mboost-dp1

No Thumbnail

Windows 7 RC-udgivelse bekræftet

- Via The Windows Blog - , redigeret af Net_Srak , indsendt af Ruzzak_

I sidste uge kunne vi berette, at Microsoft kortvarigt på deres partnerside offentliggjorde, at Release Candidate-udgaven (RC) af Windows 7 ville blive tilgængelig for udviklere og teknikere. De der ikke hører til den gruppe, kunne hente det nye operativsystem den 5. maj.

Microsoft har nu på The Windows Blog bekræftet, at Windows 7 RC følger tidsplanen, og teknikere og udviklere vil kunne hente softwaren i overmorgen den 30. april.

Den 5. maj bliver ligeledes bekræftet som datoen, hvor resten af verden vil kunne hente en prøveudgave af Windows 7. Samtidig oplyses det, at der har været stor feedback fra betatesterne; Microsoft har således i perioder modtaget en besked hvert 15. sekund vedrørende Windows 7. Mange af de forslag, der er modtaget, er blevet indarbejdet i RC-udgaven.





Gå til bund
Gravatar #1 - locky
28. apr. 2009 10:38
Ja tak!!!
Glæder mig godt nok til det her kommer ud, så vi kan få byttet det her Vista gejl ud!
Gravatar #2 - brixendk
28. apr. 2009 10:39
men RC er vel den som bliver brændt ud som final? hvorfor kan man så hente den?
Gravatar #3 - ph1l
28. apr. 2009 10:42
#2

RC er muligvis final. Det kommer an på feedback.. Det er en slags "general prøve" som man kaldte det dengang man lavede teather i folkeskolen ;)

Jeg gad godt se en changelog fra build 7000 til 7100.
Gravatar #4 - spectual
28. apr. 2009 10:45
Gravatar #5 - ymme
28. apr. 2009 10:55
Jeg sidder pt på 7100, og den kører bare super. Det eneste problem jeg har, er at den driller lidt med at gøre mit E-drev til skrivebeskyttet, uden at jeg selv har indflydelse på det. Men håber at jeg kan finde en løsning på det.

Ellers kører det super.
Gravatar #6 - webwarp
28. apr. 2009 11:08
#2 tidligere forlød det at RC ville være den, der også blev final... Men der er screenshots ude af builds, der er længere fremme end build 7100 (rc), så det må forventes, at der vil komme ændringer i final.. Desuden ser det ikke ud til at den virtualisering af XP, der er med i RC er helt færdig..
Gravatar #7 - Qw_freak
28. apr. 2009 11:08
windåus Really Cool!??
Gravatar #8 - angelenglen
28. apr. 2009 11:17
ymme (5) skrev:
g sidder pt på 7100, og den kører bare super. Det eneste problem jeg har, er at den driller lidt med at gøre mit E-drev til skrivebeskyttet, uden at jeg selv har indflydelse på det. Men håber at jeg kan finde en løsning på det.


Det lyder ellers ikke som om build 7100 er klar endnu?
Er det en ægte 7100'er, eller bare en fake fra nettet?
Gravatar #9 - Krischard ApS
28. apr. 2009 11:18
qw_freak (7) skrev:
windåus Really Cool!??


Skyd dig selv.
Gravatar #10 - ymme
28. apr. 2009 11:18
Den er ægte, de udgaver som ligger der hedder noget over 7100 er typisk bare en fake udgave af 7077 eller 7068.

7100 blev spredt på torrentsiderne i weekenden.
Gravatar #11 - Magten
28. apr. 2009 11:21
Angelenglen (8) skrev:
Det lyder ellers ikke som om build 7100 er klar endnu?
Er det en ægte 7100'er, eller bare en fake fra nettet?
RC1 blev spredt på nettet i løbet af weekenden.

Muahaha, tillykke med jeres MSDN adgang :P
Gravatar #12 - Xunil
28. apr. 2009 11:26
De er sku ret tæt på at være færdige, bliver spændende om Win7 eller OS X SL kommer først :D

Nogle der ved om det bliver muligt at opgradere fra 7k til RC? Gider bare ikke først skulle backke alting op, men vil gerne have RC.
Gravatar #13 - BiTE
28. apr. 2009 11:26
Magten (11) skrev:
Muahaha, tillykke med jeres MSDN adgang :P


Tillykke med når din nøgle ikke virker længere og/eller du skal bruge tid på at cracke hver uge / måned.
Gravatar #14 - Magten
28. apr. 2009 11:30
BiTE (13) skrev:
Tillykke med når din nøgle ikke virker længere og/eller du skal bruge tid på at cracke hver uge / måned.
Tja, nu må vi se... Den bruger samme keys som tidligere builds..
Gravatar #15 - Makey
28. apr. 2009 11:31
Jeg glæder mig til at se om Microsoft endelig får lavet et styresystem hvor man ikke skal vente til den første service-pack er udkommet før det er værd at købe.

Indtil videre kører jeg stadig det første build af betaen på min laptop uden problemer, fuld grafik og netværk og det hele virkede lige med det samme. Har mødt ting der kunne forbedres men ellers er det her bare mit yndlingsstyresystem so far. Køber det helt sikkert, med XP emulering kan man jo køre alt :D Det er bedre end jul det her.
Gravatar #16 - Dumpduck
28. apr. 2009 11:36
Magten (11) skrev:
BiTE (13) skrev:
Muahaha, tillykke med jeres MSDN adgang :P
Tillykke med når din nøgle ikke virker længere og/eller du skal bruge tid på at cracke hver uge / måned.


Fight, fight, fight!
Gravatar #17 - Berggrein
28. apr. 2009 11:38
BiTE (13) skrev:
Tillykke med når din nøgle ikke virker længere og/eller du skal bruge tid på at cracke hver uge / måned.


jeg indtastede en kode. Så fik jeg at vide at Windows 7 nu var registreret og godkendt. Siden har den virket perfekt! så du skal måske lige have styr på tingene før du får skræmt andre væk fra at prøve det ikke?
Gravatar #18 - ath
28. apr. 2009 11:44
Kan man nemt opgradere fra Windows 7 beta til RC uden at installere helt om?
Gravatar #19 - Hede
28. apr. 2009 11:44
Jeg installerede Windows 7 7100 i går og det er bare dejligt... afaik skulle der være rettet en hel del fejl og ting, ved at google lidt kan man finde en del informationer om 7000 -> 7100.

Jeg har undersøgt en hel del vedr. versionsnummre og er kommet til den her konklusion: (hæng mig venligst ikke op hvis jeg tager fejl)
Først og fremmest skal man være klar over at der er mere en en gruppe folk der arbejder med Windows 7 ;) i det her tilfælde tager vi fat i RC-folk og RTM (Realease Candidate og Release To Manufacture)
Der er blevet lagt 2 udgaver ud (+ en kinesisk)

Windows 7 RC 7100
7100.0.090421-1700

Windows 7 RC 7106
7106.0.090408-1623

Ifølge de forskellige sider og en vis simple logik så er version 7100 pakket den 21/4-2009 kl 17:00 og verion 7106 pakket d. 8/4-2009 kl 16:23

Hvordan kan en version 7106 være ældre end en version 7100?
Ja ifølge div sider så er det fordi at version 7106 er RTM release og svare til version 7076 af RC udgaven.
Gravatar #21 - Jakob Jakobsen
28. apr. 2009 11:50
Glæder mig til om nogen af mine forslag bliver brugt.
Har nok sendt på den anden side af 200 forslag ind.

Win7 er helt klart et OS jeg skal have bestilt på førstedagen.
Gravatar #22 - angelenglen
28. apr. 2009 11:59
BiTE (13) skrev:
Tillykke med når din nøgle ikke virker længere og/eller du skal bruge tid på at cracke hver uge / måned.


Det er jo ikke relevant eftersom samtlige beta-versioner bruger de samme nøgler.

Faktisk findes der kun 10 nøgler: 5 nøgler til 32 bit versionen og 5 nøgler til 64 bit versionen.
Så der er ikke risiko for at Microsoft blokerer en af nøglerne under betaen, da de så ville lukke for mindst 10% (statistisk) af deres beta-brugere.

Men ja, nøglerne udløber på et tidspunkt, når betaen er forbi, men det er vist ikke det du hentyder til? Hvis det var, forstår jeg ikke sammenhængen med #11...
Gravatar #23 - GurliGebis
28. apr. 2009 12:05
Hede (19) skrev:
Hvordan kan en version 7106 være ældre end en version 7100?
Ja ifølge div sider så er det fordi at version 7106 er RTM release og svare til version 7076 af RC udgaven.


Skyldes at det forgrener sig udfra 7077.
Da den udkom tog de en kopi og gik videre imod RC (7078-7100), og en anden kopi hvor de arbejder imod RTM, som er 7101+

Dette skyldes, at man vil bruge tiden fra 7077 til 7100 på at få rc'en stabil, så folk kan køre den og teste den, uden at tilføje ting som kan få den til at blive mindre stabil.
De ting sker nemlig i RTM branchen, hvor de rettelser der bliver lavet i RC branchen så bliver ført over i.

Dermed betyder det så, at 7106 er en af de første builds fra RTM branchen, hvilket er en del tid siden, mens 7100 er den nyeste build fra RC branchen, hvilket er for et par dage siden.
Gravatar #24 - Hede
28. apr. 2009 12:08
#22

uden at vide det så tror jeg han mener MSDN adgangen's nøgle og ikke de enkelte nøgler til operativsystemerne. Jeg har i hvertfald aldrig haft problemer med vores action pack's licenser...
Men at finde rundt på microsofts hjemmeside en en ting jeg nok aldrig lære... og med en defekt nøgle og ingen form for support tænker jeg det ikke er sjovt.

#23
Det var også den opfattelse jeg havde, ville dog ikke skrive noget jeg ikke ved om er sandt eller ej...
Gravatar #25 - DrHouseDK
28. apr. 2009 12:15
Berggrein (17) skrev:
jeg indtastede en kode. Så fik jeg at vide at Windows 7 nu var registreret og godkendt. Siden har den virket perfekt! så du skal måske lige have styr på tingene før du får skræmt andre væk fra at prøve det ikke?


Denne vil jeg gerne bekræfte :) Beta-key, klik Activate, og så er dén skid slået. :)
Gravatar #26 - BiTE
28. apr. 2009 12:34
#22

hehe flot rating af indlæg i har der i to :)

Han håner MSDN adgang, og det er han i hans ret til.

Jeg er glad for den da jeg altid har en gyldig nøgle, uanset om vi er i beta, RC eller RTM - derfor ønsker jeg ham "held og lykke" med hans p2p nøgler fremover :)

Jeg kunne også hente RC 7100 i fredags som alle andre, selvom jeg har MSDN adgang er jeg ikke afskåret fra resten af nettet :D
Gravatar #27 - angelenglen
28. apr. 2009 12:40
BiTE (26) skrev:
#22

hehe flot rating af indlæg i har der i to :)

Han håner MSDN adgang, og det er han i hans ret til.

Jeg er glad for den da jeg altid har en gyldig nøgle, uanset om vi er i beta, RC eller RTM - derfor ønsker jeg ham "held og lykke" med hans p2p nøgler fremover :)

Jeg kunne også hente RC 7100 i fredags som alle andre, selvom jeg har MSDN adgang er jeg ikke afskåret fra resten af nettet :D

Grunden til at jeg har rated #13 irrelevant, er at det lyder som om du tror at nøglerne der er i omløb vil udløbe efter en uge eller kort tid, hvilket jo ikke er tilfældet da her er tale om åbene beta-nøgler - hvorfor der ingen forskel er på om man har fået fat i sin udgave af mere eller mindre lyssky veje.

Jeg kan godt se din pointe vedr. at MSDN er lækkert fordi man altid har en brugbar nøgle, men lige netop her finder jeg det ikke relevant, da nøgler ikke er noget problem.
Havde vi snakket om en færdig retail-version af Windows 7, hvor der ikke var gratis og godkendte nøgler i omløb, var det en helt anden sag.
Gravatar #28 - Magten
28. apr. 2009 12:40
BiTE (26) skrev:
Han håner MSDN adgang, og det er han i hans ret til.
Det var nu ikke for at håne MSDN, mere for sjov :)

Tro mig, jeg ville gerne have en MSDN konto ;)

p2p - is that thing still around?
Gravatar #29 - angelenglen
28. apr. 2009 16:00
Magten (28) skrev:
p2p - is that thing still around?

Er BitTorrent ikke Peer 2 Peer?

Måske bruges ordet P2P ikke så meget mere, men teknologien lever da fint.
Gravatar #30 - Tumleren
28. apr. 2009 16:37
Angelenglen (29) skrev:
Er BitTorrent ikke Peer 2 Peer?

Måske bruges ordet P2P ikke så meget mere, men teknologien lever da fint.


Det var nok nærmere en kommentar til, at P2P er langsomt og dumt når man har FTPer og services som RapidShare, hvor du altid henter med fuld hastighed, din IP ikke er frit tilgængelig og du ikke selv behøver uploade (hvis du da er en 'god' p2p'er)
Gravatar #31 - Magten
28. apr. 2009 17:39
#29
Hvad #30 sagde :)
Gravatar #32 - iMan
28. apr. 2009 19:01
Er sgu imponeret over hvor godt det kører på min eee (900Mhz - 1GB Ram)! Det kører bedre end Ubuntu 9.04 og Win XP:)

Jeg vil gå så langt og sige at, Vista = ME og 7 = XP:)

Godt at se at Microsoft har taget sig lidt sammen denne gang:) Det kan gøre en Mac-Man som mig blød om hjertet:)
Gravatar #33 - Dumpduck
28. apr. 2009 21:14
#30

Nice joke.
Måske skulle du holde dig fra public torrents med 1:10000 seeder/leecher ratio.
Gravatar #34 - Tumleren
28. apr. 2009 21:39
Dumpduck (33) skrev:
#30

Nice joke.
Måske skulle du holde dig fra public torrents med 1:10000 seeder/leecher ratio.


og så læser vi også lige resten af indlægget:

Tumleren (30) skrev:
[...]din IP ikke er frit tilgængelig og du ikke selv behøver uploade (hvis du da er en 'god' p2p'er)


Jeg har da selv været på de private trackers hvor jeg kunne hente med fuld hastighed (men det var så også kun 1.5 mbit dengang), men a) det kræver at man uploader konstant for at holde en god ratio = langsomt internet og b) tror det vil være lidt sværere at finde private (danske) trackere, som konstant kan holde en 20 mbit upload til mig, som RapidShare uden problemer kan levere.

Det afgørende punkt er for mig, at man skal uploade for at holde en god ratio. Alle dine internet-programmer lider under, at du uploader og down- + uploading af warez er 'værre' end bare at downloade uden at uploade, i og med du ikke deler det videre til andre.
Gravatar #35 - Magten
29. apr. 2009 07:15
Dumpduck (33) skrev:
#30

Nice joke.
Måske skulle du holde dig fra public torrents med 1:10000 seeder/leecher ratio.
Torrents er stadig bagud på det plan. Medmindre man sidder med en synkron linje..

De 8 720p film jeg hentede igår ville tage mig 5 dage at seede tilbage, hvis jeg ikke brugte min linje til andet..
Gravatar #36 - XorpiZ
29. apr. 2009 08:19
#35

Tjah, der er jo ingen, der tvinger dig til at hente alle 8 på én gang. Desuden, så er det jo ikke seedernes skyld, at du ikke har en synkron 100/100 linje :)
Gravatar #37 - Magten
29. apr. 2009 08:25
XorpiZ (36) skrev:
#35

Tjah, der er jo ingen, der tvinger dig til at hente alle 8 på én gang. Desuden, så er det jo ikke seedernes skyld, at du ikke har en synkron 100/100 linje :)
Det siger jeg heller ikke ;) Jeg siger bare at torrents på det område er handicappede i forhold til FTP osv. :)
Gravatar #38 - XorpiZ
29. apr. 2009 09:14
#37

Det er sandt. Men selv på FTP-sites er der for det meste ratio :)
Gravatar #39 - Tumleren
29. apr. 2009 09:57
XorpiZ (38) skrev:
#37

Det er sandt. Men selv på FTP-sites er der for det meste ratio :)


Hvilket bringer os tilbage til...

Rapidshare!
Gravatar #40 - Magten
29. apr. 2009 10:04
XorpiZ (38) skrev:
#37

Det er sandt. Men selv på FTP-sites er der for det meste ratio :)
Men man har dog muligheden for FXP så man ikke skal lemlæste sin egen upload :)
Gravatar #41 - el_barto
29. apr. 2009 10:37
Tumleren (39) skrev:
Hvilket bringer os tilbage til...

Rapidshare!


Oh yeah, men det er da også helt safe! not...

http://torrentfreak.com/rapidshare-shares-uploader...
Gravatar #42 - Tumleren
29. apr. 2009 10:44
el_barto (41) skrev:
Tumleren (39) skrev:
Hvilket bringer os tilbage til...

Rapidshare!


Oh yeah, men det er da også helt safe! not...

http://torrentfreak.com/rapidshare-shares-uploader...


HVAD!?

Er man i fare for at blive fanget, når man gør noget ulovligt?

OUTRAGEOUS

Der er ikke nogen, der påstår man ikke kan blive opdaget, hvis man bruger RapidShare, men det er trods alt mere sikkert end P2P, hvor alle og enhver kan se ens IP, land og ISP -> Det gør det nemmere for f.eks. APG at opsnappe folk, da de med det samme kan se hvem der gør hvad.
Med RapidShare skal man først igennem et firma, og tilmed et, der ligger i udlandet
Gravatar #43 - Dumpduck
29. apr. 2009 10:47
#39

Rapidshare koster penge.
I stedet kunne du bruge de penge på, at købe dig en dedikeret server i én måned, uploade 5tb og aldrig nogensinde seede igen.
Gravatar #44 - Tumleren
29. apr. 2009 10:52
Dumpduck (43) skrev:
#39

Rapidshare koster penge.
I stedet kunne du bruge de penge på, at købe dig en dedikeret server i én måned, uploade 5tb og aldrig nogensinde seede igen.


Og det ville så først lige kræve at man havde 5 TB at uploade
Gravatar #45 - Fjolle
29. apr. 2009 10:55
Tumleren (44) skrev:
Og det ville så først lige kræve at man havde 5 TB at uploade

Du kan jo bare tage og dele din Natalie Portman samling... ;)
Gravatar #46 - zymes
29. apr. 2009 11:12
Dumpduck (43) skrev:
#39

Rapidshare koster penge.
I stedet kunne du bruge de penge på, at købe dig en dedikeret server i én måned, uploade 5tb og aldrig nogensinde seede igen.


5tb er ikk nok til aldrig nogensinde at seede igen ): .. Det er bare ikk nok, når man bare kan hente løs bagefter, så rasler ens ratio ned :D
Gravatar #47 - zymes
29. apr. 2009 11:15

Og det ville så først lige kræve at man havde 5 TB at uploade


Man behøves da ikk have 5tb for at uploade 5tb?
Gravatar #48 - Dumpduck
29. apr. 2009 11:30
Tumleren (44) skrev:
Dumpduck (43) skrev:
#39

Rapidshare koster penge.
I stedet kunne du bruge de penge på, at købe dig en dedikeret server i én måned, uploade 5tb og aldrig nogensinde seede igen.


Og det ville så først lige kræve at man havde 5 TB at uploade


zZZZZ..

1) Hop på et par torrents (du behøver ikke selv have 5tb at smide op)
2) Hent den og lad den seede i en måned på en 100mbit.
3) Tillykke, du har nu seeded 5tb.

Men, det er forståeligt.
Det dér bittorrent er forfærdelig kompliceret, du må hellere holde dig til Rapidshare :o)

EDIT:

Hvorfor citerer den forkert? too lazy to edit.
Gravatar #49 - Tumleren
29. apr. 2009 11:39
Dumpduck (48) skrev:

zZZZZ..

1) Hop på et par torrents (du behøver ikke selv have 5tb at smide op)
2) Hent den og lad den seede i en måned på en 100mbit.
3) Tillykke, du har nu seeded 5tb.

Men, det er forståeligt.
Det dér bittorrent er forfærdelig kompliceret, du må hellere holde dig til Rapidshare :o)

EDIT:

Hvorfor citerer den forkert? too lazy to edit.


Ja, jeg har kun været del af staff på private BT-trackers, hvad ved jeg dog om det?
Hvis du da endelig er så forfærdelig klog, burde du også vide, at det langtfra er alle trackers, der har nok users til at man konstant kan uploade med 100 mbit. Eller tror du simpelthen at så længe man seeder er der på magisk vis altid nogen til at hente det du seeder? Og de henter også altid med dine 100 mbit, ikke kun den 2 mbit forbindelse de nu har?
Du har ret, det er jo fuldkommen realistisk at seede 100 mbit døgnet rundt i en måned, nonstop

Edit: Desuden gælder det kun for P2P, at man ikke selv behøver at have 5 TB. Hvis vi snakker FTP, som egentlig var det jeg svarede med hensyn til, skal du jo selv uploade til serveren. Du kan ikke bare seede til andre
Gravatar #50 - XorpiZ
29. apr. 2009 12:13
Tumleren (49) skrev:

Ja, jeg har kun været del af staff på private BT-trackers, hvad ved jeg dog om det?
Hvis du da endelig er så forfærdelig klog, burde du også vide, at det langtfra er alle trackers, der har nok users til at man konstant kan uploade med 100 mbit. Eller tror du simpelthen at så længe man seeder er der på magisk vis altid nogen til at hente det du seeder? Og de henter også altid med dine 100 mbit, ikke kun den 2 mbit forbindelse de nu har?
Du har ret, det er jo fuldkommen realistisk at seede 100 mbit døgnet rundt i en måned, nonstop


Man kan snildt klare 5 TB på ganske kor tid med 100 Mbit, hvis trackeren har en bare nogenlunde størrelse. Nu ved jeg ikke hvilke trackers, du har været staff på, men der skal altså ikke ret meget til, fø man runder 5 TB.

100 Mbit svarer vel rundt regnet til 10 MB/sek. Det er 600 MB pr. min eller 36 GB i timen. Pr. døgn bliver det til 864 GB. Osv. osv. Med en minimum af indsats kan man komme langt over 5 TB.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login