mboost-dp1

unknown

Antipirat program

- Via Jyllands-Posten - , redigeret af Pernicious

APG kommer nu med et tilbud til de forældre, der gerne vil have styr på hvad børnene har på computeren af film og musik. Det drejer sig om et nyt program som bruges til at gennemsøge computeren for musik og film filer. Derudover finder programmet også p2p programmer og enten sletter dem eller spærrer adgangen til nettet for dem.

Ifølge APG sender programmet ikke informationer videre til dem om det programmet finder på ens computer. Programmet er dog ikke i stand til at kunne skelne mellem ulovlige og lovlige kopier, det må man selv afklare.





Gå til bund
Gravatar #151 - ChrashOverride
26. jul. 2004 20:34
Syndes også det er for absurt at kontrolere sine børn på denne måde, for lille lise på 12 kan have downloaded nogle avi, mpg, filer til sin mobil telefon fra en telefon forhandler eller ligende og så gør hun jo ikke noget galt så ja den med at kontrolere børnen er forkert.
Selvfølig hvis man har en stærk mistro til at barnet er ude på et side spor ja så check er det tilfældet at der dugger 600 fy fy filer op ja så tag en snak.

Hvis ikke så husk at sige unskyld for det glemmer vi mange gange.

MVH

Chrashoverride
Gravatar #152 - fakka
26. jul. 2004 20:52
Det undrer mig ikke at 22-nyhederne simplificerer sagerne - det er trods alt en af tv2s nyhedsudsendelser. Nu er det til gengæld smart hvis nogen tipper tv2 om hvad programmet i "virkeligheden" er :)~
Gravatar #153 - izmkr
26. jul. 2004 20:52
APG har under omstændigheder opnået hvad de ville. De har endnu engang fået skabt opmærksomhed om emnet, og måske endda fået et par forældre op af stolen. Naturligvis er det kritisabelt at programmet ikke gør andet end at søge på file-extensions, men man kan spørge sig selv om formålet med programmet i virkeligheden er at fjerne ulovlige filer...

Og noget helt andet er, at der da må findes alternativer der er langt bedre end APGs program!?
Gravatar #154 - bezt
26. jul. 2004 20:57
- Uden for debat -
Jeg er fuld af forundring over at os brugere her på newz, på under 12 timer har skrevet 151 indlæg til denne nyhed. Jeg fornemmer en kraftig modstand mod AGP her... Dejligt!
Gravatar #155 - ltm
26. jul. 2004 21:08
En lille interessant detalje:
Højreklik på JSASetup_final_da.msi, Egenskaber, Dokumentinfo... vupti... "Oprindelse, Sidst gemt af"! :)
Gravatar #156 - brostenen
26. jul. 2004 21:18
#152
Det er fordi at tv2-nyhederne ALTID har været regeringsvenligt=venlig overfor kapitalister.

#153
Det findes der... Log ind som administrator og søg efter filer med funktionen søg i windows (og så undgår du åbne porte).

FUCK APG.... DE SVIN SKAL I HELVEDET.......

--------------------
Gravatar #157 - michael007dk
26. jul. 2004 21:18
#155
Kunne du ikke lige uddybe den lidt. Jeg kan ikke ubildbart se noget.
Gravatar #158 - ltm
26. jul. 2004 21:19
Flere interessante detaljer:
I JSASetup_final_da.msi er licensaftalen indlejret som RTF, det giver mulighed for at søge efter "author", "operator" og "company" i MSI-filen. :)
Gravatar #159 - ltm
26. jul. 2004 21:21
#157
MSI-filen sladrer en hel del om hvem der har arbejdet med den - jeg får i hvert fald noget der ligner et fuldt navn på den person der sidst har gemt MSI-filen. :)
Gravatar #160 - C#
26. jul. 2004 21:27
de har hvertfald ændret i installationen, i msi filen er der defineret;
SERVERHTTP http://www.antipirat.dk/uploads/

der stod sitet ved starthotel før

hent orca (del af ms's platform sdk hvis i vil se details om msi filers interne tabeller (database) :)
Gravatar #161 - brostenen
26. jul. 2004 21:28
Skal man forhindre sine børn i at installere p2p/fileshare programmer, skal man da bare reducere deres rettigheder i windows eller installere linux... Som jeg siger.... IT-Analfabetisme.

Og på den anden side... Folk der ikke gider at sætte sig ind i computere (og her tænker jeg specielt på windowsmaskiner) burde sgu da ikke eje en computer, lidt ligesom at folk ikke kan komme og sige at de ikke er deres skyld hvis de kører i bil og aldrig har haft et kørekort eller kender færdselsreglerne.

-------------------------
Gravatar #162 - Down
26. jul. 2004 21:29
For det første kan jeg ikke se, hvad man skal bruge det program til...Jeg tror nu godt forældrene ved om deres børn downloader warez.. Men nu har de så lavet programmet, men at de bruger en konto hos starthotel.dk er da til grin! De kan da smide deres lort på den server de selv har. Men som der er sagt her før, APG skal gerne i nyhederne hver anden måned, de skal jo huske den danske befolkning på, hvor dårlig en moral vi har.
Gravatar #163 - C#
26. jul. 2004 21:49
#162 "De kan da smide deres lort på den server de selv har"
- også det de har ændret den til at gøre nu
Gravatar #164 - Down
26. jul. 2004 22:00
Ja, men sådan skulle det da ha' været fra start af :D
Gravatar #165 - themuss
27. jul. 2004 05:06
hvem skal dog kontrollere dem der skal kontrollere os?
Gravatar #166 - Sjakalen|
27. jul. 2004 05:59
Så i ham spaden fra APG på TV2 Go' morgen Danmark snakke om deres latterlige program. hold kæft hvor ser han dum ud!! han ligner sku en pære
Gravatar #167 - Ronson ⅍
27. jul. 2004 05:59
Ja, så var der også lige en APG-advokat i Go' morgen Danmark på TV2. Og han sluttede af med at sige at ".. kan man hente noget gratis på nettet, med undtagelsen af vores program, så er det som udgangspunkt ulovligt". Hurra!

Godt jeg grabbede det. Det var lige før man skulle dele det, men det ville jo nok være ulovligt.. Kan nok streames fra TV2s side.
Gravatar #168 - kant
27. jul. 2004 06:07
#167 hahah lol....

ja for næsten alt software til Linux er jo fx. ulovligt :(
Gravatar #169 - themuss
27. jul. 2004 06:24
ikke at glemme ulovlige ting som freeware ej heller...!!!!!


...dette viser endnu en gang APG's fremgangsmetoder, de siger noget som er totalt usandt, men som fremmer deres egne interesser...


de er (undskyld mig) fulde af lort og jo før johan schlüter og hans djævle kommer op at hænge på kors jo bedre.


jeg har seriøst overvejet at tage forbi esplanaden og få et møde med dem, så man kan forklare nogle af svaghederne i deres argumentation og deres forretningsmetoder.


bl.a er det påfaldende af deres egne udviklere ikke overholder abonnements-betingelserne for deres webhotel + de har lange winamp lister liggende på forskellige screenshots (der sjovt nok blev taget af sitet umiddelbart efter det er nævn på newz.dk), min eneste konklusion er at udvikleren ikke har rent mel i posen...


da udvikleren er ansat af APG kan vi derfor med rette kalde dem løgnere, hyklere, sensationsludere eller slet og ret inkompetente idioter, der absolut IKKE burde have en bestalling eller et CVS nummer.


med så mange fejl i deres program hvor mange fejl er der mon så i deres organisation?


det siges at de største syndere sig bag korset!


APG gemmer sig bag deres kontrol af andre... føj for satan en flok fascistoide diktatorer.
Gravatar #170 - GrapeWine
27. jul. 2004 06:28
Kunne ikke dy mig fra at prøve....
Godt mine forældre ikke scanner min PC efter jeg er blevet voksen for det ville give et ramaskrig med over 700 "mistænkelige filer" både lyde fra forskellige spil, mine DVR optagelser, filer fra digital video redigering, små film klip af sjove reklamer fra nettet, midifiler til telefonen, film klip fra digital kameraet og så videre.
Jeg tror at der bliver balade i de små hjem fordi mange IT ukyndige forældre vil tage alt output fra programmet som ulovlige filer uden smålig skelen til om sønnike lige har købe UT 2004 eller har købt lovlig musik.
Gravatar #171 - dKW
27. jul. 2004 06:48
Jeg så en sjov ting, hvis du bruger iTunes og gemmer / konverterer dine lydfiler til acc vil APG's program ikke søge efter dem, lidt skægt, er acc nu mere "lovlig" end mp3 og ogg?
Gravatar #172 - .dot
27. jul. 2004 07:07
Fik godt nok løst til at ringe til TV2 og "disse" APG og deres program, on air ;)

Men kunne nok ikke lade sig gøre anyways :(
Gravatar #173 - phpgeek
27. jul. 2004 07:10
#170

Er heldig enig. Det har skudt helt ved siden af. De har ikke engang kunne set målet...

Tror mere det er et forsøg på at retfærdiggøre, at kunne drage forældrene til ansvar overfor deres børn/unges downloads...

Det ville jo være det samme, hvis software selskaberne lavede et stykke software der klagede over piratsoftware, hvis der var tale om OUTLOOK.EXE, EXCEL.exe osv ...


Hvis der er nogle der ikke har moral - så er det da APG...
Gravatar #174 - phpgeek
27. jul. 2004 07:25
apropos "Last Saved" i .msi filen...
"albert nguyen"?

Umiddeltbart finder jeg følgende på ham:
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/deve...

Er dem mon ham?
Gravatar #175 - DjAlEx
27. jul. 2004 07:32
#174
Nej det er nok nærmere en cracket version med Albert Nguyen 's kode der er brugt til at kompilere programmet i :)

APG er nok værre end alle os de forsøger at fange
Gravatar #176 - phpgeek
27. jul. 2004 07:44
#175

Min "bekymring" var også mængden af memory leaks i forhold til de spil han har fået credit for på ovenstående side...

Oh jah - APG lyver åbentlyst på deres website:
"Fra i dag tilbyder AntiPiratGruppen alle danske forældre et gratis computerprogram, der kan hjælpe dem med at sikre, at Deres hjemmeboende børn og unge ikke bruger computeren til ulovligt at downloade film eller musik fra nettet. Det er første gang, at danske forældre får denne mulighed."

1. Man har længe kunne undgå dette som forældre - det handler blot om rettigheder og muligvis en søgning i ny og næ via Windows egen søgefunktion.

2. Hvad med de (mange) unge som kører Linux? Æv, hva forældre?

3. De glemmer åbentlyst at fortælle, og det også besværliggører download af lovlige filer - og skeldner programmet egentlig om hvor vidt det er en musikfil man har købt via TDC eller ej?

4. Det _HINDRER_ ikke i at downloade filer, det _BESVÆRLIGGØRER_ blot...

APG, I har ramt ved siden af..


Yderlig skriver de:
"Hvorfor lave et program til forældre?
Forældre må tage ansvar for deres børns færden på Internettet. "

Jah, nu skal de tage ansvar via et håbløst program? Det ville være lige så korrekt, at sige til forældrene, at nu må I sørge for jeres børn ikke laver butikstyveri, og så give dem en hapsdog i hånden - se det er et værktøj det duer.. :(


Jeg kan ikke andet end - bedre held næste gang APG...
Gravatar #177 - Kolben
27. jul. 2004 08:11
#176
Nej hov...du hørte vel selv i Go' Morgen Danmark på TV2 at alt, der ikke koster penge som udgangspunkt er ulovligt?
Gravatar #178 - c0w
27. jul. 2004 08:14
Jeg kan kun skrive én ting ud fra alle de posts der er:

LOL @ APG
Gravatar #179 - phpgeek
27. jul. 2004 08:16
#177

Jah, APG har indført omvendt bevisbyrde på nettet..
Alt er ulovligt indtil det modsatte er bevist :(

Tænk hvis du kommer ind på en website, hvor der er en ikke betalt midi fil - så ligger den i din cache - og du får stoooore problemer... fy fy fy...

Måske skulle APG & Co. først læse lidt, inden de begynder at udtale sig om områder, som de åbenlyst ikke har forstand på.
Gravatar #180 - Beorn
27. jul. 2004 08:26
så har jeg sendt emails til tv2 og andre medier ang. denne diskussion og henvist til de punkter som er nævnt ovenfor.
blandt andet
- kan ikke skelne mellem lovligt/ulovlige
- cachen
- memory leaks
- freeware og opensource
- p2p programmer er ikke per definition ulovligt
- sikkert mere mere, det blev en ret lang mail.

jeg opfordrede dem til at de fik en mere it kyndig person til at forklarer forældre at selvom de kørte programmet og fandt noget, så behøver de ikke have en kæmpe krise diskussion i hjemmet, da det sagtens kan være lovligt.
Gravatar #181 - *.dk
27. jul. 2004 08:56
Håber du fik nedenstående med:

- registrerer på en central server de brugere som anvender programmet

Denne liste kan APG så senere bruge som udgangspunkt i videre undersøgelser/sagsanlæg...
Gravatar #182 - phpgeek
27. jul. 2004 09:10
Jeg har lige udarbejdet et dokument...

Målet med dokumentet er følgende.
1. Skal sendes ud til pressen
2. Skal _ikke_ være for teknisk (der kommer et andet senere)
3. Skal vise ulemperne ved programmet - set ud fra forældrenes synspunkt (derfor er memory leaks osv. ikke interessant)
4. Skal gerne forsøges at lyde rimelig objektivt (selvom det er svært)

Håber nogle vil læse det - og evt. give feedback - send evt. en besked - hvis I har noget at tilføje..

http://myopinion.dk/apg.html

;) Iøvrigt - er lige skrevet nu - så der kommer nok en del omformuleringer samt rettelser af stave- og kommafejl :) Så tag det ikke så tungt...
Gravatar #183 - Pally
27. jul. 2004 09:35
#182 phpgeek:
Generelt enig i dine konklussioner. Men - for pokker - det er sgu drøjt at kæmpe sig igennem. Find stavepladen og grammatikbogen frem...
Gravatar #184 - kant
27. jul. 2004 09:36
hehe selv om at jeg er ordblind så kan selv jeg finde stave fejl der imellem :) der er godt nok mange :)
Gravatar #185 - erlmort
27. jul. 2004 09:39
Lige en enkelt kommentar til dit dokument - som for øvrigt er glimrende. APG's program hedder "Parental Control". Gad for øvrigt vide, hvad Symantec synes om det - de har vist registreret navnet "Norton Parental Control" - men det er en helt anden snak.
Gravatar #186 - phpgeek
27. jul. 2004 09:46
sorry - nu opdateret er på vej :D har selv været igennem dem :( håber i lige gider skimte igennem for stavefejl ;)
Gravatar #187 - dxm
27. jul. 2004 09:47
Tjahe... stavefejl eller ej... phpgeek har fat i den lange ende set fra de flestes synspunkt...

og mht. det tekniske dokument... hvor ryger det hen phpgeek ? også TV2 eller ? (:

men stadigt... sku for galt at de vil til at få fks. mine forældre til at scanne min PC... den har de ko *INTET* at gøre med !

Ja... jeg indrømmer at der måske er en eller 2 af mine filer der ikke er 100% perfekte i sømmene... men jeg er da trods alt 18, og bør stå til ansvar for mine egne handlinger... sys det er for galt at de faktisk har givet det en chance \:

Som førnævnt... skal nok skabe splid mellem Hr. og Fru. danmark, hvor deres søn Leif lige pludseligt har 80gb porn liggende ?

Det forarger mig mere end memoryleaks and such (;

- Kenneth

.o0( OH SHIT! They took meH pr0n o: )
Gravatar #188 - phpgeek
27. jul. 2004 09:48
Gravatar #189 - phpgeek
27. jul. 2004 09:52
#187 - det tekniske ryger primært til mere it mindede dele - hvis der er andre der har lavet noget - er der ikke nogle grund til jeg gør det? :)

Vil gerne give tilbagemeldinger på sådanne dokumenter.. :)
Gravatar #190 - phpgeek
27. jul. 2004 09:53
#188 - det var det opdaterede dokument der lå der ;)

http://myopinion.dk/apg.html
Gravatar #191 - Pally
27. jul. 2004 09:57
#187 dxm:
Tjah, tjo. Den vigtigste lektie er vel at børnene ikke skal logge på med admin rettigheder. Derved ville 99% af forældrenes 'bekymringer' være løst.

Men desværre er det alt alt alt for få forældre, der evner dette.
Gravatar #192 - [bilde]
27. jul. 2004 10:02
#188 Det ser fornuftigt ud, så selv folk der ikke er nørder kan sætte sig ind i situationen.
Gravatar #193 - Kolben
27. jul. 2004 10:07
Politiken.dk har lige udlagt en artikel om et af programmets problemer. Desværre skraber de blot overfladen...dit dokument haster..!
Gravatar #194 - michael007dk
27. jul. 2004 10:08
#190

"Programmet giver i stedet give falske advarsler" fra linie 3
Gravatar #195 - bonna
27. jul. 2004 10:10
Tv2 og de andre medier for tilsendt nyhedsbreve (sandsynligt direkte fra APG) hvori der står at parent control finder alle ulovlige filer og sikre mod erstatningskrav og alt det sludre. Det er nemmelig meget få tilfælde hvor tv2 og andre medier går ud og researcher tingene selv(især i så "små nyheder") og hvis de gør, er det personer som har lige så lidt kendskab til it som porgrammets målgruppe.

Det er derfor at medierne vist sådan et skævtbillede.

Så er i forhåbenlig det klogere :)
Gravatar #196 - bonna
27. jul. 2004 10:15
fra computerworld.dk:

Gruppen har i forvejen en it-afdeling med omkring otte ansatte, som nat og dag overvåger internettet for at finde frem til folk, der piratkopierer musik og film.

haha 8! 8 vs min. 50.000 hvis ikke mange mange flere :)
Gravatar #197 - ChrashOverride
27. jul. 2004 10:32
#195
Må det svære give dig alt for meget ret der er lang tid siden jeg har set en Mette Fugl eller ligende på TV2 som virkelig går i dybten med sådanne en sag.

Så vidt jeg husker sende de hende til afganistand for at dokumenter og for at lukke munden på hende det var sørgeligt men sandt.

MVH

Chrashoverride with a silent H
Gravatar #198 - themuss
27. jul. 2004 10:35
phpgeek: det hedder faldgrube, ellers meget godt dokument. berører et vigtigt punkt, nemlig mistænkeliggørelse af ganske uskyldige mennesker.
Gravatar #199 - phpgeek
27. jul. 2004 10:37
Pressemeddelse sendt (sorry havde ikke mere tid)

Sendt til:
Politiken
JP
Berlingske
DR
TV2 Nyhederne
God Morgen Danmark

Endelig pressemeddelse kan ses på:
http://myopinion.dk/040727-Presse-ParentControl.pd...
http://myopinion.dk/040727-Presse-ParentControl.tx...
http://myopinion.dk/040727-Presse-ParentControl.rt...

(Vælg selv hvilket format i ønsker :D)
Gravatar #200 - mat
27. jul. 2004 10:45
#199 Så er det ikke nu man skal pege på overskriften, "stategi" vs "strategi"? :)

edit: Jeg havde kun set /apg.html - sorry :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login