mboost-dp1

Valve

VR-headset fra Valve lanceres snart (Opdateret)

- Via engadget -

Steam-selskabet Valve vil afsløre deres eget VR-headset med navnet Index i maj.

Valve har i en årrække arbejdet tæt sammen med HTC på selskabets Vive-headset til VR-spil.

Nu er selskabet snart klar til at vise deres eget VR-headset, Valve Index, og det sker til maj. 

Det viser et teaser-billede af headsettet, hvor der også står “Upgrade your experience”.

Meget andet ved vi ikke om VR-headsettet, men billedet afslører dog et par detaljer.

Headsettet har mindst to kameraer, hvilket formentlig betyder, at det har ‘inside-out tracking’, så det ikke er nødvendigt med eksterne kameraer og sensorer.

Derudover har headsettet en slider, så man kan justere billedet i forhold til, hvor stor en afstand, der er mellem en persons øjne.

Valve har samtidig i en længere periode arbejdet på deres egne VR-controllere, som de har testet med spil-udviklere. Det vides ikkke, om Valve Index vil gøre brug af disse controllere eller et helt nyt sæt controllere.

Opdatering:

En Valve Index-side blev fundet på Steam og derefter fjernet igen.

Valve Index kan forudbestilles 1. maj, og headsettet udkommer i juni (muligvis d. 15. juni, ifølge Steam-siden).

De ovenstående ‘Knuckles’-controllere skifter navn til Valve Index Controllers, og de vil kunne købes med headsettet.

Valve har siden bekræftet over for The Verge, at alle de lækkede detaljer er korrekte, men de viser ikke hele billedet.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
1. apr. 2019 09:09
oplevelsen vs prisen vil blive afgørende
Gravatar #2 - CBM
1. apr. 2019 09:20
CBM (1) skrev:
oplevelsen vs prisen vil blive afgørende

og om dette holder vand grundet datoen :)
Gravatar #3 - Ni
1. apr. 2019 09:23
Er VR ikke dødt?
Gravatar #4 - CBM
1. apr. 2019 09:29
Ni (3) skrev:
Er VR ikke dødt?

intet kan afgøres med sikkerhed på en dag som i dag
Gravatar #5 - Ufomekaniker
1. apr. 2019 13:05
VR skal nok overleve :D


Gravatar #6 - CBM
1. apr. 2019 13:08
#5: jeps ;-) :P :P :P
Gravatar #7 - kblood
2. apr. 2019 05:53
VR kører stærkere end nogensinde. Jeg mener at antal VR spillere blev fordoblet i 2018. PS VR er kommet over 4 millioner brugere og PC VR er også kommet over 4 millioner brugere. Jeg mener at mobilt VR har endnu flere, men det er lidt svært at kalde VR brugere da de nuværende enheder og software primært er medie apps. Det er nok mere korrekt at se på dem som 360 enheder, da det er hvad de teknisk er i stand til.

Men nu kommer Oculus Quest og 2-3 andre mobile ender som har VR på samme niveau som PC, når det gælder tracking. I hvert faldt sammenlignet med WMR enheder. Windows Mixed Reality enheder bruger inside out tracking hvilket gør at de har begrænset tracking, men det samme gælder disse nye mobil enheder. Quest har dog bedre tracking med sine 4 sensorer end nogen WMR enhed har.

Samtidigt har Oculus så annonceret Oculus Rift S, som også bruger inside out tracking. Desværre erstatter den Oculus Rift helt, uden at fuldt ud være en opgradering. Den har nu den bedste tracking dækning af alle inside out tracking, med sine 5 sensorer, men den mangler bare lidt at være et mix af outside in og inside out tracking, da den stadig mangler tracking ift til Rift. Det mest irriterende ved at Rift S erstatter Rift er at de har sparet lidt for meget på den. De har valgt at ikke have manuel mekanisk IPD på den, og det gør at en del brugere ikke ville kunne bruge den lige så komfortabelt som de ville kunne bruge en Rift. Der vil mangle nogle af de yderste mm af dækning ift afstand mellem pupillerne. Man kan gøre sig skeløjet, det er man oftest nød til med mobil lige nu, men det er selvfølgelig ikke noget man har lyst til at gøre særligt lang tid af gangen.

Men Valve Index, som nu er kommet frem at der kommer frem at den bliver annonceret den 1. Maj og kan forudbestilles 1. Man vil være på hylderne 15. Juni. Den understøtter Lighthouse tracking, kommer med Valve Knuckles controllers der har finger tracking og tryk følsomhed, to kameraer til pass-through så man nemt kan se hvad der sker omkring en og den skulle have et lidt større field of view end Rift og Vive, måske 135, hvor det før har været 110, medmindre man tæller Pimax.

Så med Rift S til at dække "low end" PC VR markedet, Quest til mobil og Valve Index til high end PC VR markedet, så ser VR ud til at nok få endnu et rekord år når det gælder vækst. Samtidigt er der nogle ret imponerende VR titler på vej.
Gravatar #8 - kblood
2. apr. 2019 05:54
Et par spil jeg vil mene der er værd at nævne. Blade and Sorcery som er i Early Access og virkeligt er imponerende allerede, får en kæmpe opdatering her om 3 dage:

Gravatar #9 - kblood
2. apr. 2019 05:56
Det nok mest interessante siden VR begyndte at tage fat igen, er at Valve er i gang med en ny Half Life titel, som bliver lavet til VR.

Den kommer til at bygge på Boneworks, som har fået en teaser udgivet og en del videoer der viser VR fysik mindst lige så imponerede som i Blade and Sorcery teaseren:

Gravatar #10 - CBM
2. apr. 2019 06:22
det bliver nice når trådløse forbindelser bliver kvikke nok til at kunne matche hdmi, selv 5 GHz wifi når ikke over 35 fps med trinus vr
Gravatar #11 - kblood
2. apr. 2019 08:44
CBM (10) skrev:
det bliver nice når trådløse forbindelser bliver kvikke nok til at kunne matche hdmi, selv 5 GHz wifi når ikke over 35 fps med trinus vr

Problemet med Trinus VR, er også at det er lavet til mobil enheder. Så det streamer ikke direkte et video signal til skærmene, det skal igennem Android delen først. Så det kan gøres langt mere effektivt.

Men det vil stadig være katten efter musen. Opløsningerne vil blive ved med at blive bedre og trådløst vil altid være et skridt bagud da de jo umuligt kan konkurrer med kabler som har det med at også at have problemer med at følge med. Det er derfor de har lavet VirtualLink, for at prøve at fremtidssikre kablerne lidt.

Man kan nu få Vive og Vive Pro med trådløs adapter nu.

Men pre-orders vil åbne 1. Maj og release i Juli, det er blevet bekræftet af Valve:
https://www.roadtovr.com/valve-index-vr-headset-le...
Gravatar #12 - CBM
2. apr. 2019 09:06
kblood (11) skrev:
CBM (10) skrev:
det bliver nice når trådløse forbindelser bliver kvikke nok til at kunne matche hdmi, selv 5 GHz wifi når ikke over 35 fps med trinus vr

Problemet med Trinus VR, er også at det er lavet til mobil enheder. Så det streamer ikke direkte et video signal til skærmene, det skal igennem Android delen først. Så det kan gøres langt mere effektivt.

Men det vil stadig være katten efter musen. Opløsningerne vil blive ved med at blive bedre og trådløst vil altid være et skridt bagud da de jo umuligt kan konkurrer med kabler som har det med at også at have problemer med at følge med. Det er derfor de har lavet VirtualLink, for at prøve at fremtidssikre kablerne lidt.

Man kan nu få Vive og Vive Pro med trådløs adapter nu.

Men pre-orders vil åbne 1. Maj og release i Juli, det er blevet bekræftet af Valve:
https://www.roadtovr.com/valve-index-vr-headset-le...

ok.. hmm... kunne man bruge trinus PSVR til at bruge en 7" HDMI skærm + LED tracking sammen med et cardboard headset til at bygge et billigt HDMI baseret headset der kan undgå de værste flaskehalse?
Gravatar #13 - kblood
2. apr. 2019 18:40
#12 Jeg synes jeg har læst at man godt kan bruge PSVR med en PC.

Ja... det ser ud til at man kan, og ja så burde de ikke rigtigt være flaskehalse:

https://www.techadvisor.co.uk/how-to/game/use-play...


Hov, troede du mente bare med PSVR. Man kan godt bruge Google Cardboard også, men så tror jeg det skal være Riftcat eller... ALVR tror jeg det hedder, i stedet for Trinus, men er ikke sikker. Flaskehalsen med en mobil er at den ikke har HDMI input.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login