mboost-dp1

Arriva
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
ikke for at være negativ, men kunne de ikke bruge pengene på flere afgange i stedet for? Sådan som deres ting kører nu skal du køres i bil hvis du vil tage bussen, de fleste steder her på fyn og så er det lidt ligemeget >_<
#3
det er reklamefinancieret
- så hvilke penge?
#2
Dsb´s løsning er til grin..
det koster 300 kroner for internet hele vejen til københavn fra århus...
ellers skal man købe et abonnement, til 250 om måneden, så er det jo billigere at købe et abonnement 2mbit abonnement hos oister :)
- så har man også sit internet når man ikke er i toget :
1#
yeah,
det er reklamefinancieret
- så hvilke penge?
#2
Dsb´s løsning er til grin..
det koster 300 kroner for internet hele vejen til københavn fra århus...
ellers skal man købe et abonnement, til 250 om måneden, så er det jo billigere at købe et abonnement 2mbit abonnement hos oister :)
- så har man også sit internet når man ikke er i toget :
1#
yeah,
Infrastrukturen i Danmark er til grin. Man har et råddent skinnenet og så tages der en politisk beslutning om at købe tog for 4-5 milliarder fra et italiensk firma der er kendt for ikke at levere til tiden. Hvad skal vi med nye tog? De dårlige skinner gør jo at man alligevel ikke kan køre hurtigere mellem A og B. Så kan de udlicitere alt det de vil, det løser stadigvæk ikke problemet. At DSB ikke kan finde ud af at proppe gratis internet ind i togene og togstationerne for goodwill og at tiltrække og fastholde passagerer er kun sørgeligt.
@ #5
Det er jo desværre ikke DSB´s skyld at skinnenettet sux..
Det er de sidste 3 regeringer der har syltet dem...
Af en eller anden grund ville man have en "mobil" arbejdskraft, så man bygger flere motorveje og giver skattefradrag og shit for at gøre det attraktivt at tage bilen...
Og baneDanmark som står for det i dag har slet heller ikke penge nok
Det er jo desværre ikke DSB´s skyld at skinnenettet sux..
Det er de sidste 3 regeringer der har syltet dem...
Af en eller anden grund ville man have en "mobil" arbejdskraft, så man bygger flere motorveje og giver skattefradrag og shit for at gøre det attraktivt at tage bilen...
Og baneDanmark som står for det i dag har slet heller ikke penge nok
#5 Hvad skal vi med nye tog spørger du? Jeg ved ikke hvor meget du kører i tog, men de gamle regional tog trænger seriøst til at blive skiftet ud. De er langsomme, ildelugtende og grimme. De er en skændsel og de skrammer folk væk fra offentlig transport.
Planen var jo at når vi fik de nye tog skulle IC3 togene overtage der hvor vi i dag bruger regional tog.
For os der bor i yderkants områderne ville det være rigtigt rart hvis alle afgange var mindst med et IC3 tog og ikke et gammelt møg tog der ligner noget fra DDR :>
Angående internet i toget, kunne DSB lære noget af Arriva. Net i toget burde være en selvfølge i et moderne samfund. Hvis vi da som som samfund er seriøse med vores målsætning om at få flere til at bruge offentlig transport
Planen var jo at når vi fik de nye tog skulle IC3 togene overtage der hvor vi i dag bruger regional tog.
For os der bor i yderkants områderne ville det være rigtigt rart hvis alle afgange var mindst med et IC3 tog og ikke et gammelt møg tog der ligner noget fra DDR :>
Angående internet i toget, kunne DSB lære noget af Arriva. Net i toget burde være en selvfølge i et moderne samfund. Hvis vi da som som samfund er seriøse med vores målsætning om at få flere til at bruge offentlig transport
#8 jeg tror ikke du skal frygte at betale 1 kr/min for inet hos DSB.. De sidste gange jeg har kørt med tog mellem jylland og kbh har toget da nærmest været damptog... I hvert fald noget gammel skrammel, som jeg ikke lige tror kan tilbyde internet (der er i hvert fald ingen strøm til bærbar) ..
Men mit 3-modem virker dog fortsat ;)
Kom nu lige med på vognen DSB, jeres tog er noget gammel skrammel, og at i fortsat ikke tilbyder inet overalt, og tilmed tager penge for det, understreger behovet for at få jer privatiseret og effektiveret..
Men mit 3-modem virker dog fortsat ;)
Kom nu lige med på vognen DSB, jeres tog er noget gammel skrammel, og at i fortsat ikke tilbyder inet overalt, og tilmed tager penge for det, understreger behovet for at få jer privatiseret og effektiveret..
og så kommer deres ansatte og påstår at deres løsning er bedre end Arriva'sBegge dele er baseret på en 3G antenne på taget og Wifi access points i toget. Den største tekniske forskel er at DSB har sat et betalingsanlægget mellem kunder og internet...
ikke for at være negativ, men kunne de ikke bruge pengene på flere afgange i stedet for?Det er ikke arriva der bestemmer antallet af afgange. Det sker på en kontrakt mellem Arriva og staten, så staten siger hvor mange afgange der skal være og så byder Arriva og andre på at udføre opgaven...
Du får ikke mange afgange for det internet's pris + det er ikke Arriva der bestemmer antallet af afgange, det er aftalt i kontrakten med trafikselskabet...eviscerator (3) skrev:ikke for at være negativ, men kunne de ikke bruge pengene på flere afgange i stedet for? Sådan som deres ting kører nu skal du køres i bil hvis du vil tage bussen, de fleste steder her på fyn og så er det lidt ligemeget >_<
Arriva får kun penge for det antal afgange der er aftalt, så det kommer ikke til at ske :)JonB (15) skrev:#11 @mathiass
Der er sikkert ingen som forbyder Arriva at køre flere afgange end dem de har kontrakt på. Men givet, Arriva gør det kun hvis de mener de kan tjene penge på det.
#6 Nej, det ved jeg godt. Det er en politisk beslutning at alle de penge skal bruges på tog fremfor jernbanenettet.
#7 Det er også fint nok at man gerne vil ha' IC3 tog på andre strækninger, men så bestil nogle flere af dem eller andre af samme kvalitet der er billigere end de nye. Det er jo ikke ligefrem Ansaldobredas første skandale.
#7 Det er også fint nok at man gerne vil ha' IC3 tog på andre strækninger, men så bestil nogle flere af dem eller andre af samme kvalitet der er billigere end de nye. Det er jo ikke ligefrem Ansaldobredas første skandale.
Sig mig: hvor mange af jer kender reelt kvaliteten af Arrivas internet? Jeg kører dagligt fra Århus til Herning. Når Skanderborg er passeret er der laaaaange svartider hvis ikke man bliver smidt af hvad der sker ustandseligt. Personalet er instrueret i at sige at der 'bliver arbejdet på problemet'. Men problemet er at der ikke er stabil 3G dækning i de øde områder Arriva betjener. Så det er nærmest ubrugeligt. Arriva får en masse uretmæssig reklame fordi medier - herunder Newz - sluger firmaers pressemeddelelser råt. Så spar lidt på jeres DSB sarkasmer i denne omgang
#30 + alle jer, der har indsendt rettelser:
1. tog sb., -et, -e el. tog, bf. pl. togene (transportmiddel).
http://retskrivningsordbogen.dk/ro/dataservlet?p1=...
1. tog sb., -et, -e el. tog, bf. pl. togene (transportmiddel).
http://retskrivningsordbogen.dk/ro/dataservlet?p1=...
HenrikHj (28) skrev:Sig mig: hvor mange af jer kender reelt kvaliteten af Arrivas internet? Jeg kører dagligt fra Århus til Herning. Når Skanderborg er passeret er der laaaaange svartider hvis ikke man bliver smidt af hvad der sker ustandseligt. Personalet er instrueret i at sige at der 'bliver arbejdet på problemet'. Men problemet er at der ikke er stabil 3G dækning i de øde områder Arriva betjener. Så det er nærmest ubrugeligt. Arriva får en masse uretmæssig reklame fordi medier - herunder Newz - sluger firmaers pressemeddelelser råt. Så spar lidt på jeres DSB sarkasmer i denne omgang
DSB har betalt TDC for at udbygge 3G-netværket langs deres ruter, du er inde i sagen ikke? *host*
#33 Hvis det er korrekt støtter det netop min pointe: at Arrivas internet er noget bras. Jeg vil tro at hovedparten af dette forums brugere i løbet af en weekend kunne bolte en 3G-telefon fast på et tog-tag og forbinde til en trådløs router.
#29 og #31: Godt for jer, men Arriva har så liiiige glemt at sige det ikke fungerer mellem Skanderborg og Herning. Hvis DSB's internet ikke fungerer mellem Vejle og Horsens er det mit bud at det ville trække overskrifter - men Arriva er bare såå gode - især for dem der ikke bruger dem.
#29 og #31: Godt for jer, men Arriva har så liiiige glemt at sige det ikke fungerer mellem Skanderborg og Herning. Hvis DSB's internet ikke fungerer mellem Vejle og Horsens er det mit bud at det ville trække overskrifter - men Arriva er bare såå gode - især for dem der ikke bruger dem.
Så er man stadig bedre stillet end med Arriva fra Skanderborg til i hvert fald Ikast. Og Arriva har haft halve år til at få sin løsning på plads - og det har de ikke formået.
#37: det ville gøre kommunikationen lettere hvis du ikke faldt hen til sarkasmer. Jeg forstod reelt ikke hvad du mente.
#37: det ville gøre kommunikationen lettere hvis du ikke faldt hen til sarkasmer. Jeg forstod reelt ikke hvad du mente.
HenrikHj (38) skrev:Så er man stadig bedre stillet end med Arriva fra Skanderborg til i hvert fald Ikast.
Nu er jeg selv fra Ikast, og kører næsten ugenligt den tur fra ikast til skanderborg, og det rigtig der er lidt udfald når man kommer mod ry og laven derop af.
men jeg har aldrig haft problemer fra ikast til silkeborg, og jeg mærker heller aldrig at det ikke virker, selvfølgelig er det ikke så hurtigt, men hva fanden det er jo gratis?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.