mboost-dp1

Taxa 4x35
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hehe... jeg glæder mig allerede til at se reaktionen i chaufførens øjne når jeg siger at jeg skal til Frederikshavn ASAP!!! pga. "Kundeklage"
#3 normalen er 160 km. Mitchubichi MIEV der kommer i 2012 vil have netop den rækkevidde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i_MiEV#Ran...
dvs cirka 3 timers kørsel for en taxa. Typisk vil mange storbytaxaer dog holde en del i taxakø omkring banegårde og lufthavne og her er der rig mulighed for batteriskift.
Er det nemt at skifte batteriet har taxa chaufførerne langt nemmere ved at køre Elbil end så mange andre.
De vil typisk også kunne have et ekstra batteri med da de aldrig er tungt lastet og typisk kører med 1-2 passagerer
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i_MiEV#Ran...
dvs cirka 3 timers kørsel for en taxa. Typisk vil mange storbytaxaer dog holde en del i taxakø omkring banegårde og lufthavne og her er der rig mulighed for batteriskift.
Er det nemt at skifte batteriet har taxa chaufførerne langt nemmere ved at køre Elbil end så mange andre.
De vil typisk også kunne have et ekstra batteri med da de aldrig er tungt lastet og typisk kører med 1-2 passagerer
#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Tjah, med en enkelt batteriskiftestation på Vesterbro, som de overvejer, og lynladning ved de 5-10 taxaholdepladser hvor elbilerne vil være ofte; så er der da en reel chance for at de kan få det til at virke.
De duer selvfølgelig ikke til langfartsture (endnu), så der skal folk jo nok bruge en diesel stadig.
Men når/hvis Better Place får landsdækkende batteriskift ved motorvejene, så kan #5 jo rent faktisk få sin tur til Frederikshavn i el-taxa ;-)
#8: Kan godt være den har range, men før den får mulighed for batteriskifte, eller sindssyg lynladning vil den nok være begrænset brugbar. Netop fleksibiliteten i batteriskifte er nok noget der tiltaler taxa-selskaberne.
De duer selvfølgelig ikke til langfartsture (endnu), så der skal folk jo nok bruge en diesel stadig.
Men når/hvis Better Place får landsdækkende batteriskift ved motorvejene, så kan #5 jo rent faktisk få sin tur til Frederikshavn i el-taxa ;-)
#8: Kan godt være den har range, men før den får mulighed for batteriskifte, eller sindssyg lynladning vil den nok være begrænset brugbar. Netop fleksibiliteten i batteriskifte er nok noget der tiltaler taxa-selskaberne.
mfriis (7) skrev:#3 normalen er 160 km. Mitchubichi MIEV der kommer i 2012 vil have netop den rækkevidde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i_MiEV#Ran...
dvs cirka 3 timers kørsel for en taxa. Typisk vil mange storbytaxaer dog holde en del i taxakø omkring banegårde og lufthavne og her er der rig mulighed for batteriskift.
Er det nemt at skifte batteriet har taxa chaufførerne langt nemmere ved at køre Elbil end så mange andre.
De vil typisk også kunne have et ekstra batteri med da de aldrig er tungt lastet og typisk kører med 1-2 passagerer
Alternativt kan de benytte induktiv opladning i taxaventepladserne - hvis de lige husker at bestykke chaufførerne med blyunderbukser...
#0, "miljøvenlige el-biler" << Hvor fa'en vil de finde dem? (For de, som ikke følger med: El-biler skåner nærmiljøet men forurener mere "pr. kilometer" end forbrændingsmotoren i en taxa pga. lavere energieffektivitet og elværkernes brug af kul osv) :)
Udover dette er det da fremragende, hvis vi endeligt får skabt incitament til at få en fornuftig elbilinfrastruktur op at køre!
TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
Det er super at der bliver gjort noget!
Jeg undrer mig bare over at det er el-biler der er det helt store. De får jo energi fra et kraftværk, som også forurener... Hvad skete der med de brintbiler der var tale om? De udleder kun vand, så de må da være endnu bedre for miljøet...
Jeg undrer mig bare over at det er el-biler der er det helt store. De får jo energi fra et kraftværk, som også forurener... Hvad skete der med de brintbiler der var tale om? De udleder kun vand, så de må da være endnu bedre for miljøet...
Godt initiativ! Så kan vi måske slippe for alle de dieselhakkere, der står og soder til i tomgang, mens chaufføren venter på noget at lave.
rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
De biler taxaselskaberne bruger, plejer da at være i den prisklasse alligevel, hvis man tager gebyrer i betragtning.
Sætter de så prisen ned når vi skal til at køre rundt i så fesne biler?
Så bliver det vist lagt i graven at man gider købe frikørte taxaer. :D
Så bliver det vist lagt i graven at man gider købe frikørte taxaer. :D
GoBBLeS666 (16) skrev:rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
De biler taxaselskaberne bruger, plejer da at være i den prisklasse alligevel, hvis man tager gebyrer i betragtning.
Ja næsten (betaler de ikke gulpladeafgift for hyrevogne?) - men bemærk, at elbiler i DK er afgiftsfri; altså $50 k for privatpersoner også!
rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
Hmm, 160 miles iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S - den dyrere Signature edition op til 300 miles - kun $80 :)
rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
Hvis jeg kunne få den til det i Danmark og strømmen var en smule billigere, så havde jeg bestilt en nu. Men mon ikke den ender med 3x den pris.
idiotiskelogin (17) skrev:Sætter de så prisen ned når vi skal til at køre rundt i så fesne biler?
Så bliver det vist lagt i graven at man gider købe frikørte taxaer. :D
Fesne? Du har vist aldrig kørt/set en rigtig elbil :)
http://www.fiskerautomotive.com/
http://www.teslamotors.com/
idiotiskelogin (21) skrev:rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
Hvis jeg kunne få den til det i Danmark og strømmen var en smule billigere, så havde jeg bestilt en nu. Men mon ikke den ender med 3x den pris.
Der skal fortsat betales moms, så den bør ramme 350-400 kkr for basismodellen og 550-600 kkr for Signature. Allerede billigere end tilsvarende benzinbiler - som dertil koster en grøn afgift på adskillige tusinde/år og en benzinudgift, som måles i BNP ;)
De siger vist, at udgiften svarer til at køre i omegnen af 100 km/l...
rmariboe (18) skrev:Ja næsten (betaler de ikke gulpladeafgift for hyrevogne?) - men bemærk, at elbiler i DK er afgiftsfri; altså $50 k for privatpersoner også!
Husk lige at tilføje de inkluderede 7.500 USD i fradrag som du ikke får med, og som er inkluderet i prisen.
Derudover skal du også lige huske at når du importerer den, skal den fortoldes, og som privatperson kommer der stadig moms oveni.
Og så der det for grundmodellen, det store batteri koster nok en smule mere.
Stort batteri med told, moms mv., så kommer du nok som privatperson nærmere op på en halv million danske i hvert fald :-P
Og så er vi glade for at der ingen afgifter er, for med dem >_<
EDIT: Damn you ninja #23...
#24 Jeg kører godt 270km per arbejdsdag, jeg gad dælme godt have sådan en S model :) Det er helt sikkert.
Grundprisen er dog lige i overkanten af hvad jeg personligt har råd til, men hvis jeg havde råd så ville jeg ikke blinke to gange. Det er high tech så det vil noget, selvom man ikke kan skifte batterier sådan uden videre.
Grundprisen er dog lige i overkanten af hvad jeg personligt har råd til, men hvis jeg havde råd så ville jeg ikke blinke to gange. Det er high tech så det vil noget, selvom man ikke kan skifte batterier sådan uden videre.
Unold (14) skrev:Det er super at der bliver gjort noget!
Jeg undrer mig bare over at det er el-biler der er det helt store. De får jo energi fra et kraftværk, som også forurener... Hvad skete der med de brintbiler der var tale om? De udleder kun vand, så de må da være endnu bedre for miljøet...
Produktionen og lagring af brint er langt mere besværlig endnu end blot at bruge ren el fra et kraftværk.
Unold (14) skrev:Det er super at der bliver gjort noget!
Jeg undrer mig bare over at det er el-biler der er det helt store. De får jo energi fra et kraftværk, som også forurener... Hvad skete der med de brintbiler der var tale om? De udleder kun vand, så de må da være endnu bedre for miljøet...
som #27 er inde på så er lagring (på en forsvalig måde) et problem.
Brinten kan i øvrigt ikke "trylles" frem, den skal også produceres og produktions apparatet får strøm fra kraftværkerne. Ekstra leddet med brint produktionen betyder at det bliver mindre effektivt end at køre direkte på strømmen.
Brint har dog den egenskab at det er super nemt at påfylde en bil, hvorimod selv den hurtigste ladning tager 5 min. for 25% kapacitet (Tesla S).
TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Saved me the trouble :P
Det bliver så skide fedt. når El biler begynder at være største delen af bilen.
NU kan man trække vejret i byerne, for ikke at snakke om larmen og uden at ødelægge helbredet :D plus nu har rygeren en undskyld mindre at bruge, jamen bilerne, bilerne, men mon ikke de tosser finder nogle nye.
Hvis hele verdens biler var EL, damn alt den forurening der ligepludselig er mindre i hele verden, for ikke at snakke om mere lokaliseret, da den så er ved kraftværkerne.
Nu er næste skridt bare at finde noget ala Atomkraft bare mere sikkert.
NU kan man trække vejret i byerne, for ikke at snakke om larmen og uden at ødelægge helbredet :D plus nu har rygeren en undskyld mindre at bruge, jamen bilerne, bilerne, men mon ikke de tosser finder nogle nye.
Hvis hele verdens biler var EL, damn alt den forurening der ligepludselig er mindre i hele verden, for ikke at snakke om mere lokaliseret, da den så er ved kraftværkerne.
Nu er næste skridt bare at finde noget ala Atomkraft bare mere sikkert.
#33 skrev:Nu er næste skridt bare at finde noget ala Atomkraft bare mere sikkert.
Atomkraft bliver hele tiden mere sikkert... Mange værker der står rundt omkring i verden er gamle, og kan slet ikke sammenlignes med moderne udgaver mht sikkerhed.
Det er selvfølgelig trist for japanerne med ulykken derovre, men jeg frygter at den giver atomkraft så meget dårlig omtale, at man misser et kæmpestort energimæssigt potentiale, som har en god sikkerhed.
Og dette potentiale kunne faktisk have været med til at gøre el-taxaerne "grønne"
NeoNmaN (6) skrev:Hmmm, gad vide om EL Taxa bliver billigere at køre med en Disel taxa'er? det ville iværtiflad være ganske smart og gøre det hurtiger for kunderne at vælge vogn! :D det er nok mere end drøm end relitiet!
idiotiskelogin (17) skrev:Sætter de så prisen ned når vi skal til at køre rundt i så fesne biler?
Så bliver det vist lagt i graven at man gider købe frikørte taxaer. :D
De er op til kommunen at bestemme - taxakørsel er begrænset af kommunen, selv den pris de må tage er bestemt kommunalt.
rmariboe (12) skrev:El-biler skåner nærmiljøet men forurener mere "pr. kilometer" end forbrændingsmotoren i en taxa pga. lavere energieffektivitet
Kilde? Desuden er elmotoren under udvikling, benzinmotoren var heller ikke specielt effektiv for bare 20 år siden.
GoBBLeS666 (16) skrev:rmariboe (13) skrev:TormDK (8) skrev:#7 Så skulle 4x34 da købe nogle Model-S fra Tesla istedet.
Der er en 300 mile range : http://www.teslamotors.com/models/specs
Og så koster de kun $50k stykket! Har I reserveret jeres??
De biler taxaselskaberne bruger, plejer da at være i den prisklasse alligevel, hvis man tager gebyrer i betragtning.
En af de dejlige Mercedes kan en vognmand få for ca. 200.000 kr. Efter to år må han så sælge den videre igen og købe en ny - og de går ofte for kun lidt under 200.000 kr.
Hvis der virkelig kom mange el-biler på gaden herhjemme, så ville forureningen (CO2 regnskabet) ikke blive bedre end det er nu, da der ville skulle produceres rigtig meget mere el end der bliver i dag. Denne mer produktion ville blive 100% kulbaseret, og dermed er vi tilbage med svineriet igen, blot andre steder.
For ikke at tale om, når alle de biler skal have nye batterier. Det bliver bekosteligt at genanvende dele fra de gamle batterier. Med den nuværende teknologi er el-biler en rigtig god ide, så længe der ikke er alt for mange af dem!!
For ikke at tale om, når alle de biler skal have nye batterier. Det bliver bekosteligt at genanvende dele fra de gamle batterier. Med den nuværende teknologi er el-biler en rigtig god ide, så længe der ikke er alt for mange af dem!!
burgurne (36) skrev:Hvis der virkelig kom mange el-biler på gaden herhjemme, så ville forureningen (CO2 regnskabet) ikke blive bedre end det er nu, da der ville skulle produceres rigtig meget mere el end der bliver i dag. Denne mer produktion ville blive 100% kulbaseret, og dermed er vi tilbage med svineriet igen, blot andre steder.
For ikke at tale om, når alle de biler skal have nye batterier. Det bliver bekosteligt at genanvende dele fra de gamle batterier. Med den nuværende teknologi er el-biler en rigtig god ide, så længe der ikke er alt for mange af dem!!
http://i.qkme.me/eb6.jpg
Der er, indtil videre, ikke en eneste elbil, der kan overholde det km tal de lover. Måske hvis du kører 30 km/t og ikke accelererer på nogen interessant facon.
Men tro I på det boys!
Jeg vil i hvert fald se det her, før jeg tror det. Til at starte med bliver det nok nogle Fluence og hvad ved jeg, sådan en af de amerikanere der (tvivler stærkt på det), men indtil elbiler fungerer i praksis, så skifter de ikke en skid ud.
En taxa, der står stille og lader koster penge. Lortet skal køre.
Fra 2012 kommer der alligevel afgifter på elbilerne også...
Men tro I på det boys!
Jeg vil i hvert fald se det her, før jeg tror det. Til at starte med bliver det nok nogle Fluence og hvad ved jeg, sådan en af de amerikanere der (tvivler stærkt på det), men indtil elbiler fungerer i praksis, så skifter de ikke en skid ud.
En taxa, der står stille og lader koster penge. Lortet skal køre.
Fra 2012 kommer der alligevel afgifter på elbilerne også...
burgurne (36) skrev:Denne mer produktion ville blive 100% kulbaseret, og dermed er vi tilbage med svineriet igen, blot andre steder.
Øhm - den udtalelse er vel baseret på, at den danske strøm så ikke stammer fra vind, vand (via Norge og Sverige), atomkraft (via Sverige og Tyskland), biomasse og naturgas?
Alrekr (39) skrev:Øhm - den udtalelse er vel baseret på, at den danske strøm så ikke stammer fra vind, vand (via Norge og Sverige), atomkraft (via Sverige og Tyskland), biomasse og naturgas?
Danmark har skam en egen-produktion af vindenergi der vist ligger i omegnen af 20% af den samlede produktion.
#40 2012... - som I, at der ikke er besluttet noget, fratagelsen gælder stadig kun til 2012, det kan godt være, de ævler om 2015, men det betyder ikke en skid, mr. IAMSOSMART.
TEH LAW skrev:Stk. 2. Afgiftspligten efter stk. 1 omfatter ikke køretøjer, der er afgiftspligtige efter brændstofforbrugsafgiftsloven, samt indtil den 31. december 2012 køretøjer, der alene anvender el eller brint som drivmiddel.
Kunne vi ikke bare tage at bygge et atom kraft værk i Danmark et sted underjord, lav en elevator 50 etager ned, hvis det så går galt, jamen så er det langt under jorden, plus ingen kan flyve fly ind i det.
El bil + Atom kraft = Rigtig meget Win, for os og miljøet.
Man skal da også huske på alt den energi der bruges på benzin, benzinen og det skal da laves tingene skal hentes op af jorden, det skal fragtes rundt til tank stationer.
Strøm skal ikke fragtes rundt nogen steder, der skal laves en el station, eller at du kan lade derhjemme i garagen.
Måske kunne de lave en midlertidig hybrid bil, det bil sige du kører el, når det er opbrugt starter to benzin motor, mens du kører oplader du el, når den er opladet kører du på el igen.
Det er ihvertfald rart der sker udvikling, istedet for de der typer der bare skriver det samme hver gang, Vi venter på et alternativ, goddaw du spade skaft, et alternativ dukker ssjældent op ud af den blå luft.
Hvis udviklingen forsætter så vil der sker rigtig meget barei nden for de næste 10år inden for elbiler..
hvis det ender med at strøm er det som holder elbilerne tilbage, alså forurening fra kraftværkerne, så synes jeg alså godt man kan retfærdigøre at bygge et Atomkraft værk i Danmark.
El bil + Atom kraft = Rigtig meget Win, for os og miljøet.
Man skal da også huske på alt den energi der bruges på benzin, benzinen og det skal da laves tingene skal hentes op af jorden, det skal fragtes rundt til tank stationer.
Strøm skal ikke fragtes rundt nogen steder, der skal laves en el station, eller at du kan lade derhjemme i garagen.
Måske kunne de lave en midlertidig hybrid bil, det bil sige du kører el, når det er opbrugt starter to benzin motor, mens du kører oplader du el, når den er opladet kører du på el igen.
Det er ihvertfald rart der sker udvikling, istedet for de der typer der bare skriver det samme hver gang, Vi venter på et alternativ, goddaw du spade skaft, et alternativ dukker ssjældent op ud af den blå luft.
Hvis udviklingen forsætter så vil der sker rigtig meget barei nden for de næste 10år inden for elbiler..
hvis det ender med at strøm er det som holder elbilerne tilbage, alså forurening fra kraftværkerne, så synes jeg alså godt man kan retfærdigøre at bygge et Atomkraft værk i Danmark.
#44 Den type hybridbiler er allerede i produktion. Opel har netop lanceret deres bud i Danmark, Ampera som er en 5 dørs sedan til en pris på 325.000 inkl moms. Den har 1 stor elmotor, og en mindre benzinmotor der kan danna strøm til elmotoren, den har en topfart på 160 km/t, 0-100 på 9 sekunder, har en kørselsrækkevidde på 600 km og kører 20 km/l, når dens benzingenerator kører. Den kommer til landet i 2012.
http://bilmagasinet.dk/article/36961
http://bilmagasinet.dk/article/36961
Afgiftsmæssigt er den vel fritaget som alle andre elbiler.idiotiskelogin (21) skrev:Men mon ikke den ender med 3x den pris.
#43 partiklerne kommer i høj grad fra diesel. Diesel, som busser og jyske tog bruger, diesel, vi alle er blevet tvunget ud i fordi de mente, benzin var så skidt. oh lol. Idiots.
Og har nogen af de her mennesker set på, hvad et containerskib bruger af brændstof og udleder af CO2 om året (eller bare en enkelt tur over atlanten?) Nå nej, for der skal muligvis tal på bordet, tal, som fårene ikke kan forstå, nej, de kan forstå "se, jeg peger, jeg peger på det farlige og råber og slår mig selv i hovedet med en hammer, se, se hvor er den farlig, den bil, pu-haaaaa, skidtefyyyy, hvor er den farlig og du kan høre hvor mange c02'er den laver i minuttet", fordi hvor skal idiotens sydamerikans speciallavede hippie-spændetrøje ellers komme fra? Og hvad er alternativet? Atomkraft - endnu værre!
Oh global opvarmning og oh global diller og daller. Alt andet drukner. "We saved the planet, we can't procreate" - great. En flok klidædende hippienørder, der måske kan være heldige at finde en ildelugtende kvinde, der gider kneppe, men deres kønsorganer er visnede, indskrumpede ynkeligheder. Flot. Men så overlever dyren... nå nej, de kan heller ikke formere sig.
Jubii, en planet med en masse dyreliv, der er ved at uddø, fordi vi blev helt distraheret af Greenpeace der stod på bordet i en 70-HK brandert og lavede helikopteren og skreg "fuck jeg er en idiot" sammen med politikere og andre lamerods, der er med i hylekoret og ikke vil være udenfor, mens ham den stille gut stod lidt bagerst og prøvede at sige "jamen altså, der er ild i huset..."
Bare rolig, der kommer en ny afgift. "Dil bil må ikke være bedre end min-afgiften" kommer den til at hedde eller bare når de indser, at staten taber penge og ikke kan finansiere hvad en det er, de pisser vores skattekroner væk på. Magiske bønner, muligvis.
tl:dr. blah blah blah, whopeee we're all gonna die.
Og har nogen af de her mennesker set på, hvad et containerskib bruger af brændstof og udleder af CO2 om året (eller bare en enkelt tur over atlanten?) Nå nej, for der skal muligvis tal på bordet, tal, som fårene ikke kan forstå, nej, de kan forstå "se, jeg peger, jeg peger på det farlige og råber og slår mig selv i hovedet med en hammer, se, se hvor er den farlig, den bil, pu-haaaaa, skidtefyyyy, hvor er den farlig og du kan høre hvor mange c02'er den laver i minuttet", fordi hvor skal idiotens sydamerikans speciallavede hippie-spændetrøje ellers komme fra? Og hvad er alternativet? Atomkraft - endnu værre!
Oh global opvarmning og oh global diller og daller. Alt andet drukner. "We saved the planet, we can't procreate" - great. En flok klidædende hippienørder, der måske kan være heldige at finde en ildelugtende kvinde, der gider kneppe, men deres kønsorganer er visnede, indskrumpede ynkeligheder. Flot. Men så overlever dyren... nå nej, de kan heller ikke formere sig.
Jubii, en planet med en masse dyreliv, der er ved at uddø, fordi vi blev helt distraheret af Greenpeace der stod på bordet i en 70-HK brandert og lavede helikopteren og skreg "fuck jeg er en idiot" sammen med politikere og andre lamerods, der er med i hylekoret og ikke vil være udenfor, mens ham den stille gut stod lidt bagerst og prøvede at sige "jamen altså, der er ild i huset..."
felixnutella (46) skrev:Afgiftsmæssigt er den vel fritaget som alle andre elbiler.
Bare rolig, der kommer en ny afgift. "Dil bil må ikke være bedre end min-afgiften" kommer den til at hedde eller bare når de indser, at staten taber penge og ikke kan finansiere hvad en det er, de pisser vores skattekroner væk på. Magiske bønner, muligvis.
tl:dr. blah blah blah, whopeee we're all gonna die.
Steve Jobs (47) skrev:#43 partiklerne kommer i høj grad fra diesel. Diesel, som busser og jyske tog bruger, diesel, vi alle er blevet tvunget ud i fordi de mente, benzin var så skidt. oh lol. Idiots.
Dieselmotoren blev opfundet i 1893. Tror ikke lige nogen bekymrede sig om hverken CO2 eller skadelige mikropartikler dengang...
Dieselmotoren blev udbredt pga. højere ydeevne og lavere forbrug. Motoren var også simplere at fremstille end benzin.
En dieselbil med selvgenererende partikelfilter udleder mindre CO2 end en benzinmotor med tilsvarende ydeevne.
At aberne på Christiansborg så selv i dag vil have dieseltog, frem for at fortsætte elektrificeringen man påbegyndte i 80'erne, er fuldstændigt tåbeligt.
Anyways, fremtiden tilhører sol- og vindenergi :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.