mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
OFFT:
Stilhed ................ (hvor blev alle konsol fanboys af? :O)
ONT:
Det lyder da helt ekstremt at forksellen virkelig skulle være så stor. Jeg vil så bare håbe på at Crytek vil kunne ændre den kedelige tendens der har været, med sammenhænget mellem bedre grafik og mangel på gameplay, de sidste år.
Stilhed ................ (hvor blev alle konsol fanboys af? :O)
ONT:
Det lyder da helt ekstremt at forksellen virkelig skulle være så stor. Jeg vil så bare håbe på at Crytek vil kunne ændre den kedelige tendens der har været, med sammenhænget mellem bedre grafik og mangel på gameplay, de sidste år.
damn, det er altså også en syg grafik! Fandt lige lidt på YouTube (synes dette ver det bedste, selvom der ingen lyd er på):
Undrer mig ikke stort, da det jeg har set af det spil virkelig er skræmmende realistisk (specielt fysikken).
Her er en lille video fra [url= hvor man kan se lidt af spillet, klippet er fra E3 og ikke den bedste kvalitet, men man kan alligevel sagtens få et indblik i den realistiske fysik der ligger bag.
Her er en lille video fra [url= hvor man kan se lidt af spillet, klippet er fra E3 og ikke den bedste kvalitet, men man kan alligevel sagtens få et indblik i den realistiske fysik der ligger bag.
#4
Grafik-tunge spil baner vejen for bedre gameplay. Korrekt, der er mange spil nu om dage der ikke er værd at spille, men som ser godt ud. På den anden side, vil du påstå at alle spil der udkom på pacman's tid var gode? Nej vel?
Apropos pacman, så vil jeg da umiddelbart mene at den grafik vi har til rådighed nu om dage har muliggjort spil der er langt sjovere end pacman.
Grafik-tunge spil baner vejen for bedre gameplay. Korrekt, der er mange spil nu om dage der ikke er værd at spille, men som ser godt ud. På den anden side, vil du påstå at alle spil der udkom på pacman's tid var gode? Nej vel?
Apropos pacman, så vil jeg da umiddelbart mene at den grafik vi har til rådighed nu om dage har muliggjort spil der er langt sjovere end pacman.
#6, #4
Da jeg fik Half Life 2, kunne min daværende pc lige akkurat trække det, spillet er meget flot og i dag, med min nye computer køre det super godt. HL2:CS:S er som i ved et af de mest spillede spil i dag (ud over skod WOW)
så selvom et spil kræver meget, betyder det ikke at gameplayet er dårligt - men tendensen til grafik i stedet for gameplay exksistere... Doom 3 og Quake 4 er begge flop spil, fordi gameplayet stinker og fordi grafikken er overflødig
Da jeg fik Half Life 2, kunne min daværende pc lige akkurat trække det, spillet er meget flot og i dag, med min nye computer køre det super godt. HL2:CS:S er som i ved et af de mest spillede spil i dag (ud over skod WOW)
så selvom et spil kræver meget, betyder det ikke at gameplayet er dårligt - men tendensen til grafik i stedet for gameplay exksistere... Doom 3 og Quake 4 er begge flop spil, fordi gameplayet stinker og fordi grafikken er overflødig
#9 Øh... Nu er du på Newz ikke hos bedstemor olga, der har en 286sx. Generelt har folk, der er vilde med at game, en forholdsvis kraftig spand, som griseprygler det levende gylle ud af både xbox trehundredetres og ps3.
#6
Grafik tunge spil baner vej for andre grafik tunge spil der ikke har celler nok til at tænke et ordentligt plot og godt gameplay ud.
#7
Crytek har ikke lige den fedeste spil-linie bag sig, og jeg forventer ikke bedre af dem. Jubii, fysik i et spil, man kan kaste med et par kasser so what? Selv Portal-teknologien er jo nærmest forældet før "Portal" er udkommet.
Lad os så lige se på andre grafik tunge spil der er udkommet på det sidste...
Prey, det havde en levn af god stil, desværre blev gameplayet forholdsvist trættende ret hurtigt, og historien holdt sig i live ved at sige "fuck" i hver tredje sætning..
Quake 4, tjae, tjoe.. Det er quake. 1'eren er stadig sjovere.
Serious Sam 2, interessante våben, og man ved hvad man får. Men ikke ligefrem revolutionerende.
F.E.A.R. - First Encounter Assault Recon... alene navnet giver mig myrekryb af hvor dårlig opfindsomhed der findes i den her verden. Det var til gengæld fedt nok med martial arts og at man for en gangs skyld kunne se sine egne ben.
Half-Life 2 - En længe ventet efterfølger hurtigt glemt. Det bedste der er kommet ud af det spil er gary's mod.
Doom 3 - 10 minutters skræk og rædsel. Derefter dør spillet.
Lige når man tror Oblivion vil løfte hele spil-genren bliver det gennemført på et par timer, der er scaled-difficulty og deres insisterende syn på at ALLE i spillet skal have stemmer gør det repetetivt og det sænker kvaliteten af ordentlige dialoger.
Never Winter Nights som kommer snart lider garanteret også under for lidt udvikling af historie og spil-frihed frem for grafik og mapping -_-
Grafik tunge spil baner vej for andre grafik tunge spil der ikke har celler nok til at tænke et ordentligt plot og godt gameplay ud.
#7
Crytek har ikke lige den fedeste spil-linie bag sig, og jeg forventer ikke bedre af dem. Jubii, fysik i et spil, man kan kaste med et par kasser so what? Selv Portal-teknologien er jo nærmest forældet før "Portal" er udkommet.
Lad os så lige se på andre grafik tunge spil der er udkommet på det sidste...
Prey, det havde en levn af god stil, desværre blev gameplayet forholdsvist trættende ret hurtigt, og historien holdt sig i live ved at sige "fuck" i hver tredje sætning..
Quake 4, tjae, tjoe.. Det er quake. 1'eren er stadig sjovere.
Serious Sam 2, interessante våben, og man ved hvad man får. Men ikke ligefrem revolutionerende.
F.E.A.R. - First Encounter Assault Recon... alene navnet giver mig myrekryb af hvor dårlig opfindsomhed der findes i den her verden. Det var til gengæld fedt nok med martial arts og at man for en gangs skyld kunne se sine egne ben.
Half-Life 2 - En længe ventet efterfølger hurtigt glemt. Det bedste der er kommet ud af det spil er gary's mod.
Doom 3 - 10 minutters skræk og rædsel. Derefter dør spillet.
Lige når man tror Oblivion vil løfte hele spil-genren bliver det gennemført på et par timer, der er scaled-difficulty og deres insisterende syn på at ALLE i spillet skal have stemmer gør det repetetivt og det sænker kvaliteten af ordentlige dialoger.
Never Winter Nights som kommer snart lider garanteret også under for lidt udvikling af historie og spil-frihed frem for grafik og mapping -_-
Er det kun mig der synes det lyder hult, når man på Newz otte nyheder længere nede, kan læse hvordan PS3 bliver så kraftig, at den skal bruges i Folding@Home til at beregne proteinsammensætninger?
Ifølge de amerikanske biologer fra Folding@Home vil et netværk af PS3'ere kunne foretage beregninger i supercomputer-klassen, og de vil derfor flittigt blive anvendt.
Jo vist, et netværk, men stadigvæk. De seneste nyheder på Newz (og andre steder) har jo ikke ligefrem favoriseret computerens CPU fremfor PS3.
Tror på et mediestunt..
*edit*
Jeg ved godt, at spillet ikke er udkommet, jeg tænker heller ikke så meget mhs. 360 graders boxen, men mere alá PS3. I forhold til de facts, nyheder og specs der kommet på dén, havde jeg måske bare forventet noget mere. Er det sandt, så sucky sucky PS3.
*edit 2*
#16 - alene det screenshot gør mig våd i trusserne.
Ifølge de amerikanske biologer fra Folding@Home vil et netværk af PS3'ere kunne foretage beregninger i supercomputer-klassen, og de vil derfor flittigt blive anvendt.
Jo vist, et netværk, men stadigvæk. De seneste nyheder på Newz (og andre steder) har jo ikke ligefrem favoriseret computerens CPU fremfor PS3.
Tror på et mediestunt..
*edit*
Jeg ved godt, at spillet ikke er udkommet, jeg tænker heller ikke så meget mhs. 360 graders boxen, men mere alá PS3. I forhold til de facts, nyheder og specs der kommet på dén, havde jeg måske bare forventet noget mere. Er det sandt, så sucky sucky PS3.
*edit 2*
#16 - alene det screenshot gør mig våd i trusserne.
#9 nu er spillet jo ikke udkommer endnu, og det er før set at udviklere laver spil til hardware der endnu ikke er kommet på markedet, fordi det tager lang tid at lave spil. En Xbox360 kan mig bekendt ikke opgraderes, men det kan de PC'ere du taler om.
Der ud over er det vel ikke nogen fjern tanke at spil skulle kunne overgå konsoller. Se bare på Oblivion, der kører med ned til 15 fps på en xbox 360. Og det er et halvt år gammelt, når crysis udkommer er det er år nyere end Oblivion, og så må man vel også forvente at det kræver lidt mere af hardware...
Når det er sagt, så skal Crytech lige slappe lidt af, og fjerne nogle af alle de shaders de fylder deres spil med. Det skulle komme meget bag på mig hvis ikke flaskehalsen ligger på antallet af shading units, og det kan saktens lade sig gøre at lave fed grafik uden det overforbrug af shading. Se bare HL2.
Der ud over er det vel ikke nogen fjern tanke at spil skulle kunne overgå konsoller. Se bare på Oblivion, der kører med ned til 15 fps på en xbox 360. Og det er et halvt år gammelt, når crysis udkommer er det er år nyere end Oblivion, og så må man vel også forvente at det kræver lidt mere af hardware...
Når det er sagt, så skal Crytech lige slappe lidt af, og fjerne nogle af alle de shaders de fylder deres spil med. Det skulle komme meget bag på mig hvis ikke flaskehalsen ligger på antallet af shading units, og det kan saktens lade sig gøre at lave fed grafik uden det overforbrug af shading. Se bare HL2.
Der er masser af vidoer med crysis på gametrailers.com
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&...
og her : http://incrysis.com/crysis/index.php?option=com_co...
og tjek så også lige dette screenshot :
http://www.crysis-online.com/Media/Images/Screensh...
man må sige crysis kommer nærmer foto realistisk grafik :)
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&...
og her : http://incrysis.com/crysis/index.php?option=com_co...
og tjek så også lige dette screenshot :
http://www.crysis-online.com/Media/Images/Screensh...
man må sige crysis kommer nærmer foto realistisk grafik :)
@12
Nu syns jeg da farcry havde et rimeligt fedt og frit gameplay.
Bedre end halflife 2's som var for lineært.
Omvendt syns jeg at halflife2 slår langt de fleste andre spil med hvad angår story.
Begge er 9/10 efter min smag og andre langt efter...
Nu syns jeg da farcry havde et rimeligt fedt og frit gameplay.
Bedre end halflife 2's som var for lineært.
Omvendt syns jeg at halflife2 slår langt de fleste andre spil med hvad angår story.
Begge er 9/10 efter min smag og andre langt efter...
*min personlige holdning, hvad angår Far Cry, er at Fuck det var flot. Men syntes ikke det var sjovt at spille, jeg løb for det meste bare rundt og nød at jeg lige havde smidt 11.000+ kroner afsted på en pc som er forældet i dag.
Og jeg må da indrømme, at med lidt HDR, og max grafik sat til, så var det vand, skønt...
Og jeg må da indrømme, at med lidt HDR, og max grafik sat til, så var det vand, skønt...
#20
Tænkte det samme i starten, og var da også ved at skrive da jeg stødte på det her "igen".
Deres udsagn kan derfor godt være plausible, desuden vil jeg da glæde mig til at se en DX10 version, da der ikke er nogle begræsninger for hvor meget ekstra de kan lave ved den. :D
Grafikken i Crysis er ganske imponerende taget i betragtning, at der endnu kun har været fremvist screenshots fra den DX9 baserede version. Crytek arbejder på en DX10 version...
Tænkte det samme i starten, og var da også ved at skrive da jeg stødte på det her "igen".
Deres udsagn kan derfor godt være plausible, desuden vil jeg da glæde mig til at se en DX10 version, da der ikke er nogle begræsninger for hvor meget ekstra de kan lave ved den. :D
At få våde bukser af den her er jo ik nok !! FUCK det ser ud til og blive et nice spil, bare de efekter med at fing svejre i vinden og de skygger der *DROOLS*
Nogle der kender releasen på det spil der ?.. Fordi så er det sku nok værd og vente på med og skifte hardware, men ja.. anyway, har ik råd til nyt hardware li nu :D
Nogle der kender releasen på det spil der ?.. Fordi så er det sku nok værd og vente på med og skifte hardware, men ja.. anyway, har ik råd til nyt hardware li nu :D
Det er da flot! Godt klaret alligevel, men som sagt må man da håbe at gameplayet holder. Nu synes jeg personligt at det for tiden går fremad med hensyn til spilkvalitet vs grafik. F.E.A.R. var da helt vildt fedt, og jeg synes at grafikken her netop var uundværlig da det skabte en så kanon filmisk stemning. Det samme gælder med Condemned, som vist kommer fra de samme folk. Flot filmisk stemning, twisted og skræmmende miljø, og fede makabre kampscener.
Det eneste jeg har at sætte en finger på er at ovenstående spil er for korte, hvilket nok hænger sammen med at en større detaljegrad er lig meget længere produktionstid pr. model. Det er nok svært at komme udenom.
Personligt ser jeg frem til at vi med flerkernede CPU'er om nogle år går over til at spille komplet eller delvist/primært ray tracede spil. Det fede ved ray tracing er at alle disse effekter der bliver kreeret til nuværende spil, for at de skal ligne virkeligheden, implicit forekommer ved hjælp af raytracing. Skygger osv. er et direkte resultat af ray tracing, bortset fra indirekte belysning gennem brydning (f.eks. kaustik og regnbuer). Det fedeste er at faldet i framerate ikke er lineært med antallet af objekter på scenen, da renderingstiden i forhold til scenens kompleksitet kun er en logaritmisk udvikling.
Se evt. denne artikel fra sidste år, meget interessant læsning for de grafikinteresserede:
http://www.intel.com/technology/itj/2005/volume09i...
Det eneste jeg har at sætte en finger på er at ovenstående spil er for korte, hvilket nok hænger sammen med at en større detaljegrad er lig meget længere produktionstid pr. model. Det er nok svært at komme udenom.
Personligt ser jeg frem til at vi med flerkernede CPU'er om nogle år går over til at spille komplet eller delvist/primært ray tracede spil. Det fede ved ray tracing er at alle disse effekter der bliver kreeret til nuværende spil, for at de skal ligne virkeligheden, implicit forekommer ved hjælp af raytracing. Skygger osv. er et direkte resultat af ray tracing, bortset fra indirekte belysning gennem brydning (f.eks. kaustik og regnbuer). Det fedeste er at faldet i framerate ikke er lineært med antallet af objekter på scenen, da renderingstiden i forhold til scenens kompleksitet kun er en logaritmisk udvikling.
Se evt. denne artikel fra sidste år, meget interessant læsning for de grafikinteresserede:
http://www.intel.com/technology/itj/2005/volume09i...
Lige for at komme ind på et andet nyt DX10 spil så er Hellgate: London under udvikling, og på dev. holdet sidder mange af de gamle gutter fra Diablo I tiden så mon ikke vi kan forvente lidt mere gameplay + grafik ser über ud indtil videre, selvom de også kun har DX9 demo'er.
Hellgate: London
Hellgate: London
#12
Er ikke helt enig til din instilling, jeg vil give dig ret i at spil på det sidste har manglet gameplay....
HL2 Css.. mangler da ikke noget spillet er fedt som det er og jeg synes personligt at det var super lækkert med en flottere version og her har det været grafikken der gjorde mig glad.... når jeg spiller quake (sjældent men sker) er jeg ret ligeglad med grafikken da det ikke er så vigtigt for mig i den type spil...
Ved godt at mange nu vil sige at det er den samme slags spil men det vil jeg mene er forkert da den ene ligger op til en helhedsbedømmelse (Css) hvor det mere er oplevelsen og udførelsen af missionen der er vigtigt... I quake er der 100% ,skills, skills, skills og hurtigt gameplay..
For mig er grafikken vigtigere i Css end i Quake... Bliver Crysis superflot og kommer der noget godt multiplayer (dette er jo det vigtigste) skal det nok blive fedt :)
Er ikke helt enig til din instilling, jeg vil give dig ret i at spil på det sidste har manglet gameplay....
HL2 Css.. mangler da ikke noget spillet er fedt som det er og jeg synes personligt at det var super lækkert med en flottere version og her har det været grafikken der gjorde mig glad.... når jeg spiller quake (sjældent men sker) er jeg ret ligeglad med grafikken da det ikke er så vigtigt for mig i den type spil...
Ved godt at mange nu vil sige at det er den samme slags spil men det vil jeg mene er forkert da den ene ligger op til en helhedsbedømmelse (Css) hvor det mere er oplevelsen og udførelsen af missionen der er vigtigt... I quake er der 100% ,skills, skills, skills og hurtigt gameplay..
For mig er grafikken vigtigere i Css end i Quake... Bliver Crysis superflot og kommer der noget godt multiplayer (dette er jo det vigtigste) skal det nok blive fedt :)
#12 med hensyn til sit syn på NWN 2 tror du skal prøve at spille mutiplayer roleplay PvP mode, mig og 7 andre gutter lavede en NwN 1 server med over 400+ areas +2000 scripts incl. Døds script,burn player,resurrect player, loose item/xp,craft over 1500 items, Race relations, 500 quests og sidst men ikke mindst massere af DM quests/DM interference...
Vi over vejer at gå i gang med en NWN 2 server, men det eneste vi mangler er faktisk bare en god opkobling + god/kraftig server.
men det jeg ville frem til at det man kan få ud af en god server ang. pvp/roleplay og der er ikke det man ikke kan scripte... nwn er det upperste gameplay/roleplay/PvP system hvis man vel og mærke finder den rigtige server eller laver en selv :)
Vi over vejer at gå i gang med en NWN 2 server, men det eneste vi mangler er faktisk bare en god opkobling + god/kraftig server.
men det jeg ville frem til at det man kan få ud af en god server ang. pvp/roleplay og der er ikke det man ikke kan scripte... nwn er det upperste gameplay/roleplay/PvP system hvis man vel og mærke finder den rigtige server eller laver en selv :)
jeg synes godt nok det for svagt af crytek at de ikke laver det til xbox 360. det handler jo ikke om at den er for svag men snarere om at de er for svage.
på den anden side hvad skal vi (xbox 360 ejere) bruge crysis til ? det eneste det kan tilbyde er lidt grafik lir, selve gameplayet se rædselst fuldt ud i videoerne, våbene har ingen føling, og fysiken er katastrofalt ringe
xbox'en har desuden delvis dx 10 understøttelse, nemlig dx 9 med x10 funktioner.
farcry var et godt spil, men crysis ser meget ringe ud
på den anden side hvad skal vi (xbox 360 ejere) bruge crysis til ? det eneste det kan tilbyde er lidt grafik lir, selve gameplayet se rædselst fuldt ud i videoerne, våbene har ingen føling, og fysiken er katastrofalt ringe
xbox'en har desuden delvis dx 10 understøttelse, nemlig dx 9 med x10 funktioner.
farcry var et godt spil, men crysis ser meget ringe ud
#32 Lidt grafik lir? Er du klar over at over halvdelen af effekten din Xbos trækker, sker på grund af ATI's C1/Xenos GPU'en med sine 333mio. transistorer? Og hvordan i alverden er du i stand til at bedømme gameplay ud fra en statisk video?
For at bruge dine egne ord, din kommentar ser rimelig meget ringe ud!
For at bruge dine egne ord, din kommentar ser rimelig meget ringe ud!
#34:
Fordi du ikke kan sammenligne Flops, og forvente det siger noget som helst om den reelle ydelse:
Microsoft's Xbox 360 & Sony's PlayStation 3 - Examples of Poor CPU Performance
"Third, when a manufacturer is talking about peak floating point performance there are a few things that they aren't taking into account. Being able to process billions of operations per second depends on actually being able to
have that many floating point operations to work on. That means that you have to have enough bandwidth to keep the FPUs fed, no mispredicted branches, no cache misses and the right structure of code to make sure that all of the FPUs can be fed at all times so they can execute at their peak rates. We already know that's not the case as game developers have already told us that the Xenon CPU isn't even in the same realm of performance as the Pentium 4 or Athlon 64. Not to mention that the requirements for hitting peak theoretical performance are always ridiculous; caches are only
so big and thus there will come a time where a request to main memory is needed, and you can expect that request to be fulfilled in a few hundred clock cycles, where no floating point operations will be happening at all.
"
Og
"Another way to look at this comparison of flops is to look at integer add latencies on the Pentium 4 vs. the Athlon 64. The Pentium 4 has two double pumped ALUs, each capable of performing two add operations per clock, that's a total of 4 add operations per clock; so we could say that a 3.8GHz Pentium 4 can perform 15.2 billion operations per second. The Athlon 64 has three ALUs each capable of executing an add every clock; so a 2.8GHz Athlon 64 can perform 8.4 billion operations per second. By this silly console marketing logic, the Pentium 4 would be almost twice as fast as the Athlon
64, and a multi-core Pentium 4 would be faster than a multi-core Athlon 64. Any AnandTech reader should know that's hardly the case. No code is composed entirely of add instructions, and even if it were, eventually the Pentium 4 and Athlon 64 will have to go out to main memory for data, and when they do, the Athlon 64 has a much lower latency access to memory than
the P4. In the end, despite what these horribly concocted numbers may lead you to believe, they say absolutely nothing about performance. The exact same situation exists with the CPUs of the next-generation consoles; don't fall for it. "
Terra - Det her kommer vel ikke bag på nogen?
Fordi du ikke kan sammenligne Flops, og forvente det siger noget som helst om den reelle ydelse:
Microsoft's Xbox 360 & Sony's PlayStation 3 - Examples of Poor CPU Performance
"Third, when a manufacturer is talking about peak floating point performance there are a few things that they aren't taking into account. Being able to process billions of operations per second depends on actually being able to
have that many floating point operations to work on. That means that you have to have enough bandwidth to keep the FPUs fed, no mispredicted branches, no cache misses and the right structure of code to make sure that all of the FPUs can be fed at all times so they can execute at their peak rates. We already know that's not the case as game developers have already told us that the Xenon CPU isn't even in the same realm of performance as the Pentium 4 or Athlon 64. Not to mention that the requirements for hitting peak theoretical performance are always ridiculous; caches are only
so big and thus there will come a time where a request to main memory is needed, and you can expect that request to be fulfilled in a few hundred clock cycles, where no floating point operations will be happening at all.
"
Og
"Another way to look at this comparison of flops is to look at integer add latencies on the Pentium 4 vs. the Athlon 64. The Pentium 4 has two double pumped ALUs, each capable of performing two add operations per clock, that's a total of 4 add operations per clock; so we could say that a 3.8GHz Pentium 4 can perform 15.2 billion operations per second. The Athlon 64 has three ALUs each capable of executing an add every clock; so a 2.8GHz Athlon 64 can perform 8.4 billion operations per second. By this silly console marketing logic, the Pentium 4 would be almost twice as fast as the Athlon
64, and a multi-core Pentium 4 would be faster than a multi-core Athlon 64. Any AnandTech reader should know that's hardly the case. No code is composed entirely of add instructions, and even if it were, eventually the Pentium 4 and Athlon 64 will have to go out to main memory for data, and when they do, the Athlon 64 has a much lower latency access to memory than
the P4. In the end, despite what these horribly concocted numbers may lead you to believe, they say absolutely nothing about performance. The exact same situation exists with the CPUs of the next-generation consoles; don't fall for it. "
Terra - Det her kommer vel ikke bag på nogen?
#34 Det var dog en latterlig påstand, en maskine til 4-5000 kr. skulle vel næppe tæske en top stationær, når den er bygget til ydelse.
Man kan ikke betegne alle computere som "en pc".. Det er som at sige en bil når man skal køre om kap. Der er mange forskellige udgaver heldigvis, der er de slappe bærbare og de stærke stationære :)
Man kan ikke betegne alle computere som "en pc".. Det er som at sige en bil når man skal køre om kap. Der er mange forskellige udgaver heldigvis, der er de slappe bærbare og de stærke stationære :)
PS3 og XBox360 når ikke en god gammeldags stationær til sokkeholderne.. uanset hvad..
fuck om et år, så sidder alle og glor på PS3 og XBox360 ligesom vi glor på PS2, N64, Dreamcast nu og tænker *Vorherre bevares, grim grafik"*
desuden, XBox360 - DX9 kort, men med få DX10 funktioner? right - men så understøtter det jo ikke DX10 og kan slet ikke blive kaldt DX10.. men derimod burde det hedde noget ala DX9.6 eller sådan.. men mig bekendt, hedder det heller ikke DirectX det som XBoxen bruger..
om igen, uanset hvad - en konsol slår ikke en computer.. uanset hvordan du/i vender og drejer den
fuck om et år, så sidder alle og glor på PS3 og XBox360 ligesom vi glor på PS2, N64, Dreamcast nu og tænker *Vorherre bevares, grim grafik"*
desuden, XBox360 - DX9 kort, men med få DX10 funktioner? right - men så understøtter det jo ikke DX10 og kan slet ikke blive kaldt DX10.. men derimod burde det hedde noget ala DX9.6 eller sådan.. men mig bekendt, hedder det heller ikke DirectX det som XBoxen bruger..
om igen, uanset hvad - en konsol slår ikke en computer.. uanset hvordan du/i vender og drejer den
Synes faktisk at de er blevet bedre og bedre til at presse kraft ud af den gamle Xbox. Mange spil ser faktisk rigtig gode ud den dag idag og maskinen har dog en del år på bagen. Det samme vil ske med 360'eren - måske enda i højere grad.
Offtopic: nongen der ved om den frigivede XNA til 360'eren vil muliggøre et build af XBMC?
Offtopic: nongen der ved om den frigivede XNA til 360'eren vil muliggøre et build af XBMC?
#39 bleze
Til dit off-topic spg: i teorien ja; men i praksis nej.
Forvirret? Læs her: http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/8/...
Til dit off-topic spg: i teorien ja; men i praksis nej.
Forvirret? Læs her: http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/8/...
#37 Hvor præcist har du fundet de informationer som tæsker en Quad SLI løsning med fysik PCI kort, og den bedste CPU på markedet, samt bedste RAID system..???!
Du kan jo tage din egen #34
Og så lige shoppe en Quad SLI løsning på 5.2 Teraflops det er 3.2 Teraflops mere end PS3..
Og det kan sagtens blive vildere endnu, den nyhed var fra januar og ikke "byg-selv" :)
Du kan jo tage din egen #34
erm PS3 har en samlet ydelse på 2 teraflops...hvordan sku den være for langsom?! den har en kerne bare til floating points udregninger og sårn...den bruger 7 kerner i cell cpuen...den er så mange gange stærkere end en pc..
Og så lige shoppe en Quad SLI løsning på 5.2 Teraflops det er 3.2 Teraflops mere end PS3..
Og det kan sagtens blive vildere endnu, den nyhed var fra januar og ikke "byg-selv" :)
Bahh - det kan da godt være jeres konsoller kan levere en ydelse der ser ok ud idag, men PS3 har ikke ramt gaden, før PC'en er foran, og om 1 år kan hverken 360'eren eller PS3'eren hamle op med en veludrustet PC.
Det som jeg ser som fordel ved konsol-verden, er nærmest at købe du et spil, ved du det kan køre - og du får det fulde udbytte af spillet, ved blot at proppe skiven i maskinen og tænde dyret.
Ved PC'en skal dit HW være nogenlunde up-to-date, du skal have et OS der er understøttet og alle dine drivere skal også være ved deres fulde fem - og du kan stadig være uheldig, at lige præcis din version af den ATi-GPU slet ikke kan køre dit spil.
Desuden koster en veludrustet ny PC stadig over det dobbelte af en konsol.
Men helt ærlig - rå perfomance...jeres små konsoller kommer da ikke i nærheden af en PC, eller for den sgas skyld den nye Mac-fætter.
Det som jeg ser som fordel ved konsol-verden, er nærmest at købe du et spil, ved du det kan køre - og du får det fulde udbytte af spillet, ved blot at proppe skiven i maskinen og tænde dyret.
Ved PC'en skal dit HW være nogenlunde up-to-date, du skal have et OS der er understøttet og alle dine drivere skal også være ved deres fulde fem - og du kan stadig være uheldig, at lige præcis din version af den ATi-GPU slet ikke kan køre dit spil.
Desuden koster en veludrustet ny PC stadig over det dobbelte af en konsol.
Men helt ærlig - rå perfomance...jeres små konsoller kommer da ikke i nærheden af en PC, eller for den sgas skyld den nye Mac-fætter.
#37 mgX
Nu læste du jo åbenbart ikke indlæg #35 (som var ganske informativt); som på godt dansk siger at Sony's og Microsoft's reklamegas om regnekraft ikke er en bønne værd.
Men faktum er, at PS3 er nedgraderet gang på gang. Senest er der noget der tyder på GPU'en har fået endnu et nøk nedad (http://uk.theinquirer.net/?article=33995). Og GPU'en i PS3 var i forvejen et neddroslet NV47 kort - ikke just imponerende.
Nu læste du jo åbenbart ikke indlæg #35 (som var ganske informativt); som på godt dansk siger at Sony's og Microsoft's reklamegas om regnekraft ikke er en bønne værd.
Men faktum er, at PS3 er nedgraderet gang på gang. Senest er der noget der tyder på GPU'en har fået endnu et nøk nedad (http://uk.theinquirer.net/?article=33995). Og GPU'en i PS3 var i forvejen et neddroslet NV47 kort - ikke just imponerende.
#12 - Jeg kunne ikke være mere ening, indtil midten af 1990'erne var det interessant hvad udviklerne havde fundet på, der var grundlag for at læse reviews osv. Men i dag behøver du bare kigge på genren og du ved at det vildeste der afviger er hvordan våbene er designet. Udviklingen i spil verden er gået helt i stå. Det giver grundlag for piratkopiere spillet frem for at købe det, hvem gider støtte en udvikling der alligvel ikke er der. Spørgsmålet er som bare om det er pirater der har drabt økonomien bag spilene, eller det fik kolde føder af sig selv.
#19 Jeg synes ikke de ti meter man kunne løbe væk fra vejen og dræbe en ekstra mand giver grundlag for at kalde det frit.
Men generelt set kan jo spørge sig selv om, hvornår har vi sidst se en ny genre? Vi har set en masse dø, men der er ikke opstået nye... I dag har vi tre slags kloner, wolf3d, dune/c&c og diablo... Andet findes der jo i bund og grund ikke
#19 Jeg synes ikke de ti meter man kunne løbe væk fra vejen og dræbe en ekstra mand giver grundlag for at kalde det frit.
Men generelt set kan jo spørge sig selv om, hvornår har vi sidst se en ny genre? Vi har set en masse dø, men der er ikke opstået nye... I dag har vi tre slags kloner, wolf3d, dune/c&c og diablo... Andet findes der jo i bund og grund ikke
Denne artikel siger mig to ting:
- At en PC (omend langt dyere) bare er konsoller langt overlegen
- At den eneste konstol, som kan konkurrere med en PC er en Wii.
-------
Selvfølgelig vil en PC til enhver tid overgå alle konsoller. Har i set priserne? Mit grafikkort alene er omkring ligeså meget værd, som en X-box 360, og det er ikke engang det bedste på markedet. (GeForce 7800 GTX)
Konsoller kan bare ikke opgraderes ligeså nemt, som en PC kan, derfor vil den altid være overlegen. Men når man tænker over det, så er der prismæssigt ikke forskel på at opgradere en del af sin computer eller at købe en ny konsol. Prisen er det samme.
Mht. Wii, så mener jeg også at dette er den eneste konsol, som på sigt har en reel chance. Produktions-omkostningerne på Xbox 360 og PS3 er bare så høje, at det er meget få spilhuse i verden, som har kapital til at udvikle spil til disse.
Det som altid har været Nintendos styrke, er at udvikling til deres systemer er "tilgængelig" for alle. Det betyder en masse, for når jeg kigger tilbage på mange af klassikerne gennem tiden, så er det spil med gameplay og dybde, som altid vinder. Det er ting, som hovedsageligt har været at finde på enten en PC eller en Nintendo.
Se bare på det nye Zelda spil til Wii'en. Come on, når man skal affyre sin bue, så bevæger man controlleren, som om man ville gøre, skulle man rent faktisk bruge en bue. Det samme gælder for døre, hvor man med en helt reel bevægelse, rækker hånden med controlleren frem og hiver i håndtaget.
Tænk på, hvad dette kan gøre for kampsports-spil, spil hvor man kæmper med sværd, eller bare spil som Mario Party. Hvor mange gode hyl kunne man ikke få ud af et spil så simpelt, som Mario Party? MP på en Wii - bedre bliver det sgu nok ikke.
Ikke imponeret endnu? Controlleren som man spænder buen med, har en højtaler, så man kan høre et "swoosh" hver gang man affyrer en pil. Hvem kan modstå det?? :D
Udover alt dette, så tilbyder Nintendo efter sigende også, at man kan købe og downloade samtlige spil, som nogensinde er blevet udgivet til en tidligere Nintendo konsol, og spille dem på sin Wii. Er det ikke at fremtidssikre en konsol?
- At en PC (omend langt dyere) bare er konsoller langt overlegen
- At den eneste konstol, som kan konkurrere med en PC er en Wii.
-------
Selvfølgelig vil en PC til enhver tid overgå alle konsoller. Har i set priserne? Mit grafikkort alene er omkring ligeså meget værd, som en X-box 360, og det er ikke engang det bedste på markedet. (GeForce 7800 GTX)
Konsoller kan bare ikke opgraderes ligeså nemt, som en PC kan, derfor vil den altid være overlegen. Men når man tænker over det, så er der prismæssigt ikke forskel på at opgradere en del af sin computer eller at købe en ny konsol. Prisen er det samme.
Mht. Wii, så mener jeg også at dette er den eneste konsol, som på sigt har en reel chance. Produktions-omkostningerne på Xbox 360 og PS3 er bare så høje, at det er meget få spilhuse i verden, som har kapital til at udvikle spil til disse.
Det som altid har været Nintendos styrke, er at udvikling til deres systemer er "tilgængelig" for alle. Det betyder en masse, for når jeg kigger tilbage på mange af klassikerne gennem tiden, så er det spil med gameplay og dybde, som altid vinder. Det er ting, som hovedsageligt har været at finde på enten en PC eller en Nintendo.
Se bare på det nye Zelda spil til Wii'en. Come on, når man skal affyre sin bue, så bevæger man controlleren, som om man ville gøre, skulle man rent faktisk bruge en bue. Det samme gælder for døre, hvor man med en helt reel bevægelse, rækker hånden med controlleren frem og hiver i håndtaget.
Tænk på, hvad dette kan gøre for kampsports-spil, spil hvor man kæmper med sværd, eller bare spil som Mario Party. Hvor mange gode hyl kunne man ikke få ud af et spil så simpelt, som Mario Party? MP på en Wii - bedre bliver det sgu nok ikke.
Ikke imponeret endnu? Controlleren som man spænder buen med, har en højtaler, så man kan høre et "swoosh" hver gang man affyrer en pil. Hvem kan modstå det?? :D
Udover alt dette, så tilbyder Nintendo efter sigende også, at man kan købe og downloade samtlige spil, som nogensinde er blevet udgivet til en tidligere Nintendo konsol, og spille dem på sin Wii. Er det ikke at fremtidssikre en konsol?
#44: Hvad med spil som:
- Tombraider
- Sim City
- [Random sportsspil]
- Might and Magic
- Tekken
- World of Warcraft
De alene er 6 genre mere end du nævnte. FPS, RTS og RP, som er de 3 du nævner er langt fra de eneste. Og hvor vidt spil er kloner af andre betyder ikke en skid.
Det som virkelig betyder noget, er at spil har gameplay. Jeg har fået kigget lidt på Titan Quest, og det er længe siden, at jeg har følt sådan for noget spil. Udviklerne har hamret en Diablo II og en Dungeon Siege cd i smadder, blandet stumperne sammen og ud fra det samlet en cd, som indeholdt lidt af hvert.
Titan Quest er gennemført og har charme. Genspilningsværdi. Det er ting, som virkelig betyder noget, og for at gentage mig selv fra ovenover, så er det bare Nintendo, som leverer varen på de tre punkter...
- Tombraider
- Sim City
- [Random sportsspil]
- Might and Magic
- Tekken
- World of Warcraft
De alene er 6 genre mere end du nævnte. FPS, RTS og RP, som er de 3 du nævner er langt fra de eneste. Og hvor vidt spil er kloner af andre betyder ikke en skid.
Det som virkelig betyder noget, er at spil har gameplay. Jeg har fået kigget lidt på Titan Quest, og det er længe siden, at jeg har følt sådan for noget spil. Udviklerne har hamret en Diablo II og en Dungeon Siege cd i smadder, blandet stumperne sammen og ud fra det samlet en cd, som indeholdt lidt af hvert.
Titan Quest er gennemført og har charme. Genspilningsværdi. Det er ting, som virkelig betyder noget, og for at gentage mig selv fra ovenover, så er det bare Nintendo, som leverer varen på de tre punkter...
#45 Jeg tror du har misforstået hvordan verden hænger sammen:
Det er ikke "spilhuse" som må betale produktionsomkostningerne, de betaler en licens for at udvikle til platformen, Microsoft blander ikke disse to ting sammen overhovedet, de tjener intet på Xbox360 (tværtimod), tilmed udvikler de en rigtig god spil udviklings platform som ER tilgængelig for alle som vil udvikle.
Om en controller vil sikre at Wii bliver verdensmester, tror jeg næppe på.. Der går ik en uge så findes samme controller til PC hvis den da er værd at bruge tid på.
Det er sådan nogle små pusse nusse spil man kan spille på en konsol.. Intet med sigte eller seriøsitet at gøre, det virker til tider ret forprogrammeret når man skal lave nogle "syge" ting på en konsol, du kan trykke på GUL BLÅ eller GRØN og så kan din mand hoppe, slå en prut eller synge dem ihjel.. eller kombinere disse så han synger en prut… På en PC har du i det mindste muligheden for 105 taster plus en mus, som gør spillet ekstra fedt da der kræves mere af folk når de spiller. Tag eks. Battelfield 2, hvis jeg lige vil styre en helikopter skal jeg have gang i alle fingrene, hvis nogen fyrer missiler efter en må man undvige, smide flares osv.. og hvis den stadigvæk bipper skal man smide sig ud og råbe BAIL OUT til de andre, og inden man rammer jorden skal man have foldet skærmen ud og tjekket om der er nogen fjender.. Jeg vil gerne se dig lave samme manøvre på en konsol, der ville du blot styre fartøjet som gik i stykker og så ville du stå på jorden og skyde videre.. Ikke fed indlevelse man får.
Produktions-omkostningerne på Xbox 360 og PS3 er bare så høje, at det er meget få spilhuse i verden, som har kapital til at udvikle spil til disse.
Det er ikke "spilhuse" som må betale produktionsomkostningerne, de betaler en licens for at udvikle til platformen, Microsoft blander ikke disse to ting sammen overhovedet, de tjener intet på Xbox360 (tværtimod), tilmed udvikler de en rigtig god spil udviklings platform som ER tilgængelig for alle som vil udvikle.
Om en controller vil sikre at Wii bliver verdensmester, tror jeg næppe på.. Der går ik en uge så findes samme controller til PC hvis den da er værd at bruge tid på.
Det er sådan nogle små pusse nusse spil man kan spille på en konsol.. Intet med sigte eller seriøsitet at gøre, det virker til tider ret forprogrammeret når man skal lave nogle "syge" ting på en konsol, du kan trykke på GUL BLÅ eller GRØN og så kan din mand hoppe, slå en prut eller synge dem ihjel.. eller kombinere disse så han synger en prut… På en PC har du i det mindste muligheden for 105 taster plus en mus, som gør spillet ekstra fedt da der kræves mere af folk når de spiller. Tag eks. Battelfield 2, hvis jeg lige vil styre en helikopter skal jeg have gang i alle fingrene, hvis nogen fyrer missiler efter en må man undvige, smide flares osv.. og hvis den stadigvæk bipper skal man smide sig ud og råbe BAIL OUT til de andre, og inden man rammer jorden skal man have foldet skærmen ud og tjekket om der er nogen fjender.. Jeg vil gerne se dig lave samme manøvre på en konsol, der ville du blot styre fartøjet som gik i stykker og så ville du stå på jorden og skyde videre.. Ikke fed indlevelse man får.
Det kunne også tænkes at spillet havde rimeligt mange bugs og i det hele taget ikke er skide godt programmeret,
Det kan jo faktisk lade sig gøre at lave fremragende grafik til xbox 360 of sikkert også til ps3 jeg tror det er plastic programmørerer
Det kan jo faktisk lade sig gøre at lave fremragende grafik til xbox 360 of sikkert også til ps3 jeg tror det er plastic programmørerer
#45
Nu er Wii's regnekraft ikke specielt imponerende, og det eneste der reelt giver den en plads på konsol-markedet, det er den nye Wii-controller.
Nu kan de fleste gamle spil spilles på din PC, men det gør da ikke maskinen specielt fremtidssikret - det gør den bare bagudkompatibel...
Lur mig iøvrigt om ikke der kommer alternativer til controlleren både til PS3 og 360'eren.
# Dem som hakker på spilindustrien.
Synes egentlig at der er betydelig meget mere gameplay i spillene idag, end før i tiden.
Wolfenstein/Doom/Quake - der var da ikke noget mere ensformigt end de spil.
Platformspillene (Eks. Maria Bros) damn, var man ikke faldet i søvn efter 5 minutter, kunne an overleve et hvilket som helst bestyrelsesmøde.
Der er vel en grund til at når eks Dune blev relanceret, i en temmelig peppet version, så er succes'en temmelig fesen - vi forventer bare mere af gameplay, grafik, fysik you name it.
Har selv lige haft fat i EQ2 og Elder Scrolls - begge spil kan man bare sige er klassiske RPG, men begge spil holdes suverænt oppe af deres gameplay - og deres frihed.
Og fordi man er tro mod gamle dyder, betyder det vel ikke at det er skidt?
Nu er Wii's regnekraft ikke specielt imponerende, og det eneste der reelt giver den en plads på konsol-markedet, det er den nye Wii-controller.
Nu kan de fleste gamle spil spilles på din PC, men det gør da ikke maskinen specielt fremtidssikret - det gør den bare bagudkompatibel...
Lur mig iøvrigt om ikke der kommer alternativer til controlleren både til PS3 og 360'eren.
# Dem som hakker på spilindustrien.
Synes egentlig at der er betydelig meget mere gameplay i spillene idag, end før i tiden.
Wolfenstein/Doom/Quake - der var da ikke noget mere ensformigt end de spil.
Platformspillene (Eks. Maria Bros) damn, var man ikke faldet i søvn efter 5 minutter, kunne an overleve et hvilket som helst bestyrelsesmøde.
Der er vel en grund til at når eks Dune blev relanceret, i en temmelig peppet version, så er succes'en temmelig fesen - vi forventer bare mere af gameplay, grafik, fysik you name it.
Har selv lige haft fat i EQ2 og Elder Scrolls - begge spil kan man bare sige er klassiske RPG, men begge spil holdes suverænt oppe af deres gameplay - og deres frihed.
Og fordi man er tro mod gamle dyder, betyder det vel ikke at det er skidt?
Når kloner et det eneste man har set i 13-15år, så begynder det at blive lidt trivielt.
Der er ikke langt fra Tomb Raider til Quake, ud over at det er en kvinde i 3. person du spiller med, men stadig fps i stor stil. Simcity havde jeg glemt, men en snart 20år gammel klassiker. Tekken er også bare klon af street fighter og hvor langt er der fra diablo til wow, antallet af spillerer og i diablo havde man faktisk større frihed til at opbygge sin karakter.
Du kan jo også bare se navne, tænk på hvor gammelt warcraft, tekken og tomb raider er, alle er min. 10år. Se så ti år mere tilbage og sammenlign, så vil du se, der i de sidste ti år ikke er brugt meget på produkt udvikling. Men det siger jo også sig selv, når firmaer som EA ejer så stor en del og de går jo ikke ligefrem ind for at smide penge ud på produkt udvikling.
Men selvfølge er der mere end 3 genre, det var også mere for at sætte det hårdt op, for der er ikke kommet noget nyt til andet gfx... Antal spillere synes jeg ikke er koncept udvikling, mere en naturlig udvikling af internettets muligheder, lan spil har været der siden doom 1.
Der er ikke langt fra Tomb Raider til Quake, ud over at det er en kvinde i 3. person du spiller med, men stadig fps i stor stil. Simcity havde jeg glemt, men en snart 20år gammel klassiker. Tekken er også bare klon af street fighter og hvor langt er der fra diablo til wow, antallet af spillerer og i diablo havde man faktisk større frihed til at opbygge sin karakter.
Du kan jo også bare se navne, tænk på hvor gammelt warcraft, tekken og tomb raider er, alle er min. 10år. Se så ti år mere tilbage og sammenlign, så vil du se, der i de sidste ti år ikke er brugt meget på produkt udvikling. Men det siger jo også sig selv, når firmaer som EA ejer så stor en del og de går jo ikke ligefrem ind for at smide penge ud på produkt udvikling.
Men selvfølge er der mere end 3 genre, det var også mere for at sætte det hårdt op, for der er ikke kommet noget nyt til andet gfx... Antal spillere synes jeg ikke er koncept udvikling, mere en naturlig udvikling af internettets muligheder, lan spil har været der siden doom 1.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.