mboost-dp1

unknown

Webhoteller binder kunder ulovligt

- Via Computerworld DK - , redigeret af Net_Srak

Populære webhoteller binder kunder til at betale for minimum et år af gangen og kræver urimelig lang tids varsel for at opsige aftalen, helt op til 3 måneder.

Sø- og handelsretten dømte i juni i år Viasat i en lignende sag, hvor de havde krævet betaling for et år af gangen. Viasat blev dømt til at betale tilbage til alle der opsagde med kortere varsel.

Et stort problem for kunderne er, at det er meget svært at klage, fordi Forbrugerklagenævnet ikke går ind i sager, hvor der drejer sig om under 800 kroner. Den billigste løsning hos mange webhoteller, koster omkring 9 kroner om måneden.





Gå til bund
Gravatar #1 - XxX
21. nov. 2005 13:57
Syntes så er eller andet sted at det er fair nok ...

Viasat binder folk til et abbonement til 3-4000 kroner og forlanger en måned før udløb at man skal sige op...Det er selvfølgelig noget svineri..

Det andet drejer sig om et produkt som koster 9 kr om måneden, det giver 108 Kr. på et år..

Problemet er vel ikke større end at man siger op, betaler de 108 Kr og så er man ude.

For faen, et rykkergebyr koster jo som regel også 100 Kr...

XxX
Gravatar #2 - ZkiiFreak
21. nov. 2005 14:05
#1:
Ja, det kan du så have ret i.
Jeg er så en af de "forurettede" (blev faktisk ringet op af journalisten, der skrev artiklen). Jeg kan da også godt se igennem fingre med det, men jeg synes det er groft, at de kan få lov til at gøre det med så mange mennesker! Derfor synes jeg i bund og grund ikke de skal have lov til at forsætte på den måde. Derfor brokker jeg mig! Det er en principsag! Nu bruger jeg bare enhver lejlighed til at fortælle andre mennesker om, hvor dårlig kundeservice B-One har! Hermed gjort ;-)
Og så lige: det er 9 kr plus moms /mnd = 135 dkr /år incl moms. :-P

/Zkii
Gravatar #3 - sguft
21. nov. 2005 14:09
Jeg måtte slippe ca. 800 kr. for at slippe ud af Azero i sin tid fordi de gør samme trick (og dengang var webhotel-priserne nogle lidt andre end idag), men man kan så heller ikke ligefrem påstå at de har et specielt godt ry idag.
Gravatar #4 - JaPeX
21. nov. 2005 14:10
Principielt er det jo helt forkert, men jeg har selv et par billige webhoteller, og jeg foretrækker klart at få trukket et par hundrede kroner en gang om året, fremfor 10-20 kroner gange 12.

Skide være med principperne når bare det er bekvemt, ikke? :)
Gravatar #5 - Munchen
21. nov. 2005 14:19
#3 Jeg havde faktisk det helt samme problem med Azero, de kom et år efter at jeg havde sagt det op, og opkrævede for det forgangne år, da jeg ikke havde sagt det op tidsnok..
Da jeg nægtede at betale, blev jeg bare truet med bål og brænd, og valgte bare at betale, da det ellers ville give for meget bøvl .. Dette er et par år tilbage.
Gravatar #6 - milandt
21. nov. 2005 14:22
Jeg har haft lige præcis denne tvist med B-One. Jeg fik en meddelelse om at mit webhotel skulle fornyes om en måned, og at jeg bedes betale vedlagte giro-kort. Jeg tænkte at jeg egnetlig ikke havde lyst til at forny aftalen, da det var et domæne (+ webhotel) som jeg ikke længere brugte. Jeg kontaktede dem så for at opsige aftalen, men dette kunne jeg ikke. Eller - det kunne jeg godt, men skulle stadig betale for yderligere 12 måneder.

Det nægtede jeg, og blev efterfølgende kontaktet af et inkassofirma. Dem meddelte jeg at den omtalte ydelse var opsagt, og at jeg ikke følte mig forpligtet til at betale.

De vender så tilbage at det skal jeg, og at B-one siger at jeg har accepteret diverse agreements bla bla..

Mit svar til dem er så at jeg stadig nægter, og at jeg i øvrigt ikke vil vedkende mig at have accepteret disse i øvrigt meget tvivlsomme betingelser, der strider mod god markedsføring og sikkert også imod lovgivningen på området.

De svarer så ikke tilbage på denne henvendelse. efter 3 uger kontakter jeg dem og skriver at jeg betragter kravet som bortfaldet idet jeg ikke har hørt fra dem, og at jeg gerne vil have en bekræftelse herpå.

Dette får jeg så.

1-0 til forbrugeren.

Der findes ikke nogen firmaer der vil starte en krig for 500 kr. så hvis man holder på sin ret, så er der også en god chance for at de indser at de står dårligt, og opgiver kravet!
Gravatar #7 - angelenglen
21. nov. 2005 14:22
Jeg har selv haft samme problem ved B-one - faktisk på grund af deres "venlighed".

I forbindelse med nedetid, fik jeg "foræret" 6 måneders hosting.
mit originale abb. stod til udløb 1. januar, med de forærede 6 måneder blev det så til Juni (trode jeg) - dvs jeg mailer for at opsige mit abb omkring marts - 3 måneder før de 6 forærede måneder udløber - men hvad får man så at vide? De fakturerer kun for hele perioder af 12 måneder - dvs jeg bliver tvunget til at betale for 6 måneder ekstra - 6 måneder jeg aldrig ville have købt hvis de ikke havde "foræret" mig de 6 måneder - for jeg beholdt kun webhotellet udover den 1. januar fordi de havde lovet mig det gratis halve år...

Det var så bare ikke gratis overhovedet, bare en anelse billigere :-(

Desværre fordi jeg nægtede at betale så længe, løb der 3-4 rykkere oveni, så jeg endte med at måtte betale 2-3 gange hvad et helt år kostede, for at slippe for at komme i RKI...

"#¤%&/(/&/%¤#"!

Med den lange opsigelses-frist de har, mener jeg det er forrykt at de først sender opkrævninger ud ca. 1 måned før de skal betales - så har man jo allerede dér ingen chance for at melde fra.
Gravatar #8 - milandt
21. nov. 2005 14:26
#7 - de frafaldt kravet i mit tilfælde (#6)
Gravatar #9 - milandt
21. nov. 2005 14:28
#4 Hvad hvis du køber et domæne der kun skal bruges i en meget kort periode - fx 2 måneder i forbindelse med en kampange. Er det så fair at du skal betale for 12 måneders hosting? Jeg mener, når oprettelsen er betalt, så skal de da ikke binde dig for 12 måneder!?

Jeg ville langt hellere betale mine 99 i oprettelse, og så 9 kr om måneden.. evt over betalignsservice.
Gravatar #10 - saucer
21. nov. 2005 14:29
Det her er vel ikke et spørgsmål om prisen. Det er jo ligemeget om det koster 25øre eller 10.000 om mrd for at have webhotel hvis deres fremgangs måde ikke er lovlig. Jeg kan ikke se hvordan folk her inde kan acceptere at nogle webudbyder kan slippe af med at gøre noget ulovligt bare pga. det laver en billig produkt.

Se det med deres øjne. Deres produkt er billigt og man giver 100 kr for et år som man ikke kan få tilbage igen hvis man hopper ud efter 2mrd. Så hvis det har 100 kunder som gøre det så er det bare top nice for dem efter at det så ikke længer skal bruge tid på support og drift af deres konti. Så på den måde har det tjent kassen efter at folk jo betaler for 1 år selv om det bruge ½ år.

Måske tager jeg fejl, men jeg synes ikke at man skal kunne sælge noget som helst der ikke er 100% lovligt.

Tænk hvis Brugsen også snyd med at sælge deres slik der koster 25øre stykket ulovligt. Vil i så også sige. jamen 25øre stykket er heller ikke meget ??
Gravatar #11 - Regus
21. nov. 2005 14:40
#sguft

Hvad var det - ca 3000 da vi opsagde hostet server hos ViborgNet...

Men altså det viste vi jo godt da vi skrev under til at starte med...

Jeg har lidt svært ved at have ondt af folk der ikke læser betingelserne før de skriver under og især hvis det drejer sig om 27 kr...

Altså det er da aldrig sjovt at betale for noget man ikke bruger, men det er heller ikke sjovt for sælger når køber opsiger aftalen...

Jeg synes ærligt talt folk er blevet lidt pivede...
Gravatar #12 - milandt
21. nov. 2005 14:45
#11 - Problemet er lige netop her at der er nogle betingelser i en EULA som webhotellerne udemærket GODT ER KLAR OVER at folk (99%) ikke læser.

Fakta er at disse betingelser er skrevet vel vidende at kunden binder sig til noget som de fleste ikke forventer står i en EULA, og derfor kan man sige at det for det første er imod god skik og forretningsdrivelse, men også en handling firmaerne gør bevidst i "ond tro".

Det er overlagt bondefangeri! Hvis de var interesseret i at deres kunder skulle vide at de bandt sig for 12 måneder af gangen, så havde det nok ikke stået med småt et sted i pkt. 34 i en 9 sider lang EULA.
Gravatar #13 - ZkiiFreak
21. nov. 2005 14:49
Og her kan I så se, hvad de siger, når man konfronterer dem med deres mangel på service:
Min diskussion med B-One
Burde være sørgelig interssant læsning for de fleste ;-P

/Zkii
Gravatar #14 - milandt
21. nov. 2005 14:52
#13 - man kan sige hvad man vil om indholdet af deres svar :) men svartiderne er sq da gode.. bedre end jeg nogen sinde har oplevet.
Gravatar #15 - Mr.VTEC
21. nov. 2005 14:52
Derfor skal man IKKE registrere sit domain samme sted man har køber hosting.

Hvis man ikke har sin egneDNS servere, så bestil domain et sted hvor du selv kan holde styr på det og ændre opslaget. De glade gør-det-selv folk kan jo bruge gratis-dns. Men hvis man ikke har helt styr på det tekniske er der jo andre firmer der kan klare det.

På den måde kan man altid pege sit site over på et andet hosting firma hvis man har problemer og så tage balladen mht betaling etc i baggrunden uden det påvirker ens website.
Gravatar #16 - milandt
21. nov. 2005 14:55
#15 - Hvis det ellers er et .dk domæne, og du er som minimum står som ejer af domænet, så kan du også flytte det til hver en tid. Du kan altid kontakte DK-Hostmaster og sige at du har en tvist med dit hostingfirma, og gerne vil have dem til at flytte det til en anden dns server - så længe denne er godkeldt af DK-Hostmaster.

Problemet er først hvis hostingfirmaet har registreret sig selv som ejer, og varetager betalingen til DK-Hostmaster som en "ekstra service" så kan det give problemer hvis man bliver uvenner.
Gravatar #17 - KaW
21. nov. 2005 14:55
#10 >
"Så hvis det har 100 kunder som gøre det så er det bare top nice for dem"

Ja og så bliver de jo kanon rige, 10.000 kr, og det er nok begrænset hvor meget support der er når folk er sat op og har lært det forskellige der ligger bag webhottelet.

"Tænk hvis Brugsen også snyd med at sælge deres slik der koster 25øre stykket ulovligt. Vil i så også sige. jamen 25øre stykket er heller ikke meget ??"

Ja, eller lade være med at købe det, jeg ville ihvertfald ikke stille mig op og skabe mig over det.


Jeg synes det er helt fint at de binder for 12 måneder af gangen, det har bare køber og sælger blevet enige om ved oprettelsen. Og synes køber det er urimeligt? Jamen så må han vel købe et andet sted?
På den anden side ville det være lidt blæret hvis man kunne købe for 2 måneder, og det vil jeg tage til efterretning da jeg selv overvejer at starte noget small-host.
Gravatar #18 - Christ Superstar
21. nov. 2005 15:06
Nå sø- og handelsretten fastsætter en dom, hvori man ikke kan fastsætte en kunde i længere tid, så burde den da gælde uanset beløb?

Jeg har selv det problem med et webhotel der kræver et års opsigelse, men de fastholder jo et år frem.
Gravatar #19 - sguft
21. nov. 2005 15:19
#11: ja, det var principielt min egen fejl, problemet var jo at jeg blev tvunget til at betale for yderligere 12 måneder fordi jeg ikke havde fået det opsagt 1 måned inden abonnementet udløb - hvilket altså reelt set betød at jeg hang på Azero i 13 måneder ekstra hvor jeg ikke havde noget som helst at bruge webhotellet til.

Det er ikke fordi de 800,- betød det store, det er mere princippet i pludselig at være tvunget til at betale for 1 år ekstra fordi man ikke lige fik det opsagt inden den rette dato (og hvem går og husker på hvilken dato det nu lige var man oprettede sit webhotel i sin tid)

#5: Ja, jeg blev også truet med det ene og det andet og valgte også bare at betale for at slippe for yderligere bøvl, nu drejede det sig jo heldigvis ikke om en formue.
Gravatar #20 - milandt
21. nov. 2005 15:26
#19 - ja, var det ikke for dig, hvad skulle de så leve af.. Det lykkedes for dem at få dig til at betale for noget i 24 måneder du kun har haft brug for i de 11 (eller endda færre) måneder.

Problemet er som sagt at de udemærket er klar over at du ikke når at opsige aftalen i tide, og det er det de lever af.

I B-one's tilfælde har de 3 måneders opsigelse, og de kontakter dig 1 måned inden den næste 12-måneders betaling skal falde..

Hvis de så kontaktede dig 4 måneder før aftalens udløb og skrev "Nu er det tid at opsige din aftale hvis du ikke længere har brug for dit webhotel", men nej nej.. Det er det jeg mener med at de handler i "ond tro" vel vidende at de kan tjene nogle ekstra penge på denne måde.
Gravatar #21 - cwboy
21. nov. 2005 15:27
#alle dem der mener, at man ikke læser hvad man skriver under på:

B-one har deres helt egen fortolkning af deres betingelser.

Der står i deres betingelser:
1. At man betaler forud for 12 måneder ad gangen (=de næste 12 måneder)
2. At abonnementet til enhver tid kan opsiges med 3 måneders varsel
3. At abonnementet løber indtil det opsiges

Der står ingen steder i betingelserne, at abonnementet automatisk fornyes for en periode på 12 måneder ad gangen.
Dvs. når jeg har haft abonnementet i 10 måneder, og gerne vil slippe af med det - så burde jeg kunne betale abonnement for 1 måned (jeg har kun abonnement i 1 ud af de næste 12 måneder).
Hvis dette blot var "straffen" for at opsige abonnementet 1 måned for sent, var det sådan set fint nok.

Mere brok: www.cwboy.dk

<edit>
Glemte lige at sige, at de selv fakturerer det som "12 måneder á 9 kr" - hvilket underbygger min teori om, at det drejer sig om et abonnement der fornyes på månedsbasis...
</edit>
Gravatar #22 - Mr.Weasel
21. nov. 2005 15:28
#13 Interessant, ja. Men det stiller ikke dig i et godt lys. Når man køber hosting til priser som dem hos B-one, så kan man vel sige sig selv at der ikke er meget service. At du kræver telefon kontakt med dem, når du udemærket godt ved at de ikke har telefon support er uforståeligt. Dine ASP problemer er da irriterende, men igen, du betaler mellem 9 og 36kr om måneden. Jeg har stor forståelse for at du vil dele din oplevelse med andre, men det er lidt dumt når det stiller dig selv i et dårligt lys, du virker meget barnlig i den korrespondance.

Personligt bruger jeg web10, de er ca. i samme klasse som B-one. Deres stabilitet er bestemt ikke i top, service er minimal og man skal generelt ikke forvente for meget.... men det er 9kr om måneden. Hvis man læser diskutioner om web10, B-one og andre lignende udbydere i diverse fora og db.edb.internet.udbydere.webhotel, så ser man ikke andet end folk der vræler over stabilitet og dårligt service. Jeg har set folk beklage sig over at det kig ud over deres forretning, man er da direkte ignorant hvis man tror man kan drive en seriøs virksomhed på et webhotel til 9kr.

Hvis man forventer mere, så må man betale mere. Et godt og stabilt webhotel koster og det koster betydentligt mere end 9kr om måneden. Hvorfor kan folk ikke tage B-one, web10 osv. for det de er, en legeplads. Jeg ville aldrig drømme om at bruge dem noget jeg var økonomisk afhængig af, men til lidt test og personlig legeplads er de fine og bestemt de 9kr værd.

Jeg kan fint følge webhotellerne i deres et års binding. Hvis jeg skulle sælge produkter til den pris ville jeg også kræve et års binding, bare for at kunne tjene lidt. Et eller andet sted er jeg imponeret over at de kan gøre det til den pris.

Grunden til at det overhovedet er et problem er fordi så mange mennesker har den latterlige holdning at man kan få hosting af værdi for 9kr.
Gravatar #23 - milandt
21. nov. 2005 15:33
#22 - "Jeg kan fint følge webhotellerne i deres et års binding. Hvis jeg skulle sælge produkter til den pris ville jeg også kræve et års binding, bare for at kunne tjene lidt."

FFS hvor gør du mig sur :) Det er jo lige netop derfor de også tager penge for oprettelse.. hvis de har behov for at binde deres kunder ulovligt for at tjene penge, var det måske en alternativ bedre løsning at tage lidt mere i oprettelse. Så er de sikret en minimums-indtjening pr. kunde.

#22 - "Grunden til at det overhovedet er et problem er fordi så mange mennesker har den latterlige holdning at man kan få hosting af værdi for 9kr."

Diskussionen er ikke om deres stabilitet eller service er i top - den er som man må forvente for 9 kr. Dette giver dem dog ikke ret til at opkræve penge for 12 måneder af gangen, og binde deres kunder på tvivlsomme vilkår!

Det er _det_ diskussionen handler om. Men det er måske også i orden, og "hvad man bør forvente" til 9 kr om måneden???
Gravatar #24 - Mr.Weasel
21. nov. 2005 15:40
#23 Hvordan havde du tænkt dig at oprettelsen (et engangs beløb) skulle kunne dække løbende udgifter, som vedligeholdelse, el og deres internet regning? Oprettelsen skal kun dække omkostningerne ved at oprette mig som kunde. Det er ikke oprettelsen der skal give dem en indtægt, det er abonnementet. Det ville være dårlig forretningsplanlægning at satse på at tjene på kunde oprettelse.

Min pointe til sidst var lidt at med de lave priser, der er man nød til at kunne binde kunderne for et år, bare for at have noget der ligner en rimelig indtægt per kunde. Plus du kan jo bare vælge ikke at acceptere deres forretningsvilkår, det står dig frit for.

Nå ja, og for 9kr om måneden... der får man ca. hvad B-one, web10 og deres konkurrenter leverer, en rimelig sølle undskyldning for et webhotel. Det er sjovt at lege med, men ikke specielt seriøst.
Gravatar #25 - milandt
21. nov. 2005 15:47
#24 - Nå ja, men hvis de 9 kr ikke dækker de løbende udgifter, så må de jo ændre på dette beløb..

For mig virker det bare som om at de for hver kunde vil sikre at de tjener 12*9 kr mere end kunderne i første omgang regner med, og så virker det oplagte at hæve oprettelsen med 12*9 kr i stedet for at afslutte 9 ud af 10 af deres kundeforhold med at true deres kunder med bål og brand.
Gravatar #26 - rabonzo
21. nov. 2005 15:48
Jeg skal da vidst lige ansættes hos B-one som supporter. Det kræver åbenbart ikke andet en copy / paste svar :P
Gravatar #27 - milandt
21. nov. 2005 15:50
#24 - "Min pointe til sidst var lidt at med de lave priser, der er man nød til at kunne binde kunderne for et år, bare for at have noget der ligner en rimelig indtægt per kunde."

Ja?! Og du mener stadig ikke at denne mindste-indtjening burde ligge på oprettelsen, men hellere på en ulovlig binding af kunderne i 12 måneder?

#24 - "Plus du kan jo bare vælge ikke at acceptere deres forretningsvilkår, det står dig frit for."

Der er jeg _ikke_ enig! I princippet har du ret, men B-one ved jo godt at folk ikke læser dette, og det er et bevidst forsøg på at bondefange deres kunder.
Gravatar #28 - Mr.Weasel
21. nov. 2005 15:53
#25 De regner jo nok ikke med at deres kunder hopper fra udbyder til udbyder. Desuden skal der være en sammenhæng mellem den pris kunden betaler for oprettelsen og de faktisk udgifter. Du kan ikke bare uden videre ligge 100kr oven i, som så er ren indtægt. Faktisk mener jeg ikke at det er tilladt at tjene på at oprette folk som kunder.

Det er da i øvrigt ikke B-ones skyld at du ikke læser hvad du skriver under på.
Gravatar #29 - milandt
21. nov. 2005 15:57
#28 - Nej, det kan jeg godt se.. I rest my case..

selvfølgelig skal de have ret til at markedsføre deres "årsabonnementer" som månedsabonnementer, og selvfølgelig skal de binde kunderne i mindst et år længere end kunderne har lyst til, og selvfølgelig skal de have lov til flette vigtige informationer om opsigelse ind i en EULA som de godt ved at størstedelen ikke læser..
Gravatar #30 - Regus
21. nov. 2005 15:58
Som erhvervsdrivende (ganske vist i en lidt anden prisklasse og service niveau) så er jeg virkeligt træt af det billede der bliver tegnet af de åh så onde beregnende virksomheder.

De her folk driver web-hoteller hvor man kan få sine sider hostet for beløb der er så små at det næsten er gratis (det er dyrere i benzin at køre en tur til århus (bor i odense) end at få hostet sit site hos en af de her udbydrere i et helt år)

De er for pokker også mennesker med følelser og alt det der, det kan da godt være at de ikke driver deres virksomhed i fuld overensstemmelse med lovens bogstav - men de tilbyder en service der gør det muligt for folk at få deres private websites online til discount priser (da jeg første gang lagde min website online kostede det 250 kr/md og det var billigt!) og hvis de så binder folk lidt længere end man principielt set må så synes jeg måske nok det er noget man bør se igennem fingre med.

Vær glade for at nogen gider administrere sådan en løsning istedet for at hyle over at de ikke gider regne i måneder.

Folk er totalt overforkælede i det her land...
Gravatar #31 - milandt
21. nov. 2005 16:01
#30 wtf? Så det er i orden at omgå loven, bare beløbet ikke overstiger benzinprisen for en tur fra Odense til Århus?

Hvor skal det så ende? Det duer jo ikke..

Er jeg den eneste (ud over et par få andre) der kan se at dette ikke er acceptabelt?

Det handler ikke om beløbets størrelse, det handler om principper. F**k 200 kr. fordi man bliver bondefanget til at betale for 12 måneder mere.. Måske er det bare fordi jeg ikke bryder mig om at blive bondefanget?
Gravatar #32 - Regus
21. nov. 2005 16:05
#31
Det er jo ikke fordi de begår underslæb for mio af kr vel... det her går i min opfattelse ind under bagatelgrænsen.

Loven er jo ikke lavet for at forhindre den slags småbetalinger... og forbrugerklagenævnet er tilsyneladende enige med mig (800 kr er deres nedre grænse)...

Korstogene handlede også om principper...
Over principper ligger almindelig fornuft og medmenneskelighed.
Gravatar #33 - KaW
21. nov. 2005 16:05
#31 >
Du mener du er blevet bondefanget fordi en virksomhed har nogle regler den retter sig efter, som du ikke gidet at læse. Og når så virksomheden opfører sig efter disse regler og du kommer i klemme er du blevet bondefanget? Gah..
Gravatar #34 - milandt
21. nov. 2005 16:08
#33 - "fordi en virksomhed har nogle regler den retter sig efter"

Nogle regler der er skrevet i ond tro vel vidende at kunden ikke læser dem, med eneste formål at øge egen indtjening, vel og mærke ulovligt..

Ja, jeg føler at B-One prøvede at bondefange mig. Men de frafaldt kravet fordi jeg længe nok nægtede at betale. Dette vil jeg også anbefal andre forbrugere at gøre.
Gravatar #35 - LeonM
21. nov. 2005 16:12
Hele denne her diskution er jo lidt ørkesløs. Fakta er at det er ulovligt og så er den ikke længere uanset om prisen et 9kr. eller 5 poser jordnødder og en halv banan. De blev dømt, ank sagen eller efterlev dommen.

Mobiltelefonselskaber har været igennem den samme "mølle" og de har tabt hver gang.

Er dog enig med andre indlægsskrivere i denne tråd at hvis man ønsker bedre kvalitet i produktet så koster det lidt flere knaster og så er det ligemeget om det drejer sig om en børnecykel eller et webhotel !

:)LeonM
Gravatar #36 - Regus
21. nov. 2005 16:12
#34
Tillad mig at presentere et alternativt billede:

Hvis det skal kunne svare sig at administrere noget i den her prisklasse så er der ikke plads til regne i så små enheder som måneder.

Eller med andre ord reglerne er ikke lavet for at røvrende dig, men for at kunne få forretningen til at løbe rundt...

Yddermere har du heller ikke betalt nok til at blive behandlet som andet end et tal i en statistik...
Gravatar #37 - milandt
21. nov. 2005 16:13
#32 - ja, det er da bagateller, men ligefrem at sammenligne min stædighed og principper med korstogene?

Heldigvis skal forbrugeren netop bruge det til sin fordel at dette er et beløb under bagatelgrænsen. Tror de færreste virksomheder vil slæbe dig i retten på et ulovligt grundlag for 2-300 kr.

En EULA der er elektronisk godkendt af forbrugere, ved blot at afkrydse en checkbox, har i øvrigt _meget_ lav juridisk værdi.

Hvis der stod i EULA'en til MS Office, at man accepterede at arbejde i arbejdslejr for Microsoft resten af sit liv, tror du også at det ville holde i byrette? (ja, hvis du kan drage paralleler til korstogene, så kan jeg også drage denne parallel)
Gravatar #38 - Regus
21. nov. 2005 16:18
#37
Det var nu ikke for at sammenligne noget med korstogene det var mere bare for at sige principper er noget elendigt bavl og bør ignoreres til fordel for sund fornuft og medmenneskelighed...

Jeg vil så også sige at hvis du undrager dig betaling (og opfordrer andre til at gøre det samme) på uærlig vis så er du ikke et hak bedre end de her virksomheder...
Gravatar #39 - DUdsen
21. nov. 2005 16:22
#16 Problemet er så at DK hostmaster nogen gange er et temmeligt tungt burokrati at danse med så du kan godt beregne en 5 arbejdsdages nedetid hvis man skal til at skrifte DNS udbyder i udtide.
Men ja det er useriøst både af firmaet og dig hvis din webhost står som ejer specielt når man kan nøjes med at give dem en fuldmagt og stadig stå som ejer, men DK-hostmaster's kræver også et år's lege af domænet af gangen.
Gravatar #40 - esbenandreasen
21. nov. 2005 16:32
#13
Interessant læsning :(
Og de har sgu slettet den log du refererer til deri!
Gravatar #41 - desvaerre
21. nov. 2005 17:14
OMFG!

Det her gjorde B-one mod mig! Jeg sagde op i ret god tid, men de fortsatte og fortsatte med at sende rykkere uden at give svar, selv med anbefalet brev og adskillige mails, skete der intet! De nægter simpelthen at give svar på opsigelser, fordi de ved de kan smide gebyrer på! Det endte med jeg sagde jeg ikke kunne stilles til ansvar for senere gebyrer som var sket pga. de ikke gav svar. Den godtog de heldigvis for dem selv.

Jeg måtte dog betale for 1 år mere... Svinsk..

Se min site www.mortenaagaard.dk, den er resultatet af sådan en omgang fusk her!
Gravatar #42 - themuss
21. nov. 2005 17:36
øv øv øv jeg vil osse se den der: http://www.b-one.net/show_sup.php?lang=da_DK&c...

men den henviser til: http://www2.b-one.net/support/print_error.php?mess...


er det bare mig eller er de en anelse højrøvede...? det er ganske almindeligt at man kan ringe og få fat i regnskab hos et firma, man handler med.

"wah wah vi yder ikke support"


nå nu kan jeg ikke komme i kontakt med www.b-one.net
While trying to retrieve the URL: http://www.b-one.net/

The following error was encountered:

Connection Failed
The system returned:

(61) Connection refused
The remote host or network may be down. Please try the request again.
Gravatar #43 - themuss
21. nov. 2005 17:45
der må være nogle b-one-idioter der sidder og læser med eller noget... for nu kommer den der side der bliver henvist til fint op: http://www.b-one.net/show_sup.php?lang=da_DK&c...

nu vil jeg så læse den, saver den lokalt, så kan folk msg mig hvis de vil se den.
Gravatar #44 - themuss
21. nov. 2005 17:53
httping -G -g http://www.b-one.net/
PING www.b-one.net:80 (http://www.b-one.net/):
connected to www.b-one.net:80, seq=0 time=712.08 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=1 time=44.69 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=2 time=1861.08 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=3 time=1287.90 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=4 time=5518.45 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=5 time=423.55 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=6 time=721.60 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=7 time=29.74 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=8 time=26.71 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=9 time=27.03 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=10 time=876.11 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=11 time=1149.92 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=12 time=418.94 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=13 time=29.82 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=14 time=27.36 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=15 time=1094.20 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=16 time=27.48 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=17 time=28.80 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=18 time=427.85 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=19 time=29.35 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=20 time=289.45 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=21 time=31.15 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=22 time=146.83 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=23 time=29.21 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=24 time=163.26 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=25 time=2450.43 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=26 time=1711.29 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=27 time=29.59 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=28 time=11946.83 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=29 time=83.03 ms
connected to www.b-one.net:80, seq=30 time=1014.50 ms


er der nogen her der kan sige tab?
Gravatar #45 - kjaer
21. nov. 2005 17:53
#2 - Bone har en dårlig kundeservice -> Roger that!
Gravatar #46 - jchillerup
21. nov. 2005 18:00
Lige som en Public Service Announcement.

HVIS DU VIL OPSIGE DIT WEBHOTEL HOS B-ONE:
o Du skal være 3 måneder i forkøbet
o Du skal opsige pr. fax, og det vil sige at
o Du skal have en fax
o Du skal have en telefonlinje til den fax
o Du skal finde faxnummeret på B-ones VILDT dårlige site
o Du skal ulejlige dig selv med at skrive en opsigelse, printe den ud og faxe den til dem

Og nu, mine damer og herrer, skal I få faxnummeret: 7020 5872

Jeg håber, jeg var til hjælp. Jeg har selv været igennem hele den mølle, og jeg endte også med at betale et år mere (et år for meget) - for nylig fik jeg endelig opsagt mit webhotel og så er jeg definitivt færdig med b-one.

I øvrigt synes jeg det er *svinsk* at man ikke kan opsige sit abbonnement fra sit "kontrolpanel" - man har jo ændret sin standardkode og i øvrigt ikke givet den til nogen ...

EILige som en Public Service Announcement.

HVIS DU VIL OPSIGE DIT WEBHOTEL HOS B-ONE:
o Du skal være 3 måneder i forkøbet
o Du skal opsige pr. fax, og det vil sige at
o Du skal have en fax
o Du skal have en telefonlinje til den fax
o Du skal finde faxnummeret på B-ones VILDT dårlige site
o Du skal ulejlige dig selv med at skrive en opsigelse, printe den ud og faxe den til dem

Og nu, mine damer og herrer, skal I få faxnummeret: 7020 5872

Jeg håber, jeg var til hjælp. Jeg har selv været igennem hele den mølle, og jeg endte også med at betale et år mere (et år for meget) - for nylig fik jeg endelig opsagt mit webhotel og så er jeg definitivt færdig med b-one.

I øvrigt synes jeg det er *svinsk* at man ikke kan opsige sit abbonnement fra sit "kontrolpanel" - man har jo ændret sin standardkode og i øvrigt ikke givet den til nogen ...

EDIT
#44

Jeg tror vi har det første tilfælde af newz-effekten nogensinde :-)
Gravatar #47 - angelenglen
21. nov. 2005 18:03
Jeg ved forresten ikke om nogen har tænkt nærmere over det, men OFTEST er det altså ikke kun 9kr om måneden man betaler, selvom det er det de skriver - ihvertfald ikke det første år, dér er det LANGT dyere.

B-One 1. år: 258kr -> 21,5 kr/mdr (Reklamerer med 9kr)
Cliche 1. år: 377kr -> 31,5 kr/mdr (Reklamerer med 1kr)
Surftown 1. år: 352kr -> 29,3 kr/mdr (Reklamerer med 9kr)
Internet123 1. år: 321kr -> 26,8 kr/mdr (Reklamerer med 9kr)

-Ret sjovt at den med den billigste måneds-pris, og det dårligste produkt, i virkeligheden er den dyreste!

-Se DET syntes jeg er noget man burde brokke sig over...
(Dermed ikke sagt at jeg syntes det er forkert med de 12mdr bindings-tid, og 3mdr opsigelst, på ingen måde!!)
Gravatar #48 - angelenglen
21. nov. 2005 18:10
<Off Topic>
<Please ikke flame mig for at bruge firefox>
Er jeg den eneste der bruger firefox, der får følgende fejl hver gang jeg går ind i en tråd på newz.dk ?
-Nogen der kender en fix?

A script on this page is causing mozilla to run slowly. If it continues to run, your computer may become unresponsive.
Do You want to abort the script?
[OK] [Annuller]

Screenshot:
http://www.thespirit.dk/angel/newz_firefox.gif
</Off Topic>
Gravatar #49 - RD-sggm
21. nov. 2005 18:16
#39 Fem nededage? Siden hvornår skal man regne med det? Jeg kan overhovedet ikke genkende det du giver udtryk for der. Ringer du til DK-Hostmaster er de altid flinke, hurtige og hjælpsomme. Mine DNS problemer (flyt fra B-One) blev løst dagen efter.

Det drejer sig ikke om penge men om ret og uret. Deres praksis er ulovlig og dermed skal den ikke finde sted. I #6 milandt tilfælde var han så en tilpas stærk, at de opgav deres krav. At de opgiver kravet, i det lys de VED deres praksis er ulovlig, for at FORTSÆTTE den ved andre. Mener jeg gører dem til det Norske ord Kjeltringer.

Personlig har jeg med B-One den erfaring, at jeg måtte betale for et år mere, og gjorde det. Jeg var da jeg modtog regningen på mail ikke klar over at min konto hos B-One stadig var åben. Dette skyldes at jeg flyttede mit domæne til en ny host efter blot et halvt år hos B-One. Min erfaring sagde mig da, at dette var en klar indikation at jeg ikke var interreseret i videre at have hotellet, det var det i hvertfald hos Wannafind nogle år tilbage. Men B-one kræver en underskreven opsigelse på rigtig papir men en pæn kuglepens underskrift. Dette var så imidlertid lidt problematisk at levere til tiden da jeg pt bor i Norge, Norsk postvæsen er meget trægt, så jeg valgte at betalte.

At dette syntes jeg at kunne se tendenser ala. et hedt emne i norge om Telenor. De forsøger at holde på deres kunder i længere tid end de ønsker ved at have en kringlet praksis. Når man kan købe en service online mener jeg ikke det er andet end ret, at man kan afslutte købet af servicen online. Der ved sige, at prasisen med opsigelse skal foreligge på papir med underskrift, er helt hen i vejret.

Desuden lyder det til, at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette. Beløbet er måske lille men vi er tilgengæld mange. Burde der ikke være en måde at Forbrugerklagenævnet kan tage sagen op på det grundlag?
Gravatar #50 - moestrup
21. nov. 2005 18:19
Jeg har også været igennem hele denne smøre ved surftown. Jeg valgte dog bare at svare igen og sige det var urimeligt... de snakkede om inkasso, så begyndte vi at snakke om at kontakte vores advokat - hov så kunne de pludselig godt holde kæft!
Synes det er urimeligt at man kan bindes til et helt års betaling mere. Så er det bedre med dkhostmaster, hvis man ikke betaler for næste periode lukker de bare ens domæne slut prut.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login