det er helt absurd lang tid i forhold til, hvor lille en opgave det er for dem. Især når man alligevel ikke er bundet af en bindingsperiode, så synes jeg ærlig talt det er svinsk bondefangeri.
Det passer ikke. Telias abonnementer har en opsigelsesperiode på 30 dage, ligesom alle andre abonnementer.
#29: Kunden giver oftest selskaberne skylden for at han/hun ikke kan finde ud af at skrive sit eget navn. Har arbejdet for et teleselskab i nogle år, det med navnet ser man mange gange hver dag :/
Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan forstå dette.
At det internt i teleselvskaberne er en langsomlig process er ikke forbrugerens skyld, så må de lave en omstrukturering så processen kan blive mere flydende.
Da jeg skulle flytte sidst skulle jeg bare udfylde mobil nummer og underskrift, så det er en dårlig undskyldning med at forbrgueren ikke kan udfylde fuldmagterne rigtigt! Og hvis de reelet er et stort problem, jamen så skift da over til nemid, det kan sku ikke være så svært!
Bibob, flyttede mit nummer på 2 dage, 1 dag brugte jeg på at sende fuldmagt ind og dagen efter var det løst!!! da jeg skulle tilbage fra 3 tog det så meeeeget længere tid da der ikke var sket noget i over 1mdr, så fik jeg endelig fat i en kompetent person der flyttede mit nummer med det samme da jeg talte med ham i telefonen!
Meno fte er det også nogle børn der sidder i teleselvskaberne der hverken kender til købelov eller service hvis de bruge nogle af deres penge på at få kompetente folk ansat så ville processen også kunne optimeres, ofte skal man tale med 3+ for bare at få svar på det man spørger om omkring numerflytning. Ellers for man et svar om man kan læse FAQ!
At det internt i teleselvskaberne er en langsomlig process er ikke forbrugerens skyld, så må de lave en omstrukturering så processen kan blive mere flydende.
Da jeg skulle flytte sidst skulle jeg bare udfylde mobil nummer og underskrift, så det er en dårlig undskyldning med at forbrgueren ikke kan udfylde fuldmagterne rigtigt! Og hvis de reelet er et stort problem, jamen så skift da over til nemid, det kan sku ikke være så svært!
Bibob, flyttede mit nummer på 2 dage, 1 dag brugte jeg på at sende fuldmagt ind og dagen efter var det løst!!! da jeg skulle tilbage fra 3 tog det så meeeeget længere tid da der ikke var sket noget i over 1mdr, så fik jeg endelig fat i en kompetent person der flyttede mit nummer med det samme da jeg talte med ham i telefonen!
Meno fte er det også nogle børn der sidder i teleselvskaberne der hverken kender til købelov eller service hvis de bruge nogle af deres penge på at få kompetente folk ansat så ville processen også kunne optimeres, ofte skal man tale med 3+ for bare at få svar på det man spørger om omkring numerflytning. Ellers for man et svar om man kan læse FAQ!
#34.
Jeg tager ikke teleselskaberne i forsvar - je ghar bare solgt telefoner for en uafhængig telekæde, så jeg kender ALT til problemerne, og lovgivningen.
Grunden til at det gik hurtigt at flytte FRA BiBob, og fra CBB, telmore for den sags skyld, er fordi at det er et "forudbetalt taletidsprodukt", og der er ingen binding på.
Når du vil skifte fra TDC, Telenor, 3, Telia, whatever, så er det "bagudbetalt forbrug" og du har kontraktmæssigt 30 dages opsigelse.
Vi kan godt blive enige om, at teleselskaberne skal være meget mere kvikke til at acceptere og respektere at en kunde vil væk, og det burde ikke tage mere end de 30 dage som opsigelsen varer.
Jeg tager ikke teleselskaberne i forsvar - je ghar bare solgt telefoner for en uafhængig telekæde, så jeg kender ALT til problemerne, og lovgivningen.
Grunden til at det gik hurtigt at flytte FRA BiBob, og fra CBB, telmore for den sags skyld, er fordi at det er et "forudbetalt taletidsprodukt", og der er ingen binding på.
Når du vil skifte fra TDC, Telenor, 3, Telia, whatever, så er det "bagudbetalt forbrug" og du har kontraktmæssigt 30 dages opsigelse.
Vi kan godt blive enige om, at teleselskaberne skal være meget mere kvikke til at acceptere og respektere at en kunde vil væk, og det burde ikke tage mere end de 30 dage som opsigelsen varer.
#34
Det er jo heller ikke tilfældigt at de gør det besværligt for kunden at skifte, tværtimod er jeg ret overbevist om det er ret overlegen..
Er det besværligt at komme ud er der mange der ikke "orker" det, og dermed holder de længere på dem..
- Helt lige som i mange andre support områder så er der ansat et par 'aber' man lige skal forbi først, som bare forsøger at skubbe kunden væk med det mindst omkostningsfulde, uanset hvorvidt lovgivningen tillader det..
Det er jo heller ikke tilfældigt at de gør det besværligt for kunden at skifte, tværtimod er jeg ret overbevist om det er ret overlegen..
Er det besværligt at komme ud er der mange der ikke "orker" det, og dermed holder de længere på dem..
- Helt lige som i mange andre support områder så er der ansat et par 'aber' man lige skal forbi først, som bare forsøger at skubbe kunden væk med det mindst omkostningsfulde, uanset hvorvidt lovgivningen tillader det..
#35
Spørgsmålet er om de 30 dages opsigelse varsel ikke falder ind under "... man skal betale sit abonnement perioden ud, hvis man ønsker at skifte midt i en bindingsperiode."
Så jo du skal stadig betale abo for de 30 dage, men dit nummer (og derved forbrug) ligger dagen efter hos den anden udbyder.
Det betyder at et abo med månedlig pris på 49 kr + forbrug, koster kunden 49 kr at flytte. Men et abo med en månedlig pris på 0 kr + forbrug koster 0 kr.
Derfor frygter jeg at 0 kr abo helt forsvinder ved dette lovkrav. Og da mit månedlige forbrug ligger omkring 10 kr, vil jeg være træt af at skulle til at betale en fast afgift.
Spørgsmålet er om de 30 dages opsigelse varsel ikke falder ind under "... man skal betale sit abonnement perioden ud, hvis man ønsker at skifte midt i en bindingsperiode."
Så jo du skal stadig betale abo for de 30 dage, men dit nummer (og derved forbrug) ligger dagen efter hos den anden udbyder.
Det betyder at et abo med månedlig pris på 49 kr + forbrug, koster kunden 49 kr at flytte. Men et abo med en månedlig pris på 0 kr + forbrug koster 0 kr.
Derfor frygter jeg at 0 kr abo helt forsvinder ved dette lovkrav. Og da mit månedlige forbrug ligger omkring 10 kr, vil jeg være træt af at skulle til at betale en fast afgift.
T_A (17) skrev:Hvis der skal være fuldmagt så kan det jo aldrig gøres på en dag da det vil kræve at breve bliver sendt frem og tilbage.
Fuldmagt, hvori der står, at man tillader overflytningen, og at denne skal ske den XX/YY-ZZZZ ?
Det latterlige er jo, ikke så meget at man i dag skal betale indeværende måned + den næste for abonnomentet, men det jeg var ude for.
Jeg fik mit nummer "overført", det vil sige, at Telia lukkede mit nummer, og så måtte jeg ellers have et andet nummer i 30 dage, fordi Telia ikke kunne nosse sig sammen til at overføre det.
Og jeg havde oven i købet ringet til Telia inden, fordi jeg da lige så godt kunne blive ved dem, for at høre om den telefon, og den slags abonnoment, jeg ville have.
Jeg fik at vide, at det var en umulighed.
2 dage efter, at mit nummer nu rent faktisk var overført til det nye selskab, modtager jeg så et brev fra Telia, med præcis det tilbud jeg havde efterspurgt, men nu har bundet mig for i 6 måneder et andet sted.
Så tænker man bare: "Flot Telia" -_-
Hitman Zeus (19) skrev:Det drejer sig om at vedkommende har skrevet sit rigtige navn ind (tro mig, jeg så ofte folk som havde skiftet navn uden at melde det ind), rette adresse, om det er det rigtige abonnement og ikke noget specielt kampagne tilbud. Hvorefter det skal godkendes og sendes videre til en anden afdeling osv osv osv, indtil det ender hos det nye teleselskab.
Jooh, men alt det du nævner der er internt i selskabet...
Ikke for at flamebaite, men at selskabet ikke kan finde ud af at lave optimerede processer er hverken de lovgivendes, eller kundernes fejl.
Det tager ikke 5 minutter i OCH (Operators Clearing House) at fikse det, når fulmagten er i hus.
#40:
Hvad mener du med at det er internt i selskabet, når kunden ikke kan finde ud af at skrive sit eget navn på fuldmagten?
Selskaberne kan da ikke gøre for, at det kræves at man kan skrive sit eget navn på en fuldmagt.
Det ville da være en skandale, om det ikke var påkrævet at identificere sig selv, når man porterer et nummer.
Hvad mener du med at det er internt i selskabet, når kunden ikke kan finde ud af at skrive sit eget navn på fuldmagten?
Selskaberne kan da ikke gøre for, at det kræves at man kan skrive sit eget navn på en fuldmagt.
Det ville da være en skandale, om det ikke var påkrævet at identificere sig selv, når man porterer et nummer.
starz#1 (40) skrev:Jooh, men alt det du nævner der er internt i selskabet...
Ikke for at flamebaite, men at selskabet ikke kan finde ud af at lave optimerede processer er hverken de lovgivendes, eller kundernes fejl.
Det tager ikke 5 minutter i OCH (Operators Clearing House) at fikse det, når fulmagten er i hus.
hvordan kan det være teleselskabets problem af den der står som ejer af nummert og den der har indsendt fuldmagten ikke er den samme person
Hitman Zeus (19) skrev:Jep, det er indviklet og tager derfor mindst 30 dage at gennemføre.
Haha, samme joke som her: http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=19980427
Det var da en joke, ik'?
telepop (41) skrev:Hvad mener du med at det er internt i selskabet, når kunden ikke kan finde ud af at skrive sit eget navn på fuldmagten?
Det er vel ikke ALTID et 30-dages problem at få kunden til at fortælle sit eget navn. Der er vel nogle som kan sit eget navn fra starten af, og blandt resten må der være nogle som ikke skal tænke over det i 30 dage.
Hvis vi nu forudsætter at kunden kender sit eget navn, hvorfor skulle det så ikke kunne gøres fra dag til dag?
myplacedk (45) skrev:Hvis vi nu forudsætter at kunden kender sit eget navn, hvorfor skulle det så ikke kunne gøres fra dag til dag?
Forresten ... hvis fuldmagten bliver afvist fordi navnet er forkert, så sender man jo en ny, dvs. de 30 dage starter forfra. Hvorfor skulle det ikke være 24 timer der starter forfra?
Endnu en anekdote, tilfældigvis er Telia igen hovedperson:
Jeg skulle skifte fra Telia til Telmore.
Første forsøg: Telmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at jeg skulle bare prøve igen.
Andet forsøg: Telmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at mit navn nok var forkert. Jeg spurgte dem om hvad de mente mit navn var, men det kunne hun søreme ikke oplyse, men at det nok ikke stemte med CPR-registret. Jeg insisterede, og jeg fik mit navn at vide. Det viste sig at jeg overraskende nok havde præcist samme navn i CPR-registret, i Telias database, i Telmores database og i fuldmagten. Så måtte jeg jo bare prøve igen. Jamen hvad skulle jeg få ud af at forsøge nøjagtigt det samme for tredje gang? Det kunne hun ikke svare på.
Tredje forsøg: elmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at jeg havde glemte at skrive min kode på fuldmagten. Hvilken kode? Og hvor på fuldmagten? I marginen? Ja altså den kode jeg selv valgte da jeg oprettede mit telefonnummer hos Mobilix omkring 10 år tidligere, og øh... det ville hun lige fjerne, så kunne jeg prøve igen.
Jeg skal ærligt indrømme at jeg er ikke helt sikker på at jeg sendte en fuldmagt i tredje forsøg, eller om jeg bare ringede op igen. Men uanset, så er jeg ret overbevist om at den lange ventetid enten er en forretningsmæssig beslutning, eller interne problemer.
TLDR: Telia kan ikke finde ud af nummerflytning.
Jeg skulle skifte fra Telia til Telmore.
Første forsøg: Telmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at jeg skulle bare prøve igen.
Andet forsøg: Telmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at mit navn nok var forkert. Jeg spurgte dem om hvad de mente mit navn var, men det kunne hun søreme ikke oplyse, men at det nok ikke stemte med CPR-registret. Jeg insisterede, og jeg fik mit navn at vide. Det viste sig at jeg overraskende nok havde præcist samme navn i CPR-registret, i Telias database, i Telmores database og i fuldmagten. Så måtte jeg jo bare prøve igen. Jamen hvad skulle jeg få ud af at forsøge nøjagtigt det samme for tredje gang? Det kunne hun ikke svare på.
Tredje forsøg: elmore sagde at nummerflytningen var blevet afvist uden begrundelse. Telia sagde at jeg skulle snakke med Telmore om det. Jeg insisterede, og Telia mente at jeg havde glemte at skrive min kode på fuldmagten. Hvilken kode? Og hvor på fuldmagten? I marginen? Ja altså den kode jeg selv valgte da jeg oprettede mit telefonnummer hos Mobilix omkring 10 år tidligere, og øh... det ville hun lige fjerne, så kunne jeg prøve igen.
Jeg skal ærligt indrømme at jeg er ikke helt sikker på at jeg sendte en fuldmagt i tredje forsøg, eller om jeg bare ringede op igen. Men uanset, så er jeg ret overbevist om at den lange ventetid enten er en forretningsmæssig beslutning, eller interne problemer.
TLDR: Telia kan ikke finde ud af nummerflytning.
myplacedk (45) skrev:Det er vel ikke ALTID et 30-dages problem at få kunden til at fortælle sit eget navn. Der er vel nogle som kan sit eget navn fra starten af, og blandt resten må der være nogle som ikke skal tænke over det i 30 dage.
Hvis vi nu forudsætter at kunden kender sit eget navn, hvorfor skulle det så ikke kunne gøres fra dag til dag?
Læs #40 igen.
Starz quotede og skrev "alt det du nævner er internt i selskabet". Dermed sagde han altså også at det med, at kunden ikke kan sit eget navn, er et internt problem i selskabet ;)
#47:
Det er ikke muligt at afvise en nummerportering uden begrundelse. Der skal altid vedhæftes en fejlkode. I dit tilfælde lyder det som en fejlkode 380, hvis jeg husker korrekt.
Det er præcis de samme ting Telmore og Telia kan se, og det er korrekt at du altid skal henvende dig til det selskab du er ved at flytte til, uanset ved hvilket selskab problemet ligger.
Jeg ved der findes teleselskaber, hvor medarbejderne ikke får adgang til at se status på nummerportering, ej heller lærer at tyde fejlkoderne. Det kunne lyde som om Telmore er et af de selskaber, ud fra hvad du fortæller.
telepop (48) skrev:Det er ikke muligt at afvise en nummerportering uden begrundelse.
Mener du ikke "uden at begrundelsesfeltet er udfyldt", hvilket er noget helt andet?
Hvad er fejlkode 380? "Diverse"? "Andet"?
telepop (48) skrev:Det er præcis de samme ting Telmore og Telia kan se
Well, de sagde da også begge to at der ikke var nogen begrundelse...
Men Telia må da have bedre mulighed for at se hvorfor de afviste end Telmore har. Altså hvorfor de valgte fx. kode 380.
telepop (48) skrev:og det er korrekt at du altid skal henvende dig til det selskab du er ved at flytte til, uanset ved hvilket selskab problemet ligger.
Hvilket undrer mig meget. Det undrer mig især at de insisterer på dette, når det modtagende selskab intet kan gøre, ikke engang forstå hvad der foregår.
myplacedk (49) skrev:Mener du ikke "uden at begrundelsesfeltet er udfyldt", hvilket er noget helt andet?
Hvad er fejlkode 380? "Diverse"? "Andet"?telepop (48) skrev:Det er præcis de samme ting Telmore og Telia kan se
Well, de sagde da også begge to at der ikke var nogen begrundelse...
Men Telia må da have bedre mulighed for at se hvorfor de afviste end Telmore har. Altså hvorfor de valgte fx. kode 380.telepop (48) skrev:og det er korrekt at du altid skal henvende dig til det selskab du er ved at flytte til, uanset ved hvilket selskab problemet ligger.
Hvilket undrer mig meget. Det undrer mig især at de insisterer på dette, når det modtagende selskab intet kan gøre, ikke engang forstå hvad der foregår.
Nej, jeg mener det jeg skriver. For at afvise skal du vælge en fejlkode. Så må du gerne formulere det som "at begrundelsesfeltet er udfyldt", men det ændrer ikke ved, at der skal vælges en fejlkode, før man kan afvise.
Fejlkode 380 vil sige at den data der står på fuldmagten ikke stemmer overens med den data kunden har registreret sig med. Eksempelvis ses det ofte at, lad os sige, en person i firma XYZ underskriver fuldmagten med Bent Tranemus. Bent Tranemus ejer ikke nummeret, det gør firma XYZ, så der skal cvr-nummer på, og underskrives af den kontraktansvarlige ved det pågældende firma, Ulla Lohfeldt.
De kan se det samme. Man laver et opslag i OCH, en central server, så at sige. Det er præcis den samme data man får, uanset hvor opslaget foretages. Hvis der foregår en nummerportering mellem feks 3 og Telia, og en medarbejder ved Telmore slår nummeret op, får han altså præcis den samme data som en medarbejder ved 3 eller Telia ville få, selvom hans firma ikke engang har noget med sagen at gøre.
Det modtagende selskab kan godt gøre noget. Jeg husker ikke lige pt hvad fejlkoden hedder, men det kan feks ske at det modtagende selskab ikke har fået sendt fuldmagten til det afgivende selskab. I så tilfælde vil fejlkoden for det fremkomme, og så kan medarbejderen med det samme sige til kunden at han sender fuldmagten / skal bruge en ny fuldmagt fra kunden.
Ved en fejlkode 380 kan medarbejderen feks også informere kunden med det samme.
Der er dog en tendens til, altid at få nogle andre til at give oplysningen, da mange ikke har lyst til at tage den diskussion med kunden. (Kunderne kan ofte også være meget urimelige over for budbringeren)
Ja, det kan virke fjollet, set fra kundens synspunkt, men et eller andet sted er man jo nødt til at være enige om, hvem der håndterer sagen, og så er modtagende selskab umiddelbart det bedste bud, da de må have størst interesse i at hjælpe kunden på vej. Bliver det nødvendigt har selskabernes afdelinger der håndterer porteringer direkte numre til alle de andre selskabers afdelinger.
Porteringer kan være en kringlet sag. Personligt har jeg altid gjort meget ud af at informere klart og tydeligt, og gøre det klart, hvor vigtigt det er, at fuldmagten udfyldes korrekt, men det er nok utopi at forvente samme engagement af alle medarbejdere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.