mboost-dp1

Surftown A/S
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sådan en test kunne vi også godt bruge herhjemme, som minimum havde kørt et år, så man fik et klart billede af service, stabilitet osv. af webhotel udbyderen.
Nu bruger jeg selv Azero, og det eneste jeg har at klage over dem, er måske er deres priser, som er lidt høje i forhold til andre. Men derudover så kører alt bare perfekt, så jeg har intet at klage over.
Nu bruger jeg selv Azero, og det eneste jeg har at klage over dem, er måske er deres priser, som er lidt høje i forhold til andre. Men derudover så kører alt bare perfekt, så jeg har intet at klage over.
Jeg må også sige, at jeg er yderst tilfreds med Surftown.
Det er impornerende hvad man kan få for prisen hos dem.
Det er impornerende hvad man kan få for prisen hos dem.
Eh, nå så fik jeg ikke lige lov til at poste? Bah.
Anyway here we go again. Jeg håber ikke Danmark kåre surftown herhjemme også, da jeg ikke har gode efaringer med. Jeg synes et er alt for tit jeg har oplevet at min side er nede - uden de har kontakte mig, eller givet mig nogen form for besked. Ligeledes så er de heller ikke glad for hvis jeg hoster en fil (over 150mb) og henter den 2-3 gange, jeg har flere gange oplevet at den så bliver renamet til at den bruger for meget båndbrede (kan ikke lige huske det navn de plejer at bruge), selv om jeg har fået at vide der ingen begrænsning er.
Jeg synes de er træls.
Anyway here we go again. Jeg håber ikke Danmark kåre surftown herhjemme også, da jeg ikke har gode efaringer med. Jeg synes et er alt for tit jeg har oplevet at min side er nede - uden de har kontakte mig, eller givet mig nogen form for besked. Ligeledes så er de heller ikke glad for hvis jeg hoster en fil (over 150mb) og henter den 2-3 gange, jeg har flere gange oplevet at den så bliver renamet til at den bruger for meget båndbrede (kan ikke lige huske det navn de plejer at bruge), selv om jeg har fået at vide der ingen begrænsning er.
Jeg synes de er træls.
#3 Hvis du er på en PHP5 server, så er der chance for at du måske stadig er på deres test server (Alle nye php5 kunder blev lagt på den svjv.) - mit site kørte også ufatteligt ustabilt, indtil jeg bad dem flytte mig...
evt. få noget overvågning på dit site- og så send dem en rapport over det - det lytter de rigtig meget til.
jeg har selv 2 abonnementer hos Surftown, et privat og et erhverv.
evt. få noget overvågning på dit site- og så send dem en rapport over det - det lytter de rigtig meget til.
jeg har selv 2 abonnementer hos Surftown, et privat og et erhverv.
#1
Glæd dig til den dag du ikke vil være kunde mere, så kan du meget hurtigt opdage hvor elendig bogholder system de har.
Jeg fik regninger for noget jeg havde betalt, til sidst røg jeg til inkasso, og kunne igen dokumentere jeg havde altså betalt, så de lukkede sagen (troede jeg).
3 år senere dumper der ingen inkasso sag, og trusler med RKI op fra dem og deres inkasso firma.
Desværre er jeg ikke den eneste med det problem, 2 af mine venner har oplevet det samme.
Der har ligeledes været sager ude i offentligheden om præcis det samme.
Så mit råd er, skynd dig væk fra det azero i en fart, de har ikke styr på noget som helst.
Glæd dig til den dag du ikke vil være kunde mere, så kan du meget hurtigt opdage hvor elendig bogholder system de har.
Jeg fik regninger for noget jeg havde betalt, til sidst røg jeg til inkasso, og kunne igen dokumentere jeg havde altså betalt, så de lukkede sagen (troede jeg).
3 år senere dumper der ingen inkasso sag, og trusler med RKI op fra dem og deres inkasso firma.
Desværre er jeg ikke den eneste med det problem, 2 af mine venner har oplevet det samme.
Der har ligeledes været sager ude i offentligheden om præcis det samme.
Så mit råd er, skynd dig væk fra det azero i en fart, de har ikke styr på noget som helst.
Azero stinker. De var engang et godt hostingfirma (+5 år siden) men er det ikke længere.
Ligeledes vil jeg fraråde Hosting2 der slår forskellige ting fra på deres servere uden nogen egentlig grund. Desuden kørte de med en oldgammel PHP 4 der var smækfuld af fejl og huller. Opgradere ville de ikke.
Nu vi er i gang med at skælde ud får One.com også lige en røffel for at slå FTP via PHP fra...igen uden grund og uden mulighed for at omgå det.
Surftown tillader at du piller ved stort set alt på dit hotel. For 12 kr. om måneden er det fint, men de der er utilfredse med stabiliteten bør købe et RIGTIGT webhotel hos en udbyder der tilbyder dedikerede servere...
Som så meget andet får man det man betaler for.
Ligeledes vil jeg fraråde Hosting2 der slår forskellige ting fra på deres servere uden nogen egentlig grund. Desuden kørte de med en oldgammel PHP 4 der var smækfuld af fejl og huller. Opgradere ville de ikke.
Nu vi er i gang med at skælde ud får One.com også lige en røffel for at slå FTP via PHP fra...igen uden grund og uden mulighed for at omgå det.
Surftown tillader at du piller ved stort set alt på dit hotel. For 12 kr. om måneden er det fint, men de der er utilfredse med stabiliteten bør købe et RIGTIGT webhotel hos en udbyder der tilbyder dedikerede servere...
Som så meget andet får man det man betaler for.
Havde engang et webhotel hos Surftown .. elendig service - og ikke verdens mest stabile. De kunder jeg henviser, har ofte et stort behov for mennesklig support, hvorfor jeg anbefaler TDC's webmore. Ikke verdens billigste eller teknisk bedste løsning.. men deres maskiner er hostet af TDC Hosting, og deres service er upåklagelig!
Hvilke parametre er ovenstående undersøgelse baseret på? Et webhotel er jo meget mere end bare 1gb plads (host one.com... )
Hvilke parametre er ovenstående undersøgelse baseret på? Et webhotel er jo meget mere end bare 1gb plads (host one.com... )
Jeg blev så træt af Surftowns service/bloatedhed/hastighed, specielt det sidste, jeg kunne påpege at efter de flyttede mig fra en db server til en anden. var mit site blevet langsommer jeg spurte en forklaringer, og de kom med en løsningen som ville være at JEG selv betale for en flytning til en db server uden så mange bruger. jeg opsagde efterfølgende mit abb og lage mit site hos en gratis udbyder...
#8
Faktisk har jeg kun ros til overs for Gigahost.. Jeg skiftede til dem efter jeg blev træt af Needhost's inkompetence, og fordi jeg var træt af at hoste selv..
Deres supportere har vist sig at være yderst kompetente "nørder". Da jeg for 1½ år siden skrev til dem, og spurgte om de ikke ville kigge nærmere på at få indført muligheden for at sende mails igennem deres servere, da min fiber-udbyder ikke stiller SMTP server til rådighed, skrev de tilbage at de ville kigge nærmere på det og kontakte mig senere..
For et år siden, skrev de så igen, og inviterede mig til at teste deres nye løsning, som tilmed kørte SMTP/TLS med SASL og som har virket perfekt lige siden.. Nuvel, der gik et halvt år, men de gjorde det .. tilmed oxo ordentligt..
Ligeledes har de gjort det muligt for alle kunder, selv at administrere om man vil benytte PHP4 eller 5, samt redigere i sin php.ini fil for alle de domæner man måtte have.. Det skal man kigge langt efter andre steder..
Siden jeg blev kunde har jeg haft ekstern overvågning af stabiliteten, og også denne er tilfredsstillende:
Since: July 27, 2006
Outages: 67
Total Uptime: 99.422%
For 20kr om måneden synes jeg det er ganske rimeligt.. man skal også tage højde for servicevinduer..
Så alt i alt.. yderst tilfreds..
Faktisk har jeg kun ros til overs for Gigahost.. Jeg skiftede til dem efter jeg blev træt af Needhost's inkompetence, og fordi jeg var træt af at hoste selv..
Deres supportere har vist sig at være yderst kompetente "nørder". Da jeg for 1½ år siden skrev til dem, og spurgte om de ikke ville kigge nærmere på at få indført muligheden for at sende mails igennem deres servere, da min fiber-udbyder ikke stiller SMTP server til rådighed, skrev de tilbage at de ville kigge nærmere på det og kontakte mig senere..
For et år siden, skrev de så igen, og inviterede mig til at teste deres nye løsning, som tilmed kørte SMTP/TLS med SASL og som har virket perfekt lige siden.. Nuvel, der gik et halvt år, men de gjorde det .. tilmed oxo ordentligt..
Ligeledes har de gjort det muligt for alle kunder, selv at administrere om man vil benytte PHP4 eller 5, samt redigere i sin php.ini fil for alle de domæner man måtte have.. Det skal man kigge langt efter andre steder..
Siden jeg blev kunde har jeg haft ekstern overvågning af stabiliteten, og også denne er tilfredsstillende:
Since: July 27, 2006
Outages: 67
Total Uptime: 99.422%
For 20kr om måneden synes jeg det er ganske rimeligt.. man skal også tage højde for servicevinduer..
Så alt i alt.. yderst tilfreds..
Nu har jeg arbejdet hos Surftown / Cohaesio så jeg kan da lige dele lidt af min "insider" viden
1. De skriver "Fri trafik" det har de ikke, ligesom at One og diverse andre heller ikke har det, det er bare noget de siger
En STARTER kunde hos surftown må f.eks max have 1GB trafik om ugen, dette står ingen steder mere, mere en intern retnings linie
Lægger du en 100mb fil op som bliver downloaded x antal gange bliver den omdøbt til "renamed_by_admin" helt automatisk
2. VIP Support til private kunder er rent salgstrick, alle support sager bliver taget i den rækkefølge som de kommer ind i systemet eller efter hvilket produkt man har, man kan nemlig se om kunderne er STARTER, ADVANCED eller EXPERT og starter kommer ikke først :)
3. De går slet ikke op i starter kunder fordi det er kun et produkt de har for at kunne lave konkurrence med de andre udbydere
4. Specielt på windows webhotellerne har IIS / .NET servicen med at gå ned fordi de er alt for mange kunder på de servere, men når kunder sprøg om det, siger man bare "at det kan ikke passe" eller lign
5. Daglig backup af filer betyder: Backuppen bliver kun brugt til hvis serveren er hoppet i havet, du kan kun få restored noget mod et gebyr på 1600 kr.-
Ydermere er der MANGE grå zoner i deres Forretningsbetingelser
F.eks Du kan kun opsige dit webhotel fra år til år og ikke måned til måned, dette er ulovligt
Men til sidst vil jeg dog lige sige at folk forventer for af et produkt til samme pris som mars bar :)
1. De skriver "Fri trafik" det har de ikke, ligesom at One og diverse andre heller ikke har det, det er bare noget de siger
En STARTER kunde hos surftown må f.eks max have 1GB trafik om ugen, dette står ingen steder mere, mere en intern retnings linie
Lægger du en 100mb fil op som bliver downloaded x antal gange bliver den omdøbt til "renamed_by_admin" helt automatisk
2. VIP Support til private kunder er rent salgstrick, alle support sager bliver taget i den rækkefølge som de kommer ind i systemet eller efter hvilket produkt man har, man kan nemlig se om kunderne er STARTER, ADVANCED eller EXPERT og starter kommer ikke først :)
3. De går slet ikke op i starter kunder fordi det er kun et produkt de har for at kunne lave konkurrence med de andre udbydere
4. Specielt på windows webhotellerne har IIS / .NET servicen med at gå ned fordi de er alt for mange kunder på de servere, men når kunder sprøg om det, siger man bare "at det kan ikke passe" eller lign
5. Daglig backup af filer betyder: Backuppen bliver kun brugt til hvis serveren er hoppet i havet, du kan kun få restored noget mod et gebyr på 1600 kr.-
Ydermere er der MANGE grå zoner i deres Forretningsbetingelser
F.eks Du kan kun opsige dit webhotel fra år til år og ikke måned til måned, dette er ulovligt
Men til sidst vil jeg dog lige sige at folk forventer for af et produkt til samme pris som mars bar :)
12 << At være er sur på en arbejdsgiver fritager ikke fra ansvar for loven; bagvaskelse (eller, hvis dette er mere end blot et uheldig udbrud fra en opsagt medarbejder: udbredelse af forretningshemmeligheder) kan blive dig en bekostelig affære.
Basically er der to muligheder:
1) Det påståede kan ikke bevises; du risikerer dom for bagvaskelse.
2) Det påståede bevises; ST dømmes for at overtræde egne retningslinier, og du dømmes for udbredelse af forretningshemmeligheder.
I STs sted ville jeg føre denne sag til dørs at blive renset for beskyldningerne, og ingen af ovennævnte konsekvenser er rare, så umiddelbart ville jeg i dit sted for fremtiden undlade at udtale mig om den slags.
I øvrigt er "VIP Support" produktet tillæg af telefonsupport og har - iflg. "VIP Support" kontrakten - intet med email support at gøre.
Forresten er der ikke noget ilovligt i at sælge et produkt, som strækker sig et år frem i tiden.
0 << Tillykke til ST, at de har formået at tage kritikken til sig. Det er et stor skridt på den måde at vende sin tankegang på hovedet, og det ser jo ud til at have givet pote. Det kan resten af industrien virkelig lære noget af!
Basically er der to muligheder:
1) Det påståede kan ikke bevises; du risikerer dom for bagvaskelse.
2) Det påståede bevises; ST dømmes for at overtræde egne retningslinier, og du dømmes for udbredelse af forretningshemmeligheder.
I STs sted ville jeg føre denne sag til dørs at blive renset for beskyldningerne, og ingen af ovennævnte konsekvenser er rare, så umiddelbart ville jeg i dit sted for fremtiden undlade at udtale mig om den slags.
I øvrigt er "VIP Support" produktet tillæg af telefonsupport og har - iflg. "VIP Support" kontrakten - intet med email support at gøre.
Forresten er der ikke noget ilovligt i at sælge et produkt, som strækker sig et år frem i tiden.
0 << Tillykke til ST, at de har formået at tage kritikken til sig. Det er et stor skridt på den måde at vende sin tankegang på hovedet, og det ser jo ud til at have givet pote. Det kan resten af industrien virkelig lære noget af!
Selv droppede jeg danske webhoteller, da fri trafik begrebet er så bøvlet beskrevet, og utroligt at de slippet afsted med. Jeg fik indtryk at mange udbyder skjuler alt for meget.
Fri trafik skal altså betyde fri trafik uden begræsninger, hvis de ikke skriver noget andet... F.eks. begrænset fri trafik eller lignende.
Derfor blev jeg træt af danske webhoteller, da man åbenbart ikke kan stole på at det man får altså også får det. Selvom at jeg ikke engang brugt trafikloft som de nu havde.
Jeg valgte derfor en ameriansk udbyder (micfo) der tydligt står, hvad man får for pengene. Service er iøvtrigt god. En fed feature at man kan hoste flere domæner på den samme webhotel, uden at de skal blande sig.
EDIT: Iøvrigt at man kan lide den svenske version af SurfTown eller ej, tillykke med det :-).
Fri trafik skal altså betyde fri trafik uden begræsninger, hvis de ikke skriver noget andet... F.eks. begrænset fri trafik eller lignende.
Derfor blev jeg træt af danske webhoteller, da man åbenbart ikke kan stole på at det man får altså også får det. Selvom at jeg ikke engang brugt trafikloft som de nu havde.
Jeg valgte derfor en ameriansk udbyder (micfo) der tydligt står, hvad man får for pengene. Service er iøvtrigt god. En fed feature at man kan hoste flere domæner på den samme webhotel, uden at de skal blande sig.
EDIT: Iøvrigt at man kan lide den svenske version af SurfTown eller ej, tillykke med det :-).
#13
Hvordan bagvasker jeg noget som helst ved at fortælle hvad jeg har oplevet ?
Og du tror virkelig selv at jeg stadigvæk "bager nag" og et job hvor jeg selv sagde op, jeg kunne faktisk godt lige at være der men jeg syntes bare at lønnen var for lav
Som du siger det svarer det til at man ikke må sige at man har dårlig oplevelse ved et køb af et produkt hos SHG
Nej men nu bliver man tvunget til det
Hvordan bagvasker jeg noget som helst ved at fortælle hvad jeg har oplevet ?
Og du tror virkelig selv at jeg stadigvæk "bager nag" og et job hvor jeg selv sagde op, jeg kunne faktisk godt lige at være der men jeg syntes bare at lønnen var for lav
Som du siger det svarer det til at man ikke må sige at man har dårlig oplevelse ved et køb af et produkt hos SHG
Forresten er der ikke noget ilovligt i at sælge et produkt, som strækker sig et år frem i tiden.
Nej men nu bliver man tvunget til det
Jeg bruger selv acenet.dk, hvilket jeg må sige at være yderst tilfreds med.
Jeg har ihvertfald modtaget en kundeservice som hverken: b-one,web10,surftdown, og et række andre som jeg har glemt navne på, har kunne leve op til.
Men igen, det afhænger af hvor meget man vil betale.
Nærighed = Skod Kvalitet
Og nej, jeg kunne aldrig finde på at bruge surftown.
Jeg har ihvertfald modtaget en kundeservice som hverken: b-one,web10,surftdown, og et række andre som jeg har glemt navne på, har kunne leve op til.
Men igen, det afhænger af hvor meget man vil betale.
Nærighed = Skod Kvalitet
Og nej, jeg kunne aldrig finde på at bruge surftown.
Jeg forstår ikke problematikken omkring at en webhotel udbyder har et produkt der alene har til formål at konkurrere med de andre? Jeg tvivler stærkt på, at det billigste produkt i 10 kr./måneden klassen hos nogen somhelst, er noget værd, som sådan.
Hvis man betaler 9 kr. om måneden så kan man satme ikke forvente guld og grønne skove og oppetid på 99.999% og support med superb svartider osv.
Man får sgu hvad man betaler for.
Jeg har selv et erhvers hotel hos ST og jeg har ingen problemer med noget som helst.
#16: Du fortæller ikke kunder oplevelser, du skriver om viden du har opnået i forbindelse med dit ansættelsesforhold som ikke normalt kommunikeres ud til kunder, og dét er ikke velset.
Jeg gad i hvert fald ikke, som arbejdsgiver, ansætte dig til noget som helst, når skriver sådan om dit tidligere job.
Hvis man betaler 9 kr. om måneden så kan man satme ikke forvente guld og grønne skove og oppetid på 99.999% og support med superb svartider osv.
Man får sgu hvad man betaler for.
Jeg har selv et erhvers hotel hos ST og jeg har ingen problemer med noget som helst.
#16: Du fortæller ikke kunder oplevelser, du skriver om viden du har opnået i forbindelse med dit ansættelsesforhold som ikke normalt kommunikeres ud til kunder, og dét er ikke velset.
Jeg gad i hvert fald ikke, som arbejdsgiver, ansætte dig til noget som helst, når skriver sådan om dit tidligere job.
#19
Det er skam også hvad jeg har oplevet som kunde, og denne erfaring deler jeg med andre, det med restore af backup ved jeg fra supporten f.eks, og den har jeg kun brugt i få tilfælde når jeg havde spørgsmål jeg ikke lige kunne finde svar på
Jeg har som sagt 2 webhoteller hos dem, som mest bruges til udvikling, og det kører helt fint men der er bare nogle få ting der skulle ændres så ville det være et topnice produkt og service, mere der jeg ville hen
Jeg gad i hvert fald ikke, som arbejdsgiver, ansætte dig til noget som helst, når skriver sådan om dit tidligere job.
Jeg har skam ingen problemer med surftown, jeg kunne godt lige at være der og det var et ganske fint sted, har beskrevet hvorfor jeg stoppede højere oppe, og er slet ikke sur fordi jeg blev fyret, jeg blev ikke fyret, jeg sagde op
Det er skam også hvad jeg har oplevet som kunde, og denne erfaring deler jeg med andre, det med restore af backup ved jeg fra supporten f.eks, og den har jeg kun brugt i få tilfælde når jeg havde spørgsmål jeg ikke lige kunne finde svar på
Jeg har som sagt 2 webhoteller hos dem, som mest bruges til udvikling, og det kører helt fint men der er bare nogle få ting der skulle ændres så ville det være et topnice produkt og service, mere der jeg ville hen
Jeg gad i hvert fald ikke, som arbejdsgiver, ansætte dig til noget som helst, når skriver sådan om dit tidligere job.
Jeg har skam ingen problemer med surftown, jeg kunne godt lige at være der og det var et ganske fint sted, har beskrevet hvorfor jeg stoppede højere oppe, og er slet ikke sur fordi jeg blev fyret, jeg blev ikke fyret, jeg sagde op
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.