mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Windcape (49) skrev:Hvordan kan det være teknisk muligt, når du skal supportere hundrevis af forskellige Android devices, og kun én iPhone?
Derudover synes jeg ikke der er noget der forhindre Google i at introducere en række applikationskrav for at godkende apps, ligesom Microsoft har gjort.
http://download.microsoft.com/download/1/2/D/12D67...
Det har ikke gjort alle apps bedre til WP7. Selv facebook app'et lagger som sindsygt på WP7, mens andre apps kører fuldstændig flydene.
Så gad godt vide hvor deres kvalitetssikring er.
Derudover nævner du jo f.eks. homebanking.
Trifork roste i høj grad Apple for deres hjælp og samarbejde med at udvikle iDanske (Dansk Bank til iPhone).
Modsat var der ingen hjælp til Android.
Så Apple's politiske del er måske supertræls, men modsat så supportere de faktisk kunder, i modsætning til Google der principelt siger at de ikke har noget at gøre med Android, udover udviklingen af selve operativ-systemet -- målrettet hardwareudviklerne.
Trifork roste i høj grad Apple for deres hjælp og samarbejde med at udvikle iDanske (Dansk Bank til iPhone).
Modsat var der ingen hjælp til Android.
Så Apple's politiske del er måske supertræls, men modsat så supportere de faktisk kunder, i modsætning til Google der principelt siger at de ikke har noget at gøre med Android, udover udviklingen af selve operativ-systemet -- målrettet hardwareudviklerne.
Facebook applikationen er udviklet af Microsoft selv.domaz (51) skrev:Det har ikke gjort alle apps bedre til WP7. Selv facebook app'et lagger som sindsygt på WP7, mens andre apps kører fuldstændig flydene.
Så gad godt vide hvor deres kvalitetssikring er.
Og dens performance er meget udskældt ja. People's Hub er meget bedre, specielt hvis du bare vil læste statusopdateringer.
Performance for Facebook var heller ikke fantastisk på Android. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge hvorfor det skal være så tungt en dag.
Facebook har ikke et PUSH API , har de?
#48
Enig.
Dog synes jeg generelt at Apps som er både til Android og Apple, -der er Androids version bedst. F.eks. dropbox. Den er ret overlegen i forhold til apple. Der kommer selve idéen med dropbox til sin ret. ALLE typer filer kan skovles frem og tilbage. Alle typer filer kan åbnes/redigere hvis du har appen til den. På iPad/iPhone er det noget mere beværligt omend ikke muligt med mange funktioner.
Hvis du henter en mp3/billede (whatever) via dropbox på android, så er den automatisk tilføjet dit musikbibliotek/billedbibliotek(whatever). På iPad/iPhone er det en helt anden historie.
Enig.
Dog synes jeg generelt at Apps som er både til Android og Apple, -der er Androids version bedst. F.eks. dropbox. Den er ret overlegen i forhold til apple. Der kommer selve idéen med dropbox til sin ret. ALLE typer filer kan skovles frem og tilbage. Alle typer filer kan åbnes/redigere hvis du har appen til den. På iPad/iPhone er det noget mere beværligt omend ikke muligt med mange funktioner.
Hvis du henter en mp3/billede (whatever) via dropbox på android, så er den automatisk tilføjet dit musikbibliotek/billedbibliotek(whatever). På iPad/iPhone er det en helt anden historie.
Windcape (49) skrev:Hvordan kan det være teknisk muligt, når du skal supportere hundrevis af forskellige Android devices, og kun én iPhone?
Tror du virkelig vi sidder med to projekter, adskillige testere og en masse private telefoner, og tilsammen er der én iPhone med én iTunes-konto? Hm...
#55
Jeg troede du snakkede forskellige typer hardware. Android har sindsyg mange forskellige slags hardware, skærmstørrelser, brugerflader, og diverse finurligheder (specielt når man benytter hardware APIs som GPS).
Her er iPhone jo enormt mere simpelt, da det er meget mere fastlåst.
Jeg tvivler meget på at Android's fragmentering ikke vil koste jer ekstra test-tid i forhold til iDevices.
Jeg troede du snakkede forskellige typer hardware. Android har sindsyg mange forskellige slags hardware, skærmstørrelser, brugerflader, og diverse finurligheder (specielt når man benytter hardware APIs som GPS).
Her er iPhone jo enormt mere simpelt, da det er meget mere fastlåst.
Jeg tvivler meget på at Android's fragmentering ikke vil koste jer ekstra test-tid i forhold til iDevices.
Windcape (52) skrev:Trifork roste i høj grad Apple for deres hjælp og samarbejde med at udvikle iDanske (Dansk Bank til iPhone).
Når jeg hører projektlederen fra Trifork omtale "samarbejdet" får jeg nu et HELT andet indtryk end du har. Men det siger selvfølgelig ikke noget om hvem der har ret.
Windcape (52) skrev:Modsat var der ingen hjælp til Android.
Apple har nogle regler, som gør det besværligt at udgive apps. (Med det noble formål at hæve kvaliteten, I know.) Apple har hjulpet en smule i den forbindelse.
Google har ikke tilsvarende regler, hvilket betyder at det lige på det punkt er nemmere selv uden hjælp.
I øvrigt har jeg personligt ringet til deres "support" 3 gange, med meget simple spørgsmål.
1. gang: Jeg blev henvist gang på gang indtil jeg gav op.
2. gang: Han anerkendte næsten at det var en kæmpe fejl, og at de ingen planer har om at gøre ved det. (Klik)
3. gang: Jeg blev oplyst at der var en fejl i deres backend, og jeg skulle prøve dagen efter.
Joh, fantastisk... Så vil jeg nu hellere have et system der er så åbent at jeg kan undvære support.
I øvrigt stødte jeg faktisk på en fejl mens jeg registrerede en kunde til Android Market. Jeg skrev til Google, og fik hurtigt et svar tilbage. De havde rettet fejlen og undskyldte. SÅDAN gør man!
Jeg forholder mig bare hvad de udtalte til medierne, og til JAOO.myplacedk (57) skrev:Når jeg hører projektlederen fra Trifork omtale "samarbejdet" får jeg nu et HELT andet indtryk end du har. Men det siger selvfølgelig ikke noget om hvem der har ret.
Det er jo et perspektiv.myplacedk (57) skrev:Joh, fantastisk... Så vil jeg nu hellere have et system der er så åbent at jeg kan undvære support.
Windcape (56) skrev:Jeg tvivler meget på at Android's fragmentering ikke vil koste jer ekstra test-tid i forhold til iDevices.
Er det ikke kvalitet vi snakker om? Jeg prøver igen:
For at købe en app, skal man registrere et betalingskort. Det har vi gjort en del gange her på det sidste (mest til Android). Jeg har ikke oplevet problemer i Android, men flere gange til iTunes.
Min oplevelse er altså at vi har mindre bøvl med de gode Android-telefoner, end vi har med iPhones.
De billige møg-telefoner er selvfølgelig billige møg-telefoner uanset hvilket OS man lægger på dem. Men her siger det mere om fabrikanten og forbrugerens valg, end om Android. Uanset om forbrugeren selv kan se det.
Jeg mener så modsat at det faktisk er Google's ansvar at Android ikke bliver brugt på telefoner der ikke kan køre systemet, som HTC Wildfire.myplacedk (59) skrev:De billige møg-telefoner er selvfølgelig billige møg-telefoner uanset hvilket OS man lægger på dem. Men her siger det mere om fabrikanten og forbrugerens valg, end om Android.
Forbrugerne ved jo ikke at det er fordi deres telefon er dårlig, at deres apps og spil lagger. De mener det er app-udviklerens skyld, og giver hans app/spil dårlig rating = dårligere ranking = mindre profit.
Windcape (61) skrev:Jeg mener så modsat at det faktisk er Google's ansvar at Android ikke bliver brugt på telefoner der ikke kan køre systemet, som HTC Wildfire.
Forbrugerne ved jo ikke at det er fordi deres telefon er dårlig, at deres apps og spil lagger. De mener det er app-udviklerens skyld, og giver hans app/spil dårlig rating = dårligere ranking = mindre profit.
Mange forbruger ved det faktisk godt, men forventer stadig at så længe det kan downloades fra android market, så burde virke.
Det samme ses tydeligt på Ovi market til Nokia.
Udviklerne burde kunne begrænse deres apps til telefoner hvor det faktisk kører fornuftigt. Men det er der vil ikke mange der er interesserede i.
Windcape (61) skrev:Jeg mener så modsat at det faktisk er Google's ansvar at Android ikke bliver brugt på telefoner der ikke kan køre systemet, som HTC Wildfire.
Forbrugerne ved jo ikke at det er fordi deres telefon er dårlig, at deres apps og spil lagger. De mener det er app-udviklerens skyld, og giver hans app/spil dårlig rating = dårligere ranking = mindre profit.
Det svarer da lidt til alle de skod computere der sælges med windows.
De computere der ikke har nogle ressourcer tilbage efter windows er loadet og derfor hakker i stort set alt hvad man prøver at starte.
Er det microsoft skyld at tingene ikke kører ordentligt derpå?
Er det teknisk muligt at specificere hvilke Android modeller man ønsker at supportere?Bllets (62) skrev:Udviklerne burde kunne begrænse deres apps til telefoner hvor det faktisk kører fornuftigt. Men det er der vil ikke mange der er interesserede i.
Jeg troede kun det var muligt at angive min. OS version.
Microsoft har da haft kravspecifikationer for det i årtier.domaz (63) skrev:Det svarer da lidt til alle de skod computere der sælges med windows.
De computere der ikke har nogle ressourcer tilbage efter windows er loadet og derfor hakker i stort set alt hvad man prøver at starte.
Er det microsoft skyld at tingene ikke kører ordentligt derpå?
Har du aldrig set et klistermærke på en pc, hvor der står noget i stil med "Certificated for Microsoft Windows" ?
Windcape (65) skrev:Microsoft har da haft kravspecifikationer for det i årtier.domaz (63) skrev:Det svarer da lidt til alle de skod computere der sælges med windows.
De computere der ikke har nogle ressourcer tilbage efter windows er loadet og derfor hakker i stort set alt hvad man prøver at starte.
Er det microsoft skyld at tingene ikke kører ordentligt derpå?
Har du aldrig set et klistermærke på en pc, hvor der står noget i stil med "Certificated for Microsoft Windows" ?
Jo, men har godt nok også set mange der ikke har et mærke i den stil. Specielt tilbage i de gode vista dage på bærbare.
En ting er at man har en række krav , og folk så bryder dem.domaz (66) skrev:Jo, men har godt nok også set mange der ikke har et mærke i den stil. Specielt tilbage i de gode vista dage på bærbare.
En anden er at man slet ikke har nogensomhelst krav.
Google Nexus var jo et direkte forsøg på at hæve hardwarestandarden, da Android ellers nemt kunne have endt pænt lang bagud i kapløbet på highend telefonerne, og derefter blevet mere en pendant til Symbian, end iOS.
Windcape (67) skrev:En ting er at man har en række krav , og folk så bryder dem.
En anden er at man slet ikke har nogensomhelst krav.
Google Nexus var jo et direkte forsøg på at hæve hardwarestandarden, da Android ellers nemt kunne have endt pænt lang bagud i kapløbet på highend telefonerne, og derefter blevet mere en pendant til Symbian, end iOS.
Selvfølgelig rigtig nok. Men det nytter ikke ret meget når producenter bare smækker det på billigere modeller alligevel.
Jeg tror skam også der findes rigtig mange der er yderst tilfreds med at de har fået en smartphone til 2000 kr som lagger lidt, men ellers har alle funktionerne som smartphones til 5000 også har.
Min kone har f.eks. en X10. Den lagger da nogle steder, det er bestemt ingen hemmelighed. Men da valget stod mellem x10 og en tilfældig normal nokia var det bestemt en positiv oplevelse for hende at få X10'eren.
Tror der er mange der er tilfredse med deres billige smartphones. Dem man ser der brokker sig over at den er langsommere end en til 5000 skulle ta at få sig en realitetssans...
Windcape (64) skrev:Er det teknisk muligt at specificere hvilke Android modeller man ønsker at supportere?
Der er mange muligheder for at angive krav. Fx. vil en HTC Legend ikke vise Firefox i Android Market pga. CPU'en.
(Firefox er bygget på native code, og benytter CPU-features som Legend ikke understøtter.)
Her er noget jeg skrev tidligere:
http://newz.dk/google-lukker-android/page3#104 skrev:Man kan opsætte nogle krav for hvad deviced skal have, for at programmet kan køre, og dermed anskaffes via Android Market. Fx. Android-version og skærmstørrelse. Jeg ved ikke lige hvor langt man kan gå og hvor finkornet det kan blive, men nogle muligheder er der, og Android-brugere er vant til det. (Selv om mange nok ikke har opdaget det.)
http://newz.dk/google-lukker-android/page3#105 skrev:Jeg fandt lige lidt mere om det. I AndroidManifest.xml kan man angive en række features man skal bruge, for at app'en kan køre. Et lille udvalg (følg linket for komplet liste med beskrivelser):
android.hardware.camera
android.hardware.camera.autofocus
android.hardware.camera.flash
android.hardware.camera.front
android.hardware.location
android.hardware.location.network
android.hardware.location.gps
Med compatible-screens kan man angive hvilke typer skærme app'en kan køre på. Både ud fra størrelse og opløsning.
Med uses-sdk kan man angive en Android-version. Faktisk tre: Minimum, maksimum og foretrukket.
Der er nok flere muligheder i den XML-fil, men ideen skulle være tydelig efterhånden. :)
Desuden kan man begrænse til lande, og så vidt jeg har forstået kan jeg ikke finde Firefox på Android Market fordi min CPU ikke er understøttet. Jeg har dog ikke lige undersøgt hvordan. Pointen er - der er masser af muligheder.
Minder mig om da jeg skulle prøve at finde et alternativ til Total Commander på min PowerPC Apple MacBook. Der var Mac brugere som blankt afviste nogen sinde at prøve programmet og undrede sig over at folk rent faktisk brugte det program så grimt som det nu var...
Riight. Men der var så en udvikler der så et behov som skulle dækkes og prøvede at lave et Total Commander til Mac, med et andet navn og mere Mac OSX agtigt design og grafik så det var lidt pænere at se på. Det har da også de fleste af funktionerne. Men et ret godt eksempel på at Apple brugere har nogen ret andeledes krav til hvad der anses for at være kvalitet. Det er bestemt ikke funktionalitet som ligger højest prioriteret.
F.eks. C64 emulator, der er der en til iOS, men har læst en del Mac brugere brokke sig over at den ikke engang understøtter D64 filer, selv kvaliteten ellers ser ud til at være helt i top, så halter funktionaliteten. Men det er den sikkert kommet efter. Jeg ved så ikke om det samme gælder Dosbox, og om den efterhånden er lavet til iOS eller om det også halter lidt. Men det er måske ikke det mest populære blandt Mac brugere.
Riight. Men der var så en udvikler der så et behov som skulle dækkes og prøvede at lave et Total Commander til Mac, med et andet navn og mere Mac OSX agtigt design og grafik så det var lidt pænere at se på. Det har da også de fleste af funktionerne. Men et ret godt eksempel på at Apple brugere har nogen ret andeledes krav til hvad der anses for at være kvalitet. Det er bestemt ikke funktionalitet som ligger højest prioriteret.
F.eks. C64 emulator, der er der en til iOS, men har læst en del Mac brugere brokke sig over at den ikke engang understøtter D64 filer, selv kvaliteten ellers ser ud til at være helt i top, så halter funktionaliteten. Men det er den sikkert kommet efter. Jeg ved så ikke om det samme gælder Dosbox, og om den efterhånden er lavet til iOS eller om det også halter lidt. Men det er måske ikke det mest populære blandt Mac brugere.
Hvem der har en flest apps er en målelig størrelse, men ellers er det en ligegyldig diskussion om "kvalitet" - hvad en person syntes er godt syntes en anden er noget bras. Lige som det er med musik, film, bøger etc - det er et frit marked, og der er ingen censur (så længe man holder sig inde for loven. På Android - hos Apple er der en ton af censur)
AlexMilo (75) skrev:Så er det jo lige hvad man helst vil have. Mange ubrugelige apps eller få nyttige. ;)
Ja, det var jo så lige det som er nævnt, at der jo faktisk er apps til Android med flere funktioner end deres iPhone alternativer. Så den holder heller ikke helt.
myplacedk (77) skrev:Begge markeder tilbyder begge dele...
Ja, det er nok den bedste måde at sige det på. Der er jo også programmer og spil til iPhone som ikke er til Android og omvendt. Jeg ved ikke hvor mange iPhone programmer som har flere eller færre versioner end Android alternativerne, men det er nu nok også ret jævnt.
Windcape (52) skrev:Derudover nævner du jo f.eks. homebanking.
Trifork roste i høj grad Apple for deres hjælp og samarbejde med at udvikle iDanske (Dansk Bank til iPhone).
Modsat var der ingen hjælp til Android.
Så Apple's politiske del er måske supertræls, men modsat så supportere de faktisk kunder, i modsætning til Google der principelt siger at de ikke har noget at gøre med Android, udover udviklingen af selve operativ-systemet -- målrettet hardwareudviklerne.
Apple SKAL jo hjælpe med udvikling af den slags, når det nu ikke er open source og med den sikkerhed det kræver at lave et home banking program. Til Android kunne det lade sig gøre uden at have kontakt med Google, fordi alle oplysninger de skal bruge er frit tilgængelige, modsat iOS.
Desuden kan man gratis udvikle til Android, det koster minimum 600 kr. at udvikle til iOS eller så skal man være studerende, hvor skolen så måske betaler det.
kblood (79) skrev:Desuden kan man gratis udvikle til Android, det koster minimum 600 kr. at udvikle til iOS
Når vi snakker fx. mobilbanker er det nu en temmelig ligegyldig udgift. Det koster langt mere at have nogen til at sidde og bestille dem.
Seriøst, det tog langt over en time i gennemsnit for os at købe én iOS licens (vi købte en del), med email-bøvl, fejl i deres systemer osv. Pengene var klart det mindste.
Android Market har godt nok en lavere pris, men det var langt mere væsentligt at det er langt mindre bøvlet. Og som bonus skal vi ikke engang rode med kreditkort igen et år senere.
Windcape (80) skrev:At Android er open source har modsat intet at gøre med det. Android kunne være closed source, og det ville ikke ændre noget som helst.
Man ville ikke have adgang til kildekoden, hvilket jeg har hørt adskillige Android-udviklere sætte pris på.
Men du har en god og vigtig pointe i at det er hele Android-systemet som generelt er mere frit/åbent end fx. iOS. At det er open source er kun en lille del af det.
Jeg ville helst, hvis de ville 'sammenligne' på:
-antal top-ratede gratis-apps, med mere end 10000 top-ratings
-antal top-ratede betalings-apps, med mere end 1000 top-ratings
(mht. antal, så skal det bare være 'højt')
Så var det noget ved. Til sidst en mulighed for at kunne filtrere apps ud der ikke overholder ovenstående krav - jeg synes der er for meget junk clutter.
-antal top-ratede gratis-apps, med mere end 10000 top-ratings
-antal top-ratede betalings-apps, med mere end 1000 top-ratings
(mht. antal, så skal det bare være 'højt')
Så var det noget ved. Til sidst en mulighed for at kunne filtrere apps ud der ikke overholder ovenstående krav - jeg synes der er for meget junk clutter.
myplacedk (84) skrev:#83
At fokusere for meget på ratings er en dårlig ide. Fx. visse typer apps får bare dårlige ratings uanset hvor gode de er.
Ratingen kan sagtens bruge, men den er ikke meget værd når den står alene.
+ Virksomheder rater deres egen app op
+ Virksomheder rater andres app ned
+ Og så videre.
Rating systemer er fine nok, men de er næsten bygget til at blive misbrugt.
myplacedk (81) skrev:Når vi snakker fx. mobilbanker er det nu en temmelig ligegyldig udgift. Det koster langt mere at have nogen til at sidde og bestille dem.
Seriøst, det tog langt over en time i gennemsnit for os at købe én iOS licens (vi købte en del), med email-bøvl, fejl i deres systemer osv. Pengene var klart det mindste.
Android Market har godt nok en lavere pris, men det var langt mere væsentligt at det er langt mindre bøvlet. Og som bonus skal vi ikke engang rode med kreditkort igen et år senere.
Ja, jeg er begyndt at rode med udvikling til Android og har set hvor nemt det er at udgive apps på Android Market. Man kan bogstaveligt talt lave en app og udgive den, og så hente den på sin mobil på mindre end 10 minuter. Det synes jeg godt nok er ret vildt. Så er det efterfølgende en hel del op til brugerne at få dette app fjernet igen hvis der er noget galt med det. Hvilket iPhone brugere så nok er glade for ikke at skulle bekymre sig om.
Der er fordele ved Android og fordele ved iPhone. Jeg er da glad for at der er konkurrence imellem dem og at de adskiller sig på de måder som de gør, fordi der kan læres meget af de apps der laves til iPhone når der skal udvikles til Android og omvendt. Det gælder så også de nye Windows 7 phones, de skal jo ikke opfinde den dybe tallerken igen, og det skulle Android så heller ikke helt, selvom det nok var tæt på. Men idag er det ikke koden der er vigtig at vide, har man først set en brugerflade og hvordan det fungere, er det ikke så svært at efterligne.
Jeg har også lige opdaget at min Galaxy S allerede understøtter at man kan bruge bluetooth mus til den, som jeg ellers har ventet på næsten siden jeg fik den. Og så blev det muligt for flere måneder siden tyder det på. TV-Out + Bluetooth tastatur og mus = rejsecomputer / mediecenter.
Jeg tror nu godt nok at det vil fungere bedre med HDMI, men det virker nu ret godt på denne måde indtil videre. Så skal der bare komme et theme der understøtter mus og tastatur lidt bedre, selvom Android 2.2 nu allerede understøtter det okay. Men ved ikke hvor mange der har bemærket Pelyas SDK, den kunne håber jeg at kunne hjælpe med at udvikle lidt på, så den kan lave endnu bedre styrings muligheder til de mange ports der er lavet til den / med den.
kblood (86) skrev:Ja, jeg er begyndt at rode med udvikling til Android og har set hvor nemt det er at udgive apps på Android Market. Man kan bogstaveligt talt lave en app og udgive den, og så hente den på sin mobil på mindre end 10 minuter. Det synes jeg godt nok er ret vildt.
For ikke at nævne at man kan sætte sin telefon til at være i Developermode når USB er tilsluttet - så kan man vha. SDK eller AppInventor lave apps til telefonen, og appen opdateres løbende på telefonen som man skriver den på computeren. På den måde kan man fejlrette konstant og se sine ændringer konstant, direkte på telefonen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.