mboost-dp1

unknown

Telmore sænker prisen til 80 øre i minuttet

- Via Telmore - , redigeret af Pernicious

Så falder prisen for samtaler via mobiltelefon igen, denne gang er det Telmore der har udmeldt at de fra og med i dag, sænker prisen på deres mobil-abonnement til 80 øre i minuttet.

For nogle kan dette måske komme som en overraskelse, idet mange havde regnet med prisstop efter TDC’s overtagelse af selskabet.

Det er endnu uvidst om dette er starten på en ny runde af prissænkninger, da der ikke har været nogle udmeldinger fra nogle af konkurrenterne.





Gå til bund
Gravatar #1 - TYBO
25. mar. 2004 07:33
Fik også deres mail.
Kan godt høre at TDC har overtaget dem.
De lyver ved at skrive at de nu er det bedste tilbud på markedet.
Tele2 er stadig billigere.
Gravatar #2 - djernaes
25. mar. 2004 07:41
Hvilket naturligvis ikke er det samme som at sige at de er de billigst!
Gravatar #3 - DarcZide
25. mar. 2004 07:56
Det behøver jo ikke være end løgn, bedste tilbud behøver jo ikke at være det samme som det billigste, de kan jo mene at deres "pakke" er bedre til prisen end det de andre tilbyder.
(jeg kender dog ikke til tele2' "pakke").
Gravatar #4 - thedemonhunter
25. mar. 2004 08:31
Hmm har nu altid været yderst tilfreds med dem, aldrig et eneste problem og jae hvis prisen forsætter den vej, så er jeg glad :D
Gravatar #5 - WDW
25. mar. 2004 08:44
Er også særdeles tilfreds !!!
Telmore er ikke de billigste. Både Tele2 og CBB er så vidt jeg ved billigere en Telmore.
Jeg har dog ALDRIG (7-9-13) aldrig haft nogen problemer med Telmore. Alt virkede fra første dag, og har gjort det lige siden. Det er mere end hvad man kan sige om andre selskaber .. *host* Sonofon *host* ..
Stabilitet, god service, og faldende priser ... Det er sgu et godt koncept!!
Gravatar #6 - Swoop@reflection-design
25. mar. 2004 08:47
Tjae prisfald er jo ikke dårligt... så hvis bare de forskellige selskaber lige tager endnu en priskrig som de gjorde tidligere så vi kan komme endnu lavere :D :D
Gravatar #7 - micho
25. mar. 2004 08:48
Endnu en gang sidder jeg og jubler over at jeg i sin tid skiftede fra Sonofon til Telmore.
Væk fra helvede og ind i paradiset ;-)
Gravatar #8 - TYBO
25. mar. 2004 08:52
DarcZide: jo for ved tele2 taler du for 68øre. SMSer for 19 øre. 0 kr i abb. og så får du alle 199kr med som taletid når du tilmelder dig. Der får du kun 99kr med ved Telmore.
Så som pakkeløsning er tele2 billigst.
Gravatar #9 - smithers
25. mar. 2004 09:01
Jaaa 5øre i minuttet :D
hehe ikke dårlig, håber også at vi måske kan komme længere ned! for jeg har bestemt ikke planer om at få fastnet når jeg flytter hjemmefra til sommer...
Gravatar #10 - Klumpen
25. mar. 2004 09:09
#8 TYBO >> Jeg fik faktisk de 199 kr i taletid da jeg tilmeldte mig Telmore.
Gravatar #11 - Pingo_Denmark
25. mar. 2004 09:20
M1 har også droppet deres månedabonnement, så nu er der 0 kr i månedsafgift på deres i forvejen billige abonnement. Jeg gider sgu ikke tanke op, så er det nemmere med pbs (og cirka lige så billigt :)
Gravatar #12 - DarcZide
25. mar. 2004 09:24
Jeg fik da også mine 199.- som taletid da jeg tilmeldte mig i sin tid.
Og nu indholde "pakken" jo mere en sms og taletid, hos Telmore for man da en hulens masse 'gratis' ting med, f.eks. er deres hjemmesside utroligt godt stykket sammen, der har jeg ikke set nogen der kan måle sig med dem.
Supporten hos dem er der vist ikke nogen der klager over, nu har jeg ikke haft brug for den.
Så hvis deres pakke kunne være bedst hvis man kigger kvalitet/pris og ikke kun pris.
Gravatar #13 - hejboel
25. mar. 2004 09:24
#11 der har telmore jo den glimrende feature af auto optankning... når min saldo når 0 ryger der automatisk 200 kr på kontoen... og en sms og email der informerer mig om det naturligvis...

#12 Supporten er kåret til landets bedste :D
Gravatar #14 - Zredna
25. mar. 2004 09:25
#8
Der er jo også andre ting ved et telefonabb. end det du nævner. Som f.eks. telefonsvarer og andet gejl.

Og igen så læg mærke til at de skriver _bedste_ tilbud ikke billigste.
Gravatar #15 - TYBO
25. mar. 2004 09:26
Klumpen og DarcZide: nytter jo ikke noget når de ikke gør det i dag.
Vi snakker om hvem som er billigst i dag.
Jeg har 2 Telmore abb. Den ene hvor jeg fik 199kr i taletid og den anden hvor jeg fik 99kr taletid.
Gravatar #16 - Redhack
25. mar. 2004 09:31
Det kan vidst desværre snart ikke blive billigere, CBB Mobil udtalte engang at de kan gå ned til ca. 50 øre, men så tjener de heller ikke på det længere da det er hvad de betaler Sonofon for brug af deres net.

Det kan dog være at Telmore og TDC har fundet ud af noget så Telmore kun skal betale lad som sige 30 øre?
Hvis det sker så vil TDC jo vinde for de ejer jo Telmore nu.

Jeg tror bare at det er et smart trik for at få de andre selskaber til at gå falit så TDC sider på toppen igen, og så lukker de Telmore bagefter, eller sætte prisen højt op samtidig med at TDC så kommer med et "godt tilbud". Det vil så få kunderne over til TDC.
Så i sidste ende sidder TDC med alle kunderne... Alene.
Gravatar #17 - BigChief
25. mar. 2004 09:33
Rettet: -
Gravatar #18 - DarcZide
25. mar. 2004 09:33
Ved oprettelse af nyt nummer hos tilmore står der:
- TELMOREs startpakke koster 199 kr. og indeholder følgende:
Et nyt mobilnr. eller flytning af dit nuværende nummer, et hurtigt 64 Kb SIM-kort til 99 kr. samt taletid for 199 kr. Forsendelsen er gratis.

Altså du for 199.- taletid for 199.- oprettelse.
Gravatar #19 - TYBO
25. mar. 2004 10:02
DarcZide: oki så har de lige ændret det.
Det havde de ikke for få dage siden.
Gravatar #20 - michael007dk
25. mar. 2004 11:30
#19 TYBO

Læs nyheden og du vil opdage at de har ændret andet end minutprisen fra i dag.

det med at du har været nød til at give 99kr for et simkort o oprettelse har de vist kun kørt med i ca 2 måneder og i den tid har der endda været 99kr rabat noget af tiden. Men nu er det som det har været før i lang tid at man får taletid for hele oprettelses prisen.
Gravatar #21 - boborg
25. mar. 2004 11:35
Gravatar #22 - AeroByte
25. mar. 2004 11:38
#19
Det er godt nok ikke skrevet i nyheden her på newz, men hvis du læser på Telmore.dk, kan du læse at gebyret igen er fjernet, som det var i starten..
Gravatar #23 - amokk
25. mar. 2004 12:05
Til dem der snakker om tele2 og CBB som skulle være billigere end telmore:

vist er de opgivne minut og sms priser et par øre lavere, men har i undersøgt det til bunds? har i undersøgt hvad det koster for GPRS, MMS, om det overjovedet er muligt osv?

og hvad der ellers kommer af services fra selskabet?

og hvad med diverse skjulte gebyrer
Gravatar #24 - Ejvind
25. mar. 2004 12:20
Undersøgte også lige omkring det M1 selvskab da det lød ret attraktiv da man kan betale pr PBS og lade det køre fuldautomatisk med attraktive priser. Men prisen på deres GPRS er lige lovlig høj. De er lidt over 20 kr pr mb (2 ører pr kb og 1024 kb = 1 mb) og det er noget dyrere end telmore der har GPRS til 10 kr pr mb.
Gravatar #25 - Disky
25. mar. 2004 12:25
soulwalker.
snakker du om bit eller bytes mega eller milli ?

Der er temmeligt rod i det i din posting #24
Gravatar #26 - dalbjerg
25. mar. 2004 12:54
Disky: du skulle lige vise at du have styr på det med små og store bogstaver, man fatter vist udemærket hvad det er SoulWalker skriver...
Gravatar #27 - MaxXDk
25. mar. 2004 13:06
når de er nede på 50 øre i minuttet - så kan vi begynde at snakke om det .. ;P
Gravatar #28 - Disky
25. mar. 2004 13:12
dalbjerg:
Ja du skal vist ikke snakke om store og små bogstaver, dit nickname starter med et lille bogstav, og navne skrives med stort :)

Nå pyt nu med det, jo jeg ved godt hvad han skriver, han skriver f.eks. at 1 mb koster 20 kroner altså 0.001 bit koster 20 kroner at sende, som han mener svarer til at 1 kilo bit koster 2 øre.

Kan du selv se hvorfor det er vigtigt at havde styr på det ?
Små og store bogstaver gør ingen forskel på forståelsen af teksten når det er ord, men det gør dælme forskel om vi snakker

mb milli bit
mB milli byte
Mb mega bit
MB mega byte

Lille forskel, kæmpe betydning.
Gravatar #29 - Baldie
25. mar. 2004 13:25
Nu har jeg ikke lige læst alle indlæggende.
Men er der nogen der kan fortælle, hvad Telmore's minutpris var FØR prissænkningen? Var den ikke 82 øre eller noget lign.?
Gravatar #30 - Opspin
25. mar. 2004 14:11
#29 Før kostede det 85 øre hos telmore

Lidt info:

Simkort:
Tele2Mobil Online: 32KB (KiloByte)
Telmore: 64KB

Minimum optankning:
Tele2Mobil Online: 100,00 kr.
Telmore: 0,01 kr

Spærring af inholdstakserede sms'er:
(så du ikke kan modtage fx jokes til 10kr pr. stk.)
Tele2Mobil Online: Nej (hun ville lade det gå videre som hun sagde)
Telmore: Ja (og det virker, jeg har prøvet!)

En times mobilsnak:
Tele2Mobil Online: 41,05 kr. (0,68*60+0,25)
Telmore: 48,25 Kr. (0,80*60+0,25)

Det er de ting som er vigtige for mig, og Jeg må sige at jeg er meget i tvivl om jeg skal flytte, (fra telmore til Tele2) Men jeg overvejer det, bare for at flytte tilbage når telmore sænker prisen igen og så få et fint nyt 64KB kort :)
Gravatar #31 - Redhack
25. mar. 2004 14:23
#23 CBB Mobil har haft gratis GPRS i over et ½ år! nu koster det 9,99 kr. pr. Mb. Det er Danmarks bedste pris.
Gravatar #32 - pace
25. mar. 2004 14:35
er jeg den eneste som mente at prisen var 70øre i minuttet før?

for så er der jo ik så meget sænkning i det :/
Gravatar #33 - Opspin
25. mar. 2004 14:51
#32 Nej Telmore kostede 85 øre før, ikke 70, ellers ville de vel heller ikke skrive at de sænkede prisen?
Gravatar #34 - void
25. mar. 2004 15:35
Lige for at slutte mig til den jublende Telmore-skare. Jeg har lige bestilt en telefon ved Telmore, som ikke var ankommet i rette tid. Jeg fyrede en mail afsted før at høre, hvordan det nu kunne gå til. 15 min. senere er beskeden sendt til rette person og jeg har et svar: Det er PostDK som har fucket up i det og de arbejder videre med det. Dagen efter har jeg telefonen. Det er kanonsupport. Der kan man da virkelig tale om at minutpris ikke er alting ved et teleselskab.
Gravatar #35 - Jazz_1.41
25. mar. 2004 16:08
Det var da på tide at der kom gang i priserne igen :) Så må vi se om de andre selskaber følger trop, og hvor langt ned prisen når i denne omgang.

Jeg er selv meget tilfreds Telmore kunde, som bl.a. #34 påpeger har de en fantastisk support, og som det også er nævnt er den blevet kåret som danmarks bedste. Og det har jeg svært ved at forstå. Ikke fordi jeg mener den ikke er iorden. Det der undrer mig er at jeg mener at have hørt at lavprisselskaberne netop ikke lagde så stor vægt på supporten, som de store selskaber med abbonnement, men det passer jo ikke... hvad i alverden får man for abbonnementsafgiften hos Telia, Sonofon o.a.???
Gravatar #36 - donnib
25. mar. 2004 16:23
generelt er Telmores support god... MEN der findes sgu også et par knapt så kvikke hoveder derinde som fatter nada af kundesupport ;)
Gravatar #37 - pointwood
25. mar. 2004 16:34
Hvis man ikke har behov for GPRS og at ringe fra udlandet, så tror jeg Tele2Mobil ville være et ret godt valg - jeg har da overvejet at skifte fra netop Telmore. Ikke fordi jeg er utilfreds med Telmore - tværtimod har jeg ikke haft nogen problemer med Telmore overhovedet, men når Tele2 kan tilbyde priser der ligger relativt langt under, så bliver jeg da fristet.
Gravatar #38 - MightyPalm
25. mar. 2004 16:55
#28
Disky:

Du skal nok passe på at komme for godt igang når du selv nævner et umuligt tilfælde.
Du har selvfølgelig ret i at man skal følge reglerne for skrivning af bit og byte med store og små bogstaver, men du skriver at en mb er en millibit.
Hvordan er det helt præcist at en 1024. del af en bit ser ud?
Gravatar #39 - Disky
25. mar. 2004 17:26
Mightypalm:
Ja det undrer mig ikke at nogen ville komme med den påstand at en milli bit er umuligt. Men at påstå sådanne noget beviser at folk tænker for snævertsynet.

Hvis det tager 1 sekund at overføre 1kb hvad er transmissionshastigheden så ? ja 1kb/s altså 1000 bits per sekund.
Da er vi enig ikke ?

Hvis nu du har en meget langsom transmissionslinie, hvor det tager 10 sekunder at sende en bit, hvad er hastigheden så ?

Ja 1 bit på 10 sekunder må jo betyde der bliver overført 1/10 bit på 1 sekund, altså 0.1b/s eller 100 milli bit per sekund som igen er 100mb/s.

Så som du jo nok kan se, giver det så sandelig mening at snakke om enheder mindre end 1 bit. Så spørger du sikkert, og hvor meget mening giver 1/2 bit ? Ja ikke en brik, men det samme gælder 1/2 byte. hvis du for at bruge f.eks. en måling til noget skal have alle 8 bit, så er halvdelen ikke noget som helst værd.

Lige så lidt som folk nok også ville være utilfreds med kun at havde halvdelen af en film, et program, et musikstykke osv.
Gravatar #40 - repsac
25. mar. 2004 18:01
#38 (MightyPalm): Husk også at "milli" betyder 1/1000, ikke 1/1024. Jeg tror faktisk ikke der er noget præfiks for 1/1024. Wikipedia.org er i hvert fald ikke vild efter at fortælle mig om det.

... i banken kan du jo overføre kr. 0,10 fra en konto til en anden, selvom 10-øren forlængst er forsvundet fra det danske møntsystem.


#39 (Disky): Du har fuldstændig ret.
Lad mig nu lige fluekneppe en smule, nu når du jo selv så smukt har startet :-)
- Der skal være mellemrum mellem tallet og præfikset, dvs. "100 mb/s" frem for "100mb/s" -- ligesom hvis man ville have skrevet det i ord; "100 millibit" frem for "100millibit".
- Der er ikke mellemrum mellem "milli" og "bit" i "millibit", ligesom der ikke er mellemrum mellem "kilo" og "meter" i "kilometer".
- Linje staves med j, ikke med to i'er.
- Der er ikke mellemrum lige før et spørgsmålsteg.
- Vi danskere bruger decimalkomma, ikke punktum.
- For at kunne bruge en måling til noget skal man modtage "alle otte bit"? Hvad hvis jeg bruger et fire-bit alfabet? Eller hvad hvis jeg laver noget fejlkorrigerende kode? Hmm... :-)

Jeg burde ikke have skrevet dette, men måske jeg kan få dig til i fremtiden, at henvende dig på en lidt mere venlig og måske ligefrem forklarende måde, så vedkommende der bliver korrigeret og forhåbentlig også andre, vil lære lidt af hvad du skriver? Det håber jeg :-)
Gravatar #41 - michael007dk
25. mar. 2004 18:47
#40
- Der skal være mellemrum mellem tallet og præfikset, dvs. "100 mb/s" frem for "100mb/s" -- ligesom hvis man ville have skrevet det i ord; "100 millibit" frem for "100millibit".

Er det noget du er 100 % sikker på?
Gravatar #42 - Jazz_1.41
25. mar. 2004 19:56
#40 ikke fordi jeg er super meget for at give Disky ret ;) Men linje (eller linie) kan faktisk, så vidt jeg ved, staves både med j og i.

*Edit*
Pludselig er jeg ikke så sikker i min sag, men har dog set rigtig mange steder det bliver stavet med i, og lige så mange steder det bliver stavet med j.
Gravatar #43 - repsac
25. mar. 2004 19:57
#41 (michael007dk): Nej, ikke 100 % sikker, men efter hvad Den Danske Netordbog fortæller mig ved søgning på "millimeter" ("Synonymer 0,001 m"), så er det min konklusion. Det stemmer også overens med hvad jeg mener at kunne huske fra undervisningen i gymnasiet -- argumentet for at have mellemrum er dog udover en svag erindring også fra argumentet for at der skal være mellemrummet før procenttegnet.
Gravatar #44 - repsac
25. mar. 2004 20:01
#42 (Jazz_1.41): Ved søgning i enten Dansk sprognævns internetudgave af retskrivsningsordbogen eller Den Danske Netordbog, vil du erfare at skrivemåden "linie" ikke længere er tilladt.


Opdatering: Til din "*Edit*": det er meget muligt, se evt. kommentaren på Den Danske Netordbog.
Gravatar #45 - Jazz_1.41
25. mar. 2004 20:08
For lige at få diskusionen tilbage på sporet igen.
CBB har meldt ud at de nu tilbyder CBB plus (hvor man taler til 69 øre/min), man skal blot tanke taletid for 199 kr.
Er det ikke rimeligt hurtigt at et konkurrerende selskab svarer igen?

Teddy Søgaard Pedersen (adm. direktør i CBB):
Mit erklærede mål for CBB Mobil er, at vi ikke bare skal være Danmarks mest gennemskuelige mobilselskab. Vi vil også være landets billigste. Hvis det betyder, at vi er nødt til at sænke prisen til under 50 øre, så gør vi det

Glæder mig til at Telmore og de andre svarer igen igen.
Skal nok blive spændende hvor langt priserne når ned.

#44 Netop derfor jeg blev i tvivl, det stod netop ikke i online ordbogen på http://www.dsn.dk/, tilgengæld står der "linie", hvis man på http://www.ordbogen.com/ oversætter line. Så jeg ved ikke hvad der er rigtigt og forkert ;)

*Edit igen... * så læste jeg lige kommentaren på Den Danske Netordbog - du har ret :)
Gravatar #46 - repsac
25. mar. 2004 20:15
#45 (Jass_1.41): Hvad der findes på dsn.dk, er, hvad der er i den gældende danske retskrivningsordbog. Dermed findes skrivemåden "linie" ikke, hvilket betyder at den ikke (længere) er tilladt.
Gravatar #47 - Disky
25. mar. 2004 21:24
Repsac:
Yep du har ret med hensyn til mellemrums placeringerne osv.

Men lige for at være ordkløver, så er der ingen forståelses forskel på

100 Mbit/s og 100Mbit/s, hvorimod der er stor forskel på:
100 Mbit/s og 100 mbit/s :-)

(sorry kunne ikke nære mig)
Gravatar #48 - repsac
25. mar. 2004 22:16
#47 (Disky): Jeg var ikke et sekund i tvivl om hvad SoulWalker mente. Min påstand er, at det som oftest ikke er noget problem at forstå det rigtige ud af sammenhængen.
Du vil da ikke mene, at du troede, at SoulWalker mente, at prisen hhv. var kr. 20,- og kr. 10,- pr. millibit, vel?

(Psst... "mellemrumsplaceringerne" og "forståelsesmæssig forskel". Jo jo, vi holder skam linjen ;-))
Gravatar #49 - fjols
26. mar. 2004 08:31
og (Og) hvis folk skriver fx. københavn så forstår vi jo heller ikke hvad det betyder! Jeg har forlængst sat ignore på Disky, men nu læste jeg lige fra en af skolens pc'er og kunne ikke undgå at se de andres svar derhjemme.
Hvad med at droppe ordkløveriet og vende tilbage til det det handler om? en (En) saglig og forhåbentlig informativ diskussion.

- On topic -

Jeg har også altid været en glad bruger af Telmore, og jeg synes det er værd at nævne at de i sammenhæng med prissænkningen også kører tilbud på oprettelse af udlandstelefoni, så indtil en gang i april koster det kun 20 kr i forhold til de 99 det plejer at koste.
Gravatar #50 - Disky
26. mar. 2004 12:00
repsac:
Ja jeg forstod godt hvad han skrev, ud fra at jeg ved de fleste skribenter herinde roder rundt i netop om det skal være 'mb', 'mB','Mb' eller 'MB'.
Lad os håbe de personer har lidt bedre styr på det hvis de engang skal til eksamen i et fag hvor det gør en forskel, for lærer/censor er ikke ligeglad.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login