mboost-dp1

Microsoft Corporation

Visual Studio 2010 SP1 er gået RTM

- Via MSDN Blogs - , redigeret af Pernicious

Servicepack 1 til den nyeste udgave til et af de mest udbredte udviklingsmiljøer til Windows-platformen, Visual Studio 2010, er nu gået RTM (Released to Manufacturing) og kan allerede nu hentes via Microsoft Developer Network for udviklere. Alle andre kan hente SP1 fra d. 10 marts.

Servicepack 1 indeholder en række ændringer ud fra det feedback, der er indrapporteret via Microsoft Connect, herunder mulighed for at slå hardware-accelerering til og fra samt forandringer i selve miljøet.

Af de mere nævneværdige ting kan nævnes, at SP1 indeholder IIS Express, som også er kendt fra WebMatrix. IIS7 express gør det muligt at køre en mindre udgave af IIS på udviklermaskiner, hvor rettigheder til at køre en fuld udgave af IIS kan være et problem, idet den ikke kræver administratorrettigheder.

Sammen med udgivelsen af SP1 er der også kommet et nyt produkt til alle med Visual Studio 2010 Ultimate; “Visual Studio Load Test Feature Pack”. Idéen med denne udvidelse er at give udviklerne mulighed for at simulere flere bruger på én gang og derved teste performance-niveauet af ens applikationer.

Ligeledes er Microsoft Lightswitch nu kommet i beta 2.





Gå til bund
Gravatar #1 - Lasse O
9. mar. 2011 10:11
Det må prøves..

Findes der en oversigt over fejlrettelser i VS?
Gravatar #2 - jfs
9. mar. 2011 10:14
Jeg håber godt nok de har fikset nogen af de (mildt sagt) besynderligheder der er i MSBuild for C++.
Gravatar #3 - Hubert
9. mar. 2011 10:14
nyheden skrev:

herunder mulighed for at slå hardware-accelerering til og fra, til selve miljøet.


Hvorfor skulle det være nødvendigt at bruge hardware-accelerering i et IDE?
Gravatar #4 - astemix
9. mar. 2011 10:27
#3
sikkert dejligt til sådane ting som programmering af 3D spil
eller robot teknologi
der kan være mange mulighedder

den bruges til andet end kun hjemmesidder/simple programmer :)

dog vil jeg ønske deres RS232 var hurtigere
ved baudrate på 230400 kan jeg maks presse 1000 bytes ud af den i sekundet
Gravatar #5 - Hubert
9. mar. 2011 10:30
astemix (4) skrev:
#3
sikkert dejligt til sådane ting som programmering af 3D spil
eller robot teknologi
der kan være mange mulighedder

den bruges til andet end kun hjemmesidder/simple programmer :)

dog vil jeg ønske deres RS232 var hurtigere
ved baudrate på 230400 kan jeg maks presse 1000 bytes ud af den i sekundet


Er det så fordi jeg misforstår det der står når jeg mener at det er selve IDE'et der kan benytte sig af hardware-accelerering
Gravatar #6 - jfs
9. mar. 2011 10:33
#5
Nej det er korrekt, det er teksteditoren der bruger 3D hardwareacceleration til tekstrendering, faktisk tror jeg hele interfacet er bygget så det kan bruge 3D acceleration.
Gravatar #7 - mstify
9. mar. 2011 10:39
#5: VS2010 er baseret på WPF, som understøtter hardware-accelerering out-of-box. Vi har alligevel efterhånden så kraftige grafikkort i vores maskiner at vi lige så godt kan udnytte det og frigøre CPU'en til mere væsentlige opgaver. Det er det samme med Aero til Windows 7.

Problemet er så hvis du insisterer på at køre VS2010 på en netbook eller tilsvarende med noget skramlet integreret grafikkort, så kan hardware-accelerering godt gå hen og blive en ulempe istedet - formentlig derfor de nu giver muligheden for at man kan slå det fra.

#6: Faktisk kan du udvikle 3D spil der kører direkte inde i VS editoren sammen med din kildekode hvis du har lyst til det, eller du kunne indsætte en video som kildekodekommentar osv, eftersom tekst-editoren i VS er baseret på WPF, så har du nogle ret vilde muligheder! :)
Gravatar #8 - Hubert
9. mar. 2011 10:41
mstify (7) skrev:
#5: VS2010 er baseret på WPF, som understøtter hardware-accelerering out-of-box. Vi har alligevel efterhånden så kraftige grafikkort i vores maskiner at vi lige så godt kan udnytte det og frigøre CPU'en til mere væsentlige opgaver. Det er det samme med Aero til Windows 7.

Problemet er så hvis du insisterer på at køre VS2010 på en netbook eller tilsvarende med noget skramlet integreret grafikkort, så kan hardware-accelerering godt gå hen og blive en ulempe istedet - formentlig derfor de nu giver muligheden for at man kan slå det fra.

#6: Faktisk kan du udvikle 3D spil der kører direkte inde i VS editoren sammen med din kildekode hvis du har lyst til det, eller du kunne indsætte en video som kildekodekommentar osv, eftersom tekst-editoren i VS er baseret på WPF, så har du nogle ret vilde muligheder! :)


Tak for info. Det var en forklaring jeg var ude efter. :)
Gravatar #9 - Kenman
9. mar. 2011 12:25
#1 Microsoft har lavet en KB artikel om emnet: http://support.microsoft.com/kb/983509

#7 jep + det har indtil videre givet en række "udfordringer" under Windows XP :)
Gravatar #10 - Windcape
9. mar. 2011 17:04
mstify (7) skrev:
så har du nogle ret vilde muligheder!
Jeps.

Jeg debuggede noget medie-kode til en WP7 app den anden dag, og Visual Studio begyndte at spille musik mens jeg redigerede et XAML dokument. Lidt surrealistisk :p
Gravatar #11 - markjensen
9. mar. 2011 17:18
#10 Nu forstår jeg hvorfor du elsker VS
Gravatar #12 - snemarch
9. mar. 2011 18:28
Problemet med hardware-accelerering i VS2010 er primært pga. buggy drivere - de integrerede chipset-drivere er generelt ikke übergode, og amd/nvidia fokuserer mest på at få spil (og i lidt mindre grad 3d-modellerings værktøjer) til at køre hurtigt.

DirectWrite (som VS2010 benytter indirekte, eftersom WPF4 bygger på DirectWrite) flexer nogle lidt andre codepaths gennem driverne, og det har producenterne så ikke altid gearet dem efter - nogle gange resulterer det i elendig performance, i andre tilfælde grafiske glitches.
Gravatar #13 - Windcape
9. mar. 2011 19:49
#12

Det kan så forklare de til tider, noget forskellige oplevelser med VS2010.
Gravatar #14 - snemarch
9. mar. 2011 20:22
#13: naaah, det er nok nærmere på grund af nogle af de bugs der er i selve VS2010 ;)

Jeg er selv ret glad for VS, og kan godt lide de visuelle ændringer der er i 2010'eren, btw - men der er endnu ikke nogen edition der har været 100% fejlfri.
Gravatar #15 - Kenman
9. mar. 2011 23:16
Windcape (10) skrev:
Jeps.

Jeg debuggede noget medie-kode til en WP7 app den anden dag, og Visual Studio begyndte at spille musik mens jeg redigerede et XAML dokument. Lidt surrealistisk :p

haha, har jeg helidgvis ikke oplevet endnu.. ville nok undre mig ret meget over hvor det kom fra!

men XAML er nu rart :D

Hvad har du gang i af projekter til WP7?
Gravatar #16 - BurningIce
10. mar. 2011 00:43
så mangler vi bare en iso med Visual Studio 2010 SP1 integrated!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login