mboost-dp1

Sanyo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hehe, jeg ved ikke om de er skeptiske eller om de bare er misundelig over at det ikke er dem som har opfundet det :D
Men hvis det passer så lyder det da måske nok som en god ide - ikke at jeg har en flyvende fis forstand på det ;)
Men hvis det passer så lyder det da måske nok som en god ide - ikke at jeg har en flyvende fis forstand på det ;)
Hmm - lyder godt nok interessant. Hvis det passer, er det pludseligt lige så hurtigt at tanke en hybridbil som en normal...og med de spådomme, der har været om hastigt stigende benzinpriser, er der godt nok et enormt marked lige der!
Google define: Vaporware
"software" or "hardware" advertised, and sometimes sold, that does not yet exist in a releasable form.
Kan være jeg ikke er den eneste der kunne huske hvad det betød:)
"software" or "hardware" advertised, and sometimes sold, that does not yet exist in a releasable form.
Kan være jeg ikke er den eneste der kunne huske hvad det betød:)
Dette er det sygest jeg har læst længe det kan virkelig ændre verden og så er der kun 8 (9) kommentar
#9 - Palle_Pirat
Måske fordi folk er delt i tre lejre:
1) Dem der ved hvad det betyder, men som ikke tror på det.
2) Dem der fatter nada og ikke vil gøre sig dumt bemærket.
3) Dem der fatter nada og ikke tror på det.
Jeg er et sted mellem 1 & 3 :-) eneste jeg ved om kondensatorer (fra hukommelsen) er at de nasty at aflade gennem huden og at de stinker hvis man glemmer polariteten.
Derudover er der svjh. en formel for den specifikke kapacitet der afhænger af arealet af anoden og katoden, afstanden mellem dem og ledningseven af elektrolytten (der, hvis den er 0% ladende, giver en kondensator der kan lagre uendelig kapacitet). Og jeg er ikke sikker på at jeg husker rigtigt.
Hmm, nu har jeg vel lavet en gruppe 4? Dem der fatter nada og dummer sig med det :-)
Måske fordi folk er delt i tre lejre:
1) Dem der ved hvad det betyder, men som ikke tror på det.
2) Dem der fatter nada og ikke vil gøre sig dumt bemærket.
3) Dem der fatter nada og ikke tror på det.
Jeg er et sted mellem 1 & 3 :-) eneste jeg ved om kondensatorer (fra hukommelsen) er at de nasty at aflade gennem huden og at de stinker hvis man glemmer polariteten.
Derudover er der svjh. en formel for den specifikke kapacitet der afhænger af arealet af anoden og katoden, afstanden mellem dem og ledningseven af elektrolytten (der, hvis den er 0% ladende, giver en kondensator der kan lagre uendelig kapacitet). Og jeg er ikke sikker på at jeg husker rigtigt.
Hmm, nu har jeg vel lavet en gruppe 4? Dem der fatter nada og dummer sig med det :-)
Hvad der undrer mig mest er hvor det bliver muligt at lade den op?
Selv hvis vi antog du kun skulle lade dit bilbatteri op på 5min kan du maks opnå 340V*15A*5minutes=1530kilojoule hvilket kun får en flyttet en moderne bil ca. maks 2-3 km
Set på en anden måde vil det være den energi det skal til for at accelerere 1.5t op til 50km/h 10-11 gange (så jeg håber bilen triller godt :P)
Alternativt kan du brænde alt energien af i et hug og nå op på hele 163km/h og så trille resten af de 800km i frigear :P
Selv hvis vi antog du kun skulle lade dit bilbatteri op på 5min kan du maks opnå 340V*15A*5minutes=1530kilojoule hvilket kun får en flyttet en moderne bil ca. maks 2-3 km
Set på en anden måde vil det være den energi det skal til for at accelerere 1.5t op til 50km/h 10-11 gange (så jeg håber bilen triller godt :P)
Alternativt kan du brænde alt energien af i et hug og nå op på hele 163km/h og så trille resten af de 800km i frigear :P
Jeg tror sikringerne derhjemme ryger hvis man lader energi til 800 km køretur på kun 5 minutter. Lad os få et af de sjove regnestykker:
Regular Gasoline 34.8 MJ/l = 9.7 kWh/l
800 km ved 20 km/l er 40 l benzin => 386.7 kWh
Trukket på 5 minutter bliver det: 4.6 MW
Trukket ved 240V: 19333 Ampere
Æv mine sikringer popper ved 16 Ampere. Så jeg må nok ned på tanken hvor de har en kæmpe bank af superkondesatorer. Der skal dog stadig nogle tykke ledninger til eller høj spænding.
Regular Gasoline 34.8 MJ/l = 9.7 kWh/l
800 km ved 20 km/l er 40 l benzin => 386.7 kWh
Trukket på 5 minutter bliver det: 4.6 MW
Trukket ved 240V: 19333 Ampere
Æv mine sikringer popper ved 16 Ampere. Så jeg må nok ned på tanken hvor de har en kæmpe bank af superkondesatorer. Der skal dog stadig nogle tykke ledninger til eller høj spænding.
Er ligeglad med hvordan/hvorfor/what ever.. Hvis min bærbar kunne nøjes med at få strøm bare 1-3 gange om måneden - Selvom det så tog et par timer ville det da være guld :D
Dog har jeg lidt svært ved at få smidt så meget kapacitet ned i en kondensator på så kort tid.
Men spændende er det da.
Dog har jeg lidt svært ved at få smidt så meget kapacitet ned i en kondensator på så kort tid.
Men spændende er det da.
Ja dette lyder meget som PR Bull, som de vand batterier vi havde for et par topics tilbage..
De fortæller ikke om deres reelle kapacitet og skrive faktisk kun i deres eksempel om evnen til at lade "burst" energi op og ikke at erstatte en el-bils batterier med disse super kondensatorer som de ellers giver udtryk for.
Men der er ingen tvivl at hvis man kunne lave kondensatorer der kunne holde energi bedre end batterier og samtidig kunne lade/aflade som en kondensator så ville vi kunne begynde at smide rigtig mange fede sci-fi teknologier ud i rigtige produkter og jeg skulle nok få lavet mit en top 10 liste af ting jeg bare skulle have :)
De fortæller ikke om deres reelle kapacitet og skrive faktisk kun i deres eksempel om evnen til at lade "burst" energi op og ikke at erstatte en el-bils batterier med disse super kondensatorer som de ellers giver udtryk for.
Men der er ingen tvivl at hvis man kunne lave kondensatorer der kunne holde energi bedre end batterier og samtidig kunne lade/aflade som en kondensator så ville vi kunne begynde at smide rigtig mange fede sci-fi teknologier ud i rigtige produkter og jeg skulle nok få lavet mit en top 10 liste af ting jeg bare skulle have :)
#10:
Jeg er nok en del gruppen:
- "Dem der ved hvad det betyder, men er lidt skeptisk af tre grunde. 1: Måske passer det ikke, og de snyder os. 2: Måske tror de selv det virker, men gør det ikke. 3: Måske tror de selv det virker, hvilket det også gør - men de kan bare ikke få det til at virke indenfor den nærmeste fremtid."
Jeg håber nu at det virker og de rent faktisk kan udvikle det så hurtigt (i løbet af 2007), så det kan komme på markedet inden vi siger '08. Men dette tror jeg chancerne er meget, meget, meget små for.
Der opstår næsten altid problemer ang. ny teknologi, og selvom disse problemer måske kan løses i dette tilfælde, så tror jeg det tager lidt tid, og regner derfor med at vi først kan komme til at se det på markedet engang hen mod sommeren '08. Vil nok sige: april '08 som værende mit bedste bud.
Men hvem ved? De holder det jo så hemmeligt, at det er svært at komme med nogle realistiske bud.
Jeg er nok en del gruppen:
- "Dem der ved hvad det betyder, men er lidt skeptisk af tre grunde. 1: Måske passer det ikke, og de snyder os. 2: Måske tror de selv det virker, men gør det ikke. 3: Måske tror de selv det virker, hvilket det også gør - men de kan bare ikke få det til at virke indenfor den nærmeste fremtid."
Jeg håber nu at det virker og de rent faktisk kan udvikle det så hurtigt (i løbet af 2007), så det kan komme på markedet inden vi siger '08. Men dette tror jeg chancerne er meget, meget, meget små for.
Der opstår næsten altid problemer ang. ny teknologi, og selvom disse problemer måske kan løses i dette tilfælde, så tror jeg det tager lidt tid, og regner derfor med at vi først kan komme til at se det på markedet engang hen mod sommeren '08. Vil nok sige: april '08 som værende mit bedste bud.
Men hvem ved? De holder det jo så hemmeligt, at det er svært at komme med nogle realistiske bud.
#12
At sammenligne el med benzin er jo bare dumt. En benzin motor har jo en meget lav effektivitet i forhold til en elmotor, hvor det meste af energien går til fremdrift, hvor det i en benzin motor går til varme... Ud over det, så er elbiler som regel udstyret med el motorer direkte ved hjulene, som jo er meget mere effektivt.
At sammenligne el med benzin er jo bare dumt. En benzin motor har jo en meget lav effektivitet i forhold til en elmotor, hvor det meste af energien går til fremdrift, hvor det i en benzin motor går til varme... Ud over det, så er elbiler som regel udstyret med el motorer direkte ved hjulene, som jo er meget mere effektivt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.