mboost-dp1

Virgin Galactic
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hold da kæft! Det det ud som om der endelig snart sker noget på den front.
Havde egentlig også regnet med at det blev noget privat, der kom til at starte.
Kineserne skulle jo også snart finde på noget base-værk..
Og jo det lyder lidt 'billigt', især da det lyder ret stort.
Havde egentlig også regnet med at det blev noget privat, der kom til at starte.
Kineserne skulle jo også snart finde på noget base-værk..
Og jo det lyder lidt 'billigt', især da det lyder ret stort.
Det må være være 31 mia, ellers havde der nok forlængst været nogle der havde lavet sådan noget:P.. men det lyder sku fedt, men man kommer nok ikk til at opleve det før engang i 2020 hvor prisen er nede..
#3, jaahh hurra for afbudsrejser, nu hvor man ikke kan finde noget i selve lufthavnene
Nej det er $31 mil. Men som jeg læser artiklen, så er det blot hangaren og terminalen på jorden, der koster dette. Ham der har lavet nyheden her på newz.dk har vist haft lidt for travlt. Eller faktisk slet ikke læst artiklen :(
Jeg ville også nok sige, at 100 x 100 meter (10.000 m2) er lige lovligt lidt til en rumhavn. Det kan vist alene være grundareal for hangar/administrationsbygning.
#9
en rumfærge er den der flyver der får en kæmpe orange raket spændt fast bagpå. den lander ligesom ethvert andet fly (ud over i film hvor den helt tilfældigt kommer ind til landing i en udtørret å, men pyt)
det må være en rumraket du tænker på, hvor det eneste de kommer tilbage i er den lille tut ude for enden der så lander med en faldskærm et sted ude i vandet.
#topic
så skal vi bare lige finde E.T., udveksle teknologier (stjæle dem, for vi har jo ikke noget at udveksle med) og så er vi ellers godt igang med at udleve star wars. jeg gir det 20 år max.
en rumfærge er den der flyver der får en kæmpe orange raket spændt fast bagpå. den lander ligesom ethvert andet fly (ud over i film hvor den helt tilfældigt kommer ind til landing i en udtørret å, men pyt)
det må være en rumraket du tænker på, hvor det eneste de kommer tilbage i er den lille tut ude for enden der så lander med en faldskærm et sted ude i vandet.
#topic
så skal vi bare lige finde E.T., udveksle teknologier (stjæle dem, for vi har jo ikke noget at udveksle med) og så er vi ellers godt igang med at udleve star wars. jeg gir det 20 år max.
#9
Så vidt jeg ved, så benytter de omtalte private rumfartøjer sig af traditionelle fly for at blive løftet op i højden.
Endvidere ville 100x100 meter ikke være nok til takeoff selv hvis vi taler om en traditionel raket, der skal jo også være et stort sikkerhedsområde med mere.
Så vidt jeg ved, så benytter de omtalte private rumfartøjer sig af traditionelle fly for at blive løftet op i højden.
Endvidere ville 100x100 meter ikke være nok til takeoff selv hvis vi taler om en traditionel raket, der skal jo også være et stort sikkerhedsområde med mere.
Det letter som et almindeligt fly, flyver så til 50.000 fod, smider sine "vinger" og antænder sin(e) rekat(ter) og flyver så op i en højde af 100km.
et normalt rutefly flyver i ca. 45.000 fods højde
http://science.howstuffworks.com/spaceshipone.htm
et normalt rutefly flyver i ca. 45.000 fods højde
http://science.howstuffworks.com/spaceshipone.htm
Det letter som et almindeligt fly, flyver så til 50.000 fod, smider sine "vinger" og antænder sin(e) rekat(ter) og flyver så op i en højde af 100km.
et normalt rutefly flyver i ca. 45.000 fods højde
http://science.howstuffworks.com/spaceshipone.htm
et normalt rutefly flyver i ca. 45.000 fods højde
http://science.howstuffworks.com/spaceshipone.htm
#15 :
Jeg tror at netop Virgin vil kunne klare dét, som NASA ikke kan klare, fordi de satser på mindre omfattende løsninger, med færre hænder involverede i projekterne. Dermed opstår måske ikke nær så mange chancer for farlige fejl ifb. konstruktioner.
Iøvrigt har NASA med sit tilsyneladende kæmpe budget, færre penge til udvikling af hver enkelt komponent end hvad i hvert fald et par af de private organisationer har til rådighed.
For at eksemplificere den skala NASA arbejder på, kan nævnes at når medarbejdere fra ESA (den europæiske pendant) tager til møder om diverse fællesprojekter hos NASA, stiller amerikanerne med omkring 1200 mand i et auditorium, mens europæerne som regel kan mønstre en 10-12 stykker med tilsvarende kompetencer. Denne ratio går igen ved næsten alle sammenligninger mellem de 2 firmaer. Påstanden er fra en tekniker fra ESA, som blev interviewet til et discovery-program for nyligt.
Det gør dem til en større spiller ja, men også til et stort og dovent dyr uden måske alt for godt styr på detaljen.
NASA har og får umiddelbart masser penge, men er reelt fattige, når det kommer til udvikling af den bedst mulige løsning i givne situationer.
En lille konklusion for egen regning :
NASA er for stor, ESA er for lille. Virgin har flest penge pr. møtrik, og dermed - tror jeg - en større sikkerhed for succes.
Jeg tror at netop Virgin vil kunne klare dét, som NASA ikke kan klare, fordi de satser på mindre omfattende løsninger, med færre hænder involverede i projekterne. Dermed opstår måske ikke nær så mange chancer for farlige fejl ifb. konstruktioner.
Iøvrigt har NASA med sit tilsyneladende kæmpe budget, færre penge til udvikling af hver enkelt komponent end hvad i hvert fald et par af de private organisationer har til rådighed.
For at eksemplificere den skala NASA arbejder på, kan nævnes at når medarbejdere fra ESA (den europæiske pendant) tager til møder om diverse fællesprojekter hos NASA, stiller amerikanerne med omkring 1200 mand i et auditorium, mens europæerne som regel kan mønstre en 10-12 stykker med tilsvarende kompetencer. Denne ratio går igen ved næsten alle sammenligninger mellem de 2 firmaer. Påstanden er fra en tekniker fra ESA, som blev interviewet til et discovery-program for nyligt.
Det gør dem til en større spiller ja, men også til et stort og dovent dyr uden måske alt for godt styr på detaljen.
NASA har og får umiddelbart masser penge, men er reelt fattige, når det kommer til udvikling af den bedst mulige løsning i givne situationer.
En lille konklusion for egen regning :
NASA er for stor, ESA er for lille. Virgin har flest penge pr. møtrik, og dermed - tror jeg - en større sikkerhed for succes.
#16:
Jeg støtter gerne op om dine udtalelser.
Og jeg tror endda at hvis ikke NASA passer på, så kunne de gå hen og blive overhalet indenom. Hvis først det bliver en succeshistorie for Virgin, ja så går der nok ikke længe inden de begynder at smide penge i en rumstation, med dertilhørende hoteller, barer og hvad der ellers hører til en ferie i rummet.
Det lyder utopisk, men et eller andet sted også realistisk.
Hvis det på bundlinien ser ud til at kunne give overskud for Virgin, så holder de sig helt sikkert ikke tilbage.
Og de skal nok komme til at tjene styrtende på millionærene i første omgang. Og senere begynder vi nok at se priser som selv almindelige mennesker kan få råd til.
Et eller andet sted har det altid været en realistisk drøm for mig, at vi i vores levealder kommer til at opleve charterrejser i rummet. Og ja, nu er vi så godt på vej med det første skridt.
Jeg støtter gerne op om dine udtalelser.
Og jeg tror endda at hvis ikke NASA passer på, så kunne de gå hen og blive overhalet indenom. Hvis først det bliver en succeshistorie for Virgin, ja så går der nok ikke længe inden de begynder at smide penge i en rumstation, med dertilhørende hoteller, barer og hvad der ellers hører til en ferie i rummet.
Det lyder utopisk, men et eller andet sted også realistisk.
Hvis det på bundlinien ser ud til at kunne give overskud for Virgin, så holder de sig helt sikkert ikke tilbage.
Og de skal nok komme til at tjene styrtende på millionærene i første omgang. Og senere begynder vi nok at se priser som selv almindelige mennesker kan få råd til.
Et eller andet sted har det altid været en realistisk drøm for mig, at vi i vores levealder kommer til at opleve charterrejser i rummet. Og ja, nu er vi så godt på vej med det første skridt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.