mboost-dp1

Arriva
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#2 Hvad er det for en pessimistisk holdning? Masser af folk har mobiler med Wifi, og jeg ville sagtens kunne finde på at bruge min bærbar på vej til og fra skole.
Kan godt lide den her sætning "Ud over at tiltrække nye rejsende på ruten" .. hvis man skal den vej tager man vel den bus, skal man ikke tager man den ikke, hvor skal de NYE rejsende komme fra ?
on a more serious note: Syntes det er spild af penge at sætte op, brug pengene på billigere billetter stedet arriva. Så på eb.dk at en anden af grundene var så folk kunne bruge deres rejsetid som arbejdstid. Er rigeligt på arbejde allerede, ønsker ikke det skal invadere min rejsetid også.
on a more serious note: Syntes det er spild af penge at sætte op, brug pengene på billigere billetter stedet arriva. Så på eb.dk at en anden af grundene var så folk kunne bruge deres rejsetid som arbejdstid. Er rigeligt på arbejde allerede, ønsker ikke det skal invadere min rejsetid også.
#4 Jeg kan både tage s-tog og bus til skole, det tager lige så lang tid, og det her kunne sagtens få mig til at tage bussen istedet.
Version2 har ogsaa en artikel og nogle af kommentarerne er fra folk der har brugt internettet paa busserne med stoerre eller mindre succes :)
http://www.version2.dk/artikel/8476
http://www.version2.dk/artikel/8476
Ja jeg kunne nok ikke lige finde på at hive en bærbar op af tasken i bussen... men siden min smartphone har Wifi kunne det da være en mulighed. Det er måske også praktisk hvis man bruger en af de dér netbook maskiner, den er da til at sidde med uden at fylde alt for meget.
Jeg synes efterhånden tiden er løbet fra de her projekter, ellers er det i hvert fald noget der sker indenfor kort tid, når flere og flere får mobilt bredbånd... Til gengæld vil jeg mene at den her løsning burde være så billig, både i implementering og drift, at man alligevel bare kunne installere det når bussen er til service... det kan vist ikke være ret dyrt i forhold til at skifte bare et enkelt dæk...
Hvis det virker lige så "godt" som i deres tog, så er der jo ikke noget at råbe hurra for, selv google er langsom.
har taget arrivas toge i 6 uger nu og der er langsomt, ustabilt og virker ikke altid, men det er jo gratis, så man kan ikke rigtigt brokke sig over det.
har taget arrivas toge i 6 uger nu og der er langsomt, ustabilt og virker ikke altid, men det er jo gratis, så man kan ikke rigtigt brokke sig over det.
natterjack (3) skrev:#2 Hvad er det for en pessimistisk holdning? Masser af folk har mobiler med Wifi, og jeg ville sagtens kunne finde på at bruge min bærbar på vej til og fra skole.
Har du kørt med 150S? Jeg kører med den om morgen ved 7 tiden, og igen ved 16-17 tiden, og man skal ofte være heldig bare for, at få et sæde at sidde på. Ellers må man stå op og holde fast i sæderne for ikke, at vælte rundt når bussen drejer, starter fra stop eller bremsen.
enig med #15 du skal nærmest være spastisk lammet blind med to børn på armen før du får tildelt en plads i den bus.
ehrmmm, men meget fedt initiativ, tager heldigvis ikke den bus så meget mere, men da meget fedt at have noget at lave når jeg skal besøge min mor i ny og næ :)
måske de skulle tage konsekvensen af upålidelige busser og installere det ved busstopstederne nu de er i gang, og sætte en kaffeautomat og et halvtag op så den fjong!
ehrmmm, men meget fedt initiativ, tager heldigvis ikke den bus så meget mere, men da meget fedt at have noget at lave når jeg skal besøge min mor i ny og næ :)
måske de skulle tage konsekvensen af upålidelige busser og installere det ved busstopstederne nu de er i gang, og sætte en kaffeautomat og et halvtag op så den fjong!
Vel også de færeste der gider at fumle med en bærbar i bussen :o og de der gider har nok anskaffet sig et 3g abomnement. Men jaja, det går da fremad :)
Idéen fejler da ikke noget, men der er bare andre ting der er langt vigtigere for passagererne.
Hvis de startede med at have plads nok til at passagererne kunne være der og så sørgede for at busserne kørte ofte nok til at der også var plads til alle de folk som havde behov for at blive transporteret, så ville det pludselig give god mening at passagererne også kunne bruge internettet når de kørte i bussen.
Hvis de startede med at have plads nok til at passagererne kunne være der og så sørgede for at busserne kørte ofte nok til at der også var plads til alle de folk som havde behov for at blive transporteret, så ville det pludselig give god mening at passagererne også kunne bruge internettet når de kørte i bussen.
Windcape (19) skrev:Internet i busser er nok mest relateret til mobil telefoner / smartphones etc.
Også min tanke. Og telefoner plejer jo gerne at komme med deres egen forbindelse.
Måske hvis man downloader eller streamer TV kan man spare lidt penge, men ellers kan jeg ikke se hvad jeg skulle bruge det til.
Jeg ville nok bruge min egen forbindelse alligevel, så jeg er fri for at bøvle med opsætning, og (i fremtiden) reklamer.
I øvrigt bruger jeg mere tid ved busstoppesteder end i bus (når jeg endelig tager en bus).
Nope, det får mig ikke ud af bilen. Ikke en millimeter.
Det er ikke Arriva der fastsætter billetpriser, ej heller modtager de indtjeningen fra billeterne. Det er trafikselskabet for det pågældene område.DStruct (4) skrev:Syntes det er spild af penge at sætte op, brug pengene på billigere billetter stedet arriva.
Så kom lige med et nyt argument. Busserne er idag så pæne og rene at det næsten ikke kan gøres bedre, uden at købe flere busser, fordi de så bliver nød til at være længere tid i garagerne.
#11
Jo - det kan godt være halvdyrt, når der i forvejen er så lavt overskud i transportbranchen :)
#13
Har du meldt det ind når du har haft problemer? Jeg ved de gerne vil vide det.. Måske ikke "Jeres #¤%&/ internet virker fanme aldrig" - men på en pæn måde :P
Det jeg har testet i busserne virker ganske fint, også med flere brugere på :)
#17
iPod's, smartphones, mindre enheder der bare kræver trådløst netværk? Jeg har siddet og hørt mmradio i bussen på min iPod - uden problemer..
#18
Og hvor havde du tænkt dig det skulle være?
#20
Det er Movia der stiller kravene i udbuddene på ruterne, Arriva, CityTrafik osv byder ind på ruterne og den der kan køre ruten billigst vinder.. (sådan meget simpelt sat op - der er for mange elementer i et udbud til at jeg gider sidde og forklare det her).. Så plads til flere = dyrere for Arriva = deres udbud bliver mindre interessant da det bliver dyrere end de andres.
Btw - Jer der spørger hvorfor det er på de to ruter det er indført til at starte med.. Prøv at lure på Bedre Bustur Projektet
#23
Baer reklame? Det er en service for at få folk over?
Prøv lige at læse mit indlæg ang. pladsen :)
Desuden virker AC'en altså oftest, det er bare ikke optimale forhold den arbejder under i en bus, så den har svært ved/kan ikke følge med.. Dog kan vi godt blive enige om at det er irriterende ;)
Baer reklame? Det er en service for at få folk over?
Prøv lige at læse mit indlæg ang. pladsen :)
Desuden virker AC'en altså oftest, det er bare ikke optimale forhold den arbejder under i en bus, så den har svært ved/kan ikke følge med.. Dog kan vi godt blive enige om at det er irriterende ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.