mboost-dp1

Flickr - saschaaa

Britisk pornoblokering vil mislykkes ifølge internetudbydere

- Via BBC News - , redigeret af Pernicious

Ifølge eksperter er den britiske kommunikationsminister Ed Vaizeys planer om at blokere for internetporno dømt til at mislykkes. Blokeringen har til formål at sørge for, at mindreårige ikke bliver udsat for pornoen.

Ifølge Nicholas Lansman fra Storbritanniens Internet Services Providers’ Association (ISPA) bør kontrollen med børns internetadgang dog komme fra disses forældre eller værger og ved hjælp af de værktøjer, som internetudbyderne kan tilbyde, i stedet for at blive påtvunget oppefra.

Nicholas Lansman, ISPA skrev:
ISPs currently block child abuse content which is illegal and widely regarded as abhorrent. Blocking lawful pornography content is less clear cut, will lead to the blocking of access to legitimate content and is only effective in preventing inadvertent access.

Ifølge Trefor Davies fra internetudbyderen Timico er et forsøg på blokering også umuligt at gennemføre, idet den enorme mængde pornografisk materiale kan tilgås på mange måder, blandt andet via hjemmesider, fildelingsnetværk, nyhedsgrupper og internetfora.

Læs også: Storbritannien overvejer at blokere for internetporno





Gå til bund
Gravatar #1 - BOversoe
21. dec. 2010 13:33
Så smæk dog et netnanny filter på, hos de forældre der ikke vil se det, og lad resten være i fred.. Det er utroligt som der skal lovgives efterhånden.. Må vi ikke tage ansvaret for os selv mere?!
Gravatar #2 - Lasphere
21. dec. 2010 13:46
Jeg forsår simpelthen ikke hvordan porno kan 'skade' børn.
Gravatar #3 - Grisly
21. dec. 2010 13:54
Fatter ikke hvorfor man ikke opretter .XXX , Og derefter skal ALT porn ligge der.. det gør det så meget lettere at blokerer for.

Netnanny kunne jo også som standard være slået til. som så kræver en handling for at deaktiverer. På et tidspunkt havde jeg også slået beskyttelse fra på google billed søgning.. Mein got!! der var jo ikke andet end pik og patter og man kunne overhovedet ikke finde det man skulle. Så jeg har slået det til igen.

#2 Det er jo ikke kunne alpe-erotik som lille Per på 8 år finder derude. Det er så mange ting en lille purk ikke forstår og kan forholde sig til.
Gravatar #4 - Utte
21. dec. 2010 13:57
http://www.opendns.com/solutions/overview/ skrev:
Block Pages Customization
Allows you to customize the landing page URL users on your network are taken to in the case of a blocked domain.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [437248460]
21. dec. 2010 13:58
Det vælter i Pron på nettet. Bare slå moderat søgning fra på Googles billedsøgning så er den sikker hver gang.
Gravatar #6 - fe950
21. dec. 2010 14:00
#3
Eller måske have en børne-venlkig DNS og børnenes PCér skal naturligvis pege på DNS'en. Det er mere realistisk end at kræve at samtlige verdens hjemmesider skal overholde et enkelt lands lovgivning.
Gravatar #7 - Unbound
21. dec. 2010 14:05
Har lidt svært ved at se hvorfor porno skulle være værre end fx. billeder af krigen i afganistan, eller sultene børn i sudan... Der er masser af andre ting på nettet jeg da bedre ville kunne forstå, skulle blokkeres end porno.
Gravatar #8 - Grisly
21. dec. 2010 14:09
#6 Den havde jeg ikke lige tænkt over, så kan hvert enkelt land jo selv administrere indhold. evt også indhold som #7 omtaler. Krig, vold og død.
Gravatar #9 - lundse
21. dec. 2010 14:14
Grisly (3) skrev:
Fatter ikke hvorfor man ikke opretter .XXX , Og derefter skal ALT porn ligge der.. det gør det så meget lettere at blokerer for.


1 - Et domænenavn viser jo bare videre til en ip, det er det simpleste i verden at lave et nyt domæne der viser til samme ip (hvadenten der er folkene bag siden der gør det eller ej). Det bliver umuligt at bevise hvem der har henvist til hvad.

2 - Frames, RSS, og guderne skal vide hvad ellers giver mulighed for at referere på tværs af domæner, trække indhold ud, osv. osv. Vi bevæger os tydeligvis i en retning hvor den slags bliver mere udbredt - og det gør enhver domæne-blokering både skadelig og ubrugelig.
Gravatar #10 - HenrikH
21. dec. 2010 14:21
Grisly (3) skrev:
#2 Det er jo ikke kunne alpe-erotik som lille Per på 8 år finder derude. Det er så mange ting en lille purk ikke forstår og kan forholde sig til.

Ja, for det giver jo langt mere mening, at børnene begynder at spørge hvorfor storken kommer med babyen, når den allerede ligger inde i morens mave >_<
Gravatar #11 - quakeFPSmax
21. dec. 2010 14:29
er den kristne lobby også kommet til England? lyder sådan :)
Gravatar #12 - Jske
21. dec. 2010 14:38
Såfremt loven bliver en realitet kan OpenDNS nok forvente en lille stigning i brugere (og med "lille" mener jeg selvfølgelig enorm)
Gravatar #13 - Grisly
21. dec. 2010 15:27
#12 Det gøre vel heller ikke noget. Det er jo ikke purken på 8 år der går ind og bruger OpenDNS.

Der er jo ingen der vil forhindre voksne mennesker noget. Men derimod at give de mennesker der har ansvar for mindreårige, et redskab til at lade dem færdes forsvarligt derude alene.
Gravatar #14 - Saxov
21. dec. 2010 15:58
Grisly (3) skrev:
Fatter ikke hvorfor man ikke opretter .XXX , Og derefter skal ALT porn ligge der.. det gør det så meget lettere at blokerer for.

Plus man bare kan overvåge alle dem der forsøger at tilgå *.child.xxx ;)
Gravatar #15 - Niversen
21. dec. 2010 16:10
finally no moar goatse!!!!!!!!

#on topic, jeg mener al form for blokering er hjernedødt, forældre skal ikke give barnet internet adgang, uden at forklare dem hvad man skal holde sig fra (det er ikke så svært at lave din egen private blokering)
Gravatar #16 - Fizk
21. dec. 2010 17:01
He he, som nogen sagde i diskussionen om det amerikanske luftvåben, der lukker af for Wikileaks - Vi ved jo alle at når man lukker af for noget, så mister alle interessen for det!?
Gravatar #17 - Eidolon
21. dec. 2010 20:41
hmm hvorfor ikke laver kindernettet, et separat netværk fra internettet, siderne her er så oprettet med henblik på børnene.
Gravatar #18 - Daniel-Dane
21. dec. 2010 22:58
Lasphere (2) skrev:
Jeg forsår simpelthen ikke hvordan porno kan 'skade' børn.
Oh, wow. Du har ingen idé om, hvordan porno kan fucke børn op.

Jeg vil dog lige understrege, at jeg er enig med #7, idet porno på nettet ikke er det værste, børn kan komme ud for. Min kommentar ovenfor var general.
Gravatar #19 - gnаrfsan
21. dec. 2010 23:16
Internet udbydere kunne vel tilbyde filtre med login, så ejeren kunne tænde og slukke... Det var i øvrigt ikke så svært at få fat i pornoblade da jeg var gammel nok til at interessere mig for dem.
#20 - 21. dec. 2010 23:39
Microsoft lavede "Family Safety"-programmet.

Det installerede jeg på ungernes PC. Når du starter PC'en op skal du indtaste dit login og bliver derigennem identificeret som voksen/barn og siderne der kan tilgåes bliver derefter.
Gravatar #21 - gnаrfsan
21. dec. 2010 23:43
#20 gud forbyde at forældre selv skal tage ansvar for deres unger!
Gravatar #22 - fjols
22. dec. 2010 08:07
#21: Det gør de vel netop ved at installere et sådan program?
Gravatar #23 - gnаrfsan
22. dec. 2010 08:50
fjols (22) skrev:
#21: Det gør de vel netop ved at installere et sådan program?

Det er netop min pointe. Det bør ikke være nødvendigt at spærre for det, hvis forældre opfører sig ansvarligt
Gravatar #24 - fjols
22. dec. 2010 08:51
Fordi lille Ole på 10 år surfer ikke porno fordi far har sagt han ikke må? Det tror jeg nok han gør.

Edit: #25: Jeg misforstod fuldstændig pointen i dit indlæg.
Gravatar #25 - gnаrfsan
22. dec. 2010 08:53
fjols (24) skrev:
Fordi lille Ole på 10 år surfer ikke porno fordi far har sagt han ikke må? Det tror jeg nok han gør.

Ja, derfor skal farmand installere et filter, ligesom PJonassen skriver i indlæg #20. Det må være forældrenes opgave at passe på deres egne børn, og ikke dårlige løsninger, fra regeringens side.
Kampagner ftw.

fjols (24) skrev:
Edit: #25: Jeg misforstod fuldstændig pointen i dit indlæg.

Ok, så er vi nok ikke helt uenige :-)
Gravatar #26 - Zalon
22. dec. 2010 11:21
Grisly (3) skrev:
På et tidspunkt havde jeg også slået beskyttelse fra på google billed søgning.. Mein got!! der var jo ikke andet end pik og patter og man kunne overhovedet ikke finde det man skulle.

Nej, det var også en god oplevelse for mig.

Jeg forstår ikke hvorfor nogen er så bange for lidt hud og nøgne mennesker. Det er jo ikke ligefrem det voldsomste porno man finder først, medmindre man ved hvad man skal skrive.

Derimod så tror jeg at der er meget mere vold og død i mediebilledet, som helt sikkert er mere skadeligt, her snakker jeg ikke om vold i film, men det der bliver vist nærmest lige efter børnetimen, eller i pausen under familie underholdningen.

Jeg kan ihvertfald huske at da jeg var barn, der kunne jeg blive bange bare af lyden fra TV-Avisen, når de viste indslag fra Golfkrigen eller lign. Dertil kommer alle de gange jeg ved et tilfælde så mennesker der var døde af sult/var blevet dræbt af bomber, at de fandt massegrave i Bosnien eller hvad det måtte være, der var nok at tage af, og der er ikke blevet mindre af det.

Men jeg kan derimod ikke mindes at jeg nogensinde er blevet negativt påvirket af at have set "I tyrens tegn", eller nogle af de andre film som var gemt væk inde bag de almindelige film.
Gravatar #27 - fe950
22. dec. 2010 15:44
#26 Det kaldes fortrængning :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login