mboost-dp1

Microsoft Corporation

Windows 9 måske færdiglavet den 21. oktober

- Via Neowin.net -

Med det utilfredsstillende salg af Windows 8, har der gennem den seneste tid floreret rygter om, at den næste udgave af Windows vil komme før end planlagt. Seneste nyt er et tweet fra bloggeren WZor, der skriver, at Windows 9 vil være færdig i år.

Mere præcist oplyser WZor, som er kendt for tidligere at have lækket korrekte oplysninger om Microsoft-produkter, at Windows 9 vil være klar til produktion (RTM) den 21. oktober.

Viser oplysningerne sig at være korrekt, så vil det betyde, at den næste udgave af Windows vil være klar langt hurtigere end Microsofts normale tre års udgivelsescyklus.

Det forventes, at Microsoft vil løfte noget af sløret for Windows 9 ved den kommende BUILD-konference, der finder sted den 2. til 4. april i San Francisco.





Gå til bund
Gravatar #1 - Jonas_
22. jan. 2014 06:50
De glemmer nogengange at tænke sig om hos microsoft.
Windows 7 solgte så godt, fordi vi var desperate efter en ny version (vista tæller ikke)
De eneste som har haft behov for windows 8 er dem som har købt en pc eller tablet med touch.
Hvorfor skulle man gå fra 7 til 9, så længe 7 er så godt som det er?
Gravatar #2 - KickAssFairy
22. jan. 2014 06:54
Ah Yes, the Life cycle of Microsoft products.

win fail win fail win fail win fail win.......

Det er lidt humoristisk at se at hvert andet produkt de putter ud er en "delt success".

Men det betyder vel også at vi kan glæde os til det ;-)
Gravatar #3 - XorpiZ
22. jan. 2014 07:09
Jonas_ (1) skrev:
De eneste som har haft behov for windows 8 er dem som har købt en pc eller tablet med touch.


Eller os, der synes Windows 8 er bedre end Windows 7.

KickAssFairy (2) skrev:
win fail win fail win fail win fail win.......


Hold nu op. Det er ufatteligt, at folk stadig tror det er sådan det hænger sammen.
Gravatar #4 - julu
22. jan. 2014 07:09
Lad os nu se om det er "færdig" når det bliver udgivet. :)
Gravatar #5 - ThomasMyrup
22. jan. 2014 07:12
Så længe de kan holde fast i at man kan lave en upgrade til ca 200-300 kr (ligesom aple gør) så kan jeg da godt overtales at få nyt styresystem.

Men begynder de på deres 1000+ kr for upgrade fra 8.1 til 9.0 så siger jeg nok nej tak.

Gravatar #6 - Rainmeter
22. jan. 2014 07:16
XorpiZ (3) skrev:
Eller os, der synes Windows 8 er bedre end Windows 7.


Du har ret der mange der også elsker pixi bøger frem for romaner, men det er nok ikke den målgruppe et styresystem henvender sig til, eller måske er det efterhånden?
Gravatar #7 - MatriXz
22. jan. 2014 07:18
#4 enig, hvis de skynder sig sådan med at udgive en ny version at de allerede er færdige med endnu et nyt styresystem IGEN.. så kan det næppe være fejl frit og fungere helt efter vores behov..

Hvis der tilfældigvis er en MS medarbejder som læser dette, please snak med nogen i virksomheden om at sætte 3 måneder af til testing efter den nuværende release date.. og evt lav public / closed beta test perioder.. så man lige kan fjerne de værste fejl og misforståelser før udgivelse..

Jeg ønsker at se apple udkonkurreret og konkurs, så det er op til MS at komme igang ..
Gravatar #8 - KickAssFairy
22. jan. 2014 07:18
#3
Godt argument. Men måske du vil uddybe for os der ikke tænker på samme måde som du gør??
Gravatar #9 - troldefar
22. jan. 2014 07:24
#7
Apple bliver aldrig udkonkurreret af MS, de har to forskellige segmenter af markedet. Apple sælger meget dyrt udstyr til alle de rige og hipsterne. Microsoft laver styresystem og software til alle andre, pånær linux-folket som har deres eget lille hjørne.
Gravatar #10 - XorpiZ
22. jan. 2014 07:24
Rainmeter (6) skrev:
Du har ret der mange der også elsker pixi bøger frem for romaner, men det er nok ikke den målgruppe et styresystem henvender sig til, eller måske er det efterhånden?


Udskift "Terracide" med "Rainmeter" i din signatur - så er vi henne på noget af det rigtige.

KickAssFairy (8) skrev:
#3
Godt argument. Men måske du vil uddybe for os der ikke tænker på samme måde som du gør??


Som du kan se her, så findes der en masse forskellige versioner af Windows.

Din "win, fail, win, fail, win fail" holder kun, hvis man behændigt glemmer rækkefølgen af udgivelserne.
Gravatar #11 - f-style
22. jan. 2014 07:34
Desto flere fejl microsoft laver desto større change giver de andre udviklere at komme stærkere ind på markedet.

Microsoft er stadig langt mere udbredt grundet deres store markedsandel. Men de andre gør altså også store fremskridt bl.a. indenfor linux udvikling. Der er stadig meget at tage fat på men de kommer langsomt med flere og bedre brugervenlige værktøjer og programmer som gør det nemmere og nemmere for den almene bruger at kunne bruge som primær OS.

Jeg er personligt klar til at skift til linux men der er stadig et par forhindringer, bl.a. at få opløsningen til at spille sammen med at man kan se tingene ordentligt på skærmen (ikoner osv. bliver vanvittigt små på en 37" skærm og ulæseligt i 1080p) især her samt indenfor drivere har windows virkelig en kæmpe fordel samt programmer som findes til windows.

Jeg bruger selv windows 8.1 af frivillighed og synes faktisk systemet kører glimrende når man har overvundet "test perioden" og sat sig ind i det og sat det op på den måde man gerne vil have det.
Jeg bruger ikke så mange programmer i hverdagen så det er til at overkomme med auto start af disse programmer og have dem liggende i taskbaren eller godt organiseret i start menu'en så de hver har en fast plads med ikon som er nemt at finde rundt i. ellers så søger jeg efter programmet såfremt dette bliver nødvendigt.
Gravatar #12 - KickAssFairy
22. jan. 2014 07:35
Men mit argument holder, hvis man behændigt holder sig ontopic og koncentrerer sig om desktop versioner og glemmer alt der hedder server/RT. Vi tager dem baglæns

win 9 - win?

win 8 - Fail

Win 7 - win

win vista - fail

win xp - win

win Me - fail

win 2000 - win

win 98 - arh ok win(ish)

Win 95 - fail

win 3 - win
Gravatar #13 - Magten
22. jan. 2014 07:56
#12
Ja hvis man selv sorterer i listen som man har lyst, så kan man få mange ting til at gå op.

Du kan ikke bare vælge og vrage versioner som du har lyst. Enten tager du alle eller også lader du være med at lade sammenligningen.

XP var i øvrigt ikke "win" før efter et par service packs.
Gravatar #14 - XorpiZ
22. jan. 2014 08:03
KickAssFairy (12) skrev:
Men mit argument holder, hvis man behændigt holder sig ontopic og koncentrerer sig om desktop versioner og glemmer alt der hedder server/RT. Vi tager dem baglæns


Se #13.

Det er klassisk cherry-picking. XP var et lortesystem, da det kom. Og hvorfor har du Windows 2000, men ikke Windows NT med på listen? Windows 2000 var ikke et consumer-produkt.
Gravatar #15 - Hack4Crack
22. jan. 2014 08:05
Magten (13) skrev:
#12
Ja hvis man selv sorterer i listen som man har lyst, så kan man få mange ting til at gå op.

Du kan ikke bare vælge og vrage versioner som du har lyst. Enten tager du alle eller også lader du være med at lade sammenligningen.

XP var i øvrigt ikke "win" før efter et par service packs.

Ja, jeg kendte INGEN der ville bruge det duplo/lego system... hvad skete der for farverne Blå og skrigene grøn... føj!
Gravatar #16 - Magten
22. jan. 2014 08:07
#12
Og hvorfor er XP og 7 nye versioner, når 8.1 ikke er?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/de...
Gravatar #17 - el_barto
22. jan. 2014 08:08
XorpiZ (14) skrev:
Se #13.

Det er klassisk cherry-picking. XP var et lortesystem, da det kom. Og hvorfor har du Windows 2000, men ikke Windows NT med på listen? Windows 2000 var ikke et consumer-produkt.

Grunden til at win/fail gik i ged i #12 var at han glemte Windows Me der fulgte efter Windows 98. Windows 98 der i øvrigt også først blev et OK os i 2. aftapning, nemlig 98 SE.

NT 4.0 var win men 3.51 var fail. Så må du selv putte dem ind i listen.

I sidste ende går det altså fint op med at hver 2. OS er en succes.
Gravatar #18 - Magten
22. jan. 2014 08:10
#17
ME kom efter 2000.
Gravatar #19 - mee
22. jan. 2014 08:12
#12

Win 2000 var ikke tænkt som desktop OS, hvis du tæller Win 2000 med skal du også have diverse versioner af NT.

XP var kun godt efter en hel del patches og en SP eller to.

Win 7 er Vista med ny styring af opstart, ny display driver model, et par tweaks og nyt logo.
Vista er ikke det møg mange har dømt det til at være, og rigtig mange kører i had pga. et minde om det kørte af h til på deres gamle computer med 512 mb ram og en 5400 rpm disk.
MS var nødt til at slippe af med Vistas dårlige ry, så de pakkede hvad de havde sammen i et produkt, lavede nye retningslinjer, nød at HW var blevet bedre siden Vista launch, og den nye startprocedure ville få computeren til at føles "klar" langt hurtigere.

TOPIC:
Lidt skræmmende at MS er begyndt at kunne skubbe OS versioner ud igen.
Jeg føler at jeg lige har skiftet folk fra XP til 8 og nu truer MS med afløseren til 8 o_O
Vi snakker vel om at 9 kommer ud cirka 2 år efter 8, hvis dette er sandt håber jeg at de tilbyder det gratis eller som en billig ~200 kr. sag igen.
Gravatar #20 - Montago.NET
22. jan. 2014 08:31
mee (19) skrev:
Win 2000 var ikke tænkt som desktop OS,


Whaaaat ?? ... hvad var det så tænkt som ?

Det har ingen server funktioner andet end en skrabet version af IIS.

Jeg brugte det i flere år til gaming og alt muligt andet, syntes dengang det var fantastisk og brugte det frem til XP SP2 hvor jeg så skiftede.

mee (19) skrev:
Win 7 er Vista med ny styring af opstart, ny display driver model, et par tweaks og nyt logo.
Vista er ikke det møg mange har dømt det til at være, og rigtig mange kører i had pga. et minde om det kørte af h til på deres gamle computer med 512 mb ram og en 5400 rpm disk.
MS var nødt til at slippe af med Vistas dårlige ry, så de pakkede hvad de havde sammen i et produkt, lavede nye retningslinjer, nød at HW var blevet bedre siden Vista launch, og den nye startprocedure ville få computeren til at føles "klar" langt hurtigere.


Glem ikke at Vista var fucked up rådden når det kom til Disk IO... det var 100% umuligt at få C-drevet til at spin-down

en ting jeg kunne med Windows 2000 og XP.. hvis man intet lavede i 20-30 minutter ville disken falde i søvn - så lidt IO lavede de 2 systemer når man intet foretog sig.

Den æra stoppede brat op med Vista som lavede noget på disken HELE TIDEN - og hvis man som bruger ikke selv holdt den igang så havde Vista et utal af rutiner som den kørte på disken når man kiggede væk. og for det ikke skal være løgn blev systematisk Defragmentering introduceret med Vista... største fejl i Disk håndtering nogensinde !

Vista var bygget til at køre på SSD (hvor disk IO næsten er gratis) - men der gik 3 år inden de kom ordentligt på markedet.
Gravatar #21 - XorpiZ
22. jan. 2014 08:41
Montago.NET (20) skrev:
Whaaaat ?? ... hvad var det så tænkt som ?
¨

Workstation. Ligesom NT var det.

Montago.NET (20) skrev:
Den æra stoppede brat op med Vista som lavede noget på disken HELE TIDEN - og hvis man som bruger ikke selv holdt den igang så havde Vista et utal af rutiner som den kørte på disken når man kiggede væk. og for det ikke skal være løgn blev systematisk Defragmentering introduceret med Vista... største fejl i Disk håndtering nogensinde !


Løbende defragmentering er nu ganske smart.

Montago.NET (20) skrev:
Vista var bygget til at køre på SSD (hvor disk IO næsten er gratis) - men der gik 3 år inden de kom ordentligt på markedet.


Nej, det var ikke. Der er bl.a. ingen TRIM-support.
Gravatar #22 - lindysign
22. jan. 2014 08:45
Nu hopper jeg lige ind, og smider måske brænde på flame-krigen her...

Men hvad er det, som er så fail ved win 8?

Ja, der er/var nogle lid kringlede veje, til desktoppen i starten, men jeg vænnede mig hurtigt til det, og fandt løsninger på det, ligesom jeg altid har fundet en løsning når jeg har haft et problem med andre styresystemer. Rent teknisk, så kører win 8 rigtig godt, det er min erfaring, og det kan slet ikke sammenlignes med grundene til winME og Vista fejlede. Det var manglende drivere, flere versioner af samme fejlbehæftede/ustabile systemer osv.

Er der nogen der kan fortælle sagligt, hvad der skulle være fail med win 8?
Gravatar #23 - KickAssFairy
22. jan. 2014 08:46
Ok ok.

Måske det er en common misconception.

MEEEEN alligevel. I må da indrømme at det er et underlæggende tema, af win/fail.

Og at Windows 2000 ikke var consumer produkt er muligvis rigtigt, men det var dog stadig en desktop version.

Jeg ved godt at det er meget firkantet stillet op, og jeg har da alle forhåbninger om at windows 9 (hvis det kommer til at hedde det), vil være en glimrende, windows version, hvilket jeg i øvrigt også mener windows 8 er, men salgstallene stemmer ikke helt overens med min egen overbevisning.

Men Xorpis, hvor er det da bare lidt finurligt at du går så meget i nerd-rage over en kommentar lavet i en joke. Pas nu på din ringmuskel ikke sprænger, jeg kunne høre den stramme sammen helt hernede i det mørke jylland ;-)
Gravatar #24 - XorpiZ
22. jan. 2014 08:47
KickAssFairy (23) skrev:
Men Xorpis, hvor er det da bare lidt finurligt at du går så meget i nerd-rage over en kommentar lavet i en joke. Pas nu på din ringmuskel ikke sprænger, jeg kunne høre den stramme sammen helt hernede i det mørke jylland ;-)


At jeg pointerer, at du tager fejl != nerd-rage. Jeg har ikke engang svinet dig til.
Gravatar #25 - mee
22. jan. 2014 08:48
Montago.NET (20) skrev:
Whaaaat ?? ... hvad var det så tænkt som ?

Det har ingen server funktioner andet end en skrabet version af IIS.

Jeg brugte det i flere år til gaming og alt muligt andet, syntes dengang det var fantastisk og brugte det frem til XP SP2 hvor jeg så skiftede.


ME var tiltænkt desktop, mens 2000 skulle køre på server og workstation, begge blev afløst af XP.
Windows 2000 var godt, men det afløste NT og var sammen med ME sidste OS inden MS samlede deres OS kerner med XP, som sjovt nok er baseret på 2000.

Montago.NET (20) skrev:
Glem ikke at Vista var fucked up rådden når det kom til Disk IO... det var 100% umuligt at få C-drevet til at spin-down

en ting jeg kunne med Windows 2000 og XP.. hvis man intet lavede i 20-30 minutter ville disken falde i søvn - så lidt IO lavede de 2 systemer når man intet foretog sig.

Den æra stoppede brat op med Vista som lavede noget på disken HELE TIDEN - og hvis man som bruger ikke selv holdt den igang så havde Vista et utal af rutiner som den kørte på disken når man kiggede væk. og for det ikke skal være løgn blev systematisk Defragmentering introduceret med Vista... største fejl i Disk håndtering nogensinde !


Jeg tror at jeg kan "undskylde" faldet i I/O med "tweaks" i min post.
Vista er som standard for aggressiv i sine søge indeksering og defragmentering.
MS tweakede ovenstående til at være langt mindre aggressive, men de kører stadig i baggrunden i Win 7 og Win 8.
Jeg glemmer dog ofte søgning og defrag i Vista, for det var det første jeg justerede på Vista maskiner.
Gravatar #26 - mee
22. jan. 2014 08:57
lindysign (22) skrev:
Men hvad er det, som er så fail ved win 8?


DER ER INGEN START KNAP!!!!! NERD RAGE!!!!!!

OK, helt ærligt, så aner jeg ikke hvad folk har imod 8, jeg kører det selv til spil og har skiftet en del folk over til det fra XP.

Min største "gripe" ved 8 er at startskærmens voldsomme farver ikke virker særlig godt på en stor skærm og skal tones ned manuelt.

Det klager/spørgsmål jeg har hørt mest er:
Hvor er start knappen?
Hvordan får jeg et til vindue?
Hvorfor er billedprogrammet så dårligt?
Hvor er det program jeg kan installere på min smartphone?
Hvorfor er der ikke noget godt i deres store?
Hvad er skydrive og hvordan fjerner jeg det?
Gravatar #27 - Manofsciencemanoffaith
22. jan. 2014 09:02
Rainmeter (6) skrev:
Du har ret der mange der også elsker pixi bøger frem for romaner, men det er nok ikke den målgruppe et styresystem henvender sig til, eller måske er det efterhånden?


Et styresystem i 2014 skal kunne anvendes af alle.
Gravatar #28 - KickAssFairy
22. jan. 2014 09:04
XorpiZ (3) skrev:

Hold nu op. Det er ufatteligt, at folk stadig tror det er sådan det hænger sammen.


Er det sådan du taler til folk i en stille og rolig debat? Hvis det ikke var meningen at det her skulle opfattes med citronmund, kunne du med fordel have smidt en emoticon ind et elelr andet sted, her lad mig illustrere

Prinsesse Xorpis skrev:
Hold nu op :-)
Det er skørt at folk stadig tror det er sådan det hænger sammen :-)
Gravatar #29 - lindysign
22. jan. 2014 09:16
#26 mee - tak for dit svar.

Det er også nogle, for mig, relativt ufarlige ting, som jeg har hørt folk brokke sig over, og siden jeg ikke bruger windows mobiler, eller kender ret mange der gør (kan vist tælles på en hånd), så er apps ikke noget der er relevant for mig eller dem jeg kender. Vi bruger de programmer vi altid har brugt, og vi kører desktop.

Skal jeg være ærlig, så bruger jeg start-knappen mindre end en gang om ugen, og jeg er til gengæld rigtig glad for bedre kopieringskontrol, samt system(ressource)håndtering osv.

Jeg har bare svært ved at se, hvad de er så fail ud over, hvis folk er så stivsindede og "gamle" i deres sind, at de ikke kan omstille sig til noget nyt. Personligt er det da nogen gange vanskeligt, når tingene ændre sig meget, men der er, igen for mig, også en næsten ungdommelig glæde i at udforske nye systemer. :-)

Og jeg har indtil videre ikke haft et eneste nedbrud af win 8 eller 8.1, og jeg har aldrig haft problemer med dvale, BSOD, drivers eller noget som helst faktisk...

Mit største ønske for en kommende windows (noget som jeg godt ved, jeg ikke får) er, at de optimere koden, og kommer af med noget af den gamle kode, som er helt tilbage fra 95, 98 osv. af. Det kunne være godt, hvis de f.eks. begyndte at bruge drev A og B til noget fornuftigt, som f.eks. harddisken, og hvis de optimerede koden noget mere, ville windows få en signifikant hastighedsopgradering, samt optimere både ram og plads på HD'en.
Gravatar #30 - Håndsæbe
22. jan. 2014 09:24
Man burde fortsætte i det gode spor man har bygget Windows 7 i, og evt. begge to udgaver at Windows, en til muse og kontor brug, og en til tablet brug. Vi fortsætter ihvertilfælde med at bruge Windows 7 hos Kingbo det har fungeret perfekt i alt den tid vi har brugt det.
Gravatar #31 - Montago.NET
22. jan. 2014 09:31
lindysign (29) skrev:
Mit største ønske for en kommende windows (noget som jeg godt ved, jeg ikke får) er, at de optimere koden, og kommer af med noget af den gamle kode, som er helt tilbage fra 95, 98 osv.


HELL YEAH !
Glem ikke kode som er helt tilbage fra 1970'erne...

hvad fuck sker der for at man i Windows 8.1 anno 2014 ikke kan lave filer som hedder:

CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL
COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9
LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, and LPT9.
Gravatar #32 - mee
22. jan. 2014 09:33
lindysign (29) skrev:
#26 mee - tak for dit svar.

Skal jeg være ærlig, så bruger jeg start-knappen mindre end en gang om ugen, og jeg er til gengæld rigtig glad for bedre kopieringskontrol, samt system(ressource)håndtering osv.


NP.

Jeg har samme forbrug af start knappen, alt det jeg bruger normalt er bundet til bundlinjen og det er sjældent jeg skal finde noget inde på start skærmen.

lindysign (29) skrev:
Jeg har bare svært ved at se, hvad de er så fail ud over, hvis folk er så stivsindede og "gamle" i deres sind, at de ikke kan omstille sig til noget nyt. Personligt er det da nogen gange vanskeligt, når tingene ændre sig meget, men der er, igen for mig, også en næsten ungdommelig glæde i at udforske nye systemer. :-)


Hvis du er "hård" computer bruger er der vel ingen undskyldning, men jeg hjælper en del af de bløde brugere, som i forvejen har haft svært ved at anvende XP og har derfor svært ved at håndtere små ting f.eks. at der ikke længere står start på start knappen.
Disse brugere har ingen interesse i at tingene ændrer sig og jeg har kæmpet lidt med dem.
Sjovt nok kan jeg godt forstå deres frustration 100%, for de vil bare læse eller udskrive en mail, som kommunen tvinger dem til at modtage på computeren.
Det er lidt en skam at vi endnu ikke har en platform der bare er til at bruge og bare virker.


lindysign (29) skrev:
Mit største ønske for en kommende windows (noget som jeg godt ved, jeg ikke får) er, at de optimere koden, og kommer af med noget af den gamle kode, som er helt tilbage fra 95, 98 osv. af. Det kunne være godt, hvis de f.eks. begyndte at bruge drev A og B til noget fornuftigt, som f.eks. harddisken, og hvis de optimerede koden noget mere, ville windows få en signifikant hastighedsopgradering, samt optimere både ram og plads på HD'en.


Amen til det, ville være rart hvis alt det gamle legacy skrammel røg ud og Windows blev trimmet en del.
Jeg så også gerne at de fik ryddet op i programmers håndtering af høje opløsninger, da alt for mange programmer ikke håndterer dette særlig godt, men det er nok ikke kun MS skyld.
Gravatar #33 - XorpiZ
22. jan. 2014 09:34
KickAssFairy (28) skrev:
Er det sådan du taler til folk i en stille og rolig debat? Hvis det ikke var meningen at det her skulle opfattes med citronmund, kunne du med fordel have smidt en emoticon ind et elelr andet sted, her lad mig illustrere


Er det i ramme alvor, at du vil have folk til at skrive smileys efter hver sætning, for at du kan være sikker på, at de ikke er sure på dig?

Hvad gør du når du modtager breve eller mails fra firmaer og det offentlige?
Gravatar #34 - Montago.NET
22. jan. 2014 09:36
mee (25) skrev:
mens 2000 skulle køre på server


ehh... nej !
Gravatar #35 - Magten
22. jan. 2014 09:36
Håndsæbe (30) skrev:
Man burde fortsætte i det gode spor man har bygget Windows 7 i, og evt. begge to udgaver at Windows, en til muse og kontor brug, og en til tablet brug. Vi fortsætter ihvertilfælde med at bruge Windows 7 hos Kingbo det har fungeret perfekt i alt den tid vi har brugt det.
Jeg ville være ked af at skulle have 2 computere når 1 kan klare opgaverne i dag, så det håber jeg ikke sker.
Gravatar #36 - KickAssFairy
22. jan. 2014 09:40
XorpiZ (33) skrev:
Er det i ramme alvor, at du vil have folk til at skrive smileys efter hver sætning, for at du kan være sikker på, at de ikke er sure på dig?

Hvad gør du når du modtager breve eller mails fra firmaer og det offentlige?


Nej men de er som regel mere velovervejet formuleret ;-)
Gravatar #37 - Montago.NET
22. jan. 2014 09:42
XorpiZ (21) skrev:
Løbende defragmentering er nu ganske smart.


Nej, det er komplet irrelevant i de allerfleste tilfælde.

HDD'er har de sidste mange år (pre-vista) haft NCQ som er en form for elevator algoritme, som sørger for at optimere læsehovedets bevægelse til read/write af data fra flere positioner på pladen.

og da en disk stort set aldrig kun bruges til 1 IO operation ad gangen, vil armen næsten altid fise rundt - ergo er det ligemeget hvor data ligger på disken

det er KUN hvis man vil optimere Read eller Write på sin HDD, at man behøver defragmentere / pladsoptimere ... fx at flytte kolde data til det langsomme område på disken og de varme data forrest...

Alt andet er bare slid på harddisken
Gravatar #38 - Manofsciencemanoffaith
22. jan. 2014 09:46
Der er kun 1 fejl ved windows 8. Det er Metro interfacet (ja, jeg kaldte det Metro!). På en tastatur/mus maskine er det fuldstændig ulogisk at bruge og alt for anmasende (full-screen hele tiden).
Gravatar #39 - mee
22. jan. 2014 09:46
Montago.NET (34) skrev:
ehh... nej !


http://www.microsoft.com/en-us/news/press/1998/oct...

Link skrev:
Also, today Microsoft announced an expanded line of server product offerings to better address specific customer scenarios. Windows 2000 server products now include Windows 2000 Server, Windows 2000 Advanced Server and Windows 2000 Datacenter Server, a new packaging option being discussed for the first time today.


Pro var til workstation, men MS solgte også server versioner af 2000.

Montago.NET (37) skrev:
HDD'er har de sidste mange år (pre-vista) haft NCQ som er en form for elevator algoritme, som sørger for at optimere læsehovedets bevægelse til read/write af data fra flere positioner på pladen.

og da en disk stort set aldrig kun bruges til 1 IO operation ad gangen, vil armen næsten altid fise rundt - ergo er det ligemeget hvor data ligger på disken

det er KUN hvis man vil optimere Read eller Write på sin HDD, at man behøver defragmentere / pladsoptimere ... fx at flytte kolde data til det langsomme område på disken og de varme data forrest...

Alt andet er bare slid på harddisken


NCQ fjerner ikke behovet for defragmentering.
Spredt data læses langsommere end en samlet klump, uanset om der anvendes NCQ eller ej.
Gravatar #40 - XorpiZ
22. jan. 2014 10:05
KickAssFairy (36) skrev:
XorpiZ (33) skrev:
Er det i ramme alvor, at du vil have folk til at skrive smileys efter hver sætning, for at du kan være sikker på, at de ikke er sure på dig?

Hvad gør du når du modtager breve eller mails fra firmaer og det offentlige?


Nej men de er som regel mere velovervejet formuleret ;-)


Hvis du er så tyndhudet, at der skal smileys til, før du ikke tager det nært, så forstår jeg ikke, at du stadig er på nettet.

Montago.NET (37) skrev:
Nej, det er komplet irrelevant i de allerfleste tilfælde.


Du snakker som sædvanlig som du har forstand til, kan jeg se.
Gravatar #41 - Pissed_Squirrel
22. jan. 2014 10:18
Montago.NET (31) skrev:
[...]hvad fuck sker der for at man i Windows 8.1 anno 2014 ikke kan lave filer som hedder:

CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL
COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9
LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, and LPT9.


Jeg har ingen problemer med at lave de filtyper her på min Win8.1.

Hvad gør du/jeg galt?
Gravatar #42 - KickAssFairy
22. jan. 2014 11:06
XorpiZ (40) skrev:

Hvis du er så tyndhudet, at der skal smileys til, før du ikke tager det nært, så forstår jeg ikke, at du stadig er på nettet.


Kan se at du fortsætter med at bidrage til en ordentlig debat.
Gravatar #43 - XorpiZ
22. jan. 2014 11:40
KickAssFairy (42) skrev:
XorpiZ (40) skrev:

Hvis du er så tyndhudet, at der skal smileys til, før du ikke tager det nært, så forstår jeg ikke, at du stadig er på nettet.


Kan se at du fortsætter med at bidrage til en ordentlig debat.


Du har det godt nok hårdt.
Gravatar #44 - el_barto
22. jan. 2014 11:41
Pissed_Squirrel (41) skrev:
Montago.NET (31) skrev:
[...]hvad fuck sker der for at man i Windows 8.1 anno 2014 ikke kan lave filer som hedder:

CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL
COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9
LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, and LPT9.


Jeg har ingen problemer med at lave de filtyper her på min Win8.1.

Hvad gør du/jeg galt?

Ikke filtyper, men filnavne! F.eks. LPT9.txt
Gravatar #45 - HerrMansen
22. jan. 2014 11:44
De har godt nok travlt med at opgive deres ufærdige systemer - 8.1 med påtvungen start knap? Ih tak - Det er jo ikke fordi at jeres hot corner ikke gjorde det helt samme og uden at fylde i taskbar.

Metro kan stadigvæk ikke tages fra uden tredjepartsværktøjer? Næh dog. Windows 9 ender sikkert med at blive OSX incarnate - Låste funktioner overalt af frygt for brugerens frie tanker.

el_barto (44) skrev:
Pissed_Squirrel (41) skrev:
Montago.NET (31) skrev:
[...]hvad fuck sker der for at man i Windows 8.1 anno 2014 ikke kan lave filer som hedder:

CON, PRN, AUX, CLOCK$, NUL
COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9
LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, and LPT9.


Jeg har ingen problemer med at lave de filtyper her på min Win8.1.

Hvad gør du/jeg galt?

Ikke filtyper, men filnavne! F.eks. LPT9.txt


Fordi at de stadigvæk bruges - derfor. Når DOS ryger så kan du begynde at brokke dig over at de er reserverede.
Gravatar #46 - Paranoir
22. jan. 2014 12:35
ThomasMyrup (5) skrev:
Så længe de kan holde fast i at man kan lave en upgrade til ca 200-300 kr (ligesom aple gør) så kan jeg da godt overtales at få nyt styresystem.

Men begynder de på deres 1000+ kr for upgrade fra 8.1 til 9.0 så siger jeg nok nej tak.


OS X blev gratis efter Mavericks opdateringen udkom.
Man forventer egentlig at MS gør det samme.

Alle "analytikere" sagde da hvertfald at det var starten på en ny æra, men de sagde også at det kunne blive dyrt for MS. Så.. Who knows...
Gravatar #47 - timeless
22. jan. 2014 12:38
De skulle tage at prøve at videreudvikle Windows 7. Evt. prøve at forbedre det med nogle virkelig store fordele frem for bare at rette mindre fejl i systemet.
Gravatar #48 - Montago.NET
22. jan. 2014 12:41
Paranoir (46) skrev:

OS X blev gratis efter Mavericks opdateringen udkom.
Man forventer egentlig at MS gør det samme.


Apple tjener milliarder millioner på AppStore og deres overpriced hardware... de sidder i en lidt anden situation end Microsoft med hensyn til hvorfra deres indtjening kommer fra.

Når Apple giver OSX væk er det jo fordi Mavericks kommer med AppStore hvor folk betaler 30% til Apple hver gang de køber noget.

Plus at Apple har Milliarder i deres pengetank som de ikke ved hvad de skal bruge til...
Gravatar #49 - Slettet Bruger [3263630362]
22. jan. 2014 12:45
#47

Windows 7 kan intet som Windows 8 ikke kan. Ud over at have en startmenu med begrænset plads, modsat 8.
Gravatar #50 - Hylle
22. jan. 2014 13:10
Ser frem til hvad Windows 9 har at byde på, omend jeg slet ikke var fan af Metro interface.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login