mboost-dp1

unknown

Xbox 360 og PS3 for svage til Crysis

- Via Heise - , redigeret af peter_m

Et af de mest ventede FPS spil i øjeblikket er Cryteks kommende Crysis. Det skyldes primært den fænomenale grafik, der er blevet vist indtil videre.

Det har længe været kendt, at Crysis kun kommer til PC, men på Leipzig Game Convention (GC), kunne Bernd Diemer fra Crytek så fortælle hvorfor. De to nye konsoller fra Microsoft og Sony er simpelthen ikke kraftige nok, til at kunne levere den kvalitet Crytek ønsker.

Grafikken i Crysis er ganske imponerende taget i betragtning, at der endnu kun har været fremvist screenshots fra den DX9 baserede version. Crytek arbejder på en DX10 version og på GC fremviste Crytek en simuleret udgave af denne DX10 version. Journalisterne fra Gamespot var meget imponerede og udtalte bl.a.:

It doesn’t seem like much of a stretch to say that comparing the DX9 and DX10 (simulated) versions would be akin to comparing Xbox and Xbox 360 versions of the same game; the simulation really looked that good.

Nyheden er på tysk.





Gå til bund
Gravatar #51 - bakkers14
31. aug. 2006 07:51
#45

Nu kan du jo ikke samligne prisen på dit grafikkort og så f.eks. en xbox 360 på den måde. For det første mister MS jo penge på hver konsol de sælger og derudover får de jo noget bedre tilbud på dele end du gør for de tog jo f.eks. fat i ATI og sagde vi skal bruge 10 mill GPU'er det første år hvad giver i af tilbud.. Dette er selvfølgelig forsimplet utroligt meget men håber du forstår meningen. Hvorimod du går til en forhandler og siger jeg skal have et graffikkort, mon ikke du betaler meget ekstra end MS gør pr. grafikkort.

Pt kan jeg ikke se at pc er overlegen til konsollerne for f.eks cpu'en i xbox 360 består af 3 cpu'er der hver kører med 2 tråde. Jeg mener ikke at pc'erne er kommet længere end til 2 cpu'er pr. kerne. Og så er cpu'en i xbox cell processor og de arbejder vist også mere effiktivt end processor som pc'er bruger (Dette er hvad jeg har hørt, måske der findes nogle hardware fesserer som lige kan kaste lidt lys over dette?).

GPU'en i xbox'en har 10 MB embedded ram, det er der vist heller ikke pc GPU'er som har endnu.

Men selvfølgelig bliver pc hardware altid kraftigere end konsoller da en konsol ikke opgraderes i dens levetid, men om pc'er er meget bedre nu? det mener jeg ikke.
Gravatar #52 - Trentors
31. aug. 2006 08:44
#47 Det er vist dig som blander tingene sammen. Produktionsomkostninger på PS3... hvor står der noget om det er selve konsollen der snakkes om? Enhver idiot ved sgu da at spiludviklerne ikke betaler for udviklingen af konsollen direkte og han hentyder selvfølgelig til de høje omkostninger der er i forbindelse med at UDVIKLE på disse maskiner.


Syntes du at konsolspil er tuttenuttede fordi man ikke skal sigte og har færre knapper? Det er jo dumt? Alle FPS spil er jo stort set ens og sidst jeg tjekkede var dem som dominerede CS en flok små skolebørn med hurtige reflekser - Det kræver IKKE det store IQ at spille den slags.

Og med hensyn til et tastatur. Det er IKKE udviklet til spil og bare fordi der er nogen udviklere som ikke har fattet det så betyder det ikke at de er mere seriøse. F.eks. har PC-udviklere en fetish med at MAPPE HVER ENESTE LILLE FUNKTION TIL HVER SIN TAST. Det er jo lallende idioti. Du står foran en dør og så bliver du nødt til at bruge åbne-dør-knappen i stedet for at have en universal knap der gør det mest indlysende i en given situation. Det hedder context-sensitivitet og det er noget som er i mange nyere spil - forvent dog ikke at se det i for mange PC spil, hvor man stadig bruger en skrivemaskine som input. Fordi det er jo det som den er bedst til.
Gravatar #53 - desvaerre
31. aug. 2006 09:59
#52 Hvilke produktionsomkostninger snakker vi så om? Hvis han ikke mener at sætningen:
Produktions-omkostningerne på Xbox 360 og PS3 er bare så høje
Ikke har noget med produktionsomkostningerne på disse to konsoller, så ved jeg ik hvorfor han skriver det, men lad ham eventuelt selv svare?

Syntes du at konsolspil er tuttenuttede fordi man ikke skal sigte og har færre knapper? Det er jo dumt? Alle FPS spil er jo stort set ens og sidst jeg tjekkede var dem som dominerede CS en flok små skolebørn med hurtige reflekser - Det kræver IKKE det store IQ at spille den slags.

Det beviser jo blot, at du ikke har forstået hele pointen med FPS spil.. Der er mange genre indenfor spil, men nu ved jeg ik, hvis det ikke kræver den store IQ at spille den slags, så skulle du nok finde en anden server som ikke er fyldt med små dominerende CS skolebørn.. Hvis du kan tænke hvor folk kommer inden de selv ved det, så er du vild nok, hvis man forudser hvordan hvert træk fra modstanderen bliver er det vist ikke reflekserne man gør brug af vel :) men CS er nu også stærkt overvurderet, det er kun fordi det er simpelt og folk ikke skal vente mere end 2 minutter for at spille igen.

Og med hensyn til et tastatur. Det er IKKE udviklet til spil og bare fordi der er nogen udviklere som ikke har fattet det så betyder det ikke at de er mere seriøse. F.eks. har PC-udviklere en fetish med at MAPPE HVER ENESTE LILLE FUNKTION TIL HVER SIN TAST. Det er jo lallende idioti. Du står foran en dør og så bliver du nødt til at bruge åbne-dør-knappen i stedet for at have en universal knap der gør det mest indlysende i en given situation.
Ehm, prøv du lige en FPS igen tak.. Åbne døre, aktivere ting, tage våben, gå ind i maskiner.. det plejer sgu at være samme tast. Doom3 gør det flot hvor man skal klikke med musen i en flot overgang, det er sgu da langt federe end at trykke på de farvede knapper som gør at spilleren ikke skal bruge andet end PIL FREM og GRØN KNAP.

Ved ikke om det er lallende idioti, men ville nu foretrække at man har størst mulighed for at integere sig i spillet, og ikke bare trykke GRØN knap hver gang der kommer en forhindring, for så er vi jo nede i den lave ende af IQ skalaen hvis det blot drejer sig om det ikke? De har jo bevist at selv duer kan finde ud af sådan en opsætning. GRØN KNAP = MAD... Mus, køer fungerer det også på, og de har sgu ikke en vild IQ.
Gravatar #54 - bakkers14
31. aug. 2006 10:17
#53

Nu overdriver du vist lige så meget som det indlæg du er uenig i! På konsol skal du ikke kun bruge en knap og så ellers pege frem. Og på samme måde at man på pc ikke skal bruge alle taster. Der er ingen grund til at spille dum for at fremme ens egen pointe.
Gravatar #55 - desvaerre
31. aug. 2006 10:29
#54 lol det ironi :) Vendte den bare om fordi #52 mente det var dumt med for mange taster..

/Vi snakkes
Gravatar #56 - bakkers14
31. aug. 2006 10:35
hehe ok lidt svært at se når folk er ironiske på et forum.
Gravatar #57 - Zombie Steve Jobs
31. aug. 2006 13:00
FPS på konsol = WTF?
Gravatar #58 - mathiasmadsen
31. aug. 2006 13:04
# 6 personligt vil jeg sige, at jeg endnu ikke har fundet et spil, der slår Indiana Jones And The Fate Of Atlantis. Det er det ultimative gameplay, og grafikken fejler skam heller ikke noget ;D

tag et kig her, og se om det er noget for jer
Gravatar #59 - bakkers14
31. aug. 2006 13:06
#57

hehe det tænkte jeg også første gang jeg prøvede halo til xbox. Før det var jeg pc gamer og var især vild med fps så var meget skeptisk. Men det fungerer kanon det er bare en spørgsmål om lige at vende sig til det, men sådan er det med alt nyt.
Gravatar #60 - Zombie Steve Jobs
31. aug. 2006 13:28
#59
Jeg kan ikke vænne mig til det. Synes det er for langsomt hvad angår reaktion og bevægelse i forhold til den høje dpi og præcision på pc'en.
Gravatar #61 - Trentors
31. aug. 2006 13:53
#53
Han skrive at produktionsomkostningerne er så høje at meget få udviklere har råd til at udvikle spil til disse. Ergo snakker han om udvikling af spil og ikke udvikling af konsollen. Hvornår har 3. parts spiludviklere nogen sinde betalt for en konsols udvikling? Og desuden har der været en masse gossip om prisen for spiludvikling på PS3 og XBox360.


Med hensyn til FPS'er, så er jeg ikke så "vild" at jeg er blevet prækognitiv men hvad relevans har det? Du snakker om servere og CS børn - jeg snakker om at spillet stimulerer dine reflekser men ikke din intelligens og det kunstneriske aspekt er som regel heller ikke noget at råbe hurra for.

Prøv du at spille Shadow Of The Colossus på PS2 og analyser de dybere meninger som det spil HAR. Der er tænkt noget længere end til næste kill.

Og appropos kunst, fortolkning og dybere mening med spil som kunstart så har jeg aldrig hørt disse ting nævnt i sammenhæng med FPS'er - Om de så hedder BattleField eller CS.


Ja Doom3 havde fattet ordet "kontekst-sensitivitet" men jeg syntes ikke at der er stor forskel på at trykke på en sort knap (ja de er som regel ikke grønne - der er 100 millioner PS2'er i verden og dens knapper er sorte - men du kender jo tilsyndeladende ikke meget til konsoller) eller en anden sort knap (mine museknapper er sorte). Men kontekst-sensitivitet blev altså opfundet af ...gosh... NINTEND OG RARE!! :-S


Du misforstår det med intelligens og spiludvikling. Det kræver mere af en udvikler at programmere kontekst-sensitivitet ind et spil end bare at have en generisk knap til alting. Fordi så skal udvikleren TÆNKE over de givner situationer spillene kan befinde sig i og forprogrammerer de mulig handlinger ind.

Og hvad er logikken i at konstant have en funktion som hedder "Open door" hvis du står midt på en strand uden bygninger i nærheden? Er det smart?

Jeg viste ikke køer trykkede på kontekst-sensitive knapper når de spiste...eller mus for den sags skyld??
Gravatar #62 - Zombie Steve Jobs
31. aug. 2006 14:36
#61: Open door? Øh, mener du "use"? E som det er i de fleste spil.
Jeg forstår ikke helt, du har på pc WSAD, CTRL, SHIFT, SPACE, E. Så bruger du scroll 1,2,3 og så videre. Det er mere eller mindre standard for alle moderne spil og så kyles der noget ekstra på, i "tom clancy" spil en hel del. Det er jo nogenlunde det samme som L2, L1, R1, R2 pilen, firkant og så videre.
Og knapper på en PS controller har sgu da farver, grøn, rød etc?
Det var godt at Nintendo opfandt kontekstsensitivitet, så de kunne blive det gigantiske firma i spilindustrien, de stadig er i dag.
Gravatar #63 - desvaerre
31. aug. 2006 14:45
#61 Så længe du ikke har styr på det du taler om og modsiger dig selv, så lader vi bare din kommentar stå hen.
Gravatar #64 - Trentors
31. aug. 2006 20:26
#63
Nårrhh du mener den grønne trekant som er et symbol på en af knapperne. Fordi det er jo det sammme som at knappen er grøn ikk?

Er knapperne på mit tastatur så hvide fordi der er hvide bogstaver på sorte taster???

Jeg tror lige vi lader din kommentar stå hen...

Fandme et godt argument. Så er du jo totalt undskyldt for at svare på mit lange indlæg og alle dets punkter.
Gravatar #65 - Borg[One]
1. sep. 2006 06:27
Okay - jeg var lidt forundret, da folk skændtes, i en tråd om eksplaneten Pluto, om en dværgkanin var en kanin eller ej.

Men her har noget der er endnu mere forunderligt.

Crytek kan ikke bruge konsollerne til deres spil...så nu sidder i og skændes om farvene på en knap på en controller.

Uden helt at kende Cryteks bevæggrunde for deres udmelding (andet end naturligvis PC endu engang er den stærkeste og mest alsidig maskine - cellprocessor...bahh), så lur mig - beslutningen har intet med farverne på PS2'ens controller-knapper at gøre...
Gravatar #66 - desvaerre
1. sep. 2006 06:43
#64 Indse du tog fejl.. Det lidt pinligt du skriver en kommentar af den kalibre, fordi jeg nævnte en knap for sjov og det helt gik hen over hovedet på dig, at knappen faktisk HAR grøn farve efter du så pænt havde siddet og skabt dig og nævnt statestikker over hvor mange PS2 der findes og deres knapper er grå, vi havde begge ret, derfor undre det mig du skaber dig videre på den manér du gør nu.

Tag det med et smil - Det kun sjov og spas!
Gravatar #67 - Trentors
1. sep. 2006 07:55
#66
Fordi du skrev en grøn knap og per defination er det kun Nintendo der har gjort brug af grønne knapper i lang tid. Men okay du har ret - det er måske diskutabelt ;-)

Grunden til at jeg "skaber" mig er at du sviner konsoller totalt til (det er det som hedder at Flamebaite - selvom Borg[One] tror det betyder poster hvor folk ikke er enige - og det pisser jo som bekendt folk af).

Hvis jeg havde kaldt PC-spil useriøse så havde jeg aldrig fået fred. Men herinde må man godt med konsoller.

Og det er fair nok hvis det bare var for sjov eller du var ironisk men som det er blevet nævnt så er det lidt svært at se. Brug en smiley hvis det ikke skal tages så seriøst - det gør hele forskellen ;-)


Jeg skriver en seriøs kommentar (fordi jeg tror du er seriøs) og blander nogen "tunge" ting ind i det for jeg prøver at argumenterer for det jeg siger. Men hvis det hele bare er en joke for dig og du slet mener hvad du skriver så er det vel ligegyldigt. Og bare spild af min tid :-(
Gravatar #68 - Cloud02
1. sep. 2006 10:03
Gravatar #69 - desvaerre
1. sep. 2006 10:43
#67 Jeg havde ikke tid til smileys da jeg skrev tidligere så du får dem her:

:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D:D:):F:]:D:D:D:D:D
Gravatar #70 - Trentors
1. sep. 2006 11:03
#68
In Internet terminology, a troll is someone who comes into an established community such as an online discussion forum, and posts inflammatory, rude, repetitive or offensive messages designed intentionally to annoy or antagonize the existing members or disrupt the flow of discussion, including the personal attack of calling others trolls.


Jeg har vist været noget længere end de fleste herinde og har der var engang hvor man diskuterede frem og tilbage og kom med argumenter (du trykkede på et link hvor der står diskuter). Og folk kom endda med modargumenter eller holdninger til ens argumenter. Men hellere bare slynge en "Don't feed the troll" ud ikk? ;-) Tror da pokker at Mikloz (og mange af de andre gamle rigtige newz.dk'ere) ikke rigtig blander sig mere
med alle de nye trolls.

Når folk starter med at svine en upopulær platform herinde (f.eks. konsoller eller Windows) så er det ikke i orden og så længe at i "nye" kommer ind i dette etablerede forum og "feeder the troll" så vil jeg gerne tage kampen op.
Gravatar #71 - Borg[One]
1. sep. 2006 13:28
...sagde trolden. :o)
Gravatar #72 - Trentors
1. sep. 2006 13:34
#72
Fik du ikke læst definationen på hvad man hentyder til når man skriver "Do not feed the troll"? Jeg er en del af det etablerede miljø her - her været med siden år 2000.

Og den gang fandtes der ikke nogen rating-knap. Den blev indtroduceret fordi der var nogen som var fuldstændig "out of line" i deres poster. Men i nye Troll-feeders tror vist at det er til at bedømme om man er uenig med et indlæg ;-)

Jeg ved godt du ikke kan lide folk diskutere...men du har altså trykket på en knap hvor der står diskuter. Lad være med det hvis du ikke lide det ;-)
Gravatar #73 - AenimA
1. sep. 2006 22:37
...ja, det er da rart at vide at Crysis synes at de skal lave det optimale spil til PC først, og først derefter vurdere om de skal lave en konsol-specifik version (ikke en direkte konvertering, som jeg forstår det.)

Konsoller og PC'en har hver deres fordele og ulemper. Men endnu er PC'eren ikke blevet skubbet af spilmarkedet af nogen konsol. Uanset hvor imponerende de har været ved release.
Gravatar #74 - Cloud02
2. sep. 2006 09:11
Intentionally posting an outrageous argument, deliberately constructed around a fundamental but obfuscated flaw or error. Often the poster will become defensive when the argument is refuted, and may continue the thread through the use of further flawed arguments; this is referred to as "feeding" the troll.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login