mboost-dp1

Microsoft Corporation

Windows 8 kan ikke startes i desktop-tilstand

- Via ZDNet - , redigeret af Pernicious

Ud over den officielt tilgængelig test-udgave af Windows 8, så er der også lækket en RTM-version af Windows 8 på nettet.

I den forbindelse har nogle brugere af den lækkede version opdaget, at Microsoft har ændret lidt siden den sidste offentlige version. En af ændringerne er, at Microsoft nu har blokeret for muligheden for at starte direkte op til skrivebordet.

Det betyder, at Windows 8 starter op i det brugerinterface, som tidligere hed Metro. Microsoft har også blokeret muligheden for at bruge gruppepolitikker til at starte op i skrivebordstilstand.

Dette er blevet bekræftet af Rafael Rivera, der er medforfatter på den kommende bog ”Windows 8 Secrets”.

Microsoft har ikke ønsket at kommentere sagen.





Gå til bund
Gravatar #51 - PoulErik
8. aug. 2012 10:16
Kenman (43) skrev:
Havde du drømt om at hele win32 runtime + samtlige API'er skulle konverteres til et tablet OS?


Er du sikker på at du læser du IT, og arbejder for MS ?
Gravatar #52 - Kenman
8. aug. 2012 10:25
Hubert (49) skrev:
Jeg ville nok vælge Vista så. Men jeg havde så heller ikke problemer med vista. Jeg har kørt det på 2 laptops.

Tillykke, jeg kørte selv Vista på mine laptops + desktops tilbage fra de tidlige beta stadier og frem til at Win7 ramte lukket beta.

Det er dog stadig ikke mit favorit MS OS. Derfor kører jeg ikke med det mere. Vores PXE boot har stadig mulighed for at installere Vista dog.

Hubert (49) skrev:

Jeg kan dårligt huske hvornår og hvorfor jeg startede med open office. Jeg var/er ikke nogen stor fan af ribbon interfacet. Jeg er generelt ikke stor fan af ting der gør min dag mere besværligt.

For gamle old-school menuer, gør hverdagen nemmere?

Hubert (49) skrev:
I xp dagene havde de en tablet version med touch. Hvorfor ikke gå den vej igen.

Fordi man altid har fået tæsk over at det ikke virkede.

Hubert (49) skrev:
hvor lang tid skal have brugt win8 før det har fået en fair chance?
Det er vel ret individuelt, men prøv med en måneds tid eller 2 hver dag som dit primære os til at udføre dine normale dagligdags arbejdsopgaver; det ville være en start!

Hubert (50) skrev:
dprocs (46) skrev:

Ja, men det behøver ikke ske ved tvang...

Samtlige jeg kender har eller er ved at migrere til Win 8, af egen fri vilje...


Der kan man bare se.


Man skal aktivt vælge at installere Windows 8, ved enten at manuelt starte PXE boot og vælge at installere eller hente et image fra MS IT.

Det er ikke sådan, at du kommer mandag morgen og så er dine maskiner blevet "opgraderet" natten over.

PoulErik (51) skrev:
Er du sikker på at du læser du IT, og arbejder for MS ?
Nej, det er noget jeg skriver for sjov, jeg er faktisk 42 og sidder i min mors kælder..
Gravatar #53 - Geek.Lund
8. aug. 2012 10:32
Mit største problem med Windows 8 er egentlig ikke selve Metro brugerfladen, det faktum at jeg bliver tvunget til at tage stilling til den på en skrivebords maskine (stationær eller bærbar). På en tablet tror jeg den er genial. Og så er der flere ting der irritere mig.

Ved installation af software bliver der hurtigt et genvejshelvede at administrere, eftersom alle programmer lægger deres genveje her som var det menuen start. Menuen start er genial, fordi man kan fastgøre dem som betyder noget, og gå uden om dem man ikke gider, her er det omvendt, og der er mange flere genveje der ikke skal bruges. Og der tager tid at rydde op.

Ydermere syntes jeg de gestures der skal laves for at få adgang til kørerende programmer og indstillingsvinduet til højre, der bl.a tillader nedlukning og tilkobling til trådløst er hjernedødt lavet når man sidder med en mus.

Jeg syntes generelt det nye UI gør min hverdag meget svær, fordi alt hvad den gør tager længere tid, og føles klodset.

Så jeg tror som flere herinde at Microsoft begår en bommert. I hvert fald indtil systemet er blevet mere desktop venligt.
Gravatar #54 - eliasr
8. aug. 2012 10:32
#2 Mere, det er jo et helt ny UI, ikke bare en grafik opdatering.

#5 Det var ikke stabilt da det udkom. I dag fortrækker jeg selv win7, om så vista skulle være opdateret til noget bedre.

#11 Tror endda Dell er bedre end medion. Jeg har kun opdaget medion som en fiasko på det bærbare marked, specielt ang deres support.
Gravatar #55 - Hubert
8. aug. 2012 10:33
Kenman (52) skrev:
Tillykke, jeg kørte selv Vista på mine laptops + desktops tilbage fra de tidlige beta stadier og frem til at Win7 ramte lukket beta.

Det er dog stadig ikke mit favorit MS OS. Derfor kører jeg ikke med det mere. Vores PXE boot har stadig mulighed for at installere Vista dog.


Det bliver bestemt heller ikke mit favorit os men jeg mener ikke at det var så slemt som mange gør det til. Modsat Win8.


For gamle old-school menuer, gør hverdagen nemmere?


Når man ved hvor funktionerne gemt i menuerne så ja. Da jeg første gang skulle bruge office 2k7 med ribbon var det et helvede at finde de forskellige ting jeg skulle bruge. Brugte man det hver dag ville man selvføgelig lære hvor tingene er men gør jeg ikke så jeg skal lede hver gang. Og så er en menu struktur ofte lettere at arbejde med.


Fordi man altid har fået tæsk over at det ikke virkede.


tæsk for at have en tablet version? Kommer win9 så med en tablet version nu hvor der er så meget ballade omkring at man får et tablet os på sin desktop?

Det er vel ret individuelt, men prøv med en måneds tid eller 2 hver dag som dit primære os til at udføre dine normale dagligdags arbejdsopgaver; det ville være en start!


Og hvis man efter kortere tid kan sige at det ikke er godt så er det bare ærligt?


Man skal aktivt vælge at installere Windows 8, ved enten at manuelt starte PXE boot og vælge at installere eller hente et image fra MS IT.

Det er ikke sådan, at du kommer mandag morgen og så er dine maskiner blevet "opgraderet" natten over.


Det er da vist heller ikke nogen der har givet udtryk for?
Gravatar #56 - Kenman
8. aug. 2012 10:33
PoulErik (48) skrev:
Surface Pro
Det tror jeg der er mange der forestiller sig, når de køber en MS tablet.

Hvad har det med det oprindelige argument at gøre?
Gravatar #57 - fusk
8. aug. 2012 10:43
Sådan som jeg ser det, så har ms nu 2 operarivsystemer som er aktuelle lige nu. win7 til alle komputere med mus & tastatur.
Win8 til alle komputere som har en berøringskærm.

Så win8 ikke er en opgradering for mus & tastatur brugerne.
Gravatar #58 - Slettet Bruger [1412260417]
8. aug. 2012 10:48
Geek.Lund (53) skrev:
fordi man kan fastgøre dem som betyder noget, og gå uden om dem man ikke gider, her er det omvendt, og der er mange flere genveje der ikke skal bruges.


Der bliver da også oprettet genveje til et program i Win 7 start menu. Første side bestod bare af en "Most used" Hvis du vil pinne ting til start, kan du ligeså godt pinne til systray.
Gravatar #59 - Geek.Lund
8. aug. 2012 11:02
SlettetBruger (58) skrev:
Første side bestod bare af en "Most used" Hvis du vil pinne ting til start, kan du ligeså godt pinne til systray.

Hvis jeg så foretrækker at have det i menuen start?

Det er det der er så genialt ved Win7, alle de mange genveje programmer opretter er gemt væk bag most used og pinned. Der skal jeg ikke selv gemme dem væk.
Gravatar #60 - Slettet Bruger [1412260417]
8. aug. 2012 11:07
Tilgengæld slipper man for at fjerne ting der ligger på "Most Used" listen som man ikke gider ha der ^^
Gravatar #61 - Kenman
8. aug. 2012 11:34
Hubert (55) skrev:
Når man ved hvor funktionerne gemt i menuerne så ja. Da jeg første gang skulle bruge office 2k7 med ribbon var det et helvede at finde de forskellige ting jeg skulle bruge. Brugte man det hver dag ville man selvføgelig lære hvor tingene er men gør jeg ikke så jeg skal lede hver gang. Og så er en menu struktur ofte lettere at arbejde med.

Men hvis nu, at ribbon giver hurtigere adgang til tingene, således vil du egentligt øge din produktivitet, ved at bruge mindre ting på at tilgå den funktion du leder efter; når man har lært hvor de ligger?

Hubert (55) skrev:
tæsk for at have en tablet version? Kommer win9 så med en tablet version nu hvor der er så meget ballade omkring at man får et tablet os på sin desktop?

Hvor meget ros har du nogen sinde hørt om XP Tablet?

Hubert (55) skrev:
Og hvis man efter kortere tid kan sige at det ikke er godt så er det bare ærligt?

Folk har været vandt til Start menuen siden Windows 95, hvor man i øvrigt også pev over fornyelsen. At vende sig til ændringer tager tid, at udforske ændringerne og lære hvorledes de gavner tager endnu længere.

Hvis du påstår du har fundet de små lækre detaljer ved det nye UI og fortsat mener det er noget lort, på kortere; så er det i mine øjne helt fint at sige "nej det er sgu ikke lige mig".

Geek.Lund (59) skrev:
Hvis jeg så foretrækker at have det i menuen start?

Det er det der er så genialt ved Win7, alle de mange genveje programmer opretter er gemt væk bag most used og pinned. Der skal jeg ikke selv gemme dem væk.

Det kan du stadigvæk med Windows 8's UI, der lægger du det bare forrest i den nye startmenu? :)
Gravatar #62 - Hubert
8. aug. 2012 12:07
Kenman (61) skrev:
Men hvis nu, at ribbon giver hurtigere adgang til tingene, således vil du egentligt øge din produktivitet, ved at bruge mindre ting på at tilgå den funktion du leder efter; når man har lært hvor de ligger?


Hvis ribbon giver hurtigere adgang ja men det har jeg så ikke oplevet det gør. Det kan være at jeg bruger det forkert?


Hvor meget ros har du nogen sinde hørt om XP Tablet?


Den ene bruger jeg mødt der har kørt XP tablet var ret glad for det. Jeg brugte noget tid med hans maskine engang imellem og fandt det ret godt.


Folk har været vandt til Start menuen siden Windows 95, hvor man i øvrigt også pev over fornyelsen. At vende sig til ændringer tager tid, at udforske ændringerne og lære hvorledes de gavner tager endnu længere.

Hvis du påstår du har fundet de små lækre detaljer ved det nye UI og fortsat mener det er noget lort, på kortere; så er det i mine øjne helt fint at sige "nej det er sgu ikke lige mig".


Hvilke lækre deltaljer skulle det være? Jeg har ikke fundet noget jeg vil kalde for en lækker detalje.
Gravatar #63 - Geek.Lund
8. aug. 2012 12:19
Kenman (61) skrev:
Det kan du stadigvæk med Windows 8's UI, der lægger du det bare forrest i den nye startmenu? :)
Det er korrekt. Det tager bare pokkers lang tid at arrangere det nye UI. Netop fordi alle de programmer man installere opretter et ton unødvendige genveje.

Og det løser stadig ikke de andre problemer har med Windows 8. Fx kan jeg ikke se en eneste grund til at opgradere min bærbar. Overhovdet. Andet end nyeste software garantier. Men det har Windows 7 lige et års tid endnu. Forhåbentlig. Og så kan man krydse fingre for at det er blevet mere desktop venligt til den tid. Eller windows 9 er på vej.

Skulle jeg derimod have en tablet, hvilket jeg tror jeg skal. Så bliver det en Windows 8 tablet. Det nye UI til touch, fint. Og desktop når man docker et keyboard og skal skrive en alt for lang kommentar på Newz :-)
Gravatar #64 - Hubert
8. aug. 2012 12:22
#63

Planen er så vidt jeg kan regne ud at windows 9 eller hvad det kommer til at hedde skulle komme engang i 2015.
Gravatar #65 - Slettet Bruger [1412260417]
8. aug. 2012 12:22
Hubert (62) skrev:
Hvilke lækre deltaljer skulle det være?


Min favorit: Snap

Metro Snap gik jeg hen og blev afhængig af fra dag 2 (skulle jo lige finde den jo..)
Hvor man pinner en applikation (fx Messages/chat) til 1/5 af skærmen, og resten af skærmen forbliver 4/5 også selvom man maksimere et vindue i dette.
det er mere fleksibelt, og langt mere funktionelt end Aero's 50/50 snap uden dock.

På Metro start kan man desuden en del mere end bare at pinne apps som på Aero start.
Personer, begivenheder, steder, links direkte ind i apps.

For nørder er det også et win at man kan arrangere Metro "rodet" Order in Chaos ^^ holder hjernen igang.

Gravatar #66 - Hubert
8. aug. 2012 12:37
SlettetBruger (65) skrev:
Min favorit: Snap

Metro Snap gik jeg hen og blev afhængig af fra dag 2 (skulle jo lige finde den jo..)
Hvor man pinner en applikation (fx Messages/chat) til 1/5 af skærmen, og resten af skærmen forbliver 4/5 også selvom man maksimere et vindue i dette.
det er mere fleksibelt, og langt mere funktionelt end Aero's 50/50 snap uden dock.

På Metro start kan man desuden en del mere end bare at pinne apps som på Aero start.
Personer, begivenheder, steder, links direkte ind i apps.

For nørder er det også et win at man kan arrangere Metro "rodet" Order in Chaos ^^ holder hjernen igang.


Snap er jeg ikke gået glip af. Jeg kan bare ikke rigtig se at det skulle være en killer feature. Og da slet ikke hvis det kun er muligt at snappe 2 programmer.
Gravatar #67 - Taxwars
8. aug. 2012 13:35
SlettetBruger (5) skrev:
Et godt, stabilt, ret udbredt OS der får hug grundet folks oplevelser på 2000kr maskiner?


Nej, et ineffektivt stykke bras som de fleste undgik at bruge.
Gravatar #68 - syska
8. aug. 2012 13:44
Taxwars (67) skrev:
Nej, et ineffektivt stykke bras som de fleste undgik at bruge.

¨
Eller folk var bare ikke kloge nok og lavede lort i den. :-)

Der findes abosolut ingen gode OS'er ... vi har bare lært at leve med de mindst ringe .... :-)
Gravatar #69 - Slettet Bruger [1412260417]
8. aug. 2012 13:59
Taxwars (67) skrev:
Nej, et ineffektivt stykke bras som de fleste undgik at bruge.


OS'et skal ikke ha skyld for hardware producenternes sløve updates af drivere.
Det var langt det største problem i starten.
Hvis Vista var som du beskriver det ville jeg aldrig ha brugt det på så mange maskiner personligt. Selv min mors 3000kr's HP bærbar kører upåklageligt den dag i dag.

Du må ha haft en hardware fejl.
Gravatar #70 - Wikzo
8. aug. 2012 14:28
How Real People Will Use Windows 8:
Gravatar #71 - burgurne
8. aug. 2012 14:44
En ting jeg savner meget i "Metro" er at kunne have en tiles for en programgruppe. jeg har eksempelvis en hel del tools til videoredigering og lydredigering (fylder 19 "tiles"). Dem ville jeg gerne kunne gemme under een tiles, som man jo kan på desktoppen, samt på iPhone, som så kunne kaldes "lyd og billede" f.eks.
Metro er "meget" uoverskueligt, når man, som jeg, benytter sig af mange små programmer.
Man kunne også forestille sig en Tiles døbt "Spil", og når man klikkede på denne, så åbnede der sig en metro-side med de installerede spil. Så var man fri for alt det bladring frem og tilbage, og man kunne organisere sin Metro-skærm, så man kunne overse sine programgrupper hurtigt, og kun gå i detaljer, med den gruppe man skal bruge.
Jeg vil også meget gerne have start-knappen tilbage :)
Gravatar #72 - DemonSpawn
8. aug. 2012 15:24
SlettetBruger (69) skrev:
OS'et skal ikke ha skyld for hardware producenternes sløve updates af drivere.
Det var langt det største problem i starten.
Hvis Vista var som du beskriver det ville jeg aldrig ha brugt det på så mange maskiner personligt. Selv min mors 3000kr's HP bærbar kører upåklageligt den dag i dag.

Du må ha haft en hardware fejl.


Sikke en gang vrøvl du fyre af

Grunden til at Vista har fået sit dårlige ryg er at det automatisk startede en masse "smarte" men udnødvendige funktioner der gjorde systemet sløvt (win7 kører ikke disse automatisk og er derfor hurtigere på trods at et UI der er tungere end vista's). Dette kunne dog løses hurtigt ved at disable diverse services men da hr. og fru danmark ikke lige kan finde ud af det levede de med det sløve OS. (der til skal man selvfølgelig lægge at det crapware der kommer med bærbare or mærke pc'er for 90% får aldrig ominstalleret windows)

Men ja der var nogle driver problemer da det kom frem men der er da intet under og det var det samme da win2000 kom. I winxp/win7 var der ikke de støre problemer der da det realt set var de samme drivere som det tidligere OS brugte

men for at komme tilbage til det det heler drejer sig om nemlig metro interfacet så har jeg stort set kune et lille problem med det

Det fylder ALT ALT ALT for meget hvorfor skal hele skærmen fyldes med kæmpestore firkanter hele tiden ?

Start funktionen fylder here skærmen hvilket er ret belastende hvis man roder men noget og bare lige skal starte et program mere

søge funktionen fylder dobbelt så meget som den nuværende start menu det kan det samme og det der katogori hjælper ikke

osv...
Gravatar #73 - Slettet Bruger [1412260417]
8. aug. 2012 16:30
Wikzo (70) skrev:
How 60+ year old People Will Use Windows 8:


FYP.
Sådan en video kan man lave med alle produkter. "How grandma will use android"
Gravatar #74 - XorpiZ
8. aug. 2012 16:36
SlettetBruger (73) skrev:
FYP.
Sådan en video kan man lave med alle produkter. "How grandma will use android"


Nej nej.

Alle ved da, at én video omkring Windows 8 er den ultimative sandhed.
Gravatar #75 - PoulErik
8. aug. 2012 18:52
Det lader til at det argument for Windows er random ignorant ironi.
Gravatar #76 - XorpiZ
8. aug. 2012 19:20
Hykleriet når konstant nye højder fra din side PoulErik.
Gravatar #77 - Hubert
8. aug. 2012 20:01
Der var så vidt jeg husker en kort intro video da jeg installerede rc'eren(build 8400) der viste de mest basale ting såsom hvordan man kommer fra desktop'en til metro.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login