mboost-dp1

unknown

Terror angreb skyld i mangel på hardware

- Via BJ Trading -

Pga. Terror angrebet på USA kan der nu opstå problemer med at skaffe hardware hjem.





Gå til bund
Gravatar #1 - hyperchaotic
17. sep. 2001 09:50
Jeg forud-bestilte for et par uger siden en SONY Clié n770c fra www.sonystyle.co.uk og tænkte at jeg også ville bestille et Portable Keyboard til den fra outpost.com.

Fik brev fra Outpost.com efter angrebet hvor de fortalte at de havde godt nok sent mit keyboard (til min addresse i London), men flyselskabet transporterede ikke post (eller fløj i det hele taget) lige nu på grund af angrebet.
Gravatar #2 - Zee
17. sep. 2001 10:58
Kilde: BJ Trading....
Nu når de er nævnt vil jeg lige fraråde ALLE at handle med dem.
De er nogle fuskere.
Jeg bestilte selv nogle ram hos dem. En 256 mb PC133 blok.
Der sad et klistermærke på hvor der stod 256 mb men blokken var kun på 128 mb. Jeg klagede så og fik den rigtige et par dage senere.
Derefter var 4 (ja fire forskellige) af mine venner ude for det samme... Endda over flere måneder.
Den ene havde bestilt 256 PC133 ram og fik 128 PC100!
Sjovt som de kommer til at sende de forkerte ram og håber på man ikke lægger mærke til.
En gang kan være en fejl men så mange gange og så bare blandt mine venner...
Gravatar #3 - lerbech
17. sep. 2001 11:08
jeg har nu kun gode oplevelser med den butik fik det jeg havde bestilt den dag de sagde at jeg ville få det og til en billigere pris end den der stod på nettet da deres leverandør havde sat prisen ned på den cpu som jeg havde købt så herfra er der kun roser til den butik
Gravatar #4 - TYBO
17. sep. 2001 11:37
hehe
Har lige bestilt fra 3 firmaer:

shg.dk: Bestilte om aftenen og havde ALT dagen efter.
BJ Trading: Bestilte om aftenen og havde det 2 dage efter.
PRC Data: Hørte intet fra dem (Som sædvanligt) og skulle ringe til dem før der skete noget (Som sædvanligt)
Gravatar #5 - sKIDROw
17. sep. 2001 12:13
Køber aldrig online...
Vil gerne kende min leverandør, det virker mere stabilt end det aned der...
Men det er jo så bare mig... ;o)
Gravatar #6 - PlattFuss6.7
17. sep. 2001 12:34
Jeg kan kun sige at BJ Trading ikke lever af service. jeg bestilte (for knap 1 år siden) 256 mbram fra dem pc130 og der gik knap 1 uge før jeg fik 2 x 128 mb pc100. Jeg ringede selvfølgelig og det kunne de ikke få til at passe så sendte jeg mine ram tilbage til dem og 2 dage efter fik jeg 2 x 128 mb pc133 og de kunne ikke tage sig af at jeg ville have dem i en blok.

Dette mine herrer kalder jeg et skodfirma.
Gravatar #7 - TYBO
17. sep. 2001 12:37
<STRONG>sKIDROw: Jo hvis du har penge nok :)</STRONG>
<STRONG>Der er sgu meget at spare ved at købe det over nettet for os almindelige brugere</STRONG>
Gravatar #8 - Zee
17. sep. 2001 12:46
Allerede af de 4 kommentarer en som er meget utilfreds ligesom mig... Jeg synes den butik burde lukkes, for de er i høj grad nogle fuskere.
En af dem jeg kender som også var ude for deres fusk er PC supporter på Riget. Han står for indkøb af meget software og bruger nu stortset udelukkende shg.dk
Det gør jeg også selv. En anden nævner dem også, jeg bestiller alt hvad jeg kan hos dem, de har meget konkurrencedygtige priser og super service. Derudover har de altid haft de varer på lager jeg skulle bruge og jeg har haft dem inden der er gået 48 timer hver gang.

shg.dk - Anbefales til alle der vil have billigt hardware med god service...

BJ Trading - Frarådes kraftigt. Måske er de billigere med nogle ting, men hvad hjælper det når du ikke får de bestilte varer og service er et fremmedord for dem?
Gravatar #9 - PlattFuss6.7
17. sep. 2001 13:06
Der vil jeg give Zee fuldstendigt ret shg.dk er et firma med kanon service ligesom IT-Butikken det er de eneste to firmaer jeg køber ved oger mettet for hvis noget ikke virker har man det somregel inden en uge til halvanden. f.eks. da min ene 60gb harddisk gik i stykker efter (et godt skub fra et fjols til en netparty) gik der 4 dage fra jeg havde sendt den til jeg havde en ny . Fra IT-Butikken
Gravatar #10 - lerbech
17. sep. 2001 13:23
it-butikken har jeg også handlet ved eller skal jeg sige forsøgt, i februar bestilte jeg en mp3-diskman (de sagde den var på lager). 1 uge efter havde jeg intet set eller hørt så jeg ringer til den nu er den i restordre og vil komme om yderlig 2 uger jeg venter. Efter de 2 uger sker der intet de tager telefonen da jeg ringer, øhh stadig i restordre hvorefter jeg får lov til at anullere min ordre, jeg bestiller en igennem en anden forhander den har jeg 2 dage efter. så tror jeg jo at alt er som det skal være men næ nej her i juli mdr får jeg en mail om at de har sendt min mp3-afspiller afsted, jeg havde mundligt afbestilt den i slut marts, jeg skriver tilbage at den kan de godt kalde tilbage fra postafdelingen hvilke de da også gør men jeg har da fået et girokort på et gebyr for afbestilling af en ordre der var sendt afsted kaldet "administrationsomkostninger" på 200,- hvordan kan de tillade sig at sende den slags ud når det er den der ikke har lagerstyring eller en skid overblik over deres ordre så ville de jo fra start ha kunnet oplyst mig om at den var i rest ordre og da ha sparet de penge de har brugt på et girokort som jeg da selvfølgelig ikke har betalt så det er ABSOLUT sidste gang jeg hander i den møgbiks til it-butikken
Gravatar #11 - sKIDROw
17. sep. 2001 13:24
=>TYBO

Gider dem bare ikke...
Vil hellere vælge mig en stabil forhandler og lade jeg andre om at brænde fingre på diverse hundehandlere og fuskere... ;o)
Er tilpas med at have en lokal service og betjening, og den lille merpris kan jeg sagtens overleve... ;o)
Gravatar #12 - mazzoo
17. sep. 2001 13:53
Har haft saa meget b0vl med BJ Trading !
Har faaaet flere direkte DEFEKTE ram klodser hos dem. Get your self togehter !
Men wallstreet er vist kommet godt igang *S*

<STRONG>-maZZoo</STRONG>
Gravatar #13 - Disky
17. sep. 2001 14:02
Jeg kontaktede engang Bj trading vedrørende CAS tider på noget ram, han skældte mig ud fordi jeg ville vide det (narrøv).

Men Midtdata fortalte mig det jeg skulle vide, og jeg havde rammen dagen efter. Samme da jeg bestilte en HD engang.
Kanon service.
Gravatar #14 - TYBO
17. sep. 2001 14:12
Dem jeg har haft dårligts erfaring med er PRCdata.
Jeg købte engang ind til en ny PC men der gik over ½ år før jeg havde alle tingene (Måtte sende et defekt motherboard retur)
Jeg var vildt utilfreds tilsidst og skrev til dem at jeg ville sende historien ud i offentligheden hvis jeg ikke fik mine vare inden 1 uge.
Havde det hele dagen efter og 3 emails med undskyldninger
Gravatar #15 - Emil
17. sep. 2001 14:19
Jeg har også i sin tid handlet hos IT-butikken hvor jeg fik den ringeste service i mands minde. Jeg bestilte et 56k modem, og efter en uges tid modtog jeg et 33.6, da jeg så mailede dem (ja deres telefon linie kostede 5kr i minuttet at ringe til) for at få dem til at sende en ny varer, sagde de at jeg "bare skulle opdatere firmwaren", nå, tænkte jeg, og ledte så efter en ny firmware til den, og det fandt jeg da rigtig nok også, på 3coms hjemmeside (det var et U.S. Robotics modem) men de ville have 30$ for at sende den til mig. Jeg mailede igen til IT-Butikken, og de sagde at jeg så skulle fejlmelde den, og efter 2 uger mailede jeg så igen til dem, og der var de stadig ikke nået videre i sagen, efter atter at have ventet i 2 uger ringede jeg ind, og han sagde så at jeg fik returneret mine penge, men da jeg fik checken var den uden fragt og ekspeditionsgebyr, og jeg havde da også selv givet penge for at fragte deres fejlleverede varer tilbage, og de nægtede at betale mig resten af pengene tilbage. Så ialt tabte jeg 180kr på at levere et modem til 500kr tilbage. Og det værste ved alle de IT firmaer er at hver gang man har fået en forkert varer eller en defekt varer så skal man "bare lige sende den ind", så ser teknikkerne på det og så får man måske en ny et halvt år efter, og dette er først efter at man har rykket 1 million gange.
Gravatar #16 - Zee
17. sep. 2001 14:55
Efterhånden må konklusionen være... Shg.dk STYRER!
Selvfølgelig vil der i ALLE firmaer ske fejl en gang imellem. Men BJ Trading burde havde besøg af forbrugerstyrelsen.
Der er mange penge at spare på hardware over nettet, og nogle gange kan man ikke få den ønskede vare lokalt, derfor er det synd at BJ Trading og få andre butikker ødelægger rygtet for internet butikkerne.

P.S. Jeg har ingen anden forbindelse til shg.dk end at være en trofast kunde... :)
Gravatar #17 - TYBO
17. sep. 2001 15:14
Samme her.
Har kun handlet hos shg.dk 1 gang men jeg var måløs da jeg modtog det hele UNDER 24 timer efter ejg havde bestilt.
<STRONG>SHG.DK </STRONG>STYRE FOR VILDT!!!! :)
Gravatar #18 - sKIDROw
17. sep. 2001 15:29
=> TYBO
Det er blevet beskrevet fint af de andre hvorfor jeg holder mig til en lokal forhandler som jeg ved jeg kan stole på...

Internet butikker er så vidt jeg har set og hørt et par succes historier og en god del brændte nalle og dårlig service, så jeg er ikke imponeret... ;o)
Gravatar #19 - fixer
17. sep. 2001 15:33
shg styrer ikke mere end alle de andre firmaer :)
Sidste år skulle jeg købe en cpu (sammen med en hel bunke hardware) hos dem.
Jeg ringede til dem og bestilte og der var ingen problemer, jeg kunne bare komme og hente...
Da jeg så kom ned til dem havde de ikke den AMD TB700MHz CPU jeg skulle have.. Fair nok, jeg købte en 750MHz for lidt flere penge.
Da jeg så kom hjem og skulle samle det hele var CPU'en død. Jeg prøvede med en af mine venners CPU og der var ingen problemer. Så ringe til dem og aftale at jeg kom ned med den defekte CPU, så skulle de kigge på den og så kunne jeg få en ny hvis det ikke var mig der havde ødelagt den.
Fint nok, det er stadig i orden. Jeg tog ned med den, og de havde ikke lige tid til at se på den samme dag, så jeg måtte lige vente på de ringede til mig.
Efter 3-4 dage havde de ikke ringet til mig, så jeg ringede til dem. Æhhh bææææhhh, de kunne da vist ikke lige finde min CPU, og beskyldte mig næsten for at lyve om det. Men det endte da med at de fandt den, og sagde jeg bare kunne komme ned efter en ny.
Fint nok, op på cyklen igen og så ellers afsted. Da jeg så kom derned havde de (selvfølgelig) ikke nogen CPU jeg kunne få!! Men de ville få en hjem dagen efter...
Dagen efter besøgte jeg dem så igen og fik min 750MHz CPU, og var en glad mand. Indtil jeg kom hjem og så det var en Duron(!) de havde givet mig. Ringe til dem igen, næsten blive beskyldt for at lyve igen, for tilsidst at komme indtil dem igen for derefter at få en ny CPU som de selvfølgelig ikke havde.
Efter en uge sendte de mig så en ny CPU og *surprise* det var en duron....
Efter endnu en gang tovtrækkeri med dem endte jeg med at få min TB som jeg i dag er glad for. Jeg har dog ikke handlet hos dem siden.

Min pointe er nok mest at ingen webbutikker er fejlfri. Slev handler jeg i dag mest hos IT-butikken og PRC-data som jeg aldrig har oplevet problemer med. IT-butikken har sågar præsteret at levere en skærm til mig under 18 timer efter jeg bestilte den :)

Håber ikke det blev for langt og kedeligt :-)
Gravatar #20 - Miklos
17. sep. 2001 15:43
Personlig erfaring:

Midt Data
SHG
ComputerButikken (forretning i København)

Disse tre kan alle anbefales når det gælder køb af hardware i .dk
Gravatar #21 - C#
17. sep. 2001 16:32
Hopper med på vognen

+'ere
+ SHG
+ Midtdata
+ Xdata

-'ere
- De lokale her i vejle (MEGA OVERPRIS)
- PRCDATA (ender altid med at skulle ringe til dem)
- IT Buttiken (har de hørt om service/viden om det de sælger åbenbart ikke)
Gravatar #22 - Coma
17. sep. 2001 17:36
Tja

midtdata er gode.. købte grafikkort ved dem og et par andre ting.. Fik det dagen efter...

It Butikken, fik mine vare 2 dage efter.. Men de skrev at de havde travlt pga sommer ferie.. Fair nok. kunne bare bruge min gammel monitor på min nye compt..

Shg også fin butik.. varene dagen efter

PRCdata, tja... af en eller anden grund fatter deres online shop ikke at la ens order gå igennem.. forsøgte at bestille ram 3 gange, og hver gang forsvandt orderen.. men det endte med de sendte og betalte porto og opkrævning...

SÅ jeg har ikke haft de vildeste problemer med at handle online...
Gravatar #23 - JoP...
17. sep. 2001 20:33
Ok.. Nu må jeg lige sige noget... :-)

Midtdata er det eneste firma jeg har haft udelukkende gode oplevelser.. Har snart købt for over 60.000 i den butik.. Tommelfingeren opad..

SHG derimod, er jeg sgu' en smule træt af. Jo, jeg fik mine varer meget hurtigt, men min TB 1400 virkede ikke da jeg fik den. Jeg ringede og aftalte en tid med dem dagen efter, så de kunne tjekke den. Jeg tog den lange tur fra Holstebro til Århus, for at finde ud af, at de ikke havde tid til at teste den. Fedt nok, jeg kørte hjem, og regnede med at høre fra dem dagen efter, men nej. Jeg ringede hver anden dag i en uge, og fik at vide at den var sendt til AMD, og at jeg kunne forvente at få svar en uge efter. Pisse irriterende.. men ok..

Jeg talte til 10 et par gange, og ventede en uge, intet skete, og igen havde de æren af, at have mig i røret.

Jeg fik at vide, at cpu'en slet ikke havde været sendt til AMD, men at de havde testet den, og fundet den fejlfri.. Det undrede mig en del, men ok, enhver kan jo tage fejl..

Jeg betalte gebyret for at få den testet fejlfri, men opdagede imidlertid, at det ikke var den samme CPU, jeg havde fået tilbage, som jeg sendte??

Jeg har ikke gidet at brokke mig, men de har vist heller ikke "fornøjelsen" af, at se mig igen..

For øvrigt var deres support pisse ubehøvlede...

Over & Out...
Gravatar #24 - Chronus
17. sep. 2001 21:04
Hvad synes folk om MMdata og Studiedata?

----
Chronus
Gravatar #25 - PlattFuss6.7
18. sep. 2001 07:04

Midtdata har jeg nu ikke ligefrem været glad for, da jeg for et halvt år siden besluttede mig for at købe en promise idecontroller og lave den om til en raid controller. og 2 maxtor diske 60 GB. to dage efter fik jeg min controller men ikke mine diske. Underligt nok havde jeg bestilt det hele i samme order så jeg ringede til dem og de påstod at diskene ikke var bestildt. Nå ja der kan jo ske fejl tenker jeg og bestiller dem så og får at vide at de lå på lager og at de vil komme 1 - 2 dage senere.
da der er gået 4 dage ringer jeg til dem igen og de ville få dem i løbet af 14 dage og så afbestilde jeg dem og købte dem ved IT butikken hvor jeg havde dem dagen efter.
Gravatar #26 - Zee
18. sep. 2001 08:19
Selvfølgelig vil der altid være folk som har dårlige oplevelser med enhver butik....
Her er en god oplevelse:
Jeg købte for snart 9 måneder siden en monitor hos X-data. Efter nogle måneder begyndte den nogle gange at hyle når man skiftede opløsning, selvfølgelig er det ikke X-data´s skyld. Jeg fik dog først taget mig sammen til at ringe til dem i fredags.
De sagde jeg skulle faxe min købsnota og fejlbeskrivelse. Og her i morges kom de og hentede den defekte monitor og gav mig en ny med det samme.
Dvs. jeg ikke engang skulle vente på reparationen det er fandeme god service at man efter 9 mdr. får en ny vare.
Gravatar #27 - sKIDROw
19. sep. 2001 12:00
Fandens til dobbelt moral... :o(

http://uptime.netcraft.com/up/graph/?mode_u=off&am...

Gad vide hvad taleban.com kører...: Microsoft IIS!!!
Sikkert en piratkopi, men aligevel...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login