mboost-dp1

unknown

Tiscali slipper ikke kunderne

- Via DR - , redigeret af Pernicious

Tiscali er glade for deres kunder. Faktisk lidt for glade ifølge nogle af deres kunder, der forgæves prøver at opsige deres abonnement. Regningerne bliver, trods gentagne henvendelser, ved med at komme. Sagen ender tit til inkasso, når folk sjovt nok ikke vil betale for deres lukkede abonnement.

Tiscali har desuden statistikkerne lidt imod sig. De har har procentvis de fleste klager, så mange at hvis alle teleselskaber var lige store, ville Tiscali have næsten halvdelen af samtlige klager. På en måned fra den 4. juni til den 3. juli i år øgede Tiscali antallet af klager med 33%.

Emnet bliver dækket af ‘Kontant’ i aften på DR.





Gå til bund
Gravatar #1 - Tomcat
12. aug. 2003 13:31
Jeg har da indrømmet prøvet lidt af hvert..
Men endelig får man hvile for alt det der tidspilde hos CyberCity...

Der får man da hvad man har bestilt og opsagt hvad man har opsagt..
Gravatar #2 - sKIDROw
12. aug. 2003 13:34
#1 Tomcat

Ja man bliver jo helt glad for at man valgte CC istedet.. ;)
Gravatar #3 - Klumpen
12. aug. 2003 13:38
Hehe jeg er nu også ret glad for at jeg valgte CC fra starten.
Gravatar #4 - ClausMadsen
12. aug. 2003 13:39
- og så er der os der i sin tid valgte Image Scandinavia, men siden ikke har kunnet fravælge hverken World Online, eller Tiscali.. Jeg har mere end een gang måtte pudse DK-Hostmaster på dem for at få omdirigeret DNS med mere end et halvt års forsinkelse, men når beskeden kommer fra DK-hostmaster, og med en bemærkning om bål og brand hvis de ikke får fingeren ud, ja så hører de endelig efter - synd at man ikke kan opsige abonnementer ad samme vej :/
Gravatar #5 - 3case
12. aug. 2003 13:41
Jeg har oplevet !præcis! det hos Tiscali.

De har forsøgt at bon'e mig for oprettelse af ADSL, der ikke kunne lade sig gøre at installere.

De har givet mig regninger for et ADSL abonnement jeg aldrig har haft.

De har endda givet mig kreditnotaer for et abonnement jeg havde opsagt for et halvt år siden med beskeden at det ville blive fratrukket næste faktura. Da jeg skrev et brev (snailmail endda), hvor jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke længere var kunde hos dem og derfor gerne ville vide hvordan jeg i givet fald ville få pengene udbetalt hørte jeg aldrig fra dem ;)

De styrer så lidt at man næsten ikke fatter det.
Gravatar #6 - MooN
12. aug. 2003 13:44
ved med at kommme. -- Tjek lige den fejl der da.. Den er rimlig slem er den ik´

Jeg har en kammerat som prøvede det med de regninger der er tale om.
Gravatar #7 - Slacz
12. aug. 2003 13:46
Det tog dem God-knows hvor lang tid at få lukket vores gamle net, og når man ringede gik det stort set ud på at vi fik af vide at det var TDC's skyld..
Hos familien Slacz er vi glade for vi skiftede :P

-Slacz-
Gravatar #8 - Zed
12. aug. 2003 13:56
Kender det alt for godt med dem...
Har nu haft Incasso på en sag i over 3 år..
Har skrevet og forklaret det 1000 gange...
Men de kommer aldrig og banker på..
Gad vide om det er fordi de ved der ikke er hold i sagen..
Et gammelt ISDN abonnement jeg fik regninger på i op til 2 år efter opsigelse..
Og prøvede også det med at få ekstra regninger i et par måneder, hvorefter der 2 dage efter kom en kreditnota med en undskyldning om at deres system ikke altid virkede...
Hvor troværdigt er det lige...
Gravatar #9 - piccolo
12. aug. 2003 14:01
jeg er ok glad for mit tdc abonnement - om end jeg ikke fatter hvordan en ung kvinde kan påstå overfor mig i telefonen af mit net ikke virker mens jeg sidder og remoter min computer derhjemme fra arbejdet... men det er nu ligemeget - god service (ved godt at andre er utilfredse og blah blah, men jeg har aldrig oplevet noget jeg kunne sætte en finger på).

til gengæld har jeg en ven der har oplevet at få en ordrebekræftelse med en besked der lød hen ad: "vi takker blah blah... installationen vil blive foretaget på deres bopæl d. 4. december 2004". det skal lige nævnes at det var i august 2001 han fik den :D
Gravatar #10 - Net_Srak
12. aug. 2003 14:03
#6

Det er hermed ændret :)
Gravatar #11 - h7rki
12. aug. 2003 14:08
NYE ADSL KUNDER HOLD JER FRA TISCALI

Har (Hvade) Tiscali ADSL på 1024/512 som jeg delte med nogle andre. På et tidspunkt stod jeg så med linien selv og valgte derfor at nedgradere den til 256/128. Det tog Tiscali 3 mdr. før de kunne finde ud af at fakturere mig for hastigheden for den nye langsommere linie i stedet for den gamle noget hurtigere, og dyere linie. Det resulteret i at jeg havde næsten 3000 kr. til gode hos dem som det så tog dem ca. 2 mdr. før jeg kunne få udbetalt.

For cirka 2 mdr. siden flyttede jeg så til en ny adresse. Det kunne de heller ikke finde ud af ved Tiscali. Regningen blev ved med at komme på den gamle adresse. Og da posten eller den nye ejer af min gamle adresse jo selvfølge sendte dem tilbage til Tiscali, valgte Tiscali bare at flytte ADSLen over til navnet af den nye beboer på min gamle adresse.

Har i alt siddet i telefonen til Tiscali 9.5 timer over de sidste 3-4 mdr. 99% af tiden var i "vente-kø".....

SÅ HOLD JER VÆK FRA TISCALI HVIS VIL UNDGÅ PROBLEMER....
Gravatar #12 - NosrepA
12. aug. 2003 14:10
Hmmm.. Jeg har oplevet lidt det modsatte!!!

Jeg nåede at være kunde hos tiscali i 1 år, så ville de pludselig ikke have mig som kunde længere, da de skulle "optimere" deres netværk....Gad vide om det har noget at gøre med jeg downloadede max 24/7 ... :-)

Og her var der faktisk styr på sagerne med kredit nota'er og hele svineret... Gad vide om de har fyret de folk der ved hvad det hele går ud på, eller om de få "hjerner" de har er på ferie ???
Gravatar #13 - Expatriate
12. aug. 2003 14:12
Kender godt til problemerne med dem, selvom jeg tilsyneladene er sluppet billigt. Da jeg i forbindelse med en flytning opsagde mit Tiscali ASDL sendte de en regning for en uge for meget. Ikke at det var mange penge, men den slags er jo også en principsag og jeg havde skriftlig bekræftigelse fra dem på at der ville blive lukket på den dato jeg oprindeligt havde bedt om. Så vil jeg da ikke betale for en uge mere, uanset at det var mindre en 100,- det drejede sig om.
Bevæbnet med diverse papirer fra dem ringede jeg til deres kundeservice hvor der selvfølgelig var over 30 minuters ventetid. Den medarbejder jeg fik fat i fattede selvfølgelig ikke et dyt, men efter lang tid lykkedes det mig at få forklaret problemet. Så famne om ikke hun sagde at jeg skulle betale aligevel og derfor kunne jeg udfylde en formular om at få resten refunderet! Det var jeg ikke glad for, men gik med til at hun kunne sende mig den famøse formular. 2 dage efter fik jeg en "Ansøgning of refusion i forbindelse med manglende forbindelse", hvilket jo intet havde at gøre med deres regnskabsfejl. Igen ringede jeg og ventede i mere end 30 minuter for at få fat i en ny person. Denne gang prøvede jeg at insistere på de bare skulle sende et girokort på det rigtige beløb, men det kan deres system ikke håndtere! Så jeg gav hende besked om at enten kunne de opkræve det rigtige beløb ellers kunne de undvære betaling. De kørte selvfølgelig på med rykkere og trusler om RKI, men da jeg gav RKI besked om at jeg ikke vedkendte mig gælden* hørte jeg ikke mere fra dem. De var nok godt klar over at en retsag ikke ville holde.


* = Utroligt mange er ikke klar over at det er muligt at blokere for en RKI registrering på denne måde. Man skal blot skriftligt meddele RKI at man ikke vedkender sig gælden, og så kan Tiscali (eller whoever) kun registre dig efter en retsag. Hvis RKI oplever mange sager af den slags hvor et firma registerer folk fejlagtigt kan de lukke helt for at det firma kan bruge RKI.
Gravatar #14 - Yasw
12. aug. 2003 14:15
Efter jeg sagde min abonnoment op hos Tiscali for et par måneder, har da ikke været nogen problemer. Så jeg må være heldig, men da jeg stadig havde dem så kom der også tit regninger, rykkere for routere og andet mystisk.
Jeg tror at Tiscali simpelthen fik flere kunder end de kunne magte, pga. de kom med nogen meget favorable tilbud.
Gravatar #15 - annoia
12. aug. 2003 14:17
o/~ Slacz bruger Tiscali,
Slacz bruger Tiscali o/~
Gravatar #16 - Slacz
12. aug. 2003 14:19
#15 Jeg må have fortrængt det... Hvor uhyggeligt.

-Slacz, stolt indehaver af den uofficielle IRC-volds rekord....-
Gravatar #17 - kenci
12. aug. 2003 14:30
hej alle.. jeg har også fået en regning på ca. 4500.. på regningen står der at jeg ikke har betalt et eller andet regning den 30 november 2000.. så gik hele beløbet til indkasso... :( der blev ca 30% extra at betale.. så startede jeg at klage over dem, men de sagde at de havde ret.. jeg har betalt regningen, men hvis der bliver noget nu.. hvis tiscali bliver dømt til det regninger, så vil jeg også klage.. jeg har prøvet at klage, men det hjælp ikke :(

hyg jer
Gravatar #18 - tscholz
12. aug. 2003 14:44
Jeg har været kunder der siden Image Scandinavia, og havde mobil hos dem til de stoppede med det... Her for 4 måneder siden sendte de mig en inkasso (uden at sende regningen + rykkere), og senere et fint brev fra deres advokat... Skal lige siges at jeg ikke aner hvad det er for, og de angiver det heller ikke nogen steder.
Da de ikke angiver deres nummer til reskabsafdelingen har jeg ikke gidde ringe til dem, og de har ikke svaret på en e-mail. Men har ikke hørt noget fra dem i snart 2 måneder, så jeg håber de har fundet ud af fejlen.

De er gode til at skræmme kunder væk :)
Gravatar #19 - Beorn
12. aug. 2003 14:59
havde et gammelt supersurfer dial-op internet ting hos dem. Dette opsagde jeg underligt nok da jeg fik adsl(hos tdc de eneste som kunne leverer på landet). fik en regning 3 måneder senere.. ringede og forklarede dem sagen. faxede den gamle rapport om at min opsigelse var blevet afleveret og snakkede med en medarbejder. han forsikrede mig at han ville ordne det. 3 måneder senere fik jeg en rykker/regning... samme trick igen. faxede/mailede/snakkede med en medarbejder og han forsikrede mig at alt var i orden. 3 måneder senere... endnu en rykker ringede igen og fik at vide at mit abbonoment endnu ikke var blevet opsagt... HALLO!!! men hun skulle nok ordne det hele. gik 4-5 måneder og fik et brev fra et inkasso. ringede til tiscali og spurgte hvad hulen der nu skete for dem. jamen min aftale var først blevet opsagt 2 måneder før.... men han skulle nok gå i arkivet og gå sagen efter. ringede og faxede for at få bekræftet dette de næste par dage. fik fat i en ny medarbejder som sagde at sagen faktisk lå hos advokatkontoret nu. ringede til dem og forklarede sagen til to forskellige medarbejdere(da jeg snakkede med den ene kunne jeg høre at de drak øl i baggrunden meget seriøst firma) og mailede/faxede dem en længere afhandling om hele forløbet. det er så 2 måneder siden ca og sidste svar jeg fik var at advokaterne ventede på at tiscali behandlede sagen... ARGH!!! MØG #"¤"# ¤#¤%¤# %¤#%#¤ HOVED. det er så min dejlige sag med tiscali :-)

minder lidt og en dårlig komedie om bureaukrati.
Gravatar #20 - dalbjerg
12. aug. 2003 15:07
Havde tiscali, i 2 årstid. Skiftede så til CC, pågrund af deres boost, har 256/128 eller havde jeg på derværende tidspunkt.

Jeg sendte dem et brev. (Anbefalet, så jeg havde kvittering) der hvad der ikke nogen problemmer overhovedet.

Men de har ikke styr på noget derinde. For jeg modtog flere gange en ny router, som jeg så undrede mig over at havde modtaget. Maile dem, så og efter et par månedere fik jeg svar at der ville komme noget, som jeg bare skulle aflevere nede på posthuset sammen med routeren.

I brevet gjorde de så KRAFIGT opmærksom på at det var dem selv som havde fundet ud af at jeg havde modtaget en ekstra router. Og hvis ikke jeg skyndte mig ned på posthuset, og fik den sendt ville jeg modtage en regning, på flere 1000 kroner, for udstyret.

Hmm... Men ingen papir, som jeg skulle aflevere på posthuset. Sagde så bare til dem, at jeg ikke vil betale for deres fejl. (fragten). Og så gik der et par dage, så modtog jeg da også det stykker papir, jeg skulle aflevere.

Hold jer fra dem. Skal i havde opsagt noget ved dem, så send det anbefalet, og glem kvittering.
Gravatar #21 - gruby
12. aug. 2003 15:16
Jeg har haft Tiscali ADSL i knapt et år nu, og jeg har ikke haft det store bøvl med dem.

Der gik lidt ged i den i starten hvor de sendte mig et modem (jeg bestilte med modem), med en driver som ikke var skrevet til XP, hvilket resulterede i at jeg først fik hul igennem efter 3-4 dial-up forsøg.

Jeg ringede til deres tekniske support (og kom faktisk rimelig hurtigt igennem) og forklarede problemet, hvorefter jeg fik byttet mit modem til en router, og sparede de 300.- som det normalt kostede.

Derudover har der ikke været nogen problemer med min forbindelse.
Der var dog lidt problemer i forbindelse med selve installationen, men det var fordi TDC teknikerne nossede rundt i det i centralen.

Det som jeg synes er bemærkelsesværdigt er, at der er mange som tilsyneladende har store problemer med udbydere, mens andre stort set ikke mærker noget. Men jeg tror efterhånden at det er et ret kendt fænomen når diverse udbydere giver de "flygtende" kunder kam til håret.

Derfor tror jeg heller ikke man skal tage dem særligt alvorligt når de sender fantom-regninger. Hvis man sørger for at afmelde sit abonnement efter de korrekte omstændigheder så har man sit på det rene, og så ellers gøre som #13 skrev hvis de truer med RKI. Så har de ikke en skid at komme efter.

Jeg tror de udnytter det at nogle mennesker bliver skræmte og bare vælger at betale, og så får de samtidig lidt hævn fordi vedkommende valgte at skifte udbyder.

Men jeg må da indrømme at jeg er spændt på at se hvad der sker den dag jeg selv vælger at skifte udbyder.

Jeg glæder mig til at se en svedende Tiscali repræsentant i aften. Det er altid sjovt at se dem når de får en kniv for struben.
Gravatar #22 - sKIDROw
12. aug. 2003 15:21
Damn!
Jeg postede denne nyhed hvis nu den skulle have relevans for nogen af jer, men jeg kan høre på folk at det er old newz.. :/

Psssst Tiscali: 'Velkommen på forsiden!'
Gravatar #23 - dasbutt
12. aug. 2003 15:45
Sådan havde jeg det med Cybercity for lang tid siden.

Der blev ved med at komme regninger for forbrug. Faktisk næsten et år efter jeg havde fået brev om at min konto nu var opsagt/lukket, var der forbrug på den. Hver måned når der kom en ny regning, rykker eller inkasso brev, så ringede jeg og ville gerne have en forklaring på det forbrug jeg havde på den konto der var lukket for længst.
Gravatar #24 - FeliX
12. aug. 2003 16:53
Så gik det jo meget godt med den artikkel i Alt om data ;)
Gravatar #25 - TullejR
12. aug. 2003 17:04
#21:

Fik du et modem byttet med en router? øhh... det er overhovedet ikke det samme :-/
Gravatar #26 - Dan
12. aug. 2003 17:27
Hmm... Lyder som mit Telia-mobilabonnement... Jeg fik regninger næsten et år efter det var sagt op.
Jeg fik en regning fra dem lige efter det var sagt op, og mailede til dem og sagde det var en fejl. Det kunne de godt se, og jeg skulle bare glemme den. Det samme skete de næste ca. 10 måneder, inden de stoppede...
Gravatar #27 - gruby
12. aug. 2003 17:37
#25

Prøv at læse nogle Netværks tutorials.......

Der sidder et skille filter på Tlf. ledningen, og så opretter man et LAN istedet for en opkaldsforbindelse
Gravatar #28 - gruby
12. aug. 2003 17:43
#25

Det var det som var pointen i det hele. Jeg fik ændret mit abonnement uden at skulle betale yderligere oprettelse. Ligesom for at fortælle at jeg kun (indtil videre) har haft positive oplevelser med Tiscali.

Hvordan man får det til at virke på sin PC er vist rimelig off-topic i denne tråd.
Gravatar #29 - TullejR
12. aug. 2003 17:55
#27;28:

Nå okay, bare noget jeg har misforstået så, men bær over med mig, hehe :)
Gravatar #30 - gruby
12. aug. 2003 17:59
#29

Ok, sorry :-)
Gravatar #31 - Webmonkey
12. aug. 2003 18:09
Det er lidt ligesom Viasnots forretnings politik....
Gravatar #32 - Coma
12. aug. 2003 18:55
efter 2 år fik jeg en regning for internet brug på 45kr...

skrev tilbage at jeg ikke gad betale dem det da jeg ikek har haft noget som helst ved dem i 2 år (var et modem abm) efter et par mdr kommer der et brev fra en advokat at jeg skylder dem 800kr ca.. og en masse trudsler.. skriver tilbage med en kopi af den regning på 45kr.. og siger jeg ikke BETALER DEM EN SKID!... og hvordan de kunne få de 45kr til at blive til 800.. får så brev fra advokat at det nu kun er 400kr jeg skylder.. skriver tilbage at jeg ikek betaler og giver forbrugs styrelsen en kopi af samtlige breve.. har ikke hør ten skid der efter!

AZERO gør lidt det samme.. de vil have jeg skal betale for 6mdr Web hotel selv om det blev opsagt via brev osv...
Gravatar #33 - Silentkill
12. aug. 2003 19:42
Ok.. har lige set programmet.

Hvis jeg var Tiscali kunde ville jeg 100% sikkert opsige mit abonnement øjeblikkeligt... og sende alle breve rekommanderede og give min advokat en kopi.

Kan man egentlig ikke sagsøge dem for chikane hvis de gentagne gange sender ulovlige regninger ud?
Gravatar #34 - C#
12. aug. 2003 20:16
heh kunne godt lide det svar de havde sagt i tlf'en i indslaget :) (/me der er ganske tilfreds erhvervs kunde ved tdc)
Gravatar #35 - Osram
12. aug. 2003 20:37
#34 "heh kunne godt lide det svar de havde sagt i tlf'en i indslaget"
Okay fint nok.
Kunne du eventuelt overtales til at dele ordlyden af svaret, med dem af os andre, som ikke så udsendelsen? :)
Det ville også gøre dit indlæg en del mere interessant.
Gravatar #36 - Visse
12. aug. 2003 20:38
erm det problem havde jeg oxo med dem bare da det var WOL, men da jeg begyndte at true med sagsanlæg osv. fik det ligesom en ende. De mente nemlig da jeg afbestilte min linie, som jeg havde haft i 1 år skyldte dem ca. 1600 kr. var det vist, problemmet vr bare så at jeg stod med alle mine betalte girokort, og efter mange opringninger dertil osv. med skænderier frem og tilbage, hvor det gik imod inkassoretning, men da jeg så pusede min advokat efter dem, fik jeg lige pludselig en slutopgørelse, hvor jeg ik skyldte dem noget som helst, men at jeg skulle ha 450kr tilbage. Så siger jeg bare owned WOL/Tiscali
Gravatar #37 - Silentkill
12. aug. 2003 20:48
#35:

Tror måske #34 mente der hvor de tiscali-medarbejdere DR havde i røret indrømmede, at Tiscali havde kasser fulde af breve der ikke var læst og at de havde tonsvis af opsigelser pga. den dårlige kundeservice (Tiscalis medarbejders egne ord).

Endvidere sagde han at Tiscali bevidst nedprioriterede kunder som opsagde deres abonnnement.

Det sjoveste syntes jeg nu var da Utzon kommenterede, at Tiscalis direktør havde sagt, at kunder med problemer bare kunne kontakte Tiscali: Hun sagde at den udtalelse fra direktøren var en direkte fornærmelse mod de kunder, som havde kontaktet Tiscali utallige gange uden at kunne få løst problemet. Der fik de så sandelig kniven og jeg kan kun være enig.

Har selv for nyligt oplevet at få en rykker fra Tiscali (har aldrig modtaget den oprindelige regning), for det dial-up internet jeg havde hos dem FOR 4 ÅR SIDEN.
Gravatar #38 - gruby
12. aug. 2003 21:03
Hvor ringe at inkasso firmaerne bare sender breve ud til kunderne, bare fordi Tiscali ikke vedlægger de indsigelser kunderne har gjort i de enkelte sager. Det er pisse ulovligt.

Som ham inkasso-direktøren sagde i programmet: "så længe Tiscali ikke vedlægger indsigelserne må vi gå ud fra at der ikke er nogen, og så er det op til kunderne at henvende sig til os når de modtager brevene"

De skal fandme ikke sende noget som helst før de er sikre på at der ikke er gjort indsigelser. Så må de sgu spørge tilbage til Tiscali om hvorvidt kunden har gjort indsigelser, og så handle udfra det.

Uanset hvad er det er da pisse ubehageligt at modtage inkasso-breve. Utroligt at de ikke bliver straffet for vildt.
Gravatar #39 - Vassago
12. aug. 2003 21:23
Jeg har også lige stoppet mit abonnement hos tiscali. Jeg havde bøvl med en regning som jeg var overbevist om at jeg havde betalt, men tiscali hævdede hårdnakket at det havde jeg ikke.

Jeg ringede så og klagede nogen gange, og fortalte at jeg altså havde betalt den regning - og at de ville lukke for mit internet såfremt jeg ikke betalte den. Så jeg havde ikke det store valg andet end at betale den, og så håbe på at få pengene igen bagefter - jeg kunne nemlig ikke lige undvære internettet.

Efter flere klager og en masse ballade, indrømmede tiscali at de kunne have taget fejl, og bad mig så bevise at jeg havde betalt regningen. Jeg henvendte mig i banken og fik dem til at lave en underskrevet konto udskrift, hvor man kunne se at jeg havde betalt den pågældende regning. Den bad tiscali mig så sende til dem.

Men den kunne de ikke godkende, og mente stadig ikke at det var bevis nok, og at de så derfor ikke kunne betale mig tilgodehavende tilbage. Jeg ringede og klagede igen, og fik bare at vide at det var der ikke noget at gøre ved.

Derefter valgte jeg bare at opsige abonnementet, og gad ikke at spilde mere af min tid på sagen, selvom at jeg ikke fik mine penge tilbage. Det er simpelthen bare for trættende at skulle bruge så meget tid og energi på sådan noget her.

De er heller aldrig til at træffe (man skal i hvert fald stå ufattelig lang tid i kø), de kan være ret ubehøvlede, de svarer stort set aldrig tilbage på dine mails, deres klage/support side var på et tidspunkt nede i ret lang tid (ikke specielt fedt når man har brug for lidt hjælp) og så kørte mit internet ad helvede til - havde en 768/512 linie, men på et tidspunkt kørte den 256/13 ???? hvad går der galt, de sagde at de ikke kunne gøre noget ved det, men råbte man højt nok, så kørte det fint igen et par dage.

Jeg kan kun råde folk til at holde fingrene langt væk fra tiscali.
Gravatar #40 - cybermike
12. aug. 2003 21:30
Jammen dog, forsøger de at indhente telia :) Lyder præcis som telia, de har cirka nada styr på sagerne.

Jeg er også meget tilfreds med tdc, er dog lidt pissed over at jeg skal betale for min ip.
Gravatar #41 - iphase
12. aug. 2003 22:22
Altså nu har jeg haft tiscali siden de gode gamle Image Scandinavia dage.

Og jeg har da ikke direkte haft problemer med dem som ikke er blevet ordnet fornuftigt.

Har der været bøvl med regningen ringede jeg bare og måtte dog vente 15 min tid i fon, men det er så normalt alle steder i danmark efterhånden, så fik jeg fat i en flink gut som ville kigge på det og ringe tilbage og det gjorde han så og alt gik i hak og jeg fik en ny regning ugen efter.

Og min linje kører sku også fint nok 2Mbit/512Kbit
Gravatar #42 - Silentkill
13. aug. 2003 00:56
Selvfølgelig er der nogle der ikke har problemer.. men det skyldes nok mere held, end det skyldes ansvarlig ledelse i Tiscali.
Gravatar #43 - Baldie
13. aug. 2003 05:00
Uhm, fedt at i opfordrer til at alle Tiscali kunder skal opsige deres abonnementer så Tiscali mister deres kunder. Det tør jeg sgu da ikke!
Gravatar #44 - gEPHION
13. aug. 2003 05:55
Har også en del problemer med Tiscali.

Af en eller anden grund, står min router´s "signal" og bouncer mellem 2 centraler istedetfor at blive der hvor den er tilkoblet. Det vil sige at jeg i periodiske mellemrum, ikke kan bruge ADSL linien til nada, da linien enten er totalt død, eller så sløv at jeg bliver nødt til at hive ISDN modemet frem fra graven.

Tiscali påstår at der ingen fejl er på min linie, og i det øjeblik de testede den, var min router trained til 512/512. Problemet er bare at det er en Tiscali tekniker der har fortalt mig at mine problemer skyldes den "bouncing" der, og det sker stadig jævnligt.

Såååå.. Jeg skifter til TDC i næste måned, for det fis der gider jeg sku ikke være med til, så hellere betale den 10´er mere.....

#39 Vassago

Det med regning der ikke passer har jeg også været (og er) udefor hos Cybercity, hvilket var derfor jeg skiftede til Tiscali i første omgang.

Jeg bad om et produkt, global IP+, men fik global IP. Derefter bad jeg dem rette den fejl, så jeg kunne få global IP+ som de så oprettede. Problemet var bare at de så alligevel blev ved med at opkræve mig for Global IP, som jeg selvfølgeligt nægtede at betale, hvilket resulterede i at de lukkede min linie. Godt så, tænkte jeg, så lukker jeg bare mit abonnement, for det her bliver ikke løst foreløbigt, og da mit kobber jo var tilknyttet CC, kunne jeg ikke få ADSL et andet sted uden at lukke det.

Nu opkræver CC mig f..... også for 3 måneders abonnement, da der var 3 måneders opsigelse, problemet var/er jo bare at jeg jo ikke havde nogen linie i første omgang, for den havde de lukket.

Den røg så til Intrum Justitia, og er nu landet hos en eller anden advokat, altimens den påståede gæld er vokset med godt 3000 kr :(
Gravatar #45 - gEPHION
13. aug. 2003 06:08
Yderligere er der en ting jeg ikke helt kan få til at passe.

Igår i Kontant, udtalte både kontant og Lars Nordberg, chef for Intrum Justitia, at hvis man gjorde indsigelser mod den påståede gæld, kunne de ikke inddrive/føre en inkassosag.

Men jeg har jo ikke gjort andet end indsigelser, så hvordan har Intrum Justitia så kunnet blive ved med at "punke" mig og påføre den påståede gæld renter og gebyrer?
Gravatar #46 - TYBO
13. aug. 2003 06:24
Havde også problemer...de skyldte mig 600kr i ½ år....damn jeg rykkede for det mange gange.
Gravatar #47 - Expatriate
13. aug. 2003 07:05
#44 Jeg har også prøvet at få en forkert regning fra CC, men forskellen mellem dem og Tiscali er at det er meget nemmere at få løst hos CC. De har som regel kun et par minuters ventetid på telefonen og de er meget mere villige til at rette fejlen.

Det lyde dog ikke som om de har været til at snakke med i dit tilfælde. Jeg vil råde dig til at gøre indsigelse direkte til inkasso firmaet samt meddele RKI at du har gjort dette. Så kan du ihvertfald ikke blive registreret som dårlig betaler. Det eneste CC kan gøre som modtræk til dette er at gå i retten, og så bliver de nødt til at være 100% på deres sag før de gør det.
Gravatar #48 - Visse
13. aug. 2003 07:29
Har også lige en hændelse mere fra WOL tiden.
Den dag i sin tid da jeg fik min 2mbit WOL linie som jeg ik har mere, skete der også det underlige. Ca. 14 dage efter jeg havde fået min linie kom der dumpende en rudekuvert ind af brevsprækken fra TDC, og jeg tænkte "det var sq da underligt at jeg skal ha regning fra dem"
Da jeg så åbnede kuverten lagde der en dejlig regning der i på 57000kr. for oprettelser af adsl-linier, så sad jeg og fattede stav.. Da jeg så begyndte at gå regningen igennem var der ret mange navne og adr. på så fandt jeg så ud af at denne regning skulle have været sendt til tiscali fra tdc, men der var sket en fejl så mit navn og adr. var blevet rykket op i adr. flettet da jeg stod øverst på listen.
Det sjove var at jeg ringede til tdc og spurgte hvad jeg sq gøre med denne regning, og de startede simpelthen med at sige "kan du ik bare betale regningen og få pengene refunderet" og det første man siger er " erm undskyld, men ehh tror du jeg er idiot eller hva" "nej det mente de ik jeg var" "ok fint, kan i så ik lige få fixet jeres lort, for jeg skal sq ik betale 57k bare fordi i har lavet en bongfejl, og i har til i overmorn til at få det rettet ellers høre i for min advokat". "jamen vi skal gøre alt hvad vi kan da, vi vil ik til at blande advokater og sager ind i det" "nej det vil vi jo ik, for det er jo ligesom ik mig der kommer til at betale det, men jeg vil løbe nu og sige tak for alt besværet med denne herlige regning til tiscali fra jer"
den regning fra fra opsætninger af adsl linier samme dag som min og det var nok ca 30-40 stks.
Gravatar #49 - The_Menace
13. aug. 2003 08:01
Jeg har nu også prøvet det både hos Tiscali og TDC.
Tiscali bongede mig for 2 måneder mere og ringede enda og spurgte om jeg ikke kunne spørge den nye lejer (af den lejlighed jeg flyttede fra) og han ikke ville have forbindelsen og så kunne jeg bare opkræve penge fra ham og betale.


TDC har jeg betalt 50 kr for meget til og så fik jeg en regning der lød på -50 kr (minus 50) og et rykkergebyr oveni på de 50 kr de skylder mig - alt for sjovt.
Gravatar #50 - _SID_
13. aug. 2003 08:14
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login