mboost-dp1

Arriva
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
jow, altså nu skal Arrivas tog jo også lige køre, og ikke bare holde ved perronen fordi alle strejker.
1 skrev:YES, endelig nogen der tænker sig om!! så mangler vi bare DSB!!
DSB tænke sig om? Does not compute.
3 skrev:gad vide om det så også blir muligt at komme på med en smartphone?
Hvorfor skulle man ikke kunne det? Alle telefoner der har wi-fi vil vel virke.
4 skrev:Anyways rigtig godt arbejde Arriva, og så længe det er gratis kan kunder ikke tillade sig at klage hvis det ikke virker optimalt.
Selvfølgelig kan man tillade sig at klage. Det er jo fra nu af en del af deres samlet service, der er dækket af billetprisen.
Det er genialt... Kommer det mon ikke snart også i busser?
Men HSPA dækker jo ikke totalt over alt og jeg forestiller mig ret så store GSM områder især på Thy banen.
Men i virkeligheden er det jo super simpelt... Der skal bare være et 3G HSPA modem og et accesspoint i køretøjet... overvejer lidt der at tilbyde passagererne i min bil gratis internet :p
Men HSPA dækker jo ikke totalt over alt og jeg forestiller mig ret så store GSM områder især på Thy banen.
Men i virkeligheden er det jo super simpelt... Der skal bare være et 3G HSPA modem og et accesspoint i køretøjet... overvejer lidt der at tilbyde passagererne i min bil gratis internet :p
Det er en ekstra service, som ikke er påkrævet.. Og medmindre det er anderledes på tog området end med busserne, så får Arriva altså ikke billetpenge..6 skrev:4 skrev:Anyways rigtig godt arbejde Arriva, og så længe det er gratis kan kunder ikke tillade sig at klage hvis det ikke virker optimalt.
Selvfølgelig kan man tillade sig at klage. Det er jo fra nu af en del af deres samlet service, der er dækket af billetprisen.
7.2 mbps der skal deles mellem 30 passagerer...
Når toget er i bevægelse er der så kun 1/10 styrke...
Arriva kører kun i vestjylland, hvor der desuden formentlig stadig er en del huller i 3G nettet...
Det er noget med at 'logge ind', så man skal vel kigge på et reklamebanner?
Jeg tror jeg beholder mit eget '3' modem lidt endnu.
Når toget er i bevægelse er der så kun 1/10 styrke...
Arriva kører kun i vestjylland, hvor der desuden formentlig stadig er en del huller i 3G nettet...
Det er noget med at 'logge ind', så man skal vel kigge på et reklamebanner?
Jeg tror jeg beholder mit eget '3' modem lidt endnu.
Det er vejen frem, men det har de fleste nok også kunne se.
Brugerbetaling på sådan et område er simpelthen så besværligt, at det aldrig vil blive brugt alligevel.
Brugerbetaling på sådan et område er simpelthen så besværligt, at det aldrig vil blive brugt alligevel.
IKKE FØRST med internet i toget
Den 4. feb. kunne man læste at Lollands banen tilbyder internet på deres tog.
http://www.comon.dk/news/lollandsbanen.tilbyder.gr...
Den 4. feb. kunne man læste at Lollands banen tilbyder internet på deres tog.
http://www.comon.dk/news/lollandsbanen.tilbyder.gr...
#13
Jeg har efterhånden stor erfaring med at bruge 3's internet ved togrejser, og når toget er i bevægelse, så mister man altså båndbredde. Sådan fungerer det simpelthen.
På strækningen Århus København er der et par huller (vestsjælland og omkring Vejle har de største), så jeg har på fornemmelsen at der også er huller i dækningen i vestjylland, selvom det flade landskab gør det nemmere at sende signaler.
Jeg har efterhånden stor erfaring med at bruge 3's internet ved togrejser, og når toget er i bevægelse, så mister man altså båndbredde. Sådan fungerer det simpelthen.
På strækningen Århus København er der et par huller (vestsjælland og omkring Vejle har de største), så jeg har på fornemmelsen at der også er huller i dækningen i vestjylland, selvom det flade landskab gør det nemmere at sende signaler.
#16
Om forbindelsen mister båndbredde skal jeg ikke kunne sige - jeg har ikke oplevet det i bil når jeg har kørt fra kbh til århus, dog små udfald et par steder undervejs, men ikke noget der irritererede voldsom meget..
At der på strækningen fra Århus til KBH er huller betyder jo ikke at der er i vestjylland.. Igen, jeg vil mene man har testet det godt igennem før man råbte højt om at man tilbyder det.. Det er ikke noget der er blevet sat i togene på en dag ved jeg :)
Om forbindelsen mister båndbredde skal jeg ikke kunne sige - jeg har ikke oplevet det i bil når jeg har kørt fra kbh til århus, dog små udfald et par steder undervejs, men ikke noget der irritererede voldsom meget..
At der på strækningen fra Århus til KBH er huller betyder jo ikke at der er i vestjylland.. Igen, jeg vil mene man har testet det godt igennem før man råbte højt om at man tilbyder det.. Det er ikke noget der er blevet sat i togene på en dag ved jeg :)
Vi mangler en brugertest. Har newz.dk ikke vestjyske læsere, som kan lave en hurtig brugertest....?
Desværre tror jeg ikke på DSB. Dels fordi gratis internet er et lokkemiddel for rejsende på 1' (klasse). Rejsende på 1' vil nok ikke dele deres privilegium med os på de billige pladser. Dels må DSB have skrevet en kontrakt med TDC med en LAAAAAAAAAAAAAAAANG bindingsperiode før TDC sagde ja til at samle stumperne op efter tyske Telekom "T"s exit. Synd for den kollektive trafik. Gratis internet på f.eks. turen over Fyn vil sikkert lokke et par bilister
Desværre tror jeg ikke på DSB. Dels fordi gratis internet er et lokkemiddel for rejsende på 1' (klasse). Rejsende på 1' vil nok ikke dele deres privilegium med os på de billige pladser. Dels må DSB have skrevet en kontrakt med TDC med en LAAAAAAAAAAAAAAAANG bindingsperiode før TDC sagde ja til at samle stumperne op efter tyske Telekom "T"s exit. Synd for den kollektive trafik. Gratis internet på f.eks. turen over Fyn vil sikkert lokke et par bilister
Så kan det være der også kommer strømstik hos Arriva? Det har DSB's IC3 tog haft længe.
Internet er ikke meget værd, hvis man ikke lige har strøm på den bærbare.
Nogle bedre sæder kunne også være rart. Det er nærmest umulig at tage sig en lur på de pap-sæder.
Internet er ikke meget værd, hvis man ikke lige har strøm på den bærbare.
Nogle bedre sæder kunne også være rart. Det er nærmest umulig at tage sig en lur på de pap-sæder.
Jeg kører med Arriva hver dag og tjekker dagligt efter trådløse netværk (man kan nemlig komme på et på Hadsten og Langå station) og jeg kunne ikke finde andre net end dem der plejer at være i dag. Desuden synes jeg heller ikke det fremgår af kilden hvor man skal tilmelde sig henne, men det kan da være det kommer frem når man prøver at logge på.
Jeg skal nok lige lave en opdatering onsdag når jeg skal med toget igen hvis jeg får det til at virke.
#21: Det har der altid været ved de steder der er borde. De er svære at få øje på, men det betyder altså ikke at de ikke er der.
Jeg skal nok lige lave en opdatering onsdag når jeg skal med toget igen hvis jeg får det til at virke.
#21: Det har der altid været ved de steder der er borde. De er svære at få øje på, men det betyder altså ikke at de ikke er der.
Er det ikke kun muligt at køre med Arriva til mindre byerArriva kører til byer som Esbjerg, Herning, Århus, Skanderborg og Viborg, så nej.
http://www.arriva.dk/index.php?option=com_content&...
Ufatteligt godt initiativ. Bor i København så jeg får ikke lige gavn af det, men som en af dem der aldrig pendler, kunne internet i toget gratis få mig til at vælge det offentlige på en jyllandstur i forhold til bilen.... Men efter DSB's annoncering af en forfærtlig TDC aftale er der nok ikke meget håb forude...
#21 Der er strømstik, og har været det altid. De sidder dog kun ved sæderne ved borde, og kun de "øverste" -- altså ikke i dem i den lavtliggende afdeling ved dørene.
11 skrev:Det er en ekstra service, som ikke er påkrævet.. Og medmindre det er anderledes på tog området end med busserne, så får Arriva altså ikke billetpenge..
Hvis der står at det er med i billen, så er det da påkrævet.
Man kan ikke reklamere med at man tilbyder noget, og så bare trække på skuldrene hvis det ikke virker.
Hvis du bestiller ADSL, og får et gratis modem med, så ville du jo heller ikke sige "oh well" hvis den ikke virker, og købe et andet selv.
Og lad nu være med at sige det er en dårlig analogi, fordi man ikke kan bruge sin ADSL uden et ADSL-modem. Hvis jeg tager toget i stedet for bilen, fordi jeg kan arbejde i toget via internettet, og der så ikke er Internet-adgang, så har jeg jo heller ingen glæde ud af mit produkt.
Jaja, jeg bliver transporteret. Det bliver jeg også i bilen. Det jeg betaler for er at kunne arbejde imens.
#5 Selvfølgelig var det uheldigt med strejken, men de har - i de 1½ år jeg har pendlet med dem - haft en ret god rettidighed, så det er heldigvis mere undtagelsen end reglen, at toget ikke kører.
#9 Vi har det faktisk også i nogle busser her i det midtjyske. Enten var det sidst i 2007 eller først på året i år jeg oplevede det på en afgang med rute 11 der kører mellem Herning og Brande. Det fungerede ganske udmærket i bussen sammen med min Nokia N80 IE.
#21 Som andre også er inde på, så er der masser af strøm i de såkaldte list-toge (de nye), du skal bare sætte dig det rigtige sted ;-)
#topic Nu er det jo nærmest sørgeligt, at jeg er i gang med kandidatafhandlingen og ikke længere skal pendle. 1½ time i tog hver vej 2-3 gange i ugen kunne godt gå hen og blive lidt trist hvis man ikke lige var i humør til at læse lektier.
#9 Vi har det faktisk også i nogle busser her i det midtjyske. Enten var det sidst i 2007 eller først på året i år jeg oplevede det på en afgang med rute 11 der kører mellem Herning og Brande. Det fungerede ganske udmærket i bussen sammen med min Nokia N80 IE.
#21 Som andre også er inde på, så er der masser af strøm i de såkaldte list-toge (de nye), du skal bare sætte dig det rigtige sted ;-)
#topic Nu er det jo nærmest sørgeligt, at jeg er i gang med kandidatafhandlingen og ikke længere skal pendle. 1½ time i tog hver vej 2-3 gange i ugen kunne godt gå hen og blive lidt trist hvis man ikke lige var i humør til at læse lektier.
Fri adgang til internettet kan give den kollektive trafik den fordel, der skal til, for at folk vælger at tage toget i stedet for bilen.
Ikke før toget kører når jeg skal bruge det - og der hvor jeg skal bruge det. Og der er en siddeplads. Med albuerum og stilhed nok til at turen ikke går med at tænke "jeg vil aaaaaaaf". Og så skal det køre til tiden. Og der skal være plads til mine skuldre uden at jeg skal sidde så jeg får ondt i ryggen. Og det skal ikke koste 425 kr. at glemme at klippe i klippekortet. Og jeg skal ikke bruge op til en time i bybussen for at komme mellem banegården og arbejdspladsen, når det tager 5 minutter i bil.
Men når de ting (og sikkert noget jeg har glemt) er i orden, så kan Internet-adgang da godt blive en noget mere afgørende faktor.
(Og det er så DSB turist-klasse jeg er vant til, jeg har aldrig prøvet et arriva-tog.)
#20
Den må du godt uddybe - celler? Mit problem?
#28
Om det står i billetten skal jeg ikke kunne sige, men hvis det ikke er angivet i udbudet at internet adgang er et krav, så må det ses som en ekstra service.
#30
Sådan en tur i offentlige transportmidler ser du nok ikke uden at smide en god sum penge...
Den må du godt uddybe - celler? Mit problem?
#28
Om det står i billetten skal jeg ikke kunne sige, men hvis det ikke er angivet i udbudet at internet adgang er et krav, så må det ses som en ekstra service.
#30
Sådan en tur i offentlige transportmidler ser du nok ikke uden at smide en god sum penge...
Jeg køre dagligt med arriva til og fra skole, ca. 1 time hver vej. Og der er altså strøm til bærbaren i de nye tog. Men tjekkede det lige i toget i dag, da jeg skulle hjem. Jeg kunne ikke finde et trådløst netværk,
Så det med de køre på alle de lint-tog fra i dag af. passer vidst ikke helt.
Så det med de køre på alle de lint-tog fra i dag af. passer vidst ikke helt.
(Og det er så DSB turist-klasse jeg er vant til, jeg har aldrig prøvet et arriva-tog.)Man kan næsten altid sidde ned hos Arriva, simpelthen fordi de kører med tog nok til at det passer med antallet af siddepladser. For min skulle måtte de godt lade Arriva køre i hele landet og så lade DSB byde på nogle ruter i Kazakhstan, hvor de (antageligt) er konkurrencedygtige med hensyn til service og pladsforhold.
Jeg håber sku lidt at det er på en af de strækninger jeg kører... Er der nogen der ved om man kan finde en liste over tog, hvor det virker??
Og jeg er lidt ligeglad med at det bliver langsomt. Man skal vel bare bruge det til at tjekke mails og newz.dk? Så må man jo downloade sit pr0n derhjemme ;)
Og jeg er lidt ligeglad med at det bliver langsomt. Man skal vel bare bruge det til at tjekke mails og newz.dk? Så må man jo downloade sit pr0n derhjemme ;)
#34
Det er fuldstændigt offtopic, men har du overvejet, at Arriva kører på strækninger med langt færre passagere? Og kunne det tænkes, at belægningen på DSB's skinner er tæt på 100%, så de har svært ved at sætte flere afgange ind? Og ikke mindst, du har ikke overvejet, om DSB har svært ved at skaffe nye toge, i og med at leverandørerne til deres nye IC4 er lige så professionelle som naboens 3-årige knægt med en hammer?
Nej? :)
Det er fuldstændigt offtopic, men har du overvejet, at Arriva kører på strækninger med langt færre passagere? Og kunne det tænkes, at belægningen på DSB's skinner er tæt på 100%, så de har svært ved at sætte flere afgange ind? Og ikke mindst, du har ikke overvejet, om DSB har svært ved at skaffe nye toge, i og med at leverandørerne til deres nye IC4 er lige så professionelle som naboens 3-årige knægt med en hammer?
Nej? :)
#36
Det kan godt være at DSB har nogle udfordringer, men det kan aldrig blive kundernes hovedpine, ligesom det heller ikke er kundernes hovedpine hvis en eller anden internet-butik ikke kan skaffe lagerplads eller medarbejdere nok til at holde det de lover...
Jeg pendlede i 1½ år mellem Nyborg og Korsør og vi stod som sild i en tønde... ufatteligt at man kan/må tage penge for at stuve folk sammen på den måde.
Det kan godt være at DSB har nogle udfordringer, men det kan aldrig blive kundernes hovedpine, ligesom det heller ikke er kundernes hovedpine hvis en eller anden internet-butik ikke kan skaffe lagerplads eller medarbejdere nok til at holde det de lover...
Jeg pendlede i 1½ år mellem Nyborg og Korsør og vi stod som sild i en tønde... ufatteligt at man kan/må tage penge for at stuve folk sammen på den måde.
Af WiFi 3G HSPA TYPEN simpelthen?
Ok, så vidt jeg ved så er HSPA er en mobil trådløs standard som dækker over enten:
HSDPA eller HSUPA - og så står det i øvrigt for "High Speed Packet Access" og ikke bare "High Speed Access"
I øvrigt er har disse ikke direkte har noget med 3G og gøre, men kan dog opnås ved at opgradere et eksisterende 3G netværk.
WiFi til gengæld, gælder trådløse netværk som det man nu har på det fleste skoler osv. i 802.11b standard eller hvad man nu eller har.
Pointen er at sådan som jeg nu lige kan dreje det, så er dette 3 forskellige teknologier der bliver omtalt som om det var én!
Og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om det er en ny mystisk 3i1 "aldrig før hørt om standard" eller om de kører alle 3 standarder på én gang.
Ok, så vidt jeg ved så er HSPA er en mobil trådløs standard som dækker over enten:
HSDPA eller HSUPA - og så står det i øvrigt for "High Speed Packet Access" og ikke bare "High Speed Access"
I øvrigt er har disse ikke direkte har noget med 3G og gøre, men kan dog opnås ved at opgradere et eksisterende 3G netværk.
WiFi til gengæld, gælder trådløse netværk som det man nu har på det fleste skoler osv. i 802.11b standard eller hvad man nu eller har.
Pointen er at sådan som jeg nu lige kan dreje det, så er dette 3 forskellige teknologier der bliver omtalt som om det var én!
Og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om det er en ny mystisk 3i1 "aldrig før hørt om standard" eller om de kører alle 3 standarder på én gang.
Sidder pt. og skriver dette indlæg i Arriva tog mellem Skanderborg og Skjern. Man skulle acceptere nogle betingelser (med en flueben) før man kunne gå på nettet første gang, samt skrive sin e-mail (man kan bare skrive en falsk en her, da den ikke bliver tjekket, ser det ud til), køn og alder. Latenstiden er lidt lang, men hastigheden er nogenlunde når den først er begyndt at åbne siden. Mit hostname er cust-ip-1.data.3.dk, og når jeg går ind på google, bliver jeg redirected til den svenske side. Det ser desuden ikke ud til at nettet er begrænset til web, da jeg både kunne tjekke mail og SSH'e. Alt i alt, ganske fint net til lidt tidsfordriv i toget.
#38:
Du har helt ret, de er meget forvirrede ang. begreberne. For at præcisere, så er HSPA faktisk en betegnelse for et netværk der både har HSDPA og HSUPA, hverken enten eller...
#39
Det er et hostname fra 3 du får. Tænkte nok det kører over 3's net, da der ikke er andre i Danmark der leverer HSPA med op til 7.2mbit.
Og selve teknikken bag er vel en udendørs antenne på toget, og så en wifirouter af en art med et simkort fra 3 i.
Du har helt ret, de er meget forvirrede ang. begreberne. For at præcisere, så er HSPA faktisk en betegnelse for et netværk der både har HSDPA og HSUPA, hverken enten eller...
#39
Det er et hostname fra 3 du får. Tænkte nok det kører over 3's net, da der ikke er andre i Danmark der leverer HSPA med op til 7.2mbit.
Og selve teknikken bag er vel en udendørs antenne på toget, og så en wifirouter af en art med et simkort fra 3 i.
hehe, no freaking way!
jeg har da 5Mbit i bilen over 3G nettet og videre til wifi.. så alle mine passagerere har internet, men ik kun i denne del af danmark. Og de kan også se film, hver deres film eller playstation, og alle har vinduesplads, og fed lyd... hvorfor vælge toget? hehe...
folk med deres 3 modemer, hold jer til dem, det er fremtiden.
Men thumbs up til ariva, det er da alletiders start, tror der er rigtig mange der vil syntes om det... så mangler vi bare sponsor reklamer og en fastbestemt internetside så man starter på en nyhedsside, så man ikke skal trykke alle de aviser.
jeg har da 5Mbit i bilen over 3G nettet og videre til wifi.. så alle mine passagerere har internet, men ik kun i denne del af danmark. Og de kan også se film, hver deres film eller playstation, og alle har vinduesplads, og fed lyd... hvorfor vælge toget? hehe...
folk med deres 3 modemer, hold jer til dem, det er fremtiden.
Men thumbs up til ariva, det er da alletiders start, tror der er rigtig mange der vil syntes om det... så mangler vi bare sponsor reklamer og en fastbestemt internetside så man starter på en nyhedsside, så man ikke skal trykke alle de aviser.
Offtopic:
#37: Du må virkelig undskylde, at jeg virker nedladende eller på anden måde irriteret, men det er virkelig et emne, som kan bringe mit p*s i kog.
Jeg og en masse andre har diskuteret netop samme problematik før, men man kan simpelthen ikke sammenligne den situation, som DSB står i, med butikker i helt andre brancher. DSB har ikke "valgt" sin leverandør af skinner, og DSB kan heller ikke blot vælge at skifte leverandør, for der er ikke andre i Danmark. Banedanmark har monopol på dette udbud, så at sammenligne internetbutikker med DSB er at sammenligne pærer og bananer.
Hvis man skulle sammenligne dem, så ville det betyde, at SHG.dk kun solgte fladskærme fra én producent, at de kun have mellem 7-8 skærme til at dække samtlige danskeres behov, og at de hverken kunne eller måtte skifte fra denne producent. Hvis så producenten oplever produktionsfejl m.m., så hænger SHG.dk på den, selvom SHG.dk absolut ikke er herre over situationen. Efter forgodtbefindende kan man skifte SHG.dk ud med DSB og producenten ud med Banedanmark, henholdsvis, og så har man cirka den situation, som kunderne i det offentlige transportvæsen oplever nu.
At DSB så også tit mangler personale skyldes flere ting, men det sjoveste er nok: Hvis DSB dag ud og dag ind bliver hængt ud i massemedierne, hvor mange tror du så, at der ansøger om at få et job? DSB har oplevet et markant fald i ansøgere til bl.a. lokoførere før og efter hele denne problematik. Før i tiden skulle man ikke engang reklamere, da de i forvejen fik så mange ansøgere, men det var den gang - desværre. Alt respekt for DSB-ansatte, for jeg er selv en af dem på 6. år, men kvaliteten af personalet er ikke, hvad det har været. Oveni det skal du så lægge, at Danmark over én kam mangler "hænder og hoveder", som regeringen så yndigt formulerer det, så i mine øjne er det faktisk samfundets problem.
IC4-togene er lidt en anden sag, men problematikken bunder bl.a. i, at vi i Danmark er langt bag ude mht. elektrificeringen af skinnenettet, og at man derfor er tvunget til at købe diesel-tog. Men de samme problemer opstår, da dieseldrevne tog ikke er hyldevarer, ligesom leverandøren har klokket godt og grundigt i det. Man kan sige, hvad man vil om DSB, men de blev sammen med Transportministeriet renset i en offentlig rapport, og så slutter kritikken lidt der, ikke? Du er velkommen til at kritisere problematikken, men start gerne med rapporten.
Jovist, man kunne sagtens bygge flere spor, opdatere signalnettet, styrke sikkerhedsforanstaltningerne, ansatte flere trafikkontrollører i Banedanmark osv., men det koster penge. Her kommer så $1000-dollar-spørgsmålet (og mit yndlingsargument): Hvis du prøver at kigge rundt på de offentlige veje, standen af de offentlige busser, kvaliteten af de services, som offentlige skoler, daginstitutioner og hospitaler tilbyder, hvad er fællesnævneren så? Der mangler i den grad penge i hele Danmark, og selvom dette ikke er en kritik af den siddende regering, så ridder man altså, som man sadler. Hvis de ikke vil prioritere den offentlige transport højere, så skal de altså heller ikke forvente kvalitet i schweizisk og norsk målestok. Træerne gror desværre ikke ind i himlen.
#37: Du må virkelig undskylde, at jeg virker nedladende eller på anden måde irriteret, men det er virkelig et emne, som kan bringe mit p*s i kog.
Jeg og en masse andre har diskuteret netop samme problematik før, men man kan simpelthen ikke sammenligne den situation, som DSB står i, med butikker i helt andre brancher. DSB har ikke "valgt" sin leverandør af skinner, og DSB kan heller ikke blot vælge at skifte leverandør, for der er ikke andre i Danmark. Banedanmark har monopol på dette udbud, så at sammenligne internetbutikker med DSB er at sammenligne pærer og bananer.
Hvis man skulle sammenligne dem, så ville det betyde, at SHG.dk kun solgte fladskærme fra én producent, at de kun have mellem 7-8 skærme til at dække samtlige danskeres behov, og at de hverken kunne eller måtte skifte fra denne producent. Hvis så producenten oplever produktionsfejl m.m., så hænger SHG.dk på den, selvom SHG.dk absolut ikke er herre over situationen. Efter forgodtbefindende kan man skifte SHG.dk ud med DSB og producenten ud med Banedanmark, henholdsvis, og så har man cirka den situation, som kunderne i det offentlige transportvæsen oplever nu.
At DSB så også tit mangler personale skyldes flere ting, men det sjoveste er nok: Hvis DSB dag ud og dag ind bliver hængt ud i massemedierne, hvor mange tror du så, at der ansøger om at få et job? DSB har oplevet et markant fald i ansøgere til bl.a. lokoførere før og efter hele denne problematik. Før i tiden skulle man ikke engang reklamere, da de i forvejen fik så mange ansøgere, men det var den gang - desværre. Alt respekt for DSB-ansatte, for jeg er selv en af dem på 6. år, men kvaliteten af personalet er ikke, hvad det har været. Oveni det skal du så lægge, at Danmark over én kam mangler "hænder og hoveder", som regeringen så yndigt formulerer det, så i mine øjne er det faktisk samfundets problem.
IC4-togene er lidt en anden sag, men problematikken bunder bl.a. i, at vi i Danmark er langt bag ude mht. elektrificeringen af skinnenettet, og at man derfor er tvunget til at købe diesel-tog. Men de samme problemer opstår, da dieseldrevne tog ikke er hyldevarer, ligesom leverandøren har klokket godt og grundigt i det. Man kan sige, hvad man vil om DSB, men de blev sammen med Transportministeriet renset i en offentlig rapport, og så slutter kritikken lidt der, ikke? Du er velkommen til at kritisere problematikken, men start gerne med rapporten.
Jovist, man kunne sagtens bygge flere spor, opdatere signalnettet, styrke sikkerhedsforanstaltningerne, ansatte flere trafikkontrollører i Banedanmark osv., men det koster penge. Her kommer så $1000-dollar-spørgsmålet (og mit yndlingsargument): Hvis du prøver at kigge rundt på de offentlige veje, standen af de offentlige busser, kvaliteten af de services, som offentlige skoler, daginstitutioner og hospitaler tilbyder, hvad er fællesnævneren så? Der mangler i den grad penge i hele Danmark, og selvom dette ikke er en kritik af den siddende regering, så ridder man altså, som man sadler. Hvis de ikke vil prioritere den offentlige transport højere, så skal de altså heller ikke forvente kvalitet i schweizisk og norsk målestok. Træerne gror desværre ikke ind i himlen.
Omkring at DSB ikke vil vælge at udbyde gratis intermet da de tilbyder det til 1., så synes jeg den er let at omgå..de kan tilbyde gratis internet til alle, men sørge for at 1. får større garanteret båndbrede ..derved vil de både have noget får den almindelige rejsende og så dem der har penge nok ..det kunne faktisk lige være at godt argument for at sælge flere 1. billetter.
#45
Fair nok...
Men det er også lidt nemt at lægge ansvaret over på samfundet og Banedanmark, og lade kunderne stå med røvskægget i klemt fast imellem dankortet og billetautomaten. Endda uden vished om, at man kan få en plads på trods af sin møgdyre billet.
Der er ingen solidaritet fra mig, så længe deres priser og service ikke følges en lille smule ad.
Fair nok...
Men det er også lidt nemt at lægge ansvaret over på samfundet og Banedanmark, og lade kunderne stå med røvskægget i klemt fast imellem dankortet og billetautomaten. Endda uden vished om, at man kan få en plads på trods af sin møgdyre billet.
Der er ingen solidaritet fra mig, så længe deres priser og service ikke følges en lille smule ad.
47 skrev:#45
Længste kommenter ever! (...)
Jeg er så sandelig beæret over at få den titel, men jeg kan desværre ikke tage imod den, for du har tydeligvis ikke læst denne tråd.
*Hint - indlæg #32-33*
Køre med arriva mellem århus og herning, må indrømme at dsb's tog er af en lang bedre kvalitet, men sidder bedre, det larmer mindre og der er et bord til alle passanger hvilket der ikke er noget af i arrivas tog, der er 4 borde i hver ende og 2 i midten, de eneste steder med strøm, så dem skal man slås om, super nederen efter min mening.
Skal med toget til århus igen på onsdag regner jeg med, så der må jeg jo lige prøve der dersens indianernet.
Nu håber jeg bare at det brugernavn som er ens email adr. ikke er noget man skal oprette på arrivas hjemmeside, går udfra at man bare taster det ind første gang man logger på og så derefter køre klatten bare.
Skal med toget til århus igen på onsdag regner jeg med, så der må jeg jo lige prøve der dersens indianernet.
Nu håber jeg bare at det brugernavn som er ens email adr. ikke er noget man skal oprette på arrivas hjemmeside, går udfra at man bare taster det ind første gang man logger på og så derefter køre klatten bare.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.