mboost-dp1

Telia

Telia vil indføre Skypebetaling i Sverige og Spanien

- Via di.se - , redigeret af Net_Srak

Telia, som er markedsledende i Sverige, har tidligere været ude med, at de vil taksere IP-samtaler som Skype og Viber.

Læs også: Svenske teleselskaber vil blokere for IP-samtaler

Nu er der kommet flere detaljer, hvor det blandt andet fremgår, at Telia vil indføre betaling for IP-samtaler i Spanien til maj. Her vil prisen være €6 per måned, mens det i Sverige er lidt anderledes. Telia vil til sommer indføre samme betaling i Sverige, hvor det er de billige abonnementer som vil få pålagt de €6, mens de dyre abonnementer vil have inkluderet IP-samtaler.

Lars Nyberg, direktør i Telia Sverige påpeger, at det er en midlertidig løsning indtil de finder andre indtægtskilder, hvor man vil se på at tage sig bedre betalt for datatrafik.

De andre teleselskaber i Sverige er pt. afventende for at se hvordan kunderne vil tage imod Telias prismodel.





Gå til bund
Gravatar #1 - amplificator
24. apr. 2012 19:43
Det burde være ulovligt, såfremt at man i forvejen betaler for data.

Hvorfor skal forbrugeren straffes, fordi der opfindes en teknologi, som er teleselskaberne overlegen?
Gravatar #2 - RobertMP
24. apr. 2012 20:02
Jamen det er da ikke den første april?!
Gravatar #3 - carbonic
24. apr. 2012 20:05
Først indfører 3 deep packet inspection og snager i alle adresser du besøger.
Og nu vil Telia til at snage i din data for at tælle hvor mange IP-samler du har gang i.
Samlet med alt det andet der sikkert sker kan jeg kun tænke:
Suk.
Gravatar #4 - HerrMansen
24. apr. 2012 20:10
Tvivler på dette er enden på den sag...
Gravatar #5 - Zeales
24. apr. 2012 20:19
Jeg dør en lille smule hvis dette er noget der kommer til Danmark hos de fleste udbydere.
Gravatar #6 - matt1
24. apr. 2012 20:29
Endnu et tiltag på at redde en forældet forretning, fordi internettet er så overlegen. Hvad kan vi gøre? Boykot lortet.
Gravatar #7 - mardal
24. apr. 2012 20:45
Er det bare ren grådighed eller kan det være fordi det rent faktisk er en dårlig forretning at drive internetudbydelse, om ikke i dag, men så måske på lidt længere sigt? Traditionelt har teleselskaberne jo kunnet generere indkomst 2 gange på det samme net, uden at omkostningerne steg tilsvarende. Vores forældre har self stadig fastnet telefon, men der er ikke mange af mine jævnaldrende der har.

Jeg forsøger ikke at forsvare teleskaberne, jeg søger bare en god forklaring, hvis der da findes en.
Gravatar #8 - PaW^
24. apr. 2012 20:54
mardal (7) skrev:
Er det bare ren grådighed eller kan det være fordi det rent faktisk er en dårlig forretning at drive internetudbydelse, om ikke i dag, men så måske på lidt længere sigt? Traditionelt har teleselskaberne jo kunnet generere indkomst 2 gange på det samme net, uden at omkostningerne steg tilsvarende. Vores forældre har self stadig fastnet telefon, men der er ikke mange af mine jævnaldrende der har.

Jeg forsøger ikke at forsvare teleskaberne, jeg søger bare en god forklaring, hvis der da findes en.


Tror det er fordi at færre og færre får alm. fastnet i dag og derfor mister firmaet penge. Da det så er gratis at ringe over nettet, da det bare er data, så vil det ligge naturligt at der vil komme ekstra betaling på.
Gravatar #9 - nielsbjerg
24. apr. 2012 20:58
Det er vel bare at skifte teleselskab hver gang der er et selskab som tror at strøm i ledninger skal koste forskelligt afhængigt af, hvilken information som bliver transporteret?

Gravatar #10 - nielsbjerg
24. apr. 2012 20:59
Grundliggende kan man vel sige, at TDC er dem som har fået det største rap over nallerne og burde taksere krak.dk da den FULDSTÆNDIG har undermineret den forretning de havde på 118 ( nummer-oplysningen til dem af jer som har glemt det )
Gravatar #11 - Spaceus
24. apr. 2012 21:01
hvem skal ha' ekstra penge når jeg går på redtube ;)
Gravatar #12 - dinmor
24. apr. 2012 21:01
#8 Hvorfor ekstrabetaling? De må sætte datapriserne som de har lyst (med enkelte forbehold), men det virker ikke som fair konkurrence at lægge en ekstra afgift på et specifikt konkurrerende produkt...
Gravatar #13 - Ylle
24. apr. 2012 21:26
nielsbjerg (10) skrev:
Grundliggende kan man vel sige, at TDC er dem som har fået det største rap over nallerne og burde taksere krak.dk da den FULDSTÆNDIG har undermineret den forretning de havde på 118 ( nummer-oplysningen til dem af jer som har glemt det )

Tjaaa, men man kan så sige, at Krak, efter min erfaring, kun kan finde numre 1 ud af 10 gange :P
For hulen det er lidt den finder frem til synes jeg :(
Gravatar #14 - Ylle
24. apr. 2012 21:28
En anden ting som jeg ikke er forstår er, at hvis man nu tager mig, så bruger jeg Skype på min telefon 1-2 gange om måneden i max 2-3 min. af gangen.
Er det så meningen at jeg skal betale de penge selvom jeg ikke bruger det, men bare fordi det er muligt, eller kan de se om jeg bruger Skype, og derefter takserer mig, eller skal jeg selv vurdere om jeg bruger Skype nok til at betale 6 euro ekstra ?
Gravatar #15 - Remmerboy
24. apr. 2012 21:46
det blivre ikke til noget i danmark. udbyderne har en netneutralitetsaftale. hvis de bryder den, så bliver det til et lov, og så bliver det for dyrt at bryde den regel
Gravatar #16 - vulpus
24. apr. 2012 21:57
#15 Tid og lobbyarbejde har tidligere hjulpet på den slags petitesser ;)
Gravatar #17 - RMJ
24. apr. 2012 22:30
Godt man forlængst har opsagt alt med telia, kan ikke tage folk seriøst som stadig bliver ved sådan et grådig firma. Der må simplehen være grænser for galskaben.
Gravatar #18 - hal
24. apr. 2012 22:35
Selvom det bryder alle principper om netneutralitet er jeg ret sikker på at dette er godt gennemregnet af Telia.
Selvom brug af Skype og lign. tjenester er mere udbredt i Sverige (bl.a. pga, den hårde konkurrence som Telia selv har været medvirkende til på "fri data" abonnementer) så er det sikkert max. 10% af deres kunder der har "behov" for at benytte Skype.

Af disse vil en del vælge at blive pga. (misforstået) loyalitet. Andre vil fortsætte som hidtil og betale ekstraprisen på forventning om at de øvrige udbydere alligevel følger trop.
Et lille mindretal kan se hvor himmelråbende urimeligt det er - Det vil typisk være de få der nogensinde har bemærket ordet "netneutralitet". Disse vil typisk også være personer der på andre punkter har et forholdsmæssigt højt dataforbrug. Højt sat er der måske tale om max. 5% der flygter til andre udbydere...

For Telia vil dette scenarie være en win-win situation. De "taber" deres mindst indtægtsgivende kunder og får ovenikøbet presset dem i armene på konkurrenterne. Efter kort tid vil konkurrenterne såmænd også, enten sætte prisen på data op eller ændre formuleringen af "fri".

Tillykke Sverige - Jeres mobilabonnementer med "fri" data er lige steget €6 fordi Telia er store nok til at beslutte det. :-/
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. apr. 2012 23:02
Det minder mig lidt om for et par år tilbage hvor bl.a. 3 og dengang Sonofon tilbød "gratis facebook" og "gratis MSN" på mobilen - alt andet data kostede en bondegård!..

Jeg valgte dog ikke at bruge microsoft-appen, men derimo ebuddy - og blev bonget for det (det var dengang 1 mb kostede 10-12 kr)

Havde dog en større "sag" kørende med 3, og endte med at slippe for at betale ..

tl;dr

Imho, data er data - og så er det fandme ligemeget om det er skype, facebook, e-mail eller porno!
Gravatar #20 - HerrMansen
24. apr. 2012 23:19
Den kan da vel heller ikke fungere i Sverige og Spanien? Der må sgu da være noget på EU plan der stopper selskaber fra at udpege specifikke firmaers service som ekstrabetaling.

Svarer lidt til at vi skal betale ekstra for at se DR's netTV, men at TV2 (og alle andre) er gratis...

Folkene hos Teamspeak og Ventrilo gnider sig i hænderne, heh.
Gravatar #21 - Lowkey
25. apr. 2012 03:15
(Mobil)telefoni som vi kender det, må da også være på vej i graven efterhånden. Det virker som et komplet idiotisk og desperat forsøg på at vedligeholde et forældet system.

Med forældet mener jeg, at telefonnummeret er tilknyttet telefonselskabet, så hvis man er i udlandet og har købt et taletidskort, kan man hverken ringes op eller modtage sms'er på sit gamle nummer og selv hvis man kunne, ville det være urimeligt dyrt.
Hvis man til gengæld har vænnet sig til at kommunikere gennem skype, gtalk, email eller (guderne forbyde det) facebook, så kan det være rystende ligegyldigt hvilket telefonnummer man har, så længe at der er data på ens abonnement, for de konti ændrer sig ikke alt efter hvilket netværk man forbinder gennem.
Gravatar #22 - Windcape
25. apr. 2012 03:37
Formålet med dette her er jo at presse en aftale igennem med Skype. Telia ser at Skype har overskud på bundlinjen, og vil derfor have del i kagen.

Man kan jo kun håbe at forbrugerne laver ramaskrig nok til at Telia opgiver ideen.
Gravatar #23 - Futski
25. apr. 2012 05:14
Svineri
Gravatar #24 - Kenman
25. apr. 2012 06:04
Endnu engang er gebyrgriben Telia ude med riven; at de fortsat har kunder forstår jeg ikke; men de er jo desværre store nok til det.

Er der ikke en EU lov der forbyder dem at:
1: glo alt vores nettrafik igennem for specifict at lede efter x som de kan klynge den enkelte kunde op på?
2: At pålægge ekstra omkostninger ved brug af ekstern service?

Hvis det er så stort et problem for dem, at det går ud over forretningen.. så skulle man jo nok ikke indføre "billige" dataabonnementer.
Gravatar #25 - FrederikSchack
25. apr. 2012 06:09
NET NEUTRALITY!!!!! OR I'LL LEAVE TELIA!!!!
Gravatar #26 - el_barto
25. apr. 2012 06:12
Der må være penge i at oprette en ISP der kun driver krypteret netværkstrafik... hvem er med?
Gravatar #27 - Mnc
25. apr. 2012 06:21
Jeg gad godt se, at et mærkbart antal Teliabrugere i danmark og deres andre (udover Sverige & Spanien) lande, fandt et andet teleselskab.

Jeg gad godt se en 'så kan i lære det' effekt. :P

Oh well, den gennemsnitlige kunde er nok næsten ligeglad.
Gravatar #28 - De4_Kia
25. apr. 2012 06:22
Ja så er det godt, at Telia ikke får lov til, at lave det nummer herhjemme. Vores Regering har været ude og sige, at det er ulovligt, og det får Telia ikke lov til, og så vidt jeg forstod, så vil vores Regering holde godt øje med Telia, og give dem bøder vis de indfører Skypebetaling.

I sidste ende kan jeg være ligeglad, da jeg er hos Telmore, og jeg tror ikke Telmore vil kunne finde på, at gøre det mod deres kunder, da det gode ved Telmore er, at de netop lytter til deres kunder.

Så vist det bliver indført hos dem herhjemme, så må i der har Telia bare skifte selskab, mister de kunder på det, så kan det værre de forstår budskabet ;)
Gravatar #29 - Thomas Angelo
25. apr. 2012 06:35
De4_Kia (28) skrev:
Ja så er det godt, at Telia ikke får lov til, at lave det nummer herhjemme. Vores Regering har været ude og sige, at det er ulovligt, og det får Telia ikke lov til, og så vidt jeg forstod, så vil vores Regering holde godt øje med Telia, og give dem bøder vis de indfører Skypebetaling.

I sidste ende kan jeg være ligeglad, da jeg er hos Telmore, og jeg tror ikke Telmore vil kunne finde på, at gøre det mod deres kunder, da det gode ved Telmore er, at de netop lytter til deres kunder.

Så vist det bliver indført hos dem herhjemme, så må i der har Telia bare skifte selskab, mister de kunder på det, så kan det værre de forstår budskabet ;)



He he - Hvem tror du ejer Telmore? :-)

TDC...
Gravatar #30 - Alrekr
25. apr. 2012 06:37
carbonic (3) skrev:
Først indfører 3 deep packet inspection og snager i alle adresser du besøger.


3 har altid haft DPI. Tidligere blev det bare kun brugt til at gøre visse 3-services (surf på deres portal, musik etc) "gratis" at bruge data på.
Gravatar #31 - De4_Kia
25. apr. 2012 06:57
Thomas Angelo (29) skrev:

He he - Hvem tror du ejer Telmore? :-)

TDC...


Ja det ved jeg udmærket godt at de gør, men du glemmer bare lige en ting. Telmore de stadigvæk det teleselskab, som de var før TDC opkøbte dem. Du får stadigvæk den samme oplevelse.
Gravatar #32 - cryo
25. apr. 2012 07:18
Jeg synes indlæggene er præget af idealisme og naivitet. Det er ikke børnehjælpsdag hos udbyderne, og det koster mange penge at drive et telenet. Når indtægterne så falder, må de jo ændre prisstrukturen på en eller anden måde.

Det kunne være ved at få over til trafikafregning, at hæve prisen generelt for alle eller, om her, at pålægge et gebyr der hvor de mister indtægt. Jeg forstår ikke hvorfor folk er så utilfredse med den løsning (at de folk der bruger det, betaler for det), men under alle omstændigheder har Telia jo meldt ud at det er midlertidigt.

Forbrugerne er superforkælede. De vil ikke ha' trafikafregning, de vil ikke ha' højere priser og de vil heller ikke ha' serviceafgifter (i hvert fald ikke folk på dette og lign. fora).
Gravatar #33 - el_barto
25. apr. 2012 07:23
cryo (32) skrev:
Jeg synes indlæggene er præget af idealisme og naivitet. Det er ikke børnehjælpsdag hos udbyderne, og det koster mange penge at drive et telenet. Når indtægterne så falder, må de jo ændre prisstrukturen på en eller anden måde.

Det kunne være ved at få over til trafikafregning, at hæve prisen generelt for alle eller, om her, at pålægge et gebyr der hvor de mister indtægt. Jeg forstår ikke hvorfor folk er så utilfredse med den løsning (at de folk der bruger det, betaler for det), men under alle omstændigheder har Telia jo meldt ud at det er midlertidigt.

Forbrugerne er superforkælede. De vil ikke ha' trafikafregning, de vil ikke ha' højere priser og de vil heller ikke ha' serviceafgifter (i hvert fald ikke folk på dette og lign. fora).

De ka sgu da bare hæve prisen. Problem solved.
Gravatar #34 - Alrekr
25. apr. 2012 07:25
el_barto (33) skrev:
De ka sgu da bare hæve prisen. Problem solved.


Men hæve prisen for alle kunder, fordi enkelte kunder bruger data til at undgå at betale for alm. opkald? Det lyder meget socialistisk i mine ører.
Gravatar #35 - mardal
25. apr. 2012 07:30
Alrekr (34) skrev:
Men hæve prisen for alle kunder, fordi enkelte kunder bruger data til at undgå at betale for alm. opkald? Det lyder meget socialistisk i mine ører.

Jeg giver dig helt ret. Det ville svare til at de indførte en afgift på alle brændbare DVD'er og CD'er, fordi der er nogle af forbrugerne der bruger dem til ulovligt kopieret materiale.

Remmerboy (15) skrev:
det blivre ikke til noget i danmark. udbyderne har en netneutralitetsaftale. hvis de bryder den, så bliver det til et lov, og så bliver det for dyrt at bryde den regel

tror du også stadig på julemanden?
Gravatar #36 - Alrekr
25. apr. 2012 07:37
mardal (35) skrev:
Jeg giver dig helt ret. Det ville svare til at de indførte en afgift på alle brændbare DVD'er og CD'er, fordi der er nogle af forbrugerne der bruger dem til ulovligt kopieret materiale.


Nu sætter du ikke lighedstegn mellem staten og en privat virksomhed, vel?
Gravatar #37 - mardal
25. apr. 2012 07:42
Alrekr (36) skrev:
Nu sætter du ikke lighedstegn mellem staten og en privat virksomhed, vel?

Når det praktisk talt er lobbyister der har ført pennen i formuleringen af lovgivningen, såå...
Gravatar #38 - myplacedk
25. apr. 2012 07:44
Alrekr (34) skrev:
Men hæve prisen for alle kunder, fordi enkelte kunder bruger data til at undgå at betale for alm. opkald? Det lyder meget socialistisk i mine ører.

Socialistisk? Næh, det lyder bare som en verden der har ændret sig, og et selskab som prøver at holde fast i "de gode gamle dage".

Hvis de ikke tjener penge på data, og det er det eneste folk køber, må de jo hæve prisen på data.

Enten er det et generelt problem, og så må de andre selskaber følge med op. Problem løst. Hvis det kun er Telia der har et problem må de håbe på at folk betaler den ekstra pris, eller prøve at blive lige så effektive som de andre, eller dø. Problem løst.
Gravatar #39 - el_barto
25. apr. 2012 08:03
Alrekr (34) skrev:
Men hæve prisen for alle kunder, fordi enkelte kunder bruger data til at undgå at betale for alm. opkald? Det lyder meget socialistisk i mine ører.

Hov hov. Der er forskel i at fakturere forskelligt for forskelligt brug af den samme ydelse (mængde) og så at prøve at tjene det tabte ind ved at overtaksere.
Telebranchen er et liberalt erhverv, så de kan gøre som det passer dem, men jeg forbeholder mig retten til at
1. brokke mig
2. anbefale dem jeg kender IKKE at snuppe Telia som udbyder.
Gravatar #40 - 1000tusind
25. apr. 2012 08:43
Hvad koster det at råbe over hækken til naboen, hvis vi har forskellige teleudbydere?

Hvor meget skal jeg betale til Telia hvis jeg sender en besked med brevdue? eller er det så Post Danmark som bliver snydt?

Post Danmark burde i øvrigt indføre porto på sms og e-mail, så deres virksomhed ikke undergraves af teleselskaberne.

Storebælt kunne også opkræve broafgift af alle de færger og fly som transporterer personer UDEN om broen.

Gravatar #41 - mardal
25. apr. 2012 11:19
el_barto (39) skrev:
Telebranchen er et liberalt erhverv, så de kan gøre som det passer dem

Hvis FedEx indførte højere rater for blå pakker end for røde pakker, mon så ikke forbrugerombudsmanden ville se på sagen?
Gravatar #42 - XorpiZ
25. apr. 2012 12:27
#41

Det tvivler jeg godt nok stærkt på. Folk kan jo bare gå til en konkurrent.
Gravatar #43 - to125539
25. apr. 2012 14:25
cryo (32) skrev:
Jeg synes indlæggene er præget af idealisme og naivitet. Det er ikke børnehjælpsdag hos udbyderne, og det koster mange penge at drive et telenet. Når indtægterne så falder, må de jo ændre prisstrukturen på en eller anden måde.

Det kunne være ved at få over til trafikafregning, at hæve prisen generelt for alle eller, om her, at pålægge et gebyr der hvor de mister indtægt. Jeg forstår ikke hvorfor folk er så utilfredse med den løsning (at de folk der bruger det, betaler for det), men under alle omstændigheder har Telia jo meldt ud at det er midlertidigt.

Forbrugerne er superforkælede. De vil ikke ha' trafikafregning, de vil ikke ha' højere priser og de vil heller ikke ha' serviceafgifter (i hvert fald ikke folk på dette og lign. fora).


Jeg er helt enig Udbyderne driver jo ikke et netværk for at folk kan skype på det. Om det hedder Telia, Telenor, 3 eller TDC er for så vidt ligegyldig. De skal som alle andre virksomheder køre rundt og generere overskud.

Hvis skype udbredelsen fortsætter kan ryge tilbage til telefoni anno 2008, hvor man kunne købe "Facebook", som tillægsprodukt til sit abonnement og alt data derudover blev takseret.

Og folk der vil have det hele til den halve pris har jeg ingen forståelse for.
Det er i mine øjne naivt at tænke således:
- Fuld 3G og 4G dækning uden netværksdrops
- Prisen skal nærme sig nul
- Have en kundeservice med fuld tilgængelig og nul ventetid.

Hvordan skal der blive råd til dette?

Jeg kommer måske med et lidt modigt statement, når jeg personligt mener at markedet egentlig er fint nok, men sagtens kunne gøres mere gennemskueligt og stabilt ved at én eller flere udbydere drejede nøglen om. Her tænker jeg især 3 og flere af discountselskaberne (da disse ikke har reelt netværksindflydelse)
Gravatar #44 - kasperd
25. apr. 2012 16:48
Alrekr (34) skrev:
Men hæve prisen for alle kunder, fordi enkelte kunder bruger data til at undgå at betale for alm. opkald? Det lyder meget socialistisk i mine ører.
De har taget overpris for telefoni for at kunne sælge data under kostprisen, med det resultat at folk bruger data i stedet for telefoni. Det er der vel ikke noget underligt i.

Sæt alle priserne ca. samme procentdel over kostprisen, og problemet løser sig selv. Datatrafikken koster praktisk taget det samme for teleselskabet uanset hvem man kommunikerer med, derfor er der heller ingen rimelighed i at de tager forskellig betaling for det.

Der kan selvfølgelig være peeringaftaler som gør at trafik kan være lidt billigere til enkelte specifikke netværk end til en upstream udbyder der kan levere trafik til hele nettet. Men det kan ikke have nogen praktisk betydning i den her sammenhæng, da mobilnettet er den største udgift. Udgiften til upstream forbindelsen må være billigere, ellers kunne udbydere af kablet Internet da slet ikke løbe rundt.

Alrekr (36) skrev:
Nu sætter du ikke lighedstegn mellem staten og en privat virksomhed, vel?
Det ene eksempel drejer sig om en privat virksomhed, som lægger en ekstra afgift på nogle af deres egne produkter. Det andet eksempel drejer sig om en privat organisation, som lægger en ekstra afgift på andre virksomheders produkter. Det eneste sted hvor staten kommer ind i billedet er ved at acceptere det i begge tilfælde.
Gravatar #45 - Remmerboy
25. apr. 2012 16:48
to125539 (43) skrev:
Her tænker jeg især 3 og flere af discountselskaberne (da disse ikke har reelt netværksindflydelse)

3 har deres egen master og netværk. ligesom telia, tdc og telenor. resten lejer sig ind på disse netværk.

problematiiken ved skypebetaling er, at man betaler 2 gange for den samme produkt. der er der heldigvis love imod den slags herhjemme.
hvis jeg betaler for dataabonnement, kan jeg bruge det som jeg vil. dette inkluderer skype, da den bruger data. hvis firmaet ikke kan køre rundt, må de hæve priserne, eller omstrukturerer selskabet for at have mindre udgifter
Gravatar #46 - to125539
25. apr. 2012 20:11
Remmerboy (45) skrev:
3 har deres egen master og netværk. ligesom telia, tdc og telenor. resten lejer sig ind på disse netværk.

problematiiken ved skypebetaling er, at man betaler 2 gange for den samme produkt. der er der heldigvis love imod den slags herhjemme.
hvis jeg betaler for dataabonnement, kan jeg bruge det som jeg vil. dette inkluderer skype, da den bruger data. hvis firmaet ikke kan køre rundt, må de hæve priserne, eller omstrukturerer selskabet for at have mindre udgifter


3 roamer på TDC's net når de ikke har dækning.

Du kommer heller ikke til at betale dobbelt. Mit argument går på at stigende skype brug kan ende med differentierede priser på data - Disse er sikkert højere end nu, så alt i alt stiller det forbrugerne dårligere.
Gravatar #47 - Valkar
26. apr. 2012 06:56
jeg har virkeligt svært ved at se hvorfor de skal kræve ekstra for en type data frem for en anden type data.

Jeg betaler for en bestemt mængde data, jf. den aftale/kontrakt jeg har indgået med mit teleselskab, og så er den mængde data min at bruge som jeg lyster.

Hvis selskabet ikke kan løbe rundt med den aftale der er indgået, er de velkomne til at ændre på vilkårene, hvorefter kunderne så kan vælge om de vil blive til nye vilkår eller smutte.

Det med at det er fair fordi de mister penge, hvordan i alverden kan det blive mit problem?

Forholdet mellem virksomhed og kunde er klart. Som kunde betaler jeg nogle penge for et produkt jeg vil have, og hvis prisen er mindre end hvad jeg har lyst at betale er jeg glad. Virksomheden sælger produktet med overskud, og så er de glade. Det er første semesters økonomi på handelsskolen det her. Så hvis virksomheden ikke tjener penge fordi de ikke kan sætte prisen rigtigt, så burde de overveje om de overhovedet har noget at gøre i verdenen. Jeg mener, en virksomhed som ikke kan prissætte så de tjener penge har da fejlet totalt. Og det kan ALDRIG blive mit problem som forbruger om hvorvidt de tjener penge eller ej.
Gravatar #48 - Mnc
26. apr. 2012 06:59
Valkar (47) skrev:
Hvis selskabet ikke kan løbe rundt med den aftale der er indgået, er de velkomne til at ændre på vilkårene


Er det ikke nøjagtigt hvad de gør?
Gravatar #49 - DanaKaZ
26. apr. 2012 10:03
Jamen så kunne det da godt være at jeg skulle ud og finde mig en ny isp.

Nogen erfaringer med Dansk Net?
Gravatar #50 - Mnc
26. apr. 2012 10:31
#49
Du kunne også forsøge dig med Fullrate.

Vi har tilmed en Fullrate-ansat der frekventerer newz.dk, og som gladeligt informerer dig om hvor problemet kan findes, hvis din hastighed ikke er som lovet. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login