Telefonnumre, der er givet til tofaktorgodkendelse, er Twitter kommet til at bruge til målrettede reklamer.
Twitter har udgivet en undskyldning, efter selskabet har opdaget, at de er kommet til at bruge telefonnumre til målrettede reklamer. Telefonnumrene var blevet givet med sikkerhedsmæssige formål som tofaktorgodkendelse.
Selskabet beklager fejlen og siger, at de har taget skridt, der skal sørge for, at denne fejl ikke sker igen.
Konkret fortæller Twitter, at brugernes telefonnumre og maildresser kan være blevet brugt til at matche en bestemt bruger med personerne på en annoncørs marketing-liste.
Twitter kan ikke sige med sikkerhed, hvor mange brugere der har været påvirket af fejlen. Selskabet forsikrer samtidig om, at ingen personlige data er blevet delt eksternt med deres partner-selskaber eller tredjeparter.
Facebook blev tidligere i år kritiseret for at bruge tofaktorgodkendelse til at få fat i brugernes telefonnumre, som de derefter kunne bruge til målrettede reklamer.
Læs også Facebook lader brugere søge på ens telefonnummer uden tilladelse.