mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis bare butikkerne kunne sende kvittering ud pr email, som OK fx gør når jeg tanker min bil, så vil jeg da være ganske tilfreds.
Kan ikke se det skulle være nødvendigt med et helt nyt system, som man oven i købet skal betale ekstra for at bruge.
100 om året er jo meget, bare se hvordan danskerne fløj op over de 50øre på dankortene ;)
Kan ikke se det skulle være nødvendigt med et helt nyt system, som man oven i købet skal betale ekstra for at bruge.
100 om året er jo meget, bare se hvordan danskerne fløj op over de 50øre på dankortene ;)
Det vil blive et paradis for nogle hackere som kan give yderst præcise forbrugsbestemte spam/reklame mails, når de kan se hvad den enkelte bruger køber normalt.
Hvis nogen fatter hvad jeg mener?
Altså de evt. hackere kan sælge de oplysninger til steder disse kviterringsoplysninger ikke skal hen!
Hvis nogen fatter hvad jeg mener?
Altså de evt. hackere kan sælge de oplysninger til steder disse kviterringsoplysninger ikke skal hen!
.. 100 kr er alt for meget til at jeg kunne finde på at betale for det ..
25 kr tror jeg max jeg ville give, men også kun hvis der kommer mere end 650 butikker med i det ...
hvis man kan huske koden til butikken man har købt varen i, er det normalt nok for forretningen at de har gemt de gamle orde der
#2 .. ja håber da også det bliver til noget, men håber de finder ud af at folk ikke vil give 100 kr for det ..
25 kr tror jeg max jeg ville give, men også kun hvis der kommer mere end 650 butikker med i det ...
hvis man kan huske koden til butikken man har købt varen i, er det normalt nok for forretningen at de har gemt de gamle orde der
#2 .. ja håber da også det bliver til noget, men håber de finder ud af at folk ikke vil give 100 kr for det ..
Som #4 siger, så har de fleste webbutikker gamle ordrer liggende, det har alle de webshops jeg har været med til at lave da sørget for...
Held og lykke til folkene bag projektet, men de skal nok ikke regne med mine penge hehe.. tror det kan betale sig mere end 100 kr. at have almindeligt styr på sine papirer :P
Held og lykke til folkene bag projektet, men de skal nok ikke regne med mine penge hehe.. tror det kan betale sig mere end 100 kr. at have almindeligt styr på sine papirer :P
Det er vel ikke i butikkens interesse?
Jeg tror der er mange butikker der er glade for at vi mister vores kvitteringer...
Jeg tror der er mange butikker der er glade for at vi mister vores kvitteringer...
Som jeg ser det er et krav for successen at alle kasseaperaterne skal kobles til internettet på en måde. Da de fleste butikker der sælger produkter hvor det er relevant at gemme kvitteringen er interadgang ikke et problem.
De fleste af disse butikker kører også allerede med pc'er eller andre "avancerede" kasseaperater, som det burde vel heller ikke være et problem at trække den nødvendige data ud til opfindernes "modul".
Så hvis bare de for fat i de store elektronikforhandlere er der vist en forholdsvis succes hjemme.
Men på den anden side. Hvis butikker (som gerne er store kæder) allerede har ovenstående ting, hvad skulle så forhindre dem i at lave servvicen selv?
Medmindre at det bliver gratis for butikkerne og udgiften lægges ud på forbrugerne som det ser ud til i nyheden.
Konklusion
Et stærkt produkt for den almindelige forbruger der køber sit udstyr i fysiske butikker. Men ikke rigtig relevant for os der i forvejen køber al elektronik i internetbutikker.
PS: Dermed ikke sagt at det ikke er en genial idé som de har potentiale til at tjene $$ på.
De fleste af disse butikker kører også allerede med pc'er eller andre "avancerede" kasseaperater, som det burde vel heller ikke være et problem at trække den nødvendige data ud til opfindernes "modul".
Så hvis bare de for fat i de store elektronikforhandlere er der vist en forholdsvis succes hjemme.
Men på den anden side. Hvis butikker (som gerne er store kæder) allerede har ovenstående ting, hvad skulle så forhindre dem i at lave servvicen selv?
Medmindre at det bliver gratis for butikkerne og udgiften lægges ud på forbrugerne som det ser ud til i nyheden.
Konklusion
Et stærkt produkt for den almindelige forbruger der køber sit udstyr i fysiske butikker. Men ikke rigtig relevant for os der i forvejen køber al elektronik i internetbutikker.
PS: Dermed ikke sagt at det ikke er en genial idé som de har potentiale til at tjene $$ på.
Det skal da bare integreres med dit dankort, og butikkerne skal betale for servicen.
Fx: "Her i Føtex tilbyder vi dig at få din kvittering på mail".
Hvis man så kunne nøjes med at bruge sit dankort, så sender den en kvitteringsbon over alt du har købt.
Se DET kunne være smart.
Fx: "Her i Føtex tilbyder vi dig at få din kvittering på mail".
Hvis man så kunne nøjes med at bruge sit dankort, så sender den en kvitteringsbon over alt du har købt.
Se DET kunne være smart.
100kr om året er så *INTET* i forhold til de "få" øre du snakker om. Der flyver snildt titusindevis af dankort igennem automaterne dagligt, og så bliver det ret hurtigt til en ret stor forretning.
Hvorimod de 650.000 minus skat og moms, fordelt ud på 3 personer bliver altså ikke til særlig meget.
Så vidt jeg kan se, så er det butikkerne der melder sig til, ikke kunder.
Hvorimod de 650.000 minus skat og moms, fordelt ud på 3 personer bliver altså ikke til særlig meget.
Så vidt jeg kan se, så er det butikkerne der melder sig til, ikke kunder.
Ja gud, det er da ok smart, men jeg skal i hvertfald ikke registrere nogen som helst betalingskort nogen steder
Det hele lyder liiidt for hypet...
Det hele lyder liiidt for hypet...
Jaaa, lyder fedt. Men er det så osse sikkert..
Der kommer hurtigt nogen der finder de oplysninger, downloader dem. Og finder en metode til at bruge dem på???
Men smart nok!
Helt sikkert en god start på livet for den 22 årige..
Der kommer hurtigt nogen der finder de oplysninger, downloader dem. Og finder en metode til at bruge dem på???
Men smart nok!
Helt sikkert en god start på livet for den 22 årige..
Personligt har jeg i et par år brugt den manuelle metode:
- Smid de vigtige kvitteringer over i en bunke.
- Når bunken er blevet tilpas stor eller når man keder sig, kan man så indskanne sine kvitteringer.
- Kvitteringerne opbevarer jeg så på min NAS, som der bliver foretaget ekstern backup af.
Men ok, det kunne være fedt nok, at slippe for at indskanne sine papire.
- Smid de vigtige kvitteringer over i en bunke.
- Når bunken er blevet tilpas stor eller når man keder sig, kan man så indskanne sine kvitteringer.
- Kvitteringerne opbevarer jeg så på min NAS, som der bliver foretaget ekstern backup af.
Men ok, det kunne være fedt nok, at slippe for at indskanne sine papire.
Hmm, jeg havde lidt håbet at det var PBS der stod bag, men det var nok lidt for meget at håbe på. Jeg synes det fejler lidt på at de er nød til at have en dimmer ude i hver eneste butik, især når butikkerne allerede har Dankort terminalerne. Desuden er jeg ikke vil med at endnu et firma skal vide noget om mine indkøb eller have mit Dankort nummer for den sags skyld.
Når alle transaktioner alligevel skal igennem PBS, så var det åbenlyst at de bare fik en lille smule ekstra information med og kunne bruge det til at generere en elektronisk kvittering. Det måtte sådan set gerne være en tilkøbsservice, f.eks. igennem ens egen bank.
Det er en god ide, og prisen er perfekt, men beklager, de er ikke PBS og de er ikke min bank, så nej.
Når alle transaktioner alligevel skal igennem PBS, så var det åbenlyst at de bare fik en lille smule ekstra information med og kunne bruge det til at generere en elektronisk kvittering. Det måtte sådan set gerne være en tilkøbsservice, f.eks. igennem ens egen bank.
Det er en god ide, og prisen er perfekt, men beklager, de er ikke PBS og de er ikke min bank, så nej.
Set fra en lidt anden vinkel, så kan det jo også tænkes at ikke alle forretninger "græder" såfremt man taber sin kvittering(garantibevis) - og derfor ikke har akut behov for at kunderne gemmer kvitteringer elektronisk i 2 år som man har som reklamations ret.
Det er vel butikken der skal betale de 100,- for at tilmelde sig?
Og så er det vel henvendt til 'fysiske' butikker og ikke webbutikker. For med webbutikker får man som regl en kvittering via mail men når jeg er ude og shoppe ville det da være smart hvis man kan få sin kvittering online via det her system i stedet for at få en lap papir i hånden
Og så er det vel henvendt til 'fysiske' butikker og ikke webbutikker. For med webbutikker får man som regl en kvittering via mail men når jeg er ude og shoppe ville det da være smart hvis man kan få sin kvittering online via det her system i stedet for at få en lap papir i hånden
Hvis det er kunderne som skal betale 100kr om året, hvad sker der så hvis jeg vil opsige mit abb? Så er alle mine kviterniger væk - er det ikke lidt at binde folk?
Jeg tror også, at for det her skal virke, så skal butikkerne betale en del af kagen, hvis ikke det hele, eller så må det jo være sådan at man betale 1kr for at få sendt en kvitering via E-kvitering, som bliver opkrævet direkte på bon'en - det ville nok lokke flere til, da de ikke "opdager" det i den forstand, som de gør med en regning på 100 kr - det skal jo selvfølgelig være valgfrit.
Integration med DK-Kort? Det er jo ikke muligt da det så kræver at alt skal betales med dankort for man kan bruge systemet. Det bliver vel noget med en ID kode, eller et kort i scanner eller hvad ved jeg - som under alle omstændigheder vil gøre ekspeditionstiden længere, og derved kan jeg ikke se butikkernes ide i det.
Jeg tror også, at for det her skal virke, så skal butikkerne betale en del af kagen, hvis ikke det hele, eller så må det jo være sådan at man betale 1kr for at få sendt en kvitering via E-kvitering, som bliver opkrævet direkte på bon'en - det ville nok lokke flere til, da de ikke "opdager" det i den forstand, som de gør med en regning på 100 kr - det skal jo selvfølgelig være valgfrit.
Integration med DK-Kort? Det er jo ikke muligt da det så kræver at alt skal betales med dankort for man kan bruge systemet. Det bliver vel noget med en ID kode, eller et kort i scanner eller hvad ved jeg - som under alle omstændigheder vil gøre ekspeditionstiden længere, og derved kan jeg ikke se butikkernes ide i det.
Jeg syntes det er en genial idé.
Jeg har faktisk også fundet på næsten det samme selv, men aldrig gjort noget for at realisere det.
Jeg har altid ønsket at kunne holde øje med hvad jeg egentligt går og bruger mine penge på til dagligt.
Hvor meget jeg bruger på mælk, kød, slik osv..
Man vil kunne bruge den slags informationer til temmeligt mange ting. Og ja. onde spam-annoncører kan også misbruge informationerne, men som udgangspunkt er det jo kun en selv der skal have adgang til informationerne (nej, skattevæsnet skal IKKE have adgang til det).
Det er en tidskrævende process at scanne hele skidtet ind eller skrive alle dagligvareindkøbene ind i et excelark for at kunne foretage statistiske beregninger på om man nu også har konsumeret nok kalcium eller salt eller whatever.
Derfor kunne det nemlig være smart hvis man bare automatisk fik tilsendt informationerne på email, når man brugte sit visakort.
Det skal helst tilknyttes visakortet eller rabatkortet til superbrugsen eller noget lignende. Det skal være noget som ikke kræver noget væsentligt ekstraudstyr eller væsentlige ændringer i arbejdsprocesserne for butikkerne.
Bare swipe visakortet igennem dankortautomatien og så bliver hele kvitteringen sendt til ens mailkonto, gerne mere udspecificeret end hvad der står på kvitteringen man fik i butikken (nogle gange er de jo ikke så brede og det er primært forkortelser af produkterne man ser.
Så kan man se hvor og hvornår man har købt hvad. Hvis nogle af de købte ting har et garantibevis, så sendes det også med.
Jeg betaler gerne 100 kr om året for den service, men så skal den dælme også virke ordentligt og i alle dagligvarebutikker.
Jeg har faktisk også fundet på næsten det samme selv, men aldrig gjort noget for at realisere det.
Jeg har altid ønsket at kunne holde øje med hvad jeg egentligt går og bruger mine penge på til dagligt.
Hvor meget jeg bruger på mælk, kød, slik osv..
Man vil kunne bruge den slags informationer til temmeligt mange ting. Og ja. onde spam-annoncører kan også misbruge informationerne, men som udgangspunkt er det jo kun en selv der skal have adgang til informationerne (nej, skattevæsnet skal IKKE have adgang til det).
Det er en tidskrævende process at scanne hele skidtet ind eller skrive alle dagligvareindkøbene ind i et excelark for at kunne foretage statistiske beregninger på om man nu også har konsumeret nok kalcium eller salt eller whatever.
Derfor kunne det nemlig være smart hvis man bare automatisk fik tilsendt informationerne på email, når man brugte sit visakort.
Det skal helst tilknyttes visakortet eller rabatkortet til superbrugsen eller noget lignende. Det skal være noget som ikke kræver noget væsentligt ekstraudstyr eller væsentlige ændringer i arbejdsprocesserne for butikkerne.
Bare swipe visakortet igennem dankortautomatien og så bliver hele kvitteringen sendt til ens mailkonto, gerne mere udspecificeret end hvad der står på kvitteringen man fik i butikken (nogle gange er de jo ikke så brede og det er primært forkortelser af produkterne man ser.
Så kan man se hvor og hvornår man har købt hvad. Hvis nogle af de købte ting har et garantibevis, så sendes det også med.
Jeg betaler gerne 100 kr om året for den service, men så skal den dælme også virke ordentligt og i alle dagligvarebutikker.
Men er de kvitteringer gyldige?
Det kræver ikke meget at forfalske dem. Hvis man kigger på deres eksempel på deres hjemmeside, så har de en kvitteringt dateret: 15-10-2007 og der står: varer byttes i 8 dage.
http://invoyz.dk/files/pub/quintess.pdf
Hvis man nu får lyst til at bytte varen i dag, kan man jo bare ændre datoen til f.eks. 30-11-2007:
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid...
Eller hvis det f.eks. er gået 9 dage, kan man jo ændre datoen med en dag.
Kunne man ikke forvente, at folk måske ville tage disse metoder i brug? De burde måske signeres med digital signatur, eller andet.
IMO burde bankerne have gjort det her, så man kunne se kvitteringen i netbank.
Det kræver ikke meget at forfalske dem. Hvis man kigger på deres eksempel på deres hjemmeside, så har de en kvitteringt dateret: 15-10-2007 og der står: varer byttes i 8 dage.
http://invoyz.dk/files/pub/quintess.pdf
Hvis man nu får lyst til at bytte varen i dag, kan man jo bare ændre datoen til f.eks. 30-11-2007:
http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid...
Eller hvis det f.eks. er gået 9 dage, kan man jo ændre datoen med en dag.
Kunne man ikke forvente, at folk måske ville tage disse metoder i brug? De burde måske signeres med digital signatur, eller andet.
IMO burde bankerne have gjort det her, så man kunne se kvitteringen i netbank.
Inderlig unødvendig service....
Hvem gider betale 100 Kr om året for at få en elektronisk kvittering.
Jeg mener, al det jeg køber via nettet har jeg kvittering elektronisk og skulle jeg gå ud og købe en ny vaskemaskine så ER det altså ikke særligt svært at have et sted hvor man gemmer de få vigtige bonner om året.
Ja for der er vel ingen der gemmer deres bonner for 4 liter skummet og en pakke kærgården.. ?
XxX
Hvem gider betale 100 Kr om året for at få en elektronisk kvittering.
Jeg mener, al det jeg køber via nettet har jeg kvittering elektronisk og skulle jeg gå ud og købe en ny vaskemaskine så ER det altså ikke særligt svært at have et sted hvor man gemmer de få vigtige bonner om året.
Ja for der er vel ingen der gemmer deres bonner for 4 liter skummet og en pakke kærgården.. ?
XxX
#30 der naive folk til
Men ekvittering er da ikke noget at skrive en masse om.
Enhver der handler i en butik el. nettet, og benytter evt. kort
vil altid kunne få et bevis frem, så hvorfor betaler for det?
Iøvrigt burde PBS, jo netop lave en sådan service helt gratis,
så jeg mener ideen hos 3 private, den holder ikke i længden.
og jeg er sikkert på at mere vil tænke de samme, men bare ikke skrive her.
god kamp
Men ekvittering er da ikke noget at skrive en masse om.
Enhver der handler i en butik el. nettet, og benytter evt. kort
vil altid kunne få et bevis frem, så hvorfor betaler for det?
Iøvrigt burde PBS, jo netop lave en sådan service helt gratis,
så jeg mener ideen hos 3 private, den holder ikke i længden.
og jeg er sikkert på at mere vil tænke de samme, men bare ikke skrive her.
god kamp
#29 - Mr_Mo
Ja, for det der bon-nr. kan ikke bruges til at slå bonen op i systemet :-)
Btw. har du lagt mærke til at mange butikker er begyndt at have stregkoder på deres bonner? Det er af samme grund. Når du skal have byttet noget scanner de bonen, og systemet kan så håndtere bytning osv.
Ontopic:
Meget smart system, som de fleste af os vel har fået som idé på et eller andet tidspunkt? Jeg har i hvert fald overvejet det hver gang jeg har arkiveret boner (hvilket sker én gang om året == meget arbejde). Har dog lidt problemer med at se hvad de skal tjene penge på, men dem om det.
Mr_Mo skrev:Men er de kvitteringer gyldige?
Det kræver ikke meget at forfalske dem. Hvis man kigger på deres eksempel på deres hjemmeside, så har de en kvitteringt dateret: 15-10-2007 og der står: varer byttes i 8 dage.
Ja, for det der bon-nr. kan ikke bruges til at slå bonen op i systemet :-)
Btw. har du lagt mærke til at mange butikker er begyndt at have stregkoder på deres bonner? Det er af samme grund. Når du skal have byttet noget scanner de bonen, og systemet kan så håndtere bytning osv.
Ontopic:
Meget smart system, som de fleste af os vel har fået som idé på et eller andet tidspunkt? Jeg har i hvert fald overvejet det hver gang jeg har arkiveret boner (hvilket sker én gang om året == meget arbejde). Har dog lidt problemer med at se hvad de skal tjene penge på, men dem om det.
Ideen er rigtig god, men jeg tror ikke på at de får butikkerne med på den.
Som allerede nævnt, får butikkerne jo ikke nogen fordel ud af at folk har lettere ved at finde det de skal bruge til en reklamation. Derudover:
Det er hvis de færreste virksomheder, der har lyst til at lade et eksternt firma (endda uden tidligere referencer) tilkoble elektronik til deres økonomisystemer inkl. internetadgang, uden det er noget firmaerne selv kan kontrollere og er 100% sikker på hvad sender.
De steder jeg kender, er i hvert fald sygeligt påpasselige med, hvad der bliver koblet på deres it-system. Jeg tror heller ikke på at de har lavet det fodarbejde, som det ville kræve at få 650 butikker med... for dem, der har prøvet det, så er det sateme eget opsøgende salg. Selv hvis det drejer sig om kæder, med i gennemsnit 10 butikker hver, så er det 65 møder:
1) Send breve ud.
2) Følg op telefonisk
3) Mød op ude ved de vh'er, der er villige til et møde
4) Evt. 2. møde
5) Tilpasninger og afslutning af aftale
Med så kompleks et produkt, kan det næppe gøres på under 1 dag per aftale. Nok endda mere.
Som allerede nævnt, får butikkerne jo ikke nogen fordel ud af at folk har lettere ved at finde det de skal bruge til en reklamation. Derudover:
Det er hvis de færreste virksomheder, der har lyst til at lade et eksternt firma (endda uden tidligere referencer) tilkoble elektronik til deres økonomisystemer inkl. internetadgang, uden det er noget firmaerne selv kan kontrollere og er 100% sikker på hvad sender.
De steder jeg kender, er i hvert fald sygeligt påpasselige med, hvad der bliver koblet på deres it-system. Jeg tror heller ikke på at de har lavet det fodarbejde, som det ville kræve at få 650 butikker med... for dem, der har prøvet det, så er det sateme eget opsøgende salg. Selv hvis det drejer sig om kæder, med i gennemsnit 10 butikker hver, så er det 65 møder:
1) Send breve ud.
2) Følg op telefonisk
3) Mød op ude ved de vh'er, der er villige til et møde
4) Evt. 2. møde
5) Tilpasninger og afslutning af aftale
Med så kompleks et produkt, kan det næppe gøres på under 1 dag per aftale. Nok endda mere.
Tror også jeg vil til at gøre noget ved mine ideer... da jeg var 7-8 år gammel kom jeg på den ide at lave sol-kontaktlinser....... fedt..... 10 år senere kom de så med smileys osv.... damn jeg ku ha tjent kasse på det.
LOL.... Dette er en ide jeg har gået og puslet med i et års tid eller mere. Kunne bare ikke finde business-cases i det.
Mit E-bon system gik på noget i retning af:
1) Gratis (eller symbolsk lidt, såsom 10 kr/år).
2) Mulighed for valg om man vil have på papir også eller ej.
3) Statistik på hvad man køber over tid og hvor.
4) Mulighed for at tjekke bonen i butikken via PDA/mobil
n) Mange mange flere muligheder.
Problemet er bare det med business-casen. For det kræver som de selv siger at man har et system, som er tilpasset til de 27 mulliarder systemer der er derude. Derudover skal man lige overtale butikkerne til at det er holdbart og sikkert. Samtidig skal man få forbrugerne til at stole på systemet.
For at smadre ideen totalt, så kommer det lige ind i billedet at systemet ikke skal betales af butikkerne (for "hvorfor" vil de spørge). Det skal ikke betales af forbrugerne. Hvordan skal det så køre rundt? Tror ikke Bill Gates smider millioner i udviklingen af dette medmindre Microsoft kan tjene på det...... hmmm.... selvfølgelig hvis systemet er Windows-specifikt... lol...
Men alt i alt, så er der rigtig mange miner i minefeltet for sådan et system. Men jeg tror på det kan lade sig gøre, hvis pengene er der.
Man må bare ikke undervurdere at et system som virker (og almindelige bonner og fakturaer) er MEGET svært at konkurrere med.
Mit E-bon system gik på noget i retning af:
1) Gratis (eller symbolsk lidt, såsom 10 kr/år).
2) Mulighed for valg om man vil have på papir også eller ej.
3) Statistik på hvad man køber over tid og hvor.
4) Mulighed for at tjekke bonen i butikken via PDA/mobil
n) Mange mange flere muligheder.
Problemet er bare det med business-casen. For det kræver som de selv siger at man har et system, som er tilpasset til de 27 mulliarder systemer der er derude. Derudover skal man lige overtale butikkerne til at det er holdbart og sikkert. Samtidig skal man få forbrugerne til at stole på systemet.
For at smadre ideen totalt, så kommer det lige ind i billedet at systemet ikke skal betales af butikkerne (for "hvorfor" vil de spørge). Det skal ikke betales af forbrugerne. Hvordan skal det så køre rundt? Tror ikke Bill Gates smider millioner i udviklingen af dette medmindre Microsoft kan tjene på det...... hmmm.... selvfølgelig hvis systemet er Windows-specifikt... lol...
Men alt i alt, så er der rigtig mange miner i minefeltet for sådan et system. Men jeg tror på det kan lade sig gøre, hvis pengene er der.
Man må bare ikke undervurdere at et system som virker (og almindelige bonner og fakturaer) er MEGET svært at konkurrere med.
*add*
Gad vide om han beder om at blive addet til din IM, og så taler hårdt, kontant men dog venligt til dig! -- og hvad mon hans nick vil være: The Fogednator?
Gad vide om han beder om at blive addet til din IM, og så taler hårdt, kontant men dog venligt til dig! -- og hvad mon hans nick vil være: The Fogednator?
On a different note:
Jeg tvivler på virksomhederne vil have interesse i denne service på lang sigt da de tjener penge på at forbrugerne ikke har en skid styr på deres kvitteringen.
Idéen er god, men markedet vil sige nej medmindre forbrugeren betaler.
Jeg tvivler på virksomhederne vil have interesse i denne service på lang sigt da de tjener penge på at forbrugerne ikke har en skid styr på deres kvitteringen.
Idéen er god, men markedet vil sige nej medmindre forbrugeren betaler.
Jeg kan i øvrigt berette fra udlandet at det er blevet en fiasko -- jeg synes de skal stoppe mens legen er god.
Jeg kan kun se én fed ting i det, og det er hvis man kunne få alle end indkøb i let tilgængelig statistik, så man kunne lege med tal og lave diverse statistiske og navlebeskuende analyser over egne indkøb.
Men ikke om jeg gad betale for det, hverken direkte eller indirekte via forretningerne.
Men ikke om jeg gad betale for det, hverken direkte eller indirekte via forretningerne.
Når man handler i et af de større frugtfirmaers forretninger i USA, så render de ansatte rundt med en lille håndholdt terminal hvor du kan betale direkte, uden at skulle gå til kassen, og desuden bliver kvitteringen sendt til dig pr. email hvis du ønsker det. Og det er gratis.
Der er sikkert mange andre butikker der benytter noget lignende.
Der er sikkert mange andre butikker der benytter noget lignende.
Meh...jeg vil have RFIDs i mine varer, så sådan noget kan ske helt automatisk på alt hvad jeg køber med mit Dankort.
Det her er en rigtig fin idé, men det skal være gratis og det skal være alle butikker der er med. Så længe det ikke er tilfældet ender idéen på "gode idéers losseplads" :)
Det her er en rigtig fin idé, men det skal være gratis og det skal være alle butikker der er med. Så længe det ikke er tilfældet ender idéen på "gode idéers losseplads" :)
#1
Et helt nyt system? Er der et gammelt system, der tilbyder det samme?
Desuden var de 50 øre på dankortene jo også pr. gang. Det er faktisk en kraftig stigning. Og det er vel at mærket for at få lov at bruge dine egne penge jo.
Personligt bruger jeg mit dankort mere end 200 gange om året, hvorfor det allerede overstiger 100 kr. Samtidig betaler du i forvejen et gebyr, så de 50 øre var EKSTRA.
#3, #12
Det afhænger jo lidt af hvordan de registrer det. Det nævner nyheden jo intet om. F.eks. om det er krævet man har en bruger med registreret mail-oplysninger. Men det er vel ikke mere sikkert end alt muligt andet.
Desuden er det klart at en iværksætter ikke går ud og hyrer 10 sikkerhedsfolk med det samme. Det tager tid. Det skal på benene og igang. Det skal sikkert også godt igang før det bliver interessant at hacke dem.
Men kan godt se problematikken i, at de allerede nu ikke har samme antal sikkerhedsfolk som PBS har. PBS startede sikkert også med samme antal, som de har lige nu, da de gik igang med at starte PBS i sin tid. ;-)
#4
Damn, du må være nærig. Lidt over 8 kr. pr. måned for denne her service.
#4, #8
Det er - som jeg forstår det - netop ikke kun netbutikker (som det lader til I tror?), der skal arbejde med det her system, men også fysiske butikker. Det er netop det smarte ved det. F.eks. køber man et TV i Merlin, så kommer kvitteringen til eKvittering. Det er da skide smart, fremfor at have mapper derhjemme fyldt med papirerne, som man skal rode efter hver gang, der er det mindste.
#13
Det er jo heller ikke i butikkernes interesse, at vi f.eks. har 14 dages returret i de fleste fysiske butikker. Det er ikke påkrævet. Alligevel gør de det - måske fordi de ved, at det er hvad kunderne vil ha?
#14
Tjae, det kunne jo være, at de slap for udgiften i selv at udvikle det? Samtidig at her er det et centralt sted for alle butikker. Dvs. brugeren skal måske ikke huske om produktet blev købt i Føtex eller Bilka, men kan måske foretage en søgning og give matchene kvitteringer? Eller det faktum at brugerne bare ikke vil have 20 forskellige sider at logge på, men have det hele samlet et sted.
Et helt nyt system? Er der et gammelt system, der tilbyder det samme?
Desuden var de 50 øre på dankortene jo også pr. gang. Det er faktisk en kraftig stigning. Og det er vel at mærket for at få lov at bruge dine egne penge jo.
Personligt bruger jeg mit dankort mere end 200 gange om året, hvorfor det allerede overstiger 100 kr. Samtidig betaler du i forvejen et gebyr, så de 50 øre var EKSTRA.
#3, #12
Det afhænger jo lidt af hvordan de registrer det. Det nævner nyheden jo intet om. F.eks. om det er krævet man har en bruger med registreret mail-oplysninger. Men det er vel ikke mere sikkert end alt muligt andet.
Desuden er det klart at en iværksætter ikke går ud og hyrer 10 sikkerhedsfolk med det samme. Det tager tid. Det skal på benene og igang. Det skal sikkert også godt igang før det bliver interessant at hacke dem.
Men kan godt se problematikken i, at de allerede nu ikke har samme antal sikkerhedsfolk som PBS har. PBS startede sikkert også med samme antal, som de har lige nu, da de gik igang med at starte PBS i sin tid. ;-)
#4
Damn, du må være nærig. Lidt over 8 kr. pr. måned for denne her service.
#4, #8
Det er - som jeg forstår det - netop ikke kun netbutikker (som det lader til I tror?), der skal arbejde med det her system, men også fysiske butikker. Det er netop det smarte ved det. F.eks. køber man et TV i Merlin, så kommer kvitteringen til eKvittering. Det er da skide smart, fremfor at have mapper derhjemme fyldt med papirerne, som man skal rode efter hver gang, der er det mindste.
#13
Det er jo heller ikke i butikkernes interesse, at vi f.eks. har 14 dages returret i de fleste fysiske butikker. Det er ikke påkrævet. Alligevel gør de det - måske fordi de ved, at det er hvad kunderne vil ha?
#14
Men på den anden side. Hvis butikker (som gerne er store kæder) allerede har ovenstående ting, hvad skulle så forhindre dem i at lave servvicen selv?
Tjae, det kunne jo være, at de slap for udgiften i selv at udvikle det? Samtidig at her er det et centralt sted for alle butikker. Dvs. brugeren skal måske ikke huske om produktet blev købt i Føtex eller Bilka, men kan måske foretage en søgning og give matchene kvitteringer? Eller det faktum at brugerne bare ikke vil have 20 forskellige sider at logge på, men have det hele samlet et sted.
Jeg synes det er en god idé, ud over at have din kvittering kunne man jo forstille sig man kunne bruge informationen til eBudget. Så kunne man se hvor meget man bruger på marcipan og nuggat i juletiden osv.. :)
05-12-2007:12.09
føtex
49,95- 400 gram Chokolade
05-12-2007:16.47
Bus rute 39
25,50- voksen billet
05-12-2007:22.57
Reberbahn
600,- dyt båt
05-12-2007:23.02
Taxi vogn 4
125,00- hyrevogn
05-12-2007:12.09
føtex
49,95- 400 gram Chokolade
05-12-2007:16.47
Bus rute 39
25,50- voksen billet
05-12-2007:22.57
Reberbahn
600,- dyt båt
05-12-2007:23.02
Taxi vogn 4
125,00- hyrevogn
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.