mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg så både landingen og starten live fra ZDF. Må sige at det er et imponerende stykke arbejde AIRBUS drengene har lavet.
Nu glæder vi os bare til at se den i SQ's udsmykning :-)
Men tror ikke folk skal regne med alt det pjat med barer, butikker osv. i flyet :(
Og lige en rettelse til nyheden, der var over 50000 mennesker samlet!
Nu glæder vi os bare til at se den i SQ's udsmykning :-)
Men tror ikke folk skal regne med alt det pjat med barer, butikker osv. i flyet :(
Og lige en rettelse til nyheden, der var over 50000 mennesker samlet!
flere sæder - mindre brændstof... det lyder som en god forretning for selskaberne :)
#1
Kunne ellers være cool nok lige at stå at hænge i baren eller smutte en tur i indkøbscentret under turen :) så mangler vi bare den der netcafe på flyet også, ligesom på skibene... (der er vist noget med at der er nogle skærme indbygget i sæderne på nogle fly, så det er vel bare at supplere med lidt gamerudstyr, så skulle den være der:)
#1
Kunne ellers være cool nok lige at stå at hænge i baren eller smutte en tur i indkøbscentret under turen :) så mangler vi bare den der netcafe på flyet også, ligesom på skibene... (der er vist noget med at der er nogle skærme indbygget i sæderne på nogle fly, så det er vel bare at supplere med lidt gamerudstyr, så skulle den være der:)
Sagde de ikke også lige i tv2 nyhederne at turen varede 4 timer, og sagde de ikke i går at den skulle foregå over havet eller ændrede de ruten til sidst?
#3
Jo du har ret, jeg har lige opdateret nyheden.
---
Desuden er det et fantastisk fly, jeg glæder mig til at se Discoverys program om det. Trist jeg ikke vist det skulle flyve i dag, men jeg har holdt mig fra alt andet end IT-nyheder, for at undgå at høre mere om en ligegyldig graviditet.
Jo du har ret, jeg har lige opdateret nyheden.
---
Desuden er det et fantastisk fly, jeg glæder mig til at se Discoverys program om det. Trist jeg ikke vist det skulle flyve i dag, men jeg har holdt mig fra alt andet end IT-nyheder, for at undgå at høre mere om en ligegyldig graviditet.
#5
"men jeg har holdt mig fra alt andet end IT-nyheder, for at undgå at høre mere om en ligegyldig graviditet."
Juble, flyet kan flyve, og det er fedt.
Men at kalde graviditeten ligegyldig fatter jeg ikke, vi taler om den kommende danske tronfølger ?
Men jaja, Airbus A38, kunne da få røven i luften ! :)
"men jeg har holdt mig fra alt andet end IT-nyheder, for at undgå at høre mere om en ligegyldig graviditet."
Juble, flyet kan flyve, og det er fedt.
Men at kalde graviditeten ligegyldig fatter jeg ikke, vi taler om den kommende danske tronfølger ?
Men jaja, Airbus A38, kunne da få røven i luften ! :)
#7
Vi taler om at en kvinde er gravid. At barnet så er kommende tronfølger i DK, bør ikke gøre nogen forskel, da dette er rent symbolsk. Graviditeten er ligegyldig, da den i princippet ingen indflydelse har på os. Vi vælger så at lade den få en betydning, ved at gå helt i selvsving over den, men som udgangspunkt er den ligegyldig.
EDIT: Jeg forsøger at argumentere for dens ligegyldighed set med mine øjne. Den er på den måde selvfølgelig hverken mere eller mindre ligegyldig end superjumbo'en, da ingen af delene påvirker mit liv synderligt. Jeg har så valgt at finde flyet mere interessant :)
Men at kalde graviditeten ligegyldig fatter jeg ikke, vi taler om den kommende danske tronfølger ?
Vi taler om at en kvinde er gravid. At barnet så er kommende tronfølger i DK, bør ikke gøre nogen forskel, da dette er rent symbolsk. Graviditeten er ligegyldig, da den i princippet ingen indflydelse har på os. Vi vælger så at lade den få en betydning, ved at gå helt i selvsving over den, men som udgangspunkt er den ligegyldig.
EDIT: Jeg forsøger at argumentere for dens ligegyldighed set med mine øjne. Den er på den måde selvfølgelig hverken mere eller mindre ligegyldig end superjumbo'en, da ingen af delene påvirker mit liv synderligt. Jeg har så valgt at finde flyet mere interessant :)
Når selskaberne begynder at købe disse fly...
Stiger eller falder prisen så?
Selvom de sparer penge, er det jo en mega investering :)
Så også noget i Tv! Damn det er et stort fly...
De sagde forresten noget om at flyet var meget mere lydløs end de andre. Altså inde i kabinen! Og at flyet var bedre "udrustet" til en nødlanding - både på land og på vand...
Stiger eller falder prisen så?
Selvom de sparer penge, er det jo en mega investering :)
Så også noget i Tv! Damn det er et stort fly...
De sagde forresten noget om at flyet var meget mere lydløs end de andre. Altså inde i kabinen! Og at flyet var bedre "udrustet" til en nødlanding - både på land og på vand...
#13 > Eller sætte prisen op når de køber, for at tjene deres investering ind, hurtigere? :)
Jeg ved det ikke... Flyver faktisk ikke så meget! Kun lige til London og tilbage igen. Men synes det er spændende at følge med i lidt af hvert *G*
Jeg ved det ikke... Flyver faktisk ikke så meget! Kun lige til London og tilbage igen. Men synes det er spændende at følge med i lidt af hvert *G*
13 % reduktion, tja det er vel bedre end igenting, men det kunne da ellers være lækkert hvis man snart søgte væk fra transport midler hvor vi er afhængig af olie og som forurener. Det må da for dælen kunne lade sig gøre, vi kan ikke blive med pumpe olie op fr aundergrunden.
hmmmm størrere fly, flere mennesker der kan blive dræbt af gangen...øv.
hmmmm størrere fly, flere mennesker der kan blive dræbt af gangen...øv.
Det er alm. forretningsfornuft at man ikke bare kan sætte prisen op, fordi man synes man har en investering man vil have forrentet.
Hvis et flyselskab hæver priserne på en rute, og der er andre flyselskaber på samme rute som så tilbyder lavere pris, så kan man jo selv lægge 2 og 2 sammen og regne ud om den prishævelse giver mulighed for nogen forrentning.
Jeg tror en sådan investering skal tjenes hjem på at der kan sælges flere billetter på en afgang og at brændstofforbruget er lavere - og det synes jeg lyder som sund fornuft.
Hvis er fly alligevel er udtjent, så skal Boening Kompagniet give et særdeles godt tilbud hvis ikke ordren på en ny flyver skal lande hos Airbus.
Hvis et flyselskab hæver priserne på en rute, og der er andre flyselskaber på samme rute som så tilbyder lavere pris, så kan man jo selv lægge 2 og 2 sammen og regne ud om den prishævelse giver mulighed for nogen forrentning.
Jeg tror en sådan investering skal tjenes hjem på at der kan sælges flere billetter på en afgang og at brændstofforbruget er lavere - og det synes jeg lyder som sund fornuft.
Hvis er fly alligevel er udtjent, så skal Boening Kompagniet give et særdeles godt tilbud hvis ikke ordren på en ny flyver skal lande hos Airbus.
#15 - det er ikke muligt i de størrelser som man behøver fly skal være. Der er allerede designet prototyper på Hydrogenbiler, som kører på brændselsceller - deres eneste bi-produkt er vand. Desværre skal du nok regne med at der går et godt stykke tid før man tør at sætte den slags på et fly, da fly kræver enorme mængder energi for at lette.
Men jeg kan godt lide din indstilling - jeg glæder mig _meget_ til vi får en renere verden med mindre olie-forbrug. Så kan det være at man kan tage til polen uden gasmaske (jeg var engang i polen med mine forældre da jeg var lille, og vi kørte igennem et kvater hvor jeg _vitterligt_ havde svært ved at trække vejret pga forurening. Det var en skrækkelig oplevelse)
Men jeg kan godt lide din indstilling - jeg glæder mig _meget_ til vi får en renere verden med mindre olie-forbrug. Så kan det være at man kan tage til polen uden gasmaske (jeg var engang i polen med mine forældre da jeg var lille, og vi kørte igennem et kvater hvor jeg _vitterligt_ havde svært ved at trække vejret pga forurening. Det var en skrækkelig oplevelse)
Hehe så skal de fly med Hydrogen fly med brændselsceller sgu have en tank til biproduktet.... Må da gøre lidt nas at stå på jorden og der kommer et stykke hagl på 3 kg ned i knolden på en pga. det vand som fryser til is skal ud af flyet ;) ellers ser man nok hurtigt hvor flyruter er, der bliver sat skilte op med !WARNING! signs og hele strækningen er ryddet for huse :P
Brændselsceller er desværre ikke et alternativ til jetmotorer.
Endvidere ville brændselsceller, hvis de kunne bruges i moderne passagerfly, kræve ufattelig store mængder energi at producere plus de skulle udskiftes hyppigt.
Læs evt.: www.lifeaftertheoilcrash.net
Endvidere ville brændselsceller, hvis de kunne bruges i moderne passagerfly, kræve ufattelig store mængder energi at producere plus de skulle udskiftes hyppigt.
Læs evt.: www.lifeaftertheoilcrash.net
#16 > Jeg er ganske sikker på at du har ret!
Men jeg påpeger blot at det måske kunne være en mulighed!
Men jeg holder mig til Ryanair :) Esbjerg-Luton! Den rute blir man ikke træt af :)
Men jeg påpeger blot at det måske kunne være en mulighed!
Men jeg holder mig til Ryanair :) Esbjerg-Luton! Den rute blir man ikke træt af :)
Sejt fly. Havde ikke engang hørt om at sådan noget var ved at blive bygget :)
Men mht. olie og den slags. Så ja, producenter af diverse fartøj skal nok til at indstille sig på at olieressourcerne løber tør om ikke så mange år (20?, måske 25 hvis vi virkelig strækker den). At vi ikke kan drive fly med andet end fossil-brændstoffer indtil videre er bare øv, ikke noget at gøre ved, og betyder nok en vis tilbagegang på det område når tiden kommer. Måske luftballoner får fremgang igen? Så skal vi til at udvikle videre på dem. Det kunne nu være sjovt ;)
Glæder mig ærlig talt til at se hvad der helt præcist sker på forskellige områder når olien løber tør :)
Men mht. olie og den slags. Så ja, producenter af diverse fartøj skal nok til at indstille sig på at olieressourcerne løber tør om ikke så mange år (20?, måske 25 hvis vi virkelig strækker den). At vi ikke kan drive fly med andet end fossil-brændstoffer indtil videre er bare øv, ikke noget at gøre ved, og betyder nok en vis tilbagegang på det område når tiden kommer. Måske luftballoner får fremgang igen? Så skal vi til at udvikle videre på dem. Det kunne nu være sjovt ;)
Glæder mig ærlig talt til at se hvad der helt præcist sker på forskellige områder når olien løber tør :)
Glæder mig til at se når kineserne har fyldt hele flyet op med sæder og der er plads til 1000 mennesker i det. Lidt olie på hver side af dem, når de går ind, så der er plads til dem alle. :D
#19 ingen?
#22 Njaah - det er det første fly der bruger mindre end 3 liter brændstof pr 100 km pr passagerer.
#25 de bliver nok ret vilde dem til superkorte afstande i asien. Der findes vistnok 747 med plads til 800 passagerer?(jeg kan ikk huske det - det er et skud)
#26 Yessir
#22 Njaah - det er det første fly der bruger mindre end 3 liter brændstof pr 100 km pr passagerer.
and is the first long-haul aircraft to consume less than 3 liters of fuel per passenger over 100 km
#25 de bliver nok ret vilde dem til superkorte afstande i asien. Der findes vistnok 747 med plads til 800 passagerer?(jeg kan ikk huske det - det er et skud)
#26 Yessir
det er jeg. Jeg fik ihvertfald et brev fra allways til "Hr. Jepsersen" - det blev indledt med "Kære gravide kunde".. jeg vidste ikke at jeg var gravid - eller at jeg brugte allways. Det var lidt skræmmende lige pludselig at få brev om :$
Kommentaren om at 'hvad man skal bruge sådan et fly til' er ikke helt irrelevant, og rent faktisk et diskussionspunkt. Så stort et diskussionspunkt at Boeing ikke tror på at man skal bruge ret mange af så store fly.
Diskussionen går ud på om point-to-point-flyvninger ikke er mere relevante end at flyve mellem store hubs. Point-to-point er f.eks. når folk kan flyve direkte til fra Aalborg til Madrid med mindre fly, fremfor at flyve med store fly og så have mellemlandninger i de store hubs som København og Frankfurt - det sidste tager selvsagt noget mere tid.
Groft sagt er det samme filosofi man bruger når man f.eks. vælger at sætte en lille bus ind på fem afgange dagligt på en rute mellem Løgstør og Skive fremfor én daglig afgang med en kæmpe dobbeltdækker.
Diskussionen går ud på om point-to-point-flyvninger ikke er mere relevante end at flyve mellem store hubs. Point-to-point er f.eks. når folk kan flyve direkte til fra Aalborg til Madrid med mindre fly, fremfor at flyve med store fly og så have mellemlandninger i de store hubs som København og Frankfurt - det sidste tager selvsagt noget mere tid.
Groft sagt er det samme filosofi man bruger når man f.eks. vælger at sætte en lille bus ind på fem afgange dagligt på en rute mellem Løgstør og Skive fremfor én daglig afgang med en kæmpe dobbeltdækker.
hmmm... hvorfor kommer jeg til at tænke på min eks kæreste efter vi havde haft sex første gang... ???
"Superjumbo landet efter jumfrurejse"
"Superjumbo landet efter jumfrurejse"
Var på studietur i Frankrig i 2.g. hvor vi var nede og se Airbus fabrikken. Der fik vi bla. set det der fly. På en video og bagefter kom vi ned og gå ved prototypen eller hvad man nu kalder sådan en tidlig model af den.
Er du gal hvor så vores bus lille ud i forhold til det kæmpe fly. Jeg var godtnok i tvivl om det nogensinde ville kunne flyve, men det er jo så lige sket.
Dengang var de vist også lidt mere optimistiske mht. passagerer. De snakkede i hvert fald om op til 600 og at det skulle kunne flyve en gang rundt om jorden. (Er en gang rundt om jorden egentlig ikke mindre end 15.000 km?)
Er du gal hvor så vores bus lille ud i forhold til det kæmpe fly. Jeg var godtnok i tvivl om det nogensinde ville kunne flyve, men det er jo så lige sket.
Dengang var de vist også lidt mere optimistiske mht. passagerer. De snakkede i hvert fald om op til 600 og at det skulle kunne flyve en gang rundt om jorden. (Er en gang rundt om jorden egentlig ikke mindre end 15.000 km?)
Sidst jeg checkede var jorden ~40.000 km på det tykkeste sted. men et fly behøver vel kun at kunne flyve halvvejs rundt om jorden på en tankfuld - ellers kan den jo flyve den anden vej rundt :)
#34 Nej, det er jeg enig i - og jeg kunne give derfor også have givet et eksempel på at 400 minibusafgange mellem København og Roskilde ikke ville være så hensigtsmæssig som færre afgange med større busser (eller tog).
Min pointe var at #8's kommentar ikke var så irrelevant som den blev svinet til at være.
#35 - der er omkring 45.000 km rundt om jorden...
Min pointe var at #8's kommentar ikke var så irrelevant som den blev svinet til at være.
#35 - der er omkring 45.000 km rundt om jorden...
Bare så folk ikke falder ubehjælpeligt bagover over A38'eren:
I 17 år har vi haft et større fly.. men dog kun i eet eksemplar: Antonov AN-225 Mria/Cossack
http://www.bearcraft-online.com/museum/museum.htm?...
http://www.air-and-space.com/Antonov%20An-225%20Mr...
Tjek lige Buran-rumfærgen på taget(!).. Den ligner jo et lille papirflyver i sammenligning.
Man overvejede seriøst at lave AN-225 i passagerudgave. Men har du et lokomotiv på op til ca. 300 tons du lige skal flyve rundt med, så ringer du bare til dem. Heh flyet kan ha en startvægt på 600 tons.
I 17 år har vi haft et større fly.. men dog kun i eet eksemplar: Antonov AN-225 Mria/Cossack
http://www.bearcraft-online.com/museum/museum.htm?...
http://www.air-and-space.com/Antonov%20An-225%20Mr...
Tjek lige Buran-rumfærgen på taget(!).. Den ligner jo et lille papirflyver i sammenligning.
Man overvejede seriøst at lave AN-225 i passagerudgave. Men har du et lokomotiv på op til ca. 300 tons du lige skal flyve rundt med, så ringer du bare til dem. Heh flyet kan ha en startvægt på 600 tons.
<off topic>
#17: Nu ved jeg ikke, hvornår du var i Polen, men hvis det er præ-1989, så er det nok kul, der er synderen. Det svinede så massivt, at skovene døde i deres industriområder (de er siden blevet grønne igen, så det går da fremad..).
Morale: Aldrig basere en økonomi på brunkul og fem-års-planer :o)
</off topic>
#17: Nu ved jeg ikke, hvornår du var i Polen, men hvis det er præ-1989, så er det nok kul, der er synderen. Det svinede så massivt, at skovene døde i deres industriområder (de er siden blevet grønne igen, så det går da fremad..).
Morale: Aldrig basere en økonomi på brunkul og fem-års-planer :o)
</off topic>
Mht. antal pladser, så vent til -800 versionen bliver bygget. Der er der netop plads til 800 pax - selvom det selvfølgelig kommer an på hvordan selskaberne beslutter sig for at indrette det.
Og til ham der mente at en 747'er vist også har plads til ca 800 pax: Du tænker formentligt på B747-400D der blev specialfremstillet til det Japanske marked. Det er i bund og grund en B747-400 med den forskel at understellet er blevet forstærket (eftersom den har væsentligt flere landing cycles end en standard -400), dens winglets er blevet fjernet (flyvetiden er for kort til at de gør noget gavn), nogle fuel tanks er blevet fjernet & en del af interiøret (galleys) er blevet fjernet for at give plads til flere pax. All Nippon & Japan Airlines er de eneste 2 selskaber der benytter typen, og de presser gerne 568 pax ind (sammenlignet med godt 400 pax på en standard -400).
Og til ham der mente at en 747'er vist også har plads til ca 800 pax: Du tænker formentligt på B747-400D der blev specialfremstillet til det Japanske marked. Det er i bund og grund en B747-400 med den forskel at understellet er blevet forstærket (eftersom den har væsentligt flere landing cycles end en standard -400), dens winglets er blevet fjernet (flyvetiden er for kort til at de gør noget gavn), nogle fuel tanks er blevet fjernet & en del af interiøret (galleys) er blevet fjernet for at give plads til flere pax. All Nippon & Japan Airlines er de eneste 2 selskaber der benytter typen, og de presser gerne 568 pax ind (sammenlignet med godt 400 pax på en standard -400).
A380 cockpit billede
http://www.babault.net/A380/original/Poste%20pilot...
5-6 min lange film landing/fly by
http://www.airliners.net/discussions/general_aviat...
http://www.babault.net/A380/original/Poste%20pilot...
5-6 min lange film landing/fly by
http://www.airliners.net/discussions/general_aviat...
synes det er vildt at det koster 80 milliarder kroner at udvikle sådan en satan, i vores dage med computer simulationer
#44 Det her er A380-800 versionen der som sagt kan tage ca. 840 hvis der bliver indrettet efter flest mulige pladser. Der kommer også en A380-900 der er længere, og som kan tage 656 i standard inddelingen med 3 klasser og ca. 970 hvis der kun er economy :)
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/jetliner/a380...
http://www.whel.de/Aerospace/widebody_jets_specs.h...
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/jetliner/a380...
http://www.whel.de/Aerospace/widebody_jets_specs.h...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.