mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#3
sikkert dejligt til sådane ting som programmering af 3D spil
eller robot teknologi
der kan være mange mulighedder
den bruges til andet end kun hjemmesidder/simple programmer :)
dog vil jeg ønske deres RS232 var hurtigere
ved baudrate på 230400 kan jeg maks presse 1000 bytes ud af den i sekundet
sikkert dejligt til sådane ting som programmering af 3D spil
eller robot teknologi
der kan være mange mulighedder
den bruges til andet end kun hjemmesidder/simple programmer :)
dog vil jeg ønske deres RS232 var hurtigere
ved baudrate på 230400 kan jeg maks presse 1000 bytes ud af den i sekundet
astemix (4) skrev:#3
sikkert dejligt til sådane ting som programmering af 3D spil
eller robot teknologi
der kan være mange mulighedder
den bruges til andet end kun hjemmesidder/simple programmer :)
dog vil jeg ønske deres RS232 var hurtigere
ved baudrate på 230400 kan jeg maks presse 1000 bytes ud af den i sekundet
Er det så fordi jeg misforstår det der står når jeg mener at det er selve IDE'et der kan benytte sig af hardware-accelerering
#5: VS2010 er baseret på WPF, som understøtter hardware-accelerering out-of-box. Vi har alligevel efterhånden så kraftige grafikkort i vores maskiner at vi lige så godt kan udnytte det og frigøre CPU'en til mere væsentlige opgaver. Det er det samme med Aero til Windows 7.
Problemet er så hvis du insisterer på at køre VS2010 på en netbook eller tilsvarende med noget skramlet integreret grafikkort, så kan hardware-accelerering godt gå hen og blive en ulempe istedet - formentlig derfor de nu giver muligheden for at man kan slå det fra.
#6: Faktisk kan du udvikle 3D spil der kører direkte inde i VS editoren sammen med din kildekode hvis du har lyst til det, eller du kunne indsætte en video som kildekodekommentar osv, eftersom tekst-editoren i VS er baseret på WPF, så har du nogle ret vilde muligheder! :)
Problemet er så hvis du insisterer på at køre VS2010 på en netbook eller tilsvarende med noget skramlet integreret grafikkort, så kan hardware-accelerering godt gå hen og blive en ulempe istedet - formentlig derfor de nu giver muligheden for at man kan slå det fra.
#6: Faktisk kan du udvikle 3D spil der kører direkte inde i VS editoren sammen med din kildekode hvis du har lyst til det, eller du kunne indsætte en video som kildekodekommentar osv, eftersom tekst-editoren i VS er baseret på WPF, så har du nogle ret vilde muligheder! :)
mstify (7) skrev:#5: VS2010 er baseret på WPF, som understøtter hardware-accelerering out-of-box. Vi har alligevel efterhånden så kraftige grafikkort i vores maskiner at vi lige så godt kan udnytte det og frigøre CPU'en til mere væsentlige opgaver. Det er det samme med Aero til Windows 7.
Problemet er så hvis du insisterer på at køre VS2010 på en netbook eller tilsvarende med noget skramlet integreret grafikkort, så kan hardware-accelerering godt gå hen og blive en ulempe istedet - formentlig derfor de nu giver muligheden for at man kan slå det fra.
#6: Faktisk kan du udvikle 3D spil der kører direkte inde i VS editoren sammen med din kildekode hvis du har lyst til det, eller du kunne indsætte en video som kildekodekommentar osv, eftersom tekst-editoren i VS er baseret på WPF, så har du nogle ret vilde muligheder! :)
Tak for info. Det var en forklaring jeg var ude efter. :)
#1 Microsoft har lavet en KB artikel om emnet: http://support.microsoft.com/kb/983509
#7 jep + det har indtil videre givet en række "udfordringer" under Windows XP :)
#7 jep + det har indtil videre givet en række "udfordringer" under Windows XP :)
Problemet med hardware-accelerering i VS2010 er primært pga. buggy drivere - de integrerede chipset-drivere er generelt ikke übergode, og amd/nvidia fokuserer mest på at få spil (og i lidt mindre grad 3d-modellerings værktøjer) til at køre hurtigt.
DirectWrite (som VS2010 benytter indirekte, eftersom WPF4 bygger på DirectWrite) flexer nogle lidt andre codepaths gennem driverne, og det har producenterne så ikke altid gearet dem efter - nogle gange resulterer det i elendig performance, i andre tilfælde grafiske glitches.
DirectWrite (som VS2010 benytter indirekte, eftersom WPF4 bygger på DirectWrite) flexer nogle lidt andre codepaths gennem driverne, og det har producenterne så ikke altid gearet dem efter - nogle gange resulterer det i elendig performance, i andre tilfælde grafiske glitches.
Windcape (10) skrev:Jeps.
Jeg debuggede noget medie-kode til en WP7 app den anden dag, og Visual Studio begyndte at spille musik mens jeg redigerede et XAML dokument. Lidt surrealistisk :p
haha, har jeg helidgvis ikke oplevet endnu.. ville nok undre mig ret meget over hvor det kom fra!
men XAML er nu rart :D
Hvad har du gang i af projekter til WP7?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.