mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sony har nu aldrig været for gode ved udviklerne men:
Valve er jo ikke kendt for at være en konsol udvikler, hvis nu nogle firmaere som har lavet mange konsol spil siger det modsatte eller giver ham ret, vil jeg være mere bekymret.
Valve er jo ikke kendt for at være en konsol udvikler, hvis nu nogle firmaere som har lavet mange konsol spil siger det modsatte eller giver ham ret, vil jeg være mere bekymret.
hehe måske lidt overdrevet ligefrem at kalde den en "total katastrofe", men ja der er da bestemt kritikpunkter.
Fra et forbrugersynspunkt er der ikke meget andet end forbedret grafik (som dog ikke er væsentligt bedrer end xbox'en) og et blue-ray drev (hvor standarden stadig er tvivlsom) at komme efter.
XBox'en har en trumf i forhold til deres Live platform, som de er meget langt fremme med og hvor der kommer til at ske nogle interessante ting i nærmeste fremtid (bl.a. filmudlejning har været fremme).
Wii ser ud til at være den store vinder rent salgsmæssigt med sit nyskabende controller-koncept og til en meget konkurrencedygtig pris.
Set fra et udviklersynspunkt skulle XBox'en være noget af det nemmeste at udvikle til eftersom de fleste DirectX baserede PC-spil meget let kan porteres til XBox'en.
Det skulle derimod være halvproblematisk at udvikle op imod den IBM Cell-processor der sidder i Sonys PS3, hvilket formentlig også er det Gabe Newell hentyder til.
Fra et forbrugersynspunkt er der ikke meget andet end forbedret grafik (som dog ikke er væsentligt bedrer end xbox'en) og et blue-ray drev (hvor standarden stadig er tvivlsom) at komme efter.
XBox'en har en trumf i forhold til deres Live platform, som de er meget langt fremme med og hvor der kommer til at ske nogle interessante ting i nærmeste fremtid (bl.a. filmudlejning har været fremme).
Wii ser ud til at være den store vinder rent salgsmæssigt med sit nyskabende controller-koncept og til en meget konkurrencedygtig pris.
Set fra et udviklersynspunkt skulle XBox'en være noget af det nemmeste at udvikle til eftersom de fleste DirectX baserede PC-spil meget let kan porteres til XBox'en.
Det skulle derimod være halvproblematisk at udvikle op imod den IBM Cell-processor der sidder i Sonys PS3, hvilket formentlig også er det Gabe Newell hentyder til.
"Newell mener at desuden at den største succes er Nintendos Wii, som han tror vil have overgået Microsofts 360 til jul. Og angående 360'eren, mener han at Microsoft skulle konsentrere sig mere om Windows Vista."
hvaaaa vis de ikke havde taget patent på joystick deres system havde det været et skridt inde for alle platforme pc, ps/2/3, xbox/360, <-- kunne man få wii joystick til en af de platforme hvad ville man så vælge, penge sat til side da computere nok ville være billigre vis konsollerne ik fandtes da det bare spreder pengne til udvikling når og tv-out er opfundet vis du vil bruge dit 42" ... :) men ja enu en tanke
grunden med det spreder udviklingen og laver patenter til de forskellige platforme er engligt den grund til jeg er mest mod konsolller men ps3 har en cpu kraft der ik kan købes for penge på anden måde "har ik lige undersøgt nøje" med udover det kan man altid få en kraftigre comp end konsol da de altid har været foran men ja må se hvordan det går jo :)
hvaaaa vis de ikke havde taget patent på joystick deres system havde det været et skridt inde for alle platforme pc, ps/2/3, xbox/360, <-- kunne man få wii joystick til en af de platforme hvad ville man så vælge, penge sat til side da computere nok ville være billigre vis konsollerne ik fandtes da det bare spreder pengne til udvikling når og tv-out er opfundet vis du vil bruge dit 42" ... :) men ja enu en tanke
grunden med det spreder udviklingen og laver patenter til de forskellige platforme er engligt den grund til jeg er mest mod konsolller men ps3 har en cpu kraft der ik kan købes for penge på anden måde "har ik lige undersøgt nøje" med udover det kan man altid få en kraftigre comp end konsol da de altid har været foran men ja må se hvordan det går jo :)
#6
Og du prøver at sige?
Din tekst er fuldstændig usammenhængende. Stavefejl og manglende kommaer og punktumer gør det altså uforstående.
Men det kommer ikke som en overraskelse for mig at den for kritik. PS3 har aldrig virket interessant for mig. Synes simpelthen PS generelt er for kedelig, og der kommer bare næsten ingen brugbare spil dertil.
Hvis jeg skulle have en konsol nogensinde, så blev det i hvert fald en 360. Men tror nu aldrig det bliver. For rigtige nørder spiller kun på pc :D
Og du prøver at sige?
Din tekst er fuldstændig usammenhængende. Stavefejl og manglende kommaer og punktumer gør det altså uforstående.
Men det kommer ikke som en overraskelse for mig at den for kritik. PS3 har aldrig virket interessant for mig. Synes simpelthen PS generelt er for kedelig, og der kommer bare næsten ingen brugbare spil dertil.
Hvis jeg skulle have en konsol nogensinde, så blev det i hvert fald en 360. Men tror nu aldrig det bliver. For rigtige nørder spiller kun på pc :D
#6
"hvaaaa vis de ikke havde taget patent på joystick deres system havde det været et skridt inde for alle platforme pc, ps/2/3, xbox/360, <-- kunne man få wii joystick til en af de platforme hvad ville man så vælge, penge sat til side da computere nok ville være billigre vis konsollerne ik fandtes da det bare spreder pengne til udvikling når og tv-out er opfundet vis du vil bruge dit 42" ... :) men ja enu en tanke
grunden med det spreder udviklingen og laver patenter til de forskellige platforme er engligt den grund til jeg er mest mod konsolller men ps3 har en cpu kraft der ik kan købes for penge på anden måde "har ik lige undersøgt nøje" med udover det kan man altid få en kraftigre comp end konsol da de altid har været foran men ja må se hvordan det går jo :)"
Øhh... hvor er rating-muligheden "WTF!".
*Rækker pixil_druid en staveplade og stjæler hans madpenge*
"hvaaaa vis de ikke havde taget patent på joystick deres system havde det været et skridt inde for alle platforme pc, ps/2/3, xbox/360, <-- kunne man få wii joystick til en af de platforme hvad ville man så vælge, penge sat til side da computere nok ville være billigre vis konsollerne ik fandtes da det bare spreder pengne til udvikling når og tv-out er opfundet vis du vil bruge dit 42" ... :) men ja enu en tanke
grunden med det spreder udviklingen og laver patenter til de forskellige platforme er engligt den grund til jeg er mest mod konsolller men ps3 har en cpu kraft der ik kan købes for penge på anden måde "har ik lige undersøgt nøje" med udover det kan man altid få en kraftigre comp end konsol da de altid har været foran men ja må se hvordan det går jo :)"
Øhh... hvor er rating-muligheden "WTF!".
*Rækker pixil_druid en staveplade og stjæler hans madpenge*
de kan IKKE gøre det nu.. tænk på alle de sony tilhængere der HAR købt konsollen. hvis de så bare dropper den og der ikke bliver udviklet spil til den mere.. så bliver de nok ret tossede.
så de skulle have stoppet produktionen INDEN de lancerede den!
OG den WTF rating stemmer jeg for :-D
så de skulle have stoppet produktionen INDEN de lancerede den!
OG den WTF rating stemmer jeg for :-D
er meget glad for min Wii... Syntes det er lykkes Nintendo at skabe en konsol hvor GamePlay og Spille glæde er i højsædet frem for alt den foruks på grafik.... Wii til at spille konson spil med (Mario, Zelda, Metroid osv).. ja tak.. og så PC til action spillene :)
Hvor er jeg træt af alle de cry-babies som skal komme og bashe PS3 fordi alle andre gør det!
Manden er jo fuldstændig urealistisk (klart at Sony kalder PS3 tilbage for så stor en katastrofe er den jo) og at kalde Wii for vinderen er jo også lidt absurd. Den bliver selvfølgelig en success men den er ikke i samme segment som de andre og Valve kommer nok heller aldrig selv til at lave spil til den.
Og ja PS3 er sikkert svær at udvikle til men det var PS2 så sandelig også. Hvordan var det lige det gik med PS2????
Og jeg tror ikke kun at Sony har mistet touch'et med kunderne hvis en udvikler tror at forbrugerne går det MINDSTE op i hvor svær en konsol er at udvikle til.
Manden er jo fuldstændig urealistisk (klart at Sony kalder PS3 tilbage for så stor en katastrofe er den jo) og at kalde Wii for vinderen er jo også lidt absurd. Den bliver selvfølgelig en success men den er ikke i samme segment som de andre og Valve kommer nok heller aldrig selv til at lave spil til den.
Og ja PS3 er sikkert svær at udvikle til men det var PS2 så sandelig også. Hvordan var det lige det gik med PS2????
Og jeg tror ikke kun at Sony har mistet touch'et med kunderne hvis en udvikler tror at forbrugerne går det MINDSTE op i hvor svær en konsol er at udvikle til.
at jeg imod konsoller grundet det spreder pengne til udvikling ? klart ?
at jeg er ligeglad med at ps3 er lort at udvikle på vis jeg kan køre linux og udnytte dens cpu/gpu til udregninger "da det faktisk kan betale sig i forehold til computere da samme regnekraft koster vis man skulle sætte en comp op vis det ik blev et cluster bare for at nå den regnekraft" men et halvt år efter ps3 er udkommet her i europa kan man få kraftigre comps billgre end den vilket gør den hurtigt forældet "dog ik vis wiis joystick kunne fås men patent" men vis alt blev holdt til en platform og sony, ms, nintendo havde ofret de penge de har ofret i konsoller på computere hvor var vi så :) ?
support for wii controller kunne nemt laves til comp/ps/2/3/xbox/360 og impleteres i alle spil som joystick er og rat med force-feedback vis der penge i den controller skulle det nok oså blive udviklet det er ikke nødvendigt at fjerne den pæne graffik for gameplay og vi kunne være måske 5år længre fremme i udvikling vis værdt firma ikke skulle bruge penge på at bygge forskellige konsoller og porte spilne og det var blevet spredet ud til flere firmaer fra start der var samme om en platform "som computren er" men bare uden de konsoller og alle de penge der går til spilde da de for vær generation af konsoller aligevel "nakker" chips fra comps uden at skabe deres egen udvikling der lige wii men vil ik smide års graffik arbejde ud fordi de laver et patent på en controller om jeg så nok så gerne ville ha
og er ikke kun hardware mæssigt der kunne være ting der var blevet bedre uden konsoller men vis ms ik havde tænkt på x360 og kun på vista kunne det så ikke havde kommet forbrugerne os? tilgode :) men ja ved godt de er her for at blive og ka da også godt se fordelen i at masse producere en billig comp for en masse kan nye spilnes glæder men tror bare kun det godt på kort sigt
#18 ..... joh :) men ville bare lige skrive min mening dem der ik forstår forsætter bare :)
at jeg er ligeglad med at ps3 er lort at udvikle på vis jeg kan køre linux og udnytte dens cpu/gpu til udregninger "da det faktisk kan betale sig i forehold til computere da samme regnekraft koster vis man skulle sætte en comp op vis det ik blev et cluster bare for at nå den regnekraft" men et halvt år efter ps3 er udkommet her i europa kan man få kraftigre comps billgre end den vilket gør den hurtigt forældet "dog ik vis wiis joystick kunne fås men patent" men vis alt blev holdt til en platform og sony, ms, nintendo havde ofret de penge de har ofret i konsoller på computere hvor var vi så :) ?
support for wii controller kunne nemt laves til comp/ps/2/3/xbox/360 og impleteres i alle spil som joystick er og rat med force-feedback vis der penge i den controller skulle det nok oså blive udviklet det er ikke nødvendigt at fjerne den pæne graffik for gameplay og vi kunne være måske 5år længre fremme i udvikling vis værdt firma ikke skulle bruge penge på at bygge forskellige konsoller og porte spilne og det var blevet spredet ud til flere firmaer fra start der var samme om en platform "som computren er" men bare uden de konsoller og alle de penge der går til spilde da de for vær generation af konsoller aligevel "nakker" chips fra comps uden at skabe deres egen udvikling der lige wii men vil ik smide års graffik arbejde ud fordi de laver et patent på en controller om jeg så nok så gerne ville ha
og er ikke kun hardware mæssigt der kunne være ting der var blevet bedre uden konsoller men vis ms ik havde tænkt på x360 og kun på vista kunne det så ikke havde kommet forbrugerne os? tilgode :) men ja ved godt de er her for at blive og ka da også godt se fordelen i at masse producere en billig comp for en masse kan nye spilnes glæder men tror bare kun det godt på kort sigt
#18 ..... joh :) men ville bare lige skrive min mening dem der ik forstår forsætter bare :)
omg - valve ved jo lige hvad kunderne vil have, steam er jo et hit......................................
PS2 var heller ikke udviklernes drøm, på trods af det vil det stadig være den største spil platform indtil mindst 2009!
Det er meget muligt at valve aldrig kommer til at lave spil til ps3, og hvad så - der kommer nok spil til PS3 alligevel, så det kommer an på hvad kunderne vil have hvilken der vinder, og jeg tror snarere på IDC når de siger at PS3 vil have solgt flere konsoller end Nintendo og Microsoft ved udgangen af 2008 end jeg tror på hvad en udvikler hvis hele success består af at nogen udviklede et mod til et middelmådigt singleplayer spil (HL1 + CS) har at sige.
Og mht. BD så er der da intet da tyder på at HD-DVD har overtaget mm. man er fanatisk anti-sony fanboy.
PS2 var heller ikke udviklernes drøm, på trods af det vil det stadig være den største spil platform indtil mindst 2009!
Det er meget muligt at valve aldrig kommer til at lave spil til ps3, og hvad så - der kommer nok spil til PS3 alligevel, så det kommer an på hvad kunderne vil have hvilken der vinder, og jeg tror snarere på IDC når de siger at PS3 vil have solgt flere konsoller end Nintendo og Microsoft ved udgangen af 2008 end jeg tror på hvad en udvikler hvis hele success består af at nogen udviklede et mod til et middelmådigt singleplayer spil (HL1 + CS) har at sige.
Og mht. BD så er der da intet da tyder på at HD-DVD har overtaget mm. man er fanatisk anti-sony fanboy.
Game Informer lavede fornyligt et interview med John Carmack og Todd Hollenshead fra id software, og de er ikke just glade for PS3'en. De har det generelt svært ved de nye multicore consoller der er yderst vanskelige at programmere til. og som de selv siger:
De nævner også at Microft har gjort virkelig meget for udviklerne med en masse værktøj til at analysere processer og fordeling og belastning af de forskellige kerner. Noget Sony eftersigende ikke har.
Så hvis jeg var i spilbranchen, ved jeg godt hvad mit foretrukne valg ville være! Men det er jeg heldigvis ikke - endnu.
One of the big problems with modern game development with C/C++ languages is that your junior programmer who’s supposed to be over there working on how the pistol works can’t have one tiny little race condition that interacts with the background thread doing something. I do sweat about the fragility of what we do with the large-scale software stuff with multiple programmers developing on things, and adding multi-core development makes it much scarier and much worse in that regard.Kilde: Game Informer
De nævner også at Microft har gjort virkelig meget for udviklerne med en masse værktøj til at analysere processer og fordeling og belastning af de forskellige kerner. Noget Sony eftersigende ikke har.
Så hvis jeg var i spilbranchen, ved jeg godt hvad mit foretrukne valg ville være! Men det er jeg heldigvis ikke - endnu.
I bund og grund bliver det jo nogenlunde ligegyldigt, hvad udviklerne mener om udviklingsmulighederne. Hvis forbrugerne køber PS3 skal udviklerne nok producere spil til den, da fortjenesten i så fald vil ligge der. Jeg tvivler stærkt på at gennemsnitsforbrugeren ligger mærke til at hvad en udvikler siger, så kalde PS3 for en fiasko allerede nu synes jeg er lidt overilet. I asien har den vist solgt helt forrygende så vidt jeg har læst mig til - så helt skidt ser det da ikke ud.
Personligt tror jeg nok at PS3 skal få et fint salg i Europa, de har en enorm fanbase fra succeserne med PS1 og PS2, og derved mange som gerne vil have den nye for at kunne benytte de gamle spil.
Personligt tror jeg nok at PS3 skal få et fint salg i Europa, de har en enorm fanbase fra succeserne med PS1 og PS2, og derved mange som gerne vil have den nye for at kunne benytte de gamle spil.
#21
Hvis du var i spilbranchen vil du lave spil til den platform med den største user-base (ved mindre du var dum eller fik direkte penge af f.eks. MS).
Hvis jeg for to år siden skulle udvikle et spil ville jeg da vælge PS2 som platform selvom GameCube f.eks. har bedre grafik er meget lettere at udvikle til. Alt andet ville da være for dumt.
Og desuden kan udviklerne lige så godt vende sig til multicore istedet for at whine over det: It's the shape of things to come. Get used to it or get lost! ;-)
Hvis du var i spilbranchen vil du lave spil til den platform med den største user-base (ved mindre du var dum eller fik direkte penge af f.eks. MS).
Hvis jeg for to år siden skulle udvikle et spil ville jeg da vælge PS2 som platform selvom GameCube f.eks. har bedre grafik er meget lettere at udvikle til. Alt andet ville da være for dumt.
Og desuden kan udviklerne lige så godt vende sig til multicore istedet for at whine over det: It's the shape of things to come. Get used to it or get lost! ;-)
#21
Exactly Sony er ikke gode til at udvikle software til developers, så de må vendte til der kommer 3-part software, helt uforståligt hvis man spørger mig, virker dårligt for buisness, Sony tror åbenbart at forbrugerne vil have deres konsol fordi der står Sony på den, også må spil udviklerne bare selv finde ud af det, men som det ser ud nu så giver det ikke meget mening, xbox360 har flest konsoller ude og spil.
Exactly Sony er ikke gode til at udvikle software til developers, så de må vendte til der kommer 3-part software, helt uforståligt hvis man spørger mig, virker dårligt for buisness, Sony tror åbenbart at forbrugerne vil have deres konsol fordi der står Sony på den, også må spil udviklerne bare selv finde ud af det, men som det ser ud nu så giver det ikke meget mening, xbox360 har flest konsoller ude og spil.
#0
<offtopic>
Helt fint, og jeg ved godt at det ikke er Lykkehjulet, men vil du ikke gerne købe et bogstav - fx et 'c' og mens jeg så lukker øjnene kan du skifte det ud med dit 's' i 'konsentrere'?
</offtopic>
[Du kan åbne øjnene igen. Tak, hilsen staff :)]
<offtopic>
Og angående 360'eren, mener han at Microsoft skulle konsentrere sig mere om Windows Vista.
Helt fint, og jeg ved godt at det ikke er Lykkehjulet, men vil du ikke gerne købe et bogstav - fx et 'c' og mens jeg så lukker øjnene kan du skifte det ud med dit 's' i 'konsentrere'?
</offtopic>
[Du kan åbne øjnene igen. Tak, hilsen staff :)]
#17
Kunne ikke lade være med at tænke på denne, da jeg så din tekst
http://www.penny-arcade.com/comic/2002/10/11
Det er skam ikke ondt ment, da det ser ud til at du kæmper med noget analfebatisme, og det vil jeg ikke holde imod dig.
[ontopic]
Har jeg ikke noget at tilføje, som ikke allerede er blevet sagt.
Kunne ikke lade være med at tænke på denne, da jeg så din tekst
http://www.penny-arcade.com/comic/2002/10/11
Det er skam ikke ondt ment, da det ser ud til at du kæmper med noget analfebatisme, og det vil jeg ikke holde imod dig.
[ontopic]
Har jeg ikke noget at tilføje, som ikke allerede er blevet sagt.
"Og angående 360'eren, mener han at Microsoft skulle koncentrere sig mere om Windows Vista" - nå nå, du udtaler dig nok lige ud over dit kompetenceområde, Mr. Newell.
#22, #23: Det kommer så sandelig an på flere faktorer end størst user-base. Udviklere ser i høj grad også på de værktøjer der stilles tilrådighed, samt muligheden for evt. også at lave en PC-udgivelse (og i den forbindelse står den tætte kobling mellem Xbox og Windows stærkt). Derudover er tidsforbrug en stor faktor og her virker det til at der skal invisteres mange flere ressourcer i PS3 udvikling.
Derudover har PS3'en stadig langt op til XBox's userbase hvis man skal tro salgstallene på nexgenwars: http://nexgenwars.com
Derudover har PS3'en stadig langt op til XBox's userbase hvis man skal tro salgstallene på nexgenwars: http://nexgenwars.com
#29:
det er ikke udviklerne der ser på disse ting når der skal udvikles spil, de får ganske enkelt afvide fra management(slipsedyr der spiller golf med m$) at nu skal der laves dette spil, til denne platform. Så må udviklerene bare gøre hvad fanden der nu skal til.
det er også et problem med nærmest alle nye spil, management har travlt med deres golfspil med steve ballmer, udviklerene får afvide at der SKAL bruges directx, selvom udviklerene er imod det.
så lidt senere får de afvide "lav playstation version!", og så ved vi godt hvor meget deres directx arbejde kan bruges :) management folk er virkeligt smarte :)
det er ikke udviklerne der ser på disse ting når der skal udvikles spil, de får ganske enkelt afvide fra management(slipsedyr der spiller golf med m$) at nu skal der laves dette spil, til denne platform. Så må udviklerene bare gøre hvad fanden der nu skal til.
det er også et problem med nærmest alle nye spil, management har travlt med deres golfspil med steve ballmer, udviklerene får afvide at der SKAL bruges directx, selvom udviklerene er imod det.
så lidt senere får de afvide "lav playstation version!", og så ved vi godt hvor meget deres directx arbejde kan bruges :) management folk er virkeligt smarte :)
#29
Nu handler spil-udvilking om en del mere end at skrive kode. Content er det som der bruges absolut mest tid på og at porte et spil til en hel anden platform har altså længe været muligt. Se hvordan IO fik udgivet Hitman 2 på alle platforme. Og efter sigende skulle det være een mand som klarede GameCube versionen og den er IKKE kompatibel med DirectX.
Nu handler spil-udvilking om en del mere end at skrive kode. Content er det som der bruges absolut mest tid på og at porte et spil til en hel anden platform har altså længe været muligt. Se hvordan IO fik udgivet Hitman 2 på alle platforme. Og efter sigende skulle det være een mand som klarede GameCube versionen og den er IKKE kompatibel med DirectX.
#30: Med udviklere hentydede jeg til ansatte i et udviklingsfirma, ikke nødvendigvis stillingen "udvikler/programmør".
Og ja der er da helt sikkert store beaukratiske firmaer hvor det hele bestemmes på toppen, men der er altså også mange mindrer og mere dynamiske spil-firmaer der forstår at tage de tekniske aspekter med i overvejelsesprocessen og det er mit indtryk at der bliver flere og flere af disse der får success.
#31: Uden at kende til IO eksemplet kunne jeg forestille mig at årsagen til at de har kunnet gøre det rimelig smertefrit skyldes at de har baseret det på en engine med cross-platform understøttelse. Man kan købe sig til meget, hvis man har penge nok.
Og ja der er da helt sikkert store beaukratiske firmaer hvor det hele bestemmes på toppen, men der er altså også mange mindrer og mere dynamiske spil-firmaer der forstår at tage de tekniske aspekter med i overvejelsesprocessen og det er mit indtryk at der bliver flere og flere af disse der får success.
#31: Uden at kende til IO eksemplet kunne jeg forestille mig at årsagen til at de har kunnet gøre det rimelig smertefrit skyldes at de har baseret det på en engine med cross-platform understøttelse. Man kan købe sig til meget, hvis man har penge nok.
Jeg forstår slet ikke hvordan nogle har gidet hører på hans mening, den er da så useriøs som noget kan være. Selv om jeg nok selv er mest til xbox, så holder det slet ikke at komme med sådan en lam kommentar om de bare skal skråtte ps3 og begynd forfra.
Det er trist at folk skal blande religion ind i en sådan diskussion(med religion menes konsolreligion).
Sagen er vel rimeligt simpel, jo desto mere resourcekrævene det er at konvertere et spil, desto mere kommer det til at koste. Omvendt kan høje udviklingsomkostninger også betyde lavere indtægter til spilfirmaerne. Den dag det koster så meget at konvertere/udvikle et spil at de ikke tjener på det, så stopper de udviklingen.
Hvis Valve mener det er for besværligt(læs for dyrt) at udvikle spil til PS3 så kommer Half-Life 2 ikke til PS3. Tilsvarende må gælde for andre spiludviklere.
Sagen er vel rimeligt simpel, jo desto mere resourcekrævene det er at konvertere et spil, desto mere kommer det til at koste. Omvendt kan høje udviklingsomkostninger også betyde lavere indtægter til spilfirmaerne. Den dag det koster så meget at konvertere/udvikle et spil at de ikke tjener på det, så stopper de udviklingen.
Hvis Valve mener det er for besværligt(læs for dyrt) at udvikle spil til PS3 så kommer Half-Life 2 ikke til PS3. Tilsvarende må gælde for andre spiludviklere.
#17 Nu har jeg pillet lidt ved dit indlæg, og tror faktisk at jeg ved hvad du snakker om nu :)
Hvis det ikke var det du mente, må du nok til at bruge punktum, og måske komma lidt oftere. ;)
At jeg er imod konsoller, grundet det spreder pengene til udvikling ? Klart ?
At jeg er ligeglad med at PS3 er lort at udvikle på, hvis jeg kan køre linux, og udnytte dens cpu/gpu til udregninger?
(Da det faktisk kan betale sig, i forehold til computere, da den samme regnekraft koster, hvis man skulle sætte en computere op, hvis det ikke blev et cluster, bare for at nå den regnekraft)
Men et halvt år efter PS3 er udkommet her i Europa, kan man få kraftigere computere, billigere end den, hvilket gør den hurtigt forældet, (dog ikke hvis Wii's joystick kunne fås, med patent).
Men hvis alt blev holdt til en platform, og Sony, Microsoft, Nintendo havde ofret de penge, de har ofret på konsoller, på computere, hvor var vi så :) ?
Support for Wii controller, kunne nemt laves til Computer/PS/PS2/PS3/Xbox/ Xbox 360, og implementeres i alle spil, som et joystick er, og rat med force-feedback, hvis der er penge i den controller, skulle det nok også blive udviklet.
Det er ikke nødvendigt at fjerne den pæne grafik frem for gameplay. Vi kunne måske være 5 år længere fremme i udvikling, hvis firmaerne ikke skulle bruge pengene, på at bygge forskellige konsoller, og porte spilene, og at det var blevet spredt ud til flere firmaer fra start, der var til samme platform (som computeren er) men bare uden de konsoller.
Alle de penge går til spilde, da de for hver generation af konsoller, alligevel ”nakker” chips fra computere, uden at skabe deres egen udvikling.
Der er lige Wii, men vil ikke smide års grafik arbejde ud, fordi de laver et patent på en controller, som jeg så nok så gerne ville have.
Og det er ikke kun hardware mæssigt, der kunne være ting der var blevet bedre uden konsoller, men hvis Microsoft ikke havde tænkt på Xbox 360, og kun på Vista, kunne det så ikke havde kommet forbrugerne til gode? :)
Men ja ved godt de er her for at blive, og kan da også godt se fordelen i, at masse producere en billig computer som kan komme en masse nye spilere til glæde, men tror bare kun det er godt på kort sigt.
#18 ..... joh :) men ville bare lige skrive min mening, dem der ikke forstår, forsætter bare :)
Hvis det ikke var det du mente, må du nok til at bruge punktum, og måske komma lidt oftere. ;)
Hah! Æd lort og dø Sony!
Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen ... Microsoft vinder det løb. De har ALLE forudsætninger for at lave en genial udviklingsplatform til pc/xbox... hov vent ... det har de gjort... og det hedder XNA!
Jeg er MS fan-boy no 1!
... dog har jeg svært ved at fatte det Gabe Newell siger til sidst i interviewet
WTF?!
Jeg har sagt det før, og jeg siger det igen ... Microsoft vinder det løb. De har ALLE forudsætninger for at lave en genial udviklingsplatform til pc/xbox... hov vent ... det har de gjort... og det hedder XNA!
Jeg er MS fan-boy no 1!
... dog har jeg svært ved at fatte det Gabe Newell siger til sidst i interviewet
I’d go with a Macintosh as being a better solution for most consumers than a Vista-based PC,” he is reported to have said.
WTF?!
"Det står helt klart at Sony mistede overblikket over hvad kunder og udviklere ønskede."
Så er han på min liste over folk jeg ikke kan tage seriøst.
Valve er det firma der lytter mindst til sine kunder, det er counter-strike:source er godt eksempel på.
Kæft en nød.
Så er han på min liste over folk jeg ikke kan tage seriøst.
Valve er det firma der lytter mindst til sine kunder, det er counter-strike:source er godt eksempel på.
Kæft en nød.
Han skulle have sagt det for 1 år eller mere siden ...
Og hva han siger er dejligt at høre, fordi det denne gang
ikke er brugerne der siger det, men en af et stort og indfyldsrige udviklere.
ID soft har også spillet den samme banjo ... det er
så ikke til deres forsvar at de ikke har udviklet til konsoller endnu men det betyder jo ikke nødvendigvis at de ikke ved hvad det handler om ...
#43 IOI har selv udviklet deres "Glacier engine" til hitman spillene.
Den kære Gabe Newell virker temmelig biased i den her diskussion. PS2 var også berygtet for at være slem til at udvikle til og det virkede nu ikke som om det stoppede den ret meget.
Men det er da klart at når man er vandt til at udvikle til en bestemt platform så virker det som et kulturchok at skulle skifte...
Den kære Gabe Newell virker temmelig biased i den her diskussion. PS2 var også berygtet for at være slem til at udvikle til og det virkede nu ikke som om det stoppede den ret meget.
Men det er da klart at når man er vandt til at udvikle til en bestemt platform så virker det som et kulturchok at skulle skifte...
#43: Uden at være helt sikker mener jeg kun det er det seneste spil de selv har udviklet engine til, mens de startede med at bruge nogle andres.
Det samme gør sig gældende med half-life, 1'eren var baseret på quake II engine (eller quake 1 engine alt efter hvem du spørger), mens half-life 2 enginen er deres egen.
Det samme gør sig gældende med half-life, 1'eren var baseret på quake II engine (eller quake 1 engine alt efter hvem du spørger), mens half-life 2 enginen er deres egen.
Sony: Man elsker åbenbart at hade dem...
Når man er så stor som Sony, så er det vel at forvente at man modtager kritik konstant. Ligesom Microsoft tager imod konstant kritik, men Windows er nok stadigvæk det mest udbredte operativsystem på markedet.
Det er vel at forvente at Sony så bliver kritiseret, og det at så mennesker herinde vælger kun at se det fra en synsvinkel er vel også at forvente.
I "konsol-krigen" vejer jeg mest til Wii, men det er udelukkende pga. gameplay, for der er vel ikke tvivl om at det ikke er den bedste (stærkeste) konsol på markedet...
Når man er så stor som Sony, så er det vel at forvente at man modtager kritik konstant. Ligesom Microsoft tager imod konstant kritik, men Windows er nok stadigvæk det mest udbredte operativsystem på markedet.
Det er vel at forvente at Sony så bliver kritiseret, og det at så mennesker herinde vælger kun at se det fra en synsvinkel er vel også at forvente.
I "konsol-krigen" vejer jeg mest til Wii, men det er udelukkende pga. gameplay, for der er vel ikke tvivl om at det ikke er den bedste (stærkeste) konsol på markedet...
#38
jeg mener nu han har ret i det med macintoshen.
det kan de fleste der har prøvet osx i mere end 10 minutter skrive under på.
en dejlig brugerflade med en herlig unix konsol underliggende. :)
mine 2 computere med xp bliver ikke brugt ret meget i forhold til min macbook pro
det der er mest latterligt ved sony er at jeg kan få PSone spil til min PSP, hvilket er nice nok... men jeg SKAL købe en PS3 for at få lov til at overføre spillene fra deres store til min PSP... no way!
jeg mener nu han har ret i det med macintoshen.
det kan de fleste der har prøvet osx i mere end 10 minutter skrive under på.
en dejlig brugerflade med en herlig unix konsol underliggende. :)
mine 2 computere med xp bliver ikke brugt ret meget i forhold til min macbook pro
det der er mest latterligt ved sony er at jeg kan få PSone spil til min PSP, hvilket er nice nok... men jeg SKAL købe en PS3 for at få lov til at overføre spillene fra deres store til min PSP... no way!
#41,
angående id software, så check det interview #21 postede - de har øjensynligt arbejdet en del med de nye konsoller i forbindelse med flere gamle titler, og vist også den nye "hemmelige". Jeg læste artiklen da den blev offentliggjort, så min hukommelse er måske lidt off.
Selvom så Carmack ikke havde nogen forretningsmæssig interesse i at kigge PS3, 360, Wii efter i sømmene, så gjorde han det alligevel - SÅ stor en kodenørd er han :D
angående id software, så check det interview #21 postede - de har øjensynligt arbejdet en del med de nye konsoller i forbindelse med flere gamle titler, og vist også den nye "hemmelige". Jeg læste artiklen da den blev offentliggjort, så min hukommelse er måske lidt off.
Selvom så Carmack ikke havde nogen forretningsmæssig interesse i at kigge PS3, 360, Wii efter i sømmene, så gjorde han det alligevel - SÅ stor en kodenørd er han :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.