mboost-dp1

All Things Digital

Tim Cook: Android er en rodebutik

- Via The Register -

I forbindelse med Apples udviklerkonference WWDC 2013, har den administrerende direktør Tim Cook også været på scenen, og det benyttede han blandt andet til at lange ud efter Android.

Selvom der sælges flere Android baserede enheder end iOS, så står Android med især et problem, at de mange enheder anvender forskellige versioner af styresystemet. Dette påpegede Cook i sin præsentation, hvor han udråbte iOS 6 til at være det mest udbredte styresystem til mobile enheder.

Således er iOS 6 installeret på 93 % af alle iOS-duelige enheder, hvor Androids største udbredelse er med Gingerbread (Android 2.3), der er installeret på 37 % af alle Android-enheder.

Fragmenteringen på Android er ifølge Cook en forhindring for udviklere.

Tim Cook, CEO Apple skrev:
This version fragmentation is terrible for developers, as many of you know.





Gå til bund
Gravatar #101 - Nåkja
12. jun. 2013 09:25
Magten (100) skrev:
Men der er forhåbentlig ingen tvivl om at Apple udelukkende siger det for at promovere sig selv. Det er ikke af ren venlighed og oplysning til udviklere, det er for at tjene flere penge på deres egen platform, intet andet.


Det er markedsføring. Glem ikke at han siger det her til en udviklerkonference, så selvfølgeligt siger han det for at holde udviklerene interesserede. Mon ikke Google sagde at der var flere potentielle kunder til android fordi der var flere enheder, der bruger Google Play? Det er ikke arrogant opførsel. Det er markedsføring, og alle virksomheder, der ikke vil dø, gør det.
Gravatar #102 - gramps
12. jun. 2013 09:32
478907111414718754684 (101) skrev:
Mon ikke Google sagde at der var flere potentielle kunder til android fordi der var flere enheder, der bruger Google Play?


Jo. Det sagde de under Gogole I/O. 900 mio. aktiverede enheder (dog intet om hvor mange der var aktive på tidspunktet - en del telefoner er nok døde og borte). Men de eneste tidspunkter hvor Google-folk nævnte Apple, iPhone eller iPad var nok der blev lanceret nye funktioner, og de funktioner enten kom til iOS nu, eller senere. Der var ikke skjult bagtalen på samme måde som Apple gør.

Rettelse: Ikke bagtalen, så vidt jeg husker. Keynoten er efterhånden langt væk.
Gravatar #103 - brostenen
12. jun. 2013 09:34
CJ2 (83) skrev:

Hmmm. Min niece er godt nok 8 og har en arvet iPhone 4. Jeg lader hende spille på min SG3 fordi der er stærk forældrekontrol på hendes iPhone og der går 5 minutter før hun har svaret på sms'er, oprettet sig selv som kontakt med billede mm.. Tror ikke Android er så meget sværere end iOS. Min mor på 71 fik min Galaxy Nexus og har fint styr på den. Kontakter, SMS, mail, GPS, web... det går fint


Hun har også de første 63 års teknologisk udvikling at falde tilbage på, når hun skal betjene en "ny" ting.
Modsat den målgruppe jeg havde i tankerne, nemlig dem der er totat noob, hvad teknologisk oplevelser i livet angår. GG
Gravatar #104 - Nåkja
12. jun. 2013 09:40
gramps (102) skrev:
Men de eneste tidspunkter hvor Google-folk nævnte Apple


Google plejer da ellers ikke at være bange for at stikke til siri, Apples kortservice osv.
Gravatar #105 - brostenen
12. jun. 2013 09:40
Nielson (68) skrev:
Nu har jeg så lige installeret iOS 7 Beta, og for første gang som Apple-mand har jeg kastet lidt op i munden. Det kan godt være at jeg lige skal vænne mig til de radikale ændringer der er lavet, men hold da kæft hvor er det uoverskueligt og grimt. Dem der har siddet med det grafiske har da været på voldsom dødsdruk og jeg er sikker på at der nok skal komme et ramaskrig fra andre iPhone brugere når de først begynder at bruge det.

Hvis de fortsætter ad denne vej og deres fremtidige versioner af OS X kommer til at se lige sådan ud, så er jeg færdig med Apple. Det er virkelig sørgeligt at se på...

/rant


Intet ondt om dig mester, men jeg tror du oplever den gamle kending, med at blive frustreret over noget, fordi det ikke er 100% som det plejer. Det er bare en menneskelig følelse. Men prøv at spænd det lidt ud over at skulle prøve en helt anden type telefon, med forventning om at det skal være som du kender det. En tizen f.eks. eller ubuntu phone måske. Siger ikke du skal, men nu har du en gylden chance for at forstå hvad der gør en fanboy til en fanboy i mine øjne. Og hvorfor jeg bund og grund er ligeglad med hvad der står på min telefon. Det kunne lige så godt være en windows phone jeg sad med. Men der skal altså være muligheder bag, og så viljen til at flytte mine data fra google-services til andre løsninger. Altså apples cloud til telefonbogen og så videre... Du ved.

Jeg har bare hverken tiden eller overskudet til at skifte til noget andet p.t.

På den anden side. Så tror jeg der kommer mange sure opstød over dette træk, apple har spillet. Jeg er bange for at mange bliver sure, fordi (og kun fordi) det ikke ser ud som det plejer.
De skal bare have at vide at de skal holde deres mund, med mindre det selvfølgelig er fordi produktet ikke fungerer. Men alt andet er jo ligegyldigt. Forestil dig hvis folk skulle råbe op over de forskelle der kom fra gingerbread til ice cream sandwich? Hvis man kan klage over sådan noget, uden at sætte sig og lære at benytte det. Burde man se efter noget helt andet.
Gravatar #106 - brostenen
12. jun. 2013 09:46
gramps (102) skrev:
Jo. Det sagde de under Gogole I/O. 900 mio. aktiverede enheder (dog intet om hvor mange der var aktive på tidspunktet - en del telefoner er nok døde og borte). Men de eneste tidspunkter hvor Google-folk nævnte Apple, iPhone eller iPad var nok der blev lanceret nye funktioner, og de funktioner enten kom til iOS nu, eller senere. Der var ikke skjult bagtalen på samme måde som Apple gør..


Øhmmm.... Alle spillere er lige gode til det med at nævne antal aktiveringer... De er alle nogle røvhuller.
Come on. Hvis vi endelig skal stikke i det! Hvad med at nævne alle telefoner der er blevet solgt og aktiveret i verdenen, som så efterfølgende er gået i stykker. F.eks faldet i vandet under en fisketur.
Gravatar #107 - Dark Cowboy
12. jun. 2013 09:49
Nååh ja.

For det er jo super besværligt at kode op mod et minimumskrav af specifikationer til styresystemet og hardwaren.

Det har man jo aldrig brugt inden for udvikling af software >rolls eyes<



Gravatar #108 - brostenen
12. jun. 2013 10:07
Dark Cowboy (107) skrev:
Nååh ja.

For det er jo super besværligt at kode op mod et minimumskrav af specifikationer til styresystemet og hardwaren.

Det har man jo aldrig brugt inden for udvikling af software >rolls eyes<


Jo da... Ellers var det jo ikke blevet som det produkt man ønsker at sælge/give videre. Forbrugeren af produktet har vist ikke meget at sige her. Det er vist kun udvikleren og dem der bestiller produktet der har noget at sige.
Gravatar #109 - natterjack
12. jun. 2013 13:12
Dark Cowboy (107) skrev:
Nååh ja.

For det er jo super besværligt at kode op mod et minimumskrav af specifikationer til styresystemet og hardwaren.

Det har man jo aldrig brugt inden for udvikling af software >rolls eyes<



... Ja, det er superbesværligt, især som indie-udvikler. At det ofte har været sådan, gør det jo ikke automatisk mindre besværligt.
Gravatar #110 - Zombie Steve Jobs
12. jun. 2013 13:31
Ronson (97) skrev:
Langsom
Programmer crasher
Kamera er sløvt
Batteri lort
= klippestabil

Det må være en apple only feature.


Ok... UDOVER alle de problemer, så kørte det :)
Gravatar #111 - pechano
12. jun. 2013 13:52
Så er det officielt: Android er noget rod.

Kilde: Tim Cook (administrerende direktør hos Apple)
Gravatar #112 - Nåkja
12. jun. 2013 13:59
pechano (111) skrev:
Så er det officielt: Android er noget rod.

Kilde: Tim Cook (administrerende direktør hos Apple)


Også ifølge Google. (som tilsyneladende er kilden til hans slide)
http://developer.android.com/about/dashboards/inde...

Det er meget nemmere at designe en app til et OS og én skærmstørrelse.
Gravatar #113 - Remmerboy
12. jun. 2013 14:18
478907111414718754684 (112) skrev:
Det er meget nemmere at designe en app til et OS og én skærmstørrelse.

hvilket os har 1 skærmstørrelse og 1 opløsning?
apple har 3,5", 4", 7" og 9" med opløsningerne 480*320, 960*640, 1136*640, 1024*768 og 2048*1536.
android og windows phone har også forskellige størrelser og opløsninger. firefox og ubuntu kommer højst sandsynligt også med forskellige størrelser
Gravatar #114 - Nåkja
12. jun. 2013 14:22
never mind, jeg skriver lige senere.
Gravatar #115 - Oculus
13. jun. 2013 07:04
Dark Cowboy (107) skrev:
Nååh ja.

For det er jo super besværligt at kode op mod et minimumskrav af specifikationer til styresystemet og hardwaren.

Det har man jo aldrig brugt inden for udvikling af software >rolls eyes<
Ja, at gå efter laveste fællesnævner har virkelig været en fornøjelse for os forbrugere.

Bare se på alt den fantastiske og brugervenlige software der var på markedet for mobile enheder, inden Apple kom med deres approach.

Tech. specs er fine og nødvendige, men use-specs er bare vigtigere når man snakker apps.
Gravatar #116 - natterjack
13. jun. 2013 07:26
Remmerboy (113) skrev:
hvilket os har 1 skærmstørrelse og 1 opløsning?
apple har 3,5", 4", 7" og 9" med opløsningerne 480*320, 960*640, 1136*640, 1024*768 og 2048*1536.
android og windows phone har også forskellige størrelser og opløsninger. firefox og ubuntu kommer højst sandsynligt også med forskellige størrelser


Apple's mobile enheder har reelt set kun 3 skærmstørrelser, da to af opløsningerne er en fordobling af de forrige enheders, så det er trivielt at understøtte. Der er jo ikke tvivl om, at det på den front er langt lettere at udvikle til iOS.
Gravatar #117 - Nåkja
13. jun. 2013 07:28
natterjack (116) skrev:
Remmerboy (113) skrev:
hvilket os har 1 skærmstørrelse og 1 opløsning?
apple har 3,5", 4", 7" og 9" med opløsningerne 480*320, 960*640, 1136*640, 1024*768 og 2048*1536.
android og windows phone har også forskellige størrelser og opløsninger. firefox og ubuntu kommer højst sandsynligt også med forskellige størrelser


Apple's mobile enheder har reelt set kun 3 skærmstørrelser, da to af opløsningerne er en fordobling af de forrige enheders, så det er trivielt at understøtte. Der er jo ikke tvivl om, at det på den front er langt lettere at udvikle til iOS.

Det var sådan set det, jeg ville skrive, tak. Og de 2 skærmstørrelser til iPhones har samme bredde, hvilket også gør det betydeligt nemmere. Og så er der reelt set kun en API, man behøver at skrive til, fordi over 90% har den seneste.
Gravatar #118 - iPhone2561
13. jun. 2013 07:50
Nu er iPhone længere fremme end Android og Windows Phone.
Det er en enkel firma, der konkurrere med Andriod mobilerne (over 5 firmaer) og Windows Phone (2 firmaer, tror jeg nok). Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.

Fx. Samsung vs iPhone.

Samsung behøver ikke at tænke deres styresystem, for den bliver leveret af Google. Derfor kan de lægger ekstra meget vægt på deres funktioner, design (Hvilket alligevel er lort), ovs.

Derimod Apple levere, producere, og danner størstedelen af sine egne designs, styresystemer, funktioner ovs.
Gravatar #119 - Nåkja
13. jun. 2013 08:02
iPhone2561 (118) skrev:
Nu er iPhone længere fremme end Android og Windows Phone.
Det er en enkel firma, der konkurrere med Andriod mobilerne (over 5 firmaer) og Windows Phone (2 firmaer, tror jeg nok). Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.

Fx. Samsung vs iPhone.

Samsung behøver ikke at tænke deres styresystem, for den bliver leveret af Google. Derfor kan de lægger ekstra meget vægt på deres funktioner, design (Hvilket alligevel er lort), ovs.

Derimod Apple levere, producere, og danner størstedelen af sine egne designs, styresystemer, funktioner ovs.


Jeg er ikke helt sikker på hvordan du mener at iPhonen er længere fremme.

Men jeg vil lige tilføje at Apple godtnok er et enkelt firma, men det er også et af verdens rigeste, hvis ikke det rigeste.

Samsung bruger en masse energi på OS'et og laver deres eget build med en masse features og egne apps hele vejen igennem.

Apple laver selv lavet mange af deres features, men rigtig mange af dem er også lånt fra andre.
Gravatar #120 - Magten
13. jun. 2013 08:04
iPhone2561 (118) skrev:
Nu er iPhone længere fremme end Android og Windows Phone.
Det er der vist delte meninger om :D

iPhone2561 (118) skrev:
Det er en enkel firma, der konkurrere med Andriod mobilerne (over 5 firmaer) og Windows Phone (2 firmaer, tror jeg nok).
Der er mere end 2 WP producenter. Nokia, HTC, Samsung, Huawei - Acer er også på vej. LG, Asus og ZTE har også været med på vognen.


iPhone2561 (118) skrev:
Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.
De har så vidt jeg ved ikke størst markedsandel på OS mere.
Gravatar #121 - Nåkja
13. jun. 2013 08:06
Magten (120) skrev:
Der er mere end 2 WP producenter. Nokia, HTC, Samsung, Huawei - Acer er også på vej. LG, Asus og ZTE har også været med på vognen.


Well, i praksis er der jo kun en Android producent af betydning, og 2 WP producenter, hvis vi ser på markedsandele.
Magten (120) skrev:
De har så vidt jeg ved ikke størst markedsandel på OS mere.


Nemlig, der sælges langt flere Android enheder.
Gravatar #122 - iPhone2561
13. jun. 2013 08:16
Det er ganske rigtigt. Dog ''penge-mæssigt'', fører Apple stort.
Og på tablet-markedet kan konkurrenterne ikke hamle op med Ipad'en.
Jeg vil stadig, gerne påpege, at når man omtaler Andriod, omtaler man mange firma'er.
Hvis vi tog dem én mod én, ville Iphonen (og dermed Apple), vinde overlegen over konkurrenterne. Fx. Samsung Galaxy s4 imod iPhone 4.
:-D
Gravatar #123 - Nåkja
13. jun. 2013 08:27
iPhone2561 (122) skrev:
Det er ganske rigtigt. Dog ''penge-mæssigt'', fører Apple stort.

Hvor har du det fra?
iPhone2561 (122) skrev:
Og på tablet-markedet kan konkurrenterne ikke hamle op med Ipad'en.

Jo, Android har også overhalet mht. tablet salget.
http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS2409...

iPhone2561 (122) skrev:
Jeg vil stadig, gerne påpege, at når man omtaler Andriod, omtaler man mange firma'er.


På Android telefonmarkedet, har Samsung en andel på 97%.
De ville tromle Apple ned head to head, som langt den største smartphone producent i verden.
Gravatar #124 - iPhone2561
13. jun. 2013 08:34
Copy/paste

Google opkøbte i 2005 selskabet Android Inc. som oprindeligt havde udviklet Android. Fra november 2007 blev Android en åben platform, og der blev samtidig dannet gruppen Open Handset Alliance, som består af 80 hardware-, software- og telekommunikationsfirmaer, der er gået sammen for at udvikle åbne standarder inden for f.eks. mobiltelefoner. Hele alliancen arbejder sammen for at forbedre og udvikle The Android Open Source Projekt (AOSP).
Gravatar #125 - Nåkja
13. jun. 2013 08:39
iPhone2561 (124) skrev:
Copy/paste

Google opkøbte i 2005 selskabet Android Inc. som oprindeligt havde udviklet Android. Fra november 2007 blev Android en åben platform, og der blev samtidig dannet gruppen Open Handset Alliance, som består af 80 hardware-, software- og telekommunikationsfirmaer, der er gået sammen for at udvikle åbne standarder inden for f.eks. mobiltelefoner. Hele alliancen arbejder sammen for at forbedre og udvikle The Android Open Source Projekt (AOSP).

Det kan godt være at flere arbejder sammen, men det er kun Samsung, der tjener på det, og de dominerer.
Markedsandel i alt:
http://www.engadget.com/2013/05/14/gartner-android...

Samsungs Android andel:
http://nativex.com/business/navigating-android-dev...
https://www.strategyanalytics.com/default.aspx?mod...
Gravatar #126 - iPhone2561
13. jun. 2013 08:41
478907111414718754684 (123) skrev:
Hvor har du det fra?


57 procent af hele overskuddet i mobilbranchen i 1. kvartal landede hos Apple, mens Samsung tog de 43 procent, viser en analyse, som investoranalysefirmaet Canaccord Genuity har lavet. Til sammenligning trak Apple for et år siden 74 procent af overskuddet hjem mod Samsungs 26 procent.



http://www.business.dk/digital/kun-apple-og-samsun...


Apple TJENER MERE end Samsung. :)
Gravatar #127 - Nåkja
13. jun. 2013 08:49
iPhone2561 (126) skrev:
478907111414718754684 (123) skrev:
Hvor har du det fra?


57 procent af hele overskuddet i mobilbranchen i 1. kvartal landede hos Apple, mens Samsung tog de 43 procent, viser en analyse, som investoranalysefirmaet Canaccord Genuity har lavet. Til sammenligning trak Apple for et år siden 74 procent af overskuddet hjem mod Samsungs 26 procent.

http://www.business.dk/digital/kun-apple-og-samsun...


Apple TJENER MERE end Samsung. :)

Det er rigtigt, og det er også imponerende. men det var da meget rart at få en kilde på. I sær, når det meste af det andet, du skrev var forkert.
Gravatar #128 - iPhone2561
13. jun. 2013 09:06
Jo, jeg har opdaget, at jeg har baseret størstedelen viden på ældre artikler. Der kan jeg give dig ret.
Ja, Apple har lidt et hårdt nederlag på det seneste.

Men med en billigere version af iPhone, og en iPhone (5s el. 6) med IOS 7, og muligvis en giant-iPhone, så vil jeg mene de kunne erobre store dele af markedet igen. Især i Brasilien, Kina, Indien og Indonesien.



--
Et spørgsmål. Vil du mene det er for risikofyldt at download Ios 7 beta 1 ...ulovligt?
Gravatar #129 - Nåkja
13. jun. 2013 09:13
iPhone2561 (128) skrev:
Et spørgsmål. Vil du mene det er for risikofyldt at download Ios 7 beta 1 ...ulovligt?


Well, nu har jeg jailbreaket en hel del, og det har aldrig givet problemer. Den største risiko, du løber er at de kan låse bootloaderen, så du ikke kan bruge telefonen og heller ikke ligge en anden version af iOS på. Altså "bricke" den helt. Jeg ved ikke om de kan finde på det, men det er muligt for dem.
Gravatar #130 - Nåkja
13. jun. 2013 09:15
iPhone2561 (128) skrev:
Men med en billigere version af iPhone, og en iPhone (5s el. 6) med IOS 7, og muligvis en giant-iPhone, så vil jeg mene de kunne erobre store dele af markedet igen. Især i Brasilien, Kina, Indien og Indonesien.


Ja, det er helt klart muligt. Der er efterhånden også mange fattige europæere.
Gravatar #131 - iPhone2561
13. jun. 2013 09:19
Er det ikke så muligt, at bruge samme tricks og downloade IOS 6.13 i stedet?

Jeg tror ikke de ''tør'' at gøre det. Ud fra kommentarer på nettet har en hel del menneske downloadet beta 1.
De mister mange kunder på det!

Men hvis uheldet er ude, vil du mene de vil åbne for den officielle, når den er udgivet?
Gravatar #132 - Nåkja
13. jun. 2013 09:22
iPhone2561 (131) skrev:
Er det ikke muligt, at at bruge samme tricks og downloade ios 6.13 istedet?

Det kommer an på om de låser bootloaderen. Gør de det, kan du ikke bruge den til meget andet end ølbrik.
iPhone2561 (131) skrev:
Jeg tror ikke de ''tør'' at gøre det. Ud fra kommentarer har en hel del menneske downloadet beta 1.

Er de fleste ikke udviklere?

Omvendt kan jeg ikke se hvorfor de skulle interessere sig for "ulovlige" downloads til enheder der alligevel får det om 4-5 måneder.
iPhone2561 (131) skrev:
Men hvis uheldet er ude, vil du mene de vil åbne for den officielle, når den er udgivet?

Næppe.
Gravatar #133 - Nåkja
13. jun. 2013 09:28
478907111414718754684 (132) skrev:

Næppe.

De kan låse din telefon på to måder. De kan låse OS'et og de kan låse OS og bootloader.

1: Låser de kun OS'et, så kan du flashe et andet.

2: Låser de bootloader og OS, så er telefonen ikke modtagelig for et andet OS.

Var jeg i Apples sko ville jeg vælge 1. Men de kan vælge 2. Just saying.
Gravatar #134 - iPhone2561
13. jun. 2013 09:54
Ja, jeg ville også vælge 1'eren.

Men med hensyn til de tidligere spørgsmål, så mente jeg helt almindelige forbrugere, der udnyttet svagheden i Apple software-opdatering.
Jeg har set flere hundrede der har gjort, og selv udviklere udnytter systemet, til at få penge af forbrugere, ved at love at lave en IOS 7 beta version, hvor ens bootloader eller OS ikke kan blive låst.
De tilbyder fra 50 til 200 kr.
Gravatar #135 - iPhone2561
13. jun. 2013 09:57
Men siden de ikke gjorde det sidste gang, så hvorfor i år...
Gravatar #136 - Nåkja
13. jun. 2013 10:08
Kun Apple har svaret. Jeg siger bare hvad deres muligheder er.
Gravatar #138 - XorpiZ
13. jun. 2013 12:05
Der kan man da tale om at "Think Different" :D

http://www.maclife.com/files/u58/rainbow.jpg
Gravatar #139 - natterjack
13. jun. 2013 13:37
Magten (120) skrev:
iPhone2561 (118) skrev:
Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.
De har så vidt jeg ved ikke størst markedsandel på OS mere.


Hvorfor er markedsandel et relevant succeskritierie i det her tilfælde?
Gravatar #140 - gramps
13. jun. 2013 13:53
iPhone2561 (118) skrev:
Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.


Det er selvfølgelig derfor at deres markedsandele er faldet det sidste stykke tid...

iPhone2561 (122) skrev:
Og på tablet-markedet kan konkurrenterne ikke hamle op med Ipad'en.


Det kom an på parameteren. Nemhed at gå til? Jo, der fører iPad stadig. Salgstal? Det er ikke uden grund at Apple lancerede iPad Mini - og grunden var altså at 7-tommers Android-tablets solgte ekstremt godt.
Gravatar #141 - Nåkja
13. jun. 2013 14:02
478907111414718754684 (137) skrev:
Wow, et iPhone design, der matcher ikonerne!


Ikke en eneste flamebait rating :-(
What am I doing wrong?
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2011/061/f/8/sad...
Gravatar #142 - natterjack
13. jun. 2013 14:27
gramps (140) skrev:
Det er selvfølgelig derfor at deres markedsandele er faldet det sidste stykke tid...
Igen, hvorfor er markedsandel et relevant succeskriterie i det her tilfælde?
Gravatar #143 - gramps
13. jun. 2013 14:50
#142
Fordi iPhone "udkonkurrerer" styresystemer og smartphones.
Gravatar #144 - Magten
13. jun. 2013 16:59
natterjack (139) skrev:

Hvorfor er markedsandel et relevant succeskritierie i det her tilfælde?
Fordi han siger Apple har udkonkurreret de andre på det punkt?
Gravatar #145 - mrF0x
13. jun. 2013 19:24
Fornemmer jeg et pinligt nederlag ude i fremtiden til virksomheden der bryster sig med patenter konstant i retten?

Things are going downhill.... Faster, and faster.


(Men, lur mig om selveste messias aka Steve Jobs ikke vender sig i graven... tror næppe han havde frigivet den spand lort)
Gravatar #146 - Chewy
13. jun. 2013 23:12
@ #90
Jeg glæder mig til at følge Android/iOS krigen fra min Ubuntu Touch telefon.


Ahhh... Den klassiske "Vent til den ene part har udryddet den anden, og så slå til".. Klogt træk ;-)

@ #98
jeg tror mange android fanboys bliver sure, når man gang på gang, ser Apple føre sig frem på den der selv fede måde, som de har det med at gøre. "Android er lort" og når man selv mange gange har mødt generene apple fan boys, der konstant skal fortælde om hvor perfekt og super godt deres ios er, så bliver man altså træt af det. Jeg er på ingen måde pushy, men når jeg møder apple fans der påstår deres iphone er lettere at bruge end min nexus 4, og køre bedre, hvor efter jeg beder dem om at vise mig noget der er lettere, og de så går død i den. Der efter kan jeg så vise dem hvad der gør min telefon lettere for mig, hvor efter den typiske argumentation er "fordi". Nøjagtig de samme argumenter, regliøse tosser typisk bruger.


Jeg havde selv sådan en oplevelse forleden.
En jeg kender der påstod at der ikke fandtes en Android enhed der ikke laggede..
Det han påviste var to sensorer der opfører sig forskelligt. (Min lyssensor der er sat til at vente 2 sekunder før den skifter, samt gyroskopet der venter 2 sekunder før den skifter retning. Begge dele, ting jeg selv har indstillet fordi at det fungere bedre. Når man, om aftenen, ligger på siden, mens den eneste lyskilde er et fjernsyn der skifter lysstyrke ofte og hurtigt...), samt at Chrome Mobile og IOS Safari rendere siderne forskelligt. (Dette på en HTC One X rootet med CarbonRom 1.7).
Samt at han hårdnakket påstod at en Stock Unrooted Nexus 7, der var under en måned gammel, laggede når man zoomede ind/ud på billeder. På trods af at det køre fuldstændigt glidende..
Det er sådan noget man med tiden bliver ret så træt af....

@ #119
Apple laver selv lavet mange af deres features, men rigtig mange af dem er også lånt fra andre.


Er det ikke størstedelen af nøglefunktionerne, som de har erhvervet gennem opkøb?


Og alligevel udkonkurrere Apple både deres styresystemerne og smartphonene.
iPhone2561 (#118)

De har så vidt jeg ved ikke størst markedsandel på OS mere.

Det er efterhånden lang tid siden de havde det sidst..



@ IOS 7
Så syntes jeg personligt at det ser meget interresant ud, et langt stykke hen ad vejen. Hvis man ser bort fra farverne (Ohh the horror!!) så ligner meget af det en blanding mellem Android og WP.
Dog virker det stadig som om at de kører catch-up, istedet for at bringe noget nyt til bordet.. (Udfra hvad jeg har set, er der reelt noget nyt. Så sig endelig til)
Gravatar #147 - XorpiZ
14. jun. 2013 06:55
Chewy (146) skrev:
Samt at han hårdnakket påstod at en Stock Unrooted Nexus 7, der var under en måned gammel, laggede når man zoomede ind/ud på billeder. På trods af at det køre fuldstændigt glidende..
Det er sådan noget man med tiden bliver ret så træt af....


Set fra hans synspunkt:

Samt at han hårdnakket påstod at en Stock Unrooted Nexus 7, der var under en måned gammel, kørte fuldstændig glidende når man zoomede ind/ud på billeder. På trods af at det laggede....
Det er sådan noget man med tiden bliver ret så træt af...


Gravatar #148 - natterjack
14. jun. 2013 07:40
gramps (143) skrev:
#142
Fordi iPhone "udkonkurrerer" styresystemer og smartphones.


Magten (144) skrev:
natterjack (139) skrev:

Hvorfor er markedsandel et relevant succeskritierie i det her tilfælde?
Fordi han siger Apple har udkonkurreret de andre på det punkt?


"Udkonkurrere", iflg. Gyldendal:

udkonkurrere, (se konkurrere), vinde over; sætte ud af konkurrence; fortrænge fra en position.

Så jeg spørger igen, hvorfor er markedsandel relevant, når Apple, uden størst markedsandel, tjener langt størstedelen af pengene på markedet?

Chewy (146) skrev:
Det er efterhånden lang tid siden de havde det sidst..


Det har de nærmest aldrig haft, og det har de aldrig forsøgt at have. Apple tjener deres penge på dyre produkter med høj profitmargen. At antyde at Apples manglende markedsandel er en negativ ting, viser mest af alt en misforståelse af Apples produktstrategi.
Gravatar #149 - Magten
14. jun. 2013 07:57
natterjack (148) skrev:
Så jeg spørger igen, hvorfor er markedsandel relevant, når Apple, uden størst markedsandel, tjener langt størstedelen af pengene på markedet?
1. #118 skrev ikke noget om omsætning/overskud.

2. Dit Gyldendal citat nævner ikke noget om at "udkonkurrere" har med omsætning/overskud at gøre. Tværtimod læser jeg det som at overtage deres plads på markedet.
Gravatar #150 - Nåkja
14. jun. 2013 08:11
Der er ingen, der har tabt endnu, og ingen, der har udkonkurreret nogen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login