mboost-dp1

Flickr - ed's point of view
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
telepop (50) skrev:For at afvise skal du vælge en fejlkode.
Jaja, det skal da nok passe. Men derfor kan der vel godt eksistere en intetsigende fejlkode. Prøv at kigge listen igennem. Det kan da ikke passe at jeg kan ringe til begge selskaber så mange gange, og hver gang få en medarbejder som hellere vil sige "jeg aner ikke hvad der er galt", end at læse op fra skærmen.
telepop (50) skrev:Fejlkode 380 vil sige at den data der står på fuldmagten ikke stemmer overens med den data kunden har registreret sig med.
Så var det ikke 380. For så ville en eller anden jo nok have fortalt mig at det var det, der var problemet. Desuden ved jeg godt hvem der ejer mit telefonnummer, hvem jeg er og hvad jeg hedder. Plus det lykkedes mig at få en fra Telia til at fortælle mig hvad der står i deres database så vi var enige om at det passede med virkelighed og fuldmagt.
telepop (50) skrev:De kan se det samme.
Så teleselskaber er borg, og har fuldstændig adgang til hinandens databaser. OK.
telepop (50) skrev:men et eller andet sted er man jo nødt til at være enige om, hvem der håndterer sagen, og så er modtagende selskab umiddelbart det bedste bud
Det er også fint nok. Men når de bare siger "vi aner ikke hvorfor din fuldmagt blev afvist - hav en fortsat god dag", og det andet selskab siger "vi ved det heller ikke, men ring tilbage til det dem som ikke har afvist den", så er der altså noget galt.
-N- (29) skrev:#19 Hvis det tager mere end et minut med korrekte oplysninger skal det selskab du har arbejdet for vist have pengene tilbage fra systemudviklerne :-D
Og tvivler på, at selskaberne bliver gjort ansvarlige for folk der ikke kan forstå at skrive de rigtige oplysninger på papiret :-D
Folk der ikke skriver deres korrekte navn på efter at de er blevet gift er fx en af de ting jeg ofte så, ligeledes adresseændringer, samt ikke at underskrive blanketten. Ellers hvis du er under 18 år, så står ens forældre for abonnementet og du har ikke tillades til at ændre det, da du ikke er ejer af nummeret, men er bruger af nummeret.
Ofte var det at jeg fik stukket en bunke papirer i hånden, som var blevet faxet ind. Dette betød at teksten og underskrifter ikke var tydelige hvis ekspedienten i butikken havde faxet det forkerte stykke papir ind og en masse lignende ting så jeg.
myplacedk (44) skrev:Haha, samme joke som her: http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=19980427
Det var da en joke, ik'?
Nej det er ikke en joke. Jeg havde et par sager som jeg ikke måtte behandle men sende videre til folk i en anden afdeling, alene pga jeg ikke måtte behandle specielle abonnementer. Hvis jeg sidder med over 500 telefonnumre og alle skal tjekkes igennem så må der nok være eventuelle virksomheder der sender ind at der skal flyttes numre.
Hvilket ofte har et specielle abonnement. Derfor var det ofte indviklet når man fik et stykke papir med ca 300 numre på som skulle tjekkes.
Hitman Zeus (53) skrev:Nej det er ikke en joke.
Så tager jeg den lige fra en ende af.
Hitman Zeus (19) skrev:Nu har jeg arbejdet med at flytte telefonnumre fra et selskab til et andet og det tager mere end en dag at gøre.
Mere end en dag? Det lyder som væsentligt under 30 dage.
Hitman Zeus (19) skrev:Det drejer sig om at vedkommende har skrevet sit rigtige navn ind [...] rette adresse,
Lad os antage at fuldmagten er udfyldt korrekt. Det er ikke særligt svært, og det problem går vel kun ud over dem som indsender en fuldmagt med fejl i.
Dvs. data på fuldmagtens digitaliseres. I værste fald ved at taste det hele ind, men det kunne også være at navn og adresse allerede står på skærmen og man lige tjekker at der står det samme på fuldmagten.
Navn og adresse indtastes på 1 minut. Lad os sige 5, så kan min mor også følge med.
Hitman Zeus (19) skrev:om det er det rigtige abonnement og ikke noget specielt kampagne tilbud.
En computer burde kunne holde styr på en en given kundes abonnement er låst.
Validering: millisekunder. Lads os sige sekunder, nogle IT-systemer er langsomme.
Hitman Zeus (19) skrev:Hvorefter det skal godkendes og sendes videre til en anden afdeling
*klik* 2 sekunder. Lad os bare sige et minut, sådan en mus kan være svær at sigte med.
Hitman Zeus (19) skrev:osv osv osv, indtil det ender hos det nye teleselskab.
Vi snakker 6-7 minutter hvis jeg er rigtig flink. Og så kommer "osv osv osv", og pludselig tager det 30 dage. Der mangler et eller andet her.
Jeg ved godt at virkeligheden sikkert er et system som er knap så smart, men hvis det er det det handler om, så er det et spørgsmål om vilje.
Jeg har arbejdet med langt mere komplicerede opgaver, med langt flere variabler, regler, kontroller og love, som rutinemæssigt udføres på få minutter. Jeg holder på at det er et spørgsmål om vilje.
myplacedk (54) skrev:Så tager jeg den lige fra en ende af.Hitman Zeus (19) skrev:Nu har jeg arbejdet med at flytte telefonnumre fra et selskab til et andet og det tager mere end en dag at gøre.
Mere end en dag? Det lyder som væsentligt under 30 dage.
Nu siger man 30 dage for at være sikker på at kunden ikke skifter mening, hvilket folk gør en gang imellem.
Hitman Zeus (19) skrev:Det drejer sig om at vedkommende har skrevet sit rigtige navn ind [...] rette adresse,
Lad os antage at fuldmagten er udfyldt korrekt. Det er ikke særligt svært, og det problem går vel kun ud over dem som indsender en fuldmagt med fejl i.
Dvs. data på fuldmagtens digitaliseres. I værste fald ved at taste det hele ind, men det kunne også være at navn og adresse allerede står på skærmen og man lige tjekker at der står det samme på fuldmagten.
Navn og adresse indtastes på 1 minut. Lad os sige 5, så kan min mor også følge med. [/quote]
Den gang jeg lavede det blev det faxet ind, printet ud og så måtte se om navnene passer. Også når folk ikke følger hvad der står tydeligt på fuldmagten som at skrive i blokbogstaver, hvilket mangle ikke gjorde.
Hitman Zeus (19) skrev:om det er det rigtige abonnement og ikke noget specielt kampagne tilbud.
En computer burde kunne holde styr på en en given kundes abonnement er låst.
Validering: millisekunder. Lads os sige sekunder, nogle IT-systemer er langsomme. [/quote]
Ja, men har kunden underskrevet en kontrakt, så må den ikke overskrides uden at vedkommende betaler sig ud af kontrakten. Ligeledes var der aftaler der binder sig i mere end 6 måneder og vi måtte kun sætte porteringsdatoen 6 måneder frem.
Hitman Zeus (19) skrev:Hvorefter det skal godkendes og sendes videre til en anden afdeling
*klik* 2 sekunder. Lad os bare sige et minut, sådan en mus kan være svær at sigte med. [/quote]
Nu ved jeg ikke om du nogensinde har siddet på et virksomhed hvor alle folk render frem og tilbage til fax/kopi maskinen, men det er ikke altid man kan komme til med det samme. For den sags skyld, måtte vi ikke have en mailadresse til andre afdeling, men fik et fax nummer.
Hitman Zeus (19) skrev:osv osv osv, indtil det ender hos det nye teleselskab.
Vi snakker 6-7 minutter hvis jeg er rigtig flink. Og så kommer "osv osv osv", og pludselig tager det 30 dage. Der mangler et eller andet her.
Jeg ved godt at virkeligheden sikkert er et system som er knap så smart, men hvis det er det det handler om, så er det et spørgsmål om vilje.
Jeg har arbejdet med langt mere komplicerede opgaver, med langt flere variabler, regler, kontroller og love, som rutinemæssigt udføres på få minutter. Jeg holder på at det er et spørgsmål om vilje. [/quote]
Jeg sad blot og gjorde det jeg fik at vide, indefor virksomhedens regler. Jeg satte ikke spørgsmålstegn ved det, eftersom det ikke var mit job.
Ellers kom jeg ud i situationer hvor det teleselskaber man aldrig har hørt om som DLG Tele og derefter finde ud af om man har en eksportaftale med dem. Der var lige en periode hvor ikke alle havde aftaler med alle andre, så det var lige om man kunne eller ej.
I dag er systemet så vidt jeg ved automatiseret, så de eneste jeg sad og lavede mod slutningen af min ansættelse, var anmodninger fra Telia. Der var et eller andet med at de skulle laves manuelt.
Hitman Zeus (55) skrev:Nu siger man 30 dage for at være sikker på at kunden ikke skifter mening, hvilket folk gør en gang imellem.
Se det er straks noget HELT andet. Men egentlig ikke mindre mystisk.
Hvad er den tilsvarende ventetid på at købe våben i Danmark? Etablering af et 30-årigt huslån? Tatovering? Så vidt jeg ved er det væsentligt mindre end 30 dage.
Hitman Zeus (55) skrev:Nu ved jeg ikke om du nogensinde har siddet på et virksomhed hvor alle folk render frem og tilbage til fax/kopi maskinen, men det er ikke altid man kan komme til med det samme. For den sags skyld, måtte vi ikke have en mailadresse til andre afdeling, men fik et fax nummer.
Det lyder ekstremt gammeldags. Som sagt: Et spørgsmål om vilje.
I dag er en fax noget man sender ved at klikke på en send-knap. Hvis der er kø på faxen bliver afsendelsen tilsvarende forsinket, men medarbejderen arbejder videre.
Og intern kommunikation via fax? Nej, det har jeg godt nok aldrig prøvet. Det lyder sindssygt i dag.
Hitman Zeus (55) skrev:I dag er systemet så vidt jeg ved automatiseret
Netop. Det tager IKKE 30 dage, fordi der er så meget arbejde der skal udføres. Og hvis det er det, så er det virksomhedernes eget problem at de er hamrende ineffektive.
myplacedk (56) skrev:
Netop. Det tager IKKE 30 dage, fordi der er så meget arbejde der skal udføres. Og hvis det er det, så er det virksomhedernes eget problem at de er hamrende ineffektive.
hvis du er har en opsigelse varsel på 30 dage, hvorfor skal firmaet så bruge penge på af kunne gøre på under 30 dage ??
hvis x antal medarbejdere kan sørge for af ingen numrer ligger mere end 25 dage og venter, ville det da være spild af penge sætte flere på den opgave
Justin (57) skrev:hvis du er har en opsigelse varsel på 30 dage
Hvad nu hvis jeg ikke har? I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor nummeret ikke skulle kunne flyttes under opsigelsesvarslen. Bare fordi det er en ulempe for teleselskabet betyder det jo ikke at de skal have sin vilje. Og hvis abonnementet er i form af et minimumsforbrug man alligevel ikke opnår, er det vel en fordel for teleselskabet at forbruget stopper hurtigst muligt.
Justin (57) skrev:hvis x antal medarbejdere kan sørge for af ingen numrer ligger mere end 25 dage og venter, ville det da være spild af penge sætte flere på den opgave
25 dage er MEGET lang tid til at håndtere så lille en opgave. 25 dage er passende hvis der kun er én person til det, uden ferie-afløser.
Jeg har stadig ikke hørt nogle argumenter for hvorfor opgaven skulle være væsentligt mere kompliceret end at indtaste data fra fuldmagten. Og det kunne man i øvrigt i langt de fleste tilfælde få folk til at taste ind på hjemmesiden.
Og måske enda underskrive digitalt, så processen kan blive fuldt ud automatiseret. Så kan man vel også slippe for bøvlet med folk som ikke helt ved hvad de hedder osv.
myplacedk (58) skrev:
25 dage er MEGET lang tid til at håndtere så lille en opgave. 25 dage er passende hvis der kun er én person til det, uden ferie-afløser.
Jeg har stadig ikke hørt nogle argumenter for hvorfor opgaven skulle være væsentligt mere kompliceret end at indtaste data fra fuldmagten. Og det kunne man i øvrigt i langt de fleste tilfælde få folk til at taste ind på hjemmesiden.
Og måske enda underskrive digitalt, så processen kan blive fuldt ud automatiseret. Så kan man vel også slippe for bøvlet med folk som ikke helt ved hvad de hedder osv.
du glemmer helt af svare på hvorfor selskabet skal ansætte flere til denne opgave ...
nu skal du huske på af det ikke kun er dit nummer der skal flyttes, og kort tid, gange mange numrer bliver pludselig til langtid
nemid og hjemmeside ,ville hjælpe en del, men ikke på dem der prøver af flytte et nummer der ikke er deres
Justin (59) skrev:du glemmer helt af svare på hvorfor selskabet skal ansætte flere til denne opgave ...
Jeg synes ikke det er relevant at svare på, når det ikke er nødvendigt.
Justin (59) skrev:nu skal du huske på af det ikke kun er dit nummer der skal flyttes, og kort tid, gange mange numrer bliver pludselig til langtid
Hvis der er decideret kundeflugt er det fair nok. Men hvis vi nu snakker om almindelig daglig drift, så tror jeg ikke på at det skulle være problemet.
Justin (59) skrev:nemid og hjemmeside ,ville hjælpe en del, men ikke på dem der prøver af flytte et nummer der ikke er deres
Jeg kan stadig ikke se hvordan ugyldige fuldmagter er relevante. Så må folk få at vide at de har lavet en fejl. Så må de prøve igen, og tiden starter forfra. Intet problem når det er dag-til-dag. Pisse irriterende hvis der går 14 dage hver gang. (Især hvis det faktisk er teleselskabet der laver fejl.)
myplacedk (60) skrev:Jeg synes ikke det er relevant at svare på, når det ikke er nødvendigt.
jo, det er relevant
myplacedk (60) skrev:
Hvis der er decideret kundeflugt er det fair nok. Men hvis vi nu snakker om almindelig daglig drift, så tror jeg ikke på at det skulle være problemet.
jo, det er også relevant
myplacedk (60) skrev:
Jeg kan stadig ikke se hvordan ugyldige fuldmagter er relevante. Så må folk få at vide at de har lavet en fejl. Så må de prøve igen, og tiden starter forfra. Intet problem når det er dag-til-dag. Pisse irriterende hvis der går 14 dage hver gang. (Især hvis det faktisk er teleselskabet der laver fejl.)
jo, det er også relevant
#61
Jeg argumenterer for min holdning. Hvis debatten skal videre må du modargumentere.
1) Har du tal på hvor mange nummeflytninger der skal håndteres på en typisk dag?
2) Tak fordi du synes min mening er relevant. (?)
3) Hvorfor er ting, som ikke tæller med i tidstællingen, relevant for hvor hurtigt opgaven kan udføres?
Jeg argumenterer for min holdning. Hvis debatten skal videre må du modargumentere.
1) Har du tal på hvor mange nummeflytninger der skal håndteres på en typisk dag?
2) Tak fordi du synes min mening er relevant. (?)
3) Hvorfor er ting, som ikke tæller med i tidstællingen, relevant for hvor hurtigt opgaven kan udføres?
myplacedk (62) skrev:#61
Jeg argumenterer for min holdning. Hvis debatten skal videre må du modargumentere.
1) Har du tal på hvor mange nummeflytninger der skal håndteres på en typisk dag?
2) Tak fordi du synes min mening er relevant. (?)
3) Hvorfor er ting, som ikke tæller med i tidstællingen, relevant for hvor hurtigt opgaven kan udføres?
Hvis af kalde alt for irelevant er et argument
hvorfor er det så ikke et argument af sige af det er relevant ??
myplacedk (64) skrev:#63
o_O Prøv kigge i #60. Der er bogstaver. Bogstaverne danner ord. Ordene danner argumenter.
Kig specifikt på "Jeg synes ikke det er relevant at svare på". Det symbol der kommer derefter er et komma - ikke EOF (End Of File).
jeg prøver lige igen, hvorfor er "jeg synts ikke det er relevant" et argument når "jeg synts det er relevant" ikke et argument
(hvis du gerne vil vide bliver det til 104 tegn og 23 ord)
myplacedk (66) skrev:#65
Hvis du hverken gider læse sætningen færdig, eller kan finde ud af at sætte det ind i konteksten, så kan det også være lige meget.
Jeg har sagt min mening, og har intet behov for at få ret eller overbevise dig. Vi stopper bare her. :)
helt enig, hvis dit bedste argument er " det er ikke relevant"
så er det her vist spild af tid
kunne have været spændende hvis du faktisk havde nogle argumenter
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.