mboost-dp1

YouSee A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Ha det kan de godt glemme.. jeg skal ikke dele ud af mit internet med andre.. hvad hvis disse personer downloader ulovlige ting fra mit net? og hvad skal forhindre at andre folk end yousee kunder for adgang til mit net? hvis vi antager at alle skal bruge samme kode eller noget lign eller man får et program.. hvad skal så forhindre at jeg deler disse oplysninger med andre der ikke har yousee internet? nej ellers tak jeg skal nok finde en måde at hacke min router på så den ikke deler noget.. Jeg bryder mig bare ikke om at miste kontrollen over hvem der bruger mit net og til hvad..
lost-viking (5) skrev:Ha det kan de godt glemme.. jeg skal ikke dele ud af mit internet med andre.. hvad hvis disse personer downloader ulovlige ting fra mit net? og hvad skal forhindre at andre folk end yousee kunder for adgang til mit net? hvis vi antager at alle skal bruge samme kode eller noget lign eller man får et program.. hvad skal så forhindre at jeg deler disse oplysninger med andre der ikke har yousee internet? nej ellers tak jeg skal nok finde en måde at hacke min router på så den ikke deler noget.. Jeg bryder mig bare ikke om at miste kontrollen over hvem der bruger mit net og til hvad..
Du havde det svært i skolen, ikke?
Jeg læste engang om en gruppe der startede op på samme måde som Yousee. Man tilmeldte sig ordningen og kunne så nyde del i at låne internet hos andre medlemmer...
Hvad med at man lavede sådan en gruppe så den kunne udvikle sig til hele verden, så vil problemerne med wifi være løst..
at det kun er yousee der mener der skal bruge yousee der brænder de sig selv i foden.
Hvad med at man lavede sådan en gruppe så den kunne udvikle sig til hele verden, så vil problemerne med wifi være løst..
at det kun er yousee der mener der skal bruge yousee der brænder de sig selv i foden.
Jeg har set lignende løsninger i både Finland og Tyskland. Her ser det umiddelbart ud til at være en success.
Men på trods af successen er det nu ikke ligefrem "landsdækkende" i praktisk forstand.
Der er naturligvis kunder over hele landet som har det, men det er jo ikke alle der har samme udbyder.
Den finske udbyder har et fint kort hvor man kan se hvor der var "gratis adgang", men i praksis var der nu lidt langt mellem punkterne... ala 3 stk i en by med 10000 indbyggere.
Nærmeste punkt var trods alt så langt væk at jeg ikke lige orkede at køre derud og se om der var en flok mennesker samlet i indkørslen hos den pågældende.
Så man skal nok mere se dette som en ekstra feature som for brugerene kan være praktisk en gang imellem... og ikke, som den nok skal sælges på: "Vær kunde hos os og få WLAN over alt!!"
Men på trods af successen er det nu ikke ligefrem "landsdækkende" i praktisk forstand.
Der er naturligvis kunder over hele landet som har det, men det er jo ikke alle der har samme udbyder.
Den finske udbyder har et fint kort hvor man kan se hvor der var "gratis adgang", men i praksis var der nu lidt langt mellem punkterne... ala 3 stk i en by med 10000 indbyggere.
Nærmeste punkt var trods alt så langt væk at jeg ikke lige orkede at køre derud og se om der var en flok mennesker samlet i indkørslen hos den pågældende.
Så man skal nok mere se dette som en ekstra feature som for brugerene kan være praktisk en gang imellem... og ikke, som den nok skal sælges på: "Vær kunde hos os og få WLAN over alt!!"
gramps (11) skrev:Vil YouSee så også begynde at styre frekvenserne? I mit nabolag ligger trådløse net fra YouSee-kunder gerne på kanal 6, selvom kanal 1-3 og 8-13 er helt frie, bortset fra mit eget netværk.
Du skal vælge en "stock" kanal i router config...smartypants.
gramps (11) skrev:Vil YouSee så også begynde at styre frekvenserne? I mit nabolag ligger trådløse net fra YouSee-kunder gerne på kanal 6, selvom kanal 1-3 og 8-13 er helt frie, bortset fra mit eget netværk.
Og som en lille tilføjelse vil jeg sige at der er ikke noget VÆRRE end access points der kører kanal 2-5 eller 7-10, synes ofte det er Telenor routere der leger der!
Synes også det lyder som en god idé, er dog overrasket over at det først kommer nu.
Fonera har jo i mange år forsøgt netop at lave noget lignende, dog åbent for alle uanset udbyder.
Så skal det bare laves så det er permanent aktiveret så folk som #5 og andre med sølvpapirshatten ikke ødelægger det for de andre.
Fonera har jo i mange år forsøgt netop at lave noget lignende, dog åbent for alle uanset udbyder.
Så skal det bare laves så det er permanent aktiveret så folk som #5 og andre med sølvpapirshatten ikke ødelægger det for de andre.
Jeg bryder mig bare ikke om at miste kontrollen over hvem der bruger mit net og til hvad..
#5
Jeg er bange for at du allerede har mistet kontrollen!
#15: Du kan jo bare lave en portforward på den port de bruger til fjernadministration til en null eller ikke-eksisterende intern IP, så ringer de og siger at ens internet ikke virker - selvom det fungerer upåklageligt :-P
Det forhindrer dem også i at slå ens Wifi fra, nulstille ens routing af de forskellige porte, samt hvad ellers af tåbeligheder internetudbydere finder på >_<
Det forhindrer dem også i at slå ens Wifi fra, nulstille ens routing af de forskellige porte, samt hvad ellers af tåbeligheder internetudbydere finder på >_<
Ok, et tænkt eksempel.
Jeg flytter ind i en ny lejlighed, og bestiller i den forbindelse en 20/5 forbindelse gennem Yousee..
Efter etablering finder de ud af at linien ikke kan trække de 20/5, og linien bliver derfor nedgraderet til en 10/1, med dertil hørende nedsættelse i prisen. Og alt er fint.
Nu indføre de denne ordning. Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ligger i den kategori der ville sørge for at slå denne funktion fra..
Jeg flytter ind i en ny lejlighed, og bestiller i den forbindelse en 20/5 forbindelse gennem Yousee..
Efter etablering finder de ud af at linien ikke kan trække de 20/5, og linien bliver derfor nedgraderet til en 10/1, med dertil hørende nedsættelse i prisen. Og alt er fint.
Nu indføre de denne ordning. Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ligger i den kategori der ville sørge for at slå denne funktion fra..
Chewy (17) skrev:Ok, et tænkt eksempel.
Jeg flytter ind i en ny lejlighed, og bestiller i den forbindelse en 20/5 forbindelse gennem Yousee..
Efter etablering finder de ud af at linien ikke kan trække de 20/5, og linien bliver derfor nedgraderet til en 10/1, med dertil hørende nedsættelse i prisen. Og alt er fint.
Nu indføre de denne ordning. Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ligger i den kategori der ville sørge for at slå denne funktion fra..
Det kan man vel fikse med noget QoS, priotere din data højere end gæstens data.
Yvossen (18) skrev:Chewy (17) skrev:Ok, et tænkt eksempel.
Jeg flytter ind i en ny lejlighed, og bestiller i den forbindelse en 20/5 forbindelse gennem Yousee..
Efter etablering finder de ud af at linien ikke kan trække de 20/5, og linien bliver derfor nedgraderet til en 10/1, med dertil hørende nedsættelse i prisen. Og alt er fint.
Nu indføre de denne ordning. Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ligger i den kategori der ville sørge for at slå denne funktion fra..
Det kan man vel fikse med noget QoS, priotere din data højere end gæstens data.
Jeg ved godt at det er meget at forlange, men man kunne jo læse artiklen og finde svaret.
Der bliver tildelt ekstra båndbredde, så du stadig har din linie for dig selv - og gæsterne har "den anden" linie...
#19
Hvordan tildeler de ekstra båndbredde hvis kobberet ikke kan klare mere end den linie man har fået tildelt?
Hvordan tildeler de ekstra båndbredde hvis kobberet ikke kan klare mere end den linie man har fået tildelt?
@ #21
Du skal nok næppe regne med at man som udefrakommende vil få adgang til settings.
Derudover skal man logge på med user+pass, hvilket betyder at man nemt kan identificere hvem der har gjort hvad på din router.
Der er tale om et gæstenetværk, separat fra dit "normale" netværk..
Det bryder jeg mig ikke om... så hvis folk smadrer min router, så er det mit problem at få den skiftet?
Ydermere, hvis folk bruger mit net, til at hacke eller lave andet fidumdik, så kommer jeg under skruterni?
Den er jeg ikke nede med.
Du skal nok næppe regne med at man som udefrakommende vil få adgang til settings.
Derudover skal man logge på med user+pass, hvilket betyder at man nemt kan identificere hvem der har gjort hvad på din router.
Der er tale om et gæstenetværk, separat fra dit "normale" netværk..
NightZtorm (20) skrev:#19
Hvordan tildeler de ekstra båndbredde hvis kobberet ikke kan klare mere end den linie man har fået tildelt?
Man må ikke forveklse yousee kobber med tdc kobber.
på yousee's COAX net, som det hedder, er der ikke den samme afstandsfaktor der tæller ind som på tdc kobber.
Man vil derfor ikke kunne opleve det scenarie du sætter op hos yousee.
#24 YouSee og for den sags skyld også Stofa, kan ikke altid levere 50, 100 eller 150 mbit de steder de udbyder det. Det er bedre end ADSL, men at love folk at de bare lige får noget oveni holder altså ikke.
Der er også lige noget der hedder en FairUse grænse: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Om_Br...
Den har de måske også tænkt sig at taksere via login?
Der er også lige noget der hedder en FairUse grænse: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Om_Br...
Den har de måske også tænkt sig at taksere via login?
Madsbodin (25) skrev:Jeg vil da være lidt sur hvis mine 30 mbit skulle smides rundt til alle så jeg selv kun sidder med 5 :)
nyheden skrev:For at de enkelte kunder ikke får mindre båndbredde til rådighed, vil hver router få tildelt ekstra kapacitet, som vil blive afsat til det nye netværk.
m|E|g|A (26) skrev:
Der er også lige noget der hedder en FairUse grænse: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Om_Br...
Den har de måske også tænkt sig at taksere via login?
hvis man logger ind, kan de jo se hvor meget traffik brugerne bruger
Ideen fejler jo intet. Så dog hellere at at teleselskaberne imellem lavede en koordineret indsats på at få en finmasket LTE netværk.
Det er simpelthen for dumt at TDC og 3 ikke har set lyset i det Telenor og Telia har gang i. Cat 3 LTE på mobile enheder ville jeg hellere end random wifi netværk med begrænset rækkevidde, sendestyrke osv.
Det er simpelthen for dumt at TDC og 3 ikke har set lyset i det Telenor og Telia har gang i. Cat 3 LTE på mobile enheder ville jeg hellere end random wifi netværk med begrænset rækkevidde, sendestyrke osv.
Chewy (17) skrev:Ok, et tænkt eksempel.
Jeg flytter ind i en ny lejlighed, og bestiller i den forbindelse en 20/5 forbindelse gennem Yousee..
Efter etablering finder de ud af at linien ikke kan trække de 20/5, og linien bliver derfor nedgraderet til en 10/1, med dertil hørende nedsættelse i prisen. Og alt er fint.
Nu indføre de denne ordning. Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Jeg må indrømme at jeg umiddelbart ligger i den kategori der ville sørge for at slå denne funktion fra..
så hvis din forbindelse kan trække den lovede hastighed har du ikke noget i mod af dele med andre yousee kunder ?
NightZtorm (20) skrev:#19
Hvordan tildeler de ekstra båndbredde hvis kobberet ikke kan klare mere end den linie man har fået tildelt?
m|E|g|A (26) skrev:#24 YouSee og for den sags skyld også Stofa, kan ikke altid levere 50, 100 eller 150 mbit de steder de udbyder det. Det er bedre end ADSL, men at love folk at de bare lige får noget oveni holder altså ikke.
Der er også lige noget der hedder en FairUse grænse: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Om_Br...
Den har de måske også tænkt sig at taksere via login?
Har du nogen sinde haft problemer med af din forbindelse er blevet lukket fordi du har brugt nettet for meget ?
Jeg håber sandelig man får mulighed for at fravælge dette.
Idéen er som udgangspunkt fin nok, men kæden hopper af når de vil benytte privates linjer.
Udover at der afsættes ekstra båndbredde til det, vil jeg mener der som minimum også bør afsættes en ekstra IP-adresse, så gæsters trafik ikke kan forveksles med ens egen.
Der findes jo flere tjenester der er begrænset ud fra IP-adresser, eksempelvis ordbogen.com der tillader et vist antal gratis opslag pr. dag pr. IP-adresse.
Idéen er som udgangspunkt fin nok, men kæden hopper af når de vil benytte privates linjer.
Udover at der afsættes ekstra båndbredde til det, vil jeg mener der som minimum også bør afsættes en ekstra IP-adresse, så gæsters trafik ikke kan forveksles med ens egen.
Der findes jo flere tjenester der er begrænset ud fra IP-adresser, eksempelvis ordbogen.com der tillader et vist antal gratis opslag pr. dag pr. IP-adresse.
@ #30
Hvis det ikke påvirker min upload, download, ping, latency, etc. Og det kommer til at foregå på et gæstenetværk, så det på ingen måde kan påvirke mit eget netværk.
Så kan jeg ikke umiddelbart se nogen problemer...
@ #32
Fra artiklen:
så hvis din forbindelse kan trække den lovede hastighed har du ikke noget i mod af dele med andre yousee kunder ?
Hvis det ikke påvirker min upload, download, ping, latency, etc. Og det kommer til at foregå på et gæstenetværk, så det på ingen måde kan påvirke mit eget netværk.
Så kan jeg ikke umiddelbart se nogen problemer...
@ #32
Jeg håber sandelig man får mulighed for at fravælge dette.
Fra artiklen:
Selvfølgelig vil man også kunne melde sig fra
m|E|g|A (26) skrev:#24 YouSee og for den sags skyld også Stofa, kan ikke altid levere 50, 100 eller 150 mbit de steder de udbyder det. Det er bedre end ADSL, men at love folk at de bare lige får noget oveni holder altså ikke.
Der er også lige noget der hedder en FairUse grænse: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Om_Br...
Den har de måske også tænkt sig at taksere via login?
Jo, det kan Yousee. hvis du har mulighed for at købe 100 mbit, så kan det også leveres. kender yousee's net temmelig godt.
Der er selvfølgelig ting der kan spille ind som at HF'en kan være overbelastet i spidsperioderne, og der skal en kapacitetsudvidelse til for at man kan trække de 100, men det er ikke kabler der sætter denne begrænsning, som var det jeg kommenterede på.
og ang fairuse grænser osv, så er de jo ikke så dumme hos yousee at det kommer til at tælle på dit da det er et seperat login det kører på.
KimSizewear (35) skrev:Der er selvfølgelig ting der kan spille ind som at HF'en kan være overbelastet i spidsperioderne, og der skal en kapacitetsudvidelse til for at man kan trække de 100, men det er ikke kabler der sætter denne begrænsning, som var det jeg kommenterede på.
Hvilket også er et reelt problem for Yousee mange steder. Jeg har kun 20 Mbit, men den falder ofte til næsten det halve.
Chewy (33) skrev:Hvis det ikke påvirker min upload, download, ping, latency, etc. Og det kommer til at foregå på et gæstenetværk, så det på ingen måde kan påvirke mit eget netværk.
Så kan jeg ikke umiddelbart se nogen problemer...
En ting er om det er et gæstenetværk eller lign, noget andet er hvad de gør med kanaler.
For betyder det at når de kan køre det ud til eksisterende kunder, at ens eget og gæstewifi køre på samme sender, så når der er en der kobler en 802.11b enhed så ens gæstewifi, så dør hastigheden på ens private wifi?
Og hvordan med overlappende signaler? Hvis du som mig bor i et lejlighedsområde hvor der på et hvert givet tidspunkt er ca. 40-50 accesspoints der forstyrre ind i min lejlighed, hvis YouSee så smækker en 5-10 accesspoints mere op, så bliver der bare endnu støj, og endnu dårligere signal til mit eget private wifi.
EN enkelt ting hæfter jeg mig ved i artiklen: "Selvfølgelig vil man også kunne melde sig fra..."
Umiddelbart er der tilstrækkelig mange spørgsmål til at man kun kan formode denne idé er opfundet i YouSee's marketingsafdeling og ikke i deres teknik- eller økonomiafdeling.
Se f.eks. #38, eller fortæl mig at YouSee ikke længere er interesseret i at sælge op til max. kapacitet på en adresse, fordi der også skal være plads til gæsterne?
Selvom det vil være minimalt, så vil kunden komme til at lægge strøm til YouSee's tiltag. I praksis ikke det store problem, men principielt rejser det nogle spørgsmål.
Umiddelbart er der tilstrækkelig mange spørgsmål til at man kun kan formode denne idé er opfundet i YouSee's marketingsafdeling og ikke i deres teknik- eller økonomiafdeling.
Se f.eks. #38, eller fortæl mig at YouSee ikke længere er interesseret i at sælge op til max. kapacitet på en adresse, fordi der også skal være plads til gæsterne?
Selvom det vil være minimalt, så vil kunden komme til at lægge strøm til YouSee's tiltag. I praksis ikke det store problem, men principielt rejser det nogle spørgsmål.
#40, du er da den eneste der taler om "kæmpe" i forbindelse med ekstra strømforbrug?
Jeg tvivler på at rabatter kommer på tale - Det ville simpelthen være for tåbeligt og uhåndterbart. (Så skulle kunden krediteres i forhold til oppetid m.m.)
Til gengæld kunne jeg forestille mig at kun kunder der melder sig fra heller ikke selv vil kunne benytte andres gæstenetværk. Fair, men bare vent... Det skal nok give ramaskrig! :)
Jeg tvivler på at rabatter kommer på tale - Det ville simpelthen være for tåbeligt og uhåndterbart. (Så skulle kunden krediteres i forhold til oppetid m.m.)
Til gengæld kunne jeg forestille mig at kun kunder der melder sig fra heller ikke selv vil kunne benytte andres gæstenetværk. Fair, men bare vent... Det skal nok give ramaskrig! :)
#Strømforbrug
Eftersom de snakker om at det er en firmware opgradering af deres wireless udstyr som kunden allerede har, er det nok begrænset hvor meget mere strøm det koster, i forhold til i dag.
Mig bekendt, er strømforbruget for en router/accesspoint ikke så kraftigt påvirket af trafikken i gennem det.
Eftersom de snakker om at det er en firmware opgradering af deres wireless udstyr som kunden allerede har, er det nok begrænset hvor meget mere strøm det koster, i forhold til i dag.
Mig bekendt, er strømforbruget for en router/accesspoint ikke så kraftigt påvirket af trafikken i gennem det.
Wud?
Ingen der har nævnt free.fr endnu?
Samme koncept, landsdækkende wifi i frankrig.
Min lillebror havde det da han boede dernede i et par måneder, og ja det er ganske smart. tror ikke det er mere end +- 5% af ens forbindelse der går til fællesskabet, men det giver til gengæld en enorm frihed alle andre steder end hjemme.
=mobilt bredbånd uden SIM-kort og USB-pind
Ingen der har nævnt free.fr endnu?
Samme koncept, landsdækkende wifi i frankrig.
Min lillebror havde det da han boede dernede i et par måneder, og ja det er ganske smart. tror ikke det er mere end +- 5% af ens forbindelse der går til fællesskabet, men det giver til gengæld en enorm frihed alle andre steder end hjemme.
=mobilt bredbånd uden SIM-kort og USB-pind
#12
Måske med den router man får via Fullrate, men det er ikke de samme routere. Jeg ved det, for jeg bestilte internet fra Fullrate og YouSee med få dages mellemrum. Jeg ved godt du arbejder hos Fullrate, men ingen ved alt om alt i organisationen.
Da jeg satte mit YouSee-netværk op skulle jeg ikke sætte en kanal op som standard. Jeg skulle sætte et kodeord og det var ca. det. Jeg kan ændre kanalen et eller andet sted på yousee.dk, og det har jeg også gjort. Jeg ville ønske at jeg kunne lave ændringerne direkte på routeren, men det styrer YouSee. Hvis jeg vil have en ny adgangskode, så skal jeg logge på yousee.dk og finde det. Brugernavn og adgangskode til routeren er standardkoderne fra Netgear (admin: admin og password: password), og jeg kan godt ændre det - indtil YouSee pusher ændringer igen.
Måske med den router man får via Fullrate, men det er ikke de samme routere. Jeg ved det, for jeg bestilte internet fra Fullrate og YouSee med få dages mellemrum. Jeg ved godt du arbejder hos Fullrate, men ingen ved alt om alt i organisationen.
Da jeg satte mit YouSee-netværk op skulle jeg ikke sætte en kanal op som standard. Jeg skulle sætte et kodeord og det var ca. det. Jeg kan ændre kanalen et eller andet sted på yousee.dk, og det har jeg også gjort. Jeg ville ønske at jeg kunne lave ændringerne direkte på routeren, men det styrer YouSee. Hvis jeg vil have en ny adgangskode, så skal jeg logge på yousee.dk og finde det. Brugernavn og adgangskode til routeren er standardkoderne fra Netgear (admin: admin og password: password), og jeg kan godt ændre det - indtil YouSee pusher ændringer igen.
Hvad med de YouSee kunder som ikke har noget access point fra YouSee? Vil de stadigvæk få lov til at gøre brug af servicen? Er der offentliggjort nogen tal for hvor mange af YouSee kunderne, der har et access point, som vil kunne indgå?
Så enten kommer det til at foregå bagved samme IPv4 adresse som routeren allerede bruger til NAT for kunden, eller også kommer det til at foregå med en central CGN løsning.
Måske vælger de at lave dobbelt NAT således at kunden bliver NATet til en offentlig IP hvorimod gæster bliver NATet til en 10.0.0.0/8 adresse som så bliver routet gennem en CGN løsning der NATer alle bruger af gæste WiFi til en enkelt IP adresse uanset hvilket access point det skete gennem.
De kunne også vælge en lidt smartere løsning med native IPv6 ud på gæste WiFi og så NAT64 i stedet for NAT444.
Fuldstændigt enig. Alt andet ville jo være en åbenlyst dum idé. Til gengæld burde YouSee ikke være i stand til at tildele en ekstra IPv4 adresse til hver eneste router, da der jo er rationering.angelenglen (32) skrev:Udover at der afsættes ekstra båndbredde til det, vil jeg mener der som minimum også bør afsættes en ekstra IP-adresse, så gæsters trafik ikke kan forveksles med ens egen.
Så enten kommer det til at foregå bagved samme IPv4 adresse som routeren allerede bruger til NAT for kunden, eller også kommer det til at foregå med en central CGN løsning.
Måske vælger de at lave dobbelt NAT således at kunden bliver NATet til en offentlig IP hvorimod gæster bliver NATet til en 10.0.0.0/8 adresse som så bliver routet gennem en CGN løsning der NATer alle bruger af gæste WiFi til en enkelt IP adresse uanset hvilket access point det skete gennem.
De kunne også vælge en lidt smartere løsning med native IPv6 ud på gæste WiFi og så NAT64 i stedet for NAT444.
kasperd (47) skrev:Hvad med de YouSee kunder som ikke har noget access point fra YouSee? Vil de stadigvæk få lov til at gøre brug af servicen?
Access point og kabelmodem kommer i én løsning (Netgear CG3000). Jeg kan ikke lige se, om man kan slå det fra, men som jeg har fortalt tidligere: YouSee styrer alle indstillinger på routeren/access pointet/modemmet. Jeg tvivler på at man kan melde sig helt fra.
Hvorfor er der så mange som snakker om at kunne slå det fra? Hvis YouSee laver det ordentligt vil det jo ikke have nogen negativ indflydelse på den almindelige trafik på modemet.
Jeg håber for YouSee at kunder der vælger at slå det fra, bare fordi de kan, også selv bliver afskåret fra at bruge servicen. Ellers risikerer YouSee at mange slår det fra efter at have læst misinformation om servicen på nettet, og så ender YouSee med at stå med en ikke særligt brugbar service.
Skal vi ikke lige vente med at dømme servicen til vi har set om de kan finde ud af at lave en fornuftig løsning. Der er mange ting som kunne gøres galt, men indtil der ligger dokumentation for at YouSee har begået en af de fejl, skal vi ikke opfordre folk til at melde sig fra servicen.
Fejl som nemt kunne begås, men kan undgås, ved passende konfiguration:
- Gæster kan forårsage fald i båndbredden tilgængelig til kunden.
- Gæster kan forårsage stigning i latens for kunden.
- Gæster bruger en IP adresse, som er delt med kunden.
- Gæster får adgang til kundens lokalnet.
- Gæster kan kommunikere med kabelmodemets IP adresse.
- Kunden har mulighed for mitm-angreb imod gæsterne.
Mon ikke YouSee har overvejet nogle af de risici.
Overvej i stedet fordelene. Det bliver f.eks. nemmere for dine egne gæster, og så behøver du ikke bekymre dig om dine gæster f.eks. har malware på deres mobiltelefon, når YouSee holder dem adskilt fra dit lokalnet.
Jeg håber for YouSee at kunder der vælger at slå det fra, bare fordi de kan, også selv bliver afskåret fra at bruge servicen. Ellers risikerer YouSee at mange slår det fra efter at have læst misinformation om servicen på nettet, og så ender YouSee med at stå med en ikke særligt brugbar service.
Skal vi ikke lige vente med at dømme servicen til vi har set om de kan finde ud af at lave en fornuftig løsning. Der er mange ting som kunne gøres galt, men indtil der ligger dokumentation for at YouSee har begået en af de fejl, skal vi ikke opfordre folk til at melde sig fra servicen.
Fejl som nemt kunne begås, men kan undgås, ved passende konfiguration:
- Gæster kan forårsage fald i båndbredden tilgængelig til kunden.
- Gæster kan forårsage stigning i latens for kunden.
- Gæster bruger en IP adresse, som er delt med kunden.
- Gæster får adgang til kundens lokalnet.
- Gæster kan kommunikere med kabelmodemets IP adresse.
- Kunden har mulighed for mitm-angreb imod gæsterne.
Mon ikke YouSee har overvejet nogle af de risici.
Overvej i stedet fordelene. Det bliver f.eks. nemmere for dine egne gæster, og så behøver du ikke bekymre dig om dine gæster f.eks. har malware på deres mobiltelefon, når YouSee holder dem adskilt fra dit lokalnet.
Det lyder som noget slamkode, hvis det er måden at lukke en port på.HenrikH (16) skrev:Du kan jo bare lave en portforward på den port de bruger til fjernadministration
Det kan de, hvis de giver dig førsteprioritet til båndbredden.Chewy (17) skrev:Hvordan vil de så kunne garantere at jeg får min 10/1, når der samtidig skal være andre Yousee brugere der benytter mit net?
Båndbredden til gæster burde ikke afhænge af kapaciteten som kunden har betalt for. Spørgsmålet er nok nærmere om man kan være gæst på sit eget access point for at få et ekstra boost.zymes (29) skrev:Eller kan jeg bestille en billig 5/1 for at få user/pass og glæde mig over naboen betaler for 20/5?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.