mboost-dp1

unknown

TDCs køb af Telmore officielt

- Via TDC - , redigeret af Pernicious

For godt en måned siden kom det frem, at TDC ville opkøbe de resterende aktier i Telmore. TDC købte i midten af 2003 sig ind i Telmore ved køb af 20% af deres aktier.

Nu har TDC så gjort det officielt, de har opkøbt de resterende 80% aktier i Telmore, og bliver dermed ene-ejer af selskabet med ca. 460.000 kunder.

Samtidigt med opkøbet har Frank Rasmussen valgt at forlade selskabet, og Allan Christensen, som tidligere har været direktør for privatkunderne hos TDC, tiltræder som ny direktør i Telmore.

Aktierne er solgt til en pris af 299 millioner kroner.





Gå til bund
Gravatar #51 - JKLLN
27. jan. 2004 12:34
hatt, surfede lige en tur på nettet og fandt dette link: http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/teleklager/
Gravatar #52 - Disky
27. jan. 2004 12:42
jklln:
Tak for den link, den viser jo tydeligt at TDC har det færreste antal klager per 100000 kunder nemlig 0.8%.

Hatt:
Den holder da helt fin, det som shduckman forlanger er jo i føtex tilfældet at føtex skal udleje deres lokaler vildt billigt til en ny konkurrent, og det holder jo ikke.

Hvis man vil ind på et marked må man investerer.
Gravatar #53 - Malcolm_X
27. jan. 2004 12:46
det kunne være megtet griner at sætte det TDC)(More billede ind som baggrund billede på mobilen men hvordan gemmer man det på pcen ?
Gravatar #54 - hatt
27. jan. 2004 12:52
#51
Jeg vil nu ikke give mig helt på den her.
Hvorfor mangler Cybercity?
Er de ikke en god nummer 2 på adsl markedet herhjemme?
Mon nok fordi de ikke har telefoni?

Nu er det jo også klager vi snakker og der kan ligge mange andre ting end dårlig kundeservice til baggrund (læs andet afsnit omkring Tele2's sælgere).

Jeg synes det er endnu ringere, at lave en sådan undersøgelse uden at dele de 100% op.
Telia Mobile og Telia Stofa har eks. intet i det daglige arbejde med hinanden at gøre, men de skæres over én kam alligevel. Jeg kan kun gå ud fra at TDCmobil og eks. TDC KabelTV har ligeså lidt med hinanden at gøre.

Desuden er halvdelen af klagerne (i begge grafer) over mobiltelefoni. Det er selvf. også hvad topic går ud på, men ikke det er mit omdrejningspunkt i tråden (TDC, kobber, monopol. Kobber vs. GSM = N/A ;) ).
Gravatar #55 - Malcolm_X
27. jan. 2004 12:55
AHHH hvorfor har i fjernet TDC)(More logoet ;-(
Gravatar #56 - hatt
27. jan. 2004 12:59
#52
Njah. Nu har du jo muligheder. Du kan da bare spørge både Føtex, Kvickly, Netto, Irma etc etc. Så er der konkurrence.
Pt. med kobber er der én du kan spørge. Håber du kan se pointen.

Du kan jo ikke levere en ADSL til en kunde uden at "spørge" TDC.
Du kan godt starte din egen biks nede på hjørnet uden at skulle forbi Føtex først.
Den nye butik har mulighed for at vælge, om han vil bygge ny bygning, købe en eksisterende bygning, eller leje sig ind.
Kobber? Leje hos TDC. Eller byg dit eget.
Og det er skam heller ikke kobberprisen til TDC jeg har noget imod, men derimod det faktum, at du ikke kan røre ved kobber uden at komme forbi TDC (for ikke at snakke om leveringstider).
Statsejet kobber, ja tak (bare kald mig dum idealist ;) ).
Gravatar #57 - Yock
27. jan. 2004 13:03
Ja så fik Debitel jo aligevel ret i deres spam reklame..

Og vi siger farvel til Telmore, goddag til TDCmore og sky høje priser!
Gravatar #58 - Malcolm_X
27. jan. 2004 13:04
Så er det jo godt man har google cached og getright browser når i har så stor copyright frygt på jeres billeder ;)
Gravatar #59 - Disky
27. jan. 2004 13:04
Hatt:
Selvfølgelig skal du forbi TDC for at bruge DERES kobber, det er jo dem som ejer det.

Du må heller ikke som nystartet købmand bare bruge føtex's lokaler uden at spørge dem vel ?

Det er alment at man kontakter ejeren inden man bruger deres ejendom.
Gravatar #60 - pointwood
27. jan. 2004 13:05
#39, c0w: Jeg er stadigt villig til at vædde en kasse øl på at de ikke sætter prisen op.

Det vil simpelthen være at begå selvmord at sætte prisen op.

Prisen er dog langt fra den eneste parameter. Telmore har simpelthen leveret det bedste produkt. De har leveret den bedste service og kvalitet og er samtidigt billige, om end de ikke er helt lige så billige som CBB, så er forskellen simpelthen ikke stor nok.

Hvorfor har Telia eller Tiscali ikke særligt mange kunder? Fordi de har et elendigt omdømme (med god grund!) og et produkt der måske nok er en anelse billigere end TDC's tilsvarende produkt, men kunderne (mig inklusiv) er villig til at betale lidt ekstra for at slippe for alle de problemer.
Gravatar #61 - JKLLN
27. jan. 2004 13:08
hatt, som Disky skriver i #49, så købte SBC (TDC's nuværende ejere) kobbernettet da de købte TDC, indtil da, var det vist stadig statsejet.

Jeg kan da 100% forstå SBC's beslutning om at få kobbernettet med, det er jo en kanon forretning.

Så hvis du synes et privatejet kobbernet er dårligt, så skal du gå til politikerne og skælde ud :-)
Gravatar #62 - Morris
27. jan. 2004 13:14
Må jeg gætte på at c0w arbejder ved CBB?

hatt vi har altså haft den her diskution før, skal vi have den igen? Ja dine forældre betalte for kobberet vha. skatten. Dine forældre solgte kobberet igen. Prut ude.
Gravatar #63 - hatt
27. jan. 2004 13:15
#61
Disky's sammenligning med Føtex (der ER alternativer), synes jeg ikke holder.
Og klageantal hænger ikke 100% sammen med serviceniveau (igen eks. Tele2's sælgere).

Men for ikke at komme for langt ud, så har du 100% ret.
Som jeg skrev før, så hæv endelig min skatteprocent, hvis vi kunne få kobberet statsejet igen :-)
Demokrati er en ond satan. Specielt hvis man ser på folkevalg i Danmarks historien, har de jo ofte været tæt på 50/50, og så sidder man, med tudefjæs som en af de 49%.

Nå, masser af offtopic. Nu vil jeg sgu holde fri. Go tirsdag :-)

#62
Undskyld jeg ikke har deltaget i alle diskussioner her på siden. Jeg har ikke haft den før, så prop mig bare på din ignore liste, hvis det er for meget for dig ;-) .
Gravatar #64 - JKLLN
27. jan. 2004 13:22
Måske lidt offtopic, men stadig en god diskussion :-)

Jeg har først fri om et par timer, men go' tirsdag til dig alligevel :p
Gravatar #65 - XorpiZ
27. jan. 2004 13:22
#59

Hvis din sammenligning skulle holde, skulle Føtex eje alle bygninger, hvori der kunne placeres en forretning. Og det gør de altså ikke.
Gravatar #66 - Net_Srak
27. jan. 2004 13:45
#55

Vi blev bedt om ændre billedet til nyheden da Telmore åbentbart fik en del opringninger på grund af det. Folk blev åbentbart forvirrede af det!!
Gravatar #67 - Disky
27. jan. 2004 13:46
xorpiz:
Sikke da noget vås.

Forsvaret har f.eks. nogle steder deres egne kobbernet som IKKE er ejet af TDC, ligeledes har mange firmaer.

Man mange har svært ved at forstå at TDC nu engang ejer deres eget kobbernet, og hvis deres konkurrenter skal bruge dette kobbernet må de selvfølgelig indrette sig under de regler der nu gælder.

Måske kan man ikke lide dette, jamen så er det ens frie ret at stille op til folketinget og forsøge at ændre dette.
Længere er den ikke.
Gravatar #68 - AndersAndersson
27. jan. 2004 13:49
#67

hehe, og hvordan skulle de så kunne ændre ved det?...
din forklaring med føtex var langt ud, det samme er det du kommer med der!!!
Gravatar #69 - c0w
27. jan. 2004 13:54
LOL, jeg vidste ikke lige jeg arbejdede ved CBB.
Gravatar #70 - XorpiZ
27. jan. 2004 13:56
#67

Jeg vil ikke forsøge at ændre på, at TDC ejer kobberet. Det er jeg som sådan ligeglad med.

Men jeg synes ikke, at man kan sammenligne TDC's monopol på kobberet og så en Føtex bygning.
Det holder ikke.
Gravatar #71 - Disky
27. jan. 2004 14:07
andersandersen:
Hvis du ikke har noget fornuftigt at tilføre til diskussionen skulle du måske tie.

p.s. Sæt dig ind i hvad demokrati er for en størrelse.


Xorpiz:
TDC ejer deres ejet kobbernet, Føtex ejer deres egne bygninges.

Hvis en konkurrent vil bruge TDC's kobber skal de selvfølgelig betale TDC for dette. VIl en føtex konkurrent bruge føtex'es bygninger skal de selvfølgelig også betale, selvom de sikkert ikke engang for lov til dette.

At TDC har monopol på deres eget kobber, skyldes måske at ingen andre har ville lave et nyt kobbernet.

Pga den ene gang er de jo netop blevet pålagt at de skal leje deres kobber ud til deres egne konkurrenter.
Gravatar #72 - hatt
27. jan. 2004 14:10
#71
Det jeg synes der går galt i din sammenligning er, at du har jo mulighed for at spørge andre en Føtex.
Du har ikke andre en TDC her i lille DK.

I din sammenligning, kan du gå til, først Kvickly, så Netto, så Irma etc etc og sige "Føtex har lokaler til xxx kroner, kan I stikke den?" etc etc.

Aka, du har ikke et monopol !
(eller "monopol-lignende tilstande").

Så. NU går jeg sgu hjem !
:-)
Gravatar #73 - XorpiZ
27. jan. 2004 14:13
#71

Jeg vil vove den påstand, at TDC har monopol på kobber her i landet :)

Føtex har ikke monopol på hverken bygninger, eller det at lave supermarkeder.

Selvfølgelig er det, at TDC har monopol, ikke deres skyld. Det er statens og konkurrenternes skyld! Men jeg tvivler stærkt på, at det kan svare sig at grave et nyt net ned, fremfor at leje sig ind hos TDC.

Men altså, jeg tror ikke vi nærmer os hinanden i denne debat. Du har dit synspunkt, og jeg har mit :P Så lad os stoppe her?
Gravatar #74 - Sjakalen|
27. jan. 2004 14:21
damn jeg skifter sku (c: vil ikke eje noget tdc har lagt deres klamme hånd på!... hvis der ellers er nogle at skifte til :o(

#40 TDC og kundeservice min bare røv!! det gir jeg sku ikke en skid for
Gravatar #75 - XorpiZ
27. jan. 2004 14:21
#74

Så må du jo smide dit internet ud :P

Der har TDC jo også deres "klamme hånd"
Gravatar #76 - Disky
27. jan. 2004 14:33
hatt og xorpis:
Jeg opgiver !

I kan åbenbart ikke forstå at TDC ejer deres eget kobber, og på ingen måde forhindre andre i at lægge et tilsvarende net ud i landet hvis de ønsker dette.

Ligesom Føtex jo heller ikke forhindre andre i at lave andre bygninger til butikker hvis de måtte ønske dette.

Men i modsætning til Føtex er det blevet TDC pålagt at leje deres ejendom ud pga deres monopol på dette net.
Gravatar #77 - Sjakalen|
27. jan. 2004 14:35
#75 hehe NEJ jeg har solgt min linje til Telia efter jeg har haft adsl hos tdc siden 20-9-99 og har i dag Bredbånd Home 2mbit til 350,-kr om mdr. som tdc ville har 909,-kr for da jeg skiftet i 2002 (c:
Gravatar #78 - AndersAndersson
27. jan. 2004 14:36
#71/disky

well, jeg har diskuteret med dig før! så det gider jeg ikke igen!

du har bare meget 110% holdninger! og INGEN skal komme her og sige noget andet! for det er FORKERT! det er da også helt iorden at du har den holdning! men du skal ikke komme og sige at jeg skal holde min kæft hvis jeg ikke vil komme med noget DU kan bruge til noget! jeg skriver da hvad jeg vil!

til selve "nyheden", jamen der er jo ikke noget nyt under solen! vi alle har jo vidst det her LÆNGE!

om tdc så vil ændre på noget, det vil tiden vise!

om mange vil skifte til CBB vil tiden vise! om CBB bliver købt af sonofon vil tiden vise!

p.s. ja lær lige din egen P.S at lære!
Gravatar #79 - XorpiZ
27. jan. 2004 14:42
#76

Lad være med at være nedladende. Det klæder dig ikke.

Jeg er udemærket klar over, at TDC ejer kobbernettet. Men så længe det ikke er økonomisk rentabelt at lave et helt nyt net, så HAR TDC monopol på kobbernettet.

Føtex har IKKE monopol på noget som helst.

"Jeg opgiver, du fatter jo alligevel ikke noget som helst".

#77

Er det over kabelnet? Eller hvordan? Hvis det er "normal adsl" kan du godt regne med at TDC får noget ud af det :P
Gravatar #80 - Expatriate
27. jan. 2004 14:49
Hvem har betalt for TDC's kobbernetværk? Det har den danske stat, samt de danske forbrugere. Vi betalte i mange år ågerpriser til TDC da statsmonopolet stadig eksisterede, og de fanme os der ejer de kobberkabler. De småpenge TDC blev solgt for i forbindelse med privatiseringen dækker på ingen måde de beløb vi har investeret i deres kabler.
Gravatar #81 - x-zoom
27. jan. 2004 14:53
håber ikke at TDC vil sætte telmore priserne op.. det har jeg hørt de har snakket om..
Gravatar #82 - goof78
27. jan. 2004 14:57
#80

"De småpenge TDC blev solgt for i forbindelse med privatiseringen dækker på ingen måde de beløb vi har investeret i deres kabler."
Er det TDC's skyld, eller måske de folkevalgte politikkeres?

Hvis du kommer ned i den lokale computer forretning, og han er villig til at sælge dig en bærbar asus 1337 maskine til en 10'er, så siger du vel heller ikke: "Ej da, jeg vil ikke give under 20000 for den", for så er du godt nok en dårlig handelsmand.
Gravatar #83 - Disky
27. jan. 2004 15:00
AndersAnderson:
Hvor siger jeg du skal holde din kæft ?

Jeg spørger dig om du måske ikke skulle tie stille hvis du ikke kan bidrage med noget til diskussionen.

p.s. Forklar lige hvad der er forkert i at du kan opstille til folketingsvalget, og derigennem kan ændre ting i vores samfund hvis du ønsker dette og kan finde politisk flertal for dette.


Xorpiz:
Jeg undskylder.

Helt enig TDC har monopol på kobbernettet, men de forhindrer ikke andre i at ændre det fra et monopol til et duopol eller måske endda et oligopol.


Expatriate:
Ja den danske stat betalte for kobbernettet, og den danske stat fik pengene for kobbernettet da de solgte dette til det amerikanske firma.
Om de så har betalt nok for det kan man selvfølgelig diskuttere eller om det overhovedet var fornuftigt at sælge kobbernettet.
Men det blev nu engang vedtaget politisk, så det kan der ligesom ikke ændres på mere.
Gravatar #84 - AndersAndersson
27. jan. 2004 15:13
disky:

ja du skrev ikke at jeg skulle holde kæft, MEN alligevel! du hentyder til det!

du skriver:
"Man mange har svært ved at forstå at TDC nu engang ejer deres eget kobbernet, og hvis deres konkurrenter skal bruge dette kobbernet må de selvfølgelig indrette sig under de regler der nu gælder.

Måske kan man ikke lide dette, jamen så er det ens frie ret at stille op til folketinget og forsøge at ændre dette.
Længere er den ikke."

at man stiller op til folketinget, kan da aldrig ændre på hvordan tdc laver deres forretninger eller tjener deres penge!

ja man kunne stille op og få lavet endnu et landsdækkende kobbernet, nok mere fiber net hvis det skulle være up-to-date.

jeg ville gerne stemme på den person som kom med det forslag! og det så skulle koste 1 milliard, som jeg mener regeringen engang sagde det ville koste!

og så gøre så alle havde lige meget at skulle havde sagt, alle havde de samme betingelser.
Gravatar #85 - hatt
27. jan. 2004 15:23
#76
Jeg forstår udemærket hvad du mener.
Men jeg holder stadig på, at du drager en forkert sammenligning.

#77
Nu kører det svjv på kobber, såååh... Hvem tror du Telia lejer det ved?
;)

#83
"p.s. Forklar lige hvad der er forkert i at du kan opstille til folketingsvalget, og derigennem kan ændre ting i vores samfund hvis du ønsker dette og kan finde politisk flertal for dette."
Jeg går ikke ud fra, at det er muligt for regeringen at gennemtvinge en "annulering" af den handel og derved få kobbernettet tilbage, eller mener du man skal bygge et nyt kobbernet(eller fiber *savlesavle*).
Ville det mon overhovedet være muligt, at få en sådan milliard investering igennem?


"Helt enig TDC har monopol på kobbernettet, men de forhindrer ikke andre i at ændre det fra et monopol til et duopol eller måske endda et oligopol."

Den forstår jeg ikke helt.
Ved/tror du at TDC vil sælge "styrelsen" af kobberet, og nøjes med anpart på lige fod med hvem som helst, der kan smide mange kroner?
(skal vi samle ind sammen? :D )
Gravatar #86 - psykes
27. jan. 2004 15:49
Long live the empire!
Gravatar #87 - NFX
27. jan. 2004 16:07
#85
Disky mener ikke at TDC skal sælge deres kobber. Det han mener er at det står enhver frit at nedgrave nyt kobber, og på den måde ændre monopolet.
Men jeg kan dog ikke lige se hvem der skulle have råd til at nedlægge landsdækkende kobber, en gang til - og hvorfor gøre det, når det nu en gang er billigere at leje det?
Gravatar #88 - Per Dalbjerg
27. jan. 2004 16:47
Jeg vil starte med at sige at jeg er telmore kunde og det agter jeg at blive ved med.

Vi danskere skal være glade for, at vi har Europas billigste mobilpriser, dette skyldes den massive priskonkurrence de seneste par år. Nok startet af Frank Rasmussen (Telmore), og Teddy et eller andet (CBB).

TDC har nu købt TElmore 100%, men det stopper ikke konkurrencen, for hvis vi kigger på markedet, som helhed har vi i danmark 4 store og pengestærke teleselskaber der enten direkte eller igennem et datterselskab har indfyldelse på priserne. Det er:
TDC ejer TDC mobile,
TELEnor ejer Sonofon,
Telesonera ejer Telia Danmark.
French telekom ejer Orange som ejer Orange Danmark


Disse 4 selskaber vil ikke bare dele markedet i mellem sig, nej de vil kæmpe indædt for at få den bedste og den største del af mobilmarkedet.

Bare se på TDC Mobile, der har den målsætning at de vil have 50% af markedet (Monopol ved 85%), sammen med de service providere som bruger deres net. Det vil sige Telmore og en del af Debitel.

At mange tror at Discountselskaberne nu har åbnet deres sidste kabitel, tror jeg er forkert bare se på denne fakta:

Tdc har Mixit og TElmore.
Sonofon har selvhenter måske også snart CBB.
Debitel har Smarttalk.

Og teleselskaber ved at det er en succes, de kan bare se på statistikkerne, der tydeligt viser at Dicountselskaberne har fremgang. Der har været snak om at CBB vil brede sig til hele skandinavien og at TDC måske vil prøve at lave et discountselskab alla TELmore i TDC swizterland. Og det bekræfter yderligere at DIscountselskaberne, ikke lukker men derimod er kommet for at blive.

At telmore lukker, tror jeg derfor er et rygte der ingen hold har, ingen købmand vil fjerne et produkt der giver overskud, og ligner end mega succes der evt. kan brede sig til store dele af europa. At de sætter priserne op for at udligne dem med MIXIT (Som nogen kalder ikke express og som er fuldstændig hen i vejret, express har intet at gøre med discount. i televerdenen) Hvorfor skulle de gøre det, jo de vil tjene flere penge pr minut, men samtidig vil de også miste en masse kunder, så regnestykket bliver altså ikke bedre af den grund. Nej de gør det smarte de har TElmore som er billig så har de de dyre abonnementer der også sælger godt og så har de lille mixit. MIXIT burde jo engtlig også lukke og det gør det nok også hvis altså at kundene forlader Mixit, så længe at mixit kan lave overskud bliver det ikke lukket, for hvis det gør det, springer brugerne jo bare til billigere priser hos telmore, og det for TDC jo ikke noget ud af.

Et andet vigtig kapitel i den danske mobilverden er Erhverv. Med dette køb kan TDC tilbyde et billigt erhverv produkt til de firmaer som ikke ønsker de vilde services, også de dyre erhverv abonnementer til de selskaber som ønsker høj service med masser af tilbud f.eks den med at microsoft har indgået aftale med TDC om noget Navision noget. Så på det område vil vi også se stigende priskonkurrence.

Så tilsidst vil jeg slutte dette lange indlæg af med, at TDC sætter ikke priserne op eller ændre konceptet hos Telmore ret meget. Men jeg er sikker på at vi vil se en stigning af nye service på Telmore som netop kan opstå af de synergi effekter, der er ved at være ejet af en så stor telekoncern som TDC.
Gravatar #89 - Deternal
27. jan. 2004 17:26
#88: Tjeah, det er oplagt for TDC at samle Mixit og Telmore kunder i en gruppe - hvor hurtigt det vil gå er ikke til at spå, mit bedste bud er at det tidligst er om 1 år og senest om 5.
Gravatar #90 - Sjakalen|
27. jan. 2004 17:56
#85 ja det er jeg ku godt klar over :o) men bare jeg ikke får regninger fra TDC ind ad døren er jeg sku glad
Gravatar #91 - XorpiZ
27. jan. 2004 20:51
#83

Undskyldning accepteret ;)

Jamen, jeg tror sådan set vi er enige om, at TDC har monopol og at ingen forhindrer andre i at trække nye kabler :)

Blot tror jeg ikke, det kunne betale sig. Da ikke medmindre man trak fiberoptiske kabler med samtidig!
Gravatar #92 - rumler
27. jan. 2004 21:23
jeg er Telmore kunde, og jeg har lige regnet lidt på hvad det vill koste mig af skifte til CBB...

CBB Switch Overflytning af tlf.nr., inkl. 15 minutters taletid 99,00 kr.

CBB Mobil Plus Opgradering Engangsbeløb 199,00 kr.

i alt 298,- med 15 minutter a 69 øre, det er 10,35...

Tilbage er 287,65, og med en pris forskeld fra 85 til 69 øre skal jeg ringe i små 1800 minutter før det kan betale sig at skifte...

Men på den anden side, Hvis TDC går i selvsving og laver for meget om, ja så vil jeg flytte i ren protest...
Gravatar #93 - AzE@TDC
27. jan. 2004 21:46
@hatt
Du er virkelig forvirrende. Det skal dog ikke misforståes, jeg kan se du er den eneste som kan kommme med noget konstruktivt kritik imod TDC. Mens andre skal spille sprød, og bare sige noget de håber er rigtigt. ALT RESPEKT TIL DIG DER hatt

Anyway, har lidt spørgsmål som jeg gerne vil have en par svar/uddybelser på:

Hatt says:
Njah. Nu har du jo muligheder. Du kan da bare spørge både Føtex, Kvickly, Netto, Irma etc etc. Så er der konkurrence.
Pt. med kobber er der én du kan spørge. Håber du kan se pointen.

SVAR: det passer jo så ikke, TDC bestemmer ikke selv udlejningsprisen, det er fast bestemt af telestyrrelsen...så vil du klage, så klag til dem...
Du flammer (sammen med andre) også TDC på deres kundeservice del, en venlig sjæl har så smidt en link som modbeviser din påstand. Dernæst mener du at den er mangelfuld fordi at man ikke har delt den op i det ene og det andet (mobil, adsl osv osv.)
Men de argumenter i har imod TDC er da også baseret på mange forskellige områder, vi tager et eksempel:
I vil ikke have Telmore mere fordi TDC har ovetaget dem, ok?
Men i kan kun begrunde det med at i har haft problemer med TDC internet, med henholdsvis ISDN og ADSL. Modsiger i ikke jer selv?
Dem som har lavet undersøgelsen har sikkert lavet den præcis på samme måde som du selv siger... og bagefter modsiger..

Men igen respekt, du kan komme med noget konstruktivt, og noget som vi kan debattere, ikke bare noget 12årig ynk og piv.

FEEL FREE TO COMMENT :D
Gravatar #94 - Kadann
28. jan. 2004 07:37
Jeg må sige, at jeg efterhånden har lidt svært ved at tage diskussionerne herinde seriøst.

Hver gang der hopper et eller andet op med TDC, virker det som om at der sidder 10 trænede aber i hjørnet og råber "monopol", ligemeget hvad nyheden drejer sig om.

Med hensyn til denne nyhed, er snakken om monopol fuldstændig ligegyldig, da TDC Mobil ikke har monopol på noget som helst. Hvis I er i tvivl, så grib en ordbog og slå ordet op, fordi faktum er, at udover TDC, er der Sonofon, Telia og Orange som har deres eget mobilnet.. ergo; intet monopol.

At TDC mobil ønsker at blive større, er vel det naturlige i den verden som I selv har været med til at skabe? Folk vil gerne have konkurrence og penge, derfor skal firmaerne præsentere vækst og sorte tal. Hvis de ikke gør det, bliver firmaerne pillet fra hinanden eller solgt, og dermed ryger der en hulens masse arbejdspladser. Altså.. hvis I ikke vil have at en virksomhed som TDC Mobil vokser, så vil jeg foreslå at i stemmer til venstre for midten, næste gang der er folketingsvalg, men det sker jo sikkert ikke, fordi I vil jo også gerne have penge til et 1337 pimprig med den fede skærm, og den nyeste mobiltelefon på markedet.

Med hensyn til kobberet, så har Disky jo helt ret.

1. Kobberet er solgt til TDC i forbindelse med ophævelsen af monopolet.

2. Telestyrelsen, samt folketinget bestemmer hvad accessnettet skal koste for andre udbydere og en masse andre ting om dette. (Frie markedskræfter, under streng kontrol? Der er vist noget der ikke passer sammen her) Dette sætter faktisk TDC's kunder bagerst i køen, da de andre udbydere har førsteret. Prøv evt. at læse på Telestyrelsens hjemmeside.

3. Det er en politisk beslutning, at accessnettet skulle sælges også. Hvis man har et problem med det, bør man finde en sammenrullet avis og besøge de politikere, som stod for salget. Som verden ser ud i dag, er det TDC der ejer nettet, og det er der ingen der kan ændre på, med mindre TDC vælger at sætte det til salg igen.

Man kunne selvfølgelig have valgt at holde fast på accessnettet, hvilket sikkert havde været en god forretning for den danske stat umiddelbart, men der er andre aspekter i sådan en beslutning, udover vedligeholdelse af accessnettet, som f.eks. udvikling af fremtidige løsninger.

Så bringer folk noget som kundeservice op.. hey, fint nok, men alle undersøgelser viser altså at TDC og Sonofon er dem der ligger i top mht. kundeservice på mobilområdet, hvilket er interessant for denne diskussion. Taler vi telefoni og internet, ligger TDC stadig i toppen, mens de små udbydere ligger helt i bund.

Og så ved jeg godt at der kommer folk ind fra højre og siger "jamen, hej.. jeg har prøvet.. bla bla bla.. med TDC og det virker aldrig". Ja, det har du ganske sikkert, og det har sikkert også været en uheldig situation, som man kunne have gjort en masse for at rette op på.

Jeg sidder dagligt med folk som brokker sig HELT vildt over at deres udstyr/linie whatever ikke virker. Helt fint, jeg kan sagtens fikse deres problemer.. men dagligt viser der sig også kunder, som har haft dette problem i månedsvis, men aldrig har henvendt sig omkring det. Det er sgu da soleklart, at man ikke kan lave et problem, hvis man ikke ved at det eksisterer.

Og for lige at kvæle det næste der vil komme.. så ja, jeg er ganske klar over at dette ikke er alle kunder.

Jeg har sågar været ude for kunder som har siddet halve og hele år med ADSL-udstyr, som de aldrig har sat op fordi "de ikke lige har haft tid". Det er sådan nogle kunder som klager over at de skal betale x-antal kr. hver måned og så "virker lortet ikke".. nej, selvfølgelig virker det ikke, fordi du har jo ikke sat det til.

Det kan være de særeste klager man får, som overhovedet ikke har nogen hold i virkeligheden..

Men, tallene taler for sig selv, ligemeget hvor meget man vender og drejer dem. TDC Mobil og TDC Totalløsninger ligger i top mht. kundeservice og i bund mht. kundeklager, ligesom Sonofon og Cybercity gør. Nu har jeg ikke set nogle tal på CBB og Telmore, men ud fra de erfaringer jeg har hørt om dem, ser det også ud til at de gør det rigtigt godt.
Gravatar #95 - Thig
28. jan. 2004 08:36
Jeg synes lige at jeg vil fortælle hvad en medarbejder fra TDC mobil kundeservice fortalte mig, da jeg kæmpede for at få mit nummer flyttet engang.
Jeg havde ringet 3-4 gange før jeg fik fat i hende her og de gange var om eftermiddagen, hvor jeg ikke fik noget svar jeg kunne bruge til noget.
Jeg spurgte hende om hun viste noget om nummerflyt for det gjorde de andre jeg snakkede med om eftermiddagen ikke. Hun sagde så at dem der sad om efter middagen kun var studerende der skulle tjene ekstra til SU'en derfor viste de ikke så meget som de fastansatte (hende selv).
Så sagde hun at TDC ikke havde noget at gøre med at flytte andre teleselskabers nummere (et flyt fra tiscali mobil til Telmore, de betaler TDC for at ordne det for dem) så derfor var det en sag mellem Tiscali og Telmore og ikke TDC.
Da jeg så spurgte om hun trode at TDC ikke ejer kablerne i jorden, Sagde hun: TDC ejer kun vores egene kabler de andre selskaber har lagt deres egene kabler ned for at kunne tilbyde telefoni. Jeg fyrede et par spørgsmål mere af, og hun endte med at smide røret på.
Så ifølge TDC's medarbejdere ejer de ikke kobbenettet. Selvom alle andre ved at de gør det. Hvor mget tiltro skal man så ha til deres kundeservice....ikke ret meget
Gravatar #96 - Kadann
28. jan. 2004 08:50
#95 -

Jeg har så svært ved at se, hvorfor du blander to ting sammen i den samtale.. fastnettelefoni og mobiltelefoni.

Måske skulle du læse lidt op på tingene, før du begynder at stille kritiske spørgsmål til medarbejdere?
Gravatar #97 - hatt
28. jan. 2004 08:53
#93
Hehe, taktak. Flamewars er kun sjovt med 12-årige amerikanske cs spillere ;-P
Og det er også svært at komme "som ny" ind i sådanne topics, da en masse kloge mennesker jo har diskuteret dette før
"nåh ja, tak, så må jeg ikke eller hvad?"

Lige kort, så har jeg ingen problemer med prisen!
Det er leveringstiden der er det værste og administrationen heraf.
(mange Hr. & Fru. Denmark er desværre lige glade med selskabet, det er bare den der kan levere hurtigst muligt, og så er der altså står forskel på et par dage og 3+ uger).

Ang. kundeservice, så blev der skrevet at "fakta var, at de var bedre".
Jeg ønskede blot noget kildehejs for den påstand (da egen erfaring er meget dårlig),
og den jeg fik mener jeg ikke kan bruges som et tegn på hverken god eller dårlig kundeservice.
Jeg sidder bag en teleudbyder (kan nok ikke skjule det længere), så jeg har skam meget nemt ved at se forskel.

Eksempel;
Min kunde ringer pga et rykkergebyr. Han er gal og mener ikke at have modtaget forgående regninger.
Endnu værre bliver det, at han ikke kan oplyse mig noget info, jeg kan finde ham i mit system på.
Indtil videre er vi, med mundhuggeri og forvirring, oppe på 20 minutter. Nu er han slet ikke glad.
Til sidst finder jeg ham i systemet, og kan se, at manden har ret, jeg har bare ikke beføjelser,
til at afhjælpe ham. Ikke nok med det, manden er røget i den helt gale afdeling.
Jeg anbefaler manden at sende en klage, da det er som jeg ser det, den letteste måde at få afklaret lige hans sag.
Dette forklarer jeg ham, fortæller ham hvad han skal skrive, og forbereder min klage afd. om dette,
og kommer med min vurdering.
Det hele ender med, at kunden får hvad der er hans, han er glad, og der kommer en mail rundt i afdeling med "tak for hjælp, jeg bliver som kunde lidt endnu ;)"

Point being;
Det her har udgjort en klagesag, som er blevet talt med i den førnævnte statistik.
Mit faktureringssystem funger bare ikke, mine sælgere lover noget forkert, men tror du ikke kunden han vil sige han fik god kundeservice?

Derfor mener jeg ikke den side siger noget som helst om kundeservice. Jeg har oplevet for mange eksempler som ovenstående,
i min tid som kundekonsulent :-)

Så vil jeg også lige nævne, at jeg ikke har haft TDC mobil i mange år. Jeg er glad Sonofon kunde :-)

Til sidst;
Min filosofi lærer sagde altid "En RIGTIG filosof, modsiger sig selv!"

Nåh. Jeg har en anelse om, at mange ikke længere vil se sagligt på denne tråd, og jeg er sikkert røget på nogle ignore lister,
så slutteligt, har jeg intet imod at indrømme at jeg har en aversion mod TDC (ligesom Microsoft, SCO, Lever og champignon).
Gravatar #98 - Ibleif
28. jan. 2004 09:56
lol og lol og atter lol... Så gennemtrumfer Janteloven endnu engang.. Jeg synes, at det er yderst beklageligt, at folk brokker sig over TDC. TDC har godt nok mere eller mindre monopol, men det er, da ikke deres skyld, det er statens.
Hvad service angår, så er der ikke bedre service andre steder end TDC. I skal være velkomne til at bruge telefonservice hos Debitel, Sonofon osv., så kommer I til at vente i evigheder.
Hvis TDC ikke havde købt Telmore ville en anden international spiller have gjort, det ville højst sandsynligt have været Telenor eller Telia Sonera, hvilke er endnu større end TDC.
Højere priser kan alle forvente uanset teleselskab, det påpeger alle teleanalytikere, der er behov for en konsolidering...
Jeg tror næppe, at der bliver lavet noget om ved Telmore. Telmore er købt for at holde TDC kunder på deres netværk. Havde det været en anden køber ville, de have rykket til enten Telias eller Sonofons netværk. Det er den interesse TDC har haft. Telmore har jo betaller mange penge for at leje sig ind, det er en indtægt der ville kunne mærkes tungt, hvis den forsvandt fra TDC.
Gravatar #99 - PaINGoD
28. jan. 2004 09:56
har fået denne mail og efter den lyder det til at fortsætte præcis som førhen:

Sidste år købte TDC Mobile International en del af TELMORE. Nu har TDC
Mobile International købt resten af aktierne i TELMORE, og TELMORE
fortsætter som hidtil, sidestillet med TDC Mobil.

TELMORE vil forblive det TELMORE, du kender i dag, med en kombination af
attraktive priser og mange unikke services. Vi er glade for at knytte
bånd til TDC, hvor vi vil kunne hente spændende nye produkter.

Vi vil bygge videre på TELMOREs succes. I dag har Telmore branchens mest
tilfredse kunder, og den position vil vi bevare!
Gravatar #100 - Thig
28. jan. 2004 12:15
#96
Det er nok mere dig der skal læse alle foregående indlæg hvor kobbernettet er blandet ind i debaten.
Men min pointe er blot at TDC har fastemedarbejdere i deres kunde service, der tror at de ved mere end de løst ansatte de har.
Og min tiltro til et firma der ikke sørger for at give den rigitge viden til deres medarbejdere er lig nul....
Jeg venter dog lige en uge eller to med at skifte. Der kan jo komme et oprettelse tilbud fra enten CBB eller Selvhenter :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login