mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det kan da kun give bagslag. Det vil dræbte alt salg af brugte spil, og udlejning vil ikke længere være muligt. Og det er nok ikke ligefrem fordi PS3 spillene bliver særlig billige heller.
Jeg håber, for dem der har tænkt sig at købe en PS3, at det ikke bliver indført.
Jeg håber, for dem der har tænkt sig at købe en PS3, at det ikke bliver indført.
Jeg tror ikke på Sony er så dumme at gøre det. Det er ikke ligefrem god PR de trækker sig for tiden og hvis de indfører sådan en "lås" på ps3 som forventes ude først om et år, som ikke har noget centralt MP system, så tror jeg mange hopper på xbox360 vognen lang tid før ps3 kommer ud.
Kindhest til læsehesten :-) For ikke at tale om den situation at man ikke kan låne et spil af en kammerat.
det med at man ikke kan laane spil fra hinanden og diverse ville nok väre den störste bummert at lave, og det er Sony en alt for stor virksomhed til ikke selv at opdage, saa de ovennävnte kilder lyder for mig til at väre useriöse (har ikke läst den originale artikel).
Men jeg vil mene at en af grundene til at ps3 er saa lang tid om at komme er, tror jeg, netop piratkopieringsproblematiken, for det er nok en af de omraader sony vil fokusere paa IKKE at miste penge.
Jeg gläder mig faktisk til at ps3 kommer ud, for jeg har aldrig väret en konsol tilhänger, men vil da gerne se hvad den kan naar den endelig kommer ud...
edit> #nr 4. > slap af det er ikke blevet implementeret endnu... det er rygter, som saa mange andre...
Men jeg vil mene at en af grundene til at ps3 er saa lang tid om at komme er, tror jeg, netop piratkopieringsproblematiken, for det er nok en af de omraader sony vil fokusere paa IKKE at miste penge.
Jeg gläder mig faktisk til at ps3 kommer ud, for jeg har aldrig väret en konsol tilhänger, men vil da gerne se hvad den kan naar den endelig kommer ud...
edit> #nr 4. > slap af det er ikke blevet implementeret endnu... det er rygter, som saa mange andre...
#3
ja det er da fuldstændigt afgørende at man kan dele sine spil med vennerne. Skulle Sony implementere denne lille finesse, Vil jeg ikke engang overveje at købe den. Det er jo ikke fordi maskinen er så lille, at man bare tager den med sig i stedet...
Tror nu heller ikke på at Sony er så dumme. Dumme, ja, men ikke SÅ dumme. Det må være en and.
ja det er da fuldstændigt afgørende at man kan dele sine spil med vennerne. Skulle Sony implementere denne lille finesse, Vil jeg ikke engang overveje at købe den. Det er jo ikke fordi maskinen er så lille, at man bare tager den med sig i stedet...
Tror nu heller ikke på at Sony er så dumme. Dumme, ja, men ikke SÅ dumme. Det må være en and.
Tja, efter min mening så tiltrækker PS3 ikke mig længere hvis dette er korrekt... Jeg ser desuden en problematik i tilfælde af reklamationer/repartioner. Som det forgår nu bliver PS2 ombyttet i tilfælde af en defekt, men hvis dette kommer frem skal hver enkelt PS3 laves af en reparatør eller så skal de encode de gamle ID ind i hver maskine som bliver ombyttet.
I smell trouble!
I smell trouble!
Er Sony selv begyndt at stå for spiludgivelserne? Hvilken interesse, udover loyaliteten for udgiverne, har Sony for at implementere sådan en funktion, når det med stor sikkerhed vil gå udover deres markedsandele på hardwaresiden?
I sin tid gik der jo de modsatte rygter om PlayStation, at den netop var nem at kopiere spil til, for at Sony kunne sælge flere konsoller.
I sin tid gik der jo de modsatte rygter om PlayStation, at den netop var nem at kopiere spil til, for at Sony kunne sælge flere konsoller.
Det ville da være dumt. Hvis der er to PS3'er i et hus, forventer de så at folk også køber to af hvert spil?
Og hvad mon forsikringsselskaberne vil sige?
Hvis en PS3 bliver stjålet, men tyven ikke tager spillende (de kunne jo være et andet sted), så skal forsikringsselskabet vel hoste op med penge til nye spil, selvom de ikke blev stjålet?
Og hvis de ikke gør det, så skal folk jo selv købe nye udgaver af spil de allerede har...
Det ville dog være noget nær det tåbeligste tiltag i historien. Det bliver uden tvivl til virkelighed!
Og hvad mon forsikringsselskaberne vil sige?
Hvis en PS3 bliver stjålet, men tyven ikke tager spillende (de kunne jo være et andet sted), så skal forsikringsselskabet vel hoste op med penge til nye spil, selvom de ikke blev stjålet?
Og hvis de ikke gør det, så skal folk jo selv købe nye udgaver af spil de allerede har...
Det ville dog være noget nær det tåbeligste tiltag i historien. Det bliver uden tvivl til virkelighed!
Et godt eksempel på hvordan man får en virksomhed til at tabe penge! Flot Sony!
Xbox 360 fremfor P3 hvis det her blir virkelighed.
Men så igen.. der går ikke mange dage/uger før en eller anden har en løsning på dette.
Xbox 360 fremfor P3 hvis det her blir virkelighed.
Men så igen.. der går ikke mange dage/uger før en eller anden har en løsning på dette.
Det må også være skidt for familien med 2 børn, med hver deres PS3 - der skal nok komme slåskamp om hvilken PS3 spillet skal kunne køre i.
Familiefaderen køber næppe 2 stk af hvert spil.
Familiefaderen køber næppe 2 stk af hvert spil.
Ud fra det citerede vil jeg tillade mig at formode at det foregår på følgende måde:
Spil, som bruger systemet, har en indbygget key. Denne checkes om den er godkendt, er den det kan det køre, er den ikke får spillet ikke lov at køre.
Sandsynligvis vil PS3'eren cache key'en hvis den ikke er på nettet og så checke alle keys når den hopper på nettet.
Dette sikrer at 2 personer ikke kan bruge spillet samtidig, og forhindrer dermed gensalg af software mm. man ikke selv skal bruge softwaren mere (dvs. piratkopiering).
Det giver ingen mening at serveren skal registrere f.eks. mac adresse eller serienummer for at sikre at det er den rigtige PS3, men det er selvfølgelig muligt (man kunne så forestille sig at folk begynder at mod'e så alle PS3'er får samme serienummer).
Spil, som bruger systemet, har en indbygget key. Denne checkes om den er godkendt, er den det kan det køre, er den ikke får spillet ikke lov at køre.
Sandsynligvis vil PS3'eren cache key'en hvis den ikke er på nettet og så checke alle keys når den hopper på nettet.
Dette sikrer at 2 personer ikke kan bruge spillet samtidig, og forhindrer dermed gensalg af software mm. man ikke selv skal bruge softwaren mere (dvs. piratkopiering).
Det giver ingen mening at serveren skal registrere f.eks. mac adresse eller serienummer for at sikre at det er den rigtige PS3, men det er selvfølgelig muligt (man kunne så forestille sig at folk begynder at mod'e så alle PS3'er får samme serienummer).
ps3'en skriver jo ned på cd'en/dvd'en at den er blevet brugt på en anden ps3 og kan derved ik bruges på andre maskiner.....
vh gammel quake dude!
vh gammel quake dude!
Jeg ville sige at der ikke er nogen som helst grund til denne diskussion, for som sagt er det ikke sony der har spekuleret over det med at umuliggöre laan- og brugtmarkedet, men nogle udefra der har spekuleret over det, og for mig viser det bare hvor idiotiske disse mennesker har väret, for det er der ingen mulighed for. Sony ville tabe flere penge ved at göre saadan en ved piratkopiering, saa jeg tror at hvis nogen fra Sony läser det her saa sidder de bare tilbage, griner höjt og tänker IDIOTS!
Men det jeg tror sony vil frem til med dette system er at man kan registrere spil der bliver produceret med en bestemt kode der ikke kan kopieres saa nemt, eller noget lignende.
Desuden kommer det som kaldt fra himlen for xbox360... Mon ikke det bare er en skrämmekampagne fra nogle Xbox fans der pröver at lokke nogle af de folk der venter paa PS3 til at köbe en XBOX som jo kommer ud lidt för end PS3 ???
Saadan ser jeg det...
Men det jeg tror sony vil frem til med dette system er at man kan registrere spil der bliver produceret med en bestemt kode der ikke kan kopieres saa nemt, eller noget lignende.
Desuden kommer det som kaldt fra himlen for xbox360... Mon ikke det bare er en skrämmekampagne fra nogle Xbox fans der pröver at lokke nogle af de folk der venter paa PS3 til at köbe en XBOX som jo kommer ud lidt för end PS3 ???
Saadan ser jeg det...
Hmm jeg har det faktisk fint med det HVIS det sker.. MEN!, så skal spillene også koste 100kr-150kr stykket.
Udlejningsmarkedet vil selvfølgelig få nogle specielle udlejningsmedier. Alternativt kunne man forestille sig at blockbuster(o.lign) hopper på bredbåndsvognen og udlejer spil over "PS3-nettet". F.eks. man downloader et spil, spiller det i den tid man nu har betalt for (kan self. gemme savegames til næste gang man lejer spillet), derefter bliver spillet inaktivt/slettet.
Jeg tror nok at sony ved hvad deres fanbase vil have, og jeg tvivler stærkt på at de vil skuffe deres kunder /grave sin egen grav.
Udlejningsmarkedet vil selvfølgelig få nogle specielle udlejningsmedier. Alternativt kunne man forestille sig at blockbuster(o.lign) hopper på bredbåndsvognen og udlejer spil over "PS3-nettet". F.eks. man downloader et spil, spiller det i den tid man nu har betalt for (kan self. gemme savegames til næste gang man lejer spillet), derefter bliver spillet inaktivt/slettet.
Jeg tror nok at sony ved hvad deres fanbase vil have, og jeg tvivler stærkt på at de vil skuffe deres kunder /grave sin egen grav.
Set i lyset af den nye retssag mod Sony angående DRM og rootkits på deres musik-cd'ere (i har nok hørt om sagen :) og så denne nyhed oveni, så virker det på mig som om at Sony ikke bekymrer sig om, at de skal tjene penge i den sidste ende, men kun om at deres ting skal være pirat-sikrede. Og lige nu virker det bare som om, at de er i gang med at de er i færd med at grave deres egen grav.
Jeg synes for så vidt det er godt nok, at man forsøger at lave tiltag mod pirat-kopiering, men omkostningerne ved det er efterhånden bare ved at være for høje. Udgivelses-datoer bliver skubbet flere måneder, og prisen bliver pumpet i vejret, bare for at udskyde kopieringen nogle få uger eller måneder. For før eller senere kommer der jo en crack, firmware-update eller whatever til at omgå sikringen. Med mindre man kun leverer blanke medier kan man ikke sikre sig, og så synes jeg hellere man skulle spare pengene og så sende produktet på markedet til en billigere pris. Og det gælder naturligvis ikke kun Sony... :)
Jeg synes for så vidt det er godt nok, at man forsøger at lave tiltag mod pirat-kopiering, men omkostningerne ved det er efterhånden bare ved at være for høje. Udgivelses-datoer bliver skubbet flere måneder, og prisen bliver pumpet i vejret, bare for at udskyde kopieringen nogle få uger eller måneder. For før eller senere kommer der jo en crack, firmware-update eller whatever til at omgå sikringen. Med mindre man kun leverer blanke medier kan man ikke sikre sig, og så synes jeg hellere man skulle spare pengene og så sende produktet på markedet til en billigere pris. Og det gælder naturligvis ikke kun Sony... :)
Min første tanke var "hvad hvis ens ps3 går i stykker og du køber en ny?" efter du har købt de første 20 exteme dyre spil? ikke ligefrem smart... Sony i en nødde hvis de gør det der..
Selvfølgelig låser den ikke spillet til en bestemt konsol, det ville da være det dummeste jeg længe har hørt. Hvad så hvis din konsol går i stykker og du skal have en ny, skal du så ud at investere i 30+ spil igen...?? Eller når du skal over til naboen og tæske ham i dit nyindkøbte GTA 17, nix du, Naboen må kommer over til dig. Hvad med BlockBuster, hvor mange penge tror i Sony vil gå glip af når de mister indtægten fra udlejning ??
Jeg tror #13 har fat i noget. En unik key på hver skive, som skal athenticates af en central server hos Sony, før PS3'en vil spinne skiven rundt. Forudsat at man har den sluttet til nettet, vil det forhindre at der kører 2 skiver med samme key. Der er selvfølgelig en del som aldrig kommer online, hvad der så skulle forhindre afvikling af kopier, aner jeg ikke. Det er sikkert også bare et spørgsmål om tid før en eller anden 3l1t3 warez gruppe releaser en 'sony authentication server patch' som man installere på sin PC, og derefter redirecter sin PS3 til at køre den vej.
Anyway...Xbox'en får under alle omstændigheder min stemme...
Jeg tror #13 har fat i noget. En unik key på hver skive, som skal athenticates af en central server hos Sony, før PS3'en vil spinne skiven rundt. Forudsat at man har den sluttet til nettet, vil det forhindre at der kører 2 skiver med samme key. Der er selvfølgelig en del som aldrig kommer online, hvad der så skulle forhindre afvikling af kopier, aner jeg ikke. Det er sikkert også bare et spørgsmål om tid før en eller anden 3l1t3 warez gruppe releaser en 'sony authentication server patch' som man installere på sin PC, og derefter redirecter sin PS3 til at køre den vej.
Anyway...Xbox'en får under alle omstændigheder min stemme...
#4+14 kræver det ikke at der sidder en bluray brænder i ps3?
Tror nærmer det vil blive brugt i forbindelse med at forhindre folk i at bruge modchips til at spille "backups"
edit: og prøv at læse patentet. Det skal da tolkes med XBox-fan briller for at nå frem til den konklusion Joystiq er kommet frem til?
Tror nærmer det vil blive brugt i forbindelse med at forhindre folk i at bruge modchips til at spille "backups"
edit: og prøv at læse patentet. Det skal da tolkes med XBox-fan briller for at nå frem til den konklusion Joystiq er kommet frem til?
Det synes jeg er at overreagere... Så stort er brugt-markedet jo ikke... Man ville jo ikke engang kunne tage et spil eller to med til en ven uden at slæbe hele sin konsol med
Tja, de har lige gravet et hul med DRM-Rootkittet, så hvorfor ikke springe i det med det samme... det er jo klar profit-logik (for arkæologer i det mindste)
lol, og så er der lilleper der har købt spil for 75000 kr, til sin playstation3, men som vi alle ved, er forbruger elektronik i enhver afskygning af en latterligt lav kvalitet.
Så 2 år og ½ dag efter garantien udløber, dør lillepers playstation3...
Nu har lilleper for 75000 kr spil, som han ikke kan bruge til en skid selvom han køber en ny playstation...
Så 2 år og ½ dag efter garantien udløber, dør lillepers playstation3...
Nu har lilleper for 75000 kr spil, som han ikke kan bruge til en skid selvom han køber en ny playstation...
Jeg tror lidt pointen med tiltaget er at Sony vil helst goere PS3 og tilbehoer til noget man har eneret til, lidt ligesom en Bil. Hvis man sa skal lane ting ud skal hele lortet med.
Personligt syntes jeg tiltaget, hvis det bliver implementeret, som at skyde sig selv i foden.
Hvad jeg frygter er at Sony vil indfoere det uden folks viden og foerst activere det efter et ar eller 2, folk skal jo koebe spillene foerst, og der ingen grund til at skraemme folk foer he har en samling pa 10-15 spil derhjemme. Derefter kan de nakke brugtspil markedet i et hug :p
Personligt syntes jeg tiltaget, hvis det bliver implementeret, som at skyde sig selv i foden.
Hvad jeg frygter er at Sony vil indfoere det uden folks viden og foerst activere det efter et ar eller 2, folk skal jo koebe spillene foerst, og der ingen grund til at skraemme folk foer he har en samling pa 10-15 spil derhjemme. Derefter kan de nakke brugtspil markedet i et hug :p
[url=#27]#27[/url] b.b
Når man køber spillet får man tildelt en unik nøgle. Nøglen kan enten være generet på forhånd eller være noget som din computer genererer i fællesskab med serveren før du logger på første gang. Som det fremgår af det følgende, er det ikke altafgørende, hvilket medie du har nøglen liggende på.
Denne nøgle bruger du så til at identificere dig overfor serveren, så længe du er online bruges nøglen til periodiske verifikationer (f.eks. hvert femte minut).
Indtil videre er der ikke noget fancy i det jeg har beskrevet. Men brugeren og producenten har to delvist modstridende interesser som begge skal tilgodeses.
Producenten skal kunne opdage, hvis en nøgle bliver kopieret og to personer er online samtidigt med samme nøgle. Men på den anden side ønsker brugeren ikke at serveren kan spore din brug og se hvornår og hvorfra du bruger denne nøgle. Altså hvis du har lyst skal du kunne logge ind i dag fra naboens computer og i morgen fra din egen uden at serveren kan se, at det var samme nøgle, der blev brugt.
Vi har konstrueret en protokol, som opfylder begge krav. Denne periodiske protokol fungerer ved at hver klient vælger en tilfældig bitstreng. Vha. et hashtræ kombineres disse til en enkelt tilfældig værdi. Denne tilfældige værdi bruger alle klienter til at identificere sig med hver deres nøgle.
Så længe en nøgle bruges med forskellige tilfældige værdier er anonymiteten bevaret. Men i det øjeblik samme tilfældige værdi bruges igen vil nøglen afsløres. Det sker kun, hvis en nøgle er blevet kopieret, og begge bruges samtidigt.
Det minder lidt om den måde elektroniske penge fungerer på, men det er ikke helt det samme. En elektronisk mønt må nemlig ikke bruges to gange, heller ikke selvom det er på forskellige tidspunkter.
Der kan være en pointe i at have nøglen opbevaret i et stykke sikret hardware. Men om man faktisk ønsker at levere nøglen i en dongle sammen med spillet må komme an på en afvejning mellem pris og sikkerhed. Den ekstra sikkerhed ville også komme brugeren til gode, da du så ikke ville behøves at bekymre dig for, om nogen kopierer din nøgle og lægger ud på Internettet, hvorved den i praksis kunne blive ubrugelig for dig.
Kan du ikke give et resume for os der ikke snakker 'videnskabsk'..?OK. For det første er vores idé primært tiltænkt netværksspil, hvor man er i kontakt med en af producentens servere, mens man spiller.
Når man køber spillet får man tildelt en unik nøgle. Nøglen kan enten være generet på forhånd eller være noget som din computer genererer i fællesskab med serveren før du logger på første gang. Som det fremgår af det følgende, er det ikke altafgørende, hvilket medie du har nøglen liggende på.
Denne nøgle bruger du så til at identificere dig overfor serveren, så længe du er online bruges nøglen til periodiske verifikationer (f.eks. hvert femte minut).
Indtil videre er der ikke noget fancy i det jeg har beskrevet. Men brugeren og producenten har to delvist modstridende interesser som begge skal tilgodeses.
Producenten skal kunne opdage, hvis en nøgle bliver kopieret og to personer er online samtidigt med samme nøgle. Men på den anden side ønsker brugeren ikke at serveren kan spore din brug og se hvornår og hvorfra du bruger denne nøgle. Altså hvis du har lyst skal du kunne logge ind i dag fra naboens computer og i morgen fra din egen uden at serveren kan se, at det var samme nøgle, der blev brugt.
Vi har konstrueret en protokol, som opfylder begge krav. Denne periodiske protokol fungerer ved at hver klient vælger en tilfældig bitstreng. Vha. et hashtræ kombineres disse til en enkelt tilfældig værdi. Denne tilfældige værdi bruger alle klienter til at identificere sig med hver deres nøgle.
Så længe en nøgle bruges med forskellige tilfældige værdier er anonymiteten bevaret. Men i det øjeblik samme tilfældige værdi bruges igen vil nøglen afsløres. Det sker kun, hvis en nøgle er blevet kopieret, og begge bruges samtidigt.
Det minder lidt om den måde elektroniske penge fungerer på, men det er ikke helt det samme. En elektronisk mønt må nemlig ikke bruges to gange, heller ikke selvom det er på forskellige tidspunkter.
Der kan være en pointe i at have nøglen opbevaret i et stykke sikret hardware. Men om man faktisk ønsker at levere nøglen i en dongle sammen med spillet må komme an på en afvejning mellem pris og sikkerhed. Den ekstra sikkerhed ville også komme brugeren til gode, da du så ikke ville behøves at bekymre dig for, om nogen kopierer din nøgle og lægger ud på Internettet, hvorved den i praksis kunne blive ubrugelig for dig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.