mboost-dp1

IBM
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Interessant idé...men det har jeo også været et problem i f.eks. spil længe..alle flader og objekter er oftest 100% ens..det er jo ikke realistisk. Spændende CAROD-projekt!
Måske kan vi også bruge det i spillenes verden hvor alt er "perfekt". Hvem savner ikke at falde i counterstrike, eller få noget i øjet, eller komme til at hoste mens man camper.
Supreme Commander ville da også få lidt mere liv hvis enkelte kamp-robotter pludselig blev autonome pga vand i systemet, eller almindelig slidtage.
Forestil dig "Nr 5" (fra filmene) - pludselig drøner en engineer rundt og plukker blomster!
Supreme Commander ville da også få lidt mere liv hvis enkelte kamp-robotter pludselig blev autonome pga vand i systemet, eller almindelig slidtage.
Forestil dig "Nr 5" (fra filmene) - pludselig drøner en engineer rundt og plukker blomster!
#4 haha ja den studsede jeg også over...
Det er sjovt at det faktum at computere regner ens hver gang den får de samme parametre bliver fremstillet som et problem. Det er squ da ikke rocket science at gennemskue at der skal ændres på parametre eller tilføjes tilfældigheder hvis man vil have et andet resultat. 2 + 2 skulle gerne give 4 hver gang.
Det er sjovt at det faktum at computere regner ens hver gang den får de samme parametre bliver fremstillet som et problem. Det er squ da ikke rocket science at gennemskue at der skal ændres på parametre eller tilføjes tilfældigheder hvis man vil have et andet resultat. 2 + 2 skulle gerne give 4 hver gang.
#5
ja det har man hørt før. Nogle af mine forelæsere regner stadigt forkert, ligesom 2+2 = 5 (synergi effekt) eller 2+2 = 3 (http://www.econbrowser.com/archives/2007/02/intermediate_ma.html)
Det er heller ikke let at regne nu om dage :P.
Så hvis vi nu får computeren til at regne på samme måde med alle tal så kan det være vi kunne simulere virkeligheden endnu bedre :)
ja det har man hørt før. Nogle af mine forelæsere regner stadigt forkert, ligesom 2+2 = 5 (synergi effekt) eller 2+2 = 3 (http://www.econbrowser.com/archives/2007/02/intermediate_ma.html)
Det er heller ikke let at regne nu om dage :P.
Så hvis vi nu får computeren til at regne på samme måde med alle tal så kan det være vi kunne simulere virkeligheden endnu bedre :)
5 skrev:Det er sjovt at det faktum at computere regner ens hver gang den får de samme parametre bliver fremstillet som et problem.
Det mener jeg også. Jeg ser det netop som fordelen. Hvis man ændrer en parameter (i fabrikationsmetoden) og får et nyt resultat, er det så mest på grund af ændringen, eller er det en tilfældighesfaktor?
Er der noget nyt i denne nyhed?
Såvidt jeg ved, så laver man ofte simuleringer, hvor man udvælger parametre, der ikke får tildelt en fast værdi, men som må antages at have et bestemt middel og spredning osv.
Skal man f.eks. beregne en metalbøjles bæreevne under forskellige stressforhold, så sætter man da aldrig parametrene 100% fast, men definerer intervaller eller spredninger osv, og så kører et antal simuleringer. Monte Carlo etc... Det er da gammel teknologi...
Såvidt jeg ved, så laver man ofte simuleringer, hvor man udvælger parametre, der ikke får tildelt en fast værdi, men som må antages at have et bestemt middel og spredning osv.
Skal man f.eks. beregne en metalbøjles bæreevne under forskellige stressforhold, så sætter man da aldrig parametrene 100% fast, men definerer intervaller eller spredninger osv, og så kører et antal simuleringer. Monte Carlo etc... Det er da gammel teknologi...
problemet er nok bare at når de lægger deres beregninger ind kan de ikke komme op med de rigtige resultater fordi der vil altid være noget de ikke havde forudtænkt.
#10 Jeg kan da også spille cyrus mens jeg er meget høj..
#0 De vil altså fremover bruge std::rand() som input?
Sagen er vel at det er umuligt at have alle tænkelige parametre med i simulationer af fx biluheld - eksempelvis vejr og vind og spidsmus - så må man lade sine parametre variere en anelse, for at simulere ydre påvirkninger af forskellig art.
#0 De vil altså fremover bruge std::rand() som input?
Sagen er vel at det er umuligt at have alle tænkelige parametre med i simulationer af fx biluheld - eksempelvis vejr og vind og spidsmus - så må man lade sine parametre variere en anelse, for at simulere ydre påvirkninger af forskellig art.
Det kunne nu være spændende, hvis de uddybede yderligere, hvordan deres modeller er nyskabene.
Som #8 nævner, er det at anvende CAE som udgangspunkt for robust procesdesign ikke nyt som sådan, og mange konferenceindlæg omhandler netop dette.
En ofte anvendt fremgangsmåde inden for bildesign er at anvende simuleringer til at generere en responsoverflade ud fra et stort antal simuleringer med varierende input-parametre (som i hver simuleringer har en given fast værdi). Responsfladen/erne kan herefter anvendes som udgangspunkt for beregninger af effekten af variation i parametre, hvormed udfaldsbånd etc kan beregnes, og robuste design i forhold til taguchi-metoden mv. kan optimeres.
Flere af de store softwarehuse leverer produkter, som kan håndtere disse ting. Eksempelvis leverer LSTC (www.lstc.com) et produkt kaldet LS-OPT, som anvendes af Daimler-Benz, Volvo, GM og mange flere, til netop at håndtere optimeringsproblemer og robust procesdesign-problemer ud fra simuleringer. LS-OPT er tæt integreret med den ikkeliniære finite element-kode LS-DYNA, som (blandt andre koder) af ovennævnte virksomheder til crash-simuleringer og meget andet.
Som #8 nævner, er det at anvende CAE som udgangspunkt for robust procesdesign ikke nyt som sådan, og mange konferenceindlæg omhandler netop dette.
En ofte anvendt fremgangsmåde inden for bildesign er at anvende simuleringer til at generere en responsoverflade ud fra et stort antal simuleringer med varierende input-parametre (som i hver simuleringer har en given fast værdi). Responsfladen/erne kan herefter anvendes som udgangspunkt for beregninger af effekten af variation i parametre, hvormed udfaldsbånd etc kan beregnes, og robuste design i forhold til taguchi-metoden mv. kan optimeres.
Flere af de store softwarehuse leverer produkter, som kan håndtere disse ting. Eksempelvis leverer LSTC (www.lstc.com) et produkt kaldet LS-OPT, som anvendes af Daimler-Benz, Volvo, GM og mange flere, til netop at håndtere optimeringsproblemer og robust procesdesign-problemer ud fra simuleringer. LS-OPT er tæt integreret med den ikkeliniære finite element-kode LS-DYNA, som (blandt andre koder) af ovennævnte virksomheder til crash-simuleringer og meget andet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.